VW Golf GTI:n moottori tuottaa maksimitehonsa 195 kW (265 hv) moottorin kierrosalueella 5 250–6 500 r/min.
Volkswagen
Uutuusvyöryä: VW Golf eHybridin, VW Golf GTE:n ja VW Golf GTI:n myynti käynnistyi Suomessa tänään
Ladattava hybridi Golf eHybrid tarjoaa markkinoiden pisimmän sähköisen toimintamatkan – jopa 142 km sähköllä (WLTP). Golf GTE:n järjestelmäteho on puolestaan kasvanut 20 kW; tehoa nyt 200 kW (272 hv). Volkswagen Golf GTI tarjoaa tehoa 195 kW (265 hv) ja se kiihtyy 0–100 km/h 5,9 sekunnissa.
Uusi VW Golf eHybrid ja uusi VW Golf GTE tuovat tullessaan uuden ladattavan hybriditeknologian ja joukon parannettuja ominaisuuksia kompaktiin kokoluokkaan.
Ladattava hybridi VW Golf eHybrid on suunniteltu maksimaaliseen mukavuuteen ja sen teho on 150 kW (204 hv).
VW Golf eHybrid tarjoaa ladattavien hybridien pisimmän toimintamatkan sähköllä – jopa 142 kilometriä (WLTP). 200 kW:n (272 hv) tehollaan uuden VW Golf GTE:n järjestelmäteho ylittää jopa uuden VW Golf GTI:n tason 85 kW:n tehoisen sähkömoottorin avulla.
VW Golf GTE:n sähköinen toimintamatka on kasvanut jopa 131 kilometriin (WLTP). Akkua voi nyt ladata kotona ja muissa vaihtovirtalatauspisteissä jopa 11 kW teholla. Lisäksi VW Golf eHybrid- ja VW Golf GTE -mallit voidaan ladata DC-pikalatauksella jopa 50 kW:n teholla.
Hybridiajotilassa nämä ladattavat hybridit vakuuttavat myös pitkillä, jopa 1 000 kilometriin ulottuvilla yhdistetyillä toimintamatkoilla (WLTP).
VW Golf GTI:n sisätiloissa on GTI-tikkauskuvio. Istuimissa, keskikyynärnojassa, lattiamatoissa ja monitoimiohjauspyörässä on punaiset koristeompeleet, jotka kertovat heti, että tämä sisustus kuuluu VW Golf GTI:hen. Ainutlaatuinen GTI-ominaisuus on myös Engine/Start/Stop-painike: kun ovet on avattu, tämä vilkkuu punaisena, kunnes turboahdettu moottori käynnistetään. VW Golf GTI:n polkimet ovat harjattua ruostumatonta terästä.
Volkswagen
VW Golf GTI:n urheilulliset etuistuimet.
Volkswagen
Ulkopuolelta näiden kompaktien VW Golf-mallien erottuvia ominaisuuksia ovat mm. niiden uudistettu etuosa Led-Performance-ajovaloilla (eHybrid) tai IQ.LIGHT-led-matriisiajovaloilla (GTE, GTI), ajovalojen välissä sijaitseva valolista sekä valaistu logo edessä.
VW Golf GTI -malliversio on helposti tunnistettavissa vasemmalla ja oikealla puolella sijaitsevien kromattujen pakoputkien ansiosta. Moderni ja sujuvatoiminen multimediajärjestelmä sekä lukuisat kuljettajaa avustavat järjestelmät lisäävät mukavuutta
VW Golfin uudet ladattavat hybridit tarjoavat enemmän tehoa, huomattavasti pidemmän sähköisen toimintamatkan sekä pikalataustoiminnon. Volkswagenin uudelleen kehitetyn ladattavan hybridivoimalinjan teho välittyy etupyörille kuusivaihteisen DSG-automaattivaihteiston kautta, joka on erityisesti suunniteltu ladattavia hybridejä varten.
Uusi ladattava hybridivoimalinja on erittäin tehokas – teho perustuu uuteen 1,5-litraiseen turboahdettuun bensiinimoottoriin (1,5 TSI evo2), jossa on muuttuva turboahdin geometria (VTG).
Sähkömoottorin voimanlähteenä olevan korkeajänniteakun kapasiteetti on 19,7 kWh (netto). Lisäksi molemmat versiot tarjoavat erinomaista ajomukavuutta, sillä ne tuottavat sähkömoottorin ansiosta suuren vääntömomentin heti liikkeelle lähdöstä alkaen.
VW Golf GTI saavuttaa 100 km/h 5,9 sekunnissa
Kompaktin kokoluokan ikonin, urheilullisen Volkswagen GTI:n sydän on polttomoottori – ja siitä on nyt tullut entistä tehokkaampi.
Sen bensiiniturbon uusin kehitysversio tuottaa etuakselille 370 Nm:n maksimivääntömomentin – joka on yhdistetty elektroniseen tasauspyörästön lukkoon – alkaen erittäin alhaisesta moottorin kierrosluvusta 1 600 r/min.
Tätä tehoa on nyt saatavana 4 590 r/min asti, ja siten entistä laajemmalla kierroslukualueella.
VW Golf GTE:n sähköinen toimintamatka on kasvanut jopa 131 kilometriin (WLTP). Akkua voi nyt ladata kotona ja muissa vaihtovirtalatauspisteissä jopa 11 kW teholla. Lisäksi VW Golf eHybrid- ja VW Golf GTE -mallit voidaan ladata DC-pikalatauksella jopa 50 kW:n teholla.
Volkswagen
VW Golf eHybridissä sekä VW Golf GTE ja VW Golf GTI -malleissa on vakiona digitaalinen mittaristo Digital Cockpit Pro 10,25” mukautettavalla värinäytöllä ja Radio Ready 2 Discover -navigointivalmiudella, jonka kosketusnäyttö on 12,9”.
Volkswagen
VW Golf GTI:n moottori tuottaa maksimitehonsa 195 kW (265 hv) moottorin kierrosalueella 5 250–6 500 r/min.
Nopeasti vaihtava 7-nopeuksinen DSG-automaattivaihteisto varmistaa, että Golf GTI:n voima siirtyy vetoakselille käytännössä ilman pidon keskeytyksiä vaihtojen aikana.
Vaihteistoa voidaan vaihtaa myös manuaalisesti monitoimiohjauspyörän vaihteenvalitsimien avulla. VW Golf GTI saavuttaa 100 km/h 5,9 sekunnissa – ensimmäistä kertaa alle kuudessa sekunnissa. Huippunopeus on elektronisesti rajoitettu 250 km/h.
Mukavuuspainotteinen VW Golf eHybrid on saatavilla aina tyylikkäässä Style-varustelutasossa.
VW Golf GTE ja VW GTI korostavat urheilullisuuttaan huippuluokan urheiluistuimilla, Golf GTE -mallin legendaarisella ruutukuviolla, nahkaisella lämmitettävällä monitoimiohjauspyörällä sekä kojelaudan ja etuovipaneeleiden korkealaatuisilla verhoiluilla.
VW Golf eHybridin ArtVelours-mikrokuituverhoiltujen mukavuusistuinten lisäksi kuljettajan istuimessa on 14-suuntainen sähkösäätö.
VW Golf GTI:n sisätiloissa on GTI-tikkauskuvio. Istuimissa, keskikyynärnojassa, lattiamatoissa ja monitoimiohjauspyörässä on punaiset koristeompeleet, jotka kertovat heti, että tämä sisustus kuuluu VW Golf GTI:hen.
Ainutlaatuinen GTI-ominaisuus on myös Engine/Start/Stop-painike: kun ovet on avattu, tämä vilkkuu punaisena, kunnes turboahdettu moottori käynnistetään.
VW Golf GTI:n polkimet ovat harjattua ruostumatonta terästä.
VW Golf eHybridissä sekä VW Golf GTE ja VW Golf GTI -malleissa on vakiona digitaalinen mittaristo Digital Cockpit Pro 10,25” mukautettavalla värinäytöllä ja Radio Ready 2 Discover -navigointivalmiudella, jonka kosketusnäyttö on 12,9”.
Kattava paketti kuljettajaa avustavia järjestelmiä sisältää mm. Travel Assist -järjestelmän avustettuun ajamiseen aina 210 km/h asti, hätäjarrutustoiminnon (Front Assist), kaistanpitojärjestelmän (Lane Assist) ja kaistanvaihtoavustimen (Side Assist). Yhtätoista ulkovärivaihtoehtoa täydentää nyt neljä uutta väriä: Crystal Ice Blue metallic, Anemone Blue metallic, Oyster Silver metallic ja Grenadilla Black metallic.
Suomessa näiden kolmen uuden malliversion tilauskirjat ovat nyt auki. VW Golf eHybrid hinta alkaa 42 982 eurosta, dynaaminen VW Golf GTE starttaa 45 621 eurosta ja urheilullinen VW Golf GTI alkaa 45 877 eurosta.
Uudet malliversiot saapuvat Suomen Volkswagen-jälleenmyyjille syksyllä 2024, jolloin myös asiakastoimitukset alkavat.
Tämän hetken tuotantotilanteen mukainen toimitusaika on noin 4–5 kuukautta.
Volkswagen-lehdistötiedote / Juha Peltonen
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Koeajossa Porsche Panamera: Taivaallista kyytiä
Tuore suomalaistutkimus autoilijoista: tämä kiristää eniten hermoja liikenteessä
Polttomoottorikielto kumoutuu, mutta EU-komissio esittää uutta himmeliä
Sähköautojen korjauskeskustelu kaipaa faktoja – turvallisuus etusijalle
Hyundai IONIQ 6 -mallisto kokee suuren uudistuksen
Tällainen on uudistunut Seat Arona
Autosi voi olla näkymätön talven pimeydessä, vaikka valot olisivat päällä - asiantuntija kertoo miksi
Tässä on vuoden kaunein auto Suomessa
EU perui suunnitelmansa – polttomoottoriautoja saa myydä myös vuoden 2035 jälkeen
Vuoden Auto Suomessa 2026 on Mercedes-Benz CLA
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
... Lisää
KOEAJOT
Koeajossa Porsche Panamera: Taivaallista kyytiä
Koeajossa Nissan Juke DIG-T 143 4AMT N-Connecta: Täsmäpäivityksiä
Koeajossa Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid Powershift 155 hv ST-Line X: Suurilla näytöillä
Koeajossa BMW 520d A xDrive Touring MHEV: Talousjohtaja
Koeajossa Mazda MX-5 RF 2.0 (184) Skyactiv-G Homura MT: Peltikatollinen
Koeajossa Citroën Berlingo Van BlueHDi 130 XL EAT8: Tavarajuna
Koeajossa Volkswagen Passat Variant Elegance Business 1.5 eTSI 110 kW (150 hv) DSG: Vain farkkuna
Koeajossa BMW iX2 xDrive30: Kokoisekseen taloudellinen
Koeajossa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition: Lisää paukkua
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Plug-in Hybrid Premiere Edition: Kiitettävästi sähköllä
... Lisää
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
... Lisää
FOKUS MEDIA
Kolmikanavainen päätevahvistin
WiiMin pikkuinen älykaiutin
Ab-luokan voimaa Italiasta
HEDD Audion uusi kartio
Regan uudet lippulaivamallit
Tyylikäs kuulokevahvistin Serbiasta
Soundbarille korvaaja Kanadasta
Finalilta uusi suljettu kuuloke
Päivitys tietoihin: ALD A5
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
UUTTA
Koeajossa Porsche Panamera: Taivaallista kyytiä
Tuore suomalaistutkimus autoilijoista: tämä kiristää eniten hermoja liikenteessä
Polttomoottorikielto kumoutuu, mutta EU-komissio esittää uutta himmeliä
Sähköautojen korjauskeskustelu kaipaa faktoja – turvallisuus etusijalle
Hyundai IONIQ 6 -mallisto kokee suuren uudistuksen
KOEAJOT
Koeajossa Porsche Panamera: Taivaallista kyytiä
Koeajossa Nissan Juke DIG-T 143 4AMT N-Connecta: Täsmäpäivityksiä
Koeajossa Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid Powershift 155 hv ST-Line X: Suurilla näytöillä
Koeajossa BMW 520d A xDrive Touring MHEV: Talousjohtaja
Koeajossa Mazda MX-5 RF 2.0 (184) Skyactiv-G Homura MT: Peltikatollinen
... Lisää
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
LUETUINTA JUURI NYT
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Tuore suomalaistutkimus autoilijoista: tämä kiristää eniten hermoja liikenteessä
Polttomoottorikielto kumoutuu, mutta EU-komissio esittää uutta himmeliä
Sähköautojen korjauskeskustelu kaipaa faktoja – turvallisuus etusijalle
Hyundai IONIQ 6 -mallisto kokee suuren uudistuksen
Tällainen on uudistunut Seat Arona
Autosi voi olla näkymätön talven pimeydessä, vaikka valot olisivat päällä - asiantuntija kertoo miksi
Tässä on vuoden kaunein auto Suomessa
EU perui suunnitelmansa – polttomoottoriautoja saa myydä myös vuoden 2035 jälkeen
Vuoden Auto Suomessa 2026 on Mercedes-Benz CLA
Audi Revolut F1 -tiimi paljastaa virallisen nimen ja Berliinissä tapahtuvan lanseerauksen päivämäärän
... Lisää uutisia
LUETUIMMAT
Tässä on vuoden kaunein auto Suomessa
Tällainen on uudistunut Dacia Jogger
Suomen suurin vaihtoautoketju menee vastavirtaan ja kääntää selkänsä Black Fridaylle
Historiallista menestystä – Volkswagen on ensimmäinen valmistaja, joka sai Kultainen ohjauspyörä -palkinnon neljälle eri mallille
Opel jysäyttää uuden hintapommin – Fronteran yli 400 km WLTP-toimintamatkan sähköversio alle 30 000 euron
Opel Grandland on valmis suomalaisiin olosuhteisiin – uudet nelivedot
Mercedes-Benz EQS suoritti 1205 kilometrin ennätysmatkan solid-state-akulla
Ennätysajo: Sähköautolla 2 458 km vuorokaudessa Suomessa
Uusia elementtejä Mazda CX-5:ssä
Tällainen on uusi Hyundai IONIQ 6 N
YHTEISTYÖSSÄ
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: CARVERTICAL
carVertical-kokemuksia – mitä autojen historiaraporteista oikeasti ilmenee ja mitä käyttäjät kertovat niistä
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: LAKI LEHTONEN
Yrittääkö auton myyjä vetäytyä vastuusta? Tunne käytetyn auton takuun ja virhevastuun erot
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: YHDISTELYLAINA
Uusi vai käytetty auto? Yhdistelylaina voi ratkaista tilanteen
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: SILTARAHA.FI