Marsienin kori on suunniteltu yksinomaan suorituskykyä, keveyttä ja jäähdytystä silmällä pitäen, ja sen kokonaispaino on 50 kiloa alhaisempi kuin tavallisessa Porsche 992 Turbo S:ssä.

Marsienin kori on suunniteltu yksinomaan suorituskykyä, keveyttä ja jäähdytystä silmällä pitäen, ja sen kokonaispaino on 50 kiloa alhaisempi kuin tavallisessa Porsche 992 Turbo S:ssä.

MARC PHILIPP GEMBALLA GmbH

Marsien-superauto: Varokaa – marsilaiset tulevat!

Marc Philipp Gemballa GmbH:n (joka ei liity Gemballa GmbH -yhtiöön) valmistaman vain 40:n Marsienin sarjatuotanto käynnistyi. Marsien-superautoa toimitetaan asiakkaille yli 16 maahan.

Auto Bild.Superautot

It­se asi­as­sa Mar­sien on Pa­rii­si-Da­kar -ral­lin ins­pi­roi­ma, ar­ki­käyt­töön so­pi­va, tek­niik­ka­kes­kei­nen ja fu­tu­ris­ti­nen maas­to­a­jo­neu­vo, jon­ka suun­nit­te­li rans­ka­lai­nen Porsc­he-fani Alan De­ro­sier.

Marc Phi­lipp Gem­bal­la te­a­mei­neen mat­kus­ti tes­taa­maan Skan­di­na­vi­aan, jos­sa oli pak­kas­ta -20 as­tet­ta. He nou­si­vat jää­tik­köä Itä­val­lan Söl­de­nis­sä, ja ajoi­vat 3 000 km Nürburg­rin­gin Nordsch­lei­fel­la.

Ara­bie­mi­raa­teis­sa au­ti­o­maas­sa läm­pö­ti­la ylit­ti +50 as­tet­ta, ja juu­ri Al-Fa­yan au­ti­o­maas­sa, Shar­ja­hin emi­raa­tis­sa, syn­tyi nimi Mar­sien, joka tar­koit­taa rans­kak­si ”mar­si­lais­ta”. "Meis­tä tun­tui kuin oli­sim­me Mar­sis­sa", Marc Phi­lipp Gem­bal­la muis­te­lee.

Mar­sie­nin 6-sy­lin­te­ri­sen Ruf-vi­rit­tei­sen bok­se­rin päi­vi­tys mah­dol­lis­taa yli 750 hv te­hon ja 930 Nm vään­nön.

Asi­ak­kail­le, jot­ka kai­paa­vat si­tä­kin enem­män pot­kua, on tar­jol­la kak­kos­vai­heen te­ho­päi­vi­tys, joka nos­taa ko­hen­ne­tuin VTG-tur­boin ja sää­de­tyl­lä moot­to­ri­noh­jauk­sel­la te­hon jopa 830 he­vos­voi­maan.

Marsienin täyshiilikuituinen kori koostuu yli 85 yksittäisestä hiilikuitukomponentista.

Marsienin täyshiilikuituinen kori koostuu yli 85 yksittäisestä hiilikuitukomponentista.

MARC PHILIPP GEMBALLA GmbH

Marsienin 6-sylinterisen Ruf-viritteisen bokserin päivitys mahdollistaa yli 750 hv tehon ja 930 Nm väännön.

Marsienin 6-sylinterisen Ruf-viritteisen bokserin päivitys mahdollistaa yli 750 hv tehon ja 930 Nm väännön.

MARC PHILIPP GEMBALLA GmbH

Mai­nit­ta­koon myös, et­tä ita­li­a­lai­nen il­man­suo­da­ti­na­si­an­tun­ti­ja BMC ke­hit­ti il­man­suo­dat­ti­met pö­lyi­siä au­ti­o­maa­o­lo­suh­tei­ta var­ten.

Eri­kois­van­teet ja eri­kois­ren­kaat

Täy­del­li­siä ajo-olo­suh­tei­ta var­ten sekä tiel­lä et­tä maas­tos­sa Mar­sie­nin mu­ka­na tu­lee kak­si eri­tyi­ses­ti suun­ni­tel­tua, ta­ot­tua alu­mii­ni­van­ne­sar­jaa, va­rus­tet­tu­na kes­ki­lu­koin.

Niis­sä käy­te­tään Mic­he­lin Ult­ra High Per­for­man­ce (UHP) -ren­kait maan­tie­a­jos­sa, sekä Grab­ber AT 3 All Ter­rain -ren­kai­ta maas­tos­sa.

Vaih­to­eh­toi­ses­ti asi­ak­kaat voi­vat täs­men­tää oman Mar­sie­nin­sa tie­käyt­töön koh­dis­te­tul­la eri­tyis­ke­vy­el­lä Light­weight GT -van­ne­sar­jal­la, mikä pa­ran­taa en­ti­ses­tään suo­ri­tus­ky­kyä tiel­lä.

Light­weight GT -pyö­rä­sar­ja on maa­lat­tu kol­mi­ker­rok­si­sel­la hel­mi­äis­val­koi­sel­la maa­li­pin­nal­la, joka muis­tut­taa Mar­sien-pro­to­tyy­pin ul­ko­vä­riä, kun taas Off-Road -van­ne­sar­ja on maa­lat­tu sy­vän lai­vas­ton­si­ni­sek­si ja mat­ta­pin­tai­sek­si.

24 ka­raat­tia

Mo­lem­mis­sa van­ne­sar­jois­sa on 24 ka­raa­tin kul­lan­vä­ri­set na­pa­ku­pit.

Täydellisiä ajo-olosuhteita varten sekä tiellä että maastossa Marsienin mukana tulee kaksi erityisesti suunniteltua, taottua alumiinivannesarjaa, varustettuna keskilukoin. Niissä käytetään Michelin Ultra High Performance (UHP) -renkait maantieajossa, sekä Grabber AT 3 All Terrain -renkaita maastossa.

Täydellisiä ajo-olosuhteita varten sekä tiellä että maastossa Marsienin mukana tulee kaksi erityisesti suunniteltua, taottua alumiinivannesarjaa, varustettuna keskilukoin. Niissä käytetään Michelin Ultra High Performance (UHP) -renkait maantieajossa, sekä Grabber AT 3 All Terrain -renkaita maastossa.

MARC PHILIPP GEMBALLA GmbH

Mar­sie­nin täys­hii­li­kui­tui­nen kori koos­tuu yli 85 yk­sit­täi­ses­tä hii­li­kui­tu­kom­po­nen­tis­ta, mu­kaan lu­kien il­ma­ka­na­vat, si­vu­pei­lit, pyö­rä­ko­te­loi­den kaa­rien suo­juk­set sekä ta­ka­pa­nee­li, joka ulot­tuu ai­na A-pi­la­ris­ta ta­ka­sii­piin.

Mar­sie­nin kori on suun­ni­tel­tu yk­si­no­maan suo­ri­tus­ky­kyä, ke­veyt­tä ja jääh­dy­tys­tä sil­mäl­lä pi­tä­en, ja sen ko­ko­nais­pai­no on 50 ki­loa al­hai­sem­pi kuin ta­val­li­ses­sa Porsc­he 992 Tur­bo S:ssä.

Jo­kai­sen ko­ri­pa­nee­lin val­mis­ta­vat joh­ta­vat sak­sa­lai­set hii­li­kui­tu­a­si­an­tun­ti­jat, jot­ka toi­mit­ta­vat osia myös joh­ta­vil­le ur­hei­lu­au­to­val­mis­ta­jil­le sekä useil­le For­mu­la 1 -tal­leil­le.

MARC PHI­LIPP GEM­BAL­LA GmbH -leh­dis­tö­tie­di­o­teb / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Uusi arvio 80 000 ajoneuvon kesärenkaista: yksi seitsemästä ei täytä turval­li­suusk­ri­teerejä

Auto Bild.Uutiset

Uusi arvio 80 000 ajoneuvon kesärenkaista: yksi seitsemästä ei täytä turval­li­suusk­ri­teerejä

Auto Bild.Uutiset
Taycan Levin jääradalla

Taycan Levin jääradalla

Porsche

Porsche Taycanille GUINNESS WORLD RECORDS™ -titteli – yli 17 kilometriä yhtäjaksoista driftausta jääradalla

Auto Bild.Uutiset
Taycan Levin jääradalla

Taycan Levin jääradalla

Porsche

Porsche Taycanille GUINNESS WORLD RECORDS™ -titteli – yli 17 kilometriä yhtäjaksoista driftausta jääradalla

Auto Bild.Uutiset

Liikenneturva

Autoilijat ärsyyntyvät aura-autoille 

Auto Bild.Uutiset

Liikenneturva

Autoilijat ärsyyntyvät aura-autoille 

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN