Kaikki 18 Bentley Baturia on jo varattu, ja jokainen asiakas voi nyt jatkaa yksilöintiprosessia Mullinerin sisäisen suunnittelutiimin ohjaamana. Kaikki 18 Baturia on jo varattu, ja jokainen asiakas voi nyt jatkaa yksilöintiprosessia Mullinerin sisäisen suunnittelutiimin ohjaamana.

Kaikki 18 Bentley Baturia on jo varattu, ja jokainen asiakas voi nyt jatkaa yksilöintiprosessia Mullinerin sisäisen suunnittelutiimin ohjaamana. Kaikki 18 Baturia on jo varattu, ja jokainen asiakas voi nyt jatkaa yksilöintiprosessia Mullinerin sisäisen suunnittelutiimin ohjaamana.

Bentley

Bentley Batur: Kehitysohjelma on valmis

Kaksi autoa on 58 viikkoa kestävässä kestä­vyys­tes­tissä. Bentley Baturin W12-moottorin kahden vuoden kehitys- ja testiohjelma on tullut päätökseen. Testit sisälsivät yli 30 000 kilometriä todellista ajoa erilaisissa olosuhteissa.

Auto Bild.Uutiset

Bent­leyn ää­rim­mäi­sen Grand Tou­re­rin, Mul­li­ne­rin kä­si­työ­nä val­mis­tet­ta­van Ba­tu­rin ke­hi­ty­soh­jel­ma on saa­tu pää­tök­seen.

Sa­mal­la on var­mis­tet­tu, et­tä mal­li täyt­tää kor­keim­mat suo­ri­tus­ky­vyn ja kes­tä­vyy­den vaa­ti­muk­set.

Nyt aloi­te­taan asi­a­ka­sau­to­jen ra­ken­ta­mi­nen, jois­ta jo­kai­nen on poik­keuk­sel­li­ses­ti yk­si­löi­ty ja mit­ta­ti­laus­työ­nä teh­ty.

Au­ton val­mis­tus kes­tää noin nel­jä kuu­kaut­ta – vii­mei­nen val­mis­tuu vuo­den 2024 lo­pus­sa.

Kah­den ke­hi­ty­sau­ton (tun­ne­taan ni­mel­lä Car Zero ja Car Zero-Zero) luo­mi­sen jäl­keen vain 18 Ba­tur-asi­a­ka­sau­toa val­mis­te­taan kä­sin Mul­li­ne­rin työ­pa­jois­sa.

Bent­leyn tiu­kas­sa tes­taus­jär­jes­tel­mäs­sä ei kui­ten­kaan ole teh­ty myön­ny­tyk­siä – ne si­säl­tä­vät kes­tä­vyys­tes­te­jä ajo­ra­dal­la, to­del­li­sis­sa tie­o­lo­suh­teis­sa, yli 300 km:n no­peuk­sil­la ja kar­keil­la pin­noil­la.

Bentley Baturissa käytettävän W12-moottorin alkuperä voidaan jäljittää vuoden 2003 Continental GT:hen.

Bentley Baturissa käytettävän W12-moottorin alkuperä voidaan jäljittää vuoden 2003 Continental GT:hen.

Bentley

Muut tes­tit si­säl­si­vät 600 tun­tia au­rin­ko­kuor­mi­tus­ta, mikä vas­taa viit­tä vuot­ta Ari­zo­nan au­ti­o­maas­sa sen var­mis­ta­mi­sek­si, et­tä Ba­tu­rin ra­ken­ta­mi­ses­sa käy­te­tyt ma­te­ri­aa­lit ovat riit­tä­vän kes­tä­viä kes­tä­mään eli­ni­än.

Al­ku­pe­räi­nen ke­hi­ty­sau­to Ba­tur - Car Zero

Car Zero ei ole ta­val­li­nen ke­hi­ty­sau­to. Se ra­ken­net­tiin sa­mal­la am­mat­ti­tai­to­ta­sol­la kuin jo­kai­nen 18 tu­le­vas­ta asi­a­ka­sau­tos­ta.

Sen mit­ta­ti­laus­työ­nä teh­tyä Purp­le Sec­tor -ul­ko­puo­lis­ta vii­meis­te­lyä täy­den­tä­vät etuo­san il­ma­noh­jai­met, si­vu­hel­mat ja ta­ka­o­san dif­fuu­se­ri kor­ke­a­kiil­toi­sel­la luon­non­kui­dul­la pin­noi­tet­tu­na.

Gloss Dark Ti­ta­nium -ma­te­ri­aa­lil­la pääl­lys­tet­tyä pää­mat­rii­si­sä­leik­köä on ko­ros­tet­tu vaa­ka­suo­ras­sa ombré-ku­vi­os­sa ole­val­la kont­ras­ti­vii­val­la, joka vir­taa Purp­le Sec­to­rin kes­kel­lä ja tum­muu vä­hi­tel­len mus­tak­si kris­tal­lik­si reu­nal­la.

Lo­pu­ton ko­ne­pel­ti­lin­ja on vii­meis­tel­ty sa­tii­ni­ti­taa­nil­la, ku­ten myös 22 tuu­man van­teet, joi­den pin­nat on kiil­tä­viä ja sa­tii­nin mus­taa kris­tal­lia.

Toi­nen Ba­tur-au­to, En­gi­nee­ring Car Zero-Zero, on vii­meis­tel­ty yh­tä huo­mi­o­ta he­rät­tä­väs­ti Ma­ri­na Teal -maa­lil­la.

Jokaisen yksityiskohdan on myös täytynyt läpäistä kehitystarkastelu, mukaan lukien Charisma Dial ja Organ Stop -ilmasuuttimen 18 karaatin keltakultavaihtoehdot. Nämä osat on valmistettu kierrätetystä, 3D-painetusta kullasta, ja niille on suoritettu laajat testit kuten lämpökuormitus ja aurinkovoiteen kestävyys.

Jokaisen yksityiskohdan on myös täytynyt läpäistä kehitystarkastelu, mukaan lukien Charisma Dial ja Organ Stop -ilmasuuttimen 18 karaatin keltakultavaihtoehdot. Nämä osat on valmistettu kierrätetystä, 3D-painetusta kullasta, ja niille on suoritettu laajat testit kuten lämpökuormitus ja aurinkovoiteen kestävyys.

Bentley

Nämä mit­ta­ti­laus­työ­nä teh­dyt vii­meis­te­lyt ja uu­det kom­po­nen­tit, ku­ten LED-ajo­va­lot, jou­tui­vat koh­taa­maan jou­kon ko­via kes­tä­vyys­tes­te­jä, joi­hin si­säl­tyi 2 500 ki­lo­met­rin Eu­roo­pan kier­tue, suur­no­peus­tes­tit sul­je­tul­la ra­dal­la ja pit­kä­ai­kai­nen al­tis­ta­mi­nen an­ka­rim­mis­sa sää­o­lo­suh­teis­sa.

Yh­teen­sä yli 800 ai­nut­laa­tuis­ta kom­po­nent­tia on tes­tat­tu ja vah­vis­tet­tu 160 vii­kon in­ten­sii­vi­sen ke­hi­tys­työn ai­ka­na.

Te­hok­kain Bent­ley tä­hän men­nes­sä

Bent­ley Ba­tu­ris­sa käy­tet­tä­vän W12-moot­to­rin al­ku­pe­rä voi­daan jäl­jit­tää vuo­den 2003 Con­ti­nen­tal GT:hen.

Bentley Batur.

Bentley Batur.

Bentley

W12 on sekä kir­jai­mel­li­ses­ti et­tä ku­vaan­nol­li­ses­ti vauh­dit­ta­nut Bent­leyn nou­sua au­to­jen luk­sus­merk­kien hui­pul­le.

Se on ke­hit­ty­nyt jat­ku­vas­ti ja sii­tä on tul­lut te­hok­kaam­pi, hie­nos­tu­neem­pi ja ta­lou­del­li­sem­pi jo­kai­sen uu­den su­ku­pol­ven myö­tä.

Nyt, kun Bent­ley al­kaa mat­kaan­sa koh­ti täyt­tä säh­köis­ty­mis­tä, Ba­tu­rin W12 edus­taa tä­män mer­kit­tä­vän moot­to­rin ja sen jout­sen­lau­lun juh­laa.

Sen 750 he­vos­voi­man huip­pu­te­ho te­kee sii­tä te­hok­kaim­man W12-moot­to­rin ja si­ten te­hok­kaim­man kos­kaan ra­ken­ne­tun Bent­ley-voi­man­siir­ron.

Sen uu­si il­ma­not­to­jär­jes­tel­mä, mo­di­fi­oi­dut tur­bo­ah­ti­met, uu­dis­te­tut ah­toil­man jääh­dyt­ti­met ja uu­det ka­lib­roin­nit moot­to­ril­le, vaih­teis­tol­le sekä elekt­ro­ni­sel­le ajon­va­kau­tus­jär­jes­tel­mäl­le tes­tat­tiin ää­ri­ra­joil­la yli 100 viik­koa kes­tä­nees­sä voi­man­siir­ron tes­ti­oh­jel­mas­sa.

Moot­to­rin hen­ke­ä­sal­paa­va suo­ri­tus­ky­ky yh­dis­tyy kaik­kien ai­ko­jen edis­tyk­sel­li­sem­pään Bent­leyn alus­tas­pe­si­fi­kaa­ti­oon.

Ko­ho­koh­tia ovat no­peus­sää­det­ty il­ma­jou­si­tus, säh­köi­nen ak­tii­vi­nen kal­lis­tuk­sen­vai­men­nus, eLSD, ne­li­pyö­rä­oh­jaus ja vään­tö­mo­ment­ti­vek­to­ri.

Kä­si­työn uu­si ai­ka­kau­si

Ba­tu­rin luo­mi­ses­sa käy­te­tyt edis­ty­neet tek­nii­kat mah­dol­lis­ta­vat Mul­li­ne­rin tar­jo­a­man yk­si­löl­li­syy­den, joka ny­ky­ai­ka­na voi­daan pi­tää en­nen­kuu­lu­mat­to­ma­na.

Uu­det kes­tä­vät ma­te­ri­aa­lit, ku­ten luon­non­kui­dut ja tek­no­lo­gi­at, ku­ten Ad­di­ti­ve Ma­nu­fac­tu­red Gold, an­ta­vat Mul­li­ne­rin suun­nit­te­li­joil­le lä­hes ra­jat­to­man va­li­koi­man, jol­loin asi­ak­kaat voi­vat to­teut­taa ai­nut­laa­tui­sen nä­ke­myk­sen­sä ää­rim­mäi­ses­tä grand tou­re­ris­ta.

Jo­kai­sen yk­si­tyis­koh­dan on myös täy­ty­nyt lä­päis­tä ke­hi­tys­tar­kas­te­lu, mu­kaan lu­kien Cha­ris­ma Dial ja Or­gan Stop -il­ma­suut­ti­men 18 ka­raa­tin kel­ta­kul­ta­vaih­to­eh­dot.

Nämä osat on val­mis­tet­tu kier­rä­te­tys­tä, 3D-pai­ne­tus­ta kul­las­ta, ja niil­le on suo­ri­tet­tu laa­jat tes­tit ku­ten läm­pö­kuor­mi­tus ja au­rin­ko­voi­teen kes­tä­vyys.

En­sim­mäi­set asi­a­ka­sau­tot

Bent­ley Ba­tur on lä­päis­syt kaik­ki tes­tit lois­ta­vas­ti, ja nyt se on val­mis mat­kan­sa seu­raa­vaan vai­hee­seen.

Kaik­ki 18 Ba­tu­ria on jo va­rat­tu, ja jo­kai­nen asi­a­kas voi nyt jat­kaa yk­si­löin­tip­ro­ses­sia Mul­li­ne­rin si­säi­sen suun­nit­te­lu­tii­min oh­jaa­ma­na.

Sen jäl­keen, kun asi­a­kas on mää­ri­tel­lyt lä­hes jo­kai­sen Ba­tu­rin pin­nan vä­rin ja vii­meis­te­lyn, jo­kai­nen ai­nut­laa­tui­nen au­to val­mis­te­taan lä­hi­kuu­kau­si­na Mul­li­ne­rin työ­pa­jas­sa Bent­leyn hii­li­neut­raa­lis­sa teh­taas­sa Cre­wes­sä Eng­lan­nis­sa, ja jo­kai­sen au­ton val­mis­tu­mi­nen kes­tää noin nel­jä kuu­kaut­ta.

Bent­ley-leh­dis­tö­tie­do­te / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Audin A5-sarjaan kaksi uutta lataushybridiä

Auto Bild.Uutiset

Audin A5-sarjaan kaksi uutta lataushybridiä

Auto Bild.Uutiset
Keulaa hallitsevat kapeat mutta tehokkaat lediajovalot sekä leveä latausluukku.

Keulaa hallitsevat kapeat mutta tehokkaat lediajovalot sekä leveä latausluukku.

Juha Peltonen

Koeajossa Honda e:NY1 Advance: Periaatteessa loistava

Auto Bild.Koeajot
Keulaa hallitsevat kapeat mutta tehokkaat lediajovalot sekä leveä latausluukku.

Keulaa hallitsevat kapeat mutta tehokkaat lediajovalot sekä leveä latausluukku.

Juha Peltonen

Koeajossa Honda e:NY1 Advance: Periaatteessa loistava

Auto Bild.Koeajot
Tarkempaa tietoa Suzuki eVitaran suorituskyvystä, toimintamatkoista sekä varustetasoista annetaan lähempänä myynnin alkua. Hinnat pyritään vahvistamaan mahdollisimman pian, mikä tarkoittaa tämän hetken tietojen mukaan kevättä 2025.

Tarkempaa tietoa Suzuki eVitaran suorituskyvystä, toimintamatkoista sekä varustetasoista annetaan lähempänä myynnin alkua. Hinnat pyritään vahvistamaan mahdollisimman pian, mikä tarkoittaa tämän hetken tietojen mukaan kevättä 2025.

Suzuki

Suzuki eVitara: Tällainen on Suzukin ensimmäinen täyssähköauto, joka tulee markkinoille etu- ja nelivetoisena

Auto Bild.Uutiset
Tarkempaa tietoa Suzuki eVitaran suorituskyvystä, toimintamatkoista sekä varustetasoista annetaan lähempänä myynnin alkua. Hinnat pyritään vahvistamaan mahdollisimman pian, mikä tarkoittaa tämän hetken tietojen mukaan kevättä 2025.

Tarkempaa tietoa Suzuki eVitaran suorituskyvystä, toimintamatkoista sekä varustetasoista annetaan lähempänä myynnin alkua. Hinnat pyritään vahvistamaan mahdollisimman pian, mikä tarkoittaa tämän hetken tietojen mukaan kevättä 2025.

Suzuki

Suzuki eVitara: Tällainen on Suzukin ensimmäinen täyssähköauto, joka tulee markkinoille etu- ja nelivetoisena

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN