Enyaq Sportline iV -malliin on tarjolla kolme erilaista voimalinjaa.
Skoda
Škoda Enyaq Sportline iV: Urheilullinen täyssähköinen SUV
Škoda lisää Sportline-malliversion täyssähköisen katumaasturinsa mallistoon.
Madallettu sport-alusta, 20- tai 21-tuumaiset kevytmetallivanteet ja tyylikkään mustat yksityiskohdat korostavat ulkonäön ja sisätilojen sporttista luonnetta. Tarjolla on kolme voimalinjavaihtoehtoa ja jopa 520 km:n toimintamatka
Uudella Škoda Enyaq Sportline iV -mallilla Škoda jatkaa SportLine-malliversioidensa perinteitä myös Mladá Boleslavissa valmistettavan täyssähköisen katumaasturinsa mallistossa.
Korin mustat osat, kookkaat kevytmetallivanteet ja madallettu sport-alusta luovat Škoda Enyaq Sportline iV:lle itsevarman kokonaisilmeen, joka kuvastaa tämän auton dynaamisen urheilullisia ajo-ominaisuuksia.
Sport-etuistuimet ja niiden integroidut pääntuet, kolmipuolainen nahkaverhoiltu Sport-monitoimiohjauspyörä ja hiilikuitujäljitelmälliset koristelistat tuovat sisätiloihin urheilullisuutta.
Kolme voimalinjaa
Enyaq Sportline iV -malliin on tarjolla kolme erilaista voimalinjaa. Enyaq iV 60 -mallissa on tehoa 132 kW ja takaveto. Suuremmalla 82 kilowattitunnin akulla varustettu ja myöskin takavetoinen Enyaq iV 80, teholtaan 150 kW, yltää jopa 520 kilometrin toimintamatkaan*.
Nelivetoisessa mallissa Enyaq iV 80x on kaksi sähkömoottoria, joiden yhteisteho on 195 kW. Sportline-malli täydentää mallistoa myöhemmin tänä vuonna.
Sportline-malliversioon Škoda on perinteisesti toteuttanut sporttisen ilmeen ja dynaamiset ajo-ominaisuudet.
Skoda
Enyaq Sportline iV -mallin myötä Škoda tuo tämän malliversion saataville myös ensimmäisestä täyssähköisestä katumaasturistaan.
Asiakkaille on tarjolla kolme erilaista voimalinjaa. Škoda Enyaq Sportline iV 60 -mallissa sähkömoottorin 132 kilowatin voima ja 310 Nm:n vääntö välittyy takapyörille. Akun kapasiteetti on 62 kWh (58 kWh netto), jolla WLTP-kulutusmittausstandardin mukaiseksi toimintamatkaksi saadaan yli 400 kilometriä*.
Enyaq Sportline iV 80 -mallissa on suurempi 82 kilowattitunnin (77 kWh netto) akku. WLTP-kulutusmittausstandardin mukainen toimintamatka on jopa 520 kilometriä*. Sen takamoottorin teho on 150 kW.
Tätä samaa akkua käytetään myös mallissa Enyaq Sportline iV 80x. Sen neliveto on toteutettu kahdella sähkömoottorilla, jotka kehittävät tehoa 195 kW ja vääntöä 425 Nm. WLTP-kulutusmittausstandardin mukainen toimintamatka on 500 kilometriä*.
Sport-alusta ja erinomaiset ajo-ominaisuudet sekä takavetoisena että nelivetoisena. Sekä takavetoinen että nelivetoinen Škoda Enyaq iV ihastuttavat voimalinjan väkevällä väännöllä, joka on käytettävissä heti kaasupoljinta painettaessa. Siten katumaasturin ajo-ominaisuudet ovat erinomaisen dynaamiset.
Ajo-ominaisuuksia parantaa entisestään Enyaq iV Sportline -malliversiossa vakiovarusteena oleva sport-alusta. Tämä alusta on edestä 15 millimetriä ja takaa 10 millimetriä normaalialustaa matalampi.
Škoda
Kaikilla kolmella voimalinjavaihtoehdolla huippunopeus on 160 km/h. Enyaq Sportline iV -malliversion korkealaatuiset design-yksityiskohdat korostavat ulkonäön ja sisätilojen sporttista ilmettä.
Sportline-malliversiot tehdään Škodan päätehtaalla Mladá Boleslavissa samalla tuotantolinjalla kuten muutkin Enyaq iV -mallit.
Enyaq iV on ainut Volkswagen-konsernin täyssähköautojen skaalautuvaan MEB-perustekniikkaan pohjautuva sarjatuotantoautomalli, joka valmistetaan Saksan ulkopuolella.
Korin sporttisen mustat osat ja Matrix LED -ajovalot Sportline-malliversion monet kiiltävän mustat korin designelementit tekevät Škoda Enyaq iV:n vahvasta ilmeestä vieläkin dynaamisemman. Škoda-etumaski, sivuikkunoiden kehykset, kattokaiteet ja takapuskurin diffuusoriosa ovat kiiltävän mustat, kuten takaluukkua koristavat Škoda-tekstilogo ja mallimerkintäkin. Jykevät sivuhelmasuojukset ovat korinväriset.
Enyaq Sportline iV:n etuhelma on malliversiokohtainen, ja etulokasuojiin on kiinnitetty Sportline-logot.
Suuret, kiillotetut 20-tuumaiset Vega-kevytmetallivanteet tai 21-tuumaiset Betria-kevytmetallivanteet tehostavat tämän katumaasturimallin itsevarmaa kokonaisilmettä. Nämä kummatkin vannevaihtoehdot ovat Sportline-malliversiokohtaiset.
Enyaq Sportline iV:ssä on vakiona Matrix LED -ajovalot. Kummassakin Matrix-kaukovalomoduulissa on 24 lediä, joita voidaan ohjata erikseen. Siten voidaan ajaa aina kaukovalot päällä häikäisemättä muita tienkäyttäjiä.
Tämä nerokas valotekniikka sammuttaa valokuviosta yksittäiset segmentit tarpeen mukaisesti, kun tuulilasiin asennettu kamera tunnistaa vastaantulevan tai edellä ajavan ajoneuvon, ihmisen tai kohteen, josta heijastuu valoa.
Sportline-malliversiokohtainen designvalinta
Enyaq iV -katumaasturin esittelyn myötä Škoda esitteli täysin uudenlaisen sisätilakonseptin: designvalinnat. Ne ovat saaneet innoituksen modernista elämänympäristöstämme, ja niissä käytetään huolella yhteen sovitettuja värejä ja materiaaleja.
Sisätilasuunnittelijat ovat luoneet Enyaq Sportline iV:lle malliversiokohtaisen designvalinnan. Sisätilojen verhoilu on kattoverhousta myöten korostetun musta. Kojelaudan verhous on mustaa keinonahkaa, jossa on harmaat koristesaumat.
Sisätilojen visuaalisena kohokohtana ovat kojelaudan ja oviverhousten hiilikuitujäljitelmälliset koristelistat. Sisätilojen kokonaisilmeen viimeistelevät jalkatilan kangasmattojen harmaat tereet.
Sportline-designvalinta sisältää myös ylelliset mustat Sport-etuistuimet, joissa on integroidut pääntuet. Näiden istuimien verhoiluna on Suedia-mikrokuitukangas harmain terein.
Vakiovarustukseen sisältyy nahkaverhoiltu kolmipuolainen Sport-ohjauspyörä. Sen helppokäyttöisillä säätimillä ja painikkeilla ohjataan auton monia eri toimintoja. Ohjauspyörän kehän nahkaverhoilussa on harmaat kontrastisaumat ja alimmassa puolassa Sportline-tekstilogo. Poljinlevyt ovat metalliset, mikä entisestään korostaa Sportline-designvalinnan kokonaisilmettä.
*ennakkotieto
Škoda-lehdistötiedote / Juha Peltonen
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
Dodge Challenger Black Ghost on villeimpien huhujen mukaan tulossa Suomen markkinoille V8-moottorisena, 2026-mallisena rajatun valmistusmäärän suomenkielisenä Musta Aave -erikoispainoksena. (Kuvituskuva, Stellantis)
Stellantis
Dodge Challenger Black Ghost on villeimpien huhujen mukaan tulossa Suomen markkinoille V8-moottorisena, 2026-mallisena rajatun valmistusmäärän suomenkielisenä Musta Aave -erikoispainoksena. (Kuvituskuva, Stellantis)
Stellantis
Vararengas on nimensä mukaisesti vain vararengas.
Moottori
Vararengas on nimensä mukaisesti vain vararengas.
Moottori
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Auto Bild 12/2025 on kaupoissa
Koeajossa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition: Lisää paukkua
Moottori testasi: Miten käytetty talvirengas pärjää uutta vastaan?
Renkaiden kuluminen ei katso kalenteria – tarkista, että renkaasi ovat valmiina syksyyn
Volvo Cars käynnistää uuden täyssähköisen Volvo ES90 -mallin tuotannon
Uudet voimalinjat Dacia Dusterille
Uuden GTI-aikakauden alku: Volkswagen esittelee sähköisen ID. Polo GTI:n
Volkswagen esittelee ID. CROSS -konseptiauton, uusi sähköautomalli pienempään kokoluokkaan
Mielenrauhaa autokauppaan – 14 päivän palautusoikeus kaikkiin käytettyjen ajoneuvojen kauppoihin
Hyundai esittelee Concept THREE-sähköautokonseptin IAA Mobility 2025 -messuilla
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
... Lisää
KOEAJOT
Koeajossa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition: Lisää paukkua
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Plug-in Hybrid Premiere Edition: Kiitettävästi sähköllä
Koeajossa Alfa Romeo Stelvio 2.0 Q4 AT8 Tributo Italiano: Italialainen ylistys
Koeajossa BYD Seal Excellence AWD: Urheilullista tyyliä Kiinasta
Koeajossa Mercedes-Benz CLE 300 4Matic A: Aito klassinen coupé
Koeajossa Mazda MX-30 R-EV Edition R: Männät kiertävät, sähkö liikuttaa
Koeajossa Fiat 600e 54 kWh La Prima Edizione: Hintavaa hauskuutta
Koeajossa Volkswagen T-Cross R-Line Business 1.5 TSI 150 hv DSG: Perinteet velvoittavat
Koeajossa Mazda 3 2.0 M Hybrid e-Skyactiv X Nagisa MT: Erikoista tekniikkaa
Koeajossa Mercedes-AMG 53 4Matic EQE SUV: Tehot kaakossa
... Lisää
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
... Lisää
FOKUS MEDIA
Kuulain sävyin sisustettu CLT-talo nousi Oulujoen varteen
Sotilasstandardeja kuulokkeille
Ihmelapsi
Cd-unelma
Hyper-edullinen levysoitinesivahvistin
MSB:n uusi, ekstreemi da-muunnin
Uusi hybridivahvistin BonaWattilta
Technicsiltä lähtötason levysoitin
139 desibeliä 20 hertsillä
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
UUTTA
Auto Bild 12/2025 on kaupoissa
Koeajossa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition: Lisää paukkua
Moottori testasi: Miten käytetty talvirengas pärjää uutta vastaan?
Renkaiden kuluminen ei katso kalenteria – tarkista, että renkaasi ovat valmiina syksyyn
Volvo Cars käynnistää uuden täyssähköisen Volvo ES90 -mallin tuotannon
KOEAJOT
Koeajossa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition: Lisää paukkua
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Plug-in Hybrid Premiere Edition: Kiitettävästi sähköllä
Koeajossa Alfa Romeo Stelvio 2.0 Q4 AT8 Tributo Italiano: Italialainen ylistys
Koeajossa BYD Seal Excellence AWD: Urheilullista tyyliä Kiinasta
Koeajossa Mercedes-Benz CLE 300 4Matic A: Aito klassinen coupé
... Lisää
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
LUETUINTA JUURI NYT
Kaupallinen yhteistyö
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Moottori testasi: Miten käytetty talvirengas pärjää uutta vastaan?
Renkaiden kuluminen ei katso kalenteria – tarkista, että renkaasi ovat valmiina syksyyn
Volvo Cars käynnistää uuden täyssähköisen Volvo ES90 -mallin tuotannon
Uudet voimalinjat Dacia Dusterille
Uuden GTI-aikakauden alku: Volkswagen esittelee sähköisen ID. Polo GTI:n
Volkswagen esittelee ID. CROSS -konseptiauton, uusi sähköautomalli pienempään kokoluokkaan
Mielenrauhaa autokauppaan – 14 päivän palautusoikeus kaikkiin käytettyjen ajoneuvojen kauppoihin
Hyundai esittelee Concept THREE-sähköautokonseptin IAA Mobility 2025 -messuilla
Opel Astra Sports Tourer Hybrid: Energiatehokas bensiiniauto temmeltää dieseleiden kentällä - jopa 1 200 km tankillisella
Tällainen on CUPRA Tindaya -konseptiauto
... Lisää uutisia
LUETUIMMAT
Volkswagen ongelmissa - joukkokanne odottaa?
Näitä autoja nuoret ostavat
Jaguarilta radikaali päätös
Täysin uusi sähköinen GLC ensi-illassa Münchenissa: Uusi aikakausi Mercedes-Benzille
Liikenneympyrässä ei edelleenkään osata ajaa oikein - tässä syy
Uudet voimalinjat Dacia Dusterille
Polestar 3 teki uuden Guinnessin maailmanennätyksen: pisin sähköisen SUV-mallin yhdellä latauksella kulkema matka
Moottorin parivertailussa vanha Toyota Prius ja uusi Toyota Corolla – kuinka paljon hybriditekniikka on kehittynyt?
Koeajossa Mazda MX-30 R-EV Edition R: Männät kiertävät, sähkö liikuttaa
Opel Corsa GSE Vision Gran Turismo – täyssähköinen tehopakkaus
YHTEISTYÖSSÄ
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: YHDISTELYLAINA
Uusi vai käytetty auto? Yhdistelylaina voi ratkaista tilanteen
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: SILTARAHA.FI
Pidä yrityksesi liikkeessä – joustava autorahoitus auttaa
Kilpailuta autolaina – voit löytää sopivan koron lainallesi
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ
Väärät varaosat voivat tulla kalliiksi – miksi sopivuus on tärkeää?
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: CARVERTICAL