Kilpailu: Voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Etusivu
Hyöty
Koeajot
Testit
Uutiset
Klassikot
Superautot
Kilpailut
Tilaa lehti
Tilaa lehti

Peugeot: Julkisti viisi uutta sähköautoa ja uuden E-Lion-projektin

Koeajossa Peugeot 508 GT Hybrid 225 EAT8 PHEV: Lupauksen lunastus?

Pääseekö pisto­ke­la­dat­ta­valla hybridillä luvattuun noin 50 sähköiseen kilometriin?

Auto Bild.Koeajot
12.2.2022

Pis­to­ke­la­dat­ta­vas­sa Peu­ge­ot 508 GT Se­da­nis­sa on 1,6-lit­rai­sen ben­sii­ni­tur­bon (180 hv) kyy­ti­poi­ka­na säh­kö­moot­to­ri (110 hv), joka mer­kit­see käy­tän­nös­sä 225 he­vos­voi­man jär­jes­tel­mä­te­hoa, mut­ta sa­mal­la myös 360 new­ton­met­rin jär­jes­tel­mä­vään­töä.

Säh­köl­lä ajet­ta­es­sa Peu­ge­ot 508 GT py­syt­te­lee erit­täin vä­hä­me­lui­se­na – oh­jaa­moon kan­tau­tuu lä­hin­nä koh­tuul­lis­ta ren­gas­me­lua – mut­ta si­sä­me­lu py­syt­te­lee maan­tie­a­jos­sa miel­lyt­tä­vän al­hai­se­na myös polt­to­moot­to­ri­käy­töl­lä.

Myös pi­ka­la­tauk­sel­la

Pis­to­ke­la­dat­ta­van hyb­ri­din la­tau­sai­ka on ko­ti­säh­köl­lä (10 A) 22 tun­tia ja 16 am­pee­rin su­lak­keel­la noin 12 tun­tia. Pi­ka­la­tauk­sel­la (100 kW) pääs­tään 80 pro­sent­tiin 30 mi­nuu­tis­sa (vii­mei­seen 20 pro­sent­tiin me­nee sit­ten vie­lä use­am­pi tovi). La­taus­kaa­pe­li lii­te­tään va­sem­mas­sa ta­ka­lo­ka­suo­jas­sa ole­vaan liit­ti­meen.

Aktiivijousitus tuntuu pintakovalta. Takaluukku toimii myös jalkaa heilauttamalla. Helmiäisväri lukeutuu lisävarusteisiin.

Aktiivijousitus tuntuu pintakovalta. Takaluukku toimii myös jalkaa heilauttamalla. Helmiäisväri lukeutuu lisävarusteisiin.

Juha Peltonen

Peugeot 508 GT:n alusta on kovuusasteeltaan todellakin suunnattu enemmänkin Saksan kuin Ranskan markkinoille.

Peugeot 508 GT:n alusta on kovuusasteeltaan todellakin suunnattu enemmänkin Saksan kuin Ranskan markkinoille.

Juha Peltonen

Ko­ti­la­tauk­sel­la täy­teen la­dat­tu­na saa­tiin au­ton näy­tön mu­kaan vain 41 säh­köis­tä ki­lo­met­riä, kun teh­das lu­paa 48–52 ki­lo­met­riä. Mut­ta noin 40 säh­köis­tä ki­lo­met­riä on se­kin ihan asi­al­li­nen lu­ke­ma.

Yl­lä­tyk­se­nä Peu­ge­ot 508 PHEV ei ole it­se­la­tau­tu­va te­hok­kaam­min jar­ru­tu­se­ner­gi­aa tal­ti­oi­vas­sa B-ajo­ti­las­sa – ei ai­na­kaan sii­nä mää­rin, et­tä vir­taa ker­tyi­si yh­del­le tai use­am­mal­le ki­lo­met­ril­le. Pel­käl­lä polt­to­moot­to­ri­käy­töl­lä kes­ki­ku­lu­tus oli hy­vin asi­al­li­set 5,6 l/100 km.

Säh­köi­ses­ti te­hos­te­tun oh­jauk­sen kes­ki­a­lu­e­tun­tu­ma on maan­tie­a­jos­sa var­sin ren­to, ja te­hok­kais­ta led-lähi- ja -kau­ko­va­lois­ta voi an­taa kii­tok­sia. GT:ssä on myös staat­ti­set kul­ma­va­lot.

Peu­ge­ot 508 GT Hyb­ri­din ak­tii­vi­jou­si­tus tun­tuu eten­kin te­rä­vis­sä kuo­pis­sa lii­an ko­val­ta. Ajo­ti­lan voi va­li­ta kes­ki­kon­so­lis­ta: oh­jel­mis­toon kuu­lu­vat Ur­hei­lu, Mu­ka­vuus, Hyb­rid ja täys­säh­köi­nen Elect­ric.

Peugeotin i-Cockpit-kojelaudassa mittaristoa tarkastellaan ohjauspyörän ylitse. Ajoasennosta saa hyvän, kunhan säätää istuinkorkeuden niin, että ohjauspylväs ei ota kiinni polviin.

Peugeotin i-Cockpit-kojelaudassa mittaristoa tarkastellaan ohjauspyörän ylitse. Ajoasennosta saa hyvän, kunhan säätää istuinkorkeuden niin, että ohjauspylväs ei ota kiinni polviin.

Juha Peltonen

10-tuumaiseen kosketusnäyttöön liittyvän navigointiohjelman toiminta jätti toivomisen varaa, mutta Visio Park 1 -peruutuskamera toimii kätevästi.

10-tuumaiseen kosketusnäyttöön liittyvän navigointiohjelman toiminta jätti toivomisen varaa, mutta Visio Park 1 -peruutuskamera toimii kätevästi.

Juha Peltonen

Juoheasti vaihtava 8-nopeuksinen automaatti on momentinmuunnintyyppinen.

Juoheasti vaihtava 8-nopeuksinen automaatti on momentinmuunnintyyppinen.

Juha Peltonen

Näis­tä mu­ka­vuus­ti­la muo­dos­tui ak­tii­vi­a­lus­tan suh­teel­li­sen ko­vuu­den vuok­si ko­ea­ja­jan suo­si­kik­si. Peu­ge­ot 508 GT:n alus­ta on ko­vuu­sas­teel­taan to­del­la­kin suun­nat­tu enem­män­kin Sak­san kuin Rans­kan mark­ki­noil­le.

Pack Sa­fe­ty Plus lu­keu­tuu va­ki­o­va­rus­tei­siin täs­sä ver­si­os­sa. Sii­hen si­säl­ty­vät muun mu­as­sa au­to­maat­ti­nen hä­tä­jar­ru­tus­jär­jes­tel­mä va­rus­tet­tu­na ja­lan­kul­ki­ja­tun­nis­tuk­sel­la, tör­mäys­va­roi­tin, kais­ta­vah­ti, kais­ta-avus­tin, no­peus­ra­joi­tus­ten tun­nis­tus ja ak­tii­vi­nen kat­ve­a­vus­tin.

Li­sä­va­rus­tee­na oli Drive As­sist Plus, jo­hon si­säl­tyy mu­kau­tu­va va­ki­o­no­peu­den­sää­din.

Hyvä ajo­a­sen­to

Ajo­a­sen­nos­ta sää­tyy ren­to, mut­ta asi­aa aut­taa sel­ke­äs­ti, jos kul­jet­ta­ja ei ole pit­kä­sel­käis­tä sort­tia. Täs­tä on etua myös sik­si, et­tä etuo­vi­au­kot ovat hie­man ah­taat – eli jos etuis­tui­mia on sää­det­ty vä­hän­kään ta­em­mas, au­tos­ta nous­tes­sa lyö ol­ka­pään­sä B-pi­la­riin.

Nap­pa­nah­ka-al­can­ta­ra -ver­hoil­lut etuis­tui­met on va­rus­tet­tu me­kaa­ni­sin sää­döin, joi­hin lu­keu­tuu rei­si­tu­ki. Sak­san sel­kä­ter­veyt­tä val­vo­van AGR:n ser­ti­fi­oi­mat pen­kit an­ta­vat eri­no­mai­sen si­vut­tais­tu­en. Erit­täin no­pe­a­toi­mi­set ja te­hok­kaat is­tuin­läm­mit­ti­met hoh­ta­vat ylä­sel­kään as­ti.

Mekaanisesti säätyvissä istuimissa on tasokas sivuttaistuki ja pituussäätöinen reisityyny.

Mekaanisesti säätyvissä istuimissa on tasokas sivuttaistuki ja pituussäätöinen reisityyny.

Juha Peltonen

Takaistuimella on asiallisesti polvi- ja pääntilaa.

Takaistuimella on asiallisesti polvi- ja pääntilaa.

Juha Peltonen

Polttomoottorin ja sähkömoottorin yhdistelmä tuottaa 360 Nm järjestelmäväännön.

Polttomoottorin ja sähkömoottorin yhdistelmä tuottaa 360 Nm järjestelmäväännön.

Juha Peltonen

Ta­ka­na on pol­vi­ti­laa mu­ka­van riit­tä­väs­ti myös pit­kä­koi­pi­sil­le, ja taak­se on help­po siir­tyä riit­tä­väs­ti avau­tu­vis­ta ovis­ta.

Se­da­nin säh­kö­toi­mi­nen ta­ka­luuk­ku toi­mii myös jal­kaa hei­laut­ta­mal­la. Jos ta­va­ra­ti­la on ko­vin täyn­nä, jär­jes­tel­mä il­moit­taa vii­saas­ti, et­tä luuk­ku ei pys­ty lu­kit­tu­maan. Ta­ka­sel­kä­no­jat tait­tu­vat alas ta­sa­pin­nak­si, jol­loin saa­daan 1,5 kuu­ti­on ver­ran ta­va­ra­ti­laa.

Peu­ge­ot 508 GT -hyb­ri­dil­lä saa kis­koa 1 330-ki­lois­ta jar­rul­lis­ta pe­rä­vau­nua.

Si­sä­ti­lo­jen tyy­liä

Ko­je­lau­dan lis­ta on tyy­li­käs­tä Zeb­ra­no-puu­ta, ja kes­ki­kon­so­lin len­to­ko­ne­kat­kai­si­met ovat sekä upe­at et­tä käy­tän­nöl­li­set. Peu­ge­o­tin i-Cock­pit -mit­ta­ris­toa tar­kas­tel­laan tut­tuun ta­paan oh­jaus­pyö­rän ke­hän ylit­se.

Kes­ki­kon­so­lis­sa on 12 vol­tin vir­ta­pis­tok­keen ohel­la USB-port­te­ja tup­las­ti, ja sa­maan ta­paan nii­tä on myös ta­ka­mat­kus­ta­jil­le. Niin sa­not­tu laa­jen­net­tu led-si­sä­va­lais­tus an­taa miel­lyt­tä­vän sä­väyk­sen, ja li­sä­va­rus­tei­nen pa­no­raa­ma­la­si­kat­to täy­den­tää va­lol­laan.

PHEV:n 12,3-tuu­mai­nen di­gi­taa­li­mit­ta­ris­to näyt­tää omin­ta­kei­sel­ta, ja li­sä­va­rus­tei­nen pi­me­ä­nä­kö­lait­teis­to on mer­kit­tä­vä li­sä­e­tu alu­eil­la, joil­la esiin­tyy run­saas­ti peu­ro­ja tai hir­viä.

Takaluukku avautuu sähköisesti, ja sensori tunnistaa, jos tavaraa on liikaa.

Takaluukku avautuu sähköisesti, ja sensori tunnistaa, jos tavaraa on liikaa.

Juha Peltonen

10-tuu­mai­nen kos­ke­tus­näyt­tö on sel­keä, ja sii­hen liit­ty­vät muun mu­as­sa na­vi­goin­ti­jär­jes­tel­mä ja kä­te­vä­toi­mi­nen Vi­sio Park 1 -pe­ruu­tus­ka­me­ra. Eri­kois­ta oli, et­tä kun täy­sa­jo­va­lot oli­vat toi­min­nas­sa, kos­ke­tus­näyt­tö oli päi­vä­sai­kaan ras­kaan pil­vi­pei­ton val­li­tes­sa yö­näy­töl­lä, jol­loin sii­tä ei näh­nyt juu­ri mi­tään.

Kos­ke­tus­näyt­tö meni myös va­loi­sa­na ke­säil­ta­na ai­van lii­an her­käs­ti yö­näy­töl­le, jo­ten oli­si hyvä, jos kos­ke­tus­näy­töl­lä oli­si päi­vä/yö-pi­ka­pai­ni­ke.

Na­vi­gaat­to­rin se­koi­lua

Na­vi­goin­ti­lait­teen oh­jel­moin­ti su­juu hel­pos­ti, mut­ta näyt­tö­ruu­tu hei­jas­taa eten­kin vie­res­sä is­tu­jan puo­lel­le häi­rit­se­vän voi­mak­kaas­ti. Na­vi­gaat­to­ri myös se­koi­li ko­ea­jol­la pa­hem­man ker­ran: Tu­run moot­to­ri­tiel­lä Rai­si­os­sa lai­te il­moit­ti, et­tä ”alu­ees­ta ei ole kart­taa”, ja sen jäl­keen näy­töl­lä kur­so­ri­nuo­li hyp­pe­li, mis­sä sat­tui.

Na­vi­gaat­to­ri jäi sil­tä osin it­se asi­as­sa py­sy­väs­ti se­kai­sin. Ha­li­kon koh­dal­la mat­kal­la Hel­sin­kiin Tu­run moot­to­ri­tiel­lä oh­jel­ma il­moit­ti ole­van­sa Ry­mät­ty­läs­sä! Vas­taa­via oh­jel­mis­to­se­koi­lu­ja on esiin­ty­nyt muil­la­kin mer­keil­lä.

Ker­ran mää­rä­o­soit­teen syöt­tö su­jui kyl­lä suo­ra­vii­vai­ses­ti ja reit­ti­o­pas­tus al­koi lu­paa­vas­ti, en­nen kuin jo muu­ta­ma kym­me­nen ki­lo­met­riä en­nen (tut­tua) isol­la tiel­lä ole­vaa ris­teys­tä na­vi­gaat­to­ri il­moit­ti, et­tä sii­nä koh­din pi­täi­si ajaa ai­van vää­rään suun­taan. Kun ris­teys saa­vu­tet­tiin, oh­jel­ma meni yh­täk­kiä se­kai­sin ja lo­pet­ti ko­ko­naan opas­tuk­sen.

Moot­to­ri­tiel­lä na­vi­gaat­to­ri puo­les­taan il­moit­ti ker­ran no­peus­ra­joi­tuk­sen ”ole­van 40 km/h”, jon­ka jäl­keen se näyt­ti het­kel­li­ses­ti pelk­kää kat­ko­vii­vaa… Vas­taa­vas­ti erit­täin hy­vä­nä asi­a­na GT:ssä nau­ti­taan Fo­ca­lin val­mis­ta­mas­ta Pre­mium -au­di­o­jär­jes­tel­mäs­tä kuu­si­ne kai­ut­ti­mi­neen. Ää­nen­tois­to on sä­vyl­tään kau­nis­ta.

Peu­ge­ot 508 GT Hyb­rid 225 EAT8 PHEV

Moot­to­ri

R4, tur­bo, 1598 cm3, 133 kW (181 hv)/6000 r/min, 300 Nm/3000 r/min + säh­kö­moot­to­ri 81 kW (110 hv)/2500 r/min, 320 Nm/500–2500 r/min, hyb­ri­di­jär­jes­tel­mä 165 kW (224 hv), 360 Nm

Suo­ri­tus­ky­ky

0–100 km/h 8,3 s, huip­pu­no­peus 230 km/h

Ku­lu­tus

1,3–1,5 l/100 km, ben­sii­ni

CO2-pääs­töt

29–34 g/km

Toi­min­ta­mat­ka säh­köl­lä

48–52 km

Ajo­ak­ku

11,8 kWh

La­taus­no­peus

(3,7 kW/16 A) 12,05 h

Voi­man­siir­to

A8, etu­ve­to

Mi­tat

p. 4750, l. 1859, k. 1403 mm, ak­se­li­vä­li 2793 mm, oma­mas­sa 1795 kg, kan­ta­vuus 550 kg, ve­to­mas­sa 1330/745 kg, ta­va­ra­ti­la 431–1537 l, tank­ki 43 l

Hin­ta

48 456 eu­roa, ko­ea­jo­au­to 52 730 eu­roa (2020)

Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Toyota Corolla Touring. Uudistuvan Toyota Corollan ennakkomyynti alkaa alkusyksyn 2022 aikana. Ensimmäiset autot saapuvat Suomeen alkuvuodesta 2023.

Toyota Corolla Touring. Uudistuvan Toyota Corollan ennakkomyynti alkaa alkusyksyn 2022 aikana. Ensimmäiset autot saapuvat Suomeen alkuvuodesta 2023.

Toyota

Uudistuva Toyota Corolla: Viidennen sukupolven hybri­di­tek­no­logiaa – Suomeen alkuvuodesta 2023

Auto Bild.Uutiset
4.6.2022
Toyota Corolla Touring. Uudistuvan Toyota Corollan ennakkomyynti alkaa alkusyksyn 2022 aikana. Ensimmäiset autot saapuvat Suomeen alkuvuodesta 2023.

Toyota Corolla Touring. Uudistuvan Toyota Corollan ennakkomyynti alkaa alkusyksyn 2022 aikana. Ensimmäiset autot saapuvat Suomeen alkuvuodesta 2023.

Toyota

Uudistuva Toyota Corolla: Viidennen sukupolven hybri­di­tek­no­logiaa – Suomeen alkuvuodesta 2023

Auto Bild.Uutiset
4.6.2022

Toyota ja Volkswagen kärjessä – suomalaiset suosivat autoissa käytän­nöl­li­syyttä myös vuonna 2022

Auto Bild.Kaupallinen yhteistyö
5.7.2022

Toyota ja Volkswagen kärjessä – suomalaiset suosivat autoissa käytän­nöl­li­syyttä myös vuonna 2022

Auto Bild.Kaupallinen yhteistyö
5.7.2022
Suomessa ensimmäiset sarjatuotetut autot ovat jo matkalla Pohjoismaihin ja saapunevat perille elokuun aikana.

Suomessa ensimmäiset sarjatuotetut autot ovat jo matkalla Pohjoismaihin ja saapunevat perille elokuun aikana.

Subaru / Creative Commons

Täyssähköinen Subaru Solterra: Suomeen elokuussa

Auto Bild.Uutiset
5.6.2022
Suomessa ensimmäiset sarjatuotetut autot ovat jo matkalla Pohjoismaihin ja saapunevat perille elokuun aikana.

Suomessa ensimmäiset sarjatuotetut autot ovat jo matkalla Pohjoismaihin ja saapunevat perille elokuun aikana.

Subaru / Creative Commons

Täyssähköinen Subaru Solterra: Suomeen elokuussa

Auto Bild.Uutiset
5.6.2022

VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT

Peugeot: Julkisti viisi uutta sähköautoa ja uuden E-Lion-projektin

Hennessey Supercharged H650 Escalade: Isojen poikien möreä puheenvuoro

Lightyear 0 -malli: Valmistus Uudes­sa­kau­pun­gissa on lopetettu

Seres: Uusi kiinalainen automerkki rantautumassa Suomeen maaliskuussa!

Renault Espace: Täysin uudet 5- ja 7-paikkaiset mallit esitellään keväällä

Koeajossa Kia Stinger 3,3 T-GDI AWD GT 5D AT: Vanhaa koulukuntaa

Nelivetoinen, keskimoottorinen Corvette E-Ray: 0-100 km/h vain 2,5 sekunnissa!

Dacia Jogger Hybrid: Markkinoiden edullisin 7-paikkainen hybridi

Koeajossa Peugeot 3008 GT HYbrid4 4x4 e-EAT8 300 PHEV: Järeää vääntöä

Koeajossa Citroën ë-Jumpy Crew Cab: Sähköinen sekajuna

HYÖTYJUTUT

Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki

Mielenkiintoinen retroritari

Paaliin vai pajalle?

Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut

Näin kuormaat peräkärryn oikein

... Lisää

KOEAJOT

Koeajossa Kia Stinger 3,3 T-GDI AWD GT 5D AT: Vanhaa koulukuntaa

Koeajossa Peugeot 3008 GT HYbrid4 4x4 e-EAT8 300 PHEV: Järeää vääntöä

Koeajossa Citroën ë-Jumpy Crew Cab: Sähköinen sekajuna

Koeajossa Subaru Outback 2.5i Lineartronic Field: Retkikelpoinen

Koeajossa Jaguar F-Pace P400 S Hybrid Sport: Sähkö­virs­tan­pylväs

Koeajossa Alfa Romeo Stelvio 2.0 280 HP AT8 AWD Veloce Launch Plus: Italialainen herkkupala

Koeajossa Volkswagen ID.3 Pro Performance 150 kW (akku 58 kWh) Family: Maail­man­val­loittaja

Koeajossa Audi Q8 Electrified Edition 60 TFSI e quattro Tiptronic: Jättiläiseksi kasvatettu

Koeajossa Seat Tarraco 1.4 PHEV 245 e-Hybrid FR Launch Edition DSG: Kulkeva pistokemalli

Koeajossa Hyundai i20 N: Pieni paukkurauta

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot

Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!

Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!

Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä

Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?

... Lisää

FOKUS MEDIA

Koti ja keittiö

Kurkista persoonallisiin joulukoteihin!

Hifimaailma

Aunen putki-Bluetooth 

Koti ja keittiö

Teppo Honkala: ”Käsityöläisen verstaalla ollaan ihmisyyden ytimessä”

Koti ja keittiö

Unelmien puutalossa on jotain perinteistä, jotain modernia

Hifimaailma

Mission 778 täällä jälleen 

Hifimaailma

Asahi Kasei goes konseptiauto  

Hifimaailma

Musical Fidelityn uudet NU-VISTAT

Koti ja keittiö

Näin sisustat näyttävillä amppelikasveilla

Hifimaailma

Vinyyliääntä c-duuriasteikolla

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUTTA

Peugeot: Julkisti viisi uutta sähköautoa ja uuden E-Lion-projektin

Hennessey Supercharged H650 Escalade: Isojen poikien möreä puheenvuoro

Lightyear 0 -malli: Valmistus Uudes­sa­kau­pun­gissa on lopetettu

Seres: Uusi kiinalainen automerkki rantautumassa Suomeen maaliskuussa!

Renault Espace: Täysin uudet 5- ja 7-paikkaiset mallit esitellään keväällä

HYÖTYJUTUT

Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

... Lisää

KOEAJOT

Koeajossa Kia Stinger 3,3 T-GDI AWD GT 5D AT: Vanhaa koulukuntaa

Koeajossa Peugeot 3008 GT HYbrid4 4x4 e-EAT8 300 PHEV: Järeää vääntöä

Koeajossa Citroën ë-Jumpy Crew Cab: Sähköinen sekajuna

Koeajossa Subaru Outback 2.5i Lineartronic Field: Retkikelpoinen

Koeajossa Jaguar F-Pace P400 S Hybrid Sport: Sähkö­virs­tan­pylväs

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

... Lisää

5 VUOTTA SITTEN...

FOKUS MEDIA

Koti ja keittiö

Kurkista persoonallisiin joulukoteihin!

Hifimaailma

Aunen putki-Bluetooth 

Koti ja keittiö

Teppo Honkala: ”Käsityöläisen verstaalla ollaan ihmisyyden ytimessä”

Koti ja keittiö

Unelmien puutalossa on jotain perinteistä, jotain modernia

Hifimaailma

Mission 778 täällä jälleen 

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

AEHRA:n akseliväli on peräti 3 metriä.

AEHRA:n akseliväli on peräti 3 metriä.

AEHRA

No nyt on todella erikoista... tästä katumaasturista tuskin olet kuullut…!

Kaupallinen yhteistyö

Auton hankinta – Lainalla vai säästöillä?

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

Peugeot: Julkisti viisi uutta sähköautoa ja uuden E-Lion-projektin

Lightyear 0 -malli: Valmistus Uudes­sa­kau­pun­gissa on lopetettu

Seres: Uusi kiinalainen automerkki rantautumassa Suomeen maaliskuussa!

Renault Espace: Täysin uudet 5- ja 7-paikkaiset mallit esitellään keväällä

Dacia Jogger Hybrid: Markkinoiden edullisin 7-paikkainen hybridi

Polestar: Avasi Rovaniemelle maailman ensimmäisen lumesta rakennetun autopaviljongin - sisällä on Polestar 2 ja jäästä veistettyjä varaosia

Sähköinen Peugeot Inception -konseptiauto: 800 km toimintamatkaa

Polestarin autoihin uusinta Googlen teknologiaa

No nyt on todella erikoista... tästä katumaasturista tuskin olet kuullut…!

Uudistunut Renault Arkana: Keskittyy Suomessa täyshybridiin

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

No nyt on todella erikoista... tästä katumaasturista tuskin olet kuullut…!

Uusi Opel Astra Electric: Ensi kertaa myös täyssähköisenä

Uusi Mitsubishi ASX: Kehitetty Euroopan markkinoille

Uusi Volkswagen Amarok: Nyt myynnissä – toimitukset Suomeen alkavat kesällä 2023

Uusi Hyundai Kona: Paljastetaan lähikuukausina

Seres: Uusi kiinalainen automerkki rantautumassa Suomeen maaliskuussa!

Koeajossa Subaru Outback 2.5i Lineartronic Field: Retkikelpoinen

Koeajossa Volkswagen ID.3 Pro Performance 150 kW (akku 58 kWh) Family: Maail­man­val­loittaja

Vuoden Auto Suomessa 2023 on Kia Niro

Dacia Jogger Hybrid: Markkinoiden edullisin 7-paikkainen hybridi

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

AEHRA:n akseliväli on peräti 3 metriä.

AEHRA:n akseliväli on peräti 3 metriä.

AEHRA

No nyt on todella erikoista... tästä katumaasturista tuskin olet kuullut…!

Kaupallinen yhteistyö

Auton hankinta – Lainalla vai säästöillä?

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

Peugeot: Julkisti viisi uutta sähköautoa ja uuden E-Lion-projektin

Lightyear 0 -malli: Valmistus Uudes­sa­kau­pun­gissa on lopetettu

Seres: Uusi kiinalainen automerkki rantautumassa Suomeen maaliskuussa!

Renault Espace: Täysin uudet 5- ja 7-paikkaiset mallit esitellään keväällä

Dacia Jogger Hybrid: Markkinoiden edullisin 7-paikkainen hybridi

Polestar: Avasi Rovaniemelle maailman ensimmäisen lumesta rakennetun autopaviljongin - sisällä on Polestar 2 ja jäästä veistettyjä varaosia

Sähköinen Peugeot Inception -konseptiauto: 800 km toimintamatkaa

Polestarin autoihin uusinta Googlen teknologiaa

No nyt on todella erikoista... tästä katumaasturista tuskin olet kuullut…!

Uudistunut Renault Arkana: Keskittyy Suomessa täyshybridiin

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

No nyt on todella erikoista... tästä katumaasturista tuskin olet kuullut…!

Uusi Opel Astra Electric: Ensi kertaa myös täyssähköisenä

Uusi Mitsubishi ASX: Kehitetty Euroopan markkinoille

Uusi Volkswagen Amarok: Nyt myynnissä – toimitukset Suomeen alkavat kesällä 2023

Uusi Hyundai Kona: Paljastetaan lähikuukausina

Seres: Uusi kiinalainen automerkki rantautumassa Suomeen maaliskuussa!

Koeajossa Subaru Outback 2.5i Lineartronic Field: Retkikelpoinen

Koeajossa Volkswagen ID.3 Pro Performance 150 kW (akku 58 kWh) Family: Maail­man­val­loittaja

Vuoden Auto Suomessa 2023 on Kia Niro

Dacia Jogger Hybrid: Markkinoiden edullisin 7-paikkainen hybridi

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2

Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2

Tämä sivusto käyttää evästeitä käytettävyyden parantamiseksi. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt myös evästeiden käyttämisen.