Enyaq Sportline iV -malliin on tarjolla kolme erilaista voimalinjaa.
Skoda
Škoda Enyaq Sportline iV: Urheilullinen täyssähköinen SUV
Škoda lisää Sportline-malliversion täyssähköisen katumaasturinsa mallistoon.
Madallettu sport-alusta, 20- tai 21-tuumaiset kevytmetallivanteet ja tyylikkään mustat yksityiskohdat korostavat ulkonäön ja sisätilojen sporttista luonnetta. Tarjolla on kolme voimalinjavaihtoehtoa ja jopa 520 km:n toimintamatka
Uudella Škoda Enyaq Sportline iV -mallilla Škoda jatkaa SportLine-malliversioidensa perinteitä myös Mladá Boleslavissa valmistettavan täyssähköisen katumaasturinsa mallistossa.
Korin mustat osat, kookkaat kevytmetallivanteet ja madallettu sport-alusta luovat Škoda Enyaq Sportline iV:lle itsevarman kokonaisilmeen, joka kuvastaa tämän auton dynaamisen urheilullisia ajo-ominaisuuksia.
Sport-etuistuimet ja niiden integroidut pääntuet, kolmipuolainen nahkaverhoiltu Sport-monitoimiohjauspyörä ja hiilikuitujäljitelmälliset koristelistat tuovat sisätiloihin urheilullisuutta.
Kolme voimalinjaa
Enyaq Sportline iV -malliin on tarjolla kolme erilaista voimalinjaa. Enyaq iV 60 -mallissa on tehoa 132 kW ja takaveto. Suuremmalla 82 kilowattitunnin akulla varustettu ja myöskin takavetoinen Enyaq iV 80, teholtaan 150 kW, yltää jopa 520 kilometrin toimintamatkaan*.
Nelivetoisessa mallissa Enyaq iV 80x on kaksi sähkömoottoria, joiden yhteisteho on 195 kW. Sportline-malli täydentää mallistoa myöhemmin tänä vuonna.
Sportline-malliversioon Škoda on perinteisesti toteuttanut sporttisen ilmeen ja dynaamiset ajo-ominaisuudet.
Skoda
Enyaq Sportline iV -mallin myötä Škoda tuo tämän malliversion saataville myös ensimmäisestä täyssähköisestä katumaasturistaan.
Asiakkaille on tarjolla kolme erilaista voimalinjaa. Škoda Enyaq Sportline iV 60 -mallissa sähkömoottorin 132 kilowatin voima ja 310 Nm:n vääntö välittyy takapyörille. Akun kapasiteetti on 62 kWh (58 kWh netto), jolla WLTP-kulutusmittausstandardin mukaiseksi toimintamatkaksi saadaan yli 400 kilometriä*.
Enyaq Sportline iV 80 -mallissa on suurempi 82 kilowattitunnin (77 kWh netto) akku. WLTP-kulutusmittausstandardin mukainen toimintamatka on jopa 520 kilometriä*. Sen takamoottorin teho on 150 kW.
Tätä samaa akkua käytetään myös mallissa Enyaq Sportline iV 80x. Sen neliveto on toteutettu kahdella sähkömoottorilla, jotka kehittävät tehoa 195 kW ja vääntöä 425 Nm. WLTP-kulutusmittausstandardin mukainen toimintamatka on 500 kilometriä*.
Sport-alusta ja erinomaiset ajo-ominaisuudet sekä takavetoisena että nelivetoisena. Sekä takavetoinen että nelivetoinen Škoda Enyaq iV ihastuttavat voimalinjan väkevällä väännöllä, joka on käytettävissä heti kaasupoljinta painettaessa. Siten katumaasturin ajo-ominaisuudet ovat erinomaisen dynaamiset.
Ajo-ominaisuuksia parantaa entisestään Enyaq iV Sportline -malliversiossa vakiovarusteena oleva sport-alusta. Tämä alusta on edestä 15 millimetriä ja takaa 10 millimetriä normaalialustaa matalampi.
Škoda
Kaikilla kolmella voimalinjavaihtoehdolla huippunopeus on 160 km/h. Enyaq Sportline iV -malliversion korkealaatuiset design-yksityiskohdat korostavat ulkonäön ja sisätilojen sporttista ilmettä.
Sportline-malliversiot tehdään Škodan päätehtaalla Mladá Boleslavissa samalla tuotantolinjalla kuten muutkin Enyaq iV -mallit.
Enyaq iV on ainut Volkswagen-konsernin täyssähköautojen skaalautuvaan MEB-perustekniikkaan pohjautuva sarjatuotantoautomalli, joka valmistetaan Saksan ulkopuolella.
Korin sporttisen mustat osat ja Matrix LED -ajovalot Sportline-malliversion monet kiiltävän mustat korin designelementit tekevät Škoda Enyaq iV:n vahvasta ilmeestä vieläkin dynaamisemman. Škoda-etumaski, sivuikkunoiden kehykset, kattokaiteet ja takapuskurin diffuusoriosa ovat kiiltävän mustat, kuten takaluukkua koristavat Škoda-tekstilogo ja mallimerkintäkin. Jykevät sivuhelmasuojukset ovat korinväriset.
Enyaq Sportline iV:n etuhelma on malliversiokohtainen, ja etulokasuojiin on kiinnitetty Sportline-logot.
Suuret, kiillotetut 20-tuumaiset Vega-kevytmetallivanteet tai 21-tuumaiset Betria-kevytmetallivanteet tehostavat tämän katumaasturimallin itsevarmaa kokonaisilmettä. Nämä kummatkin vannevaihtoehdot ovat Sportline-malliversiokohtaiset.
Enyaq Sportline iV:ssä on vakiona Matrix LED -ajovalot. Kummassakin Matrix-kaukovalomoduulissa on 24 lediä, joita voidaan ohjata erikseen. Siten voidaan ajaa aina kaukovalot päällä häikäisemättä muita tienkäyttäjiä.
Tämä nerokas valotekniikka sammuttaa valokuviosta yksittäiset segmentit tarpeen mukaisesti, kun tuulilasiin asennettu kamera tunnistaa vastaantulevan tai edellä ajavan ajoneuvon, ihmisen tai kohteen, josta heijastuu valoa.
Sportline-malliversiokohtainen designvalinta
Enyaq iV -katumaasturin esittelyn myötä Škoda esitteli täysin uudenlaisen sisätilakonseptin: designvalinnat. Ne ovat saaneet innoituksen modernista elämänympäristöstämme, ja niissä käytetään huolella yhteen sovitettuja värejä ja materiaaleja.
Sisätilasuunnittelijat ovat luoneet Enyaq Sportline iV:lle malliversiokohtaisen designvalinnan. Sisätilojen verhoilu on kattoverhousta myöten korostetun musta. Kojelaudan verhous on mustaa keinonahkaa, jossa on harmaat koristesaumat.
Sisätilojen visuaalisena kohokohtana ovat kojelaudan ja oviverhousten hiilikuitujäljitelmälliset koristelistat. Sisätilojen kokonaisilmeen viimeistelevät jalkatilan kangasmattojen harmaat tereet.
Sportline-designvalinta sisältää myös ylelliset mustat Sport-etuistuimet, joissa on integroidut pääntuet. Näiden istuimien verhoiluna on Suedia-mikrokuitukangas harmain terein.
Vakiovarustukseen sisältyy nahkaverhoiltu kolmipuolainen Sport-ohjauspyörä. Sen helppokäyttöisillä säätimillä ja painikkeilla ohjataan auton monia eri toimintoja. Ohjauspyörän kehän nahkaverhoilussa on harmaat kontrastisaumat ja alimmassa puolassa Sportline-tekstilogo. Poljinlevyt ovat metalliset, mikä entisestään korostaa Sportline-designvalinnan kokonaisilmettä.
*ennakkotieto
Škoda-lehdistötiedote / Juha Peltonen
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Polestar ja StoreDot: Latasivat onnistuneesti Polestar 5 -prototyypin 10:stä 80:een prosenttiin kymmenessä minuutissa
Tesla: Tuo Cyber Odyssey -kiertueen Euroopan markkinoille
Polestar 4 Long Range Dual Motor: Kaikkien aikojen nopein Polestar – 3,8 sekuntia nollasta sataan!
Legendaarinen Jeep Grand Cherokee: Nyt myynnissä Suomessa ja autot Suomeen tänä kesänä!
Auto-Bon: Pudottaa yhteistyössä päämiehensä Stellantisin kanssa sähköautojen hinnat luokkaa alemmaksi
Uusi Opel Grandland SUV: Saatavilla kaikilla sähköistetyillä voimalinjoilla
Koeajossa Škoda Fabia 1.5 TSI 110 kW Style A: Työsuhdetärppi
Uusi Alfa Romeo Junior: Kompakti ja urheilullinen katumaasturi saapuu Suomeen loppuvuodesta 2024
Koeajossa Mercedes-Benz T 180 d normaali L1 A: Paranneltu laina-auto
Koeajossa BMW 330e xDrive Touring M Sport: Urheiluhumua
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
KOEAJOT
Koeajossa Škoda Fabia 1.5 TSI 110 kW Style A: Työsuhdetärppi
Koeajossa Mercedes-Benz T 180 d normaali L1 A: Paranneltu laina-auto
Koeajossa BMW 330e xDrive Touring M Sport: Urheiluhumua
Koeajossa Škoda Enyaq Coupé RS 80 iV: Ensimmäinen laatuaan
Koeajossa Renault Arkana E-Tech Full Hybrid 145 E-Tech Engineered: Terävä täyshybridi
Koeajossa BMW i4 eDrive40 Charged Plus: Kuljettajan mielitietty
Koeajossa DS 7 E-Tense 360 4x4 Plug-in Hybrid Opera Business A: Huomattavat valot
Koeajossa Jeep Compass PHEV 4xe 240 hv Trailhawk: Haukkana kadulla
Koeajossa BMW 2-sarjan Active Tourer: Jalokivi perheautoksi
Koeajossa Volkswagen Arteon Shooting Brake R-Line 1.4 TSI eHybrid: Tyyliä ja muotoa
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
FOKUS MEDIA
Helsinki Highend 2024 -tapahtuma toukokuussa
Kristiinankaupungissa odotti 200-vuotias puutalo
Pastellia portaikkoon ja laventelia makuuhuoneeseen
Kevään tärkein hifi-tapahtuma Suomessa
10 wattia kuulokevahvistimesta
Dap putkilla
700 S3 -sarjan Signature-päivitys
Oikaisu: Ruttusound – Tropikantele -levyarvio
QLN:n uusi referenssi
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
UUTTA
Polestar ja StoreDot: Latasivat onnistuneesti Polestar 5 -prototyypin 10:stä 80:een prosenttiin kymmenessä minuutissa
Tesla: Tuo Cyber Odyssey -kiertueen Euroopan markkinoille
Polestar 4 Long Range Dual Motor: Kaikkien aikojen nopein Polestar – 3,8 sekuntia nollasta sataan!
Legendaarinen Jeep Grand Cherokee: Nyt myynnissä Suomessa ja autot Suomeen tänä kesänä!
Auto-Bon: Pudottaa yhteistyössä päämiehensä Stellantisin kanssa sähköautojen hinnat luokkaa alemmaksi
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
KOEAJOT
Koeajossa Škoda Fabia 1.5 TSI 110 kW Style A: Työsuhdetärppi
Koeajossa Mercedes-Benz T 180 d normaali L1 A: Paranneltu laina-auto
Koeajossa BMW 330e xDrive Touring M Sport: Urheiluhumua
Koeajossa Škoda Enyaq Coupé RS 80 iV: Ensimmäinen laatuaan
Koeajossa Renault Arkana E-Tech Full Hybrid 145 E-Tech Engineered: Terävä täyshybridi
5 VUOTTA SITTEN...
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
Kaupallinen yhteistyö
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Polestar ja StoreDot: Latasivat onnistuneesti Polestar 5 -prototyypin 10:stä 80:een prosenttiin kymmenessä minuutissa
Tesla: Tuo Cyber Odyssey -kiertueen Euroopan markkinoille
Polestar 4 Long Range Dual Motor: Kaikkien aikojen nopein Polestar – 3,8 sekuntia nollasta sataan!
Legendaarinen Jeep Grand Cherokee: Nyt myynnissä Suomessa ja autot Suomeen tänä kesänä!
Auto-Bon: Pudottaa yhteistyössä päämiehensä Stellantisin kanssa sähköautojen hinnat luokkaa alemmaksi
Uusi Opel Grandland SUV: Saatavilla kaikilla sähköistetyillä voimalinjoilla
Uusi Alfa Romeo Junior: Kompakti ja urheilullinen katumaasturi saapuu Suomeen loppuvuodesta 2024
Citroën C3 Aircross: Tässä ensimmäiset kuvat kesällä 2024 esiteltävästä katumaasturista
Toyota: Julkaisi tarkastuskampanjan
Ford Mustang täyttää tänään 60 vuotta: Eurooppaan tulossa uusia Mustang-malleja ja tilauskirjat on avattu
LUETUIMMAT
Koeajossa Škoda Enyaq Coupé RS 80 iV: Ensimmäinen laatuaan
Legendaarinen Jeep Grand Cherokee: Nyt myynnissä Suomessa ja autot Suomeen tänä kesänä!
Hyundai Santa Fe: Viidennen sukupolven mallistossa täysin uusi ulkonäkö
Audi Q6 e-tron: Audin tähän mennessä edistyksellisin sähköauto saapui Suomeen
Uusi Opel Frontera: Tilava ja hauska SUV on saatavilla myös täyssähköisenä
Koeajossa Renault Arkana E-Tech Full Hybrid 145 E-Tech Engineered: Terävä täyshybridi
Mitsubishi Outlander esiteltiin vuonna 2001: Eurooppaan saapuva uusin Mitsubishi Outlander PHEV viitoittaa mallin neljättä sukupolvea
Kääk! Autoilijoille luvassa radikaali hintayllätys: Lisävarusteet ja osa muista autojen varusteista kuukausimaksullisiksi 1.1. 2025 alkaen
Uusi Opel Grandland SUV: Saatavilla kaikilla sähköistetyillä voimalinjoilla
Toyota: Julkaisi tarkastuskampanjan
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN