Enyaq Sportline iV -malliin on tarjolla kolme erilaista voimalinjaa.
Skoda
Škoda Enyaq Sportline iV: Urheilullinen täyssähköinen SUV
Škoda lisää Sportline-malliversion täyssähköisen katumaasturinsa mallistoon.
Madallettu sport-alusta, 20- tai 21-tuumaiset kevytmetallivanteet ja tyylikkään mustat yksityiskohdat korostavat ulkonäön ja sisätilojen sporttista luonnetta. Tarjolla on kolme voimalinjavaihtoehtoa ja jopa 520 km:n toimintamatka
Uudella Škoda Enyaq Sportline iV -mallilla Škoda jatkaa SportLine-malliversioidensa perinteitä myös Mladá Boleslavissa valmistettavan täyssähköisen katumaasturinsa mallistossa.
Korin mustat osat, kookkaat kevytmetallivanteet ja madallettu sport-alusta luovat Škoda Enyaq Sportline iV:lle itsevarman kokonaisilmeen, joka kuvastaa tämän auton dynaamisen urheilullisia ajo-ominaisuuksia.
Sport-etuistuimet ja niiden integroidut pääntuet, kolmipuolainen nahkaverhoiltu Sport-monitoimiohjauspyörä ja hiilikuitujäljitelmälliset koristelistat tuovat sisätiloihin urheilullisuutta.
Kolme voimalinjaa
Enyaq Sportline iV -malliin on tarjolla kolme erilaista voimalinjaa. Enyaq iV 60 -mallissa on tehoa 132 kW ja takaveto. Suuremmalla 82 kilowattitunnin akulla varustettu ja myöskin takavetoinen Enyaq iV 80, teholtaan 150 kW, yltää jopa 520 kilometrin toimintamatkaan*.
Nelivetoisessa mallissa Enyaq iV 80x on kaksi sähkömoottoria, joiden yhteisteho on 195 kW. Sportline-malli täydentää mallistoa myöhemmin tänä vuonna.
Sportline-malliversioon Škoda on perinteisesti toteuttanut sporttisen ilmeen ja dynaamiset ajo-ominaisuudet.
Skoda
Enyaq Sportline iV -mallin myötä Škoda tuo tämän malliversion saataville myös ensimmäisestä täyssähköisestä katumaasturistaan.
Asiakkaille on tarjolla kolme erilaista voimalinjaa. Škoda Enyaq Sportline iV 60 -mallissa sähkömoottorin 132 kilowatin voima ja 310 Nm:n vääntö välittyy takapyörille. Akun kapasiteetti on 62 kWh (58 kWh netto), jolla WLTP-kulutusmittausstandardin mukaiseksi toimintamatkaksi saadaan yli 400 kilometriä*.
Enyaq Sportline iV 80 -mallissa on suurempi 82 kilowattitunnin (77 kWh netto) akku. WLTP-kulutusmittausstandardin mukainen toimintamatka on jopa 520 kilometriä*. Sen takamoottorin teho on 150 kW.
Tätä samaa akkua käytetään myös mallissa Enyaq Sportline iV 80x. Sen neliveto on toteutettu kahdella sähkömoottorilla, jotka kehittävät tehoa 195 kW ja vääntöä 425 Nm. WLTP-kulutusmittausstandardin mukainen toimintamatka on 500 kilometriä*.
Sport-alusta ja erinomaiset ajo-ominaisuudet sekä takavetoisena että nelivetoisena. Sekä takavetoinen että nelivetoinen Škoda Enyaq iV ihastuttavat voimalinjan väkevällä väännöllä, joka on käytettävissä heti kaasupoljinta painettaessa. Siten katumaasturin ajo-ominaisuudet ovat erinomaisen dynaamiset.
Ajo-ominaisuuksia parantaa entisestään Enyaq iV Sportline -malliversiossa vakiovarusteena oleva sport-alusta. Tämä alusta on edestä 15 millimetriä ja takaa 10 millimetriä normaalialustaa matalampi.
Škoda
Kaikilla kolmella voimalinjavaihtoehdolla huippunopeus on 160 km/h. Enyaq Sportline iV -malliversion korkealaatuiset design-yksityiskohdat korostavat ulkonäön ja sisätilojen sporttista ilmettä.
Sportline-malliversiot tehdään Škodan päätehtaalla Mladá Boleslavissa samalla tuotantolinjalla kuten muutkin Enyaq iV -mallit.
Enyaq iV on ainut Volkswagen-konsernin täyssähköautojen skaalautuvaan MEB-perustekniikkaan pohjautuva sarjatuotantoautomalli, joka valmistetaan Saksan ulkopuolella.
Korin sporttisen mustat osat ja Matrix LED -ajovalot Sportline-malliversion monet kiiltävän mustat korin designelementit tekevät Škoda Enyaq iV:n vahvasta ilmeestä vieläkin dynaamisemman. Škoda-etumaski, sivuikkunoiden kehykset, kattokaiteet ja takapuskurin diffuusoriosa ovat kiiltävän mustat, kuten takaluukkua koristavat Škoda-tekstilogo ja mallimerkintäkin. Jykevät sivuhelmasuojukset ovat korinväriset.
Enyaq Sportline iV:n etuhelma on malliversiokohtainen, ja etulokasuojiin on kiinnitetty Sportline-logot.
Suuret, kiillotetut 20-tuumaiset Vega-kevytmetallivanteet tai 21-tuumaiset Betria-kevytmetallivanteet tehostavat tämän katumaasturimallin itsevarmaa kokonaisilmettä. Nämä kummatkin vannevaihtoehdot ovat Sportline-malliversiokohtaiset.
Enyaq Sportline iV:ssä on vakiona Matrix LED -ajovalot. Kummassakin Matrix-kaukovalomoduulissa on 24 lediä, joita voidaan ohjata erikseen. Siten voidaan ajaa aina kaukovalot päällä häikäisemättä muita tienkäyttäjiä.
Tämä nerokas valotekniikka sammuttaa valokuviosta yksittäiset segmentit tarpeen mukaisesti, kun tuulilasiin asennettu kamera tunnistaa vastaantulevan tai edellä ajavan ajoneuvon, ihmisen tai kohteen, josta heijastuu valoa.
Sportline-malliversiokohtainen designvalinta
Enyaq iV -katumaasturin esittelyn myötä Škoda esitteli täysin uudenlaisen sisätilakonseptin: designvalinnat. Ne ovat saaneet innoituksen modernista elämänympäristöstämme, ja niissä käytetään huolella yhteen sovitettuja värejä ja materiaaleja.
Sisätilasuunnittelijat ovat luoneet Enyaq Sportline iV:lle malliversiokohtaisen designvalinnan. Sisätilojen verhoilu on kattoverhousta myöten korostetun musta. Kojelaudan verhous on mustaa keinonahkaa, jossa on harmaat koristesaumat.
Sisätilojen visuaalisena kohokohtana ovat kojelaudan ja oviverhousten hiilikuitujäljitelmälliset koristelistat. Sisätilojen kokonaisilmeen viimeistelevät jalkatilan kangasmattojen harmaat tereet.
Sportline-designvalinta sisältää myös ylelliset mustat Sport-etuistuimet, joissa on integroidut pääntuet. Näiden istuimien verhoiluna on Suedia-mikrokuitukangas harmain terein.
Vakiovarustukseen sisältyy nahkaverhoiltu kolmipuolainen Sport-ohjauspyörä. Sen helppokäyttöisillä säätimillä ja painikkeilla ohjataan auton monia eri toimintoja. Ohjauspyörän kehän nahkaverhoilussa on harmaat kontrastisaumat ja alimmassa puolassa Sportline-tekstilogo. Poljinlevyt ovat metalliset, mikä entisestään korostaa Sportline-designvalinnan kokonaisilmettä.
*ennakkotieto
Škoda-lehdistötiedote / Juha Peltonen
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
Uudistunut Peugeot 5008 SUV nähdään Suomessa ensimmäisen kerran vuoden 2020 lopulla.
Uudistunut Peugeot 5008 SUV nähdään Suomessa ensimmäisen kerran vuoden 2020 lopulla.
Kia
Kia
Nico Rosberg on yksi vain 150:stä ihmisestä maailmanlaajuisesti, joka omistaa Rimac C_Two:n.
Nico Rosberg on yksi vain 150:stä ihmisestä maailmanlaajuisesti, joka omistaa Rimac C_Two:n.
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Uusien autojen asiakaskoeajot: Tässä oudoimpia piirimyyjien kokemuksia Britanniasta!
Näitä nähdään vain Nipponin saarella: Bentley Continental GT V8 Equinox Editionia tehdään käsityönä vain 10 kpl
Uusi Renault Express Van: Sai ennakkomyyntihinnat
Mercedes-Benz EQS: Edustusluokan sähköautolla jopa 770 km latauksella
Volvo: Sähköisen myyntikanavan toiminta käynnistyi
Jaguar F-Type R-Dynamic Black: Vielä ylellisempiä muunnoksia
Citroën C5 X: Lippulaiva syksyllä Suomeen
Koeajossa Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi 4WD 8AT Premium 7P: Viisaasti ladattu
Uusi Toyota Yaris Cross: Nyt ennakkomyynnissä – myös nelivetoisena
Uusi Subaru Outback: Suomeen toukokuussa
HYÖTYJUTUT
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
Näin sujuu koiran kuljetus autossa - täsmäohjeet
KOEAJOT
Koeajossa Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi 4WD 8AT Premium 7P: Viisaasti ladattu
Koeajossa Toyota RAV4 2.5 Hybrid AWD-i Premium: Entistä särmikkäämpi
Koeajo Audi A4 Avant Business Advanced 40 TDI quattro S tronic: Muikeamman oloinen
Koeajossa Subaru Outback 2.5i Summit: Ison bokserin murinaa
Koeajossa Volkswagen Passat Variant GTE: Virran viemää
Koeajossa Kia e-Soul: Sähköistä ajoa
Koeajossa Renault Clio TCe 100 Intens: Ajettavasti tilava
Koeajossa SsangYong Korando D1.6 4WD 6AT Quartz: Särmikkään mukava
Koeajossa BMW 118i Business M Sport: Isoihin päin
Koeajossa Ford Ranger Double Cab 2.0 TDCi 213 hv A10 4x4 Wildtrak: Hyvin vääntää!
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
FOKUS MEDIA
Vanha vaakahuone Fiskarsissa on nyt upea, loft-henkinen koti
Vapise soundbar
eSseCin kelluvat laitealustat
Trianglelta kaksi 40th Anniversary -kaiutinta
Advancen uusi esivahvistin
Itse suunniteltu talo nousi kompaktille tontille
Uusi hybridi kuulokevahvistin
Alasskaalattu Legenda
Goldmund Eidos Reference SACD -soitin
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
Kun pitkä limousine ei riitä: Tässä saksalainen lääke ongelmaan
Nyt on kiire, jos haluaa supermielenkiintoisia autolöytöjä: 1973 Range Rover V8 uskomattoman edullisesti?
Mercedes-Benz S Cabriolet: Myös erityisnopeana AMG-painoksena
Etkö osaa pysäköidä ilman kolhuja? Ei hätää, tässä eräs ratkaisumalli!
Tutkimuksen mukaan: Tietyömailla ajetaan reipasta ylinopeutta
Audi esittelee quattro ultra -nelivetojärjestelmän
Volvo Cars: Suunnittelee käynnistävänsä autonomisen ajamisen kokeen Kiinassa
Seat Ateca -katumaasturi: Suomeen syksyllä 2016
Ohoh: Nyt löytyi sympaattinen superharvinaisuus – näitä autoja ei muuten ihan heti tule vastaan!
Suomi-elokuvan myyttinen avoautoharvinaisuus: Katosi jäljettömiin 1939 – muurattiin mystiseen salakäytävään?
UUTTA
Uusien autojen asiakaskoeajot: Tässä oudoimpia piirimyyjien kokemuksia Britanniasta!
Näitä nähdään vain Nipponin saarella: Bentley Continental GT V8 Equinox Editionia tehdään käsityönä vain 10 kpl
Uusi Renault Express Van: Sai ennakkomyyntihinnat
Mercedes-Benz EQS: Edustusluokan sähköautolla jopa 770 km latauksella
Volvo: Sähköisen myyntikanavan toiminta käynnistyi
HYÖTYJUTUT
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
KOEAJOT
Koeajossa Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi 4WD 8AT Premium 7P: Viisaasti ladattu
Koeajossa Toyota RAV4 2.5 Hybrid AWD-i Premium: Entistä särmikkäämpi
Koeajo Audi A4 Avant Business Advanced 40 TDI quattro S tronic: Muikeamman oloinen
Koeajossa Subaru Outback 2.5i Summit: Ison bokserin murinaa
Koeajossa Volkswagen Passat Variant GTE: Virran viemää
5 VUOTTA SITTEN...
Kun pitkä limousine ei riitä: Tässä saksalainen lääke ongelmaan
Nyt on kiire, jos haluaa supermielenkiintoisia autolöytöjä: 1973 Range Rover V8 uskomattoman edullisesti?
Mercedes-Benz S Cabriolet: Myös erityisnopeana AMG-painoksena
Etkö osaa pysäköidä ilman kolhuja? Ei hätää, tässä eräs ratkaisumalli!
Tutkimuksen mukaan: Tietyömailla ajetaan reipasta ylinopeutta
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
Kaupallinen yhteistyö
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Uusien autojen asiakaskoeajot: Tässä oudoimpia piirimyyjien kokemuksia Britanniasta!
Uusi Renault Express Van: Sai ennakkomyyntihinnat
Mercedes-Benz EQS: Edustusluokan sähköautolla jopa 770 km latauksella
Volvo: Sähköisen myyntikanavan toiminta käynnistyi
Citroën C5 X: Lippulaiva syksyllä Suomeen
Uusi Toyota Yaris Cross: Nyt ennakkomyynnissä – myös nelivetoisena
Uusi Subaru Outback: Suomeen toukokuussa
Toyota GR 86: Uusi vastaisku esiteltiin Japanissa
Polestar 2 esiteltiin Suomessa: Auto Bild Suomi ajamassa
Ensisilmäys: Tällainen on uusi Volkswagen Multivan
LUETUIMMAT
Koeajossa Subaru Outback 2.5i Summit: Ison bokserin murinaa
BMW i4: Esimakua vuosi sitten julkaistusta BMW i4 -konseptiautosta
Koeajossa Volkswagen Passat Variant GTE: Virran viemää
Mercedes-Benz EQS: Edustusluokan sähköautolla jopa 770 km latauksella
Uusi Toyota Yaris Cross: Nyt ennakkomyynnissä – myös nelivetoisena
Koeajossa Toyota RAV4 2.5 Hybrid AWD-i Premium: Entistä särmikkäämpi
Ensisilmäys: Tällainen on uusi Volkswagen Multivan
Polestar 2 esiteltiin Suomessa: Auto Bild Suomi ajamassa
Kia EV6 -täyssähköauto: Jopa 510 km toimintamatka – 0-100 km/h 3,5 sekuntia
Goodyear: Lanseeraa uuden nastarenkaan, jonka jarrutussuorituskyky jäällä ja lumella sekä käsittely lumella on ylivertainen
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
Asiakkaiden toivomuksesta luotu malli on kuusipaikkainen ja sen omamassaksi ilmoitetaan 2 400 kiloa. Kuusiovisen kehitystyö vaati Audin mukaan noin vuoden.
Asiakkaiden toivomuksesta luotu malli on kuusipaikkainen ja sen omamassaksi ilmoitetaan 2 400 kiloa. Kuusiovisen kehitystyö vaati Audin mukaan noin vuoden.