VW Golf GTI:n moottori tuottaa maksimitehonsa 195 kW (265 hv) moottorin kierrosalueella 5 250–6 500 r/min.
Volkswagen
Uutuusvyöryä: VW Golf eHybridin, VW Golf GTE:n ja VW Golf GTI:n myynti käynnistyi Suomessa tänään
Ladattava hybridi Golf eHybrid tarjoaa markkinoiden pisimmän sähköisen toimintamatkan – jopa 142 km sähköllä (WLTP). Golf GTE:n järjestelmäteho on puolestaan kasvanut 20 kW; tehoa nyt 200 kW (272 hv). Volkswagen Golf GTI tarjoaa tehoa 195 kW (265 hv) ja se kiihtyy 0–100 km/h 5,9 sekunnissa.
Uusi VW Golf eHybrid ja uusi VW Golf GTE tuovat tullessaan uuden ladattavan hybriditeknologian ja joukon parannettuja ominaisuuksia kompaktiin kokoluokkaan.
Ladattava hybridi VW Golf eHybrid on suunniteltu maksimaaliseen mukavuuteen ja sen teho on 150 kW (204 hv).
VW Golf eHybrid tarjoaa ladattavien hybridien pisimmän toimintamatkan sähköllä – jopa 142 kilometriä (WLTP). 200 kW:n (272 hv) tehollaan uuden VW Golf GTE:n järjestelmäteho ylittää jopa uuden VW Golf GTI:n tason 85 kW:n tehoisen sähkömoottorin avulla.
VW Golf GTE:n sähköinen toimintamatka on kasvanut jopa 131 kilometriin (WLTP). Akkua voi nyt ladata kotona ja muissa vaihtovirtalatauspisteissä jopa 11 kW teholla. Lisäksi VW Golf eHybrid- ja VW Golf GTE -mallit voidaan ladata DC-pikalatauksella jopa 50 kW:n teholla.
Hybridiajotilassa nämä ladattavat hybridit vakuuttavat myös pitkillä, jopa 1 000 kilometriin ulottuvilla yhdistetyillä toimintamatkoilla (WLTP).
VW Golf GTI:n sisätiloissa on GTI-tikkauskuvio. Istuimissa, keskikyynärnojassa, lattiamatoissa ja monitoimiohjauspyörässä on punaiset koristeompeleet, jotka kertovat heti, että tämä sisustus kuuluu VW Golf GTI:hen. Ainutlaatuinen GTI-ominaisuus on myös Engine/Start/Stop-painike: kun ovet on avattu, tämä vilkkuu punaisena, kunnes turboahdettu moottori käynnistetään. VW Golf GTI:n polkimet ovat harjattua ruostumatonta terästä.
Volkswagen
VW Golf GTI:n urheilulliset etuistuimet.
Volkswagen
Ulkopuolelta näiden kompaktien VW Golf-mallien erottuvia ominaisuuksia ovat mm. niiden uudistettu etuosa Led-Performance-ajovaloilla (eHybrid) tai IQ.LIGHT-led-matriisiajovaloilla (GTE, GTI), ajovalojen välissä sijaitseva valolista sekä valaistu logo edessä.
VW Golf GTI -malliversio on helposti tunnistettavissa vasemmalla ja oikealla puolella sijaitsevien kromattujen pakoputkien ansiosta. Moderni ja sujuvatoiminen multimediajärjestelmä sekä lukuisat kuljettajaa avustavat järjestelmät lisäävät mukavuutta
VW Golfin uudet ladattavat hybridit tarjoavat enemmän tehoa, huomattavasti pidemmän sähköisen toimintamatkan sekä pikalataustoiminnon. Volkswagenin uudelleen kehitetyn ladattavan hybridivoimalinjan teho välittyy etupyörille kuusivaihteisen DSG-automaattivaihteiston kautta, joka on erityisesti suunniteltu ladattavia hybridejä varten.
Uusi ladattava hybridivoimalinja on erittäin tehokas – teho perustuu uuteen 1,5-litraiseen turboahdettuun bensiinimoottoriin (1,5 TSI evo2), jossa on muuttuva turboahdin geometria (VTG).
Sähkömoottorin voimanlähteenä olevan korkeajänniteakun kapasiteetti on 19,7 kWh (netto). Lisäksi molemmat versiot tarjoavat erinomaista ajomukavuutta, sillä ne tuottavat sähkömoottorin ansiosta suuren vääntömomentin heti liikkeelle lähdöstä alkaen.
VW Golf GTI saavuttaa 100 km/h 5,9 sekunnissa
Kompaktin kokoluokan ikonin, urheilullisen Volkswagen GTI:n sydän on polttomoottori – ja siitä on nyt tullut entistä tehokkaampi.
Sen bensiiniturbon uusin kehitysversio tuottaa etuakselille 370 Nm:n maksimivääntömomentin – joka on yhdistetty elektroniseen tasauspyörästön lukkoon – alkaen erittäin alhaisesta moottorin kierrosluvusta 1 600 r/min.
Tätä tehoa on nyt saatavana 4 590 r/min asti, ja siten entistä laajemmalla kierroslukualueella.
VW Golf GTE:n sähköinen toimintamatka on kasvanut jopa 131 kilometriin (WLTP). Akkua voi nyt ladata kotona ja muissa vaihtovirtalatauspisteissä jopa 11 kW teholla. Lisäksi VW Golf eHybrid- ja VW Golf GTE -mallit voidaan ladata DC-pikalatauksella jopa 50 kW:n teholla.
Volkswagen
VW Golf eHybridissä sekä VW Golf GTE ja VW Golf GTI -malleissa on vakiona digitaalinen mittaristo Digital Cockpit Pro 10,25” mukautettavalla värinäytöllä ja Radio Ready 2 Discover -navigointivalmiudella, jonka kosketusnäyttö on 12,9”.
Volkswagen
VW Golf GTI:n moottori tuottaa maksimitehonsa 195 kW (265 hv) moottorin kierrosalueella 5 250–6 500 r/min.
Nopeasti vaihtava 7-nopeuksinen DSG-automaattivaihteisto varmistaa, että Golf GTI:n voima siirtyy vetoakselille käytännössä ilman pidon keskeytyksiä vaihtojen aikana.
Vaihteistoa voidaan vaihtaa myös manuaalisesti monitoimiohjauspyörän vaihteenvalitsimien avulla. VW Golf GTI saavuttaa 100 km/h 5,9 sekunnissa – ensimmäistä kertaa alle kuudessa sekunnissa. Huippunopeus on elektronisesti rajoitettu 250 km/h.
Mukavuuspainotteinen VW Golf eHybrid on saatavilla aina tyylikkäässä Style-varustelutasossa.
VW Golf GTE ja VW GTI korostavat urheilullisuuttaan huippuluokan urheiluistuimilla, Golf GTE -mallin legendaarisella ruutukuviolla, nahkaisella lämmitettävällä monitoimiohjauspyörällä sekä kojelaudan ja etuovipaneeleiden korkealaatuisilla verhoiluilla.
VW Golf eHybridin ArtVelours-mikrokuituverhoiltujen mukavuusistuinten lisäksi kuljettajan istuimessa on 14-suuntainen sähkösäätö.
VW Golf GTI:n sisätiloissa on GTI-tikkauskuvio. Istuimissa, keskikyynärnojassa, lattiamatoissa ja monitoimiohjauspyörässä on punaiset koristeompeleet, jotka kertovat heti, että tämä sisustus kuuluu VW Golf GTI:hen.
Ainutlaatuinen GTI-ominaisuus on myös Engine/Start/Stop-painike: kun ovet on avattu, tämä vilkkuu punaisena, kunnes turboahdettu moottori käynnistetään.
VW Golf GTI:n polkimet ovat harjattua ruostumatonta terästä.
VW Golf eHybridissä sekä VW Golf GTE ja VW Golf GTI -malleissa on vakiona digitaalinen mittaristo Digital Cockpit Pro 10,25” mukautettavalla värinäytöllä ja Radio Ready 2 Discover -navigointivalmiudella, jonka kosketusnäyttö on 12,9”.
Kattava paketti kuljettajaa avustavia järjestelmiä sisältää mm. Travel Assist -järjestelmän avustettuun ajamiseen aina 210 km/h asti, hätäjarrutustoiminnon (Front Assist), kaistanpitojärjestelmän (Lane Assist) ja kaistanvaihtoavustimen (Side Assist). Yhtätoista ulkovärivaihtoehtoa täydentää nyt neljä uutta väriä: Crystal Ice Blue metallic, Anemone Blue metallic, Oyster Silver metallic ja Grenadilla Black metallic.
Suomessa näiden kolmen uuden malliversion tilauskirjat ovat nyt auki. VW Golf eHybrid hinta alkaa 42 982 eurosta, dynaaminen VW Golf GTE starttaa 45 621 eurosta ja urheilullinen VW Golf GTI alkaa 45 877 eurosta.
Uudet malliversiot saapuvat Suomen Volkswagen-jälleenmyyjille syksyllä 2024, jolloin myös asiakastoimitukset alkavat.
Tämän hetken tuotantotilanteen mukainen toimitusaika on noin 4–5 kuukautta.
Volkswagen-lehdistötiedote / Juha Peltonen
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
Maserati GranCabrion kangaskatto nousee ja laskeutuu sähköisesti tehtaan mukaan 14 sekunnissa.
Aldo Ferrero
Maserati GranCabrion kangaskatto nousee ja laskeutuu sähköisesti tehtaan mukaan 14 sekunnissa.
Aldo Ferrero
Kia EV6 Business RWD 58 kWh 170 hv hinnat alkavat 48 110 eurosta. Suuremmalla akustolla varustettu Kia EV6 Business RWD 77 kWh 229 hv maksaa alkaen 49 990 euroa.
astara Finland
Kia EV6 Business RWD 58 kWh 170 hv hinnat alkavat 48 110 eurosta. Suuremmalla akustolla varustettu Kia EV6 Business RWD 77 kWh 229 hv maksaa alkaen 49 990 euroa.
astara Finland
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Porsche: Suunnittelee kolme voimansiirtoa tulevaisuuden Cayenneen
Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid ja Porsche Panamera GTS: Dynaaminen kaksikko
Mitsubishi Outlander PHEV: Brändin täysin uusi lippulaivamalli lanseerataan lokakuussa
Kuka väitti, ettei Tetris olisi avuksi tehokkaassa auton tavaratilan pakkaamisessa? Nyt Tetriksen brittiläinen maailmanmestari todistaa toisin!
Polestar Concept BST: Uutuusmalli saa maailman ensi-iltansa Goodwoodin Festival of Speed -tapahtumassa Iso-Britanniassa
Kia Summer Edition -erikoismallit Kia Niro EV ja Kia EV6 -sähköautoista: Hintaetu jopa 8 000 euroa
Peugeot: Tuo uudet Hybridit Peugeot 308- ja Peugeot 408 -mallistoon – sähköistymisen hyödyt ilman kompromissia
Tesla: Laajentaa Turun seudulla huoltopalvelun, uuden koeajokonseptin ja Supercharger-aseman voimin
Ford Capri saapuu takaisin: Nyt täyssähköisenä
Alfa Romeo Junior nyt hinnoiteltu Suomessa – ensimmäiset täyssähköiset Juniorit saapuvat Suomeen alkusyksystä
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
KOEAJOT
Koeajossa Toyota Yaris Cross Hybrid 130 Premiere Edition: Runsaampi varustelu ja nyt saatavilla myös 130 hv täyshybridivoimalinja
Koeajossa Škoda Fabia 1.0 TSI 110 Monte Carlo DSG: Merialppien hengessä
Koeajossa Mazda 6 Sport Wagon 2.5 Skyactiv-G 20th Anniversary AT SR: Merkkipaalupaikalla
Koeajossa Kia Sorento 1.6 T-GDI Hybrid FWD Business 5P: Etuvedollakin pärjää
Koeajossa BMW i4 M50 Supercharged: Ulkoisesti hillitty tehopakkaus
Koeajossa Mercedes-Benz GLC 400e 4Matic: Sähköauton jalanjäljillä
Koeajossa Škoda Fabia 1.5 TSI 110 kW Style A: Työsuhdetärppi
Koeajossa Mercedes-Benz T 180 d normaali L1 A: Paranneltu laina-auto
Koeajossa BMW 330e xDrive Touring M Sport: Urheiluhumua
Koeajossa Škoda Enyaq Coupé RS 80 iV: Ensimmäinen laatuaan
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
FOKUS MEDIA
Peopeon Voodoo-äänireput
SVS Ultra Evolution Pinnacle
Pieni talvilämmin mökki vanhaan hirsirunkoon
Haave toteutui, kun oma punainen tupa löytyi
Treble Clef Audio
Meridianin kaikki-yhdessä-striimeri
Perheen tie vei Lontoosta Tapiolaan
Beyerdynamic Verio 200
Kasetti näkyvillä
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
UUTTA
Porsche: Suunnittelee kolme voimansiirtoa tulevaisuuden Cayenneen
Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid ja Porsche Panamera GTS: Dynaaminen kaksikko
Mitsubishi Outlander PHEV: Brändin täysin uusi lippulaivamalli lanseerataan lokakuussa
Kuka väitti, ettei Tetris olisi avuksi tehokkaassa auton tavaratilan pakkaamisessa? Nyt Tetriksen brittiläinen maailmanmestari todistaa toisin!
Polestar Concept BST: Uutuusmalli saa maailman ensi-iltansa Goodwoodin Festival of Speed -tapahtumassa Iso-Britanniassa
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
KOEAJOT
Koeajossa Toyota Yaris Cross Hybrid 130 Premiere Edition: Runsaampi varustelu ja nyt saatavilla myös 130 hv täyshybridivoimalinja
Koeajossa Škoda Fabia 1.0 TSI 110 Monte Carlo DSG: Merialppien hengessä
Koeajossa Mazda 6 Sport Wagon 2.5 Skyactiv-G 20th Anniversary AT SR: Merkkipaalupaikalla
Koeajossa Kia Sorento 1.6 T-GDI Hybrid FWD Business 5P: Etuvedollakin pärjää
Koeajossa BMW i4 M50 Supercharged: Ulkoisesti hillitty tehopakkaus
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
Kaupallinen yhteistyö
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Porsche: Suunnittelee kolme voimansiirtoa tulevaisuuden Cayenneen
Mitsubishi Outlander PHEV: Brändin täysin uusi lippulaivamalli lanseerataan lokakuussa
Kuka väitti, ettei Tetris olisi avuksi tehokkaassa auton tavaratilan pakkaamisessa? Nyt Tetriksen brittiläinen maailmanmestari todistaa toisin!
Polestar Concept BST: Uutuusmalli saa maailman ensi-iltansa Goodwoodin Festival of Speed -tapahtumassa Iso-Britanniassa
Kia Summer Edition -erikoismallit Kia Niro EV ja Kia EV6 -sähköautoista: Hintaetu jopa 8 000 euroa
Peugeot: Tuo uudet Hybridit Peugeot 308- ja Peugeot 408 -mallistoon – sähköistymisen hyödyt ilman kompromissia
Tesla: Laajentaa Turun seudulla huoltopalvelun, uuden koeajokonseptin ja Supercharger-aseman voimin
Ford Capri saapuu takaisin: Nyt täyssähköisenä
Alfa Romeo Junior nyt hinnoiteltu Suomessa – ensimmäiset täyssähköiset Juniorit saapuvat Suomeen alkusyksystä
Volkswagen ID.7 ja ID.7 Tourer: Mallisto laajenee – nyt myynnissä suorituskykyinen GTX-neliveto sekä erittäin pitkän toimintamatkan omaava Pro S
LUETUIMMAT
Volkswagen ID.7 ja ID.7 Tourer: Mallisto laajenee – nyt myynnissä suorituskykyinen GTX-neliveto sekä erittäin pitkän toimintamatkan omaava Pro S
Mitsubishi Outlander PHEV: Brändin täysin uusi lippulaivamalli lanseerataan lokakuussa
Täysin uusi Toyota Land Cruiser: Nyt ennakkomyynnissä
Kia Summer Edition -erikoismallit Kia Niro EV ja Kia EV6 -sähköautoista: Hintaetu jopa 8 000 euroa
Kia on Suomen suurimman kesätapahtuman yhteistyökumppani – kompakti katumaasturi Kia EV3 on ensimmäistä kertaa nähtävillä sen yhteydessä
Ford Capri saapuu takaisin: Nyt täyssähköisenä
Uusi BMW X3: Suomeen lataushybrideinä ja bensiiniversioina
Fiat Grande Panda: Brändin uusi globaali peluri
Uusi BMW M5: Järjestelmävääntö huimat 1 000 Nm!
Täyssähköinen kompakti katumaasturi Škoda Elroq: Esiteltiin naamioituna
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN