Toyota Proace 4x4 -mallin nelivetojärjestelmä on toteutettu takatasauspyörästön yhteydessä olevalla viskokytkimellä. Normaaleissa ajotilanteissa malli on etuvetoinen kuten muutkin malliversiot, mutta mikäli etupyörien ote lipeää, pystytään viskokytkimen avulla välittämään taka-akselille jopa 50 % käytössä olevasta vääntömomentista
Toyota Proace 4x4: Nyt ennakkomyynnissä
Toyota Proace -pakettiautomallisto täydentyy nelivetoisella 4x4-malliversiolla. Etevä nelivetojärjestelmä kasvattaa maavaran lisäksi Proacen kykyä vastata kaikkiin tonniluokan pakettiautoille esitettäviin haasteisiin. Ennakkomyynti on nyt käynnissä ja ensimmäiset autot saapuvat Suomeen alkuvuodesta 2021.
Niin kutsutun tonniluokan pakettiautoista myydään Suomessa valtaosa perinteisesti etu- tai takavetoisina malliversioina. Tiettyihin käyttötarpeisiin neliveto on kuitenkin perusteltu ratkaisu parantamaan niin turvallisuutta kuin takaamaan perillepääsyn. Ammattilaisten työkalut eivät saa sakata pahoissakaan paikoissa, joten Toyota esittelee Proace-mallistoon nelivetoisen 4x4-malliversion.
Toyota Proace 4x4 -mallin nelivetojärjestelmä on toteutettu takatasauspyörästön yhteydessä olevalla viskokytkimellä. Normaaleissa ajotilanteissa malli on etuvetoinen kuten muutkin malliversiot, mutta mikäli etupyörien ote lipeää, pystytään viskokytkimen avulla välittämään taka-akselille jopa 50 % käytössä olevasta vääntömomentista. Kun lisäksi vetoluistonesto on optimoitu toimimaan auton kaikissa neljässä kulmassa, ei eteneminen pysähdy ensimmäiseen kuralätäkköön.
20 mm korotettu jousitus
Halutessaan kuljettaja voi valita Eco-ajotilan, jolloin jakovaihteisto jättää koko takavedon viskokytkimineen vapaalle. Tällöin polttoainetaloudellisuus ei koe merkittäviä muutoksia etuvetoisiin malleihin verrattuna. Ulkoa päin Toyota Proace 4x4 -mallin erottaa 20 mm korkeammasta jousituksesta, mikä lisää suoraan auton maavaraa. Tämän lisäksi mallin varustukseen kuuluu pohjapanssari moottorin, vaihteiston sekä jakovaihteiston alle.
Uusi Toyota Proace 4x4 -malli on saatavilla 2.0 D 120 -moottorin ja L2-korimallin yhteyteen. 4x4-malli on aina viisiovinen, ja takana siinä on lasitetut sekä pyyhkijöillä, pesureilla ja takalasinlämmittimellä varustetut pariovet. Viimeksi mainittujen sijaan saatavilla on myös yläreunastaan saranoitu takaluukku.
Toyota Proace -malliston laajat varusteluvaihtoehdot niin tehdas- kuin maakohtaisten varusteiden osalta ovat saatavilla myös nelivetoiseen malliversioon. Näin ollen ammattilaisille tarkoitettu työkalu voidaan varustella ja toimittaa asiakkaalle aivan yhtä täydellisesti räätälöitynä ja valmiina töihin kuin etuvetomallitkin.
Toyota Proace 4x4 -mallin autoverollinen hinta (sis. ALV 24 %) on 42 944,31 €. Ennakkomyynti on käynnistynyt ja ensimmäiset autot saapuvat Suomeen alkuvuodesta 2021.
Toyota-lehdistötiedote / Juha Peltonen
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Uuden sukupolven Nissan LEAF tuo EV36Zero-vision eloon
Koeajossa Porsche Panamera: Taivaallista kyytiä
Tuore suomalaistutkimus autoilijoista: tämä kiristää eniten hermoja liikenteessä
Polttomoottorikielto kumoutuu, mutta EU-komissio esittää uutta himmeliä
Sähköautojen korjauskeskustelu kaipaa faktoja – turvallisuus etusijalle
Hyundai IONIQ 6 -mallisto kokee suuren uudistuksen
Tällainen on uudistunut Seat Arona
Autosi voi olla näkymätön talven pimeydessä, vaikka valot olisivat päällä - asiantuntija kertoo miksi
Tässä on vuoden kaunein auto Suomessa
EU perui suunnitelmansa – polttomoottoriautoja saa myydä myös vuoden 2035 jälkeen
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
... Lisää
KOEAJOT
Koeajossa Porsche Panamera: Taivaallista kyytiä
Koeajossa Nissan Juke DIG-T 143 4AMT N-Connecta: Täsmäpäivityksiä
Koeajossa Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid Powershift 155 hv ST-Line X: Suurilla näytöillä
Koeajossa BMW 520d A xDrive Touring MHEV: Talousjohtaja
Koeajossa Mazda MX-5 RF 2.0 (184) Skyactiv-G Homura MT: Peltikatollinen
Koeajossa Citroën Berlingo Van BlueHDi 130 XL EAT8: Tavarajuna
Koeajossa Volkswagen Passat Variant Elegance Business 1.5 eTSI 110 kW (150 hv) DSG: Vain farkkuna
Koeajossa BMW iX2 xDrive30: Kokoisekseen taloudellinen
Koeajossa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition: Lisää paukkua
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Plug-in Hybrid Premiere Edition: Kiitettävästi sähköllä
... Lisää
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
... Lisää
FOKUS MEDIA
Ronja muutti unelmiensa perässä pohjoiseen
Sähköstaatti Puolasta
Kardioidiaktiivi
Uusi NU-VISTA-levysoitinesivahvistin
Ruokatoimittaja Suvi Rüsterin punaisessa tuvassa tuoksuu joulu
Ayonin uusi pääte KT150-tehotetrodeilla
Ikoni ja sen plintti
Tassut subille
Tasokas verkkokytkin Tanskasta
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
UUTTA
Uuden sukupolven Nissan LEAF tuo EV36Zero-vision eloon
Koeajossa Porsche Panamera: Taivaallista kyytiä
Tuore suomalaistutkimus autoilijoista: tämä kiristää eniten hermoja liikenteessä
Polttomoottorikielto kumoutuu, mutta EU-komissio esittää uutta himmeliä
Sähköautojen korjauskeskustelu kaipaa faktoja – turvallisuus etusijalle
KOEAJOT
Koeajossa Porsche Panamera: Taivaallista kyytiä
Koeajossa Nissan Juke DIG-T 143 4AMT N-Connecta: Täsmäpäivityksiä
Koeajossa Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid Powershift 155 hv ST-Line X: Suurilla näytöillä
Koeajossa BMW 520d A xDrive Touring MHEV: Talousjohtaja
Koeajossa Mazda MX-5 RF 2.0 (184) Skyactiv-G Homura MT: Peltikatollinen
... Lisää
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
LUETUINTA JUURI NYT
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Uuden sukupolven Nissan LEAF tuo EV36Zero-vision eloon
Tuore suomalaistutkimus autoilijoista: tämä kiristää eniten hermoja liikenteessä
Polttomoottorikielto kumoutuu, mutta EU-komissio esittää uutta himmeliä
Sähköautojen korjauskeskustelu kaipaa faktoja – turvallisuus etusijalle
Hyundai IONIQ 6 -mallisto kokee suuren uudistuksen
Tällainen on uudistunut Seat Arona
Autosi voi olla näkymätön talven pimeydessä, vaikka valot olisivat päällä - asiantuntija kertoo miksi
Tässä on vuoden kaunein auto Suomessa
EU perui suunnitelmansa – polttomoottoriautoja saa myydä myös vuoden 2035 jälkeen
Vuoden Auto Suomessa 2026 on Mercedes-Benz CLA
... Lisää uutisia
LUETUIMMAT
Tässä on vuoden kaunein auto Suomessa
Tällainen on uudistunut Dacia Jogger
Suomen suurin vaihtoautoketju menee vastavirtaan ja kääntää selkänsä Black Fridaylle
Historiallista menestystä – Volkswagen on ensimmäinen valmistaja, joka sai Kultainen ohjauspyörä -palkinnon neljälle eri mallille
Opel jysäyttää uuden hintapommin – Fronteran yli 400 km WLTP-toimintamatkan sähköversio alle 30 000 euron
Opel Grandland on valmis suomalaisiin olosuhteisiin – uudet nelivedot
Mercedes-Benz EQS suoritti 1205 kilometrin ennätysmatkan solid-state-akulla
Ennätysajo: Sähköautolla 2 458 km vuorokaudessa Suomessa
Uusia elementtejä Mazda CX-5:ssä
Tällainen on uudistunut Seat Arona
YHTEISTYÖSSÄ
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: CARVERTICAL
carVertical-kokemuksia – mitä autojen historiaraporteista oikeasti ilmenee ja mitä käyttäjät kertovat niistä
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: LAKI LEHTONEN
Yrittääkö auton myyjä vetäytyä vastuusta? Tunne käytetyn auton takuun ja virhevastuun erot
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: YHDISTELYLAINA
Uusi vai käytetty auto? Yhdistelylaina voi ratkaista tilanteen
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: SILTARAHA.FI