Škoda Elroq tulee ennakkomyyntiin pian ensiesittelyn jälkeen ja lanseerataan Suomessa alkuvuodesta 2025.

Škoda Elroq tulee ennakkomyyntiin pian ensiesittelyn jälkeen ja lanseerataan Suomessa alkuvuodesta 2025.

Škoda Auto

Täysin uusi Škoda Elroq: Sähköauto suosittuun kompaktien katumaasturien kokoluokkaan - toimintamatka jopa yli 570 kilometriä

Täysin uusi Elroq on Škodan ensimmäinen kompaktin kokoluokan täyssäh­kö­ka­tu­maasturi. Se on myös ensimmäinen Škodan uuden Modern Solid -muotokielen mukainen auto.

Auto Bild.Uutiset

Škoda El­ro­qiin on tar­jol­la mon­ta voi­ma­lin­ja- ja ajo­ak­ku­vaih­to­eh­toa, joil­la saa­vu­tet­ta­va WLTP-toi­min­ta­mat­ka on jopa yli 570 ki­lo­met­riä.

Škoda El­ro­qin run­sas va­ki­o­va­rus­tus si­säl­tää esi­mer­kik­si pe­ruu­tus­ka­me­ran, en­na­koi­van tur­va­jär­jes­tel­män, kais­tan­vaih­to­va­roit­ti­men, 13- tuu­mai­sen tie­to­viih­de­näy­tön ja Smart­Link-lii­tet­tä­vyy­den.

Näis­tä omi­nai­suuk­sis­ta syn­ty­vä yh­dis­tel­mä huo­mi­oon ot­ta­en Škoda El­roq on ko­ko­luo­kas­saan Eu­roo­pan mark­ki­noi­den edul­li­sin täys­säh­kö­au­to.

Škoda Elroqiin on tarjolla kolme erikokoista ajoakkua ja kolme eritehoista voimalinjaa.

Škoda Elroqiin on tarjolla kolme erikokoista ajoakkua ja kolme eritehoista voimalinjaa.

Škoda Auto

Škoda Elroqin ulkonäköä leimaavat kiinnostavat muodot ja selkeät linjat. Škoda Elroq on ensimmäinen Škodan uutta Modern Solid -muotokieltä toteuttava automalli.

Škoda Elroqin ulkonäköä leimaavat kiinnostavat muodot ja selkeät linjat. Škoda Elroq on ensimmäinen Škodan uutta Modern Solid -muotokieltä toteuttava automalli.

Škoda Auto

Si­ten Škoda aset­tuu uu­den Škoda El­ro­qin hin­noit­te­lus­sa sa­mal­le ta­sol­le vas­taa­van­ko­koi­sen Škoda Ka­ro­qin kans­sa.

Eri­no­mai­nen va­lin­ta maan­teil­le ja kau­pun­kiin

Škoda El­roq on täy­sin uu­si tu­lo­kas Ško­dan laa­jen­tu­vaan säh­kö­au­to­mal­lis­toon, joka lä­hi­vuo­si­na täy­den­tyy use­al­la eri mal­lil­la. Škoda El­roq on mai­ni­os­ti va­rus­tel­tu sekä kau­pun­ki­a­joon et­tä maan­tie­mat­koil­le. Sii­nä on kom­pak­tit mi­tat, rei­lut si­sä­ti­lat ja eri­no­mai­set ajo-omi­nai­suu­det.

Ne­li­ve­to­ver­sio tu­lee saa­ta­vil­le vuo­den 2025 ai­ka­na.

Mo­dern So­lid: Tech Deck -etu­mas­ki jääh­dyt­ti­men Škoda-sä­lei­kön uu­te­na tul­kin­ta­na

Škoda El­ro­qin ul­ko­nä­köä lei­maa­vat kiin­nos­ta­vat muo­dot ja sel­ke­ät lin­jat. Škoda El­roq on en­sim­mäi­nen Ško­dan uut­ta Mo­dern So­lid -muo­to­kiel­tä to­teut­ta­va au­to­mal­li.

Ško­dan pe­rin­tei­sis­sä piir­teis­sä on nyt täy­sin uu­si ele­ment­ti, kun kiil­tä­vän mus­ta Tech Deck -etu­mas­ki kor­vaa jääh­dyt­ti­men pe­rin­tei­sen Škoda-sä­lei­kön.

Vakiovarustukseen sisältyvän 13-tuumaisen tietoviihdenäytön käyttöliittymä on entistäkin helppokäyttöisempi.

Vakiovarustukseen sisältyvän 13-tuumaisen tietoviihdenäytön käyttöliittymä on entistäkin helppokäyttöisempi.

Škoda Auto

Sisustuksen designvalinnoissa käytetään monia innovatiivisia, kestävän kehityksen mukaisia materiaaleja.

Sisustuksen designvalinnoissa käytetään monia innovatiivisia, kestävän kehityksen mukaisia materiaaleja.

Škoda Auto

Autossa on myös uusia Simply Clever -ratkaisuja: esimerkiksi tavaralokeroita on yhteensä 48 litran verran ja latauskaapelille on tarjolla säilytystila hattuhyllyn alle.

Autossa on myös uusia Simply Clever -ratkaisuja: esimerkiksi tavaralokeroita on yhteensä 48 litran verran ja latauskaapelille on tarjolla säilytystila hattuhyllyn alle.

Škoda Auto

Škoda Elroqissa on runsaat sisätilat ja kokoluokkansa suurin tavaratila. Se on 470-litrainen ja suurenee peräti 1 580 litraan, kun takaistuimen selkänojat taitetaan eteen.

Škoda Elroqissa on runsaat sisätilat ja kokoluokkansa suurin tavaratila. Se on 470-litrainen ja suurenee peräti 1 580 litraan, kun takaistuimen selkänojat taitetaan eteen.

Škoda Auto

Uut­ta keu­lail­met­tä hal­lit­see myös vank­ka etu­pus­ku­ri, jos­sa on Dark Chrome -vii­meis­tel­ty ko­ris­te­o­sa. Ško­dan ka­tu­maas­tu­ri­mal­leil­le omi­nai­nen ne­li­va­loil­me on saa­nut uu­den­lai­sen to­teu­tuk­sen.

Škoda El­roq on myös en­sim­mäi­nen Škoda, jos­sa on Škoda-teks­ti­lo­go keu­las­sa pyö­re­än merk­ki­lo­gon si­jaan.

Ae­ro­dy­na­mii­kal­taan Škoda El­roq on poik­keuk­sel­li­sen hyvä, sil­lä sen il­man­vas­tus­ker­roin on al­ka­en vain 0,26. Se on saa­vu­tet­tu to­teut­ta­mal­la mo­nia in­no­va­tii­vi­sia muo­toi­lu­yk­si­tyis­koh­tia.

Mon­ta voi­ma­lin­ja­vaih­to­eh­toa, pit­kä toi­min­ta­mat­ka ja no­pea la­taus

Škoda El­ro­qiin on tar­jol­la kol­me eri­ko­kois­ta ajo­ak­kua ja kol­me eri­te­hois­ta voi­ma­lin­jaa.

Al­ka­en-ta­son Škoda El­roq 50 -mal­lis­sa mak­si­mi­te­ho on 125 kW. Myö­hem­min mal­lis­toa täy­den­tä­väs­sä El­roq 85x -mal­lis­sa on säh­kö­moot­to­ri myös etu­ak­se­lil­la, jo­ten au­to on ne­li­ve­toi­nen.

Ta­ka­ve­toi­sel­la Škoda El­roq 85 -mal­lil­la on mah­dol­lis­ta pääs­tä jopa yli 570 ki­lo­met­rin WLTP-toi­min­ta­mat­kaan.

Ne­li­ve­toi­sen Škoda El­roq 85x -mal­lin ja ta­ka­ve­toi­sen Škoda El­roq 85 -mal­lin suu­rim­mal­la 175 kW:n la­taus­te­hol­la ajo­a­kun la­taus 10 % va­raus­ta­sos­ta 80 % va­raus­ta­soon kes­tää 28 mi­nuut­tia.

Ta­ka­ve­tois­ten mal­lien Škoda El­roq 50 ja Škoda El­roq 60 ajo­a­kut saa­daan la­dat­tua vie­lä­kin no­pe­am­min, jopa al­le 25 mi­nuu­tis­sa.

Ta­lou­del­li­suus, ajo­a­kun no­pea la­taus ja esi­läm­mi­tys mer­kit­se­vät en­tis­tä pa­rem­paa käyt­tö­ko­ke­mus­ta.

Väl­jis­sä si­sä­ti­lois­sa vas­tuul­li­sia ma­te­ri­aa­le­ja sekä uu­sia Simp­ly Cle­ver -rat­kai­su­ja

Škoda El­ro­qis­sa on run­saat si­sä­ti­lat ja ko­ko­luok­kan­sa suu­rin ta­va­ra­ti­la. Se on 470-lit­rai­nen ja suu­re­nee pe­rä­ti 1 580 lit­raan, kun ta­kais­tui­men sel­kä­no­jat tai­te­taan eteen.

Va­ki­o­va­rus­tuk­seen si­säl­ty­vän 13-tuu­mai­sen tie­to­viih­de­näy­tön käyt­tö­liit­ty­mä on en­tis­tä­kin help­po­käyt­töi­sem­pi.

Si­sus­tuk­sen de­sign­va­lin­nois­sa käy­te­tään mo­nia in­no­va­tii­vi­sia, kes­tä­vän ke­hi­tyk­sen mu­kai­sia ma­te­ri­aa­le­ja.

Au­tos­sa on myös uu­sia Simp­ly Cle­ver -rat­kai­su­ja: esi­mer­kik­si ta­va­ra­lo­ke­roi­ta on yh­teen­sä 48 lit­ran ver­ran ja la­taus­kaa­pe­lil­le on tar­jol­la säi­ly­tys­ti­la hat­tu­hyl­lyn al­le.

In­tui­tii­vi­set lii­tet­tä­vyys­mah­dol­li­suu­det, edis­tyk­sel­li­set avus­tin­jär­jes­tel­mät ja jopa yh­dek­sän tur­va­tyy­nyä ta­kaa­vat mai­ni­on mu­ka­vuu­den sekä eri­no­mai­sen ak­tii­vi­sen ja pas­sii­vi­sen tur­val­li­suu­den.

Škoda El­roq tu­lee en­nak­ko­myyn­tiin pian en­sie­sit­te­lyn jäl­keen ja lan­see­ra­taan Suo­mes­sa al­ku­vuo­des­ta 2025.

Škoda-leh­dis­tö­tie­do­te / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Kia EV4 -tiiseri

Kia EV4 -tiiseri

Kia

Kia esittelee uusimmat sähköautot ja tulevaisuuden suunnitelmat

Auto Bild.Uutiset
Kia EV4 -tiiseri

Kia EV4 -tiiseri

Kia

Kia esittelee uusimmat sähköautot ja tulevaisuuden suunnitelmat

Auto Bild.Uutiset
Keulaa hallitsevat kapeat mutta tehokkaat lediajovalot sekä leveä latausluukku.

Keulaa hallitsevat kapeat mutta tehokkaat lediajovalot sekä leveä latausluukku.

Juha Peltonen

Koeajossa Honda e:NY1 Advance: Periaatteessa loistava

Auto Bild.Koeajot
Keulaa hallitsevat kapeat mutta tehokkaat lediajovalot sekä leveä latausluukku.

Keulaa hallitsevat kapeat mutta tehokkaat lediajovalot sekä leveä latausluukku.

Juha Peltonen

Koeajossa Honda e:NY1 Advance: Periaatteessa loistava

Auto Bild.Koeajot
Tarkempaa tietoa Suzuki eVitaran suorituskyvystä, toimintamatkoista sekä varustetasoista annetaan lähempänä myynnin alkua. Hinnat pyritään vahvistamaan mahdollisimman pian, mikä tarkoittaa tämän hetken tietojen mukaan kevättä 2025.

Tarkempaa tietoa Suzuki eVitaran suorituskyvystä, toimintamatkoista sekä varustetasoista annetaan lähempänä myynnin alkua. Hinnat pyritään vahvistamaan mahdollisimman pian, mikä tarkoittaa tämän hetken tietojen mukaan kevättä 2025.

Suzuki

Suzuki eVitara: Tällainen on Suzukin ensimmäinen täyssähköauto, joka tulee markkinoille etu- ja nelivetoisena

Auto Bild.Uutiset
Tarkempaa tietoa Suzuki eVitaran suorituskyvystä, toimintamatkoista sekä varustetasoista annetaan lähempänä myynnin alkua. Hinnat pyritään vahvistamaan mahdollisimman pian, mikä tarkoittaa tämän hetken tietojen mukaan kevättä 2025.

Tarkempaa tietoa Suzuki eVitaran suorituskyvystä, toimintamatkoista sekä varustetasoista annetaan lähempänä myynnin alkua. Hinnat pyritään vahvistamaan mahdollisimman pian, mikä tarkoittaa tämän hetken tietojen mukaan kevättä 2025.

Suzuki

Suzuki eVitara: Tällainen on Suzukin ensimmäinen täyssähköauto, joka tulee markkinoille etu- ja nelivetoisena

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU