VW Golf GTI:n moottori tuottaa maksimitehonsa 195 kW (265 hv) moottorin kierrosalueella 5 250–6 500 r/min.

VW Golf GTI:n moottori tuottaa maksimitehonsa 195 kW (265 hv) moottorin kierrosalueella 5 250–6 500 r/min.

Volkswagen

Uutuusvyöryä: VW Golf eHybridin, VW Golf GTE:n ja VW Golf GTI:n myynti käynnistyi Suomessa tänään

Ladattava hybridi Golf eHybrid tarjoaa markkinoiden pisimmän sähköisen toimintamatkan – jopa 142 km sähköllä (WLTP). Golf GTE:n järjestelmäteho on puolestaan kasvanut 20 kW; tehoa nyt 200 kW (272 hv). Volkswagen Golf GTI tarjoaa tehoa 195 kW (265 hv) ja se kiihtyy 0–100 km/h 5,9 sekunnissa.

Auto Bild.Uutiset

Uu­si VW Golf eHyb­rid ja uu­si VW Golf GTE tuo­vat tul­les­saan uu­den la­dat­ta­van hyb­ri­di­tek­no­lo­gi­an ja jou­kon pa­ran­net­tu­ja omi­nai­suuk­sia kom­pak­tiin ko­ko­luok­kaan.

La­dat­ta­va hyb­ri­di VW Golf eHyb­rid on suun­ni­tel­tu mak­si­maa­li­seen mu­ka­vuu­teen ja sen teho on 150 kW (204 hv).

VW Golf eHyb­rid tar­jo­aa la­dat­ta­vien hyb­ri­dien pi­sim­män toi­min­ta­mat­kan säh­köl­lä – jopa 142 ki­lo­met­riä (WLTP). 200 kW:n (272 hv) te­hol­laan uu­den VW Golf GTE:n jär­jes­tel­mä­te­ho ylit­tää jopa uu­den VW Golf GTI:n ta­son 85 kW:n te­hoi­sen säh­kö­moot­to­rin avul­la.

VW Golf GTE:n säh­köi­nen toi­min­ta­mat­ka on kas­va­nut jopa 131 ki­lo­met­riin (WLTP). Ak­kua voi nyt la­da­ta ko­to­na ja muis­sa vaih­to­vir­ta­la­taus­pis­teis­sä jopa 11 kW te­hol­la. Li­säk­si VW Golf eHyb­rid- ja VW Golf GTE -mal­lit voi­daan la­da­ta DC-pi­ka­la­tauk­sel­la jopa 50 kW:n te­hol­la.

Hyb­ri­di­a­jo­ti­las­sa nämä la­dat­ta­vat hyb­ri­dit va­kuut­ta­vat myös pit­kil­lä, jopa 1 000 ki­lo­met­riin ulot­tu­vil­la yh­dis­te­tyil­lä toi­min­ta­mat­koil­la (WLTP).

VW Golf GTI:n sisätiloissa on GTI-tikkauskuvio. Istuimissa, keskikyynärnojassa, lattiamatoissa ja monitoimiohjauspyörässä on punaiset koristeompeleet, jotka kertovat heti, että tämä sisustus kuuluu VW Golf GTI:hen.  Ainutlaatuinen GTI-ominaisuus on myös Engine/Start/Stop-painike: kun ovet on avattu, tämä vilkkuu punaisena, kunnes turboahdettu moottori käynnistetään.  VW Golf GTI:n polkimet ovat harjattua ruostumatonta terästä.

VW Golf GTI:n sisätiloissa on GTI-tikkauskuvio. Istuimissa, keskikyynärnojassa, lattiamatoissa ja monitoimiohjauspyörässä on punaiset koristeompeleet, jotka kertovat heti, että tämä sisustus kuuluu VW Golf GTI:hen. Ainutlaatuinen GTI-ominaisuus on myös Engine/Start/Stop-painike: kun ovet on avattu, tämä vilkkuu punaisena, kunnes turboahdettu moottori käynnistetään. VW Golf GTI:n polkimet ovat harjattua ruostumatonta terästä.

Volkswagen

VW Golf GTI:n urheilulliset etuistuimet.

VW Golf GTI:n urheilulliset etuistuimet.

Volkswagen

Ul­ko­puo­lel­ta näi­den kom­pak­tien VW Golf-mal­lien erot­tu­via omi­nai­suuk­sia ovat mm. nii­den uu­dis­tet­tu etuo­sa Led-Per­for­man­ce-ajo­va­loil­la (eHyb­rid) tai IQ.LIGHT-led-mat­rii­si­a­jo­va­loil­la (GTE, GTI), ajo­va­lo­jen vä­lis­sä si­jait­se­va va­lo­lis­ta sekä va­lais­tu logo edes­sä.

VW Golf GTI -mal­li­ver­sio on hel­pos­ti tun­nis­tet­ta­vis­sa va­sem­mal­la ja oi­ke­al­la puo­lel­la si­jait­se­vien kro­mat­tu­jen pa­ko­put­kien an­si­os­ta. Mo­der­ni ja su­ju­va­toi­mi­nen mul­ti­me­di­a­jär­jes­tel­mä sekä lu­kui­sat kul­jet­ta­jaa avus­ta­vat jär­jes­tel­mät li­sää­vät mu­ka­vuut­ta

VW Gol­fin uu­det la­dat­ta­vat hyb­ri­dit tar­jo­a­vat enem­män te­hoa, huo­mat­ta­vas­ti pi­dem­män säh­köi­sen toi­min­ta­mat­kan sekä pi­ka­la­taus­toi­min­non. Volks­wa­ge­nin uu­del­leen ke­hi­te­tyn la­dat­ta­van hyb­ri­di­voi­ma­lin­jan teho vä­lit­tyy etu­pyö­ril­le kuu­si­vaih­tei­sen DSG-au­to­maat­ti­vaih­teis­ton kaut­ta, joka on eri­tyi­ses­ti suun­ni­tel­tu la­dat­ta­via hyb­ri­de­jä var­ten.

Uu­si la­dat­ta­va hyb­ri­di­voi­ma­lin­ja on erit­täin te­ho­kas – teho pe­rus­tuu uu­teen 1,5-lit­rai­seen tur­bo­ah­det­tuun ben­sii­ni­moot­to­riin (1,5 TSI evo2), jos­sa on muut­tu­va tur­bo­ah­din ge­o­met­ria (VTG).

Säh­kö­moot­to­rin voi­man­läh­tee­nä ole­van kor­ke­a­jän­ni­te­a­kun ka­pa­si­teet­ti on 19,7 kWh (net­to). Li­säk­si mo­lem­mat ver­si­ot tar­jo­a­vat eri­no­mais­ta ajo­mu­ka­vuut­ta, sil­lä ne tuot­ta­vat säh­kö­moot­to­rin an­si­os­ta suu­ren vään­tö­mo­men­tin heti liik­keel­le läh­dös­tä al­ka­en.

VW Golf GTI saa­vut­taa 100 km/h 5,9 se­kun­nis­sa

Kom­pak­tin ko­ko­luo­kan iko­nin, ur­hei­lul­li­sen Volks­wa­gen GTI:n sy­dän on polt­to­moot­to­ri – ja sii­tä on nyt tul­lut en­tis­tä te­hok­kaam­pi.

Sen ben­sii­ni­tur­bon uu­sin ke­hi­tys­ver­sio tuot­taa etu­ak­se­lil­le 370 Nm:n mak­si­mi­vään­tö­mo­men­tin – joka on yh­dis­tet­ty elekt­ro­ni­seen ta­saus­pyö­räs­tön luk­koon – al­ka­en erit­täin al­hai­ses­ta moot­to­rin kier­ros­lu­vus­ta 1 600 r/min.

Tätä te­hoa on nyt saa­ta­va­na 4 590 r/min as­ti, ja si­ten en­tis­tä laa­jem­mal­la kier­ros­lu­ku­a­lu­eel­la.

VW Golf GTE:n sähköinen toimintamatka on kasvanut jopa 131 kilometriin (WLTP). Akkua voi nyt ladata kotona ja muissa vaihtovirtalatauspisteissä jopa 11 kW teholla. Lisäksi VW Golf eHybrid- ja VW Golf GTE -mallit voidaan ladata DC-pikalatauksella jopa 50 kW:n teholla.

VW Golf GTE:n sähköinen toimintamatka on kasvanut jopa 131 kilometriin (WLTP). Akkua voi nyt ladata kotona ja muissa vaihtovirtalatauspisteissä jopa 11 kW teholla. Lisäksi VW Golf eHybrid- ja VW Golf GTE -mallit voidaan ladata DC-pikalatauksella jopa 50 kW:n teholla.

Volkswagen

VW Golf eHybridissä sekä VW Golf GTE ja VW Golf GTI -malleissa on vakiona digitaalinen mittaristo Digital Cockpit Pro 10,25” mukautettavalla värinäytöllä ja Radio Ready 2 Discover -navigointivalmiudella, jonka kosketusnäyttö on 12,9”.

VW Golf eHybridissä sekä VW Golf GTE ja VW Golf GTI -malleissa on vakiona digitaalinen mittaristo Digital Cockpit Pro 10,25” mukautettavalla värinäytöllä ja Radio Ready 2 Discover -navigointivalmiudella, jonka kosketusnäyttö on 12,9”.

Volkswagen

VW Golf GTI:n moot­to­ri tuot­taa mak­si­mi­te­hon­sa 195 kW (265 hv) moot­to­rin kier­ro­sa­lu­eel­la 5 250–6 500 r/min.

No­pe­as­ti vaih­ta­va 7-no­peuk­si­nen DSG-au­to­maat­ti­vaih­teis­to var­mis­taa, et­tä Golf GTI:n voi­ma siir­tyy ve­to­ak­se­lil­le käy­tän­nös­sä il­man pi­don kes­key­tyk­siä vaih­to­jen ai­ka­na.

Vaih­teis­toa voi­daan vaih­taa myös ma­nu­aa­li­ses­ti mo­ni­toi­mi­oh­jaus­pyö­rän vaih­teen­va­lit­si­mien avul­la. VW Golf GTI saa­vut­taa 100 km/h 5,9 se­kun­nis­sa – en­sim­mäis­tä ker­taa al­le kuu­des­sa se­kun­nis­sa. Huip­pu­no­peus on elekt­ro­ni­ses­ti ra­joi­tet­tu 250 km/h.

Mu­ka­vuus­pai­not­tei­nen VW Golf eHyb­rid on saa­ta­vil­la ai­na tyy­lik­kääs­sä Style-va­rus­te­lu­ta­sos­sa.

VW Golf GTE ja VW GTI ko­ros­ta­vat ur­hei­lul­li­suut­taan huip­pu­luo­kan ur­hei­luis­tui­mil­la, Golf GTE -mal­lin le­gen­daa­ri­sel­la ruu­tu­ku­vi­ol­la, nah­kai­sel­la läm­mi­tet­tä­väl­lä mo­ni­toi­mi­oh­jaus­pyö­räl­lä sekä ko­je­lau­dan ja etuo­vi­pa­nee­lei­den kor­ke­a­laa­tui­sil­la ver­hoi­luil­la.

VW Golf eHyb­ri­din Art­Ve­lours-mik­ro­kui­tu­ver­hoil­tu­jen mu­ka­vuu­sis­tuin­ten li­säk­si kul­jet­ta­jan is­tui­mes­sa on 14-suun­tai­nen säh­kö­sää­tö.

VW Golf GTI:n si­sä­ti­lois­sa on GTI-tik­kaus­ku­vio. Is­tui­mis­sa, kes­ki­kyy­när­no­jas­sa, lat­ti­a­ma­tois­sa ja mo­ni­toi­mi­oh­jaus­pyö­räs­sä on pu­nai­set ko­ris­te­om­pe­leet, jot­ka ker­to­vat heti, et­tä tämä si­sus­tus kuu­luu VW Golf GTI:hen.

Ai­nut­laa­tui­nen GTI-omi­nai­suus on myös En­gi­ne/Start/Stop-pai­ni­ke: kun ovet on avat­tu, tämä vilk­kuu pu­nai­se­na, kun­nes tur­bo­ah­det­tu moot­to­ri käyn­nis­te­tään.

VW Golf GTI:n pol­ki­met ovat har­jat­tua ruos­tu­ma­ton­ta te­räs­tä.

VW Golf eHyb­ri­dis­sä sekä VW Golf GTE ja VW Golf GTI -mal­leis­sa on va­ki­o­na di­gi­taa­li­nen mit­ta­ris­to Di­gi­tal Cock­pit Pro 10,25” mu­kau­tet­ta­val­la vä­ri­näy­töl­lä ja Ra­dio Re­a­dy 2 Dis­co­ver -na­vi­goin­ti­val­miu­del­la, jon­ka kos­ke­tus­näyt­tö on 12,9”.

Kat­ta­va pa­ket­ti kul­jet­ta­jaa avus­ta­via jär­jes­tel­miä si­säl­tää mm. Tra­vel As­sist -jär­jes­tel­män avus­tet­tuun aja­mi­seen ai­na 210 km/h as­ti, hä­tä­jar­ru­tus­toi­min­non (Front As­sist), kais­tan­pi­to­jär­jes­tel­män (Lane As­sist) ja kais­tan­vaih­to­a­vus­ti­men (Side As­sist). Yh­tä­tois­ta ul­ko­vä­ri­vaih­to­eh­toa täy­den­tää nyt nel­jä uut­ta vä­riä: Crys­tal Ice Blue me­tal­lic, Ane­mo­ne Blue me­tal­lic, Oys­ter Sil­ver me­tal­lic ja Gre­na­dil­la Black me­tal­lic.

Suo­mes­sa näi­den kol­men uu­den mal­li­ver­si­on ti­laus­kir­jat ovat nyt au­ki. VW Golf eHyb­rid hin­ta al­kaa 42 982 eu­ros­ta, dy­naa­mi­nen VW Golf GTE start­taa 45 621 eu­ros­ta ja ur­hei­lul­li­nen VW Golf GTI al­kaa 45 877 eu­ros­ta.

Uu­det mal­li­ver­si­ot saa­pu­vat Suo­men Volks­wa­gen-jäl­leen­myy­jil­le syk­syl­lä 2024, jol­loin myös asi­a­kas­toi­mi­tuk­set al­ka­vat.

Tä­män het­ken tuo­tan­to­ti­lan­teen mu­kai­nen toi­mi­tu­sai­ka on noin 4–5 kuu­kaut­ta.

Volks­wa­gen-leh­dis­tö­tie­do­te / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Uuden Eurooppaan tulevan Mitsubishi Outlander PHEV:n tuotanto alkaa valmistajan Okazakin tehtaalla Japanissa vuoden 2024 lopussa. Suomen hinnat julkaistaan syksyn aikana.

Uuden Eurooppaan tulevan Mitsubishi Outlander PHEV:n tuotanto alkaa valmistajan Okazakin tehtaalla Japanissa vuoden 2024 lopussa. Suomen hinnat julkaistaan syksyn aikana.

Mitsubishi

Mitsubishi Outlander -katumaasturi: Täysin uuden mallin Suomen-hinnat julkistetaan vielä syksyn aikana

Auto Bild.Uutiset
Uuden Eurooppaan tulevan Mitsubishi Outlander PHEV:n tuotanto alkaa valmistajan Okazakin tehtaalla Japanissa vuoden 2024 lopussa. Suomen hinnat julkaistaan syksyn aikana.

Uuden Eurooppaan tulevan Mitsubishi Outlander PHEV:n tuotanto alkaa valmistajan Okazakin tehtaalla Japanissa vuoden 2024 lopussa. Suomen hinnat julkaistaan syksyn aikana.

Mitsubishi

Mitsubishi Outlander -katumaasturi: Täysin uuden mallin Suomen-hinnat julkistetaan vielä syksyn aikana

Auto Bild.Uutiset
Volvolla oli hyvä vuosi 2024

Volvolla oli hyvä vuosi 2024

Volvo

Volvo tyytyväinen myyntilukuihinsa

Auto Bild.Artikkelit
Volvolla oli hyvä vuosi 2024

Volvolla oli hyvä vuosi 2024

Volvo

Volvo tyytyväinen myyntilukuihinsa

Auto Bild.Artikkelit

Smart #5: Merkin ensimmäisen suuri SUV-malli Euroopan markkinoille

Auto Bild.Uutiset

Smart #5: Merkin ensimmäisen suuri SUV-malli Euroopan markkinoille

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU