Kaksoisksenonajovalot ovat tehokkaat. Ruudikkaiden levyjarrujen keltaiset jarrusatulat antavat näyttävyyttä.

Kaksoisksenonajovalot ovat tehokkaat. Ruudikkaiden levyjarrujen keltaiset jarrusatulat antavat näyttävyyttä.

Juha Peltonen

Koeajossa Alfa Romeo Giulia Veloce Ti 2.0 280 hv AT8 AWD: Giulian kirsikka

Legendaarisen Giulia Veloce Ti AWD:n teho-painosuhde on 5,1 kg/hv.

Auto Bild.Koeajot

Al­fa Ro­meo Giu­lia Ve­lo­ce Ti tar­jo­aa ai­van oman­lais­taan Al­fa-il­ma­pii­riä, jos­ta pys­tyy naut­ti­maan täy­si­pai­noi­ses­ti joka het­ki. Tot­ta kai Giu­lia on ai­na lu­keu­tu­nut no­pei­siin se­da­nei­hin, mut­ta Ve­lo­ce Ti mer­kit­see AWD-ver­si­o­na kir­sik­kaa kaa­kun pääl­lä – maa­il­mal­la Ve­lo­ce Ti on saa­ta­vil­la myös ta­ka­ve­toi­se­na.

2,0-lit­rai­sen tur­bo­ne­li­kon voi­ma­va­rois­sa ei tin­gi­tä, vaan Giu­lia Ve­lo­ce Ti ete­nee joka het­ki voi­man tun­tu kaa­su­var­paas­sa. Kos­ka toi­min­ta­mat­ka on täy­del­lä tan­kil­la lä­hes 800 ki­lo­met­riä, niin 280-he­vos­voi­mai­sen tur­bo­ko­neen kans­sa pär­jää 8,1 lit­ran kes­ki­ku­lu­tuk­sin hy­vin.

Vaik­ka en yl­tä­nyt osin rei­pa­sot­tei­ses­sa ajos­sa teh­taan mää­rit­tä­mään kes­ki­ku­lu­tus­lu­ke­maan, niin te­hoi­hin, ne­li­ve­toon ja na­pak­kaan 5,2 se­kun­nin 0–100 km/h -kiih­ty­vyy­teen näh­den ku­lu­tus­ta ei voi pi­tää eri­tyi­sen kor­ke­a­na.

ZF:n au­to­maat­ti

Ve­lo­cen 8-no­peuk­si­nen, juo­he­as­ti vaih­ta­va ZF 8HP50 -au­to­maat­ti­vaih­teis­to on to­teu­tet­tu mo­men­tin­muun­ti­mel­la. Oh­jaus­pyö­räs­sä on kook­kaat sii­vek­keet au­to­maat­ti­laa­ti­kon ma­nu­aa­li­sia vaih­to­ja var­ten. Jou­si­tus on Al­fa Ro­me­on kil­pa­his­to­ri­aan pei­la­ten erit­täin on­nis­tu­nut yh­dis­tel­mä so­pi­vaa ko­vuut­ta ja mat­ka­mu­ka­vuut­ta.

Alfa Romeo Giulia Veloce Ti:n tunnistaa tummista pakoputkenpäistä.

Alfa Romeo Giulia Veloce Ti:n tunnistaa tummista pakoputkenpäistä.

Juha Peltonen

Tehokkaat jarrut on varustettu keltaisilla jarrusatuloilla.

Tehokkaat jarrut on varustettu keltaisilla jarrusatuloilla.

Juha Peltonen

Juha Peltonen

Nor­maa­lis­ti Al­fa Ro­meo Giu­lia Ve­lo­ce Ti ete­nee ta­ka­ve­dol­la, ja ai­na pi­don me­ne­tys­tä ha­vait­ta­es­sa ne­li­ve­dol­la. Ve­to­suh­det­ta voi­daan tar­kas­tel­la kos­ke­tus­näy­tön AWD/RWD-osi­os­ta.

Ren­gas­ko­ko on ak­se­leil­la eri­ä­vä: edes­sä 225/40 R 19, ta­ka­na 255/35 R 19. Kar­ke­al­la as­fal­til­la ma­ta­lap­ro­fii­li­ren­kaat vä­lit­tä­vät mel­ko voi­ma­kas­ta ren­gas­me­lua.

Ajo­va­loi­na on te­hok­kaat tup­lak­se­no­nit, jot­ka ny­ky­päi­vä­nä al­ka­vat ol­la le­dei­hin näh­den har­vi­nai­set.

Mai­nio näyt­tö­ruu­tu

Giu­lia on en­nen kaik­kea aja­ja­kes­kei­nen iso se­dan, ja sii­nä teh­das on­kin on­nis­tu­nut hie­nos­ti. Plus­saa on ai­to Al­fa-at­mos­fää­ri ja Ti:n tun­nel­ma­va­lais­tus. Mii­nuk­se­na etuo­vi­au­kot ovat muo­toi­lul­taan au­tos­ta nous­ta­es­sa pit­kä­jal­kai­sel­le ka­pe­at, min­kä li­säk­si B-pi­la­rien jyrk­kä kal­lis­tus­kul­ma li­sää ovi­auk­ko­jen ah­taut­ta pois­tut­ta­es­sa.

Superselkeä mittaristo edustaa perinteistä Alfaa. Ohjauspyörässä oleva käynnistyspainike ei yllättäen olekaan punainen, vaan musta.

Superselkeä mittaristo edustaa perinteistä Alfaa. Ohjauspyörässä oleva käynnistyspainike ei yllättäen olekaan punainen, vaan musta.

Juha Peltonen

Laadukasta keskinäyttöä operoidaan kätevästi säätöpyörästä.

Laadukasta keskinäyttöä operoidaan kätevästi säätöpyörästä.

Juha Peltonen

Pyöreät päänäytöt ovat perinteistä sporttista Alfaa.

Pyöreät päänäytöt ovat perinteistä sporttista Alfaa.

Juha Peltonen

Etuistuimien sivuttaistuki on tasokas. Reisitukea pystyy säätämään.

Etuistuimien sivuttaistuki on tasokas. Reisitukea pystyy säätämään.

Juha Peltonen

Takaistuintilat ovat ahtaat ainakin pitkäjalkaisille.

Takaistuintilat ovat ahtaat ainakin pitkäjalkaisille.

Juha Peltonen

400 newtonmetriä vääntävä turbomoottori varmistaa railakkaan suorituskyvyn, joka natsaa kehittyneeseen nelivetoon.

400 newtonmetriä vääntävä turbomoottori varmistaa railakkaan suorituskyvyn, joka natsaa kehittyneeseen nelivetoon.

Juha Peltonen

Myös käyttöautona: tavaratilaa saadaan 480–1200 litraa.

Myös käyttöautona: tavaratilaa saadaan 480–1200 litraa.

Juha Peltonen

Osa­nah­ka­ver­hoil­tui­hin Qu­ad­ri­fog­lio-etuis­tui­miin liit­ty­vät me­kaa­ni­set rei­si­tu­en sää­döt, ja tuo­lit an­ta­vat na­pa­kan si­vut­tais­tu­en.

Ta­kais­tui­mel­la ei vält­tä­mät­tä ole yh­tä mu­ka­vaa, sil­lä kah­del­le muo­toil­lul­la ta­kais­tui­mel­la pol­vi­ti­laa on mel­ko vä­hän pol­vi­ti­laa.

Ta­kais­tui­men lie­vää ti­la­nah­taut­ta on omi­aan lie­ven­tä­mään Har­man Kar­do­nin au­dio, joka tois­taa 14 kai­ut­ti­men ja sub­ba­rin sekä 900 wa­tin vah­vis­ti­men voi­min jy­ke­väs­ti ma­ta­lia taa­juuk­sia.

Giu­li­an näyt­tö­ruu­tu on sekä vi­su­aa­li­ses­ti et­tä käyt­tö­mu­ka­vuu­del­taan har­vi­nai­sen on­nis­tu­nut ja täy­sin Al­fan luon­tee­seen is­tu­va. Kos­ke­tus­näy­tön ope­roin­ti su­juu hel­pos­ti, ja va­li­koi­ta voi­daan siir­rel­lä sa­maan ta­paan kuin BMW:llä. Ajo­tie­to­ko­net­ta hoi­del­laan oi­ke­an viik­sen pai­nik­kees­ta.

Juha Pel­to­nen

Al­fa Ro­meo Giu­lia Ve­lo­ce Ti 2.0 280 hv AT8 AWD

Moot­to­ri

R4, tur­bo, 1995 cm3, 206 kW (280 hv)/5250 r/min, 400 Nm/2250–4500 r/min

Suo­ri­tus­ky­ky

0–100 km/h 5,2 s, huip­pu­no­peus 240 km/h

Ku­lu­tus

6,4 l/100 km, ben­sii­ni

CO2-pääs­töt

173 g/km

Voi­man­siir­to

A8, ne­li­ve­to

Mi­tat

p. 4643, l. 1860, k. 1450 mm, ak­se­li­vä­li 2820 mm, oma­mas­sa 1605 kg, ta­va­ra­ti­la 480–1200 l, tank­ki 58 l

Hin­ta

74 990 eu­roa, ko­ea­jo­au­to 74 990 eu­roa (2022)

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Päivitysten myötä Nissan Jukeen on tullut myös uusi varustetaso nimeltä N-Sport, joka korostaa auton urheilullisia ominaisuuksia niin ulkoisilla kuin sisäisillä yksityiskohdilla. Keltaisen ulkovärin palauttaminen Nissan Juke-mallistoon on suora vastaus asiakkaiden toiveisiin.

Päivitysten myötä Nissan Jukeen on tullut myös uusi varustetaso nimeltä N-Sport, joka korostaa auton urheilullisia ominaisuuksia niin ulkoisilla kuin sisäisillä yksityiskohdilla. Keltaisen ulkovärin palauttaminen Nissan Juke-mallistoon on suora vastaus asiakkaiden toiveisiin.

guillem hernandez

Nissan Juke: Kaivattu keltainen koriväri suorittaa paluun ohjelmistoon

Auto Bild.Uutiset
Päivitysten myötä Nissan Jukeen on tullut myös uusi varustetaso nimeltä N-Sport, joka korostaa auton urheilullisia ominaisuuksia niin ulkoisilla kuin sisäisillä yksityiskohdilla. Keltaisen ulkovärin palauttaminen Nissan Juke-mallistoon on suora vastaus asiakkaiden toiveisiin.

Päivitysten myötä Nissan Jukeen on tullut myös uusi varustetaso nimeltä N-Sport, joka korostaa auton urheilullisia ominaisuuksia niin ulkoisilla kuin sisäisillä yksityiskohdilla. Keltaisen ulkovärin palauttaminen Nissan Juke-mallistoon on suora vastaus asiakkaiden toiveisiin.

guillem hernandez

Nissan Juke: Kaivattu keltainen koriväri suorittaa paluun ohjelmistoon

Auto Bild.Uutiset

J. Rinta-Jouppi OY

Tällaisia autoja yli 65-vuotiaat ostavat

Auto Bild.Uutiset

J. Rinta-Jouppi OY

Tällaisia autoja yli 65-vuotiaat ostavat

Auto Bild.Uutiset
Naistoimittajat arvostivat KIA EV3:a

Naistoimittajat arvostivat KIA EV3:a

Kia

Tässä on naistoimittajien valitsema Vuoden kompakti SUV

Auto Bild.Uutiset
Naistoimittajat arvostivat KIA EV3:a

Naistoimittajat arvostivat KIA EV3:a

Kia

Tässä on naistoimittajien valitsema Vuoden kompakti SUV

Auto Bild.Uutiset

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!