Kilpailu: Voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Etusivu
Hyöty
Koeajot
Testit
Uutiset
Klassikot
Superautot
Kilpailut
Tilaa lehti
Tilaa lehti

Peugeot: Julkisti viisi uutta sähköautoa ja uuden E-Lion-projektin

LED-ajovalot ovat tehokkaat. Lasinpyyhkimiin integroidut pesunestesuuttimet ovat fiksu ratkaisu.

LED-ajovalot ovat tehokkaat. Lasinpyyhkimiin integroidut pesunestesuuttimet ovat fiksu ratkaisu.

Juha Peltonen

Koeajossa Mazda MX-30: Niukasti virtaa

Täyssähköinen MX-30 on monin tavoin erikoinen, massasta erottuva crossover, mutta sen arvoa laskee surkean pieni ajoakku.

Auto Bild.Koeajot
23.2.2022

Maz­da MX-30:n ole­muk­ses­sa on jo­ta­kin poik­ke­a­vaa, ja huo­mio kiin­nit­tyy hy­vin no­pe­as­ti ta­ka­o­vien ou­toon ka­peu­teen. Mi­ten ih­mees­sä niis­tä oi­kein mah­tuu ai­kui­nen kul­ke­maan? En­tä mis­sä ovat ul­ko­puo­li­set ta­ka­o­vien avaus­kah­vat?

Cros­so­ve­rin ta­ka­o­vien ul­koi­sen ka­peu­den sa­lai­suus on tämä: eril­li­siä ul­ko­kah­vo­ja ei ole, vaan ta­ka­o­vet ava­taan etuo­vien avaa­mi­sen jäl­keen si­sä­puo­lel­la ole­vis­ta avaus­sal­vois­ta. Vas­tak­kain avau­tu­vat ovet ovat to­del­la ma­kea rat­kai­su – se on kuin tuu­lah­dus tu­le­vai­suu­des­ta.

To­ki­han vas­taa­via on näh­ty muis­sa­kin au­tois­sa, ja esi­mer­kik­si Maz­dan RX-8-ur­hei­lu­mal­lis­sa oli vas­taa­van­lai­set ovet.

Täyssähköisen Mazda MX-30:n latauspistoke on oikeassa takalokasuojassa. Alumiinivanteet ovat 18-tuumaiset.

Täyssähköisen Mazda MX-30:n latauspistoke on oikeassa takalokasuojassa. Alumiinivanteet ovat 18-tuumaiset.

Juha Peltonen

Eksotiikkaa: ei B-pilareita, vaan vastakkaisiin suuntiin avautuvat ovet.

Eksotiikkaa: ei B-pilareita, vaan vastakkaisiin suuntiin avautuvat ovet.

Juha Peltonen

Juha Peltonen

B-pi­la­rien puut­tu­mi­nen hel­pot­taa rat­kai­se­vas­sa mää­rin siir­ty­mis­tä Maz­da MX-30:n ta­kais­tui­mel­le ja siel­tä pois – jos ta­kais­tui­mel­la oli­si rei­lum­min pol­vi­ti­laa. Ta­kais­tuin on pe­ri­aat­tees­sa mu­ka­va ja at­mos­fää­ril­tään suo­ras­taan ek­soot­ti­nen, mut­ta ta­ka­na ei siis ole pol­vi­ti­laa.

On­nek­si etu­sel­kä­no­jien ta­ka­pa­nee­leis­sa on säh­kö­pai­nik­keet, joi­den avul­la etuis­tui­mia pys­tyy siir­tä­mään pi­tuus­suun­nas­sa – muu­ten ta­kais­tui­mel­ta oli­si huo­mat­ta­van han­ka­la pois­tua. Ah­tai­den ta­ka­ti­lo­jen vuok­si Maz­da MX-30 so­pii per­heel­le, mis­sä on vain kak­si (pien­tä) las­ta.

Ek­soot­ti­nen oh­jaa­mo

Cros­so­ve­rin etuis­tui­mien si­vut­tais­tu­ki on tyy­dyt­tä­vä, ja ko­ko­nai­suu­te­na etuis­tui­met ovat var­sin tu­ke­vat. Ajo­a­sen­non sää­tää hel­pos­ti so­pi­vak­si, ja kan­gas­ver­hoi­lu näyt­tää yk­si­tyis­koh­ti­neen ais­tik­kaal­ta.

Sa­de­sääl­lä osaa var­mas­ti an­taa ar­voa la­sin­pyyh­ki­miin in­teg­roi­duil­le pe­su­nes­te­suut­ti­mil­le – ne ei­vät kat­ko ve­si­suih­ku­ja ja tuu­li­la­si puh­dis­tuu te­hok­kaam­min.

Hy­vin toi­mi­vas­sa ko­je­lau­das­sa on 7-tuu­mai­sen di­gi­taa­li­sen mit­ta­ris­ton seu­ra­na 8,8-tuu­mai­nen mul­ti­me­di­a­jär­jes­tel­mä ja in­teg­roi­tu na­vi­goin­ti­lait­teis­to, jon­ka ala­puo­lel­la on eril­li­nen näyt­tö­ruu­tu läm­mi­tys- ja tuu­le­tus­toi­min­noil­le.

Selkeän urheilullinen kojelautanäkymä. Lämmitys- ja tuuletussäätimien erillinen näyttö on aina näkyvissä.

Selkeän urheilullinen kojelautanäkymä. Lämmitys- ja tuuletussäätimien erillinen näyttö on aina näkyvissä.

Juha Peltonen

Mittaristo pyöreine näyttöineen on erittäin selkeä.

Mittaristo pyöreine näyttöineen on erittäin selkeä.

Juha Peltonen

Vaihteenvalitsimen taakse kätkeytyy 1-nopeuksinen alennusvaihteisto.

Vaihteenvalitsimen taakse kätkeytyy 1-nopeuksinen alennusvaihteisto.

Juha Peltonen

Kierrätysmateriaaleja: keskikonsolissa käytetään korkilla päällystettyjä suojaläppiä, ja ovissa on huopapanelointi.

Kierrätysmateriaaleja: keskikonsolissa käytetään korkilla päällystettyjä suojaläppiä, ja ovissa on huopapanelointi.

Juha Peltonen

Li­säk­si First Edi­ti­on -va­rus­te­lus­sa on va­ki­o­na vä­ril­li­nen, riit­tä­vän kir­kas tuu­li­la­sin hei­jas­tus­näyt­tö, joka toi­mii hie­nos­ti.

Asi­al­li­ses­ti soi­vaan au­di­o­jär­jes­tel­mään si­säl­tyy kah­dek­san kai­u­tin­ta (Bose-ää­nen­tois­ton saa kal­leim­paan Lu­xu­ry-va­rus­te­ta­soon). On kui­ten­kin seik­ka, joka saat­taa hä­mä­tä mo­nia: fei­kit ”polt­to­moot­to­rin” käyn­ti­ää­net kuu­lu­vat aja­es­sa mat­kus­ta­moon kai­ut­ti­mien vä­li­tyk­sel­lä. Eh­kä oli­si kui­ten­kin pa­rem­pi, et­tä säh­kö­au­tos­sa kuu­lui­si ihan rei­lus­ti säh­kö­moot­to­rin ujel­lus, kos­ka ge­ne­roi­dut ää­net kuu­los­ta­vat epä­ai­doil­ta tie­to­ko­ne­pe­lin te­hos­teil­ta.

USB-por­tit si­jait­se­vat tosi han­ka­las­ti pai­kan­net­ta­vis­sa pi­me­äl­lä, kos­ka ne on si­joi­tet­tu kel­lu­van kes­ki­kon­so­lin ala­puo­lel­le – kes­ki­kon­so­liin an­taa mu­ka­vaa il­met­tä haus­kas­ti to­teu­tet­tu kork­ki­pin­noi­te.

Näh­tä­väk­si jää, mi­ten kier­rä­tys­ma­te­ri­aa­li kes­tää ajan ham­mas­ta. Ovien si­sä­pa­nee­leis­sa on ove­lan nä­köis­tä huo­pa­pin­noi­tet­ta.

Oh­jaus­pyö­rän In­fo-pai­nik­kees­ta pys­tyy muut­ta­maan mit­ta­ris­ton nä­ky­mää ta­va­no­mai­sen ja mi­ni­ma­lis­ti­sen vä­lil­lä. Läm­mi­tys­tä var­ten on vii­saas­ti il­ma­läm­pö­pump­pu, ja myös ajo­ak­kua var­ten on läm­mi­tys.

Niuk­ka toi­min­ta­mat­ka

Maz­da MX-30:n e-Sky­ac­tiv-säh­kö­moot­to­ri on hie­man ar­voi­tuk­sel­li­nen. Moot­to­ri an­taa mu­ka­vas­ti pot­kua ja kiih­dyt­tää tar­vit­ta­es­sa cros­so­ve­rin nol­las­ta sa­taan al­le kym­me­nes­sä se­kun­nis­sa. Vas­taa­vas­ti 265 Nm vään­tö on käy­tös­sä jat­ku­vas­ti.

Mut­ta sit­ten tör­mä­tään pul­lon­kau­laan: ka­pa­si­tee­til­taan vain 35,5 ki­lo­wat­ti­tun­nin ajo­ak­ku on suun­nat­tu ly­hyt­kes­toi­seen kau­pun­ki­käyt­töön, jo­ten voi­ma­va­ro­jen reip­paam­pi hyö­dyn­tä­mi­nen voi vaa­ran­taa pe­ril­le pää­syn jo sik­si­kin, et­tä te­ho­ja ei pys­ty leik­kaa­maan vaik­ka­pa puo­leen.

Kosketusnäyttö on 8,8-tuumainen.

Kosketusnäyttö on 8,8-tuumainen.

Juha Peltonen

Varsin tanakat etuistuimet sopisivat pitkillekin matkoille – mutta siihenhän ajoakun kapasiteetti ei riitä.

Varsin tanakat etuistuimet sopisivat pitkillekin matkoille – mutta siihenhän ajoakun kapasiteetti ei riitä.

Juha Peltonen

Sähkömoottori tarjoaa 265 Nm väännön. Ajoakun takuu on 8 vuotta/160 000 kilometriä.

Sähkömoottori tarjoaa 265 Nm väännön. Ajoakun takuu on 8 vuotta/160 000 kilometriä.

Juha Peltonen

Takaluukku toimii mekaanisesti. Suurimmillaan tavaratilaa saadaan 1 171 litraa.

Takaluukku toimii mekaanisesti. Suurimmillaan tavaratilaa saadaan 1 171 litraa.

Juha Peltonen

Esit­teen to­te­a­mus ”Suo­sit­te­lem­me liit­tä­mään ajo­neu­von la­tu­riin yön ajak­si, jol­loin se on käy­tet­tä­vis­sä­si he­rä­tes­sä­si vir­ke­ä­nä aa­mul­la” on ai­ka olen­nai­nen neu­vo…

Vaa­ti­ma­ton, läm­pi­mis­sä olo­suh­teis­sa mi­tat­tu 200 ki­lo­met­rin nor­mi­toi­min­ta­mat­ka ei tah­do riit­tää äk­ki­sel­tään mi­hin­kään, kos­ka ta­kai­sin­kin on tul­ta­va, ei­kä siel­lä ”jos­sa­kin muu­al­la” ole vält­tä­mät­tä la­taus­mah­dol­li­suut­ta. Jar­ru­tu­se­ner­gi­an tal­ti­oin­ti­ta­soa pys­tyy kui­ten­kin sää­te­le­mään oh­jaus­pyö­rän sää­ti­mis­tä.

Saim­me toi­min­ta­mat­kak­si täy­del­lä ko­ti­la­tauk­sel­la par­haim­mil­laan vain 175 ki­lo­met­riä, joka on kau­ka­na op­ti­maa­li­ses­ta ta­sos­ta maan­tie­a­joa tai vä­hän rei­lum­paa päi­vit­täis­tä käyt­töä aja­tel­len. Au­ton ajo­tie­to­ko­neen mu­kaan ko­ea­jon kes­ki­ku­lu­tus oli 17,9 kWh/100 km.

Pel­käs­tään kau­pun­ki­käy­tös­sä hie­non cros­so­ve­rin hyö­ty­ar­vo me­nee jo­ten­sa­kin huk­kaan. Sik­si on­kin erit­täin suu­ri va­hin­ko, et­tä ajo­ak­ku on so­vi­tet­tu pelk­kään ly­hy­een kau­pun­ki­a­joon.

Toi­vot­ta­vas­ti ajo­a­kus­ta tu­lee myös te­hok­kaam­pia ver­sio, joil­la yl­let­täi­siin yli 400 ki­lo­met­riin. Pi­ka­la­tauk­sel­la ajo­a­kun saa la­dat­tua 80 pro­sent­tiin noin 40 mi­nuu­tis­sa.

Mo­ni­puo­li­ses­ti tur­vaa

Maan­tie­a­jos­sa MX-30:n jou­si­tus toi­mii jä­mä­käs­ti as­val­til­la, ja 1 720 ki­lon oma­mas­sa an­taa mu­ka­vaa mas­sa­vuut­ta. Oh­jauk­sen kei­no­te­koi­nen kes­ki­a­lu­e­tun­tu­ma ei hait­taa niin­kään kau­pun­ki­a­jos­sa, mut­ta sen huo­maa pyö­ri­tel­les­sä park­ki­hal­leis­sa, min­kä li­säk­si maan­tie­a­joon säh­köi­sen oh­jaus­te­hos­ti­men tun­tu­maa voi­si ko­hen­taa.

LED-ajo­va­lo­jen teho osoit­tau­tuu mai­ni­ok­si sekä lähi- et­tä kau­ko­va­loil­la, mut­ta au­to­maat­ti­sen va­lon­vaih­ta­jan toi­min­ta jät­tää – vas­taan­tu­li­joi­den pit­kien va­lo­jen räp­syt­te­lys­tä pää­tel­len – ajoit­tain toi­vo­mi­sen va­raa.

Maz­da MX-30 First Edi­ti­o­nin tur­va­jär­jes­tel­miin lu­keu­tu­vat ta­val­li­sem­pien li­säk­si esi­mer­kik­si ris­te­ä­vän lii­ken­teen va­roi­tus­jär­jes­tel­mä pe­ruu­tet­ta­es­sa, kat­ve­a­lu­een eli kuol­leen kul­man val­von­ta, säh­kö­au­ton G-Vec­to­ring Cont­rol Plus (joka li­sää mut­kis­sa ajo­va­kau­den ni­mis­sä hie­man jar­ru­pai­net­ta ulom­mil­le pyö­ril­le) sekä äly­käs jar­ru­tu­sa­vus­tin. Tur­va­tyy­ny­jä cros­so­ve­ris­sa on seit­se­män.

Juha Pel­to­nen

Maz­da MX-30 35,5 kWh e-Sky­ac­tiv First Edi­ti­on

Moot­to­ri

Säh­kö­moot­to­ri, 105 kW (143 hv), 265 Nm

Suo­ri­tus­ky­ky

0–100 km/h 9,7 s, huip­pu­no­peus 140 km/h

Ku­lu­tus

19,0 kWh/100 km, säh­kö

CO2-pääs­töt

0 g/km

Toi­min­ta­mat­ka

200 km

Ajo­ak­ku

35,5 kWh

La­taus­no­peus (22 kW)

n. 6 h

Voi­man­siir­to

A1, etu­ve­to

Mi­tat

p. 4395, l. 1795, k. 1555 mm, ak­se­li­vä­li 2655 mm, maa­va­ra 130 mm, oma­mas­sa 1720 kg, kan­ta­vuus 474 kg, ve­to­mas­sa 0 kg, ta­va­ra­ti­la 366–1171 l

Hin­ta

35 990 eu­roa, ko­ea­jo­au­to 35 990 eu­roa (2021)

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Toyota Corolla Touring. Uudistuvan Toyota Corollan ennakkomyynti alkaa alkusyksyn 2022 aikana. Ensimmäiset autot saapuvat Suomeen alkuvuodesta 2023.

Toyota Corolla Touring. Uudistuvan Toyota Corollan ennakkomyynti alkaa alkusyksyn 2022 aikana. Ensimmäiset autot saapuvat Suomeen alkuvuodesta 2023.

Toyota

Uudistuva Toyota Corolla: Viidennen sukupolven hybri­di­tek­no­logiaa – Suomeen alkuvuodesta 2023

Auto Bild.Uutiset
4.6.2022
Toyota Corolla Touring. Uudistuvan Toyota Corollan ennakkomyynti alkaa alkusyksyn 2022 aikana. Ensimmäiset autot saapuvat Suomeen alkuvuodesta 2023.

Toyota Corolla Touring. Uudistuvan Toyota Corollan ennakkomyynti alkaa alkusyksyn 2022 aikana. Ensimmäiset autot saapuvat Suomeen alkuvuodesta 2023.

Toyota

Uudistuva Toyota Corolla: Viidennen sukupolven hybri­di­tek­no­logiaa – Suomeen alkuvuodesta 2023

Auto Bild.Uutiset
4.6.2022

Toyota ja Volkswagen kärjessä – suomalaiset suosivat autoissa käytän­nöl­li­syyttä myös vuonna 2022

Auto Bild.Kaupallinen yhteistyö
5.7.2022

Toyota ja Volkswagen kärjessä – suomalaiset suosivat autoissa käytän­nöl­li­syyttä myös vuonna 2022

Auto Bild.Kaupallinen yhteistyö
5.7.2022
Suomessa ensimmäiset sarjatuotetut autot ovat jo matkalla Pohjoismaihin ja saapunevat perille elokuun aikana.

Suomessa ensimmäiset sarjatuotetut autot ovat jo matkalla Pohjoismaihin ja saapunevat perille elokuun aikana.

Subaru / Creative Commons

Täyssähköinen Subaru Solterra: Suomeen elokuussa

Auto Bild.Uutiset
5.6.2022
Suomessa ensimmäiset sarjatuotetut autot ovat jo matkalla Pohjoismaihin ja saapunevat perille elokuun aikana.

Suomessa ensimmäiset sarjatuotetut autot ovat jo matkalla Pohjoismaihin ja saapunevat perille elokuun aikana.

Subaru / Creative Commons

Täyssähköinen Subaru Solterra: Suomeen elokuussa

Auto Bild.Uutiset
5.6.2022

VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT

Peugeot: Julkisti viisi uutta sähköautoa ja uuden E-Lion-projektin

Hennessey Supercharged H650 Escalade: Isojen poikien möreä puheenvuoro

Lightyear 0 -malli: Valmistus Uudes­sa­kau­pun­gissa on lopetettu

Seres: Uusi kiinalainen automerkki rantautumassa Suomeen maaliskuussa!

Renault Espace: Täysin uudet 5- ja 7-paikkaiset mallit esitellään keväällä

Koeajossa Kia Stinger 3,3 T-GDI AWD GT 5D AT: Vanhaa koulukuntaa

Nelivetoinen, keskimoottorinen Corvette E-Ray: 0-100 km/h vain 2,5 sekunnissa!

Dacia Jogger Hybrid: Markkinoiden edullisin 7-paikkainen hybridi

Koeajossa Peugeot 3008 GT HYbrid4 4x4 e-EAT8 300 PHEV: Järeää vääntöä

Koeajossa Citroën ë-Jumpy Crew Cab: Sähköinen sekajuna

HYÖTYJUTUT

Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki

Mielenkiintoinen retroritari

Paaliin vai pajalle?

Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut

Näin kuormaat peräkärryn oikein

... Lisää

KOEAJOT

Koeajossa Kia Stinger 3,3 T-GDI AWD GT 5D AT: Vanhaa koulukuntaa

Koeajossa Peugeot 3008 GT HYbrid4 4x4 e-EAT8 300 PHEV: Järeää vääntöä

Koeajossa Citroën ë-Jumpy Crew Cab: Sähköinen sekajuna

Koeajossa Subaru Outback 2.5i Lineartronic Field: Retkikelpoinen

Koeajossa Jaguar F-Pace P400 S Hybrid Sport: Sähkö­virs­tan­pylväs

Koeajossa Alfa Romeo Stelvio 2.0 280 HP AT8 AWD Veloce Launch Plus: Italialainen herkkupala

Koeajossa Volkswagen ID.3 Pro Performance 150 kW (akku 58 kWh) Family: Maail­man­val­loittaja

Koeajossa Audi Q8 Electrified Edition 60 TFSI e quattro Tiptronic: Jättiläiseksi kasvatettu

Koeajossa Seat Tarraco 1.4 PHEV 245 e-Hybrid FR Launch Edition DSG: Kulkeva pistokemalli

Koeajossa Hyundai i20 N: Pieni paukkurauta

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot

Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!

Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!

Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä

Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?

... Lisää

FOKUS MEDIA

Koti ja keittiö

Kurkista persoonallisiin joulukoteihin!

Hifimaailma

Aunen putki-Bluetooth 

Koti ja keittiö

Teppo Honkala: ”Käsityöläisen verstaalla ollaan ihmisyyden ytimessä”

Koti ja keittiö

Unelmien puutalossa on jotain perinteistä, jotain modernia

Hifimaailma

Mission 778 täällä jälleen 

Hifimaailma

Moderni vanhan koulukunnan vahvistin 

Hifimaailma

Mini-cd-soitin

Hifimaailma

B&W:n uudet True Wireless -nappikuulokkeet

Hifimaailma

Nettijatko 8/2022: Powercube-mittaukset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUTTA

Peugeot: Julkisti viisi uutta sähköautoa ja uuden E-Lion-projektin

Hennessey Supercharged H650 Escalade: Isojen poikien möreä puheenvuoro

Lightyear 0 -malli: Valmistus Uudes­sa­kau­pun­gissa on lopetettu

Seres: Uusi kiinalainen automerkki rantautumassa Suomeen maaliskuussa!

Renault Espace: Täysin uudet 5- ja 7-paikkaiset mallit esitellään keväällä

HYÖTYJUTUT

Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

... Lisää

KOEAJOT

Koeajossa Kia Stinger 3,3 T-GDI AWD GT 5D AT: Vanhaa koulukuntaa

Koeajossa Peugeot 3008 GT HYbrid4 4x4 e-EAT8 300 PHEV: Järeää vääntöä

Koeajossa Citroën ë-Jumpy Crew Cab: Sähköinen sekajuna

Koeajossa Subaru Outback 2.5i Lineartronic Field: Retkikelpoinen

Koeajossa Jaguar F-Pace P400 S Hybrid Sport: Sähkö­virs­tan­pylväs

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

... Lisää

5 VUOTTA SITTEN...

FOKUS MEDIA

Koti ja keittiö

Kurkista persoonallisiin joulukoteihin!

Hifimaailma

Aunen putki-Bluetooth 

Koti ja keittiö

Teppo Honkala: ”Käsityöläisen verstaalla ollaan ihmisyyden ytimessä”

Koti ja keittiö

Unelmien puutalossa on jotain perinteistä, jotain modernia

Hifimaailma

Mission 778 täällä jälleen 

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

AEHRA:n akseliväli on peräti 3 metriä.

AEHRA:n akseliväli on peräti 3 metriä.

AEHRA

No nyt on todella erikoista... tästä katumaasturista tuskin olet kuullut…!

Kaupallinen yhteistyö

Auton hankinta – Lainalla vai säästöillä?

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

Peugeot: Julkisti viisi uutta sähköautoa ja uuden E-Lion-projektin

Lightyear 0 -malli: Valmistus Uudes­sa­kau­pun­gissa on lopetettu

Seres: Uusi kiinalainen automerkki rantautumassa Suomeen maaliskuussa!

Renault Espace: Täysin uudet 5- ja 7-paikkaiset mallit esitellään keväällä

Dacia Jogger Hybrid: Markkinoiden edullisin 7-paikkainen hybridi

Polestar: Avasi Rovaniemelle maailman ensimmäisen lumesta rakennetun autopaviljongin - sisällä on Polestar 2 ja jäästä veistettyjä varaosia

Sähköinen Peugeot Inception -konseptiauto: 800 km toimintamatkaa

Polestarin autoihin uusinta Googlen teknologiaa

No nyt on todella erikoista... tästä katumaasturista tuskin olet kuullut…!

Uudistunut Renault Arkana: Keskittyy Suomessa täyshybridiin

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

No nyt on todella erikoista... tästä katumaasturista tuskin olet kuullut…!

Uusi Opel Astra Electric: Ensi kertaa myös täyssähköisenä

Uusi Mitsubishi ASX: Kehitetty Euroopan markkinoille

Uusi Volkswagen Amarok: Nyt myynnissä – toimitukset Suomeen alkavat kesällä 2023

Uusi Hyundai Kona: Paljastetaan lähikuukausina

Seres: Uusi kiinalainen automerkki rantautumassa Suomeen maaliskuussa!

Koeajossa Subaru Outback 2.5i Lineartronic Field: Retkikelpoinen

Koeajossa Volkswagen ID.3 Pro Performance 150 kW (akku 58 kWh) Family: Maail­man­val­loittaja

Vuoden Auto Suomessa 2023 on Kia Niro

Dacia Jogger Hybrid: Markkinoiden edullisin 7-paikkainen hybridi

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

AEHRA:n akseliväli on peräti 3 metriä.

AEHRA:n akseliväli on peräti 3 metriä.

AEHRA

No nyt on todella erikoista... tästä katumaasturista tuskin olet kuullut…!

Kaupallinen yhteistyö

Auton hankinta – Lainalla vai säästöillä?

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

Peugeot: Julkisti viisi uutta sähköautoa ja uuden E-Lion-projektin

Lightyear 0 -malli: Valmistus Uudes­sa­kau­pun­gissa on lopetettu

Seres: Uusi kiinalainen automerkki rantautumassa Suomeen maaliskuussa!

Renault Espace: Täysin uudet 5- ja 7-paikkaiset mallit esitellään keväällä

Dacia Jogger Hybrid: Markkinoiden edullisin 7-paikkainen hybridi

Polestar: Avasi Rovaniemelle maailman ensimmäisen lumesta rakennetun autopaviljongin - sisällä on Polestar 2 ja jäästä veistettyjä varaosia

Sähköinen Peugeot Inception -konseptiauto: 800 km toimintamatkaa

Polestarin autoihin uusinta Googlen teknologiaa

No nyt on todella erikoista... tästä katumaasturista tuskin olet kuullut…!

Uudistunut Renault Arkana: Keskittyy Suomessa täyshybridiin

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

No nyt on todella erikoista... tästä katumaasturista tuskin olet kuullut…!

Uusi Opel Astra Electric: Ensi kertaa myös täyssähköisenä

Uusi Mitsubishi ASX: Kehitetty Euroopan markkinoille

Uusi Volkswagen Amarok: Nyt myynnissä – toimitukset Suomeen alkavat kesällä 2023

Uusi Hyundai Kona: Paljastetaan lähikuukausina

Seres: Uusi kiinalainen automerkki rantautumassa Suomeen maaliskuussa!

Koeajossa Subaru Outback 2.5i Lineartronic Field: Retkikelpoinen

Koeajossa Volkswagen ID.3 Pro Performance 150 kW (akku 58 kWh) Family: Maail­man­val­loittaja

Vuoden Auto Suomessa 2023 on Kia Niro

Dacia Jogger Hybrid: Markkinoiden edullisin 7-paikkainen hybridi

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2

Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2

Tämä sivusto käyttää evästeitä käytettävyyden parantamiseksi. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt myös evästeiden käyttämisen.