Hybridien ennakkomyynti käynnistyy heti ja ensimmäiset autot ovat saatavilla nopeaan toimitukseen.

Hybridien ennakkomyynti käynnistyy heti ja ensimmäiset autot ovat saatavilla nopeaan toimitukseen.

Peugeot

Peugeot: Tuo uudet Hybridit Peugeot 308- ja Peugeot 408 -mallistoon – sähköistymisen hyödyt ilman kompromissia

Peugeotin mallisto laajenee uusilla itselataavilla Hybrid 136 e-DCS -mallein, jotka pienentävät poltto­ai­neen­ku­lu­tusta tuntuvasti, etenkin kaupun­ki­o­lo­suh­teissa. Nykyaikainen 48 voltin tekniikkaan perustuva itselataava hybri­di­voi­ma­linja on kustannustehokas ja tuo yli 15 % säästön CO2-päästöissä ja kulutuksessa (WLTP). Kaupungissa säästö on jopa 30 % verrattuna vastaavaan poltto­moot­to­ri­malliin ilman hybri­di­tek­niikkaa.

Auto Bild.Uutiset

Hyb­rid 136 e-DCS on ben­sii­ni­au­to, jon­ka ku­lu­tus­lu­ke­mat vas­taa­vat die­se­lau­toa. Uu­si Hyb­rid 136 e-DCS -voi­ma­lin­ja tu­lee nyt saa­ta­vil­le Peu­ge­ot 308-, Peu­ge­ot 308 SW- ja Peu­ge­ot 408 -mal­lei­hin, ai­em­min se on jo ol­lut tar­jol­la Peu­ge­ot 208-, Peu­ge­ot 2008-, Peu­ge­ot 3008- ja Peu­ge­ot 5008-mal­lei­hin.

Uu­det Hyb­rid 136 -mal­lit tar­jo­a­vat konk­reet­ti­sia hyö­ty­jä niin polt­to­ai­ne­ta­lou­del­li­suu­teen kuin aja­mi­sen mu­ka­vuu­teen. Peu­ge­o­tin uu­det 48 vol­tin tek­niik­kaan pe­rus­tu­vat hyb­ri­dit ovat ai­na au­to­maat­ti­vaih­tei­sia, jo­ten mal­leil­la aja­mi­nen on help­poa.

It­se­la­taa­vi­na hyb­ri­dei­nä jär­jes­tel­män säh­kö­e­ner­gia ke­rä­tään tal­teen jar­ru­tu­se­ner­gi­an tal­tee­not­to­na jar­ru­tus­ti­lan­teis­sa. Käyt­tö­ko­ke­mus vas­taa ta­val­lis­ta ben­sii­ni­au­toa.

Peu­ge­ot 308- ja Peu­ge­ot 408 -mal­li­sar­jois­sa uu­des­sa hyb­ri­di­jär­jes­tel­mäs­sä hyö­dyn­ne­tään uut­ta 136 hv tuot­ta­vaa ben­sii­ni­moot­to­ria, jos­sa on uu­tuu­te­na ja­ko­ket­ju sekä Mil­le­rin kier­to.

Vaih­de­laa­ti­kon yh­tey­des­sä si­jait­see 21 hv tuot­ta­va säh­kö­moot­to­ri, joka aut­taa liik­keel­le­läh­döis­sä ja tu­kee polt­to­moot­to­ria voi­mak­kais­sa kuor­mi­tus­ti­lan­teis­sa.

Peu­ge­o­tin hyb­ri­di­jär­jes­tel­mä mah­dol­lis­taa myös ly­hy­et mat­kat pel­käl­lä säh­köl­lä.

Peu­ge­ot 308:ssa uu­den Hyb­rid 136 -mal­lin kes­ki­ku­lu­tus on WLTP-syk­lil­lä vain 4,7 l/100 km CO2-pääs­tö­jen ol­les­sa vain 106 g/km.

Kau­pun­gis­sa sääs­tö on eri­tyi­sen suu­ri, sil­lä kau­pun­ki­ku­lu­tuk­ses­sa hyö­ty hyb­ri­din eduk­si on jopa 2,0 l/100 km WLTP-syk­lil­lä, kun sitä ver­ra­taan vas­taa­vaan ben­sii­ni­mal­liin. Hyb­ri­din ku­lu­tus vas­taa täy­sin die­sel­moot­to­ril­la va­rus­tet­tu­ja Peu­ge­ot 308 -au­to­ja.

Peu­ge­ot 308 Hyb­rid ja Peu­ge­ot 308 SW Hyb­rid

Uu­si hyb­ri­di­voi­ma­lin­ja tu­lee tar­jol­le niin 308-viis­to­pe­rään kuin SW-far­ma­riin, ja se on tar­jol­la kaik­kiin kol­meen va­rus­te­ta­soon: Ac­ti­ve, Al­lu­re ja GT.

Viis­to­pe­räi­sen 308 Hyb­rid 136 e-DCS:n hin­ta al­kaa Ac­ti­ve­na 34 397 eu­ros­ta ja SW-far­ma­rin 35 796 eu­ros­ta.

Hin­ta­e­roa vas­taa­vaan Pu­re­Tech 130 ben­sii­ni­au­to­maat­tiin tu­lee vain 500-700 eu­roa. Peu­ge­ot 308:n mal­lis­tos­sa on jat­kos­sa tar­jol­la ben­sii­ni, hyb­ri­di, la­taus­hyb­ri­di, täys­säh­kö ja die­sel.

Peu­ge­ot 408 Hyb­rid: it­se­la­taa­va hyb­ri­di pit­käl­le mat­kal­le

Peu­ge­ot 408 -mal­liin uu­si it­se­la­taa­va hyb­ri­di tuo die­se­lau­toi­lun par­haat hyö­dyt: ma­ta­lan ku­lu­tuk­sen ja erit­täin pit­kän, jopa yli 1 000 km tank­kaus­vä­lin.

Eri­no­mai­se­na mat­ka-au­to­na uu­si hyb­ri­di­voi­ma­lin­ja so­pii 408:iin eri­no­mai­ses­ti. Peu­ge­ot 408 Hyb­rid 136 e-DCS Al­lu­ren hin­ta al­kaa 37 980 eu­ros­ta ja to­del­la kat­ta­vas­ti va­rus­tel­lun GT-mal­lin 44 313 eu­ros­ta. Vas­taa­vaan ben­sii­ni­mal­liin hin­ta­e­ro on noin 400-600 eu­roa.

Hyb­ri­dien en­nak­ko­myyn­ti käyn­nis­tyy heti ja en­sim­mäi­set au­tot ovat saa­ta­vil­la no­pe­aan toi­mi­tuk­seen.

Peu­ge­ot-leh­dis­tö­tie­do­te / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Kaksi uutta voimalinjaa Renault Symbioz -malliin: enemmän tehoa, vähemmän kulutusta

Auto Bild.Uutiset

Kaksi uutta voimalinjaa Renault Symbioz -malliin: enemmän tehoa, vähemmän kulutusta

Auto Bild.Uutiset

Yhdeksällä paikkakunnalla ilmaisia tuuli­la­si­tar­kas­tuksia

Auto Bild.Uutiset

Yhdeksällä paikkakunnalla ilmaisia tuuli­la­si­tar­kas­tuksia

Auto Bild.Uutiset
Ledipikseliajovalot ovat varsin tehokkaat. Vizor-maski edustaa Opelin nykyilmettä.

Ledipikseliajovalot ovat varsin tehokkaat. Vizor-maski edustaa Opelin nykyilmettä.

Juha Peltonen

Koeajossa Opel Astra Electric GS 54 kWh 156 A: Ranskalaiset sukujuuret

Auto Bild.Koeajot
Ledipikseliajovalot ovat varsin tehokkaat. Vizor-maski edustaa Opelin nykyilmettä.

Ledipikseliajovalot ovat varsin tehokkaat. Vizor-maski edustaa Opelin nykyilmettä.

Juha Peltonen

Koeajossa Opel Astra Electric GS 54 kWh 156 A: Ranskalaiset sukujuuret

Auto Bild.Koeajot

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU