Hiilikuitukorinen Roadster on 1 817-hevosvoimainen hirviö, joka on suunniteltu kulkemaan yli 480 km/h, ja joka on varustettu 6,6-litraisella Fury- tuplaturbo-V8:lla.
Hennessey
Nyt jysähtää: 1817-hevosvoimainen Hennessey Venom F5 Roadster -superauto on kuin onkin tulossa Euroopan markkinoille!
Isossa-Britanniassa, Blenheim Palacessa esiteltävä uusi Hennessey Venom F5 Roadster on tiettävästi tämän hetken nopein ja tehokkain avoauto, joka suorittaa eurodebyyttinsä 31. elokuuta, alle kaksi viikkoa mallin Montereyssa, Kaliforniassa tapahtuneen maailman ensiesittelyn jälkeen.
Superauto Hennessey Venom F5 Roadster perustuu loppuunmyytyyn Hennessey Venom F5 Coupe -malliin – nämä kaksi ovat mekaanisesti lähes identtisiä, mutta monet ominaisuudet erottavat Convertiblen kiinteäkattoisesta sisaruksestaan – sekä fyysisesti, kosmeettisesti ja emotionaalisesti.
Irrotettavan hiilikuitukaton lisäksi Hennessey Venom F5 Roadsterissa on uusi konepelti varustettuna karkaistua lasia olevalla moottorin ”katseluikkunalla”.
Kovakattoista Hennessey Venom F5 Coupeta valmistettiin vain 24 kappaletta.
DREW PHILLIPS
Hennessey Venom F5 Roadster on erittäin näyttävä myös tästä vinkkelistä.
DREW PHILLIPS
Se korostaa massiivisen Fury V8 -moottorin voimaa. Suuri lasipaneeli kestää lähes 500 km/h aerodynaamisia voimia sekä yli 540 celsius-aseteen kuumuuden.
Hiilikuitukorinen Roadster on 1 817-hevosvoimainen hirviö, joka on suunniteltu kulkemaan yli 480 km/h, ja joka on varustettu 6,6-litraisella Fury- tuplaturbo-V8:lla.
Kovakattoinen Hennessey Venom F5 myytiin loppuun heti Kalifornian Montereyn vuoden 2021 tapahtuman jälkeen – autoa valmistettiin vain 24 kappaletta.
Hennessey-lehdistötiedote / Juha Peltonen
Hennessey Venom F5 Roadster
Rakenne:
Räätälintyönä tehty hiilikuituinen monokokki ja hiilikuituiset koripaneelit
Jousitus:
Erillisjousitus, säädettävät iskunvaimentimet
Moottori:
Hennessey 'Fury' 6,6-litrainen tuplaturbo-V8
Vaihteisto:
7-nopeuksinen automaatti; takaveto
Suurin teho:
1817 hv/8000 r/min
Suurin väääntömomentti:
1617 Nm/5000 r/min
Huippunopeus:
yli 480 km/h
Teho-painosuhde:
1,29 hv/kg
Omamassa:
1405 kg
Ulkomitat:
P 4666/L 1971/K 1131 mm
Valmistusmäärä:
30 kpl
Takuu:
4 vuotta
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Koeajossa Mercedes-Benz E-sarja 300 e T A: Moneen lähtöön
Jopa sata kilometriä eurolla – sähköautolla ajamisen edullisuus yllättää
Porsche parantaa digitaalista järjestelmäänsä
XPENG julkaisi ensimmäiset kuvat seuraavan sukupolven P7-sedanista
Moottori-lehti laski: Kannattaako vanha diesel-Volvo vaihtaa uudempaan – jopa sähköautoon?
Kilpailuta autolaina – voit löytää sopivan koron lainallesi
SEAT juhlii 75 vuoden taivaltaan
Ranskan presidentit ajavat DS:llä
Väärät varaosat voivat tulla kalliiksi – miksi sopivuus on tärkeää?
Kialla vahva myyntivuosi
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
... Lisää
KOEAJOT
Koeajossa Mercedes-Benz E-sarja 300 e T A: Moneen lähtöön
Koeajossa Opel Astra Sports Tourer GS 180 PHEV: Vihdoinkin!
Koeajossa Jeep Wrangler Sahara Power Soft Top 2.0 PHEV AT8: Aito asia
Koeajossa BMW i7 xDrive60: Uuden aallon huipulla
Koeajossa Renault Espace E-Tech full hybrid 200 techno esprit Alpine 4Control: Uuteen kategoriaan
Koeajossa Volkswagen ID.7 Pro Business Max: Tyylikäs sedan
Koeajossa Citroën ë-C4 Full Electric 156 Shine 54 kWh A: Matkamukava
Koeajossa Jeep Avenger Summit 54 kWh 156 hv: Ensimmäinen täyssähköinen Jeep
Koeajossa BMW i5 M60 xDrive Sedan: Edustavaan ajoon
Koeajossa Honda ZR-V Hybrid Advance: Nuorekas täydennys
... Lisää
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
... Lisää
FOKUS MEDIA
ATC:n uusi aktiivinen jalustakaiutin
Rogersin uudet juhlamallit
Finalin uudet DC-kuulokkeet
Estelonin uudet A-sarjalaiset
Nagra Compact Phono
Kuulokevahvistin vähän edullisemmin
Bowers & Wilkins, Denon, Marantz uudelle omistajalle
Lääkärin vastaanotto on nykyisin porilaissisustajan kerroksellisesti sisustettu koti
Omintakeinen dac-vahvistin
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
UUTTA
Koeajossa Mercedes-Benz E-sarja 300 e T A: Moneen lähtöön
Jopa sata kilometriä eurolla – sähköautolla ajamisen edullisuus yllättää
Porsche parantaa digitaalista järjestelmäänsä
XPENG julkaisi ensimmäiset kuvat seuraavan sukupolven P7-sedanista
Moottori-lehti laski: Kannattaako vanha diesel-Volvo vaihtaa uudempaan – jopa sähköautoon?
KOEAJOT
Koeajossa Mercedes-Benz E-sarja 300 e T A: Moneen lähtöön
Koeajossa Opel Astra Sports Tourer GS 180 PHEV: Vihdoinkin!
Koeajossa Jeep Wrangler Sahara Power Soft Top 2.0 PHEV AT8: Aito asia
Koeajossa BMW i7 xDrive60: Uuden aallon huipulla
Koeajossa Renault Espace E-Tech full hybrid 200 techno esprit Alpine 4Control: Uuteen kategoriaan
... Lisää
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
LUETUINTA JUURI NYT
Kaupallinen yhteistyö
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Jopa sata kilometriä eurolla – sähköautolla ajamisen edullisuus yllättää
Porsche parantaa digitaalista järjestelmäänsä
XPENG julkaisi ensimmäiset kuvat seuraavan sukupolven P7-sedanista
Moottori-lehti laski: Kannattaako vanha diesel-Volvo vaihtaa uudempaan – jopa sähköautoon?
SEAT juhlii 75 vuoden taivaltaan
Ranskan presidentit ajavat DS:llä
Kialla vahva myyntivuosi
Harrasteautokausi on käsillä – vanha auto vaatii erityistä huomiota liikenteessä
Huoli rahasta jarruttaa suomalaisia autokaupoilla
Polestarilta akkujen kuntotodistukset käytettyihin malleihin
... Lisää uutisia
LUETUIMMAT
Teslan Cybertruck on ollut täysi katastrofi
Moottori-lehti laski: Kannattaako vanha diesel-Volvo vaihtaa uudempaan – jopa sähköautoon?
Koeajossa Opel Astra Sports Tourer GS 180 PHEV: Vihdoinkin!
Volkswagen sähköautojen markkinajohtaja – ID.4 Suomen suosituin nelivetoinen sähköauto
Volkswagenin ID.4-mallisto laajenee uusilla edullisemmilla Comfort-versioilla
Citroënin sähköautojen hintavallankumous voimistuu – uusi ë-C3 You Limited on Suomen halvin sähköauto
Jopa sata kilometriä eurolla – sähköautolla ajamisen edullisuus yllättää
Koeajossa Renault Espace E-Tech full hybrid 200 techno esprit Alpine 4Control: Uuteen kategoriaan
Koeajossa BMW i7 xDrive60: Uuden aallon huipulla
Koeajossa Volkswagen ID.7 Pro Business Max: Tyylikäs sedan
YHTEISTYÖSSÄ
Kilpailuta autolaina – voit löytää sopivan koron lainallesi
Väärät varaosat voivat tulla kalliiksi – miksi sopivuus on tärkeää?
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: CARVERTICAL
Suurin huijaus autoalalla 2020-luvulla?
Moottoriurheilu digitaalisessa maailmassa: Parhaat autopelit
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: RAHALAITOS.FI