Kilpailu: Voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Etusivu
Hyöty
Koeajot
Testit
Uutiset
Klassikot
Superautot
Kilpailut
Tilaa lehti
Tilaa lehti

Voisi olla kova juttu? Käytetty Audi S8 4.2 quattro väijyy eBaylla – alkaen-hinta Saksassa alle 7000 euroa!

Citroën C4 Cactuksessa on selkeää sukunäköä muihin Citroën-malleihin. Konservatiivisemman ulkonäön saanut C4 Cactus on tarjolla 31 väriyhdistelmällä.

Citroën C4 Cactuksessa on selkeää sukunäköä muihin Citroën-malleihin. Konservatiivisemman ulkonäön saanut C4 Cactus on tarjolla 31 väriyhdistelmällä.

Koeajossa Citroën C4 Cactus: Uusi taikamatto

Konser­va­tii­vi­semman näköiseksi uudistunut C4 Cactus on sympaattisen tuntuinen kokonaisuus, ja siinä on Citroënille takavuosien takaa tuttua taikamaton tuntua.

Auto Bild.Koeajot
13.8.2019

Uu­si Cit­roën C4 Cac­tus tuo edel­lis­mal­lia voi­mak­kaam­min mie­leen Cit­roën 2CV:n, jon­ka val­mis­tus aloi­tet­tiin vuon­na 1948.

Al­ku­pe­räi­nen ta­voi­te oli teh­dä au­to, jol­la kak­si maan­vil­je­li­jää voi vie­dä sa­dan ki­lon kuor­man 60 ki­lo­met­rin pää­hän to­ril­le, ja jol­la pys­tyy tar­vit­ta­es­sa ylit­tä­mään vaik­ka kyn­nös­pel­lon ka­nan­mu­nien rik­kou­tu­mat­ta.

Leh­dis­tö tyr­mä­si Pa­rii­sin au­to­näyt­te­lys­sä esi­tel­lyn Cit­roën 2CV:n nau­ret­ta­va­na ja ru­ma­na.

Ai­ka on men­nyt eteen­päin, ei­kä uut­ta Cit­roën C4 Cac­tus­ta ole tyr­mät­ty ru­ma­na ja nau­ret­ta­va. Myös­kään sen suun­nit­te­lu­ta­voit­teet ei­vät ole sa­mat kuin am­moin, vaik­ka yh­tei­si­ä­kin piir­tei­tä löy­tyy so­pi­vas­ti mo­der­ni­soi­tu­na.

Kah­des­ta yh­dek­si

Cit­roën C4 Cac­tuk­sen oh­jaa­mon il­me on pir­te­äs­ti oman­lai­sen­sa ja poik­ke­aa val­ta­vir­ras­ta. Ko­je­lau­dan muo­toi­lul­la on saa­tu ava­ruut­ta etu­mat­kus­ta­jan jal­ka­ti­laan. Vaa­ka­ta­so ko­je­lau­dan pääl­li­nen on omi­aan tuo­maan ti­lan­tun­tua, ja han­si­kas­lo­ke­ron kan­si tuo ret­ro­fii­lis­tä.

Aiemmasta C4 Cactuksesta tutut kyljen Air Bump -ilmatyynyt ovat nykymallissa hillitymmän kokoiset, ja ne on vain ovien alalaid

Aiemmasta C4 Cactuksesta tutut kyljen Air Bump -ilmatyynyt ovat nykymallissa hillitymmän kokoiset, ja ne on vain ovien alalaid

Ko­je­lau­dan va­paam­man muo­toi­lun mah­dol­lis­taa se, et­tä mat­kus­ta­jan etu­tur­va­tyy­ny ei pon­nah­da esil­le ko­je­lau­das­ta vaan kat­to­ver­hoi­lus­ta. Täs­sä on puo­les­taan syy sii­hen, mik­si mat­kus­ta­jan au­rin­ko­li­pas­sa ei ole niin sa­not­tua meik­ki­pei­liä: tyy­nyn lau­e­tes­sa au­rin­ko­li­pas­sa ole­va pei­li voi­si rik­kou­tua ja te­rä­vät sir­pa­leen va­hin­goit­taa mat­kus­ta­jaa.

Syy sii­hen, et­tä Cit­roën C4 Cac­tuk­sen ul­ko­nä­kö on men­nyt hie­man hil­li­tym­pään suun­taan, löy­ty­nee Cit­roë­nin mal­li­po­li­tii­kas­ta. Ai­em­min mal­lis­tos­sa ol­leen Cit­roën C4 Hatch­bac­kin tuo­tan­to on lop­pu­mas­sa, jo­ten Cit­roën C4 Cac­tus kor­vaa ta­val­laan sekä edel­tä­jän­sä et­tä Hatch­bac­kin.

Ta­va­ra­ti­lan koos­sa Hatch­bac­kiin tot­tu­neet hä­vi­ä­vät täs­sä mal­liu­u­dis­tuk­ses­sa, sil­lä Cac­tuk­ses­sa on hat­tu­hyl­lyn al­la 60 lit­raa vä­hem­män ti­laa.

Vä­hem­män il­ma­tyy­ny­jä

Edel­lis­mal­lin Cac­tuk­sen ul­ko­nä­köä hal­lin­neet Air­bump-il­ma­tyy­nyt ovat ka­don­neet keu­las­ta ja pe­räs­tä, ja kyl­jes­sä­kin ne ovat siir­ty­neet ai­em­paa huo­maa­mat­to­mam­mik­si oven ala­lai­taan.

Kojelaudan yleisilme on kokonaisuudessaan pirteä ja omanlaisensa. Nahkaremmein toteutetut ovien sisäkahvat tuovat tuulahduksen nostalgiaa ja sopivat kokonaisuuteen.

Kojelaudan yleisilme on kokonaisuudessaan pirteä ja omanlaisensa. Nahkaremmein toteutetut ovien sisäkahvat tuovat tuulahduksen nostalgiaa ja sopivat kokonaisuuteen.

Tut­tua on se, et­tä ta­ka­o­vien si­vu­la­sit ei­vät au­kea ylös-alas­suun­nas­sa. Ta­ka­si­vu­la­sin avaa­mi­nen hoi­de­taan vi­vul­la, joka työn­tää la­sin ta­ka­lai­taa ulos­päin, jol­loin lasi ra­ot­tuu.

Täl­lä ai­em­min pop-out-ni­mel­lä kul­ke­neel­la rat­kai­sul­la on sääs­tet­ty pai­noa, min­kä mai­ni­taan­kin ole­van yk­si Cit­roën C4 Cac­tuk­sen pe­ru­si­dea – uu­tuu­den sa­no­taan ole­van 150 ki­log­ram­maa kil­pai­li­joi­taan ke­vy­em­pi.

Etuis­tui­mil­la on mai­ni­os­ti ti­laa, ja ko­je­lau­dan muo­toi­lu on omi­aan tuo­maan li­sää ti­lan­tun­tua. Kak­si ai­kuis­ta mies­tä mah­tuu ta­kais­tui­mel­le vai­vat­ta. Kol­mel­la mie­hi­tet­ty­nä ta­ka­na on tii­vis tun­nel­ma, mikä on ym­mär­ret­tä­vää, sil­lä ky­sees­sä on C-seg­men­tin au­to.

Ko­ti­soh­va­mu­ka­vuut­ta

Ko­ea­jos­sa ol­lees­sa kor­keim­mas­sa Shine-va­rus­te­ta­sos­sa on va­ki­o­na Ad­van­ced Com­fort -is­tui­met. Kes­kim­mäi­seen Feel-va­rus­te­ta­soon is­tui­met saa li­sä­va­rus­tee­na, mut­ta edul­li­sim­paan Live-va­rus­te­luun nii­tä ei saa.

Is­tui­mis­sa on poh­jal­la vä­hem­män jous­ta­va, tu­ke­vam­pi vaah­to­ku­mi, ja is­tui­men pin­nal­la ole­vat vaah­to­ku­mi ja täy­te ovat poh­ja­o­saa peh­me­äm­mät. Ol­koon ra­ken­ne mikä ta­han­sa, niin is­tui­met ovat ni­men­sä mu­kai­ses­ti peh­me­än mu­ka­vat.

Etuistuimella istuessa tulee mieleen mukava kotinojatuoli. Pehmeä pintakerros ja jämäkämpi sisärakenne ovat omiaan lisäämään mukavuutta, vaikka sivuttaistuki jääkin vaatimattomaksi.

Etuistuimella istuessa tulee mieleen mukava kotinojatuoli. Pehmeä pintakerros ja jämäkämpi sisärakenne ovat omiaan lisäämään mukavuutta, vaikka sivuttaistuki jääkin vaatimattomaksi.

It­se­ään is­tui­mel­le si­joi­tel­les­sa tu­lee tun­ne, et­tä is­tuu ko­to­sal­la mu­ka­van peh­me­äl­lä soh­val­la.

Ko­ea­jo­au­tos­sa li­sä­va­rus­tee­na ol­leen Met­ro­po­li­tan red -si­su­tuk­sen vä­ri­va­li­koi­ma on pir­teä is­tuin­ver­hoi­lua ja ko­je­lau­dan vä­riä myö­ten, ja tämä li­sää en­ti­ses­tään ko­ti­soh­va­mais­ta tun­nel­maa.

Peh­me­än mu­ka­vat is­tui­met so­pi­vat ko­ko­nai­suu­teen mai­ni­os­ti, vaik­ka ne ei­vät an­na kaar­teis­sa ihan vii­mei­seen saak­ka hi­ot­tua si­vut­tais­tu­kea.

Toi­nen pie­ni mii­nus liit­tyy kes­ki­kyy­när­no­jaan. Mu­ka­van ren­nos­ti is­tu­es­sa jää hie­man kai­paa­maan mah­dol­li­suut­ta le­puut­taa kät­tä kes­ki­kyy­när­no­jan pääl­lä. Ny­ky­a­se­tuk­sil­la kes­ki­no­ja on kui­ten­kin lii­an ta­ka­na, jot­ta kyy­när­pää no­jai­si luon­te­vas­ti sen pääl­lä.

Mu­ka­vaa kyy­tiä

Cit­roën C4 Cac­tuk­sen mu­ka­vuut­ta pa­ran­taa, tai oi­ke­as­taan jopa ko­ros­taa, uu­si hyd­rau­li­sel­la vai­men­nuk­sel­la va­rus­tet­tu mu­ka­vuus­jou­si­tus (Hyd­rau­lic Cus­hi­on). Vaik­ka ni­mes­sä on sana hyd­rau­lic, ja Cit­roën on tun­net­tu kaa­su­nes­te­jou­si­tuk­ses­taan, ky­sees­sä ei ole kaa­su­nes­te­jou­si­tus.

Takaistuin on varsin miedosti muotoiltu, ja se on etuistuimien tapaan pehmeän mukava. Takasivuikkunat eivät aukea ylös-alassuunnassa, vaan raottuvat auki takalaidasta.

Takaistuin on varsin miedosti muotoiltu, ja se on etuistuimien tapaan pehmeän mukava. Takasivuikkunat eivät aukea ylös-alassuunnassa, vaan raottuvat auki takalaidasta.

Kier­re­jou­sien yh­tey­des­sä ole­va is­kun­vai­men­ti­men pe­rus­rat­kai­su on alun pe­rin suun­ni­tel­tu ral­li­käyt­töön, ja siel­tä se on löy­tä­nyt tien­sä si­vii­li­käyt­töön. Vai­men­ti­men öl­jyn vir­taus­ta so­pi­vas­ti oh­jai­le­mal­la voi­vat jou­set ol­la mu­ka­van peh­me­ät.

Prog­res­sii­vi­ses­ti toi­mi­val­la vai­men­nuk­sel­la saa­daan ai­kaan myös se, et­tä jou­si­tus ei ta­paa suu­rem­mis­sa­kaan töys­syis­sä poh­jaan­lyön­ti­ku­me­ja.

Rat­kai­su on toi­mi­va, sil­lä kori ei kal­lis­te­le kaar­teis­sa lii­al­li­ses­ti. Mut­ka­teil­lä Cit­roën C4 Cac­tus kal­lis­tuu mää­rät­tyyn pis­tee­seen, mut­ta kori ei juu­ri­kaan nii­aa sii­tä enem­pää si­vu­suun­nas­sa.

Mut­ka­teil­lä pär­jää siis mai­ni­os­ti – eni­ten me­no­ha­lu­ja hil­lit­see is­tui­mien hei­koh­ko si­vut­tais­tu­ki. Me­nos­sa ei ole ur­hei­lul­li­suut­ta te­rä­vyyt­tä, vaan mu­ka­van ke­vyt­tä kal­lis­te­lua.

Pie­nem­mät, ja myös suu­rem­mat, töys­syt ylit­ty­vät au­ton ko­ko­luok­ka huo­mi­oi­den mu­ka­vas­ti, sil­lä mo­nen ko­ko­luok­kaa suu­rem­man­kaan au­ton jou­si­tus ei nie­le epä­ta­sai­suuk­sia yh­tä mal­lik­kaan mu­ka­vas­ti.

Jos on jos­kus aja­nut kaa­su­nes­te­jou­si­te­tul­la Cit­roë­nil­lä, niin uu­del­la Cac­tuk­sel­la ko­kee suu­rem­pien röyk­ky­jen yli­tyk­ses­sä sa­man tun­nel­man. Kaa­su­nes­te­jou­sin va­rus­tet­tu­ja Cit­roë­ne­ja kut­sut­tiin ai­ka­naan var­sin ylei­ses­ti len­tä­vik­si ma­toik­si, sil­lä meno tun­tui usein hie­man lei­ju­val­ta.

Tavaratila on hieman pienempi kuin useissa kilpailijoissa, eikä se laajene tasapohjaiseksi. Tarjolla oleva 350 litran vetoisuus riittää selkeän muotoilun ansiosta kuitenkin varsin pitkälle.

Tavaratila on hieman pienempi kuin useissa kilpailijoissa, eikä se laajene tasapohjaiseksi. Tarjolla oleva 350 litran vetoisuus riittää selkeän muotoilun ansiosta kuitenkin varsin pitkälle.

Töys­syn yli­tyk­sen jäl­keen tu­lee tun­ne, et­tä au­to ikään kuin vii­vyt­te­li­si jou­si­tuk­sen las­keu­tu­mi­ses­sa nor­maa­li­kor­keu­teen. Mut­ta käyt­tä­jän kan­nal­ta on yh­den­te­ke­vää, mitä vai­men­ti­mien si­säl­lä ta­pah­tuu, sil­lä kyy­ti on mu­ka­vaa.

Toi­nen au­to­maat­ti

Jou­si­tus­mu­ka­vuu­den ohel­la ajo­me­lu py­syy Cit­roën C4 Cac­tuk­ses­sa hy­vin ku­ris­sa, ei­kä me­noa sä­es­tä häi­rit­se­vän kova ajo­vii­man su­hi­na tai jy­ris­tä­vät ren­ga­sää­net. Ko­ea­jo­au­tos­sa oli to­sin al­la nas­tat­to­mat tal­vi­ren­kaat, jot­ka ovat ren­gas­va­li­koi­mas­ta juu­ri­kin ne kaik­kein hil­jai­sim­mat.

Voi­mak­kaas­ti kiih­dy­tet­tä­es­sä moot­to­rin ää­ni kuu­luu oh­jaa­moon, mut­ta 3-sy­lin­te­ri­sen ku­jer­rus tun­tuu oi­ke­as­taan kuu­lu­van sym­paat­ti­seen ko­ko­nai­suu­teen.

Moot­to­rin voi­ma­va­rat riit­tä­vät kel­vol­li­ses­ti nel­jän­kin hen­gen kuor­mal­la, vaik­ka meno ei ole­kaan sport­ti­sen ter­hak­kaa. Moot­to­ri ve­tää ta­sai­sen vah­vas­ti läpi koko kier­ros­lu­ku­a­lu­een, ei­kä te­ho­piik­kiä tule mis­sään vai­hees­sa.

Ko­ea­jo­au­tos­sa oli au­to­maat­ti­vaih­teis­to, joka on Ai­si­nin val­mis­ta­va ja mo­men­tin­muun­ti­mel­la va­rus­tet­tu. Edel­lis­mal­lin au­to­ma­ti­soi­tuun ma­nu­aa­liin ver­rat­tu­na py­käl­tä­mi­nen on huo­mat­ta­vas­ti su­ju­vam­paa ja luon­te­vam­paa.

Vaih­teis­to­tyy­pin vaih­tu­mi­sen myö­tä myös va­lit­sin on vaih­ta­nut paik­kaa: ai­em­man au­to­maa­tin ko­je­lau­dan pai­nik­keet ovat his­to­ri­aa, ja va­lit­sin on ny­ky­ään ”nor­maa­lil­la pai­kal­la” kes­ki­kon­so­lis­sa.

Ihan hi­taas­ti ryö­mi­tet­tä­es­sä, ja sil­loin­kin oi­ke­as­taan liik­keel­le­läh­dön al­ku­vai­hees­sa, vaih­teis­to ei tun­nu läh­te­vän ve­tä­mään yh­tä jou­he­vas­ti, kuin mo­men­tin­muun­ti­mel­la va­rus­te­tul­la au­to­maa­til­la on tot­tu­nut,

Hil­jak­seen va­lu­tel­ta­es­sa au­to nyt­käh­tää liik­keel­le vas­ta sit­ten, kun jar­ru­pol­jin on lä­hes ko­ko­naan va­pau­tet­tu – ja sit­ten kul­jet­ta­ja tu­lee­kin hel­pos­ti pol­kais­seek­si jar­rua sii­nä mää­rin, et­tä vauh­ti py­säh­tyy.

Uu­dis­tu­nut Cit­roën C4 Cac­tus on so­pi­vas­ti eri­koi­nen ja so­pi­vas­ti ta­va­no­mai­nen, et­tä se kel­van­nee vaih­to­eh­dok­si mal­lis­tos­ta pois­tu­val­le Cit­roën C4 Hatch­bac­kil­le.

Ai­na­kaan mu­ka­vuu­des­sa ei tule pie­nin­tä­kään hei­ken­nys­tä, sil­lä Cac­tus on ko­koi­sek­seen yl­lät­tä­vän mu­ka­va – niin is­tui­mien, me­lun kuin jou­si­tus­mu­ka­vuu­den­kin osal­ta.

Miel­lyt­tää

Mu­ka­vuus

Sekä jou­si­tus- et­tä is­tuin­mu­ka­vuus ovat täs­sä ko­ko­luo­kas­sa huo­mat­ta­van hy­vät.

Är­syt­tää

Ajoit­tai­nen te­rä­vyys

Vaih­teis­to tun­tuu hi­taas­ti ryö­mi­tet­tä­es­sä tart­tu­van ve­tä­mään tur­han te­rä­väs­ti.

Yl­lät­tää

Jou­si­tus

Sel­ke­äs­ti mu­ka­vuus­pai­not­tei­nen jou­si­tus pi­tää ko­rin kal­lis­te­lut kaar­teis­sa yl­lät­tä­vän hy­vin ku­ris­sa.

Yh­teen­ve­to

Ul­ko­nä­öl­tään kon­ser­va­tii­vi­sem­mak­si muut­tu­nut C4 Cac­tus erot­tuu edel­leen pir­te­äs­ti val­ta­vir­ras­ta, ja myös oh­jaa­mon il­me on pi­ris­tä­vän oman­lai­sen­sa. Mu­ka­vuut­ta ja so­pi­vaa eri­koi­suut­ta ar­vos­ta­val­le C4 Cac­tus on oi­va va­lin­ta, ja se tuo po­si­tii­vi­ses­sa mie­les­sä mie­leen Cit­roën 2CV:n.

(4 täh­teä)

Cit­roën C4 Cac­tus Pu­re­Tech 110 Shine Au­to­maat­ti

Moot­to­ri

R3, tur­bo, 1199 cm3, 81 kW (110 hv)/5500 r/min, 205 Nm/1500 r/min

Suo­ri­tus­ky­ky

0–100 km/h 10,9 s, huip­pu­no­peus 188 km/h

Ku­lu­tus

5,3 l/100 km, ben­sii­ni

CO2-pääs­töt

119 g/km

Voi­man­siir­to

A6, etu­ve­to

Mi­tat

p. 4170, l. 1714, k. 1480 mm, ak­se­li­vä­li 2595 mm, oma­mas­sa 1145 kg, kan­ta­vuus 455 kg, ve­to­mas­sa 920/570 kg, ta­va­ra­ti­la 348 (358*) – 1170 l, tank­ki 50 l

Hin­ta

23 689 eu­roa, ko­ea­jo­au­to 27 706 eu­roa (2018)

* hat­tu­hyl­lyn ja ta­va­ra­ti­lan poh­jan al­la ole­va tila

Os­ka­ri Pent­ti

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Myös saksalaisen rock-muusikko Udo Lindenbergin varastettu Porsche löytyi merikontista.

Myös saksalaisen rock-muusikko Udo Lindenbergin varastettu Porsche löytyi merikontista.

Tarkoitus salakuljettaa Turkkiin ja Libyaan: 40 varastettua loistoautoa löytyi merikontteihin sullottuina!

Auto Bild.Uutiset
1.7.2020
Myös saksalaisen rock-muusikko Udo Lindenbergin varastettu Porsche löytyi merikontista.

Myös saksalaisen rock-muusikko Udo Lindenbergin varastettu Porsche löytyi merikontista.

Tarkoitus salakuljettaa Turkkiin ja Libyaan: 40 varastettua loistoautoa löytyi merikontteihin sullottuina!

Auto Bild.Uutiset
1.7.2020

Uusi Opel Mokka: Hinnat julkistettu ja ennakkomyynti alkaa

Auto Bild.Uutiset
25.11.2020

Uusi Opel Mokka: Hinnat julkistettu ja ennakkomyynti alkaa

Auto Bild.Uutiset
25.11.2020

Honda Civic Type R Limited Edition: Uusi etuvetoisten kierrosennätys Suzukan radalla

Auto Bild.Uutiset
13.7.2020

Honda Civic Type R Limited Edition: Uusi etuvetoisten kierrosennätys Suzukan radalla

Auto Bild.Uutiset
13.7.2020

VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT

Voisi olla kova juttu? Käytetty Audi S8 4.2 quattro väijyy eBaylla – alkaen-hinta Saksassa alle 7000 euroa!

Miten olisi Tesla Model S Convertible? Italiassa sellaisia valmistetaan muunnostyönä!

Citroën C4 ja täyssähköinen ë-C4: Uuden sukupolven Hatchbackeja

Etrusco: Uusi matkai­lu­au­to­merkki saapui Suomeen

No nyt alkaa kuulostaa villiltä: Miltä kuulostaisi Corvetten keulalla toteutettu katumaasturi…?

Hyundai Bayon: Ensimmäiset teaser-kuvat julkaistiin

Audin täyssäh­kö­au­to­mal­listo laajenee: Audi Q4 e-tronin ja Audi e-tron GT:n ennakkovaraus alkoi Suomessa

Groupe Renaultin viisi­vuo­tis­suun­ni­telma: Renaultin uusi aalto

Dacia Bigster Concept: Viisi­vuo­tis­suun­ni­tel­massa Dusteria isompi katumaasturi

Eurorepar Car Service: Suomeen uusi monimerk­ki­huol­to­ketju

HYÖTYJUTUT

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki

Mielenkiintoinen retroritari

Paaliin vai pajalle?

Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut

Näin kuormaat peräkärryn oikein

Näin sujuu koiran kuljetus autossa - täsmäohjeet

... Lisää

KOEAJOT

Koeajossa Ford Focus Active 1.5 EcoBoost 182 hv A: Lisäarvoa perhekäyttöön

Koeajossa Škoda Karoq 2.0 TSI 4x4 Sportline DSG: GT-tason katumaasturi

Koeajossa Nissan Micra IG-T 100 S/S Xtronic N-Connecta A: Persoonallinen lähestymistapa

Koeajossa Hyundai i30 N Fastback Performance Pack: Menovedet silmissä

Koeajossa Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 177 hv 7DCT 4WD N Line: Urheilujuhlan tuntua

Koeajossa Kia Optima Sportswagon PHEV Business Luxury AW A/T: Töpselifarkku

Koeajossa BMW 320d xDrive Sedan Business M Sport: Kärppä iskee

Koeajossa Dacia Duster: Turbokoneen säveliä

Koeajossa Mercedes-Benz A-sarjan Sedan: Virtaviivainen A-sarjalainen

Koeajossa Fiat 500X: Perheautojen väriläiskä

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot

Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!

Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!

Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä

Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?

... Lisää

FOKUS MEDIA

Hifimaailma

Sujuva toistoa kompaktissa muodossa

Hifimaailma

Nuoruus ja menneisyys kohtaavat

Hifimaailma

Diapolinen kuulokevahvistin-dac

Hifimaailma

Vain äänenlaadun takia

Hifimaailma

Sonylta uusi älykaiutin

Hifimaailma

Äärimmäistä da-muunnosta 

Hifimaailma

NuPrimelta uusi d-luokkainen

Koti ja keittiö

Toimiva koti vanhassa kerrostalossa

Koti ja keittiö

Lisää kodikkuutta kuoseilla

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

1957 Ferrari 335 S Spider Scaglietti: Onko tämä maailman kallein Ferrari?

Myös uusi auto ostetaan entistä useammin verkosta

Kaista-avustimien ja hätäjar­ru­tus­jär­jes­telmien käyttö kasvussa

Classic Motor Show Lahdessa: Suurten merkkien vuosijuhlia

Nainen yritti 1930-mallisella autolla maailman ympäri – ihosyöpä pakotti keskeyttämään

Lexus LC 500: Maailmanensi-ilta Detroitin autonäyttelyssä

Auto haudattiin maan alle piiloon neuvos­to­jou­koilta: Lähti käyntiin lähes 70 vuoden jälkeen!

Koeajossa BMW 116d: Urheilullisempaa ilmettä

Autoliitto julkaisee automatkailijan oppaan Baltiaan ja Koillis-Puolaan

Muista: Varo aura-autoa!

UUTTA

Voisi olla kova juttu? Käytetty Audi S8 4.2 quattro väijyy eBaylla – alkaen-hinta Saksassa alle 7000 euroa!

Miten olisi Tesla Model S Convertible? Italiassa sellaisia valmistetaan muunnostyönä!

Citroën C4 ja täyssähköinen ë-C4: Uuden sukupolven Hatchbackeja

Etrusco: Uusi matkai­lu­au­to­merkki saapui Suomeen

No nyt alkaa kuulostaa villiltä: Miltä kuulostaisi Corvetten keulalla toteutettu katumaasturi…?

HYÖTYJUTUT

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki

... Lisää

KOEAJOT

Koeajossa Ford Focus Active 1.5 EcoBoost 182 hv A: Lisäarvoa perhekäyttöön

Koeajossa Škoda Karoq 2.0 TSI 4x4 Sportline DSG: GT-tason katumaasturi

Koeajossa Nissan Micra IG-T 100 S/S Xtronic N-Connecta A: Persoonallinen lähestymistapa

Koeajossa Hyundai i30 N Fastback Performance Pack: Menovedet silmissä

Koeajossa Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 177 hv 7DCT 4WD N Line: Urheilujuhlan tuntua

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

... Lisää

5 VUOTTA SITTEN...

1957 Ferrari 335 S Spider Scaglietti: Onko tämä maailman kallein Ferrari?

Myös uusi auto ostetaan entistä useammin verkosta

Kaista-avustimien ja hätäjar­ru­tus­jär­jes­telmien käyttö kasvussa

Classic Motor Show Lahdessa: Suurten merkkien vuosijuhlia

Nainen yritti 1930-mallisella autolla maailman ympäri – ihosyöpä pakotti keskeyttämään

FOKUS MEDIA

Hifimaailma

Sujuva toistoa kompaktissa muodossa

Hifimaailma

Nuoruus ja menneisyys kohtaavat

Hifimaailma

Diapolinen kuulokevahvistin-dac

Hifimaailma

Vain äänenlaadun takia

Hifimaailma

Sonylta uusi älykaiutin

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

TILAA TÄSTÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

Täysin uuden Nissan Qashqain kuvat julkistetaan helmikuussa. Tässä vielä naamioituna.

Täysin uuden Nissan Qashqain kuvat julkistetaan helmikuussa. Tässä vielä naamioituna.

Nissan UK

Täysin uusi Nissan Qashqai: Tarjoaa sähköistetyt voimalinjat

Kaupallinen yhteistyö

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

Miten olisi Tesla Model S Convertible? Italiassa sellaisia valmistetaan muunnostyönä!

Citroën C4 ja täyssähköinen ë-C4: Uuden sukupolven Hatchbackeja

Etrusco: Uusi matkai­lu­au­to­merkki saapui Suomeen

No nyt alkaa kuulostaa villiltä: Miltä kuulostaisi Corvetten keulalla toteutettu katumaasturi…?

Hyundai Bayon: Ensimmäiset teaser-kuvat julkaistiin

Audin täyssäh­kö­au­to­mal­listo laajenee: Audi Q4 e-tronin ja Audi e-tron GT:n ennakkovaraus alkoi Suomessa

Groupe Renaultin viisi­vuo­tis­suun­ni­telma: Renaultin uusi aalto

Dacia Bigster Concept: Viisi­vuo­tis­suun­ni­tel­massa Dusteria isompi katumaasturi

Eurorepar Car Service: Suomeen uusi monimerk­ki­huol­to­ketju

Silentium: Aloittaa aktiivisen vasta­me­lu­tek­niikan kehitystyön

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

Täysin uusi Nissan Qashqai: Tarjoaa sähköistetyt voimalinjat

Suomeen on luvattu jopa -30 asteen pakkasia: Tiedätkö, miten suojella autosi akkua?

Stellantis-fuusio: Tiedätkö, mitä se merkitsee konsernin yksittäisille merkeille?

Miltä kuulostaisi leveä korisarja Dacia Dusteriin? Saksassa on ainakin yksi tuning-firma, jolla on asiaan vastaus!

Nokian Hakkapeliitta 10: Alan moderneinta nastateknologiaa

Ford Mustang Mach I: Suomen hinnat julkistettiin ja myynti käynnistyi

Audin täyssäh­kö­au­to­mal­listo laajenee: Audi Q4 e-tronin ja Audi e-tron GT:n ennakkovaraus alkoi Suomessa

Koeajossa Škoda Karoq 2.0 TSI 4x4 Sportline DSG: GT-tason katumaasturi

Volvon jälleen­myy­jä­ver­kosto: Vahvistuu uudella toimijalla

Onko sähköautojen toimintamatkan riittämättömyys tulevaisuudessa vähenevä pelko – vai riippuuko toimintamatka sittenkin Suomessa ihan yksilö­koh­tai­sesta tarpeesta?

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

Tästä ei kilpa-auto juuri kauniimmaksi muutu: 1957 Ferrari 335 S Spider Scaglietti.

Tästä ei kilpa-auto juuri kauniimmaksi muutu: 1957 Ferrari 335 S Spider Scaglietti.

1957 Ferrari 335 S Spider Scaglietti: Onko tämä maailman kallein Ferrari?

Auto Bild.Uutiset
25.1.2016
Tästä ei kilpa-auto juuri kauniimmaksi muutu: 1957 Ferrari 335 S Spider Scaglietti.

Tästä ei kilpa-auto juuri kauniimmaksi muutu: 1957 Ferrari 335 S Spider Scaglietti.

1957 Ferrari 335 S Spider Scaglietti: Onko tämä maailman kallein Ferrari?

Auto Bild.Uutiset
25.1.2016

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

TILAA TÄSTÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

Täysin uuden Nissan Qashqain kuvat julkistetaan helmikuussa. Tässä vielä naamioituna.

Täysin uuden Nissan Qashqain kuvat julkistetaan helmikuussa. Tässä vielä naamioituna.

Nissan UK

Täysin uusi Nissan Qashqai: Tarjoaa sähköistetyt voimalinjat

Kaupallinen yhteistyö

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

Miten olisi Tesla Model S Convertible? Italiassa sellaisia valmistetaan muunnostyönä!

Citroën C4 ja täyssähköinen ë-C4: Uuden sukupolven Hatchbackeja

Etrusco: Uusi matkai­lu­au­to­merkki saapui Suomeen

No nyt alkaa kuulostaa villiltä: Miltä kuulostaisi Corvetten keulalla toteutettu katumaasturi…?

Hyundai Bayon: Ensimmäiset teaser-kuvat julkaistiin

Audin täyssäh­kö­au­to­mal­listo laajenee: Audi Q4 e-tronin ja Audi e-tron GT:n ennakkovaraus alkoi Suomessa

Groupe Renaultin viisi­vuo­tis­suun­ni­telma: Renaultin uusi aalto

Dacia Bigster Concept: Viisi­vuo­tis­suun­ni­tel­massa Dusteria isompi katumaasturi

Eurorepar Car Service: Suomeen uusi monimerk­ki­huol­to­ketju

Silentium: Aloittaa aktiivisen vasta­me­lu­tek­niikan kehitystyön

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

Täysin uusi Nissan Qashqai: Tarjoaa sähköistetyt voimalinjat

Suomeen on luvattu jopa -30 asteen pakkasia: Tiedätkö, miten suojella autosi akkua?

Stellantis-fuusio: Tiedätkö, mitä se merkitsee konsernin yksittäisille merkeille?

Miltä kuulostaisi leveä korisarja Dacia Dusteriin? Saksassa on ainakin yksi tuning-firma, jolla on asiaan vastaus!

Nokian Hakkapeliitta 10: Alan moderneinta nastateknologiaa

Ford Mustang Mach I: Suomen hinnat julkistettiin ja myynti käynnistyi

Audin täyssäh­kö­au­to­mal­listo laajenee: Audi Q4 e-tronin ja Audi e-tron GT:n ennakkovaraus alkoi Suomessa

Koeajossa Škoda Karoq 2.0 TSI 4x4 Sportline DSG: GT-tason katumaasturi

Volvon jälleen­myy­jä­ver­kosto: Vahvistuu uudella toimijalla

Onko sähköautojen toimintamatkan riittämättömyys tulevaisuudessa vähenevä pelko – vai riippuuko toimintamatka sittenkin Suomessa ihan yksilö­koh­tai­sesta tarpeesta?

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

Tästä ei kilpa-auto juuri kauniimmaksi muutu: 1957 Ferrari 335 S Spider Scaglietti.

Tästä ei kilpa-auto juuri kauniimmaksi muutu: 1957 Ferrari 335 S Spider Scaglietti.

1957 Ferrari 335 S Spider Scaglietti: Onko tämä maailman kallein Ferrari?

Auto Bild.Uutiset
25.1.2016
Tästä ei kilpa-auto juuri kauniimmaksi muutu: 1957 Ferrari 335 S Spider Scaglietti.

Tästä ei kilpa-auto juuri kauniimmaksi muutu: 1957 Ferrari 335 S Spider Scaglietti.

1957 Ferrari 335 S Spider Scaglietti: Onko tämä maailman kallein Ferrari?

Auto Bild.Uutiset
25.1.2016
Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2

Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2

Tämä sivusto käyttää evästeitä käytettävyyden parantamiseksi. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt myös evästeiden käyttämisen.