Kilpailu: Voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Etusivu
Hyöty
Koeajot
Testit
Uutiset
Klassikot
Superautot
Kilpailut
Tilaa lehti
Tilaa lehti

Bentley Batur: Kehitysohjelma on valmis

A6 Avantin leveä keulavirnistys näyttää vakuuttavalta. Led-ajovalot ovat ruudikkaat.

A6 Avantin leveä keulavirnistys näyttää vakuuttavalta. Led-ajovalot ovat ruudikkaat.

Koeajossa Audi A6 Avant: Raskaan sarjan kevythybridi

Uuden A6:n aloitustason V6-turbodiesel on ripeäliikkeinen ja ennen kaikkea vääntävä.

Auto Bild.Koeajot
21.4.2020

En­sim­mäisenä huo­miona tuo­reim­mas­ta Au­di A6 Avant qu­at­t­ros­ta: sen kori on niin tii­vis, et­tä ovet pi­tää jy­säyt­tää kiin­ni. Toi­se­na huo­mio kiin­nit­tyy mal­li­ni­mes­sä ole­vaan MHEV-kir­jai­nyh­dis­tel­mään, joka tar­koit­taa V6-tur­bo­die­se­lin yh­tey­des­sä ke­vyt­hyb­ri­diä. 6-sy­lin­terisen moot­to­rin yh­tey­des­sä se tar­koit­taa 48 vol­tin säh­kö­jär­jes­tel­mää, kun 4-sy­lin­te­ri­sis­sä ke­vyt­hyb­ri­deis­sä on 12 voltin säh­kö­jär­jes­tel­mä.

Ke­vyt­hyb­ri­di­jär­jes­tel­män lu­va­taan alen­ta­van polt­to­ai­neen­ku­lu­tus­ta noin 0,7 l/100 km.

Ko­ea­joim­me mie­len­kiin­toi­sen A6 Avant 45 TDI:n, joka edus­taa edul­li­sem­paa tar­jon­taa kuin 286-he­vos­voi­mai­nen A6 Avant 50 TDI.

Vään­töä 500 Nm

An­si­ok­kaas­ti ää­nie­ris­tet­ty yh­teis­pai­ne­ruis­kut­tei­nen V6-tur­bo­die­sel mah­dol­lis­taa osal­taan al­hai­sen si­sä­me­lu­ta­son.

3,0-lit­rai­nen V6-tur­bo­die­sel edus­taa vään­tä­vää moot­to­ria par­haas­ta pääs­tä, sil­lä vään­tö­lu­ke­mak­si il­moi­te­taan ko­van luo­kan 500 new­ton­met­riä kes­kei­sel­lä käyn­ti­no­peu­sa­lu­eel­la 1 750–3 250 r/min.

Takaluukku toimii V6 TDI:ssä sähköisesti. Takavalot ovat led-tyyppiset.

Takaluukku toimii V6 TDI:ssä sähköisesti. Takavalot ovat led-tyyppiset.

Mal­lis­tos­sa on toki myös 50 TDI, joka tar­joi­lee vään­töä 620 new­ton­met­riä, mut­ta jo tämä nyt ajos­sa ol­lut die­sel­tek­niik­ka so­pii 1,9-ton­ni­sen ne­li­ve­toi­sen Au­din voi­man­läh­teek­si kul­jet­ta­jan nä­kö­kul­mas­ta kat­sot­tu­na kuin nenä pää­hän, ja 8-no­peuk­si­nen tipt­ro­nic-au­to­maat­ti­vaih­teis­to pal­ve­lee ison die­se­lin yh­tey­des­sä hie­nos­tu­nees­ti.

Tal­vi­sis­sa ke­li­o­lo­suh­teis­sa ne­li­ve­toi­nen A6 läh­tee pai­kal­taan kuin jä­nis ma­kuul­ta – Au­di A6 Avant 45 TDI pal­ve­lee per­he­käy­tön ohel­la kun­ni­ak­kaas­ti myös si­vu­toi­mi­se­na ur­hei­lu­au­to­na! Mitä kes­ki­ku­lu­tuk­seen tu­lee, niin au­ton ajo­tie­to­ko­neen mu­kaan die­se­liä pa­loi tal­vi­sis­sa olo­suh­teis­sa sa­dal­la ki­lo­met­ril­lä kes­ki­mää­rin 7,4 lit­raan, mikä on au­ton mas­sa, ne­li­ve­to ja moot­to­rin koko huo­mi­oi­den lois­ta­va suo­ri­tus.

Eri­no­mais­ta va­lo­te­hoa

Sak­sa­lai­sen jä­mä­käk­si lei­vot­tu jou­si­tus so­pii pa­ra­hik­si suo­ma­lai­sel­le ties­töl­le. V6-tur­bo­die­se­liin liit­tyy va­ki­o­na säh­köi­ses­ti sää­det­tä­vä is­kun­vai­men­nus, jon­ka kes­ki­kon­so­lis­ta va­lit­ta­vat ajo­ti­lat ovat ta­lous­pai­not­tei­nen ef­fi­cien­cy, mu­ka­vuut­ta ko­ros­ta­va com­fort, tie­to­ko­neen va­lit­se­ma au­to, ur­hei­lul­li­sen jäyk­kä dy­na­mic sekä omia miel­ty­myk­siä pai­not­ta­va in­di­vi­du­al.

Näis­tä ää­ri­lai­toi­na sekä com­fort et­tä dy­na­mic so­pi­vat, eh­kä hie­man odot­ta­mat­ta, myös mut­kai­sil­le pik­ku­teil­le. Com­fort ei ole lii­an peh­meä, ei­kä dy­na­mic tun­nu yli­ko­val­ta. Säh­kö­me­kaa­ni­ses­ti te­hos­te­tun oh­jauk­sen kes­ki­a­lu­e­tun­tu­ma on eri­no­mai­nen. Te­hos­tus on no­peus­tun­nis­tei­nen.

Mal­liin saa li­sä­ra­hal­la ne­li­pyö­rä­oh­jauk­sen ja mu­kau­tu­van il­ma­jou­si­tuk­sen.

Huip­pu­ta­son HD Mat­rix led -lähi- ja -kau­ko­va­lot ovat va­lo­te­hol­taan omaa luok­kaan­sa – nii­den tur­vin kel­paa ede­tä pi­meil­lä teil­lä. Mo­nis­ta tur­va­va­rus­teis­ta kan­nat­taa ot­taa esiin ak­tii­vi­nen kais­tal­ta­pois­tu­mis­va­roi­tin.

Hy­vää ja pa­ran­net­ta­vaa

Täys­di­gi­taa­li­nen ko­je­lau­ta näyt­tää ko­ko­nai­suu­des­saan hie­nos­tu­neen fu­tu­ris­ti­sel­ta. MMI na­vi­ga­ti­on plus -tie­to­viih­de­jär­jes­tel­män erit­täin sel­keä ja le­veä 10,1 tuu­man näyt­tö tu­kee hie­nos­ti 12,3-tuu­mais­ta di­gi­taa­lis­ta pää­mit­ta­ris­toa.

Kojelaudan toiminnot on asemoitu sangen selkeästi. Pimeällä kojelaudassa on tyylikäs valonauha.

Kojelaudan toiminnot on asemoitu sangen selkeästi. Pimeällä kojelaudassa on tyylikäs valonauha.

A6 Avantissa vaihdoista huolehtii momentinmuuntimella  toteutettu ZF:n valmistama 8-nopeuksinen automaattivaihteisto. Vaihtotapahtumat sujuvat pehmeästi.

A6 Avantissa vaihdoista huolehtii momentinmuuntimella toteutettu ZF:n valmistama 8-nopeuksinen automaattivaihteisto. Vaihtotapahtumat sujuvat pehmeästi.

Leveät diginäytöt lukeutuvat tämän hetken hienoimpien kategoriaan.

Leveät diginäytöt lukeutuvat tämän hetken hienoimpien kategoriaan.

Iso 12-tuumainen kosketusnäyttö on näyttävä, mutta sen käyttö vaatii tarpeettoman kovaa napauttelua.

Iso 12-tuumainen kosketusnäyttö on näyttävä, mutta sen käyttö vaatii tarpeettoman kovaa napauttelua.

Ko­ko­nais­to­teu­tus lu­keu­tuu vi­su­aa­li­ses­ti mark­ki­noi­den tä­män het­ki­seen par­haim­mis­toon. Kos­ke­tus­näyt­tö (MMI touch res­pon­se) sai­si kui­ten­kin re­a­goi­da her­kem­min, sil­lä ai­na­kin tes­tiyk­si­lös­sä sen ope­roin­ti edel­lyt­ti tar­peet­to­man voi­mal­lis­ta na­paut­te­lua.

A6 Avant 45 TDI:ssä on myös pä­te­vä­toi­mi­nen, te­rä­vä­piir­toi­nen hei­jas­tus­näyt­tö, joka osoit­taa myös ka­me­ra­pe­rus­tei­ses­ti no­peus­ra­joi­tuk­set sekä mu­kau­tu­vaan va­ki­o­no­peu­den­sää­ti­meen va­li­tun koh­de-etäi­syy­den.

Tie­to­viih­de­jär­jes­tel­mä ky­ke­nee lu­ke­maan ää­neen säh­kö­pos­tit – to­sin vaih­te­le­val­la me­nes­tyk­sel­lä. Eng­lan­nin kie­li tai­puu hy­vin, mut­ta yl­lät­tä­en sak­san kie­li (ja toki myös suo­men kie­li) tuot­ta­vat ään­tä­mis­vai­keuk­sia.

USB-port­tien käy­tet­tä­vyy­des­sä on toi­vo­mi­sen va­raa, sil­lä ne on si­joi­tet­tu kan­nel­li­sen kon­so­li­lo­ke­ron si­sä­puo­lel­la. Toi­saal­ta mat­ka­pu­he­li­men voi täl­löin si­joit­taa ko­te­loon la­tauk­seen, jos­kaan sii­nä ta­pauk­ses­sa mat­ka­pu­he­li­men soin­tia ei vält­tä­mät­tä kuu­le.

Na­vi­goin­ti­lait­teen osoi­te­tie­to­jen syöt­tö on hie­man han­ka­las­ti to­teu­tet­tu, sil­lä osoi­te pi­tää vie­rit­tää aak­kos­te­tus­ta va­li­kos­ta sen si­jaan, et­tä sen voi­si syöt­tää suo­raan ha­ku­kent­tään. Myös­kään ka­tu­nu­me­ron syöt­tö ei luon­nis­tu hel­pos­ti. Syöt­tö­ken­täs­sä lu­kee ”Mi­hin ka­tu­nu­me­roon ha­lu­at ajaa?”, mut­ta ruu­tuun ei vai­ku­ta pys­ty­vän syöt­tä­mään ka­tu­nu­me­roa.

Na­vi­goin­ti­lait­teen ala­puo­li­seen 8,6-tuu­mai­seen kon­so­li­näyt­töön on koos­tet­tu muun mu­as­sa il­ma­pu­hal­luk­sen ja läm­mi­tyk­sen toi­min­to­va­li­kot. Sen to­teu­tus on hie­nos­tu­nut.

Kur­kis­tus is­tu­ma­ti­loi­hin

Is­tui­met on ver­hoil­tu miel­lyt­tä­väl­lä al­can­ta­ral­la. Etuis­tui­mien si­vut­tais­tu­ki on ta­sol­taan koh­tuul­li­nen, jos­kaan ei hoi­kal­le kul­jet­ta­jal­le vält­tä­mät­tä ihan­teel­li­nen. Pit­käl­lä ajo­mat­kal­la penk­ki tun­tuu joka ta­pauk­ses­sa vä­syt­tä­mät­tö­mäl­tä, mitä on omi­aan te­hos­ta­maan säh­köi­nen, luon­teel­taan te­ho­kas ris­ti­se­län­tu­en sää­tö. Muu­ten­kin etuis­tui­mien kat­ta­vat säh­kö­sää­döt mah­dol­lis­ta­vat tar­kan ajo­a­sen­non va­lin­nan. Rei­si­tu­kea pys­tyy sää­tä­mään me­kaa­ni­ses­ti.

Sähkösäätöisissä etuistuimissa on asiallinen sivuttaistuki ja erittäin tehokas ristiseläntuki.

Sähkösäätöisissä etuistuimissa on asiallinen sivuttaistuki ja erittäin tehokas ristiseläntuki.

Takaistuimella voisi olla hiukan enemmän polvitilaa. Avantissa on ihan kohtuullisesti pääntilaa. Takaselkänoja on kolmiosainen (40:20:40).

Takaistuimella voisi olla hiukan enemmän polvitilaa. Avantissa on ihan kohtuullisesti pääntilaa. Takaselkänoja on kolmiosainen (40:20:40).

A6:n farmariversion tavaratila kasvaa selkänojien taitolla 565:stä 1 680 litraan. Kevythybridissä akusto haukkaa hiukan tavaratilaa.

A6:n farmariversion tavaratila kasvaa selkänojien taitolla 565:stä 1 680 litraan. Kevythybridissä akusto haukkaa hiukan tavaratilaa.

Vaik­ka ak­se­li­vä­li kas­voi 12 mil­liä ja toi mat­kus­ta­moon pari sent­tiä li­sää ti­laa, niin pit­kä­koi­pi­set tes­ti­mat­kus­ta­jat kai­pa­si­vat taak­se li­sä­sent­te­jä. 4,9-met­ri­sen Au­di A6 Avan­tin ta­kais­tui­mel­le soi­si­kin mie­lel­lään muu­ta­man sen­tin run­saam­paa pol­vi­ti­laa. Pään­ti­laa on sen si­jaan riit­tä­väs­ti.

Ta­ka­mat­kus­ta­jil­le on va­rat­tu kak­si va­lais­tua USB-port­tia, ja he pys­ty­vät sää­tä­mään il­mas­toin­tia omas­ta näyt­tö­pa­nee­lis­taan.

Au­di A6 Avan­tin ta­ka­luu­kun säh­köi­nen toi­min­ta te­kee kaup­pa­mat­kois­ta vai­vat­to­mam­pia, ja ta­va­ra­ti­lan nos­to­kor­keus on mu­ka­van al­hai­nen. Ta­va­ra­ti­laan mah­tuu enim­mil­lään 1 680 lit­raa, ja ta­ka­sel­kä­no­jien tait­ta­mi­nen alas tuot­taa ta­sai­sen las­taus­pin­nan.

Ke­vyt­hyb­ri­din 48 vol­tin akus­to syö aa­vis­tuk­sen ta­va­ra­ti­las­ta. Lat­ti­a­kis­kot mah­dol­lis­ta­vat ti­lan­ja­ka­jan käy­tön, ja va­sem­mas­sa lai­das­sa on verk­ko­tas­ku vaik­ka öl­jy­pul­loa var­ten.↔

Juha Pel­to­nen

Au­di A6 Avant Bu­si­ness 45 TDI MHEV Qu­at­t­ro tipt­ro­nic

Moot­to­ri

V6, tur­bo, 2967 cm³,
170 kW (231 hv)/3250–4750 r/min,
500 Nm/1750–3250 r/min

Suo­ri­tus­ky­ky

0–100 km/h 6,5 s, huip­pu­no­peus 250 km/h

Ku­lu­tus

7,2–7,6 l/100 km, die­sel

CO2-pääs­töt

188–200 g/km

Voi­man­siir­to

A8, ne­li­ve­to

Mi­tat

p. 4939, l. 1886, k. 1467 mm, ak­se­li­vä­li 2924 mm, oma­mas­sa 1890 kg, kan­ta­vuus 745 kg, ve­to­mas­sa 2000/750 kg, ta­va­ra­ti­la 565–1680 l, tank­ki 63 l

Hin­ta

avoin­na (2019)

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Lex Perkinsin katsotaan poistavan tehokkaasti pitkän matkan autonkäyttäjien tankkaus-/latausongelmat, sekä esimerkiksi taksarien käyttöhuolet, näiden tyhjäkäyttäessä autoa kovilla pakkasilla. (Kuvituskuva)

Lex Perkinsin katsotaan poistavan tehokkaasti pitkän matkan autonkäyttäjien tankkaus-/latausongelmat, sekä esimerkiksi taksarien käyttöhuolet, näiden tyhjäkäyttäessä autoa kovilla pakkasilla. (Kuvituskuva)

Aznom

Dramaattinen yllätyskäänne poltto­moot­to­ri­kiis­tassa: Lex Perkins kumosi lopullisesti EU:n vuodesta 2035 ajaman poltto­moot­to­ri­au­tojen myyntikiellon

Auto Bild.Uutiset
1.4.2023
Lex Perkinsin katsotaan poistavan tehokkaasti pitkän matkan autonkäyttäjien tankkaus-/latausongelmat, sekä esimerkiksi taksarien käyttöhuolet, näiden tyhjäkäyttäessä autoa kovilla pakkasilla. (Kuvituskuva)

Lex Perkinsin katsotaan poistavan tehokkaasti pitkän matkan autonkäyttäjien tankkaus-/latausongelmat, sekä esimerkiksi taksarien käyttöhuolet, näiden tyhjäkäyttäessä autoa kovilla pakkasilla. (Kuvituskuva)

Aznom

Dramaattinen yllätyskäänne poltto­moot­to­ri­kiis­tassa: Lex Perkins kumosi lopullisesti EU:n vuodesta 2035 ajaman poltto­moot­to­ri­au­tojen myyntikiellon

Auto Bild.Uutiset
1.4.2023
Ensimmäiset EQE SUV:t saapuvat Suomeen kesällä 2023. Suomessa on paremmat perusvarusteet kuin Keski-Euroopassa.

Ensimmäiset EQE SUV:t saapuvat Suomeen kesällä 2023. Suomessa on paremmat perusvarusteet kuin Keski-Euroopassa.

Mercedes-Benz AG – Communications

Mercedes-Benz EQE SUV: Premium-luokan täyssähköinen SUV

Auto Bild.Uutiset
19.2.2023
Ensimmäiset EQE SUV:t saapuvat Suomeen kesällä 2023. Suomessa on paremmat perusvarusteet kuin Keski-Euroopassa.

Ensimmäiset EQE SUV:t saapuvat Suomeen kesällä 2023. Suomessa on paremmat perusvarusteet kuin Keski-Euroopassa.

Mercedes-Benz AG – Communications

Mercedes-Benz EQE SUV: Premium-luokan täyssähköinen SUV

Auto Bild.Uutiset
19.2.2023
Ford Transit Custom on saatavana etu- ja takavetoisena joko manuaali- tai automaattivaihteistolla. Mallistoon kuuluu nyt myös odotettu AWD-neliveto, joka on aina automaattivaihteinen.

Ford Transit Custom on saatavana etu- ja takavetoisena joko manuaali- tai automaattivaihteistolla. Mallistoon kuuluu nyt myös odotettu AWD-neliveto, joka on aina automaattivaihteinen.

Ford

Ford: Julkisti Transit Custom ja Tourneo Custom -mallien hinnat Suomessa

Auto Bild.Uutiset
31.1.2023
Ford Transit Custom on saatavana etu- ja takavetoisena joko manuaali- tai automaattivaihteistolla. Mallistoon kuuluu nyt myös odotettu AWD-neliveto, joka on aina automaattivaihteinen.

Ford Transit Custom on saatavana etu- ja takavetoisena joko manuaali- tai automaattivaihteistolla. Mallistoon kuuluu nyt myös odotettu AWD-neliveto, joka on aina automaattivaihteinen.

Ford

Ford: Julkisti Transit Custom ja Tourneo Custom -mallien hinnat Suomessa

Auto Bild.Uutiset
31.1.2023

VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT

Bentley Batur: Kehitysohjelma on valmis

Opel Kadett C: Uskoisitko, että se täytti jo 50 vuotta...?

Tällainen oli sähköisen liikenteen alkutaival Suomessa – astara Finlandin tekninen kouluttaja Rami Vähävirta on nähnyt autoilun sähköistymisen

Auto Bild 12/2023 on kaupoissa

Auto Bild Palvelu 1 -ostotutkimus: Asiakkaiden tarpeiden ja odotusten huomioiminen on haastavaa

Waulis: Mullistava suomalainen moottorikeksintö

Citroën ë-C4: Uudistettu mallisto saa uuden voimalinjan sekä enemmän toimintamatkaa – samalla hinnat pysyvät ennallaan

Toyotan akkuteknologia: Tulossa kolme uutta nestemäiseen elektrolyyttiin perustuvaa akkua

Koeajossa Ford Focus ST-Line 1.0 EcoBoost Hybrid 155 hv A7: ”Kadunmiehen RS”

Koeajossa Volvo V90 Cross Country: Pitkille taipaleille

HYÖTYJUTUT

Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki

Mielenkiintoinen retroritari

Paaliin vai pajalle?

Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut

Näin kuormaat peräkärryn oikein

... Lisää

KOEAJOT

Koeajossa Ford Focus ST-Line 1.0 EcoBoost Hybrid 155 hv A7: ”Kadunmiehen RS”

Koeajossa Volvo V90 Cross Country: Pitkille taipaleille

Koeajossa Dacia Jogger TCe 110 Extreme 7P: Iso perheen perusauto

Ensikoeajossa Ford Mustang Mach I: Äänivallia kiusaamassa

Koeajossa Jaguar E-Pace P300e Plug-in Hybrid R-Dynamic S: Kissaperheen moniosaaja

Koeajossa Fiat 500 3+1: Lisäovellinen

Koeajossa Renault Clio TCe 90 X-Tronic A Intens: Pikkuylellisesti variaattorilla

Koeajossa BMW iX3 Charged Plus: Sähköinen välimalli

Koeajossa Mercedes-Benz C 200 4Matic A Business AMG: Moderni mittapuu

Koeajossa Dacia Sandero TCe 90 A Comfort: Pirteä perusauto

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot

Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!

Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!

Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä

Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?

... Lisää

FOKUS MEDIA

Hifimaailma

Klassik­ko­le­vy­soitin Musical Fidelityltä

Hifimaailma

Langallisesta langaton

Koti ja keittiö

Romanttisesta punamul­ta­tor­pasta moderniin valmistaloon – Ritva ja Ilkka vaihtoivat helpompaan asumiseen

Hifimaailma

Toisen sukupolven Gemini 

Hifimaailma

Ruarkilta uusi striimaava radiosoitin

Hifimaailma

Aurorasoundilta putkihybridi  

Hifimaailma

Betonia sen olla pitää

Hifimaailma

Schiitin Urd 

Hifimaailma

Highend-tason musiikkipalvelin Antipodesilta 

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUTTA

Bentley Batur: Kehitysohjelma on valmis

Opel Kadett C: Uskoisitko, että se täytti jo 50 vuotta...?

Tällainen oli sähköisen liikenteen alkutaival Suomessa – astara Finlandin tekninen kouluttaja Rami Vähävirta on nähnyt autoilun sähköistymisen

Auto Bild 12/2023 on kaupoissa

Auto Bild Palvelu 1 -ostotutkimus: Asiakkaiden tarpeiden ja odotusten huomioiminen on haastavaa

HYÖTYJUTUT

Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

... Lisää

KOEAJOT

Koeajossa Ford Focus ST-Line 1.0 EcoBoost Hybrid 155 hv A7: ”Kadunmiehen RS”

Koeajossa Volvo V90 Cross Country: Pitkille taipaleille

Koeajossa Dacia Jogger TCe 110 Extreme 7P: Iso perheen perusauto

Ensikoeajossa Ford Mustang Mach I: Äänivallia kiusaamassa

Koeajossa Jaguar E-Pace P300e Plug-in Hybrid R-Dynamic S: Kissaperheen moniosaaja

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

... Lisää

5 VUOTTA SITTEN...

FOKUS MEDIA

Hifimaailma

Klassik­ko­le­vy­soitin Musical Fidelityltä

Hifimaailma

Langallisesta langaton

Koti ja keittiö

Romanttisesta punamul­ta­tor­pasta moderniin valmistaloon – Ritva ja Ilkka vaihtoivat helpompaan asumiseen

Hifimaailma

Toisen sukupolven Gemini 

Hifimaailma

Ruarkilta uusi striimaava radiosoitin

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

Premium-metalliväri on testiyksilössä hätkähdyttävän syväefektinen Fantastic Red.

Premium-metalliväri on testiyksilössä hätkähdyttävän syväefektinen Fantastic Red.

Juha Peltonen

Koeajossa Ford Focus ST-Line 1.0 EcoBoost Hybrid 155 hv A7: ”Kadunmiehen RS”

Kaupallinen yhteistyö

Autolaina – vinkkejä auton rahoitukseen

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

Bentley Batur: Kehitysohjelma on valmis

Tällainen oli sähköisen liikenteen alkutaival Suomessa – astara Finlandin tekninen kouluttaja Rami Vähävirta on nähnyt autoilun sähköistymisen

Auto Bild Palvelu 1 -ostotutkimus: Asiakkaiden tarpeiden ja odotusten huomioiminen on haastavaa

Waulis: Mullistava suomalainen moottorikeksintö

Citroën ë-C4: Uudistettu mallisto saa uuden voimalinjan sekä enemmän toimintamatkaa – samalla hinnat pysyvät ennallaan

Toyotan akkuteknologia: Tulossa kolme uutta nestemäiseen elektrolyyttiin perustuvaa akkua

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV Black Edition: Pistokeladattava erikoisversio saapui Suomeen

Viidennen sukupolven Renault Clio: Tarkempi ohjaustuntuma ja paremmat pintamateriaalit

astaralle Nissanin maahantuonti Puolassa

Renault Scenic E-Tech electric: Luotiin täysin uusiksi

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

Koeajossa Ford Focus ST-Line 1.0 EcoBoost Hybrid 155 hv A7: ”Kadunmiehen RS”

Auto Bild Palvelu 1 -ostotutkimus: Asiakkaiden tarpeiden ja odotusten huomioiminen on haastavaa

Volkswagen ID.7: Täyssähköautolle luvataan jopa 617 km toimintamatkaa

Waulis: Mullistava suomalainen moottorikeksintö

Toyotan akkuteknologia: Tulossa kolme uutta nestemäiseen elektrolyyttiin perustuvaa akkua

Volkswagen Touareg uudistui: Suomessa myyntiin kaksi ladattavaa hybridiversiota

Volkswagen Passat Variant: Uudessa sukupolvessa kaksi ladattavaa hybridiä

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV Black Edition: Pistokeladattava erikoisversio saapui Suomeen

Tekoäly: Onko automyyjän ammatti kuoleva ala?

Korealainen SsangYong muutti nimekseen KGM: Mallistossa on jatkossa ainoastaan sähköautoja

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

Premium-metalliväri on testiyksilössä hätkähdyttävän syväefektinen Fantastic Red.

Premium-metalliväri on testiyksilössä hätkähdyttävän syväefektinen Fantastic Red.

Juha Peltonen

Koeajossa Ford Focus ST-Line 1.0 EcoBoost Hybrid 155 hv A7: ”Kadunmiehen RS”

Kaupallinen yhteistyö

Autolaina – vinkkejä auton rahoitukseen

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

Bentley Batur: Kehitysohjelma on valmis

Tällainen oli sähköisen liikenteen alkutaival Suomessa – astara Finlandin tekninen kouluttaja Rami Vähävirta on nähnyt autoilun sähköistymisen

Auto Bild Palvelu 1 -ostotutkimus: Asiakkaiden tarpeiden ja odotusten huomioiminen on haastavaa

Waulis: Mullistava suomalainen moottorikeksintö

Citroën ë-C4: Uudistettu mallisto saa uuden voimalinjan sekä enemmän toimintamatkaa – samalla hinnat pysyvät ennallaan

Toyotan akkuteknologia: Tulossa kolme uutta nestemäiseen elektrolyyttiin perustuvaa akkua

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV Black Edition: Pistokeladattava erikoisversio saapui Suomeen

Viidennen sukupolven Renault Clio: Tarkempi ohjaustuntuma ja paremmat pintamateriaalit

astaralle Nissanin maahantuonti Puolassa

Renault Scenic E-Tech electric: Luotiin täysin uusiksi

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

Koeajossa Ford Focus ST-Line 1.0 EcoBoost Hybrid 155 hv A7: ”Kadunmiehen RS”

Auto Bild Palvelu 1 -ostotutkimus: Asiakkaiden tarpeiden ja odotusten huomioiminen on haastavaa

Volkswagen ID.7: Täyssähköautolle luvataan jopa 617 km toimintamatkaa

Waulis: Mullistava suomalainen moottorikeksintö

Toyotan akkuteknologia: Tulossa kolme uutta nestemäiseen elektrolyyttiin perustuvaa akkua

Volkswagen Touareg uudistui: Suomessa myyntiin kaksi ladattavaa hybridiversiota

Volkswagen Passat Variant: Uudessa sukupolvessa kaksi ladattavaa hybridiä

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV Black Edition: Pistokeladattava erikoisversio saapui Suomeen

Tekoäly: Onko automyyjän ammatti kuoleva ala?

Korealainen SsangYong muutti nimekseen KGM: Mallistossa on jatkossa ainoastaan sähköautoja

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2

Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2