Kaikki 18 Bentley Baturia on jo varattu, ja jokainen asiakas voi nyt jatkaa yksilöintiprosessia Mullinerin sisäisen suunnittelutiimin ohjaamana. Kaikki 18 Baturia on jo varattu, ja jokainen asiakas voi nyt jatkaa yksilöintiprosessia Mullinerin sisäisen suunnittelutiimin ohjaamana.
Bentley
Bentley Batur: Kehitysohjelma on valmis
Kaksi autoa on 58 viikkoa kestävässä kestävyystestissä. Bentley Baturin W12-moottorin kahden vuoden kehitys- ja testiohjelma on tullut päätökseen. Testit sisälsivät yli 30 000 kilometriä todellista ajoa erilaisissa olosuhteissa.
Bentleyn äärimmäisen Grand Tourerin, Mullinerin käsityönä valmistettavan Baturin kehitysohjelma on saatu päätökseen.
Samalla on varmistettu, että malli täyttää korkeimmat suorituskyvyn ja kestävyyden vaatimukset.
Nyt aloitetaan asiakasautojen rakentaminen, joista jokainen on poikkeuksellisesti yksilöity ja mittatilaustyönä tehty.
Auton valmistus kestää noin neljä kuukautta – viimeinen valmistuu vuoden 2024 lopussa.
Kahden kehitysauton (tunnetaan nimellä Car Zero ja Car Zero-Zero) luomisen jälkeen vain 18 Batur-asiakasautoa valmistetaan käsin Mullinerin työpajoissa.
Bentleyn tiukassa testausjärjestelmässä ei kuitenkaan ole tehty myönnytyksiä – ne sisältävät kestävyystestejä ajoradalla, todellisissa tieolosuhteissa, yli 300 km:n nopeuksilla ja karkeilla pinnoilla.
Bentley Baturissa käytettävän W12-moottorin alkuperä voidaan jäljittää vuoden 2003 Continental GT:hen.
Bentley
Muut testit sisälsivät 600 tuntia aurinkokuormitusta, mikä vastaa viittä vuotta Arizonan autiomaassa sen varmistamiseksi, että Baturin rakentamisessa käytetyt materiaalit ovat riittävän kestäviä kestämään eliniän.
Alkuperäinen kehitysauto Batur - Car Zero
Car Zero ei ole tavallinen kehitysauto. Se rakennettiin samalla ammattitaitotasolla kuin jokainen 18 tulevasta asiakasautosta.
Sen mittatilaustyönä tehtyä Purple Sector -ulkopuolista viimeistelyä täydentävät etuosan ilmanohjaimet, sivuhelmat ja takaosan diffuuseri korkeakiiltoisella luonnonkuidulla pinnoitettuna.
Gloss Dark Titanium -materiaalilla päällystettyä päämatriisisäleikköä on korostettu vaakasuorassa ombré-kuviossa olevalla kontrastiviivalla, joka virtaa Purple Sectorin keskellä ja tummuu vähitellen mustaksi kristalliksi reunalla.
Loputon konepeltilinja on viimeistelty satiinititaanilla, kuten myös 22 tuuman vanteet, joiden pinnat on kiiltäviä ja satiinin mustaa kristallia.
Toinen Batur-auto, Engineering Car Zero-Zero, on viimeistelty yhtä huomiota herättävästi Marina Teal -maalilla.
Jokaisen yksityiskohdan on myös täytynyt läpäistä kehitystarkastelu, mukaan lukien Charisma Dial ja Organ Stop -ilmasuuttimen 18 karaatin keltakultavaihtoehdot. Nämä osat on valmistettu kierrätetystä, 3D-painetusta kullasta, ja niille on suoritettu laajat testit kuten lämpökuormitus ja aurinkovoiteen kestävyys.
Bentley
Nämä mittatilaustyönä tehdyt viimeistelyt ja uudet komponentit, kuten LED-ajovalot, joutuivat kohtaamaan joukon kovia kestävyystestejä, joihin sisältyi 2 500 kilometrin Euroopan kiertue, suurnopeustestit suljetulla radalla ja pitkäaikainen altistaminen ankarimmissa sääolosuhteissa.
Yhteensä yli 800 ainutlaatuista komponenttia on testattu ja vahvistettu 160 viikon intensiivisen kehitystyön aikana.
Tehokkain Bentley tähän mennessä
Bentley Baturissa käytettävän W12-moottorin alkuperä voidaan jäljittää vuoden 2003 Continental GT:hen.
Bentley Batur.
Bentley
W12 on sekä kirjaimellisesti että kuvaannollisesti vauhdittanut Bentleyn nousua autojen luksusmerkkien huipulle.
Se on kehittynyt jatkuvasti ja siitä on tullut tehokkaampi, hienostuneempi ja taloudellisempi jokaisen uuden sukupolven myötä.
Nyt, kun Bentley alkaa matkaansa kohti täyttä sähköistymistä, Baturin W12 edustaa tämän merkittävän moottorin ja sen joutsenlaulun juhlaa.
Sen 750 hevosvoiman huipputeho tekee siitä tehokkaimman W12-moottorin ja siten tehokkaimman koskaan rakennetun Bentley-voimansiirron.
Sen uusi ilmanottojärjestelmä, modifioidut turboahtimet, uudistetut ahtoilman jäähdyttimet ja uudet kalibroinnit moottorille, vaihteistolle sekä elektroniselle ajonvakautusjärjestelmälle testattiin äärirajoilla yli 100 viikkoa kestäneessä voimansiirron testiohjelmassa.
Moottorin henkeäsalpaava suorituskyky yhdistyy kaikkien aikojen edistyksellisempään Bentleyn alustaspesifikaatioon.
Kohokohtia ovat nopeussäädetty ilmajousitus, sähköinen aktiivinen kallistuksenvaimennus, eLSD, nelipyöräohjaus ja vääntömomenttivektori.
Käsityön uusi aikakausi
Baturin luomisessa käytetyt edistyneet tekniikat mahdollistavat Mullinerin tarjoaman yksilöllisyyden, joka nykyaikana voidaan pitää ennenkuulumattomana.
Uudet kestävät materiaalit, kuten luonnonkuidut ja teknologiat, kuten Additive Manufactured Gold, antavat Mullinerin suunnittelijoille lähes rajattoman valikoiman, jolloin asiakkaat voivat toteuttaa ainutlaatuisen näkemyksensä äärimmäisestä grand tourerista.
Jokaisen yksityiskohdan on myös täytynyt läpäistä kehitystarkastelu, mukaan lukien Charisma Dial ja Organ Stop -ilmasuuttimen 18 karaatin keltakultavaihtoehdot.
Nämä osat on valmistettu kierrätetystä, 3D-painetusta kullasta, ja niille on suoritettu laajat testit kuten lämpökuormitus ja aurinkovoiteen kestävyys.
Ensimmäiset asiakasautot
Bentley Batur on läpäissyt kaikki testit loistavasti, ja nyt se on valmis matkansa seuraavaan vaiheeseen.
Kaikki 18 Baturia on jo varattu, ja jokainen asiakas voi nyt jatkaa yksilöintiprosessia Mullinerin sisäisen suunnittelutiimin ohjaamana.
Sen jälkeen, kun asiakas on määritellyt lähes jokaisen Baturin pinnan värin ja viimeistelyn, jokainen ainutlaatuinen auto valmistetaan lähikuukausina Mullinerin työpajassa Bentleyn hiilineutraalissa tehtaassa Crewessä Englannissa, ja jokaisen auton valmistuminen kestää noin neljä kuukautta.
Bentley-lehdistötiedote / Juha Peltonen
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
Audi on uudistanut omaa hybriditeknologiaansa
Audi
Audi on uudistanut omaa hybriditeknologiaansa
Audi
Erityisen hienon näköinen khaki-koriväri sekä koriin tyylikkäästi sulautuvat linjat herättävät huomiota urheilullisuudellaan.
Juha Peltonen
Erityisen hienon näköinen khaki-koriväri sekä koriin tyylikkäästi sulautuvat linjat herättävät huomiota urheilullisuudellaan.
Juha Peltonen
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Auto Bild 12/2025 on kaupoissa
Koeajossa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition: Lisää paukkua
Moottori testasi: Miten käytetty talvirengas pärjää uutta vastaan?
Renkaiden kuluminen ei katso kalenteria – tarkista, että renkaasi ovat valmiina syksyyn
Volvo Cars käynnistää uuden täyssähköisen Volvo ES90 -mallin tuotannon
Uudet voimalinjat Dacia Dusterille
Uuden GTI-aikakauden alku: Volkswagen esittelee sähköisen ID. Polo GTI:n
Volkswagen esittelee ID. CROSS -konseptiauton, uusi sähköautomalli pienempään kokoluokkaan
Mielenrauhaa autokauppaan – 14 päivän palautusoikeus kaikkiin käytettyjen ajoneuvojen kauppoihin
Hyundai esittelee Concept THREE-sähköautokonseptin IAA Mobility 2025 -messuilla
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
... Lisää
KOEAJOT
Koeajossa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition: Lisää paukkua
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Plug-in Hybrid Premiere Edition: Kiitettävästi sähköllä
Koeajossa Alfa Romeo Stelvio 2.0 Q4 AT8 Tributo Italiano: Italialainen ylistys
Koeajossa BYD Seal Excellence AWD: Urheilullista tyyliä Kiinasta
Koeajossa Mercedes-Benz CLE 300 4Matic A: Aito klassinen coupé
Koeajossa Mazda MX-30 R-EV Edition R: Männät kiertävät, sähkö liikuttaa
Koeajossa Fiat 600e 54 kWh La Prima Edizione: Hintavaa hauskuutta
Koeajossa Volkswagen T-Cross R-Line Business 1.5 TSI 150 hv DSG: Perinteet velvoittavat
Koeajossa Mazda 3 2.0 M Hybrid e-Skyactiv X Nagisa MT: Erikoista tekniikkaa
Koeajossa Mercedes-AMG 53 4Matic EQE SUV: Tehot kaakossa
... Lisää
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
... Lisää
FOKUS MEDIA
Technicsiltä lähtötason levysoitin
Keltaisen huvilan lumo kantaa Hangossa
Galvaanisesti eristetty usb-kohinasuodin
Aidasin eksoottiset äänirasiat
Clearaudiolta edullinen mm-äänirasia
Kirjaimellisesti orgaanista ääntä
Cd-unelma
Torvikaiuttimia Japanista
Huvilakadulta löytyi kolmihenkiselle perheelle unelmien koti
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
UUTTA
Auto Bild 12/2025 on kaupoissa
Koeajossa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition: Lisää paukkua
Moottori testasi: Miten käytetty talvirengas pärjää uutta vastaan?
Renkaiden kuluminen ei katso kalenteria – tarkista, että renkaasi ovat valmiina syksyyn
Volvo Cars käynnistää uuden täyssähköisen Volvo ES90 -mallin tuotannon
KOEAJOT
Koeajossa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition: Lisää paukkua
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Plug-in Hybrid Premiere Edition: Kiitettävästi sähköllä
Koeajossa Alfa Romeo Stelvio 2.0 Q4 AT8 Tributo Italiano: Italialainen ylistys
Koeajossa BYD Seal Excellence AWD: Urheilullista tyyliä Kiinasta
Koeajossa Mercedes-Benz CLE 300 4Matic A: Aito klassinen coupé
... Lisää
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
LUETUINTA JUURI NYT
Kaupallinen yhteistyö
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Moottori testasi: Miten käytetty talvirengas pärjää uutta vastaan?
Renkaiden kuluminen ei katso kalenteria – tarkista, että renkaasi ovat valmiina syksyyn
Volvo Cars käynnistää uuden täyssähköisen Volvo ES90 -mallin tuotannon
Uudet voimalinjat Dacia Dusterille
Uuden GTI-aikakauden alku: Volkswagen esittelee sähköisen ID. Polo GTI:n
Volkswagen esittelee ID. CROSS -konseptiauton, uusi sähköautomalli pienempään kokoluokkaan
Mielenrauhaa autokauppaan – 14 päivän palautusoikeus kaikkiin käytettyjen ajoneuvojen kauppoihin
Hyundai esittelee Concept THREE-sähköautokonseptin IAA Mobility 2025 -messuilla
Opel Astra Sports Tourer Hybrid: Energiatehokas bensiiniauto temmeltää dieseleiden kentällä - jopa 1 200 km tankillisella
Tällainen on CUPRA Tindaya -konseptiauto
... Lisää uutisia
LUETUIMMAT
Volkswagen ongelmissa - joukkokanne odottaa?
Näitä autoja nuoret ostavat
Jaguarilta radikaali päätös
Täysin uusi sähköinen GLC ensi-illassa Münchenissa: Uusi aikakausi Mercedes-Benzille
Liikenneympyrässä ei edelleenkään osata ajaa oikein - tässä syy
Uudet voimalinjat Dacia Dusterille
Polestar 3 teki uuden Guinnessin maailmanennätyksen: pisin sähköisen SUV-mallin yhdellä latauksella kulkema matka
Moottorin parivertailussa vanha Toyota Prius ja uusi Toyota Corolla – kuinka paljon hybriditekniikka on kehittynyt?
Koeajossa Mazda MX-30 R-EV Edition R: Männät kiertävät, sähkö liikuttaa
Opel Corsa GSE Vision Gran Turismo – täyssähköinen tehopakkaus
YHTEISTYÖSSÄ
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: YHDISTELYLAINA
Uusi vai käytetty auto? Yhdistelylaina voi ratkaista tilanteen
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: SILTARAHA.FI
Pidä yrityksesi liikkeessä – joustava autorahoitus auttaa
Kilpailuta autolaina – voit löytää sopivan koron lainallesi
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ
Väärät varaosat voivat tulla kalliiksi – miksi sopivuus on tärkeää?
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: CARVERTICAL