Kilpailu: Voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Etusivu
Hyöty
Koeajot
Testit
Uutiset
Klassikot
Superautot
Kilpailut
Tilaa lehti
Tilaa lehti

Auto Bild 10/2022 on kaupoissa

Lue täältä vinkit, miten toimia rengasrikkojen torjumiseksi.

Lue täältä vinkit, miten toimia rengasrikkojen torjumiseksi.

Vianor

Apua! Rengasrikko lomamatkalla! Lue 6 tehovinkkiä rengasrikkojen torjuntaan!

Pitämällä huolta renkaistasi pystyt ennal­ta­eh­käi­semään niiden vaurioitumista. Autonhuolto- ja rengasketju Vianor antaa kuusi vinkkiä, mihin renkaiden käytössä kannattaa kiinnittää huomiota, jotta rengasrikko ei yllättäisi kesken matkan.

Auto Bild.Uutiset
6.7.2021

– Tär­kein­tä on ajaa oi­keil­la ren­gas­pai­neil­la. Lii­an al­hai­set pai­neet saa­vat ren­kaat ku­lu­maan no­pe­am­min ja rik­kou­tu­maan hel­pom­min. Ren­gas­pai­neet pi­täi­si tar­kis­taa ker­ran kuus­sa sekä sil­loin, kun au­tos­sa on ta­val­lis­ta ras­kaam­pi kuor­ma, sa­noo Vi­a­no­rin ku­lut­ta­ja­kau­pan joh­ta­ja Vesa Lai­ti­nen.

Ren­kaat kan­nat­taa vä­lil­lä tar­kas­taa sil­mä­mää­räi­ses­ti ja pois­taa pää­u­ris­ta isoim­mat ki­vet, jot­ta ne ei­vät ajan mit­taan po­rau­du sy­vem­mäl­le ren­kaa­seen. Sa­mal­la voi var­mis­taa, et­tä ren­kaat ovat ku­lu­neet ta­sai­ses­ti.

Epä­nor­maa­li ku­lu­mi­nen saat­taa kie­liä on­gel­mis­ta esi­mer­kik­si is­kun­vai­men­ti­mis­sa tai oh­jaus­kul­mis­sa. Myös vää­rän kuor­mi­tus­luo­kan ren­kai­den käyt­tä­mi­nen ai­heut­taa ta­val­lis­ta no­pe­am­paa ren­kai­den ku­lu­mis­ta ja voi joh­taa ren­kai­den vau­ri­oi­tu­mi­seen.

Ren­ga­sos­tok­sil­la kan­nat­taa kiin­nit­tää huo­mi­o­ta ren­kai­den kes­tä­vyy­teen. Esi­mer­kik­si No­ki­an Ren­kai­den SUV- ja pa­ket­ti­au­ton­ren­kais­sa on ara­mid-kui­dul­la vah­vis­te­tut si­vu­pin­nat, jot­ka aut­ta­vat eh­käi­se­mään ja jopa ko­ko­naan es­tä­mään ren­gas­vau­ri­oi­ta.

– Eri­tyis­vah­vo­jen si­vu­pin­to­jen an­si­os­ta ren­kaat kes­tä­vät pa­rem­min is­kut ja viil­lot, joi­ta ai­heut­ta­vat esi­mer­kik­si ka­tu­ki­vien reu­noi­hin tör­mää­mi­nen, ties­sä ole­vat kuo­pat ja te­rä­vät ki­vet, Lai­ti­nen sa­noo.

Ren­kaan ku­lu­tus­pin­nas­sa ole­vat pie­net rei­ät voi­daan yleen­sä pai­ka­ta

Jos ren­gas rik­kou­tuu, vau­ri­on koko ja mah­dol­li­nen paik­kaus­pul­lon käyt­tö vai­kut­ta­vat sii­hen voi­daan­ko ren­gas kor­ja­ta.

– Jos rei­kä on ren­kaan ku­lu­tus­pin­nas­sa ja lä­pi­mi­tal­taan enin­tään kuu­si mil­li­met­riä, se voi­daan useim­mi­ten pai­ka­ta tur­val­li­ses­ti, sa­noo Lai­ti­nen.

Mi­kä­li vau­rio on isom­pi tai rik­kou­tu­nut­ta ren­gas­ta on tien pääl­lä kor­jat­tu paik­kaus­pul­lol­la, edes­sä yleen­sä on uu­den ren­kaan os­ta­mi­nen. Paik­kau­sai­neen käyt­tö si­nän­sä ei tee ren­kaas­ta kor­jaus­kel­vo­ton­ta, mut­ta ren­kaas­sa ole­va rei­kä voi suu­ren­tua ajet­ta­es­sa ren­gas­rik­ko­pai­kal­ta kor­jaa­mol­le.

Mitä teh­dä, jos ren­gas puh­ke­aa?

– Jos ren­gas puh­ke­aa ko­vas­sa no­peu­des­sa, au­to al­kaa yleen­sä puol­taa. Sik­si en­sim­mäi­se­nä täy­tyy kes­kit­tyä pi­tä­mään oh­jaus suo­ras­sa, kun­nes tur­val­li­nen py­säh­dys­paik­ka löy­tyy, Lai­ti­nen muis­tut­taa.

Kun py­säh­dyt, huo­mi­oi ta­ka­na­si au­toi­le­vat näyt­tä­mäl­lä ajois­sa vilk­kua tai vä­läyt­tä­mäl­lä jar­ru­va­loa. Jos jou­dut py­säh­ty­mään paik­kaan, jos­sa au­to voi ai­heut­taa vaa­raa muil­le tiel­lä liik­ku­jil­le, hä­tä­vilk­ku­jen käyt­tö on suo­si­tel­ta­vaa. En­nen au­tos­ta pois­tu­mis­ta pue pääl­le­si hei­jas­tin­lii­vi ja vie vas­ta sit­ten va­roi­tus­kol­mio tar­peek­si kau­as au­tos­ta va­roit­ta­maan muu­ta lii­ken­net­tä.

Van­hem­mis­sa au­tois­sa on yleen­sä va­ra­ren­gas, uu­sis­sa paik­kaus­pul­lo. Jois­sa­kin au­tois­sa on ti­la­päi­nen va­ra­ren­gas, jon­ka mak­si­mi­no­peus on yleen­sä 60 tai 80 km/h. Jos pää­dyt käyt­tä­mään ti­la­päis­tä va­ra­ren­gas­ta tai paik­kaus­pul­loa, tu­lee muis­taa, et­tä au­tol­la ei pidä ajaa enem­pää kuin on tar­ve eli vain lä­him­mäl­le kor­jaa­mol­le.

Mi­kä­li ren­kaan­vaih­to tai -paik­kaus ei ole tut­tua puu­haa tai rik­kou­tu­nut ren­gas on ajo­ra­dan puo­lel­la niin, et­tä sitä ei pys­ty vaih­ta­maan tur­val­li­ses­ti, kan­nat­taa soit­taa esi­mer­kik­si oman va­kuu­tu­syh­ti­ön hä­tä­pal­ve­luun tai ti­la­ta hi­nau­sau­to. Myös ren­gas­val­mis­ta­ja saat­taa tar­jo­ta apua tien pääl­le.

– Kai­kis­sa No­ki­an Ren­kai­den Hak­ka-ke­sä­ren­kais­sa ja Hak­ka­pe­liit­ta-tal­vi­ren­kais­sa on ta­pa­tur­mais­ten vau­ri­oi­den va­ral­le Hak­ka-tur­va, jon­ka voi ak­ti­voi­da il­mai­sek­si heti ren­ga­sos­tok­sen jäl­keen. Hak­ka-tur­va si­säl­tää ym­pä­ri vuo­ro­kau­den toi­mi­van tie­pal­ve­lun. Jos ren­gas rik­kou­tuu kor­jaus­kel­vot­to­mak­si en­sim­mäi­sen vuo­den ku­lu­es­sa, Hak­ka-tur­va kor­vaa uu­den ren­kaan ve­loi­tuk­set­ta, vink­kaa Lai­ti­nen.

Vi­a­no­rin vin­kit ren­gas­vau­ri­oi­den eh­käi­se­mi­seen

1.

Aja oi­keil­la ren­gas­pai­neil­la. Lii­an al­hai­sil­la ren­gas­pai­neil­la ajet­ta­es­sa ren­kaat rik­kou­tu­vat hel­pom­min ja ku­lu­vat ta­val­lis­ta no­pe­am­min.

2.

Tar­kis­ta ren­kai­den il­man­pai­neet ker­ran kuus­sa sekä sil­loin, kun au­tos­sa on ta­val­lis­ta ras­kaam­pi kuor­ma. Oi­ke­at ren­gas­pai­neet pie­nel­le ja isom­mal­le kuor­mal­le löy­dät au­to­si käyt­tö­oh­jeis­ta sekä usein myös kul­jet­ta­jan oven­kar­mis­ta tai polt­to­ai­ne­tan­kin luu­kus­ta.

3.

Pois­ta sil­loin täl­löin isom­mat ki­vet ren­kai­den pää­u­ris­ta. Ajan mit­taan ne po­rau­tu­vat yhä sy­vem­mäl­le ren­kaa­seen ja saat­ta­vat ai­heut­taa ren­gas­vau­ri­on.

4.

Tar­kas­ta ren­kai­de­si ku­lu­nei­suus sään­nöl­li­ses­ti. Jos ren­kaat ovat ku­lu­neet epä­nor­maa­lis­ti, saat­taa esi­mer­kik­si is­kun­vai­men­ti­mis­sa tai oh­jaus­kul­mis­sa ol­la vi­kaa.

5.

Var­mis­ta, et­tä käy­tät kuor­mi­tus­luo­kal­taan au­too­si so­pi­via ren­kai­ta. Muu­ten ren­kaat ku­lu­vat ta­val­lis­ta no­pe­am­min ja voi­vat vau­ri­oi­tua ajet­ta­es­sa. Vaa­dit­tu kuor­mi­tus­luok­ka löy­tyy au­ton re­kis­te­ri­ot­tees­ta, ja ren­gas­mer­kin­nän vii­mei­nen nu­me­ro ker­too ren­kaan kuor­mi­tus­luo­kan. Esi­mer­kik­si mer­kin­näs­sä 205/55 R 16 94 V XL kuor­mi­tus­luok­ka on 94.

6.

Uu­sia ren­kai­ta os­ta­es­sa kiin­ni­tä huo­mi­o­ta ren­kai­den kes­tä­vyy­teen. No­ki­an Ren­kai­den SUV- ja pa­ket­ti­au­ton­ren­kai­den si­vu­pin­nois­sa käy­tet­ty ara­mid-kui­tu an­taa suo­jaa ren­gas­vau­ri­oi­ta vas­taan ja jopa eh­käi­see ne ko­ko­naan.

Vi­a­nor-leh­dis­tö­tie­do­te / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Joulukuusi sai elämänsä kyydin!

Joulukuusi sai elämänsä kyydin!

DREW PHILLIPS

Tyrmäävä Hennessey Audi RS 6: Tässä on nykyhetken maailman nopein farmariauto – ja sillä ajettiin joulukuusi katolla!

Auto Bild.Superautot
26.12.2021
Joulukuusi sai elämänsä kyydin!

Joulukuusi sai elämänsä kyydin!

DREW PHILLIPS

Tyrmäävä Hennessey Audi RS 6: Tässä on nykyhetken maailman nopein farmariauto – ja sillä ajettiin joulukuusi katolla!

Auto Bild.Superautot
26.12.2021
Tavoitteena on nostaa Intia Škoda Auton viiden suurimman markkinan joukkoon

Tavoitteena on nostaa Intia Škoda Auton viiden suurimman markkinan joukkoon

Skoda Auto

Škoda Slavia: India 2.0 -malliston uusi Sedan-malli

Auto Bild.Uutiset
1.3.2022
Tavoitteena on nostaa Intia Škoda Auton viiden suurimman markkinan joukkoon

Tavoitteena on nostaa Intia Škoda Auton viiden suurimman markkinan joukkoon

Skoda Auto

Škoda Slavia: India 2.0 -malliston uusi Sedan-malli

Auto Bild.Uutiset
1.3.2022
Squalon voimanlähteenä on täysin uusi 4,0-litrainen neljällä yläpuolisella nokka-akselilla varustettu V12-moottori, joka suunnitellaan, kehitetään sekä valmistetaan talon sisällä, ja jonka paino on kunnianhimoisesti vain alle 165 kg (!!)Squalon voimanlähteenä on täysin uusi 4,0-litrainen neljällä yläpuolisella nokka-akselilla varustettu V12-moottori, joka suunnitellaan, kehitetään sekä valmistetaan talon sisällä, ja jonka paino on kunnianhimoisesti vain alle 165 kg (!!)

Squalon voimanlähteenä on täysin uusi 4,0-litrainen neljällä yläpuolisella nokka-akselilla varustettu V12-moottori, joka suunnitellaan, kehitetään sekä valmistetaan talon sisällä, ja jonka paino on kunnianhimoisesti vain alle 165 kg (!!)Squalon voimanlähteenä on täysin uusi 4,0-litrainen neljällä yläpuolisella nokka-akselilla varustettu V12-moottori, joka suunnitellaan, kehitetään sekä valmistetaan talon sisällä, ja jonka paino on kunnianhimoisesti vain alle 165 kg (!!)

GTO Engineering

GTO Engineering Squalo: Alle 1000-kiloisen GT-auton 4,0-litrainen ja neljällä yläpuolisella nokka-akselilla toteutettu V12 painaa alle 165 kiloa!

Auto Bild.Superautot
27.12.2021
Squalon voimanlähteenä on täysin uusi 4,0-litrainen neljällä yläpuolisella nokka-akselilla varustettu V12-moottori, joka suunnitellaan, kehitetään sekä valmistetaan talon sisällä, ja jonka paino on kunnianhimoisesti vain alle 165 kg (!!)Squalon voimanlähteenä on täysin uusi 4,0-litrainen neljällä yläpuolisella nokka-akselilla varustettu V12-moottori, joka suunnitellaan, kehitetään sekä valmistetaan talon sisällä, ja jonka paino on kunnianhimoisesti vain alle 165 kg (!!)

Squalon voimanlähteenä on täysin uusi 4,0-litrainen neljällä yläpuolisella nokka-akselilla varustettu V12-moottori, joka suunnitellaan, kehitetään sekä valmistetaan talon sisällä, ja jonka paino on kunnianhimoisesti vain alle 165 kg (!!)Squalon voimanlähteenä on täysin uusi 4,0-litrainen neljällä yläpuolisella nokka-akselilla varustettu V12-moottori, joka suunnitellaan, kehitetään sekä valmistetaan talon sisällä, ja jonka paino on kunnianhimoisesti vain alle 165 kg (!!)

GTO Engineering

GTO Engineering Squalo: Alle 1000-kiloisen GT-auton 4,0-litrainen ja neljällä yläpuolisella nokka-akselilla toteutettu V12 painaa alle 165 kiloa!

Auto Bild.Superautot
27.12.2021

VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT

Auto Bild 10/2022 on kaupoissa

Erittäin nopeat Tesla Model S Plaid ja Model X Plaid: Tulossa Suomeen!

Range Rover Sport: Kolmannen sukupolven mallisto on tähän astisista dynaamisesti kykenevin

Kia EV6 GT: Tällainen on tähän astisista tehokkain ja nopein Kia

Alpine A110 E-ternité: Täyssähköinen urheiluauto-prototyyppi

Mini Concept Aceman: Mini-perheen ensimmäinen täyssähköinen crossover – silta Mini Cooperin ja Mini Countrymanin väliin

Valmet Automotive: Sopimukseen Mercedes-AMG GT Coupé -mallin valmistuksesta

Suzuki S-Cross: Automaat­ti­vaih­tei­sissa siirrytään kevythybridistä itselataavaan hybridiin

Uudistunut Kia XCeed: Valikoimaa täydentää uusi GT-Line-varustelu

Ford Mustang Mach-E: Vahvistettu kattopaino nyt jopa 75 kg

HYÖTYJUTUT

Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki

Mielenkiintoinen retroritari

Paaliin vai pajalle?

Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut

Näin kuormaat peräkärryn oikein

... Lisää

KOEAJOT

Koeajossa Ford Kuga: Pienellä lisäakulla

Koeajossa Isuzu D-Max: Kahlaajien sukua

Koeajossa Ford Mustang Mach-E: Sähköponi nelistää

Koeajossa Škoda Octavia Combi 1.4 TSI PHEV Style iV DSG: Vuoden Auto Suomessa 2021

Ensikoeajossa Toyota Hilux Double Cab 4WD 2.8D Invincible A: Terästetty metsävelho

Koeajossa Ford Explorer 3.0 V6 Ecoboost 457 hv PHEV AWD ST-Line: Näyttävä mahtijenkki

Koeajossa Mazda MX-30: Niukasti virtaa

Koeajossa Toyota Yaris 1.5 Hybrid Style: Taidolla uudistettu

Koeajossa Mercedes-Benz GLA 200d A Business: Aidon katumaasturin mitoissa

Koeajossa Peugeot 508 GT Hybrid 225 EAT8 PHEV: Lupauksen lunastus?

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot

Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!

Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!

Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä

Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?

... Lisää

FOKUS MEDIA

Koti ja keittiö

Somista sauna lempeästi

Koti ja keittiö

Tunnelmallinen lyhty x 5

Koti ja keittiö

Mansar­di­kat­toi­sessa talossa on boheemisti muotoaan muuttava sisustus

Koti ja keittiö

Purkukuntoinen talo sai taitavissa käsissä uuden elämän

Koti ja keittiö

Ei hankita kesämökkiä, vaan talo Hangosta!

Koti ja keittiö

Taiteilijan paratiisi maalla: Kerstin Enbom ei säikähdä rosoja sisustuksessa eikä elämässä

Koti ja keittiö

Lyylin ja Aleksin hiottua tyyliä Kallion kolmiossa

Koti ja keittiö

Klassista kylpyläelämää Hangon Bellevuessa

Koti ja keittiö

Elämää kylpy­lä­kau­pun­gissa: tutustu kesäiseen elämänmenoon Hangossa

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUTTA

Auto Bild 10/2022 on kaupoissa

Erittäin nopeat Tesla Model S Plaid ja Model X Plaid: Tulossa Suomeen!

Range Rover Sport: Kolmannen sukupolven mallisto on tähän astisista dynaamisesti kykenevin

Kia EV6 GT: Tällainen on tähän astisista tehokkain ja nopein Kia

Alpine A110 E-ternité: Täyssähköinen urheiluauto-prototyyppi

HYÖTYJUTUT

Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

... Lisää

KOEAJOT

Koeajossa Ford Kuga: Pienellä lisäakulla

Koeajossa Isuzu D-Max: Kahlaajien sukua

Koeajossa Ford Mustang Mach-E: Sähköponi nelistää

Koeajossa Škoda Octavia Combi 1.4 TSI PHEV Style iV DSG: Vuoden Auto Suomessa 2021

Ensikoeajossa Toyota Hilux Double Cab 4WD 2.8D Invincible A: Terästetty metsävelho

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

... Lisää

5 VUOTTA SITTEN...

FOKUS MEDIA

Koti ja keittiö

Somista sauna lempeästi

Koti ja keittiö

Tunnelmallinen lyhty x 5

Koti ja keittiö

Mansar­di­kat­toi­sessa talossa on boheemisti muotoaan muuttava sisustus

Koti ja keittiö

Purkukuntoinen talo sai taitavissa käsissä uuden elämän

Koti ja keittiö

Ei hankita kesämökkiä, vaan talo Hangosta!

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

Toyota Corolla Cross on ensimmäinen Toyotan malli, jossa käytetään täysin uutta, viidennen sukupolven hybridijärjestelmää. Järjestelmä kehittää edeltäjiään suuremman vääntömomentin, käyttää entistä useammin ja tehokkaammin pelkkää sähköä liikkumiseen.

Toyota Corolla Cross on ensimmäinen Toyotan malli, jossa käytetään täysin uutta, viidennen sukupolven hybridijärjestelmää. Järjestelmä kehittää edeltäjiään suuremman vääntömomentin, käyttää entistä useammin ja tehokkaammin pelkkää sähköä liikkumiseen.

Toyota

Täysin uusi Toyota Corolla Cross: Nyt julkistettiin Suomen-hinnat

Kaupallinen yhteistyö

Laaja valikoima ja parhaat hinnat: miksi etsiä uudet renkaat verkkokaupasta?

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

Range Rover Sport: Kolmannen sukupolven mallisto on tähän astisista dynaamisesti kykenevin

Kia EV6 GT: Tällainen on tähän astisista tehokkain ja nopein Kia

Alpine A110 E-ternité: Täyssähköinen urheiluauto-prototyyppi

Mini Concept Aceman: Mini-perheen ensimmäinen täyssähköinen crossover – silta Mini Cooperin ja Mini Countrymanin väliin

Valmet Automotive: Sopimukseen Mercedes-AMG GT Coupé -mallin valmistuksesta

Suzuki S-Cross: Automaat­ti­vaih­tei­sissa siirrytään kevythybridistä itselataavaan hybridiin

Uudistunut Kia XCeed: Valikoimaa täydentää uusi GT-Line-varustelu

Ford Mustang Mach-E: Vahvistettu kattopaino nyt jopa 75 kg

Ford: Testaa liikun­ta­ra­joit­teisten kuljettajien avuksi suunniteltua robot­ti­la­tau­sa­semaa

Bentley Continental GT S ja GTC S: Tuliterässä S-versiossa on 22-tuumaiset vanteet

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

Täysin uusi Toyota Corolla Cross: Nyt julkistettiin Suomen-hinnat

Hyundai Ioniq 5 kokee faceliftin: WLTP-toimintamatka kaupungissa jopa 710 km

Kia EV6 GT: Tällainen on tähän astisista tehokkain ja nopein Kia

Suzuki S-Cross: Automaat­ti­vaih­tei­sissa siirrytään kevythybridistä itselataavaan hybridiin

Volkswagenin ID.-mallisto: FastLane-malliversioita saatavilla hyvin –täyssäh­kö­au­to­teh­taiden tuotanto rullaa täydellä teholla

Alpine A110 E-ternité: Täyssähköinen urheiluauto-prototyyppi

Range Rover Sport: Kolmannen sukupolven mallisto on tähän astisista dynaamisesti kykenevin

Uusi ohjel­mis­to­päi­vitys Volvoihin – mukana Apple CarPlay -tuki

Uudistunut Kia XCeed: Valikoimaa täydentää uusi GT-Line-varustelu

Valmet Automotive: Sopimukseen Mercedes-AMG GT Coupé -mallin valmistuksesta

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

Toyota Corolla Cross on ensimmäinen Toyotan malli, jossa käytetään täysin uutta, viidennen sukupolven hybridijärjestelmää. Järjestelmä kehittää edeltäjiään suuremman vääntömomentin, käyttää entistä useammin ja tehokkaammin pelkkää sähköä liikkumiseen.

Toyota Corolla Cross on ensimmäinen Toyotan malli, jossa käytetään täysin uutta, viidennen sukupolven hybridijärjestelmää. Järjestelmä kehittää edeltäjiään suuremman vääntömomentin, käyttää entistä useammin ja tehokkaammin pelkkää sähköä liikkumiseen.

Toyota

Täysin uusi Toyota Corolla Cross: Nyt julkistettiin Suomen-hinnat

Kaupallinen yhteistyö

Laaja valikoima ja parhaat hinnat: miksi etsiä uudet renkaat verkkokaupasta?

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

Range Rover Sport: Kolmannen sukupolven mallisto on tähän astisista dynaamisesti kykenevin

Kia EV6 GT: Tällainen on tähän astisista tehokkain ja nopein Kia

Alpine A110 E-ternité: Täyssähköinen urheiluauto-prototyyppi

Mini Concept Aceman: Mini-perheen ensimmäinen täyssähköinen crossover – silta Mini Cooperin ja Mini Countrymanin väliin

Valmet Automotive: Sopimukseen Mercedes-AMG GT Coupé -mallin valmistuksesta

Suzuki S-Cross: Automaat­ti­vaih­tei­sissa siirrytään kevythybridistä itselataavaan hybridiin

Uudistunut Kia XCeed: Valikoimaa täydentää uusi GT-Line-varustelu

Ford Mustang Mach-E: Vahvistettu kattopaino nyt jopa 75 kg

Ford: Testaa liikun­ta­ra­joit­teisten kuljettajien avuksi suunniteltua robot­ti­la­tau­sa­semaa

Bentley Continental GT S ja GTC S: Tuliterässä S-versiossa on 22-tuumaiset vanteet

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

Täysin uusi Toyota Corolla Cross: Nyt julkistettiin Suomen-hinnat

Hyundai Ioniq 5 kokee faceliftin: WLTP-toimintamatka kaupungissa jopa 710 km

Kia EV6 GT: Tällainen on tähän astisista tehokkain ja nopein Kia

Suzuki S-Cross: Automaat­ti­vaih­tei­sissa siirrytään kevythybridistä itselataavaan hybridiin

Volkswagenin ID.-mallisto: FastLane-malliversioita saatavilla hyvin –täyssäh­kö­au­to­teh­taiden tuotanto rullaa täydellä teholla

Alpine A110 E-ternité: Täyssähköinen urheiluauto-prototyyppi

Range Rover Sport: Kolmannen sukupolven mallisto on tähän astisista dynaamisesti kykenevin

Uusi ohjel­mis­to­päi­vitys Volvoihin – mukana Apple CarPlay -tuki

Uudistunut Kia XCeed: Valikoimaa täydentää uusi GT-Line-varustelu

Valmet Automotive: Sopimukseen Mercedes-AMG GT Coupé -mallin valmistuksesta

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2

Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2

Tämä sivusto käyttää evästeitä käytettävyyden parantamiseksi. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt myös evästeiden käyttämisen.