Renault tuo Arkana SUV:n myyntiin myös Euroopassa. Uusi Arkana on Renaultin maailmanauto, joka räätälöidään sopivaksi kullekin markkina-alueelle.

Renault tuo Arkana SUV:n myyntiin myös Euroopassa. Uusi Arkana on Renaultin maailmanauto, joka räätälöidään sopivaksi kullekin markkina-alueelle.

Renault Arkana: Ranskalaista tyyliä katumaas­tu­ri­mark­ki­noille

Uusi coupémainen katumaasturi,Renault Arkana tarjoaa runsaasti tilaa. Kaikki Arkanan voimalinjat ovat sähköistettyjä. Eurooppaan ja Suomeen Arkana saapuu vuonna 2021.

Auto Bild.Uutiset

Uu­des­sa Ar­ka­nas­sa yh­dis­ty­vät ka­tu­maas­tu­rin jy­ke­vyys ja mai­ni­ot ti­lat coupé-mal­lien kau­neu­teen. Ko­rin ala­o­sa ko­ros­taa au­ton maas­tu­ri­mai­suut­ta ja suu­ri 186 mm maa­va­ra aut­taa sel­vi­ä­mään han­ka­lam­mis­ta­kin pai­kois­ta. Uu­tuu­den ak­se­li­vä­li on 2,72 met­riä ja ko­ril­la on mit­taa 4,57 met­riä, mikä var­mis­taa hy­vät ti­lat mat­kus­ta­jil­le ja hei­dän ta­va­roil­leen.

Re­naul­tin tyy­liin oh­jaa­mo on erit­täin tyy­li­käs. Par­hais­sa va­rus­te­ta­sois­sa on 10-tuu­mai­nen di­gi­taa­li­mit­ta­ris­to ja koo­kas 9,3-tuu­mai­nen kos­ke­tus­näyt­tö. Ta­ka­mat­kus­ta­jien mu­ka­vuu­den ta­kaa se, et­tä jal­ka­ti­la on yk­si Ar­ka­nan ko­ko­luo­kan suu­rim­mis­ta. Ko­rin muo­dos­ta huo­li­mat­ta ta­va­ra­ti­la on koo­kas (513 lit­raa ja hyb­ri­dis­sä 438 lit­raa).

Myös R.S. Line

Va­rus­tei­ta ja kul­jet­ta­jaa avus­ta­via jär­jes­tel­miä Ar­ka­naan on tar­jol­la run­saas­ti. Sa­mal­la Ar­ka­na on Re­naul­tin kol­mas mal­li­sar­ja, joka on saa­ta­vis­sa ur­hei­lul­li­se­na R.S. Line -ver­si­o­na.

Kaik­ki uu­den Ar­ka­nan voi­ma­lin­jat ovat säh­köis­tet­ty­jä. En­sim­mäi­se­nä myyn­tiin tu­le­vat Ar­ka­na TCe 140 ja Ar­ka­na TCe 160 -mik­ro­hyb­ri­dit, jois­sa on eril­li­nen 12 vol­tin li­tiu­mi­o­ni­ak­ku an­ta­mas­sa voi­maa ge­ne­raat­to­ri-start­ti­jär­jes­tel­mäl­le.

Kol­man­te­na Ar­ka­na vaih­to­eh­to­na on erit­täin ta­lou­del­li­nen Ar­ka­na E-TECH Hyb­rid, jos­sa on sama äs­ket­täin esi­tel­ty voi­ma­lin­ja kuin Clio E-Tec­his­sä. Sii­nä 1,6-lit­rai­nen ben­sii­ni­moot­to­ri ja kak­si säh­kö­moot­to­ria ke­hit­tä­vät yh­teen­sä 103 kW (140 hv) ja edis­tyk­sel­li­nen au­to­maat­ti­nen mo­ni­ti­la­vaih­teis­to va­lit­see ta­lou­del­li­sim­man vaih­teen kai­kis­sa olo­suh­teis­sa.

Re­nault Ar­ka­nan Suo­meen tuo­ta­vat ver­si­ot ja ai­ka­tau­lu tar­ken­tu­vat myö­hem­min.

Re­nault-leh­dis­tö­tie­do­te / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

K-Lataus laajenee vauhdilla.

K-Lataus laajenee vauhdilla.

K-Auto

K-Lataus ja yrity­sau­toi­lu­jätti Drivalia merkittävään yhteistyöhön

Auto Bild.Uutiset
K-Lataus laajenee vauhdilla.

K-Lataus laajenee vauhdilla.

K-Auto

K-Lataus ja yrity­sau­toi­lu­jätti Drivalia merkittävään yhteistyöhön

Auto Bild.Uutiset

Väärät varaosat voivat tulla kalliiksi – miksi sopivuus on tärkeää?

Auto Bild.Kaupallinen yhteistyö

Väärät varaosat voivat tulla kalliiksi – miksi sopivuus on tärkeää?

Auto Bild.Kaupallinen yhteistyö

Smart #5: Merkin ensimmäisen suuri SUV-malli Euroopan markkinoille

Auto Bild.Uutiset

Smart #5: Merkin ensimmäisen suuri SUV-malli Euroopan markkinoille

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN