Suomen maahantuontiohjelmaan kuuluvat vain ladattavat hybridiversiot. Suomessa Audi Q5 Sportback -mallien myynti alkaa tämän hetken tiedon mukaan loppukeväästä 2025.
Audi
Toisen sukupolven Audi Q5 Sportback: Suomen maahantuontiohjelmaan kuuluvat vain ladattavat hybridiversiot
Uuden Audi Q5 Sportback -mallin siluetti on dynaamisempi kuin edeltäjänsä. Selkeä ja käyttäjäkeskeinen sisätilojen suunnittelu perustuu käyttäjäystävällisiin teknisiin ratkaisuihin ja premium-tason viihtyisyyteen. Myynti Suomessa alkaa loppukeväästä 2025.
Audi laajentaa mallivalikoimaansa urheilullisella Audi Q5 Sportbackilla. Progressiivisella ja dynaamisella siluetillaan tämä malliversio vetoaa muotoilutietoisiin asiakkaisiin, jotka haluavat myös SUV-mallin edut.
Audi Q5 Sportback yhdistää SUV-mallille tyypilliset ominaisuudet, kuten monipuolisuuden ja tilavat sisätilat, entistä dynaamisempaan siluettiin. Tunnistettava muotoilu huokuu urheilullisuutta sen tunnusomaisella laskevalla takaosalla ja elegantilla linjoilla.
Toisen sukupolven Q5 Sportback tarjoaa tavaratilaa jopa 515 litraa*. Kun takaistuimet taitetaan alas, Audi Q5 Sportback -mallin säilytystila kasvaa jopa 1 415 litraan* Audi Q5 Sportback -mallin vetokyky on jopa 2 400 kilogrammaa.
Urheilullinen muotoilu dynaamisen, laskevan kattolinjan ansiosta
Uuden Audi Q5 Sportback -mallin muotoilu on virtaviivaisempi verrattuna edeltäjäänsä. Leveä Singleframe on korkea ja sitä reunustavat pystysuorat ilmanottoaukot. Terävät, veistokselliset ajovalot antavat autolle kiehtovan ilmeen. Suuri ilmanottoaukko Singleframen alla sisältää anturit.
Korkeakontrastinen sisätilojen suunnittelu asettaa tarkoituksellisesti elementtejä etualalle tai taustalle, luoden kolmiulotteisen tilarakenteen, joka yhdistää estetiikan ja ergonomian. Sisätiloissa on huomattavan viihtyisä tunnelma. "Softwrap" ulottuu ovista koko ohjaamon läpi keskikonsoliin, luoden yhtenäisen ja kutsuvan tilan tunteen.
Audi
Dynaaminen nouseva linja kulkee kynnyslistan yläpuolelta pyöränkaarien yli takapuskuriin, antaen autolle dynaamisen ilmeen jopa paikallaan ollessaan. Vaakasuora olkalinja, joka yhdistää etu- ja takavalot, nousee hieman takavalojen yläpuolelle tukeakseen visuaalisesti kattokaarta, joka yhdistyy tasaiseen takalasiin.
Audi Q5 Sportback -mallin takaosa on visuaalisesti venytetty mahdollisimman pitkälle, luoden kattolinjan, joka laskee B-pilarista. Tämä korostaa SUV-mallin klassisia mittasuhteita, luoden entistä dynaamisemman profiilin tyylikkäässä Sportback-muodossa.
Valinnaiset kattokaiteet lisäävät käytännöllisyyttä yhdistettynä katon dynaamisiin linjoihin. Elegantit takalasin grafiikat auttavat myös visuaalisesti venyttämään matkustamoa.
Takaosan minimaalisilla linjoilla on selkeä muotoilu. Takalasin alareunasta veistokselliseen valonauhaan virtaava sileä pinta on rajattu terävällä leikkauksella koko auton leveydeltä. Alla on siisti, laaja pinta.
Uusi Audi Q5 Sportback perustuu Premium Platform Combustion (PPC) -pohjalevyyn, joka on pitkittäispolttomoottoreilla varustettujen autojen alustarakenne.
Audi
Urheilullinen, erottuva reuna takaluukussa täydentää progressiivista muotoilua. Diffuusori on integroitu korotettuihin puskureihin, luoden saari-ilmiön.
Toisen sukupolven digitaaliset OLED-takavalot ja uusi projektorivalo takalasin yläpuolella olevassa spoilerissa parantavat turvallisuutta. Jälkimmäinen heijastaa grafiikan takalasin yläosaan, lisäten jarruvalon aluetta.
Ulkopuolen täydentäminen: sisätilojen suunnittelufilosofia
Uuden Audi Q5 Sportback -mallin sisätilat on systemaattisesti räätälöity matkustajien tarpeisiin ja ne ilmentävät Audin uutta suunnittelufilosofiaa.
Materiaalien ominaisuudet otettiin huomioon suunnittelun varhaisessa vaiheessa, ja yhdessä Audi MMI -panoraamanäytön ja MMI-matkustajanäytön kanssa ne muodostavat visuaalisesti erottuvan digitaalisen näyttämön.
Korkeakontrastinen sisätilojen suunnittelu asettaa tarkoituksellisesti elementtejä etualalle tai taustalle, luoden kolmiulotteisen tilarakenteen, joka yhdistää estetiikan ja ergonomian. Sisätiloissa on huomattavan viihtyisä tunnelma. "Softwrap" ulottuu ovista koko ohjaamon läpi keskikonsoliin, luoden yhtenäisen ja kutsuvan tilan tunteen.
Käyttäjäkeskeisyyden lisäksi sisätilat ovat ekologisia. Materiaalit, kuten Cascade-kangas ja Dinamica-mikrokuitu, on pääasiassa valmistettu kierrätetystä polyesteristä, mikä osoittaa, että Audi on sitoutunut käyttämään resursseja kestävästi ja taloudellisesti Q5 Sportback -mallissa.
Huipputekninen Premium Platform Combustion (PPC) -alusta
Uusi Audi Q5 Sportback perustuu Premium Platform Combustion (PPC) -pohjalevyyn, joka on pitkittäispolttomoottoreilla varustettujen autojen alustarakenne.
Euroopassa Audi Q5 Sportback on saatavana kolmella moottorilla markkinoille tullessaan, ja lisää vaihtoehtoja seuraa myöhemmin.
Suomen maahantuontiohjelmaan kuuluvat vain ladattavat hybridiversiot. Suomessa Audi Q5 Sportback -mallien myynti alkaa tämän hetken tiedon mukaan loppukeväästä 2025.
Audi-lehdistötiedoteb / Juha Peltonen
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Koeajossa Mercedes-Benz E-sarja 300 e T A: Moneen lähtöön
Jopa sata kilometriä eurolla – sähköautolla ajamisen edullisuus yllättää
Porsche parantaa digitaalista järjestelmäänsä
XPENG julkaisi ensimmäiset kuvat seuraavan sukupolven P7-sedanista
Moottori-lehti laski: Kannattaako vanha diesel-Volvo vaihtaa uudempaan – jopa sähköautoon?
Kilpailuta autolaina – voit löytää sopivan koron lainallesi
SEAT juhlii 75 vuoden taivaltaan
Ranskan presidentit ajavat DS:llä
Väärät varaosat voivat tulla kalliiksi – miksi sopivuus on tärkeää?
Kialla vahva myyntivuosi
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
... Lisää
KOEAJOT
Koeajossa Mercedes-Benz E-sarja 300 e T A: Moneen lähtöön
Koeajossa Opel Astra Sports Tourer GS 180 PHEV: Vihdoinkin!
Koeajossa Jeep Wrangler Sahara Power Soft Top 2.0 PHEV AT8: Aito asia
Koeajossa BMW i7 xDrive60: Uuden aallon huipulla
Koeajossa Renault Espace E-Tech full hybrid 200 techno esprit Alpine 4Control: Uuteen kategoriaan
Koeajossa Volkswagen ID.7 Pro Business Max: Tyylikäs sedan
Koeajossa Citroën ë-C4 Full Electric 156 Shine 54 kWh A: Matkamukava
Koeajossa Jeep Avenger Summit 54 kWh 156 hv: Ensimmäinen täyssähköinen Jeep
Koeajossa BMW i5 M60 xDrive Sedan: Edustavaan ajoon
Koeajossa Honda ZR-V Hybrid Advance: Nuorekas täydennys
... Lisää
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
... Lisää
FOKUS MEDIA
Kuulokevahvistin vähän edullisemmin
Marten goes Extreme
Pikkuasioita Jaska Jokunen
Stratton Acoustics laajentaa Element-sarjaansa
Mestariteos
Luxmanin uusi kuulokevahvistin
Nagaokalta huippurasia
Innuosin uusi striimerisarja
Estelonin uudet A-sarjalaiset
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
UUTTA
Koeajossa Mercedes-Benz E-sarja 300 e T A: Moneen lähtöön
Jopa sata kilometriä eurolla – sähköautolla ajamisen edullisuus yllättää
Porsche parantaa digitaalista järjestelmäänsä
XPENG julkaisi ensimmäiset kuvat seuraavan sukupolven P7-sedanista
Moottori-lehti laski: Kannattaako vanha diesel-Volvo vaihtaa uudempaan – jopa sähköautoon?
KOEAJOT
Koeajossa Mercedes-Benz E-sarja 300 e T A: Moneen lähtöön
Koeajossa Opel Astra Sports Tourer GS 180 PHEV: Vihdoinkin!
Koeajossa Jeep Wrangler Sahara Power Soft Top 2.0 PHEV AT8: Aito asia
Koeajossa BMW i7 xDrive60: Uuden aallon huipulla
Koeajossa Renault Espace E-Tech full hybrid 200 techno esprit Alpine 4Control: Uuteen kategoriaan
... Lisää
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
LUETUINTA JUURI NYT
Kaupallinen yhteistyö
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Jopa sata kilometriä eurolla – sähköautolla ajamisen edullisuus yllättää
Porsche parantaa digitaalista järjestelmäänsä
XPENG julkaisi ensimmäiset kuvat seuraavan sukupolven P7-sedanista
Moottori-lehti laski: Kannattaako vanha diesel-Volvo vaihtaa uudempaan – jopa sähköautoon?
SEAT juhlii 75 vuoden taivaltaan
Ranskan presidentit ajavat DS:llä
Kialla vahva myyntivuosi
Harrasteautokausi on käsillä – vanha auto vaatii erityistä huomiota liikenteessä
Huoli rahasta jarruttaa suomalaisia autokaupoilla
Polestarilta akkujen kuntotodistukset käytettyihin malleihin
... Lisää uutisia
LUETUIMMAT
Teslan Cybertruck on ollut täysi katastrofi
Moottori-lehti laski: Kannattaako vanha diesel-Volvo vaihtaa uudempaan – jopa sähköautoon?
Koeajossa Opel Astra Sports Tourer GS 180 PHEV: Vihdoinkin!
Volkswagen sähköautojen markkinajohtaja – ID.4 Suomen suosituin nelivetoinen sähköauto
Volkswagenin ID.4-mallisto laajenee uusilla edullisemmilla Comfort-versioilla
Citroënin sähköautojen hintavallankumous voimistuu – uusi ë-C3 You Limited on Suomen halvin sähköauto
Jopa sata kilometriä eurolla – sähköautolla ajamisen edullisuus yllättää
Koeajossa Renault Espace E-Tech full hybrid 200 techno esprit Alpine 4Control: Uuteen kategoriaan
Koeajossa BMW i7 xDrive60: Uuden aallon huipulla
Koeajossa Volkswagen ID.7 Pro Business Max: Tyylikäs sedan
YHTEISTYÖSSÄ
Kilpailuta autolaina – voit löytää sopivan koron lainallesi
Väärät varaosat voivat tulla kalliiksi – miksi sopivuus on tärkeää?
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: CARVERTICAL
Suurin huijaus autoalalla 2020-luvulla?
Moottoriurheilu digitaalisessa maailmassa: Parhaat autopelit
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: RAHALAITOS.FI