Clariosin mahdollisuudet akkujen testaamiseen voivat palvella myös OEM-asiakkaiden erityistoiveita ja vaatimuksia. Ne voivat liittyä esimerkiksi akun suorituskyvyn tutkimiseen tietyssä ajoneuvossa moottorin käynnistyksen aikana ajoneuvon koko elinkaaren ajan. Tällaiseen tarkoitukseen käytetään akkuja, jotka on vanhennettu keinotekoisesti.

Clariosin mahdollisuudet akkujen testaamiseen voivat palvella myös OEM-asiakkaiden erityistoiveita ja vaatimuksia. Ne voivat liittyä esimerkiksi akun suorituskyvyn tutkimiseen tietyssä ajoneuvossa moottorin käynnistyksen aikana ajoneuvon koko elinkaaren ajan. Tällaiseen tarkoitukseen käytetään akkuja, jotka on vanhennettu keinotekoisesti.

Clarios

Kylmä, kylmempi, jäähdytyskammio: Näin autojen akkuja testataan äärimmäisen kylmissä olosuhteissa!

Kolmasosan maailman ajoneuvoakuista valmistava Clarios laajentaa edelleen Hannoverissa sijaitsevaa tutki­mus­lai­tostaan. Hyvin varustettuun ajoneu­vo­la­bo­ra­to­rioon on nyt lisätty jäähdytyskammio.

Auto Bild.Uutiset

Jääh­dy­tys­kam­mi­os­sa voi­daan jääh­dyt­tää kak­si ajo­neu­voa jopa -40 °C:een uu­sien ja van­ho­jen ak­ku­jen toi­min­nan ää­ri­ra­jo­jen tes­taa­mi­sek­si.

Ta­voit­tee­na on ana­ly­soi­da ja pa­ran­taa akun käyn­nis­tys­ky­kyä ja käyn­nis­tys-/sam­mu­tus­toi­min­toa ää­rim­mäi­sen kyl­mis­sä olo­suh­teis­sa.

Tut­ki­mus­la­bo­ra­to­rio ja uu­si jääh­dy­tys­kam­mio kuu­lu­vat Cla­ri­o­sin ke­hi­ty­so­sas­tol­le ja nii­tä käy­te­tään tuo­te­ke­hi­tyk­seen.

Kyl­mäs­sä teh­tä­vil­lä tes­teil­lä tut­ki­taan etu­pääs­sä akun toi­min­taa ajo­neu­von mui­den elekt­ro­nis­ten osien kans­sa riip­pu­mat­ta sii­tä, on­ko ky­sees­sä polt­to­moot­to­ri- vai säh­kö­au­to.

Jopa täys­säh­kö­au­tois­sa 12 vol­tin ak­ku on tär­keä kom­po­nent­ti. Kor­ke­a­jän­ni­te­ak­ku tuot­taa vir­taa moot­to­ril­le, kun taas 12 vol­tin Cla­ri­os xEV -ak­ku­ja tar­vi­taan ajo­neu­von si­säis­tä säh­kö­jär­jes­tel­mää ja muun mu­as­sa tär­kei­tä tur­va­toi­min­to­ja var­ten.

Cla­ri­o­sin mah­dol­li­suu­det ak­ku­jen tes­taa­mi­seen voi­vat pal­vel­la myös OEM-asi­ak­kai­den eri­tyis­toi­vei­ta ja vaa­ti­muk­sia.

Jäähdytyskammiossa voidaan jäähdyttää kaksi ajoneuvoa jopa -40 °C:een uusien ja vanhojen akkujen toiminnan äärirajojen testaamiseksi.

Jäähdytyskammiossa voidaan jäähdyttää kaksi ajoneuvoa jopa -40 °C:een uusien ja vanhojen akkujen toiminnan äärirajojen testaamiseksi.

Clarios

Ne voi­vat liit­tyä esi­mer­kik­si akun suo­ri­tus­ky­vyn tut­ki­mi­seen tie­tys­sä ajo­neu­vos­sa moot­to­rin käyn­nis­tyk­sen ai­ka­na ajo­neu­von koko elin­kaa­ren ajan.

Täl­lai­seen tar­koi­tuk­seen käy­te­tään ak­ku­ja, jot­ka on van­hen­net­tu kei­no­te­koi­ses­ti.

Käyt­tä­jäp­ro­fii­lin mu­kaan tes­teis­sä voi­daan si­mu­loi­da eri­lai­sia elin­kaa­ria sekä pit­kiä ja ly­hyi­tä ajo­mat­ko­ja. Nämä huo­lel­li­set tes­tit akun täy­den ka­pa­si­tee­tin sel­vit­tä­mi­sek­si aut­ta­vat var­mis­ta­maan oi­ke­an akun va­lin­nan.

Uu­si Han­no­ve­rin lai­tos tu­kee Cla­ri­o­sin glo­baa­lia ver­kos­toa

Jääh­dy­tys­kam­mio ja joh­do­tus­jär­jes­tel­miin kes­kit­ty­vä la­bo­ra­to­rio ei­vät ole pel­käs­tään vah­vis­tuk­sia Han­no­ve­rin lai­tok­seen.

Tii­vis yh­teis­työ Cla­ri­o­sin glo­baa­liin ver­kos­toon kuu­lu­vien tut­ki­mus- ja ke­hi­tys­kes­kus­ten kans­sa mah­dol­lis­taa ke­hi­tysp­ro­jek­tien tu­ke­mi­sen Eu­roo­pas­sa, Yh­dys­val­lois­sa ja Kii­nas­sa.

Työn­te­ki­jät tut­ki­vat, mi­ten akut re­a­goi­vat eri­lai­sis­sa olo­suh­teis­sa. Mit­tauk­set teh­dään usein re­a­lis­ti­sis­sa olo­suh­teis­sa pai­kan pääl­lä, ja ne voi­vat kes­tää usei­ta vuos

Cla­ri­o­sin Han­no­ve­ris­sa toi­mi­van ajo­neu­vo­la­bo­ra­to­ri­on joh­ta­ja Mar­kus Hoh sa­noo:

Uudet tutkimustulokset saadaan nopeasti käyttöön tuotekehityksessä ja asiakkaiden hyödyksi.

Uudet tutkimustulokset saadaan nopeasti käyttöön tuotekehityksessä ja asiakkaiden hyödyksi.

Clarios

– Em­me koe ole­vam­me pelk­kä val­mis­ta­ja, vaan tek­nis­ten rat­kai­su­jen toi­mit­ta­ja­na ja asi­an­tun­ti­ja­na ha­lu­am­me myös ak­tii­vi­ses­ti neu­voa ja tu­kea asi­ak­kai­tam­me.

Tut­ki­mus­tu­lok­sia hyö­dyn­ne­tään no­pe­as­ti

Ly­hyt vä­li­mat­ka tuo­te­ke­hi­ty­so­sas­ton ja tes­ti­la­bo­ra­to­ri­on vä­lil­lä tuot­taa huo­mat­ta­via sy­ner­gi­ae­tu­ja.

Uu­det tut­ki­mus­tu­lok­set saa­daan no­pe­as­ti käyt­töön tuo­te­ke­hi­tyk­ses­sä ja asi­ak­kai­den hyö­dyk­si.

Tuot­tei­den laa­dun pa­ran­tu­mi­nen li­sää puo­les­taan asi­a­kas­tyy­ty­väi­syyt­tä niin ajo­neu­vo­val­mis­ta­jien kuin lop­pu­käyt­tä­jien­kin kes­kuu­des­sa.

– Cla­ri­os te­kee tii­vis­tä yh­teis­työ­tä eri puo­lil­la maa­il­maa toi­mi­vien ajo­neu­vo­val­mis­ta­jien kans­sa, jo­ten saam­me jo var­hai­ses­sa vai­hees­sa tie­toa olen­nai­sis­ta lä­hi­tu­le­vai­suu­den tren­deis­tä. Voim­me vä­lit­tää tätä tie­toa edel­leen jäl­ki­mark­ki­noil­la toi­mi­vil­le asi­ak­kail­lem­me ja aut­taa hei­tä val­mis­tau­tu­maan ja val­mis­te­le­maan kor­jaa­mo­jaan tu­le­vai­suut­ta var­ten, ker­too Mar­kus Hoh.

Cla­ri­os-leh­dis­tö­tie­do­te / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Smart #5: Merkin ensimmäisen suuri SUV-malli Euroopan markkinoille

Auto Bild.Uutiset

Smart #5: Merkin ensimmäisen suuri SUV-malli Euroopan markkinoille

Auto Bild.Uutiset

Väärät varaosat voivat tulla kalliiksi – miksi sopivuus on tärkeää?

Auto Bild.Kaupallinen yhteistyö

Väärät varaosat voivat tulla kalliiksi – miksi sopivuus on tärkeää?

Auto Bild.Kaupallinen yhteistyö

Renault

Renault Master -mallisto laajenee ja monipuolistuu

Auto Bild.Uutiset

Renault

Renault Master -mallisto laajenee ja monipuolistuu

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN