Uusi Volkswagen Golf GTI: Nyt hinnoiteltu Suomessa

Uusin VW Golf GTI on aiempaa digitaalisempi, verkottuneempi, terävämmin muotoiltu ja ajody­na­mii­kaltaan entisestään parannettu.

Auto Bild.Uutiset

Kah­dek­san­nen su­ku­pol­ven Golf GTI on nyt hin­noi­tel­tu myös Suo­mes­sa. Sen hin­nat al­ka­vat 41 241 eu­ros­ta (Volks­wa­gen Golf GTI 2.0 TSI 180 kW DSG).

Ur­hei­lul­li­nen Golf GTI on ol­lut osa Golf-per­het­tä jo vuo­des­ta 1976.

”Jo yli nel­jän vuo­si­kym­me­nen kol­me kir­jain­ta GTI on mer­kin­nyt ur­hei­lul­lis­ta ajo­mu­ka­vuut­ta ja kor­ke­an ta­son tek­no­lo­gi­aa. Kii­täm­me asi­ak­kai­tam­me yli 2,3 mil­joo­nas­ta myy­dys­tä Golf GTI:stä. Uu­si GTI on täyn­nä in­no­vaa­ti­oi­ta. Golf GTI tu­lee aset­ta­maan uu­sia stan­dar­de­ja luo­kas­saan ja in­nos­ta­maan yhä enem­män asi­ak­kai­tam­me”, ker­too Volks­wa­gen brän­din myyn­nis­tä vas­taa­va joh­ta­ja Jürgen Stack­mann.

Lin­ki­tet­ty ja ak­tii­vi­nen ajo­dy­na­miik­ka

Ku­ten edel­tä­jän­sä uu­sin Golf GTI on va­rus­tet­tu uraa­uur­ta­vil­la tek­ni­sil­lä omi­nai­suuk­sil­la. Tur­bo­ah­det­tu ben­sii­ni­moot­to­ri tuot­taa te­hoa 180 kW (245 hv) ja vään­töä 370 Nm.

Ket­te­ryyt­tä ja ur­hei­lul­li­suut­ta on pa­ran­net­tu uu­del­la lin­ki­te­tyl­lä DCC-ajo­dy­na­miik­ka­jär­jes­tel­mäl­lä. Jär­jes­tel­mä koor­di­noi kes­ki­te­tys­ti eri ali­jär­jes­tel­mien toi­min­to­ja mah­dol­li­sim­man dy­naa­mis­ten ajo-omi­nai­suuk­sien ai­kaan­saa­mi­sek­si..

Li­sä­va­rus­tee­na saa­ta­va mu­kau­tu­va alus­tan­sää­tö ak­tii­vi­sel­la is­kun­vai­men­ti­mien sää­döl­lä an­taa GTI-kul­jet­ta­jal­le mah­dol­li­suu­den aset­taa yk­si­löl­li­set ase­tuk­set käyt­tä­mäl­lä va­ki­o­va­rus­teis­ta ajop­ro­fii­lin­va­lin­ta­toi­min­toa.

Tu­lok­se­na on tar­kem­pi oh­jaus­tun­tu­ma ja ajo­mu­ka­vuus. Va­ki­o­va­rus­tei­ta ovat myös prog­res­sii­vi­nen oh­jaus, etu­ta­saus­pyö­räs­tön luk­ko ja ur­hei­luis­tui­met kiin­te­äl­lä pään­tu­el­la.

Suo­mes­sa Golf GTI on ai­na va­rus­tet­tu 7-vaih­tei­sel­la DSG-au­to­maat­ti­vaih­teis­tol­la.

Di­gi­taa­li­nen ja in­no­va­tii­vi­nen

Di­gi­taa­li­nen mit­ta­ris­to Di­gi­tal Cock­pit Pro va­rus­tet­tu­na 10,25-tuu­mai­sel­la mu­kau­tet­ta­val­la näy­töl­lä on va­ki­o­va­rus­te. Dis­co­ver Me­dia na­vi­goin­ti 10-tuu­mai­sel­la vä­ri­näy­töl­lä opas­taa pe­ril­le, ja se si­säl­tää myös in­ter­net-pal­ve­lut.

Uu­si omi­nai­suus on mah­dol­li­suus eri­tyi­sen GTI-näy­tön ak­ti­voin­tiin mit­ta­ris­tos­sa. Täl­löin kier­ros­mit­ta­ri on mit­ta­ris­ton kes­kel­lä. Uu­si va­ki­o­va­rus­te on myös taus­ta­va­lo, joka ver­ho­aa mit­ta­ris­toa ja va­lai­see mui­ta si­sä­ti­lo­jen pin­to­ja, ja on va­lit­ta­vis­sa 30 eri vä­ris­sä.

Ai­to GTI

Tyy­pil­li­set GTI-omi­nai­suu­det ovat läs­nä myös uu­des­sa su­ku­pol­ves­sa. Klas­si­nen ruu­tu­ku­vio on saa­nut uu­den, tuo­reem­man ul­ko­a­sun, ja nyt se löy­tyy myös uu­del­leen suun­ni­tel­luis­ta ur­hei­luis­tui­mis­ta.

Digitaalinen mittaristo Digital Cockpit Pro varustettuna 10,25-tuumaisella mukautettavalla näytöllä on vakiovaruste. Discover Media navigointi 10-tuumaisella värinäytöllä opastaa perille, ja se sisältää myös internet-palvelut.

Digitaalinen mittaristo Digital Cockpit Pro varustettuna 10,25-tuumaisella mukautettavalla näytöllä on vakiovaruste. Discover Media navigointi 10-tuumaisella värinäytöllä opastaa perille, ja se sisältää myös internet-palvelut.

Uu­des­sa Golf GTI:ssä ei ole enää pe­rin­teis­tä avain­käyn­nis­tys­tä vaan käyn­nis­tys ta­pah­tuu Start/Stop-pai­nik­kees­ta. Pai­nik­kees­sa on myös uu­si yk­si­tyis­koh­ta: se syk­kii pu­nai­se­na heti kun ovet on avat­tu ja sam­muu vas­ta kun moot­to­ri käyn­nis­te­tään.

Uu­si läm­mi­tet­tä­vä nah­ka­ver­hoil­tu mo­ni­toi­miur­hei­luoh­jaus­pyö­rä vaih­teen­va­lit­si­mil­la on va­ki­o­va­rus­te. Oh­jaus­pyö­räs­tä voi­daan ak­ti­voi­da myös uu­sin aja­mis­ta au­to­ma­ti­soi­va Tra­vel As­sist -jär­jes­tel­mä, joka oh­jaa, kiih­dyt­tää ja jar­rut­taa 0–210 km/h no­peuk­sis­sa.

Urheiluistuimet suunniteltiin uudelleen.

Urheiluistuimet suunniteltiin uudelleen.

Volks­wa­gen Golf GTI:n muo­toi­lu so­pii yh­teen myös ajo­dy­na­mii­kan kans­sa. Au­ton etuo­san le­ve­ät il­ma­ot­to­au­kot, al­haal­le si­joi­te­tut va­ki­o­va­rus­tei­set LED Per­for­man­ce -ajo­va­lot ja tun­nu­so­mai­nen ka­pea nau­ha jääh­dyt­ti­men sä­lei­kös­sä ovat eri­tyi­sen huo­mi­o­ta he­rät­tä­vät.

Tun­nu­so­mai­nen, koko au­ton le­vyi­nen ka­pea nau­ha on en­sim­mäis­tä ker­taa va­lais­tu LED-va­loin. Au­ton ta­ka­o­sas­sa kat­tos­poi­le­ri, dif­fuu­so­ri ja pa­ko­put­ket ovat GTI:n ur­hei­lul­li­suu­den piir­tei­tä.

Uu­si Volks­wa­gen Golf GTI saa­puu Volks­wa­gen-jäl­leen­myy­jil­le loka-mar­ras­kuus­sa.

VW-leh­dis­tö­ti­do­te / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Sähköautoihin vaihteistoja – lisää rangea

Auto Bild.Uutiset

Sähköautoihin vaihteistoja – lisää rangea

Auto Bild.Uutiset

XPENG julkaisi ensimmäiset kuvat seuraavan sukupolven P7-sedanista

Auto Bild.Uutiset

XPENG julkaisi ensimmäiset kuvat seuraavan sukupolven P7-sedanista

Auto Bild.Uutiset
Renault Master on uudistunut

Renault Master on uudistunut

Renault

Uusi Renault Master - tarjolla myös sähkö- ja vetyversio

Auto Bild.Uutiset
Renault Master on uudistunut

Renault Master on uudistunut

Renault

Uusi Renault Master - tarjolla myös sähkö- ja vetyversio

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU