Uudessa Citroën C4 -mallistossa on Progressive Hydraulic Cushions -iskunvaimennus sekä tanakat mukavuusistuimet. Ajoavustimia on tarjolla jopa 20.

Uudessa Citroën C4 -mallistossa on Progressive Hydraulic Cushions -iskunvaimennus sekä tanakat mukavuusistuimet. Ajoavustimia on tarjolla jopa 20.

Juha Peltonen

Citroën C4 ja täyssähköinen ë-C4: Uuden sukupolven Hatchbackeja

Monipuolinen uusin C4-mallisto rantautui Suomeen.

Auto Bild.Uutiset

Cit­roën C4 näyt­tää ka­tu­maas­tu­ril­ta, mut­ta se on it­se asi­as­sa nor­maa­lia kor­ke­am­mal­la maa­va­ral­la to­teu­tet­tu Hatch­back, jon­ka päi­vi­te­tys­sä il­mees­sä nä­ky­vät muun mu­as­sa V:n muo­toi­set LED-ajo­va­lot.

Käyt­tö­voi­mak­si saa vii­si Pu­re­Tech-ben­sii­ni­moot­to­ria (100-155 hv) myös EAT8-au­to­maat­ti­vaih­teis­tol­la, kak­si Blu­eH­Di-tur­bo­die­se­liä (110 hv/130 hv) jois­ta isom­pi on va­rus­tet­tu EAT8-au­to­maat­ti­vaih­teis­tol­la, sekä täys­säh­köi­sen 100 kW (136 hv) rat­kai­sun.

Säh­kö­moot­to­ri tar­jo­aa 260 Nm vään­nön, jopa 350 km toi­min­ta­mat­kan ja kiih­ty­vyy­den nol­las­ta sa­taan 9,7 se­kun­nis­sa. Säh­kö­ver­si­os­sa on myös mm. B-toi­min­to, eli jar­ru­tu­se­ner­gi­an tal­tee­not­to.

Säh­kö­ver­si­on ajo­a­kus­ton ta­kuu on 8 v./160 000 km. 100 kW pi­ka­la­tauk­sel­la akus­to voi­daan la­da­ta 80 pro­sent­tiin 30 mi­nuu­tis­sa ja Wal­l­bo­xil­la 5 tun­nis­sa. 16A pis­tok­kees­ta la­tau­sai­ka on 15 tun­tia ja 8A pis­tok­kees­ta 24 tun­tia.

C4 näyttää SUV:lta, mutta on Hatchback.

C4 näyttää SUV:lta, mutta on Hatchback.

Juha Peltonen

Uu­des­sa Cit­roën C4 -mal­lis­tos­sa on Prog­res­si­ve Hyd­rau­lic Cus­hi­ons -is­kun­vai­men­nus sekä ta­na­kat mu­ka­vuu­sis­tui­met. Ajo­a­vus­ti­mia on tar­jol­la jopa 20.

Mal­lis­ta riip­pu­en saa­ta­vil­la ovat myös esi­mer­kik­si etu­mat­kus­ta­jan tab­let­ti­te­li­ne sekä ko­je­lau­dan ulos­ve­det­tä­vä tar­jo­tin. Säi­ly­tys­ti­lat ovat run­saat. Ta­kais­tui­men 198 mm pol­vi­ti­lan mai­ni­taan ole­van luok­kan­sa par­haan. Saa­ta­vil­la on myös mm. vä­ril­li­nen tuu­li­la­sin hei­jas­tus­näyt­tö.

Hin­nat al­ka­vat ben­sii­ni­mal­leis­sa Pu­re­Tech 100 Live Pac­kin 19 367 eu­ros­ta. Tur­bo­die­se­lien hin­nat start­taa­vat Blu­eH­Di 130 Feel -mal­lin EAT8:n 26 409 eu­ros­ta, ja täys­säh­köi­sen ë-C4 Full Elect­ric 136 Live Pack 50 kWh au­to­maa­tin hin­ta al­kaa 35 398 eu­ros­ta.

Cit­roën-leh­dis­tö­tie­do­te / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Uusi arvio 80 000 ajoneuvon kesärenkaista: yksi seitsemästä ei täytä turval­li­suusk­ri­teerejä

Auto Bild.Uutiset

Uusi arvio 80 000 ajoneuvon kesärenkaista: yksi seitsemästä ei täytä turval­li­suusk­ri­teerejä

Auto Bild.Uutiset
Taycan Levin jääradalla

Taycan Levin jääradalla

Porsche

Porsche Taycanille GUINNESS WORLD RECORDS™ -titteli – yli 17 kilometriä yhtäjaksoista driftausta jääradalla

Auto Bild.Uutiset
Taycan Levin jääradalla

Taycan Levin jääradalla

Porsche

Porsche Taycanille GUINNESS WORLD RECORDS™ -titteli – yli 17 kilometriä yhtäjaksoista driftausta jääradalla

Auto Bild.Uutiset

Liikenneturva

Autoilijat ärsyyntyvät aura-autoille 

Auto Bild.Uutiset

Liikenneturva

Autoilijat ärsyyntyvät aura-autoille 

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN