Tulevan täyssähköisen Volvo EX90 -lippulaivamallin suuri keskinäyttö tarjoaa nopean pääsyn navigointi-, media- ja puhelintoimintoihin sekä erilaisia säätimiä ja muita yleisiä toimintoja.

Tulevan täyssähköisen Volvo EX90 -lippulaivamallin suuri keskinäyttö tarjoaa nopean pääsyn navigointi-, media- ja puhelintoimintoihin sekä erilaisia säätimiä ja muita yleisiä toimintoja.

Volvo Car Corporation

Volvo EX90: Tarjoaa asiakkaan tarvitsemat tiedot oikea-aikaisesti

Jos olet joskus mielessäsi kysynyt puhelimelta tai tietokoneelta “Mitä haluat minun tekevän?” pieni epätoivon sävy äänessäsi, tiedät, kuinka hämmentävää voi olla, kun viestintä teknologisen laitteen kanssa pettää.

Auto Bild.Uutiset

Ku­vit­te­le, mitä voi­si ta­pah­tua, jos täl­lai­nen ti­lan­ne syn­tyy au­tos­sa, kun olet vaih­ta­mas­sa ma­nu­aa­li­sen, avus­te­tun ja au­to­no­mi­sen ajo­ti­lan vä­lil­lä. On it­ses­tään sel­vää, et­tä näis­sä ti­lan­teis­sa epä­var­muu­del­le ei ole si­jaa.

Enem­män vä­hem­mäl­lä

Ny­ky­päi­vän au­tot ovat tul­vil­laan uu­sia omi­nai­suuk­sia, toi­min­to­ja ja tek­no­lo­gi­oi­ta. Vol­vol­la ha­lu­taan, et­tä nämä omi­nai­suu­det te­ke­vät elä­mäs­tä hel­pom­paa ja tur­val­li­sem­paa sen si­jaan, et­tä ne ai­heut­ta­vat enem­män häi­ri­ö­tä ja häm­men­nys­tä.

Sik­si on tär­ke­ää, et­tä au­to tar­jo­aa sel­kei­tä ja ti­lan­tee­seen so­pi­via tie­to­ja.

Vol­vol­la on teh­ty ma­nu­aa­li­ses­ta ajo­ti­las­ta avus­tet­tuun ti­laan (ja tu­le­vai­suu­des­sa au­to­no­mi­seen ti­laan) siir­ty­mi­ses­tä au­tois­sam­me vai­va­ton­ta ja in­tui­tii­vis­ta.

Sama kos­kee omi­nai­suuk­sien käyt­töä au­ton näyt­tö­jen avul­la: ha­lu­am­me tar­jo­ta tar­vit­ta­vat tie­dot yk­sin­ker­tai­sel­la ta­val­la.

Tu­le­van täys­säh­köi­sen Vol­vo EX90 -lip­pu­lai­va­mal­lin suu­ri kes­ki­näyt­tö tar­jo­aa no­pe­an pää­syn na­vi­goin­ti-, me­dia- ja pu­he­lin­toi­min­toi­hin sekä eri­lai­sia sää­ti­miä ja mui­ta ylei­siä toi­min­to­ja.

Eri­tyi­nen tie­to­palk­ki eh­dot­taa jär­ke­vin­tä toi­min­toa ky­sei­seen ti­lan­tee­seen, oli­pa au­to py­sä­köi­ty­nä tai ajos­sa tai jos me­neil­lään on esi­mer­kik­si pu­he­lu.

Volvo EX 90.

Volvo EX 90.

Volvo Car Corporation

Aja­mis­ta kos­ke­via tie­to­ja, ku­ten reit­ti­oh­jei­ta, ny­kyis­tä no­peut­ta ja toi­min­ta­mat­kaa, var­ten on toi­nen pie­nem­pi näyt­tö heti oh­jaus­pyö­rän ta­ka­na.

Sii­nä kä­si­tel­lään myös vaih­dot yh­des­tä ti­las­ta toi­seen, jot­ta voit ol­la var­ma, mitä au­tol­ta odo­te­taan – ja mitä au­to odot­taa si­nul­ta.

“Kyse on oi­kei­den tie­to­jen tar­jo­a­mi­ses­ta oi­ke­aan ai­kaan”, sa­noo Vol­von käyt­tö­ko­ke­mus­joh­ta­ja Tho­mas Sto­vi­cek.

“Ha­lu­am­me, et­tä ajo­ko­ke­mus on kes­kit­ty­nyt, yk­sin­ker­tai­nen ja tur­val­li­nen. Kos­ka au­to ym­mär­tää ym­pä­ris­tö­ään en­tis­tä pa­rem­min, voim­me luo­da tur­val­li­sem­man ti­lan­teen vä­hen­tä­mäl­lä häm­men­nys­tä, häi­ri­ö­te­ki­jöi­tä ja tie­to­äh­kyä.”

Kuin­ka au­tot syn­nyt­tä­vät luot­ta­mus­ta

Yh­dis­tä­mäl­lä au­ton ul­koi­sen ja si­säi­sen tun­nis­tus­tek­no­lo­gi­an Vol­von it­se ke­hit­tä­mään oh­jel­mis­toon ja suu­reen tie­to­jen­kä­sit­te­ly­te­hoon voim­me saa­vut­taa uu­den ym­mär­ryk­sen ta­son kul­jet­ta­jas­ta ja mat­kus­ta­jis­ta sekä ym­pä­röi­väs­tä maa­il­mas­ta.

Ta­voit­tee­na on, et­tä au­to osaa lu­kea jo­kai­sen ti­lan­teen ja tar­jo­ta sii­hen so­pi­vaa tie­toa.

Volvo EX90 on laitteistoltaan valmis valvomattomaan autonomiseen ajamiseen, joten tulevaisuudessa auto voi ajaa kuljettajan puolesta.

Volvo EX90 on laitteistoltaan valmis valvomattomaan autonomiseen ajamiseen, joten tulevaisuudessa auto voi ajaa kuljettajan puolesta.

Volvo Car Corporation

Tämä tar­koit­taa, et­tä tu­em­me kul­jet­ta­jaa ajon ai­ka­na. Huip­pu­luo­kan an­tu­ri­sar­ja tar­jo­aa 360 as­teen nä­ky­män au­ton ym­pä­ris­tös­tä, min­kä an­si­os­ta au­to voi re­a­goi­da sen ym­pä­ril­lä ta­pah­tu­viin ti­lan­tei­siin ak­tii­vi­ses­ti, vaik­ka avus­tet­tu ajo­ti­la oli­si pois käy­tös­tä.

Kun kul­jet­ta­ja käyt­tää avus­tet­tua ajo­ti­laa, me ajam­me hä­nen kans­saan. Au­to il­moit­taa jat­ku­vas­ti, mitä se nä­kee ja min­kä tie­to­jen pe­rus­teel­la se toi­mii. Oh­jaus­tu­en ja va­ki­o­no­peu­den li­säk­si tila tar­jo­aa apua esi­mer­kik­si kais­tan­vaih­dos­sa.

Vol­vo EX90 on lait­teis­tol­taan val­mis val­vo­mat­to­maan au­to­no­mi­seen aja­mi­seen, jo­ten tu­le­vai­suu­des­sa au­to voi ajaa kul­jet­ta­jan puo­les­ta.

Käyt­tö­liit­ty­mä on suun­ni­tel­tu te­ke­mään eri ajo­ti­lo­jen vä­lil­lä siir­ty­mi­ses­tä mah­dol­li­sim­man joh­don­mu­kais­ta ja su­la­vaa.

Vol­vo-leh­dis­tö­tie­do­te / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Sakan toimitusjohtaja Petri Poukkula ja talousjohtaja Sami Mäentausta.

Sakan toimitusjohtaja Petri Poukkula ja talousjohtaja Sami Mäentausta.

Saka

Kymmenessä vuodessa haastajasta ykköseksi – Saka on nyt Suomen suurin vaihtoautokauppa

Auto Bild.Uutiset
Sakan toimitusjohtaja Petri Poukkula ja talousjohtaja Sami Mäentausta.

Sakan toimitusjohtaja Petri Poukkula ja talousjohtaja Sami Mäentausta.

Saka

Kymmenessä vuodessa haastajasta ykköseksi – Saka on nyt Suomen suurin vaihtoautokauppa

Auto Bild.Uutiset
Renault Master on uudistunut

Renault Master on uudistunut

Renault

Uusi Renault Master - tarjolla myös sähkö- ja vetyversio

Auto Bild.Uutiset
Renault Master on uudistunut

Renault Master on uudistunut

Renault

Uusi Renault Master - tarjolla myös sähkö- ja vetyversio

Auto Bild.Uutiset
“Valmistajien on investoitava uusiin teknologioihin täyttääkseen tiukemmat päästöstandardit, mikä todennäköisesti nostaa ajoneuvojen tuotantokustannuksia. Kustannusten nousu mahdollisesti heijastuu myös kuluttajahintoihin. Vaikka tavoitteena on tehdä Euroopasta päästöstandardien johtaja, säännökset voivat myös asettaa haasteita eurooppalaisten valmistajien kilpailukyvylle maailmanlaajuisesti sekä Euroopan sisäisesti. Kilpailu kiristyy, kun valmistajien on sopeuduttava uusiin vaatimuksiin ja samalla säilytettävä kilpailukyky kansainvälisillä markkinoilla”, Atradiuksen maajohtaja Juhani Laitala summaa. Atradius on globaali luottovakuuttamisen, takausvakuuttamisen ja perintäpalveluiden asiantuntija, joka toimii 52 maassa ja jolla on tiedot yli 240 miljoonan yrityksen maksukäyttäytymisestä. Atradius-konsernin vuoden 2022 liikevaihto oli 2,5 miljardia euroa. Atradius kuuluu sekä maailman että Suomen suurimpiin luottovakuuttajiin. Vuonna 1925 perustetun organisaation pääkonttori sijaitsee Madridissa. Atradiuksen pääomistaja on espanjalainen Grupo Catalana Occidente.

“Valmistajien on investoitava uusiin teknologioihin täyttääkseen tiukemmat päästöstandardit, mikä todennäköisesti nostaa ajoneuvojen tuotantokustannuksia. Kustannusten nousu mahdollisesti heijastuu myös kuluttajahintoihin. Vaikka tavoitteena on tehdä Euroopasta päästöstandardien johtaja, säännökset voivat myös asettaa haasteita eurooppalaisten valmistajien kilpailukyvylle maailmanlaajuisesti sekä Euroopan sisäisesti. Kilpailu kiristyy, kun valmistajien on sopeuduttava uusiin vaatimuksiin ja samalla säilytettävä kilpailukyky kansainvälisillä markkinoilla”, Atradiuksen maajohtaja Juhani Laitala summaa. Atradius on globaali luottovakuuttamisen, takausvakuuttamisen ja perintäpalveluiden asiantuntija, joka toimii 52 maassa ja jolla on tiedot yli 240 miljoonan yrityksen maksukäyttäytymisestä. Atradius-konsernin vuoden 2022 liikevaihto oli 2,5 miljardia euroa. Atradius kuuluu sekä maailman että Suomen suurimpiin luottovakuuttajiin. Vuonna 1925 perustetun organisaation pääkonttori sijaitsee Madridissa. Atradiuksen pääomistaja on espanjalainen Grupo Catalana Occidente.

Atradius

Luotto­va­kuu­tu­syhtiö Atradius arvioi: EU:n uudet tariffit kasvattavat kauppasodan uhkaa ja sähköautojen hintaa

Auto Bild.Uutiset
“Valmistajien on investoitava uusiin teknologioihin täyttääkseen tiukemmat päästöstandardit, mikä todennäköisesti nostaa ajoneuvojen tuotantokustannuksia. Kustannusten nousu mahdollisesti heijastuu myös kuluttajahintoihin. Vaikka tavoitteena on tehdä Euroopasta päästöstandardien johtaja, säännökset voivat myös asettaa haasteita eurooppalaisten valmistajien kilpailukyvylle maailmanlaajuisesti sekä Euroopan sisäisesti. Kilpailu kiristyy, kun valmistajien on sopeuduttava uusiin vaatimuksiin ja samalla säilytettävä kilpailukyky kansainvälisillä markkinoilla”, Atradiuksen maajohtaja Juhani Laitala summaa. Atradius on globaali luottovakuuttamisen, takausvakuuttamisen ja perintäpalveluiden asiantuntija, joka toimii 52 maassa ja jolla on tiedot yli 240 miljoonan yrityksen maksukäyttäytymisestä. Atradius-konsernin vuoden 2022 liikevaihto oli 2,5 miljardia euroa. Atradius kuuluu sekä maailman että Suomen suurimpiin luottovakuuttajiin. Vuonna 1925 perustetun organisaation pääkonttori sijaitsee Madridissa. Atradiuksen pääomistaja on espanjalainen Grupo Catalana Occidente.

“Valmistajien on investoitava uusiin teknologioihin täyttääkseen tiukemmat päästöstandardit, mikä todennäköisesti nostaa ajoneuvojen tuotantokustannuksia. Kustannusten nousu mahdollisesti heijastuu myös kuluttajahintoihin. Vaikka tavoitteena on tehdä Euroopasta päästöstandardien johtaja, säännökset voivat myös asettaa haasteita eurooppalaisten valmistajien kilpailukyvylle maailmanlaajuisesti sekä Euroopan sisäisesti. Kilpailu kiristyy, kun valmistajien on sopeuduttava uusiin vaatimuksiin ja samalla säilytettävä kilpailukyky kansainvälisillä markkinoilla”, Atradiuksen maajohtaja Juhani Laitala summaa. Atradius on globaali luottovakuuttamisen, takausvakuuttamisen ja perintäpalveluiden asiantuntija, joka toimii 52 maassa ja jolla on tiedot yli 240 miljoonan yrityksen maksukäyttäytymisestä. Atradius-konsernin vuoden 2022 liikevaihto oli 2,5 miljardia euroa. Atradius kuuluu sekä maailman että Suomen suurimpiin luottovakuuttajiin. Vuonna 1925 perustetun organisaation pääkonttori sijaitsee Madridissa. Atradiuksen pääomistaja on espanjalainen Grupo Catalana Occidente.

Atradius

Luotto­va­kuu­tu­syhtiö Atradius arvioi: EU:n uudet tariffit kasvattavat kauppasodan uhkaa ja sähköautojen hintaa

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN