Kilpailu: Voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Etusivu
Hyöty
Koeajot
Testit
Uutiset
Klassikot
Superautot
Kilpailut
Tilaa lehti
Tilaa lehti

Land Rover Defender: Legenda täytti 75 vuotta!

Kolmannen polven Dacia Sandero on käytännöllinen ja sekä jousitukseltaan että ohjaukseltaan erittäin mukava auto.

Kolmannen polven Dacia Sandero on käytännöllinen ja sekä jousitukseltaan että ohjaukseltaan erittäin mukava auto.

Juha Peltonen

Koeajossa Dacia Sandero TCe 90 A Comfort: Pirteä perusauto

Dacia Sanderoon on helppo ihastua nimenomaan Hatchbackin yksinkertaisen toimivuuden, mutta myös laadukkaan viimeistelyn ansiosta.

Auto Bild.Koeajot
7.5.2023

Da­cia San­de­ron al­ku­ta­ri­naa voi­daan pi­tää mei­kä­läi­sit­täin lä­hes ek­soot­ti­se­na: en­sim­mäi­sen pol­ven mal­lis­to luo­tiin ni­mit­täin alun pi­tä­en Ete­lä-Ame­ri­kan mark­ki­noil­le, ja mal­lin myyn­ti al­koi Eu­roo­pas­sa vuon­na 2008. Nyt on edet­ty jo kol­man­teen su­ku­pol­veen.

Vaik­ka uu­sin Da­cia San­de­ro on mää­rä­tyl­lä ta­val­la pe­rin­tei­nen, niin juu­ri sii­nä pii­lee sen suu­ri vah­vuus, ja sik­si se miel­lyt­tää mo­nia. Da­cia San­de­ron pa­ris­sa ei tar­vit­se opis­kel­la tu­hat­si­vuis­ta mul­ti­me­dia-li­sä­oh­je­kir­jaa, vaan toi­min­not ovat sel­ke­äs­ti esil­lä.

Dacia Sandero TCe 90 A Comfortissa on myös takana ledivalot.

Dacia Sandero TCe 90 A Comfortissa on myös takana ledivalot.

Juha Peltonen

Comfort-varusteluun kuuluvat 15-tuumaiset teräsvanteet pölykapselein.

Comfort-varusteluun kuuluvat 15-tuumaiset teräsvanteet pölykapselein.

Juha Peltonen

Matkustamon viimeistely on tasokasta, ja kojelaudan etuosa on tässä hintaluokassa epätavallisen paksusti pehmustettu. Kosketusnäyttö on 8-tuumainen. Suomenkieliseen multimediajärjestelmään kuuluu muun muassa radio, neljä kaiutinta, älypuhelinpeilausvalmius ja radion kaukosäätö ohjauspyörässä. Dacia Sanderon CVT-vaihteisto merkitsee perusautossa tuntuvaa lisämukavuutta.

Matkustamon viimeistely on tasokasta, ja kojelaudan etuosa on tässä hintaluokassa epätavallisen paksusti pehmustettu. Kosketusnäyttö on 8-tuumainen. Suomenkieliseen multimediajärjestelmään kuuluu muun muassa radio, neljä kaiutinta, älypuhelinpeilausvalmius ja radion kaukosäätö ohjauspyörässä. Dacia Sanderon CVT-vaihteisto merkitsee perusautossa tuntuvaa lisämukavuutta.

Juha Peltonen

Pehmustettua pintaa.

Pehmustettua pintaa.

Juha Peltonen

Tanakat etuistuimet antavat kohtuullisen hyvin sivuttaistukea. Istuintyyny on pituudeltaan asiallinen.

Tanakat etuistuimet antavat kohtuullisen hyvin sivuttaistukea. Istuintyyny on pituudeltaan asiallinen.

Juha Peltonen

Takana on sopivan runsaasti polvi- ja pääntilaa.

Takana on sopivan runsaasti polvi- ja pääntilaa.

Juha Peltonen

Da­cia San­de­ron hin­nat start­taa­vat 12 399 eu­ros­ta, ja Ac­cess-va­rus­tel­tu Da­cia San­de­ro on täl­lä het­kel­lä (2021) Suo­men edul­li­sin hen­ki­lö­au­to. Tes­ti­au­ton läh­tö­hin­ta on Com­fort-au­to­maat­ti­na 16 399 eu­roa.

Va­rus­tel­tu­na Da­cia San­de­ro ei vai­ku­ta mil­lään muo­toa pe­ru­sau­tol­ta, vaan sii­hen siu­naan­tuu par­haal­la va­rus­te­ta­sol­la omi­nai­suuk­sia mo­ni­puo­li­ses­ti. Tes­ti­au­ton li­sä­va­rus­tei­siin lu­keu­tui­vat kat­ve­a­lu­een val­von­ta, pe­ruu­tus­ka­me­ra, py­sä­köin­ti­tut­ka edes­sä, mul­ti­me­di­a­jär­jes­tel­mä, me­tal­li­vä­ri ja va­ra­pyö­rä – näil­le va­rus­teil­le ker­tyi li­sä­hin­taa noin 2 000 eu­roa.

CVT on mai­nio va­lin­ta

Da­cia San­de­ron par­hai­siin omi­nai­suuk­siin lu­keu­tuu Re­naul­tin 3-sy­lin­te­ri­nen tur­bo­moot­to­ri, joka kier­tää miel­tä ylen­tä­vän nöy­räs­ti, mut­ta joka myös vään­tää al­haal­ta. Me­lu­ta­so py­syy ta­sa­no­peu­del­la mu­ka­van etäi­se­nä, ei­kä se ko­hoa kiih­dy­tyk­sis­sä­kään lii­al­li­sek­si, kun­han muis­taa käyt­tää CVT-au­to­maat­ti­vaih­teis­ton kier­rok­sia oi­ke­aop­pi­ses­ti.

Au­to­maat­ti­vaih­tei­sen TCe 90:n huip­pu­vään­tö 142 Nm/3 750 r/min on ni­mel­li­ses­ti al­hai­sem­pi kuin ma­nu­aa­li­vaih­tei­sen 160 new­ton­met­riä. Te­hoa saa­daan 90 ar­ki­käyt­töön val­jas­tet­tua he­vos­voi­maa.

CVT-tyyp­pi­nen por­taa­ton au­to­maat­ti­vaih­teis­to vaih­taa erit­täin peh­me­äs­ti, ja kiih­ty­vyys on odot­ta­mat­to­man reip­paan tun­tuis­ta. Vaik­ka teh­das il­moit­taa kiih­ty­vyys­lu­ke­mak­si nol­las­ta sa­taan mal­til­li­set 13,4 se­kun­tia, niin käy­tän­nös­sä ti­lan­ne on se, mikä usein on muil­la­kin CVT-vaih­tei­sil­la au­toil­la: muut jää­vät lii­ken­ne­va­lois­sa kuin sei­nään.

CVT on­kin juh­la­va mu­ka­vuus­va­rus­te täl­lai­ses­sa pe­rus­ta­son au­tos­sa, ajoi sil­lä sit­ten kau­pun­gis­sa tai maan­tiel­lä. Au­ton ajo­tie­to­ko­neen mu­kaan ko­ea­jon kes­ki­ku­lu­tus oli kau­pun­ki­a­jos­sa 6,7 l/100 km – mal­lin WLTP-kes­ki­ku­lu­tus on 5,8 l/100 km.

Oh­jauk­sen kes­ki­a­lu­e­tun­tu­ma on maan­tie­a­jos­sa var­sin tun­no­kas ol­lak­seen säh­köi­ses­ti te­hos­tet­tu, ja sii­hen on se­li­tyk­se­nä no­peu­den mu­kaan muut­tu­va oh­jaus­te­hos­tus. Mil­lai­sek­si muo­dos­tui ylei­nen ajo­fii­lis San­de­rol­la pa­rin päi­vän jäl­keen? Lä­hes juh­la­vak­si, vaik­ka ky­sees­sä on ihan pe­ru­sau­to. Tun­nel­maan vai­kut­ti­vat va­kaa jou­si­tus ja miel­lyt­tä­vä oh­jauk­sen kes­ki­a­lu­e­tun­tu­ma. Li­säk­si au­ton kään­töym­py­rän hal­kai­si­ja osoit­tau­tuu miel­lyt­tä­vän kom­pak­tik­si. Mii­nus­ta tuli sii­tä, et­tä lähi- ja kau­ko­va­lo­jen kes­ki­näi­nen ero tun­tuu tur­han suu­rel­ta.

Pe­rin­tei­set pää­näy­töt

Mat­kus­ta­mon vii­meis­te­ly on ta­so­kas­ta, ei­kä mis­sään il­me­ne edul­li­sen hin­ta­luo­kan vai­ku­tel­maa. Päin vas­toin, ko­je­lau­dan etuo­sa on jopa täs­sä hin­ta­luo­kas­sa epä­ta­val­li­sen pak­sus­ti peh­mus­tet­tu. Pyö­re­ät, ana­lo­gi­set ja kook­kaat pää­mit­ta­rit ovat ai­van par­haas­ta pääs­tä.

Sa­mat näy­töt ovat tut­tu­ja esi­mer­kik­si Re­nault Exp­ress -pik­ku­pa­ket­ti­au­tos­ta. Pe­rin­tei­nen vir­ta­luk­ko ja ko­koon tait­tu­ma­ton vir­ta-avain ovat nos­tal­gi­sia yk­si­tyis­koh­tia.

TCe 90 on napakka 3-sylinterinen turbomoottori.

TCe 90 on napakka 3-sylinterinen turbomoottori.

Juha Peltonen

Suurin tavaratila ei ole tasapintainen, mutta kontissa on hyödyllistä syvyyttä.

Suurin tavaratila ei ole tasapintainen, mutta kontissa on hyödyllistä syvyyttä.

Juha Peltonen

Dacia Sandero TCe 90 A Comfortissa on led-ajovalot.

Dacia Sandero TCe 90 A Comfortissa on led-ajovalot.

Juha Peltonen

Il­mas­toin­nin sää­ti­met ovat no­pe­a­käyt­töi­ses­ti me­kaa­ni­set sää­tö­pyö­rät, ja il­mas­toin­ti kyt­ke­tään me­kaa­ni­ses­ta pai­nik­kees­ta. USB-port­te­ja on edes­sä mat­kus­ta­vil­le kak­si, jois­ta toi­nen on si­joi­tet­tu ko­je­lau­dan ylä­o­saan kos­ke­tus­näy­tön vie­reen kul­jet­ta­jan puo­lel­le.

8-tuu­mai­nen kos­ke­tus­näyt­tö on vä­ri­kyl­läi­nen ja na­vi­gaat­to­rin opas­tus luon­te­vaa. Da­cia San­de­ros­sa on au­ton hin­ta­luok­kaan näh­den myös laa­du­kas ra­di­on ää­nen­tois­to.

Oh­jaus­pyö­räs­sä on kor­keus­sää­dön ohel­la myös sy­vyys­sää­tö. Ta­na­kat etuis­tui­met tar­jo­a­vat koh­tuul­li­sen hy­vän si­vut­tais­tu­en, ja is­tuin­tyy­ny on pi­tuu­del­taan asi­al­li­nen. Etu­tur­va­vöis­sä ei va­li­tet­ta­vas­ti ole kor­keus­sää­töä, mut­ta on­nek­si kul­jet­ta­ja pys­tyy kom­pen­soi­maan ti­lan­net­ta is­tui­men­sa kor­keus­sää­döl­lä.

Ta­kais­tui­mel­le on no­pea kul­kea ta­ka­o­vien avau­tu­es­sa riit­tä­vään kul­maan. Pol­vi- ja pään­ti­laa jää ta­ka­na so­pi­van run­saas­ti myös pi­dem­mil­le mat­ka­lai­sil­le.

Tes­ti­au­ton pe­rus­ta­va­ra­ti­la oli hyö­dyl­li­sen syvä. Suu­rin­ta ta­va­ra­ti­laa saa­daan 1 455 lit­raa, mut­ta laa­jen­nus ei ole ta­sa­poh­jai­nen. Myös vau­nun veto luon­nis­tuu, kun­han jar­rul­li­nen kär­ry ei ole yli 1,1-ton­ni­nen.

Juha Pel­to­nen

Da­cia San­de­ro TCe 90 A Com­fort

Moot­to­ri

R3, tur­bo, 999 cm3, 67 kW (90 hv)/5000 r/min, 142 Nm/3750 r/min

Suo­ri­tus­ky­ky

0–100 km/h 13,4 s, huip­pu­no­peus 169 km/h

Ku­lu­tus

5,8 l/100 km, ben­sii­ni

CO2-pääs­töt

132 g/km

Voi­man­siir­to

A (CVT), etu­ve­to

Mi­tat

p. 4088, l. 1848, k. 1499 mm, ak­se­li­vä­li 2604 mm, maa­va­ra 162 mm, oma­mas­sa 1197 kg, kan­ta­vuus 464 kg, ve­to­mas­sa 1100/585 kg, ta­va­ra­ti­la 310–1455 l, tank­ki 50 l

Hin­ta

16 399 eu­roa, ko­ea­jo­au­to 18 319 eu­roa (2021)

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Snow Spacen rakentamiseen on käytetty noin 3 000 m3 lunta. Lumi on lainattu viereisestä Ounasvaaran hiihtokeskuksesta, jonne se palautetaan Snow Spacen sulkiessa ovensa helmikuun lopulla.

Snow Spacen rakentamiseen on käytetty noin 3 000 m3 lunta. Lumi on lainattu viereisestä Ounasvaaran hiihtokeskuksesta, jonne se palautetaan Snow Spacen sulkiessa ovensa helmikuun lopulla.

Polestar

Polestar: Avasi Rovaniemelle maailman ensimmäisen lumesta rakennetun autopaviljongin - sisällä on Polestar 2 ja jäästä veistettyjä varaosia

Auto Bild.Uutiset
12.1.2023
Snow Spacen rakentamiseen on käytetty noin 3 000 m3 lunta. Lumi on lainattu viereisestä Ounasvaaran hiihtokeskuksesta, jonne se palautetaan Snow Spacen sulkiessa ovensa helmikuun lopulla.

Snow Spacen rakentamiseen on käytetty noin 3 000 m3 lunta. Lumi on lainattu viereisestä Ounasvaaran hiihtokeskuksesta, jonne se palautetaan Snow Spacen sulkiessa ovensa helmikuun lopulla.

Polestar

Polestar: Avasi Rovaniemelle maailman ensimmäisen lumesta rakennetun autopaviljongin - sisällä on Polestar 2 ja jäästä veistettyjä varaosia

Auto Bild.Uutiset
12.1.2023
VBOX-tietojärjestelmien varmistaessa Battistan uskomattoman suorituskyvyn, varttimailin kiihdytysaika 8,55 sekuntia ja ½ mailin tulos 13,38 sekuntia olivat kohokohtia Automobili Pininfarinan ensimmäisen luksussähköauton tuloksissa.

VBOX-tietojärjestelmien varmistaessa Battistan uskomattoman suorituskyvyn, varttimailin kiihdytysaika 8,55 sekuntia ja ½ mailin tulos 13,38 sekuntia olivat kohokohtia Automobili Pininfarinan ensimmäisen luksussähköauton tuloksissa.

Automobili Pininfarina

Automobili Pininfarinan Battista-superauto: Rikkoi sarjan nopeusennätyksiä – mutta myös maailman nopeimmin pysähtyvä täyssähköauto!

Auto Bild.Superautot
23.2.2023
VBOX-tietojärjestelmien varmistaessa Battistan uskomattoman suorituskyvyn, varttimailin kiihdytysaika 8,55 sekuntia ja ½ mailin tulos 13,38 sekuntia olivat kohokohtia Automobili Pininfarinan ensimmäisen luksussähköauton tuloksissa.

VBOX-tietojärjestelmien varmistaessa Battistan uskomattoman suorituskyvyn, varttimailin kiihdytysaika 8,55 sekuntia ja ½ mailin tulos 13,38 sekuntia olivat kohokohtia Automobili Pininfarinan ensimmäisen luksussähköauton tuloksissa.

Automobili Pininfarina

Automobili Pininfarinan Battista-superauto: Rikkoi sarjan nopeusennätyksiä – mutta myös maailman nopeimmin pysähtyvä täyssähköauto!

Auto Bild.Superautot
23.2.2023
Rolls-Royce Black Badge Wraith Black Arrow’n designkonsepti lainattiin 1930-luvun hurjasta Thunderbolt-maanopeusennätysautosta.

Rolls-Royce Black Badge Wraith Black Arrow’n designkonsepti lainattiin 1930-luvun hurjasta Thunderbolt-maanopeusennätysautosta.

Rolls-Royce Motor Cars

Rolls-Royce Black Badge Wraith Black Arrow: Brändin viimeinen V12 Coupe

Auto Bild.Uutiset
3.4.2023
Rolls-Royce Black Badge Wraith Black Arrow’n designkonsepti lainattiin 1930-luvun hurjasta Thunderbolt-maanopeusennätysautosta.

Rolls-Royce Black Badge Wraith Black Arrow’n designkonsepti lainattiin 1930-luvun hurjasta Thunderbolt-maanopeusennätysautosta.

Rolls-Royce Motor Cars

Rolls-Royce Black Badge Wraith Black Arrow: Brändin viimeinen V12 Coupe

Auto Bild.Uutiset
3.4.2023

VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT

Land Rover Defender: Legenda täytti 75 vuotta!

Koeajossa Renault Clio TCe 90 X-Tronic A Intens: Pikkuylellisesti variaattorilla

Volkswagenin Dresdenin tehtaan 150 000. valmistunut auto: Luovutettiin Tampereella!

Astara Auto Finland: Lahjoitti kuusi Kia-autoa koulutuskäyttöön Suomessa

Toyota Yaris: Huipulle uusi 130 hv hybri­di­voi­ma­linja vuosimalliin 2024

Auto-Bon Oy: Vahvistaa Citroënin, Opelin ja Peugeotin jakelua vahvojen yhteis­työ­kump­pa­nei­densa kanssa

Škoda Enyaq Laurin & Klement: Lisää toimintamatkaa ja päivitetty tekniikka

Auto Bild 7/2023 on kaupoissa

1974 Hyundai Pony Concept: Huikean nykyaikaisen näköinen konsep­tiur­hei­luauto entisöitiin

Skotlannin nelivetonyrkki iskee: Munro Mk.1 Pick-Up on kovaa luokkaa

HYÖTYJUTUT

Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki

Mielenkiintoinen retroritari

Paaliin vai pajalle?

Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut

Näin kuormaat peräkärryn oikein

... Lisää

KOEAJOT

Koeajossa Renault Clio TCe 90 X-Tronic A Intens: Pikkuylellisesti variaattorilla

Koeajossa BMW iX3 Charged Plus: Sähköinen välimalli

Koeajossa Mercedes-Benz C 200 4Matic A Business AMG: Moderni mittapuu

Koeajossa Dacia Sandero TCe 90 A Comfort: Pirteä perusauto

Koeajossa Fiat 500 La Prima HB 118 hv 42 kWh: Ilman käyntimurinaa

Koeajossa Hyundai Santa Fe Plug-In 1.6 T-GDI 265 hv 4WD 6AT Premium: Amerikan malliin

Ensikoeajossa Renault Arkana E-Tech 145 Hybrid Intens: Kahdenlainen näkemys

Koeajossa Mercedes-Benz Sprinter: Suuri ja mahtava

Koeajossa Mazda MX-5 2.0 (184) Skyactiv-G 100th Anniversary MT: Juhlapainos

Koeajossa Kia Stinger 3,3 T-GDI AWD GT 5D AT: Vanhaa koulukuntaa

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot

Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!

Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!

Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä

Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?

... Lisää

FOKUS MEDIA

Hifimaailma

Yamahan uudet minimonitorit

Hifimaailma

Harhaoppisuuden ylistys 

Hifimaailma

Legendan paluu   

Hifimaailma

Martenin uusi Mingus Septet 

Hifimaailma

Gold Note Vasari Shibata 

Hifimaailma

Parempi kuin koskaan 

Koti ja keittiö

Kirjailija Laura Pollarin kodissa Kööpenhaminassa näkyy kupliva rakkaus väreihin

Hifimaailma

Torvikaiutin jalustalla

Hifimaailma

Denonilta uusi verkkosoitin/dac

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUTTA

Land Rover Defender: Legenda täytti 75 vuotta!

Koeajossa Renault Clio TCe 90 X-Tronic A Intens: Pikkuylellisesti variaattorilla

Volkswagenin Dresdenin tehtaan 150 000. valmistunut auto: Luovutettiin Tampereella!

Astara Auto Finland: Lahjoitti kuusi Kia-autoa koulutuskäyttöön Suomessa

Toyota Yaris: Huipulle uusi 130 hv hybri­di­voi­ma­linja vuosimalliin 2024

HYÖTYJUTUT

Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

... Lisää

KOEAJOT

Koeajossa Renault Clio TCe 90 X-Tronic A Intens: Pikkuylellisesti variaattorilla

Koeajossa BMW iX3 Charged Plus: Sähköinen välimalli

Koeajossa Mercedes-Benz C 200 4Matic A Business AMG: Moderni mittapuu

Koeajossa Dacia Sandero TCe 90 A Comfort: Pirteä perusauto

Koeajossa Fiat 500 La Prima HB 118 hv 42 kWh: Ilman käyntimurinaa

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

... Lisää

5 VUOTTA SITTEN...

FOKUS MEDIA

Hifimaailma

Yamahan uudet minimonitorit

Hifimaailma

Harhaoppisuuden ylistys 

Hifimaailma

Legendan paluu   

Hifimaailma

Martenin uusi Mingus Septet 

Hifimaailma

Gold Note Vasari Shibata 

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

Toyota Yarisin uusi voimalinja tehokkaamman sähkömoottorin ja tehonhallintayksikön (PCU) kanssa nostavat järjestelmän kokonaistehoa 12 % ja vääntöä 30 % verrattuna edelleen rinnalla jatkavaan versioon nähden. Uudet lukemat kirjataan nyt muotoon 130 hv (97 kW) sekä 185 Nm.

Toyota Yarisin uusi voimalinja tehokkaamman sähkömoottorin ja tehonhallintayksikön (PCU) kanssa nostavat järjestelmän kokonaistehoa 12 % ja vääntöä 30 % verrattuna edelleen rinnalla jatkavaan versioon nähden. Uudet lukemat kirjataan nyt muotoon 130 hv (97 kW) sekä 185 Nm.

Toyota

Toyota Yaris: Huipulle uusi 130 hv hybri­di­voi­ma­linja vuosimalliin 2024

Kaupallinen yhteistyö

Auton hankinta – Lainalla vai säästöillä?

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

Land Rover Defender: Legenda täytti 75 vuotta!

Volkswagenin Dresdenin tehtaan 150 000. valmistunut auto: Luovutettiin Tampereella!

Astara Auto Finland: Lahjoitti kuusi Kia-autoa koulutuskäyttöön Suomessa

Toyota Yaris: Huipulle uusi 130 hv hybri­di­voi­ma­linja vuosimalliin 2024

Auto-Bon Oy: Vahvistaa Citroënin, Opelin ja Peugeotin jakelua vahvojen yhteis­työ­kump­pa­nei­densa kanssa

Škoda Enyaq Laurin & Klement: Lisää toimintamatkaa ja päivitetty tekniikka

Skotlannin nelivetonyrkki iskee: Munro Mk.1 Pick-Up on kovaa luokkaa

Mitsubishin suomalainen työntekijä valittiin uskomattomaan Dakar-seikkailuun!

Renault: Ensiesittelee tulevan Coupe-SUV -luokan lippulaivansa Pariisin ilmai­lu­näy­tök­sessä kesäkuussa

Uuden sukupolven Škoda Kodiaq ja Škoda Superb: Napapiirillä äärikylmien olosuhteiden testeissä

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

Toyota Yaris: Huipulle uusi 130 hv hybri­di­voi­ma­linja vuosimalliin 2024

Škoda: Julkaisi ensimmäiset kuvat uusista Superb Liftback- ja Combi-malleista, sekä uudesta Kodiaqista

Volvo XC60 Black Edition: Erikoisversio saapui

Mercedes-Benz E-sarja: Pisto­ke­la­dat­ta­villa hybrideillä jopa 115 kilometriä sähköllä

Täyssähköinen Cupra Tavascan: Takavetoisena ja nelivetoisena yli 500 km toimintamatka – näyttävä tuotantomalli tulossa myyntiin Suomessa 2024

Opel Grandland GSe 300 PHEV AWD A8: Urheilullinen nelivetoinen katumaasturi myynnissä yhtenä varustetasona

Renault Austral: Kadjarin ja Koleosin seuraaja

Koeajossa Mercedes-Benz C 200 4Matic A Business AMG: Moderni mittapuu

Škoda Enyaq Laurin & Klement: Lisää toimintamatkaa ja päivitetty tekniikka

Koeajossa BMW iX3 Charged Plus: Sähköinen välimalli

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

Toyota Yarisin uusi voimalinja tehokkaamman sähkömoottorin ja tehonhallintayksikön (PCU) kanssa nostavat järjestelmän kokonaistehoa 12 % ja vääntöä 30 % verrattuna edelleen rinnalla jatkavaan versioon nähden. Uudet lukemat kirjataan nyt muotoon 130 hv (97 kW) sekä 185 Nm.

Toyota Yarisin uusi voimalinja tehokkaamman sähkömoottorin ja tehonhallintayksikön (PCU) kanssa nostavat järjestelmän kokonaistehoa 12 % ja vääntöä 30 % verrattuna edelleen rinnalla jatkavaan versioon nähden. Uudet lukemat kirjataan nyt muotoon 130 hv (97 kW) sekä 185 Nm.

Toyota

Toyota Yaris: Huipulle uusi 130 hv hybri­di­voi­ma­linja vuosimalliin 2024

Kaupallinen yhteistyö

Auton hankinta – Lainalla vai säästöillä?

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

Land Rover Defender: Legenda täytti 75 vuotta!

Volkswagenin Dresdenin tehtaan 150 000. valmistunut auto: Luovutettiin Tampereella!

Astara Auto Finland: Lahjoitti kuusi Kia-autoa koulutuskäyttöön Suomessa

Toyota Yaris: Huipulle uusi 130 hv hybri­di­voi­ma­linja vuosimalliin 2024

Auto-Bon Oy: Vahvistaa Citroënin, Opelin ja Peugeotin jakelua vahvojen yhteis­työ­kump­pa­nei­densa kanssa

Škoda Enyaq Laurin & Klement: Lisää toimintamatkaa ja päivitetty tekniikka

Skotlannin nelivetonyrkki iskee: Munro Mk.1 Pick-Up on kovaa luokkaa

Mitsubishin suomalainen työntekijä valittiin uskomattomaan Dakar-seikkailuun!

Renault: Ensiesittelee tulevan Coupe-SUV -luokan lippulaivansa Pariisin ilmai­lu­näy­tök­sessä kesäkuussa

Uuden sukupolven Škoda Kodiaq ja Škoda Superb: Napapiirillä äärikylmien olosuhteiden testeissä

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

Toyota Yaris: Huipulle uusi 130 hv hybri­di­voi­ma­linja vuosimalliin 2024

Škoda: Julkaisi ensimmäiset kuvat uusista Superb Liftback- ja Combi-malleista, sekä uudesta Kodiaqista

Volvo XC60 Black Edition: Erikoisversio saapui

Mercedes-Benz E-sarja: Pisto­ke­la­dat­ta­villa hybrideillä jopa 115 kilometriä sähköllä

Täyssähköinen Cupra Tavascan: Takavetoisena ja nelivetoisena yli 500 km toimintamatka – näyttävä tuotantomalli tulossa myyntiin Suomessa 2024

Opel Grandland GSe 300 PHEV AWD A8: Urheilullinen nelivetoinen katumaasturi myynnissä yhtenä varustetasona

Renault Austral: Kadjarin ja Koleosin seuraaja

Koeajossa Mercedes-Benz C 200 4Matic A Business AMG: Moderni mittapuu

Škoda Enyaq Laurin & Klement: Lisää toimintamatkaa ja päivitetty tekniikka

Koeajossa BMW iX3 Charged Plus: Sähköinen välimalli

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2

Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2