Koska autoa ei tarvitse ladata ulkoisesta virtalähteestä, S-Max Hybrid on erinomainen valinta perheiden tarpeisiin – aina valmiina tarjoamaan sähköisen ajokokemuksen nopeallakin aikataululla.
Ford
Ford S-Max Hybrid: Nyt itselataavana hybridinä
Uusi S-Max Hybrid itselataava hybridi tarjoaa tyyliä, tilaa, käytännöllisyyttä ja urheilulliset ajo-ominaisuudet.
Mallin CO2 -päästöt (WLTP) ovat yli 10 prosenttia pienemmät kuin vastaavassa EcoBlue-dieselmallissa.1 Itselataavan hybridijärjestelmän ansiosta sähköinen ajo on mahdollista ilman latauskaapelia.
Fordin sähköistettyjen autojen valikoima laajenee uusien S-MAX Hybrid ja Galaxy Hybrid itselataavien hybridimallien tullessa Euroopan markkinoille. Galaxy ei kuulu Suomen myyntivalikoimaan.
"Olemme iloisia, että voimme tarjota S-Maxin nyt myös hybridimallina. Auto on entistä polttoainetaloudellisempi, ja tarjoaa yhtä paljon tilaa ja monikäyttöisyyttä kuin dieselmallit. Malli sopii varmasti monen suomalaisen perheen tarpeisiin," toteaa Juuso Asp, myyntijohtaja, Oy Ford Ab.
Uuden S-Max Hybridin voimansiirto koostuu 2,5 litran Atkinson-bensiinimoottorista, 1,1 kWh litiumioniakusta ja sähkömoottorista yhdistettynä Fordin uusimman sukupolven power-split -automaattivaihteistoon.
Edistyksellisen ja hienostuneen voimansiirron ansiosta omistajat voivat nauttia vaivattomasta ajamisesta, ja samalla vähentää hiilidioksidipäästöjä. Sähkömoottoria käytetään parantamaan polttoainetaloudellisuutta tai tuottamaan lyhytkestoista täyssähköistä ajoa.
Ei tarvitse ladata erikseen
Akku latautuu automaattisesti bensiinimoottorin avulla tai hyödyntämällä jarrutusenergiaa jarrutettaessa ja moottorijarrutuksen aikana.
Koska autoa ei tarvitse ladata ulkoisesta virtalähteestä, S-Max Hybrid on erinomainen valinta perheiden tarpeisiin – aina valmiina tarjoamaan sähköisen ajokokemuksen nopeallakin aikataululla.
Ford S-Max Hybridissä urheilullinen tyyli yhdistyy käytännöllisyyteen ja monikäyttöisyyteen. Taittuvat toisen ja kolmannen rivin istuimet mahdollistavat istuinten ja säilytystilan järjestelyn monin eri tavoin.
Kaikki takaistuimet alas taitettuina auton tavaratila on jopa 2200 litraa.2 Suomessa myynnissä olevan seitsemänpaikkaisen mallin vetokyky on 1560 kg.3
Ford S-Max Hybrid itselataava hybridi on saatavana Suomessa Trend, Titanium ja ST-Line -mallina, joissa kaikissa on kattava vakiovarustetaso. Hinnat alkavat 44 836 eurosta. Mallin myynti on käynnistynyt ja ensimmäiset autot tulevat Suomeen kevään aikana.
Sähköä ilman kaapeleita
Uuden S-Max Hybridin 60-kennoinen litium-ioniakku on sijoitettu törmäyksiä kestävään, vedenpitävään rakenteeseen tavaratilan lattian alle.
1,1 kWh akussa käytetään nestejäähdytystä, mikä mahdollistaa akkukennojen pakkaamisen tiiviiseen pakettiin. S-Maxin pakoputket on sijoitettu akun molemmin puolin, mikä osaltaan edesauttaa akun sijoittamista lattian alle niin, ettei se vie tilaa matkustamosta tai tavaratilasta.
Rakenteen ansiosta Ford S-Max Hybridiin voi lastata lähes metrin korkuiset ja takapyörien koteloiden väliin yli metrin levyiset esineet. Kaikkien seitsemän istuimen ollessa käytössä tavaratilan koko on 285 litraa.2
Sähkömoottori tuo Ford S-Maxiin erittäin hienostuneet ajo-ominaisuudet. Jarrutusenergian talteenottojärjestelmä käyttää akun lataamiseen jopa 90 prosenttia energiasta, joka tavallisesti menetetään jarrutuksessa. Voima lähetetään sähkömoottorille, joka voi käyttää etupyöriä itsenäisesti lähdettäessä pysähdyksestä äänettömästi liikkeelle.
Sähkömoottoria voidaan käyttää myös lyhytkestoiseen täyssähköiseen ajamiseen. Akun nestejäähdytyksen ansiosta tuuletinta ei tarvita, mikä alentaa matkustamon melutasoa.
Sähkömoottori avustaa polttomoottoria, mikä vähentää kulutusta ja tekee itselataavasta hybridistä on houkuttelevan vaihtoehdon dieselmallille. S-Max Hybridin kulutus on alkaen 6,4 l/100 km ja CO2-päästöt 146-147 g/km (WLTP). 4
Autossa on tehoa 190 hv, ja se kiihtyy 0-100 km/h nopeuteen 9,8 sekunnissa. Pehmeä, lineaarinen kiihtyvyys korostaa S-MAXin urheilullista luonnetta, ja uusittu moottorigeneraattori huolehtii saumattomista vaihdoista sähkö-, hybridi- ja bensiinimoottorin välillä.
Fordin kehittämä power-split -vaihteisto säätää moottorin kierroslukua automaattisesti vaihteiden vaihdon mukaan. Vaihde valitaan tyylikkäällä ja ergonomisella pyöritettävällä valitsimella.
Vaihteistossa on lisäksi ajomukavuutta lisäävä ominaisuus, joka tehostaa moottorijarrutusta hinattaessa tai jyrkissä alamäissä tehostaen näin jarrutusenergian talteenottoa. Seitsemänpaikkaisen S-Max Hybridin vetokyky on 1560 kg.3
Vaivatonta ajamista ja matkustusmukavuutta
Polttoaineen kulutusta ja energiatehokkuutta voi seurata ja parantaa 10-tuumaisen digitaalimittariston näytöllä näkyvien tietojen avulla. Jarruassistentti rohkaisee vaiheittaiseen jarruttamiseen, mikä auttaa palauttamaan akulle enemmän virtaa.
EV-assistentin (EV Coach) avulla on puolestaan helppo havaita, milloin käytössä on sähkö- tai hybridimoottori.
Ford S-Max Hybridin vakiovarusteisen FordPass Connect -modeemin avulla matkustajat voivat nauttia yhteysominaisuuksista myös matkan aikana. Modeemi jakaa WiFi-yhteyden enimmillään 10 laitteelle.5 Verkkoyhteyden ansiosta matkojen suunnittelu nopeutuu ja matkat helpottuvat navigointijärjestelmään sisältyvien Live Traffic -liikennepäivitysten avulla.6
Modeemin yhteysominaisuudet mahdollistavat tiettyjen toimintojen - esimerkiksi ovien lukitus ja avaus, auton tilan tarkistaminen ja sen paikantaminen - käyttämisen etänä FordPass-mobiilisovelluksen kautta7 sekä Paikalliset vaaratilanteet -teknologian, jonka avulla kuljettajat saavat tiedon edessä olevista mahdollisista vaaratilanteista jo ennen kuin ne ovat näkyvissä. 8
Pitkillä matkoilla lisämukavuutta tuovat myös valinnaisvarusteena Trend- ja Titanium-malleihin saatavat etumatkustajien ergonomiset 18 suuntaan säätyvät istuimet. Istuimilla on AGR-sertifikaatti ja lääkärit ja fysioterapeutit suosittelevat niitä.
Kaikissa toisen rivin istuimissa on Isofix-kiinnikkeet. Lisäksi toisen ja kolmannen rivin istuimet voi taittaa erikseen tavaratilassa olevaa nappia painamalla.
(Alaviitteet)
1 S-Max Hybrid 190 hv - CO2 -päästöt 146-147 g/km WLTP vs. S-Max 2.0 EcoBlue-diesel 190 hv FWD automaattimalli: CO2-päästöt 165-168 g/km WLTP.
2 Kuorma- ja tavaratilakapasiteetti on rajoitettu painon ja painonjakauman mukaan.
3 Vetokykyyn vaikuttaa kuorma, automalli, varusteet ja matkustajien määrä. Ilmoitettu vetokyky on maksimiarvo ajoneuvon lähtiessä liikkeelle bruttopainolla 12 prosenttia merenpinnan yläpuolella. Kaikkien mallien suorituskyky ja taloudellisuus vähenevät hinattaessa kuormaa.
4 S-Max Hybridin CO2-päästöt 146-147 g/km ja polttoaineen kulutus alkaen 6,4 l/100 km WLTP vakiorenkailla.
Ilmoitettu polttoaineen/energian kulutus, CO2-päästöt ja sähkökäyttöinen toimintamatka määritellään Euroopan parlamentin ja neuvoston asetuksessa (EY) 715/2007 ja komission asetuksessa (EU) 2017/1151 sekä niiden viimeisimmissä lisäyksissä ilmoitettujen teknisten vaatimusten ja tietojen mukaisesti. Sovellettava vakiotestausmenetelmä mahdollistaa vertailun eri ajoneuvotyyppien ja eri valmistajien välillä.
5 Ominaisuus pitää aktivoida.
6 Live Traffic -ominaisuus vaatii erillisen maksullisen tilauksen maksuttoman kauden jälkeen.
7 FordPass-sovellus on yhteensopiva Apple ja Android -älypuhelimissa ja on ladattavissa Apple App Store ja Google Play sovelluskaupoista.
8 Kuljettajaa avustavat ominaisuudet lisäävät turvallisuutta, mutta eivät korvaa kuljettajan huomiokykyä, tilanneharkintaa ja ajoneuvon hallintaa.
Ford-lehdistötiedote / Juha Peltonen
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Uusi Morgan Plus Four: Lisää ajodynamiikkaa – tietenkin alkuperäisessä hengessä
Toyota: Julkaisi tarkastuskampanjan
Ford Mustang täyttää tänään 60 vuotta: Eurooppaan tulossa uusia Mustang-malleja ja tilauskirjat on avattu
Mitsubishi Outlander esiteltiin vuonna 2001: Eurooppaan saapuva uusin Mitsubishi Outlander PHEV viitoittaa mallin neljättä sukupolvea
Auto-Kilta: Aloittaa Kia- ja Mitsubishi-merkkien automyynnin ja -huollon
Tesla Model Y Long Range Rear-Wheel Drive: Toimintamatka 600 kilometriä
Uusi Opel Frontera: Tilava ja hauska SUV on saatavilla myös täyssähköisenä
Auto Bild 5/2024 on kaupoissa
Kia EV6: Malliston uusi Business-versio suunnataan erityisesti työsuhdeautoilijoille
Audi Q6 e-tron: Audin tähän mennessä edistyksellisin sähköauto saapui Suomeen
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
KOEAJOT
Koeajossa Škoda Enyaq Coupé RS 80 iV: Ensimmäinen laatuaan
Koeajossa Renault Arkana E-Tech Full Hybrid 145 E-Tech Engineered: Terävä täyshybridi
Koeajossa BMW i4 eDrive40 Charged Plus: Kuljettajan mielitietty
Koeajossa DS 7 E-Tense 360 4x4 Plug-in Hybrid Opera Business A: Huomattavat valot
Koeajossa Jeep Compass PHEV 4xe 240 hv Trailhawk: Haukkana kadulla
Koeajossa BMW 2-sarjan Active Tourer: Jalokivi perheautoksi
Koeajossa Volkswagen Arteon Shooting Brake R-Line 1.4 TSI eHybrid: Tyyliä ja muotoa
Koeajossa Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV Takumi: Vetokykyinen lataushybridi
Koeajossa Nissan Ariya 87 kWh Evolve 2WD 20" Alloys: Hienostunutta sähköajoa
Koeajossa Volkswagen Polo GTI 2.0 TSI 152 kW: Houkutteleva tehopakkaus
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
FOKUS MEDIA
Austrian Audio Full Score One
OePhi Tanskasta
Tiili, tiikki ja kastanja hurmasivat 60-luvun rivitalossa
Pioneerilta kaksi uutta av-vahvistinta
Ruokakomero helpottaa arkea
Tässä on Koti ja keittiön kaunein koti 2023! Sattuma vei lapsiperheen mansardikattoiseen puutaloon
Cambridge Audion klassikko päivittyy
Vienna Acousticsin striimaava aktiivikaiutin
Estelonin uusi mestariteos
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
UUTTA
Uusi Morgan Plus Four: Lisää ajodynamiikkaa – tietenkin alkuperäisessä hengessä
Toyota: Julkaisi tarkastuskampanjan
Ford Mustang täyttää tänään 60 vuotta: Eurooppaan tulossa uusia Mustang-malleja ja tilauskirjat on avattu
Mitsubishi Outlander esiteltiin vuonna 2001: Eurooppaan saapuva uusin Mitsubishi Outlander PHEV viitoittaa mallin neljättä sukupolvea
Auto-Kilta: Aloittaa Kia- ja Mitsubishi-merkkien automyynnin ja -huollon
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
KOEAJOT
Koeajossa Škoda Enyaq Coupé RS 80 iV: Ensimmäinen laatuaan
Koeajossa Renault Arkana E-Tech Full Hybrid 145 E-Tech Engineered: Terävä täyshybridi
Koeajossa BMW i4 eDrive40 Charged Plus: Kuljettajan mielitietty
Koeajossa DS 7 E-Tense 360 4x4 Plug-in Hybrid Opera Business A: Huomattavat valot
Koeajossa Jeep Compass PHEV 4xe 240 hv Trailhawk: Haukkana kadulla
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
Kaupallinen yhteistyö
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Toyota: Julkaisi tarkastuskampanjan
Ford Mustang täyttää tänään 60 vuotta: Eurooppaan tulossa uusia Mustang-malleja ja tilauskirjat on avattu
Mitsubishi Outlander esiteltiin vuonna 2001: Eurooppaan saapuva uusin Mitsubishi Outlander PHEV viitoittaa mallin neljättä sukupolvea
Auto-Kilta: Aloittaa Kia- ja Mitsubishi-merkkien automyynnin ja -huollon
Tesla Model Y Long Range Rear-Wheel Drive: Toimintamatka 600 kilometriä
Uusi Opel Frontera: Tilava ja hauska SUV on saatavilla myös täyssähköisenä
Kia EV6: Malliston uusi Business-versio suunnataan erityisesti työsuhdeautoilijoille
Audi Q6 e-tron: Audin tähän mennessä edistyksellisin sähköauto saapui Suomeen
Tätä hirviötä et kohtaa kadulla: 730-hevosvoimaista pirulaista valmistetaan ainoastaan 62 kappaletta!
Renault Captur uudistui: Muuttui sukunäköiseksi Renaultin uusimpien mallien kanssa
LUETUIMMAT
Koeajossa Škoda Enyaq Coupé RS 80 iV: Ensimmäinen laatuaan
Hyundai Santa Fe: Viidennen sukupolven mallistossa täysin uusi ulkonäkö
Audi Q6 e-tron: Audin tähän mennessä edistyksellisin sähköauto saapui Suomeen
Kääk! Autoilijoille luvassa radikaali hintayllätys: Lisävarusteet ja osa muista autojen varusteista kuukausimaksullisiksi 1.1. 2025 alkaen
Koeajossa Renault Arkana E-Tech Full Hybrid 145 E-Tech Engineered: Terävä täyshybridi
Värikäs Fiat 600 -mallisto hinnoiteltiin Suomessa: Tarjolla sekä hybridinä että täyssähköautona
Volkswagen ID.3 GTX ja ID.7 GTX Tourer: Kaksi nopeaa huippuversiota lanseerattiin - mukaan lukien kaikkien aikojen tehokkain Volkswagen-farmari
Uusi Opel Frontera: Tilava ja hauska SUV on saatavilla myös täyssähköisenä
Mitsubishi Outlander esiteltiin vuonna 2001: Eurooppaan saapuva uusin Mitsubishi Outlander PHEV viitoittaa mallin neljättä sukupolvea
Mitsubishi Outlander PHEV: Esiteltiin kansainväliselle medialle Suomessa
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN