Molempien täyssähköisten Gran Turismo -mallien ennakkomyynti alkaa samanaikaisesti helmikuussa 2021: Audi e-tron GT quattron sekä Audi RS e-tron GT:n.

Molempien täyssähköisten Gran Turismo -mallien ennakkomyynti alkaa samanaikaisesti helmikuussa 2021: Audi e-tron GT quattron sekä Audi RS e-tron GT:n.

Audi

Audi e-tron GT: Täyssähköinen sportti

Neliovinen coupé yhdistää tunteita herättävän muotoilun suori­tus­ky­kyiseen voimalinjaan ja dynaamiseen käsiteltävyyteen.

Auto Bild.Uutiset

Mo­lem­mat mal­lit ovat suo­ri­tus­ky­kyi­siä, no­pei­ta, dy­naa­mi­sia ja pai­kal­li­ses­ti pääs­töt­tö­miä. Au­di-mal­lis­ton uu­si kei­hään­kär­ki Au­di e-tron GT yh­dis­tää kaik­ki nämä au­ton vah­vas­ta luon­tees­ta ker­to­vat omi­nai­suu­det, ja tuo esil­le ide­an Gran Tu­ris­mon ja eri­tyi­ses­ti ”Tek­nis­tä etu­mat­kaa” -tun­nus­lau­seen uu­del­leen­tul­kin­nas­ta.

Uu­den Au­di e-tron GT:n ul­ko­muo­to on kuin dy­naa­mi­nen tai­de­te­os. Au­ton jo­kai­nen pin­ta ja lin­ja on har­mo­ni­nen, ai­na etuo­san ajo­va­lois­ta ta­ka­o­san näyt­tä­vään il­ma­noh­jai­meen.

Ko­ri­lin­ja on erit­täin ae­ro­dy­naa­mi­nen ja il­man­vas­tus­ker­roin on vain 0,24. Si­sä­ti­lat so­pi­vat hy­vin yh­teen pe­rin­tei­sen Gran Tu­ris­mon muo­toi­lun kans­sa: kul­jet­ta­jan ja etu­mat­kus­ta­jan is­tui­met ovat ur­hei­lul­li­sen ma­ta­las­sa asen­nos­sa ja nii­tä erot­taa le­veä kes­ki­kon­so­li.

Ta­kais­tui­met tar­jo­a­vat puo­les­taan mu­ka­vas­ti ti­laa myös ai­kui­sil­le. Tämä on teh­ty mah­dol­li­sek­si akus­ton sy­ven­nyk­sil­lä. Ta­kais­tui­men mat­kus­ta­jat voi­vat le­puut­taa jal­ko­jaan niin kut­su­tus­sa “jal­ka­tal­lis­sa“, joka mah­dol­lis­taa al­hai­sem­man is­tui­na­sen­non ja enem­män pään­ti­laa kaar­tu­vas­ta kat­to­lin­jas­ta huo­li­mat­ta.

Si­sä­ti­lo­jen rau­hal­li­sen ele­gant­ti muo­toi­lu täy­den­tää au­ton edis­tyk­sel­lis­tä luon­net­ta.

Au­din uu­si Gran Tu­ris­mo on ur­hei­lul­li­nen au­to, joka on va­rus­tet­tu eri­no­mai­sel­la dy­naa­mi­sel­la kä­si­tel­tä­vyy­del­lä. Mal­lis­ta riip­pu­en uu­den Au­di e-tron GT:n täys­säh­köi­nen voi­ma­lin­ja tar­jo­aa te­hoa joko 350 kW (476 hv) tai 440 kW (598 hv), sal­lien myös dy­naa­mi­sen yli­ah­to- eli over­boost-toi­min­non.

Toi­min­ta­mat­ka Au­di e-tron GT -mal­lis­sa on jopa 487 ki­lo­met­riä (WLTP), jon­ka mah­dol­lis­taa net­to­ka­pa­si­tee­til­taan ole­va 85 kWh:n ak­ku.

800 vol­tin tek­no­lo­gia mah­dol­lis­taa 270 kW:n pi­ka­la­tauk­sen. Au­ton jou­si­tuk­ses­sa yh­dis­ty­vät dy­naa­mi­suus ja mu­ka­vuus, jon­ka mah­dol­lis­ta­vat joko va­ki­o­na tai li­sä­va­rus­tee­na ole­vat Au­di drive se­lect -jär­jes­tel­mä, ne­li­pyö­rä­oh­jaus, adap­tii­vi­nen is­kun­vai­men­nus, mu­kau­tu­va il­ma­jou­si­tus, säh­köi­nen qu­at­t­ro-ne­li­ve­to sekä taka-ak­se­lis­ton ta­saus­pyö­räs­tön luk­ko.

Li­sä­va­rus­tee­na on ti­lat­ta­vis­sa jopa 21-tuu­mai­set alu­mii­ni­van­teet, sekä ke­raa­mi­set- tai volf­ra­mi­kar­bi­di­pin­noit­tei­set jar­ru­le­vyt.

Ku­ten kaik­ki Au­di-mal­lit, myös Au­di e-tron GT tu­lee mark­ki­noil­le kat­ta­vil­la lii­tet­tä­vyy­so­mi­nai­suuk­sil­la. In­fo­tain­ment-jär­jes­tel­mä, on­li­ne-pal­ve­lut ja kul­jet­ta­jaa avus­ta­vat jär­jes­tel­mät ovat huip­pu­ta­soi­sia.

Dy­naa­mi­sen tai­de­te­ok­sen täy­tyy myös kuu­los­taa hy­väl­le: Au­di on­kin luo­nut uu­teen Au­di e-tron GT:hen ai­nut­laa­tui­sen ää­ni­maa­il­man. Se kuu­los­taa voi­mak­kaal­ta ja edis­tyk­sel­li­sel­tä – ai­van niin kuin ur­hei­lul­li­sen Au­din kuu­luu­kin kuu­los­taa.

Au­di e-tron GT

Ma­ta­la, le­veä ja pit­kä ak­se­li­vä­li – klas­si­sen Gran Tu­ris­mon mit­ta­suh­teet. Au­di e-tron GT on 4,99 met­riä pit­kä, 1,96 met­riä le­veä ja 1,41 met­riä kor­kea. Ak­se­li­vä­li on 2,90 met­riä.

Suu­ri ta­ka­ta­va­ra­ti­la tar­jo­aa jopa 405 lit­raa mat­ka­ta­va­ra­ka­pa­si­teet­tia (RS-mal­li 366 lit­raa). Ko­ne­pel­lin al­ta löy­tyy vie­lä 85 lit­raa li­sää ti­laa. Ne­li­o­vi­sen coupé-mal­lin ke­vyt­ra­ken­ne­tek­no­lo­gi­aa hyö­dyn­tä­väs­sä ko­ris­sa on yh­dis­tet­ty eri­lai­sia ma­te­ri­aa­le­ja.

Va­ki­o­va­rus­tei­nen kat­to on val­mis­tet­tu läm­pö­kä­si­tel­lys­tä la­sis­ta. Li­sä­va­rus­tee­na kat­to on saa­ta­vil­la myös hii­li­kui­dus­ta val­mis­tet­tu­na. Va­lit­ta­vis­sa on yh­dek­sän eri ul­ko­vä­riä ja saa­ta­vil­le tu­lee myös muun mu­as­sa hii­li­kui­tu -ul­ko­nä­kö­pa­ket­te­ja

Voi­ma­kas etuo­san muo­toi­lu ko­ros­taa RS e-tron GT:n va­ki­o­va­rus­tei­sia Mat­rix LED -ajo­va­lo­ja, jot­ka ovat saa­ta­vil­la li­sä­va­rus­tee­na myös e-tron GT qu­at­t­roon. Mo­lem­piin mal­lei­hin on saa­ta­vil­la li­sä­va­rus­tee­na Mat­rix LED-ajo­va­lot Au­di La­ser -kau­ko­va­loin.

La­ser­va­lo on asen­net­tu alem­man va­lo­mo­duu­lin vie­reen. La­ser­va­lo ak­ti­voi­tuu yli 70 km/h no­peuk­sis­sa ja se lä­hes kak­sin­ker­tais­taa kau­ko­va­lo­jen kan­ta­man.

Ta­ka­na on koko au­ton ta­ka­o­san le­vyi­nen ani­moi­tu va­lo­nau­ha, joka toi­vot­taa kul­jet­ta­jan ter­ve­tul­leek­si ho­ri­son­taa­li­ses­ti laa­je­ne­val­la va­lo­a­ni­maa­ti­ol­la.

Au­dil­le omi­nai­nen Sing­lef­ra­me-jääh­dyt­ti­men­sä­leik­kö on e-tron SUV-mal­lei­hin ver­rat­tu­na huo­mat­ta­vas­ti ho­ri­son­taa­li­sem­pi. Ylä­o­sa on maa­lat­tu ko­rin­vä­ri­sek­si ja pin­nas­sa on Au­di RS-mal­leis­ta tut­tu hu­na­ja­ken­no­ku­vio.

Sii­nä mis­sä polt­to­moot­to­ri­mal­leis­sa jääh­dyt­ti­men­sä­lei­kön teh­tä­vä­nä on jääh­dyt­tää moot­to­ria, Au­di e-tron GT:ssä se kät­kee taak­seen suu­rim­man osan sen­so­reis­ta.

Mal­lin pyö­rän­kaa­ret ja ol­ka­lin­ja ovat voi­mak­kaan veis­tok­sel­li­set. Au­ton kom­po­nent­te­ja, akus­toa ja jar­ru­ja jääh­dy­te­tään te­hok­kaas­ti etuo­san suur­ten il­ma­not­to­auk­ko­jen ja ko­rin muo­toi­lun avul­la suun­nat­tu­jen il­ma­vir­taus­ten avul­la.

Toi­nen ae­ro­dy­na­miik­kaan vai­kut­ta­va pää­te­ki­jä on ta­ka­o­san ajo­no­peu­den mu­kaan sää­ty­vä il­ma­noh­jain. Mi­kä­li au­tos­sa on mu­kau­tu­va il­ma­jou­si­tus, se ma­dal­taa ajo­ti­lan­tees­ta riip­pu­en au­ton ko­ria ja sa­mal­la ko­ros­taa il­ma­noh­jai­men vai­ku­tus­ta pa­ran­ta­mal­la il­man­vir­taus­ta ja ajo­va­kaut­ta sekä au­ton kä­si­tel­tä­vyyt­tä.

Au­di e-tron GT on myös huip­pu­ta­sol­la pu­hut­ta­es­sa ae­ro­a­kus­tii­kas­ta. Sen tuu­li­la­si on teh­ty ään­tä eris­tä­väs­tä la­sis­ta. Tark­kaan koh­dis­te­tut eris­tyk­set au­ton run­gos­sa pi­tä­vät au­ton ul­ko­puo­lel­ta tu­le­vat ää­net mi­ni­mis­sään.

Ko­ri­ra­ken­teis­sa on käy­tet­ty myös kuu­ma­kä­si­tel­tyä erit­täin vah­vaa te­räs­tä. Akus­ton ko­te­los­sa on käy­tet­ty alu­mii­nia ja sen ul­ko­kuo­ri on teh­ty ko­ko­naan alu­mii­ni­le­vyis­tä.

Au­di e-tron GT:n si­sä­ti­lat tar­jo­a­vat suu­ren an­nok­sen jo­ka­päi­väis­tä käy­tet­tä­vyyt­tä sekä eri­no­mais­ta laa­tua. Oh­jaa­mo on sel­keä ja vah­vas­ti kul­jet­ta­ja­kes­kei­nen, kes­ki­näy­tön ol­les­sa kal­lis­tet­tu­na hie­man va­sem­mal­le.

Kul­jet­ta­jan ja etu­mat­kus­ta­jan erot­taa le­veä kes­ki­kon­so­li. Vah­vat muo­dot erot­ta­vat ko­je­lau­dan ylä­o­san ala­o­sas­taan, jos­sa si­jait­se­vat kol­mi­a­lu­eil­mas­toin­nin pai­nik­keet.

Moot­to­riur­hei­lus­ta ins­pi­raa­ti­on­sa saa­neet ur­hei­lul­li­set, ma­ta­lal­le si­joi­te­tut etuis­tui­met tar­jo­a­vat eri­no­mais­ta mat­kus­tus­mu­ka­vuut­ta. Is­tui­mis­sa ja vii­meis­te­lyis­sä on käy­tet­ty hie­nos­tu­nut­ta syn­teet­tis­tä nah­kaa, is­tuin­tyy­nyis­sä, kä­si­no­jis­sa ja kes­ki­kon­so­lis­sa kier­rä­te­tyis­tä kui­duis­ta val­mis­tet­tu­ja ma­te­ri­aa­le­ja.

Dy­naa­mi­sen tai­de­te­ok­sen tu­lee myös kuu­los­taa hy­väl­le, sik­si Au­di on­kin ke­hit­tä­nyt täy­sin ai­nut­laa­tui­sen ää­ni­maa­il­man e-tron GT:tä var­ten.

Li­sä­va­rus­tei­nen e-tron sport -ää­ni si­säl­tää kak­si oh­jai­nyk­sik­köä ja vah­vis­tin­ta, jot­ka si­jait­se­vat ta­va­ra­ti­las­sa. Ne muo­dos­ta­vat eril­li­set ää­net ulos ja si­säl­le, ja ne saa­daan ai­kaan kah­den ul­koi­sen ja kah­den si­säi­sen kai­ut­ti­men avul­la.

Di­gi­taa­li­sen ää­nen pe­rus­tee­na toi­mii säh­kö­moot­to­rien kier­to­no­peus ja au­ton no­peus sekä muis­ta pa­ra­met­reis­tä ke­rät­ty tie­to. Kul­jet­ta­ja voi sää­tää ään­tä Au­di drive se­lect –jär­jes­tel­män kaut­ta.

Voi­ma­lin­ja, ak­ku ja säh­köi­nen qu­at­t­ro-ne­li­ve­to

Au­di e-tron GT:n etu­säh­kö­moot­to­ri tuot­taa te­hoa 175 kW (238 hv) ja ta­ka­na ole­va säh­kö­moot­to­ri 320 kW (435 hv). Täys­säh­köi­nen Au­di e-tron GT tuot­taa ko­ko­nais­te­hoa 350 kW (476 hv) ja vään­töä 630 Nm.

Au­di RS e-tron GT:n etu­säh­kö­moot­to­ri tuot­taa myös te­hoa 175 kW (238 hv) mut­ta ta­ka­na ole­va säh­kö­moot­to­ri 335 kW (456 hv). Au­di RS e-tron GT puo­les­taan tuot­taa ko­ko­nais­te­hoa 440 kW (598 hv) ja vään­töä 830 Nm.

Yli­ah­to-toi­min­nol­la te­hoa on käy­tet­tä­vis­sä 2,5 se­kun­nin ajan joko 390 kW (530 hv) tai 475 kW (646 hv).

Au­di e-tron GT kiih­tyy 0–100 km/h 4,1 se­kun­nis­sa saa­vut­ta­en 245 km/h huip­pu­no­peu­den.

Au­di RS e-tron GT puo­les­taan kiih­tyy 0–100 km/h vain 3,3 se­kun­nis­sa ja sen huip­pu­no­peus on 250 km/h.

Au­di e-tron GT -mal­leis­sa on käy­tös­sä kak­si­vaih­tei­nen vaih­teis­to taka-ak­se­lil­la. Pie­nem­pää vaih­det­ta käy­te­tään mm. over­boost -toi­min­nos­sa ja isom­mal­la vaih­teel­la aje­taan nor­maa­lis­sa ajos­sa.

Au­di e-tron GT:n ja RS e-tron GT:n li­tiu­mi­o­ni­a­kun net­to­ka­pa­si­teet­ti on 85 kWh (brut­to 93 kWh) ja se muo­dos­tuu 33 mo­duu­lis­ta ja 396 pus­si­ken­nos­ta.

Au­di e-tron GT:n toi­min­ta­mat­ka on jopa 487 ki­lo­met­riä ja RS e-tron GT:n puo­les­taan 472 ki­lo­met­riä (WLTP). Kor­ke­a­jän­ni­te­a­kun al­hai­nen si­jain­ti kah­den säh­kö­moot­to­rin vä­lis­sä var­mis­taa, et­tä kun­kin ak­se­lin pai­no­ja­kau­ma on ide­aa­li­nen. Tämä alen­taa myös au­ton pai­no­pis­tet­tä, mikä tar­jo­aa usei­ta etu­ja au­ton hal­lit­ta­vuut­ta aja­tel­len.

Akun la­taa­mi­nen on myös huo­mat­ta­vas­ti no­pe­am­paa, sil­lä ne­li­o­vi­nen gran tu­ris­mo on va­rus­tet­tu 800 vol­tin jär­jes­tel­mäl­lä. Yh­del­lä vii­den mi­nuu­tin la­tauk­sel­la on mah­dol­lis­ta saa­da jopa 100 ki­lo­met­riä li­sää toi­min­ta­mat­kaa suur­te­ho­la­tau­sa­se­mal­la.

Va­ki­o­va­rus­tei­sel­la 11 kW:n la­tauk­sel­la Au­di e-tron GT:n ak­ku voi­daan la­da­ta täy­teen mu­ka­vas­ti yön ai­ka­na.

Suur­te­ho­la­tau­sa­se­mal­la voi­daan la­da­ta 270 kW:n te­hol­la. Ide­aa­li­sis­sa olo­suh­teis­sa au­ton voi la­da­ta 80 % saak­ka al­le 23 mi­nuu­tis­sa.

Myö­hem­min saa­ta­vil­le tu­lee myös 22 kW:n la­taus­jär­jes­tel­mä. Osa­na te­ho­kas­ta läm­mön­hal­lin­ta­jär­jes­tel­mää, Au­di e-tron GT –mal­lit on va­rus­tet­tu läm­pö­pum­pul­la, joka hyö­dyn­tää kor­ke­a­jän­ni­te­a­kun tuot­ta­man huk­ka­läm­mön.

Au­di e-tron GT:n re­ku­pe­raa­ti­o­jär­jes­tel­mä yh­dis­tää kak­si säh­kö­moot­to­ria ja säh­kö­hyd­rau­li­ses­ti in­teg­roi­dun jar­ru­jen oh­jaus­jär­jes­tel­män.

Ai­na 0,3 g:n hi­das­tu­vuu­teen saak­ka Au­di e-tron GT jar­rut­taa ai­no­as­taan säh­kö­moot­to­reil­la. Tämä sal­lii re­ku­pe­raa­ti­on ai­na 265 kW:n saak­ka. Kit­ka­jar­ru­ja tar­vi­taan vain sil­loin, kun kul­jet­ta­ja hi­das­taa yli 0,3 g:n voi­mal­la jar­ru­pol­jin­ta käyt­tä­en.

Au­di e-tron GT:n säh­köi­nen qu­at­t­ro-ne­li­ve­to on erit­täin tark­ka, kos­ka ak­se­lei­den vä­lil­lä ei ole me­kaa­nis­ta yh­teyt­tä. Eril­li­set säh­kö­moot­to­rit on asen­net­tu etu- ja taka-ak­se­leil­le.

Elekt­ro­ni­nen oh­jaus­jär­jes­tel­mä koor­di­noi ve­toa sekä etu- ja taka-ak­se­lei­den, et­tä oi­ke­an- ja va­sem­man­puo­lei­sen pyö­rän vä­lil­lä. Tä­män an­si­os­ta pito on op­ti­maa­lis­ta ja luis­toa on vain juu­ri ha­lut­tu mää­rä.

Au­di e-tron GT qu­at­t­ro ja RS e-tron GT toi­mi­vat nor­maa­lis­ti ne­li­ve­toi­se­na. Ai­no­as­taan sil­loin kun Au­di drive se­lect -jär­jes­tel­mäs­tä on va­lit­tu ef­fi­cien­cy-ajo­ti­la, jär­jes­tel­mä pri­o­ri­soi etu­ve­toa.

Mi­kä­li tien pin­ta on eri­tyi­sen liu­kas, tar­vi­taan li­sää voi­maa tai kaar­tee­seen aje­taan ko­val­la vauh­dil­la, pi­toa oh­ja­taan enem­män ta­ka­pyö­ril­le. Tämä ta­pah­tuu noin vii­si ker­taa no­pe­am­min kuin me­kaa­ni­ses­sa qu­at­t­ro-ne­li­ve­dos­sa.

Lisävarusteena saataville tulevat mm. Tour-, City- ja Park- varustepaketit. Audi virtual cockpit -mittaristo (12,3“) ja MMI-kosketusnäyttö (10,1“) ovat vakiovarusteita.

Lisävarusteena saataville tulevat mm. Tour-, City- ja Park- varustepaketit. Audi virtual cockpit -mittaristo (12,3“) ja MMI-kosketusnäyttö (10,1“) ovat vakiovarusteita.

Audi

Säh­köi­nen ne­li­ve­to sää­tää vään­nön­ja­koa ak­se­lei­den vä­lil­lä – jat­ku­vas­ti, täy­sin vaih­te­le­vas­ti ja vain muu­ta­mien tu­han­ne­so­sa­se­kun­tien ai­ka­na.

Kul­jet­ta­jaa avus­ta­vat jär­jes­tel­mät ja lii­tet­tä­vyys­pal­ve­lut

Au­di e-tron GT qu­at­t­ro ja RS e-tron GT saa­pu­vat mark­ki­noil­le si­säl­tä­en erit­täin laa­jan va­li­koi­man kul­jet­ta­jaa avus­ta­via jär­jes­tel­miä.

Au­di pre sen­se front ja Au­di pre sen­se ba­sic –jär­jes­tel­mät ovat va­ki­o­va­rus­tei­ta, ku­ten myös ak­tii­vi­nen kais­tal­ta­pois­tu­mis­va­roi­tin.

Li­sä­va­rus­tee­na saa­ta­vil­le tu­le­vat mm. Tour-, City- ja Park- va­rus­te­pa­ke­tit. Au­di vir­tu­al cock­pit -mit­ta­ris­to (12,3“) ja MMI-kos­ke­tus­näyt­tö (10,1“) ovat va­ki­o­va­rus­tei­ta.

Li­sä­va­rus­tei­nen Head-Up Disp­lay -tuu­li­la­si­näyt­tö (HUD) täy­den­tää kul­jet­ta­jan nä­kö­kent­tää.

Au­di con­nect -na­vi­goin­ti ja mul­ti­me­di­a­toi­min­not, eri­tyi­ses­ti laa­jen­net­tu e-tron-reit­ti­o­pas­tus, täy­den­tä­vät opas­tus­toi­min­to­ja. Se las­kee no­peim­man rei­tin op­ti­maa­li­sil­la la­taus­py­säh­dyk­sil­lä, ot­ta­en huo­mi­oon lii­ken­teen, kul­jet­ta­jan ajo­tyy­lin ja la­tau­sa­se­mil­la tar­vit­ta­van ajan. Jois­sa­kin ta­pauk­sis­sa jär­jes­tel­mä voi näin ol­len tar­jo­ta vaih­to­eh­tois­ta reit­tiä.

Au­di e-tron GT -mal­lit val­mis­te­taan Nec­kar­sul­mis­sa, Böl­lin­ger Hö­fen teh­taal­la. Sa­mal­la tuo­tan­to­lin­jal­la teh­dään myös Au­di R8:aa.

Au­di e-tron GT qu­at­t­ro -mal­lin ar­vi­oi­tu en­nak­ko­hin­ta­ta­so Suo­mes­sa on n.106 000 € kat­ta­val­la va­ki­o­va­rus­te­lul­la.

Au­di RS e-tron GT qu­at­t­ro -mal­lin ar­vi­oi­tu en­nak­ko­hin­ta­ta­so Suo­mes­sa on n. 146 000 €, joka si­säl­tää myös erit­täin kat­ta­vat va­ki­o­va­rus­teet.

Au­di e-tron GT qu­at­t­ro ja Au­di RS e-tron GT:n en­nak­ko­myyn­ti al­kaa Suo­mes­sa hel­mi­kuus­sa 2021, jol­loin myös mal­lien va­ki­o­va­rus­te­lut ja tar­kat hin­nat jul­kis­te­taan.

Suo­men Au­di-jäl­leen­myy­jil­le en­sim­mäi­set Au­di e-tron GT qu­at­t­ro ja RS e-tron GT -mal­lit saa­pu­vat al­ku­ke­säs­tä 2021.

Au­di-leh­dis­tö­tie­do­te / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Malliuudistukset tehtiin maltilla, ja auton tunnistaa helposti Passatiksi.

Malliuudistukset tehtiin maltilla, ja auton tunnistaa helposti Passatiksi.

Toni Lindström

Koeajossa Volkswagen Passat Variant Elegance Business 1.5 eTSI 110 kW (150 hv) DSG: Vain farkkuna

Auto Bild.Koeajot
Malliuudistukset tehtiin maltilla, ja auton tunnistaa helposti Passatiksi.

Malliuudistukset tehtiin maltilla, ja auton tunnistaa helposti Passatiksi.

Toni Lindström

Koeajossa Volkswagen Passat Variant Elegance Business 1.5 eTSI 110 kW (150 hv) DSG: Vain farkkuna

Auto Bild.Koeajot

Suomeenkin tullut uusi kiinalaisbrändi XPENG vannoo tekoälyn nimeen

Auto Bild.Uutiset

Suomeenkin tullut uusi kiinalaisbrändi XPENG vannoo tekoälyn nimeen

Auto Bild.Uutiset

Volkswagen sähköautojen markkinajohtaja – ID.4 Suomen suosituin nelivetoinen sähköauto

Auto Bild.Uutiset

Volkswagen sähköautojen markkinajohtaja – ID.4 Suomen suosituin nelivetoinen sähköauto

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN