Molempien täyssähköisten Gran Turismo -mallien ennakkomyynti alkaa samanaikaisesti helmikuussa 2021: Audi e-tron GT quattron sekä Audi RS e-tron GT:n.

Molempien täyssähköisten Gran Turismo -mallien ennakkomyynti alkaa samanaikaisesti helmikuussa 2021: Audi e-tron GT quattron sekä Audi RS e-tron GT:n.

Audi

Audi e-tron GT: Täyssähköinen sportti

Neliovinen coupé yhdistää tunteita herättävän muotoilun suori­tus­ky­kyiseen voimalinjaan ja dynaamiseen käsiteltävyyteen.

Auto Bild.Uutiset

Mo­lem­mat mal­lit ovat suo­ri­tus­ky­kyi­siä, no­pei­ta, dy­naa­mi­sia ja pai­kal­li­ses­ti pääs­töt­tö­miä. Au­di-mal­lis­ton uu­si kei­hään­kär­ki Au­di e-tron GT yh­dis­tää kaik­ki nämä au­ton vah­vas­ta luon­tees­ta ker­to­vat omi­nai­suu­det, ja tuo esil­le ide­an Gran Tu­ris­mon ja eri­tyi­ses­ti ”Tek­nis­tä etu­mat­kaa” -tun­nus­lau­seen uu­del­leen­tul­kin­nas­ta.

Uu­den Au­di e-tron GT:n ul­ko­muo­to on kuin dy­naa­mi­nen tai­de­te­os. Au­ton jo­kai­nen pin­ta ja lin­ja on har­mo­ni­nen, ai­na etuo­san ajo­va­lois­ta ta­ka­o­san näyt­tä­vään il­ma­noh­jai­meen.

Ko­ri­lin­ja on erit­täin ae­ro­dy­naa­mi­nen ja il­man­vas­tus­ker­roin on vain 0,24. Si­sä­ti­lat so­pi­vat hy­vin yh­teen pe­rin­tei­sen Gran Tu­ris­mon muo­toi­lun kans­sa: kul­jet­ta­jan ja etu­mat­kus­ta­jan is­tui­met ovat ur­hei­lul­li­sen ma­ta­las­sa asen­nos­sa ja nii­tä erot­taa le­veä kes­ki­kon­so­li.

Ta­kais­tui­met tar­jo­a­vat puo­les­taan mu­ka­vas­ti ti­laa myös ai­kui­sil­le. Tämä on teh­ty mah­dol­li­sek­si akus­ton sy­ven­nyk­sil­lä. Ta­kais­tui­men mat­kus­ta­jat voi­vat le­puut­taa jal­ko­jaan niin kut­su­tus­sa “jal­ka­tal­lis­sa“, joka mah­dol­lis­taa al­hai­sem­man is­tui­na­sen­non ja enem­män pään­ti­laa kaar­tu­vas­ta kat­to­lin­jas­ta huo­li­mat­ta.

Si­sä­ti­lo­jen rau­hal­li­sen ele­gant­ti muo­toi­lu täy­den­tää au­ton edis­tyk­sel­lis­tä luon­net­ta.

Au­din uu­si Gran Tu­ris­mo on ur­hei­lul­li­nen au­to, joka on va­rus­tet­tu eri­no­mai­sel­la dy­naa­mi­sel­la kä­si­tel­tä­vyy­del­lä. Mal­lis­ta riip­pu­en uu­den Au­di e-tron GT:n täys­säh­köi­nen voi­ma­lin­ja tar­jo­aa te­hoa joko 350 kW (476 hv) tai 440 kW (598 hv), sal­lien myös dy­naa­mi­sen yli­ah­to- eli over­boost-toi­min­non.

Toi­min­ta­mat­ka Au­di e-tron GT -mal­lis­sa on jopa 487 ki­lo­met­riä (WLTP), jon­ka mah­dol­lis­taa net­to­ka­pa­si­tee­til­taan ole­va 85 kWh:n ak­ku.

800 vol­tin tek­no­lo­gia mah­dol­lis­taa 270 kW:n pi­ka­la­tauk­sen. Au­ton jou­si­tuk­ses­sa yh­dis­ty­vät dy­naa­mi­suus ja mu­ka­vuus, jon­ka mah­dol­lis­ta­vat joko va­ki­o­na tai li­sä­va­rus­tee­na ole­vat Au­di drive se­lect -jär­jes­tel­mä, ne­li­pyö­rä­oh­jaus, adap­tii­vi­nen is­kun­vai­men­nus, mu­kau­tu­va il­ma­jou­si­tus, säh­köi­nen qu­at­t­ro-ne­li­ve­to sekä taka-ak­se­lis­ton ta­saus­pyö­räs­tön luk­ko.

Li­sä­va­rus­tee­na on ti­lat­ta­vis­sa jopa 21-tuu­mai­set alu­mii­ni­van­teet, sekä ke­raa­mi­set- tai volf­ra­mi­kar­bi­di­pin­noit­tei­set jar­ru­le­vyt.

Ku­ten kaik­ki Au­di-mal­lit, myös Au­di e-tron GT tu­lee mark­ki­noil­le kat­ta­vil­la lii­tet­tä­vyy­so­mi­nai­suuk­sil­la. In­fo­tain­ment-jär­jes­tel­mä, on­li­ne-pal­ve­lut ja kul­jet­ta­jaa avus­ta­vat jär­jes­tel­mät ovat huip­pu­ta­soi­sia.

Dy­naa­mi­sen tai­de­te­ok­sen täy­tyy myös kuu­los­taa hy­väl­le: Au­di on­kin luo­nut uu­teen Au­di e-tron GT:hen ai­nut­laa­tui­sen ää­ni­maa­il­man. Se kuu­los­taa voi­mak­kaal­ta ja edis­tyk­sel­li­sel­tä – ai­van niin kuin ur­hei­lul­li­sen Au­din kuu­luu­kin kuu­los­taa.

Au­di e-tron GT

Ma­ta­la, le­veä ja pit­kä ak­se­li­vä­li – klas­si­sen Gran Tu­ris­mon mit­ta­suh­teet. Au­di e-tron GT on 4,99 met­riä pit­kä, 1,96 met­riä le­veä ja 1,41 met­riä kor­kea. Ak­se­li­vä­li on 2,90 met­riä.

Suu­ri ta­ka­ta­va­ra­ti­la tar­jo­aa jopa 405 lit­raa mat­ka­ta­va­ra­ka­pa­si­teet­tia (RS-mal­li 366 lit­raa). Ko­ne­pel­lin al­ta löy­tyy vie­lä 85 lit­raa li­sää ti­laa. Ne­li­o­vi­sen coupé-mal­lin ke­vyt­ra­ken­ne­tek­no­lo­gi­aa hyö­dyn­tä­väs­sä ko­ris­sa on yh­dis­tet­ty eri­lai­sia ma­te­ri­aa­le­ja.

Va­ki­o­va­rus­tei­nen kat­to on val­mis­tet­tu läm­pö­kä­si­tel­lys­tä la­sis­ta. Li­sä­va­rus­tee­na kat­to on saa­ta­vil­la myös hii­li­kui­dus­ta val­mis­tet­tu­na. Va­lit­ta­vis­sa on yh­dek­sän eri ul­ko­vä­riä ja saa­ta­vil­le tu­lee myös muun mu­as­sa hii­li­kui­tu -ul­ko­nä­kö­pa­ket­te­ja

Voi­ma­kas etuo­san muo­toi­lu ko­ros­taa RS e-tron GT:n va­ki­o­va­rus­tei­sia Mat­rix LED -ajo­va­lo­ja, jot­ka ovat saa­ta­vil­la li­sä­va­rus­tee­na myös e-tron GT qu­at­t­roon. Mo­lem­piin mal­lei­hin on saa­ta­vil­la li­sä­va­rus­tee­na Mat­rix LED-ajo­va­lot Au­di La­ser -kau­ko­va­loin.

La­ser­va­lo on asen­net­tu alem­man va­lo­mo­duu­lin vie­reen. La­ser­va­lo ak­ti­voi­tuu yli 70 km/h no­peuk­sis­sa ja se lä­hes kak­sin­ker­tais­taa kau­ko­va­lo­jen kan­ta­man.

Ta­ka­na on koko au­ton ta­ka­o­san le­vyi­nen ani­moi­tu va­lo­nau­ha, joka toi­vot­taa kul­jet­ta­jan ter­ve­tul­leek­si ho­ri­son­taa­li­ses­ti laa­je­ne­val­la va­lo­a­ni­maa­ti­ol­la.

Au­dil­le omi­nai­nen Sing­lef­ra­me-jääh­dyt­ti­men­sä­leik­kö on e-tron SUV-mal­lei­hin ver­rat­tu­na huo­mat­ta­vas­ti ho­ri­son­taa­li­sem­pi. Ylä­o­sa on maa­lat­tu ko­rin­vä­ri­sek­si ja pin­nas­sa on Au­di RS-mal­leis­ta tut­tu hu­na­ja­ken­no­ku­vio.

Sii­nä mis­sä polt­to­moot­to­ri­mal­leis­sa jääh­dyt­ti­men­sä­lei­kön teh­tä­vä­nä on jääh­dyt­tää moot­to­ria, Au­di e-tron GT:ssä se kät­kee taak­seen suu­rim­man osan sen­so­reis­ta.

Mal­lin pyö­rän­kaa­ret ja ol­ka­lin­ja ovat voi­mak­kaan veis­tok­sel­li­set. Au­ton kom­po­nent­te­ja, akus­toa ja jar­ru­ja jääh­dy­te­tään te­hok­kaas­ti etuo­san suur­ten il­ma­not­to­auk­ko­jen ja ko­rin muo­toi­lun avul­la suun­nat­tu­jen il­ma­vir­taus­ten avul­la.

Toi­nen ae­ro­dy­na­miik­kaan vai­kut­ta­va pää­te­ki­jä on ta­ka­o­san ajo­no­peu­den mu­kaan sää­ty­vä il­ma­noh­jain. Mi­kä­li au­tos­sa on mu­kau­tu­va il­ma­jou­si­tus, se ma­dal­taa ajo­ti­lan­tees­ta riip­pu­en au­ton ko­ria ja sa­mal­la ko­ros­taa il­ma­noh­jai­men vai­ku­tus­ta pa­ran­ta­mal­la il­man­vir­taus­ta ja ajo­va­kaut­ta sekä au­ton kä­si­tel­tä­vyyt­tä.

Au­di e-tron GT on myös huip­pu­ta­sol­la pu­hut­ta­es­sa ae­ro­a­kus­tii­kas­ta. Sen tuu­li­la­si on teh­ty ään­tä eris­tä­väs­tä la­sis­ta. Tark­kaan koh­dis­te­tut eris­tyk­set au­ton run­gos­sa pi­tä­vät au­ton ul­ko­puo­lel­ta tu­le­vat ää­net mi­ni­mis­sään.

Ko­ri­ra­ken­teis­sa on käy­tet­ty myös kuu­ma­kä­si­tel­tyä erit­täin vah­vaa te­räs­tä. Akus­ton ko­te­los­sa on käy­tet­ty alu­mii­nia ja sen ul­ko­kuo­ri on teh­ty ko­ko­naan alu­mii­ni­le­vyis­tä.

Au­di e-tron GT:n si­sä­ti­lat tar­jo­a­vat suu­ren an­nok­sen jo­ka­päi­väis­tä käy­tet­tä­vyyt­tä sekä eri­no­mais­ta laa­tua. Oh­jaa­mo on sel­keä ja vah­vas­ti kul­jet­ta­ja­kes­kei­nen, kes­ki­näy­tön ol­les­sa kal­lis­tet­tu­na hie­man va­sem­mal­le.

Kul­jet­ta­jan ja etu­mat­kus­ta­jan erot­taa le­veä kes­ki­kon­so­li. Vah­vat muo­dot erot­ta­vat ko­je­lau­dan ylä­o­san ala­o­sas­taan, jos­sa si­jait­se­vat kol­mi­a­lu­eil­mas­toin­nin pai­nik­keet.

Moot­to­riur­hei­lus­ta ins­pi­raa­ti­on­sa saa­neet ur­hei­lul­li­set, ma­ta­lal­le si­joi­te­tut etuis­tui­met tar­jo­a­vat eri­no­mais­ta mat­kus­tus­mu­ka­vuut­ta. Is­tui­mis­sa ja vii­meis­te­lyis­sä on käy­tet­ty hie­nos­tu­nut­ta syn­teet­tis­tä nah­kaa, is­tuin­tyy­nyis­sä, kä­si­no­jis­sa ja kes­ki­kon­so­lis­sa kier­rä­te­tyis­tä kui­duis­ta val­mis­tet­tu­ja ma­te­ri­aa­le­ja.

Dy­naa­mi­sen tai­de­te­ok­sen tu­lee myös kuu­los­taa hy­väl­le, sik­si Au­di on­kin ke­hit­tä­nyt täy­sin ai­nut­laa­tui­sen ää­ni­maa­il­man e-tron GT:tä var­ten.

Li­sä­va­rus­tei­nen e-tron sport -ää­ni si­säl­tää kak­si oh­jai­nyk­sik­köä ja vah­vis­tin­ta, jot­ka si­jait­se­vat ta­va­ra­ti­las­sa. Ne muo­dos­ta­vat eril­li­set ää­net ulos ja si­säl­le, ja ne saa­daan ai­kaan kah­den ul­koi­sen ja kah­den si­säi­sen kai­ut­ti­men avul­la.

Di­gi­taa­li­sen ää­nen pe­rus­tee­na toi­mii säh­kö­moot­to­rien kier­to­no­peus ja au­ton no­peus sekä muis­ta pa­ra­met­reis­tä ke­rät­ty tie­to. Kul­jet­ta­ja voi sää­tää ään­tä Au­di drive se­lect –jär­jes­tel­män kaut­ta.

Voi­ma­lin­ja, ak­ku ja säh­köi­nen qu­at­t­ro-ne­li­ve­to

Au­di e-tron GT:n etu­säh­kö­moot­to­ri tuot­taa te­hoa 175 kW (238 hv) ja ta­ka­na ole­va säh­kö­moot­to­ri 320 kW (435 hv). Täys­säh­köi­nen Au­di e-tron GT tuot­taa ko­ko­nais­te­hoa 350 kW (476 hv) ja vään­töä 630 Nm.

Au­di RS e-tron GT:n etu­säh­kö­moot­to­ri tuot­taa myös te­hoa 175 kW (238 hv) mut­ta ta­ka­na ole­va säh­kö­moot­to­ri 335 kW (456 hv). Au­di RS e-tron GT puo­les­taan tuot­taa ko­ko­nais­te­hoa 440 kW (598 hv) ja vään­töä 830 Nm.

Yli­ah­to-toi­min­nol­la te­hoa on käy­tet­tä­vis­sä 2,5 se­kun­nin ajan joko 390 kW (530 hv) tai 475 kW (646 hv).

Au­di e-tron GT kiih­tyy 0–100 km/h 4,1 se­kun­nis­sa saa­vut­ta­en 245 km/h huip­pu­no­peu­den.

Au­di RS e-tron GT puo­les­taan kiih­tyy 0–100 km/h vain 3,3 se­kun­nis­sa ja sen huip­pu­no­peus on 250 km/h.

Au­di e-tron GT -mal­leis­sa on käy­tös­sä kak­si­vaih­tei­nen vaih­teis­to taka-ak­se­lil­la. Pie­nem­pää vaih­det­ta käy­te­tään mm. over­boost -toi­min­nos­sa ja isom­mal­la vaih­teel­la aje­taan nor­maa­lis­sa ajos­sa.

Au­di e-tron GT:n ja RS e-tron GT:n li­tiu­mi­o­ni­a­kun net­to­ka­pa­si­teet­ti on 85 kWh (brut­to 93 kWh) ja se muo­dos­tuu 33 mo­duu­lis­ta ja 396 pus­si­ken­nos­ta.

Au­di e-tron GT:n toi­min­ta­mat­ka on jopa 487 ki­lo­met­riä ja RS e-tron GT:n puo­les­taan 472 ki­lo­met­riä (WLTP). Kor­ke­a­jän­ni­te­a­kun al­hai­nen si­jain­ti kah­den säh­kö­moot­to­rin vä­lis­sä var­mis­taa, et­tä kun­kin ak­se­lin pai­no­ja­kau­ma on ide­aa­li­nen. Tämä alen­taa myös au­ton pai­no­pis­tet­tä, mikä tar­jo­aa usei­ta etu­ja au­ton hal­lit­ta­vuut­ta aja­tel­len.

Akun la­taa­mi­nen on myös huo­mat­ta­vas­ti no­pe­am­paa, sil­lä ne­li­o­vi­nen gran tu­ris­mo on va­rus­tet­tu 800 vol­tin jär­jes­tel­mäl­lä. Yh­del­lä vii­den mi­nuu­tin la­tauk­sel­la on mah­dol­lis­ta saa­da jopa 100 ki­lo­met­riä li­sää toi­min­ta­mat­kaa suur­te­ho­la­tau­sa­se­mal­la.

Va­ki­o­va­rus­tei­sel­la 11 kW:n la­tauk­sel­la Au­di e-tron GT:n ak­ku voi­daan la­da­ta täy­teen mu­ka­vas­ti yön ai­ka­na.

Suur­te­ho­la­tau­sa­se­mal­la voi­daan la­da­ta 270 kW:n te­hol­la. Ide­aa­li­sis­sa olo­suh­teis­sa au­ton voi la­da­ta 80 % saak­ka al­le 23 mi­nuu­tis­sa.

Myö­hem­min saa­ta­vil­le tu­lee myös 22 kW:n la­taus­jär­jes­tel­mä. Osa­na te­ho­kas­ta läm­mön­hal­lin­ta­jär­jes­tel­mää, Au­di e-tron GT –mal­lit on va­rus­tet­tu läm­pö­pum­pul­la, joka hyö­dyn­tää kor­ke­a­jän­ni­te­a­kun tuot­ta­man huk­ka­läm­mön.

Au­di e-tron GT:n re­ku­pe­raa­ti­o­jär­jes­tel­mä yh­dis­tää kak­si säh­kö­moot­to­ria ja säh­kö­hyd­rau­li­ses­ti in­teg­roi­dun jar­ru­jen oh­jaus­jär­jes­tel­män.

Ai­na 0,3 g:n hi­das­tu­vuu­teen saak­ka Au­di e-tron GT jar­rut­taa ai­no­as­taan säh­kö­moot­to­reil­la. Tämä sal­lii re­ku­pe­raa­ti­on ai­na 265 kW:n saak­ka. Kit­ka­jar­ru­ja tar­vi­taan vain sil­loin, kun kul­jet­ta­ja hi­das­taa yli 0,3 g:n voi­mal­la jar­ru­pol­jin­ta käyt­tä­en.

Au­di e-tron GT:n säh­köi­nen qu­at­t­ro-ne­li­ve­to on erit­täin tark­ka, kos­ka ak­se­lei­den vä­lil­lä ei ole me­kaa­nis­ta yh­teyt­tä. Eril­li­set säh­kö­moot­to­rit on asen­net­tu etu- ja taka-ak­se­leil­le.

Elekt­ro­ni­nen oh­jaus­jär­jes­tel­mä koor­di­noi ve­toa sekä etu- ja taka-ak­se­lei­den, et­tä oi­ke­an- ja va­sem­man­puo­lei­sen pyö­rän vä­lil­lä. Tä­män an­si­os­ta pito on op­ti­maa­lis­ta ja luis­toa on vain juu­ri ha­lut­tu mää­rä.

Au­di e-tron GT qu­at­t­ro ja RS e-tron GT toi­mi­vat nor­maa­lis­ti ne­li­ve­toi­se­na. Ai­no­as­taan sil­loin kun Au­di drive se­lect -jär­jes­tel­mäs­tä on va­lit­tu ef­fi­cien­cy-ajo­ti­la, jär­jes­tel­mä pri­o­ri­soi etu­ve­toa.

Mi­kä­li tien pin­ta on eri­tyi­sen liu­kas, tar­vi­taan li­sää voi­maa tai kaar­tee­seen aje­taan ko­val­la vauh­dil­la, pi­toa oh­ja­taan enem­män ta­ka­pyö­ril­le. Tämä ta­pah­tuu noin vii­si ker­taa no­pe­am­min kuin me­kaa­ni­ses­sa qu­at­t­ro-ne­li­ve­dos­sa.

Lisävarusteena saataville tulevat mm. Tour-, City- ja Park- varustepaketit. Audi virtual cockpit -mittaristo (12,3“) ja MMI-kosketusnäyttö (10,1“) ovat vakiovarusteita.

Lisävarusteena saataville tulevat mm. Tour-, City- ja Park- varustepaketit. Audi virtual cockpit -mittaristo (12,3“) ja MMI-kosketusnäyttö (10,1“) ovat vakiovarusteita.

Audi

Säh­köi­nen ne­li­ve­to sää­tää vään­nön­ja­koa ak­se­lei­den vä­lil­lä – jat­ku­vas­ti, täy­sin vaih­te­le­vas­ti ja vain muu­ta­mien tu­han­ne­so­sa­se­kun­tien ai­ka­na.

Kul­jet­ta­jaa avus­ta­vat jär­jes­tel­mät ja lii­tet­tä­vyys­pal­ve­lut

Au­di e-tron GT qu­at­t­ro ja RS e-tron GT saa­pu­vat mark­ki­noil­le si­säl­tä­en erit­täin laa­jan va­li­koi­man kul­jet­ta­jaa avus­ta­via jär­jes­tel­miä.

Au­di pre sen­se front ja Au­di pre sen­se ba­sic –jär­jes­tel­mät ovat va­ki­o­va­rus­tei­ta, ku­ten myös ak­tii­vi­nen kais­tal­ta­pois­tu­mis­va­roi­tin.

Li­sä­va­rus­tee­na saa­ta­vil­le tu­le­vat mm. Tour-, City- ja Park- va­rus­te­pa­ke­tit. Au­di vir­tu­al cock­pit -mit­ta­ris­to (12,3“) ja MMI-kos­ke­tus­näyt­tö (10,1“) ovat va­ki­o­va­rus­tei­ta.

Li­sä­va­rus­tei­nen Head-Up Disp­lay -tuu­li­la­si­näyt­tö (HUD) täy­den­tää kul­jet­ta­jan nä­kö­kent­tää.

Au­di con­nect -na­vi­goin­ti ja mul­ti­me­di­a­toi­min­not, eri­tyi­ses­ti laa­jen­net­tu e-tron-reit­ti­o­pas­tus, täy­den­tä­vät opas­tus­toi­min­to­ja. Se las­kee no­peim­man rei­tin op­ti­maa­li­sil­la la­taus­py­säh­dyk­sil­lä, ot­ta­en huo­mi­oon lii­ken­teen, kul­jet­ta­jan ajo­tyy­lin ja la­tau­sa­se­mil­la tar­vit­ta­van ajan. Jois­sa­kin ta­pauk­sis­sa jär­jes­tel­mä voi näin ol­len tar­jo­ta vaih­to­eh­tois­ta reit­tiä.

Au­di e-tron GT -mal­lit val­mis­te­taan Nec­kar­sul­mis­sa, Böl­lin­ger Hö­fen teh­taal­la. Sa­mal­la tuo­tan­to­lin­jal­la teh­dään myös Au­di R8:aa.

Au­di e-tron GT qu­at­t­ro -mal­lin ar­vi­oi­tu en­nak­ko­hin­ta­ta­so Suo­mes­sa on n.106 000 € kat­ta­val­la va­ki­o­va­rus­te­lul­la.

Au­di RS e-tron GT qu­at­t­ro -mal­lin ar­vi­oi­tu en­nak­ko­hin­ta­ta­so Suo­mes­sa on n. 146 000 €, joka si­säl­tää myös erit­täin kat­ta­vat va­ki­o­va­rus­teet.

Au­di e-tron GT qu­at­t­ro ja Au­di RS e-tron GT:n en­nak­ko­myyn­ti al­kaa Suo­mes­sa hel­mi­kuus­sa 2021, jol­loin myös mal­lien va­ki­o­va­rus­te­lut ja tar­kat hin­nat jul­kis­te­taan.

Suo­men Au­di-jäl­leen­myy­jil­le en­sim­mäi­set Au­di e-tron GT qu­at­t­ro ja RS e-tron GT -mal­lit saa­pu­vat al­ku­ke­säs­tä 2021.

Au­di-leh­dis­tö­tie­do­te / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Kuplavolkkari 75 vuoden takaa

Kuplavolkkari 75 vuoden takaa

K-Auto

K-Auto tuo uutuuksia ja klassikoita AUTO 25 & Mobility -tapahtumaan – paikalla ennen­nä­ke­mät­tömiä uutuusmalleja ja myös yksi Suomen ensimmäisistä Kuplista!

Auto Bild.Uutiset
Kuplavolkkari 75 vuoden takaa

Kuplavolkkari 75 vuoden takaa

K-Auto

K-Auto tuo uutuuksia ja klassikoita AUTO 25 & Mobility -tapahtumaan – paikalla ennen­nä­ke­mät­tömiä uutuusmalleja ja myös yksi Suomen ensimmäisistä Kuplista!

Auto Bild.Uutiset

Tällainen on kuudennen sukupolven Toyota RAV4 - Suomeen ensi vuonna

Auto Bild.Uutiset

Tällainen on kuudennen sukupolven Toyota RAV4 - Suomeen ensi vuonna

Auto Bild.Uutiset
K-Lataus laajenee vauhdilla.

K-Lataus laajenee vauhdilla.

K-Auto

K-Lataus ja yrity­sau­toi­lu­jätti Drivalia merkittävään yhteistyöhön

Auto Bild.Uutiset
K-Lataus laajenee vauhdilla.

K-Lataus laajenee vauhdilla.

K-Auto

K-Lataus ja yrity­sau­toi­lu­jätti Drivalia merkittävään yhteistyöhön

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU