VW Golf GTI:n moottori tuottaa maksimitehonsa 195 kW (265 hv) moottorin kierrosalueella 5 250–6 500 r/min.

VW Golf GTI:n moottori tuottaa maksimitehonsa 195 kW (265 hv) moottorin kierrosalueella 5 250–6 500 r/min.

Volkswagen

Uutuusvyöryä: VW Golf eHybridin, VW Golf GTE:n ja VW Golf GTI:n myynti käynnistyi Suomessa tänään

Ladattava hybridi Golf eHybrid tarjoaa markkinoiden pisimmän sähköisen toimintamatkan – jopa 142 km sähköllä (WLTP). Golf GTE:n järjestelmäteho on puolestaan kasvanut 20 kW; tehoa nyt 200 kW (272 hv). Volkswagen Golf GTI tarjoaa tehoa 195 kW (265 hv) ja se kiihtyy 0–100 km/h 5,9 sekunnissa.

Auto Bild.Uutiset

Uu­si VW Golf eHyb­rid ja uu­si VW Golf GTE tuo­vat tul­les­saan uu­den la­dat­ta­van hyb­ri­di­tek­no­lo­gi­an ja jou­kon pa­ran­net­tu­ja omi­nai­suuk­sia kom­pak­tiin ko­ko­luok­kaan.

La­dat­ta­va hyb­ri­di VW Golf eHyb­rid on suun­ni­tel­tu mak­si­maa­li­seen mu­ka­vuu­teen ja sen teho on 150 kW (204 hv).

VW Golf eHyb­rid tar­jo­aa la­dat­ta­vien hyb­ri­dien pi­sim­män toi­min­ta­mat­kan säh­köl­lä – jopa 142 ki­lo­met­riä (WLTP). 200 kW:n (272 hv) te­hol­laan uu­den VW Golf GTE:n jär­jes­tel­mä­te­ho ylit­tää jopa uu­den VW Golf GTI:n ta­son 85 kW:n te­hoi­sen säh­kö­moot­to­rin avul­la.

VW Golf GTE:n säh­köi­nen toi­min­ta­mat­ka on kas­va­nut jopa 131 ki­lo­met­riin (WLTP). Ak­kua voi nyt la­da­ta ko­to­na ja muis­sa vaih­to­vir­ta­la­taus­pis­teis­sä jopa 11 kW te­hol­la. Li­säk­si VW Golf eHyb­rid- ja VW Golf GTE -mal­lit voi­daan la­da­ta DC-pi­ka­la­tauk­sel­la jopa 50 kW:n te­hol­la.

Hyb­ri­di­a­jo­ti­las­sa nämä la­dat­ta­vat hyb­ri­dit va­kuut­ta­vat myös pit­kil­lä, jopa 1 000 ki­lo­met­riin ulot­tu­vil­la yh­dis­te­tyil­lä toi­min­ta­mat­koil­la (WLTP).

VW Golf GTI:n sisätiloissa on GTI-tikkauskuvio. Istuimissa, keskikyynärnojassa, lattiamatoissa ja monitoimiohjauspyörässä on punaiset koristeompeleet, jotka kertovat heti, että tämä sisustus kuuluu VW Golf GTI:hen.  Ainutlaatuinen GTI-ominaisuus on myös Engine/Start/Stop-painike: kun ovet on avattu, tämä vilkkuu punaisena, kunnes turboahdettu moottori käynnistetään.  VW Golf GTI:n polkimet ovat harjattua ruostumatonta terästä.

VW Golf GTI:n sisätiloissa on GTI-tikkauskuvio. Istuimissa, keskikyynärnojassa, lattiamatoissa ja monitoimiohjauspyörässä on punaiset koristeompeleet, jotka kertovat heti, että tämä sisustus kuuluu VW Golf GTI:hen. Ainutlaatuinen GTI-ominaisuus on myös Engine/Start/Stop-painike: kun ovet on avattu, tämä vilkkuu punaisena, kunnes turboahdettu moottori käynnistetään. VW Golf GTI:n polkimet ovat harjattua ruostumatonta terästä.

Volkswagen

VW Golf GTI:n urheilulliset etuistuimet.

VW Golf GTI:n urheilulliset etuistuimet.

Volkswagen

Ul­ko­puo­lel­ta näi­den kom­pak­tien VW Golf-mal­lien erot­tu­via omi­nai­suuk­sia ovat mm. nii­den uu­dis­tet­tu etuo­sa Led-Per­for­man­ce-ajo­va­loil­la (eHyb­rid) tai IQ.LIGHT-led-mat­rii­si­a­jo­va­loil­la (GTE, GTI), ajo­va­lo­jen vä­lis­sä si­jait­se­va va­lo­lis­ta sekä va­lais­tu logo edes­sä.

VW Golf GTI -mal­li­ver­sio on hel­pos­ti tun­nis­tet­ta­vis­sa va­sem­mal­la ja oi­ke­al­la puo­lel­la si­jait­se­vien kro­mat­tu­jen pa­ko­put­kien an­si­os­ta. Mo­der­ni ja su­ju­va­toi­mi­nen mul­ti­me­di­a­jär­jes­tel­mä sekä lu­kui­sat kul­jet­ta­jaa avus­ta­vat jär­jes­tel­mät li­sää­vät mu­ka­vuut­ta

VW Gol­fin uu­det la­dat­ta­vat hyb­ri­dit tar­jo­a­vat enem­män te­hoa, huo­mat­ta­vas­ti pi­dem­män säh­köi­sen toi­min­ta­mat­kan sekä pi­ka­la­taus­toi­min­non. Volks­wa­ge­nin uu­del­leen ke­hi­te­tyn la­dat­ta­van hyb­ri­di­voi­ma­lin­jan teho vä­lit­tyy etu­pyö­ril­le kuu­si­vaih­tei­sen DSG-au­to­maat­ti­vaih­teis­ton kaut­ta, joka on eri­tyi­ses­ti suun­ni­tel­tu la­dat­ta­via hyb­ri­de­jä var­ten.

Uu­si la­dat­ta­va hyb­ri­di­voi­ma­lin­ja on erit­täin te­ho­kas – teho pe­rus­tuu uu­teen 1,5-lit­rai­seen tur­bo­ah­det­tuun ben­sii­ni­moot­to­riin (1,5 TSI evo2), jos­sa on muut­tu­va tur­bo­ah­din ge­o­met­ria (VTG).

Säh­kö­moot­to­rin voi­man­läh­tee­nä ole­van kor­ke­a­jän­ni­te­a­kun ka­pa­si­teet­ti on 19,7 kWh (net­to). Li­säk­si mo­lem­mat ver­si­ot tar­jo­a­vat eri­no­mais­ta ajo­mu­ka­vuut­ta, sil­lä ne tuot­ta­vat säh­kö­moot­to­rin an­si­os­ta suu­ren vään­tö­mo­men­tin heti liik­keel­le läh­dös­tä al­ka­en.

VW Golf GTI saa­vut­taa 100 km/h 5,9 se­kun­nis­sa

Kom­pak­tin ko­ko­luo­kan iko­nin, ur­hei­lul­li­sen Volks­wa­gen GTI:n sy­dän on polt­to­moot­to­ri – ja sii­tä on nyt tul­lut en­tis­tä te­hok­kaam­pi.

Sen ben­sii­ni­tur­bon uu­sin ke­hi­tys­ver­sio tuot­taa etu­ak­se­lil­le 370 Nm:n mak­si­mi­vään­tö­mo­men­tin – joka on yh­dis­tet­ty elekt­ro­ni­seen ta­saus­pyö­räs­tön luk­koon – al­ka­en erit­täin al­hai­ses­ta moot­to­rin kier­ros­lu­vus­ta 1 600 r/min.

Tätä te­hoa on nyt saa­ta­va­na 4 590 r/min as­ti, ja si­ten en­tis­tä laa­jem­mal­la kier­ros­lu­ku­a­lu­eel­la.

VW Golf GTE:n sähköinen toimintamatka on kasvanut jopa 131 kilometriin (WLTP). Akkua voi nyt ladata kotona ja muissa vaihtovirtalatauspisteissä jopa 11 kW teholla. Lisäksi VW Golf eHybrid- ja VW Golf GTE -mallit voidaan ladata DC-pikalatauksella jopa 50 kW:n teholla.

VW Golf GTE:n sähköinen toimintamatka on kasvanut jopa 131 kilometriin (WLTP). Akkua voi nyt ladata kotona ja muissa vaihtovirtalatauspisteissä jopa 11 kW teholla. Lisäksi VW Golf eHybrid- ja VW Golf GTE -mallit voidaan ladata DC-pikalatauksella jopa 50 kW:n teholla.

Volkswagen

VW Golf eHybridissä sekä VW Golf GTE ja VW Golf GTI -malleissa on vakiona digitaalinen mittaristo Digital Cockpit Pro 10,25” mukautettavalla värinäytöllä ja Radio Ready 2 Discover -navigointivalmiudella, jonka kosketusnäyttö on 12,9”.

VW Golf eHybridissä sekä VW Golf GTE ja VW Golf GTI -malleissa on vakiona digitaalinen mittaristo Digital Cockpit Pro 10,25” mukautettavalla värinäytöllä ja Radio Ready 2 Discover -navigointivalmiudella, jonka kosketusnäyttö on 12,9”.

Volkswagen

VW Golf GTI:n moot­to­ri tuot­taa mak­si­mi­te­hon­sa 195 kW (265 hv) moot­to­rin kier­ro­sa­lu­eel­la 5 250–6 500 r/min.

No­pe­as­ti vaih­ta­va 7-no­peuk­si­nen DSG-au­to­maat­ti­vaih­teis­to var­mis­taa, et­tä Golf GTI:n voi­ma siir­tyy ve­to­ak­se­lil­le käy­tän­nös­sä il­man pi­don kes­key­tyk­siä vaih­to­jen ai­ka­na.

Vaih­teis­toa voi­daan vaih­taa myös ma­nu­aa­li­ses­ti mo­ni­toi­mi­oh­jaus­pyö­rän vaih­teen­va­lit­si­mien avul­la. VW Golf GTI saa­vut­taa 100 km/h 5,9 se­kun­nis­sa – en­sim­mäis­tä ker­taa al­le kuu­des­sa se­kun­nis­sa. Huip­pu­no­peus on elekt­ro­ni­ses­ti ra­joi­tet­tu 250 km/h.

Mu­ka­vuus­pai­not­tei­nen VW Golf eHyb­rid on saa­ta­vil­la ai­na tyy­lik­kääs­sä Style-va­rus­te­lu­ta­sos­sa.

VW Golf GTE ja VW GTI ko­ros­ta­vat ur­hei­lul­li­suut­taan huip­pu­luo­kan ur­hei­luis­tui­mil­la, Golf GTE -mal­lin le­gen­daa­ri­sel­la ruu­tu­ku­vi­ol­la, nah­kai­sel­la läm­mi­tet­tä­väl­lä mo­ni­toi­mi­oh­jaus­pyö­räl­lä sekä ko­je­lau­dan ja etuo­vi­pa­nee­lei­den kor­ke­a­laa­tui­sil­la ver­hoi­luil­la.

VW Golf eHyb­ri­din Art­Ve­lours-mik­ro­kui­tu­ver­hoil­tu­jen mu­ka­vuu­sis­tuin­ten li­säk­si kul­jet­ta­jan is­tui­mes­sa on 14-suun­tai­nen säh­kö­sää­tö.

VW Golf GTI:n si­sä­ti­lois­sa on GTI-tik­kaus­ku­vio. Is­tui­mis­sa, kes­ki­kyy­när­no­jas­sa, lat­ti­a­ma­tois­sa ja mo­ni­toi­mi­oh­jaus­pyö­räs­sä on pu­nai­set ko­ris­te­om­pe­leet, jot­ka ker­to­vat heti, et­tä tämä si­sus­tus kuu­luu VW Golf GTI:hen.

Ai­nut­laa­tui­nen GTI-omi­nai­suus on myös En­gi­ne/Start/Stop-pai­ni­ke: kun ovet on avat­tu, tämä vilk­kuu pu­nai­se­na, kun­nes tur­bo­ah­det­tu moot­to­ri käyn­nis­te­tään.

VW Golf GTI:n pol­ki­met ovat har­jat­tua ruos­tu­ma­ton­ta te­räs­tä.

VW Golf eHyb­ri­dis­sä sekä VW Golf GTE ja VW Golf GTI -mal­leis­sa on va­ki­o­na di­gi­taa­li­nen mit­ta­ris­to Di­gi­tal Cock­pit Pro 10,25” mu­kau­tet­ta­val­la vä­ri­näy­töl­lä ja Ra­dio Re­a­dy 2 Dis­co­ver -na­vi­goin­ti­val­miu­del­la, jon­ka kos­ke­tus­näyt­tö on 12,9”.

Kat­ta­va pa­ket­ti kul­jet­ta­jaa avus­ta­via jär­jes­tel­miä si­säl­tää mm. Tra­vel As­sist -jär­jes­tel­män avus­tet­tuun aja­mi­seen ai­na 210 km/h as­ti, hä­tä­jar­ru­tus­toi­min­non (Front As­sist), kais­tan­pi­to­jär­jes­tel­män (Lane As­sist) ja kais­tan­vaih­to­a­vus­ti­men (Side As­sist). Yh­tä­tois­ta ul­ko­vä­ri­vaih­to­eh­toa täy­den­tää nyt nel­jä uut­ta vä­riä: Crys­tal Ice Blue me­tal­lic, Ane­mo­ne Blue me­tal­lic, Oys­ter Sil­ver me­tal­lic ja Gre­na­dil­la Black me­tal­lic.

Suo­mes­sa näi­den kol­men uu­den mal­li­ver­si­on ti­laus­kir­jat ovat nyt au­ki. VW Golf eHyb­rid hin­ta al­kaa 42 982 eu­ros­ta, dy­naa­mi­nen VW Golf GTE start­taa 45 621 eu­ros­ta ja ur­hei­lul­li­nen VW Golf GTI al­kaa 45 877 eu­ros­ta.

Uu­det mal­li­ver­si­ot saa­pu­vat Suo­men Volks­wa­gen-jäl­leen­myy­jil­le syk­syl­lä 2024, jol­loin myös asi­a­kas­toi­mi­tuk­set al­ka­vat.

Tä­män het­ken tuo­tan­to­ti­lan­teen mu­kai­nen toi­mi­tu­sai­ka on noin 4–5 kuu­kaut­ta.

Volks­wa­gen-leh­dis­tö­tie­do­te / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Hyundai

Hyundai Inster – 25 000 euron sähköauto

Auto Bild.Uutiset

Hyundai

Hyundai Inster – 25 000 euron sähköauto

Auto Bild.Uutiset

Citroënin sähköautojen hinta­val­lan­kumous voimistuu – uusi ë-C3 You Limited on Suomen halvin sähköauto

Auto Bild.Uutiset

Citroënin sähköautojen hinta­val­lan­kumous voimistuu – uusi ë-C3 You Limited on Suomen halvin sähköauto

Auto Bild.Uutiset
Audi RS on yhä sporttisempi

Audi RS on yhä sporttisempi

Audi uudisti RS 3:n

Auto Bild.Uutiset
Audi RS on yhä sporttisempi

Audi RS on yhä sporttisempi

Audi uudisti RS 3:n

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU