Kilpailu: Voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Etusivu
Hyöty
Koeajot
Testit
Uutiset
Klassikot
Superautot
Kilpailut
Tilaa lehti
Tilaa lehti

SsangYong Torres: Tulevan katumaasturin ensimmäiset teaser-kuvat julkistettiin

Koeajossa Peugeot 508 GT Hybrid 225 EAT8 PHEV: Lupauksen lunastus?

Pääseekö pisto­ke­la­dat­ta­valla hybridillä luvattuun noin 50 sähköiseen kilometriin?

Auto Bild.Koeajot
12.2.2022

Pis­to­ke­la­dat­ta­vas­sa Peu­ge­ot 508 GT Se­da­nis­sa on 1,6-lit­rai­sen ben­sii­ni­tur­bon (180 hv) kyy­ti­poi­ka­na säh­kö­moot­to­ri (110 hv), joka mer­kit­see käy­tän­nös­sä 225 he­vos­voi­man jär­jes­tel­mä­te­hoa, mut­ta sa­mal­la myös 360 new­ton­met­rin jär­jes­tel­mä­vään­töä.

Säh­köl­lä ajet­ta­es­sa Peu­ge­ot 508 GT py­syt­te­lee erit­täin vä­hä­me­lui­se­na – oh­jaa­moon kan­tau­tuu lä­hin­nä koh­tuul­lis­ta ren­gas­me­lua – mut­ta si­sä­me­lu py­syt­te­lee maan­tie­a­jos­sa miel­lyt­tä­vän al­hai­se­na myös polt­to­moot­to­ri­käy­töl­lä.

Myös pi­ka­la­tauk­sel­la

Pis­to­ke­la­dat­ta­van hyb­ri­din la­tau­sai­ka on ko­ti­säh­köl­lä (10 A) 22 tun­tia ja 16 am­pee­rin su­lak­keel­la noin 12 tun­tia. Pi­ka­la­tauk­sel­la (100 kW) pääs­tään 80 pro­sent­tiin 30 mi­nuu­tis­sa (vii­mei­seen 20 pro­sent­tiin me­nee sit­ten vie­lä use­am­pi tovi). La­taus­kaa­pe­li lii­te­tään va­sem­mas­sa ta­ka­lo­ka­suo­jas­sa ole­vaan liit­ti­meen.

Aktiivijousitus tuntuu pintakovalta. Takaluukku toimii myös jalkaa heilauttamalla. Helmiäisväri lukeutuu lisävarusteisiin.

Aktiivijousitus tuntuu pintakovalta. Takaluukku toimii myös jalkaa heilauttamalla. Helmiäisväri lukeutuu lisävarusteisiin.

Juha Peltonen

Peugeot 508 GT:n alusta on kovuusasteeltaan todellakin suunnattu enemmänkin Saksan kuin Ranskan markkinoille.

Peugeot 508 GT:n alusta on kovuusasteeltaan todellakin suunnattu enemmänkin Saksan kuin Ranskan markkinoille.

Juha Peltonen

Ko­ti­la­tauk­sel­la täy­teen la­dat­tu­na saa­tiin au­ton näy­tön mu­kaan vain 41 säh­köis­tä ki­lo­met­riä, kun teh­das lu­paa 48–52 ki­lo­met­riä. Mut­ta noin 40 säh­köis­tä ki­lo­met­riä on se­kin ihan asi­al­li­nen lu­ke­ma.

Yl­lä­tyk­se­nä Peu­ge­ot 508 PHEV ei ole it­se­la­tau­tu­va te­hok­kaam­min jar­ru­tu­se­ner­gi­aa tal­ti­oi­vas­sa B-ajo­ti­las­sa – ei ai­na­kaan sii­nä mää­rin, et­tä vir­taa ker­tyi­si yh­del­le tai use­am­mal­le ki­lo­met­ril­le. Pel­käl­lä polt­to­moot­to­ri­käy­töl­lä kes­ki­ku­lu­tus oli hy­vin asi­al­li­set 5,6 l/100 km.

Säh­köi­ses­ti te­hos­te­tun oh­jauk­sen kes­ki­a­lu­e­tun­tu­ma on maan­tie­a­jos­sa var­sin ren­to, ja te­hok­kais­ta led-lähi- ja -kau­ko­va­lois­ta voi an­taa kii­tok­sia. GT:ssä on myös staat­ti­set kul­ma­va­lot.

Peu­ge­ot 508 GT Hyb­ri­din ak­tii­vi­jou­si­tus tun­tuu eten­kin te­rä­vis­sä kuo­pis­sa lii­an ko­val­ta. Ajo­ti­lan voi va­li­ta kes­ki­kon­so­lis­ta: oh­jel­mis­toon kuu­lu­vat Ur­hei­lu, Mu­ka­vuus, Hyb­rid ja täys­säh­köi­nen Elect­ric.

Peugeotin i-Cockpit-kojelaudassa mittaristoa tarkastellaan ohjauspyörän ylitse. Ajoasennosta saa hyvän, kunhan säätää istuinkorkeuden niin, että ohjauspylväs ei ota kiinni polviin.

Peugeotin i-Cockpit-kojelaudassa mittaristoa tarkastellaan ohjauspyörän ylitse. Ajoasennosta saa hyvän, kunhan säätää istuinkorkeuden niin, että ohjauspylväs ei ota kiinni polviin.

Juha Peltonen

10-tuumaiseen kosketusnäyttöön liittyvän navigointiohjelman toiminta jätti toivomisen varaa, mutta Visio Park 1 -peruutuskamera toimii kätevästi.

10-tuumaiseen kosketusnäyttöön liittyvän navigointiohjelman toiminta jätti toivomisen varaa, mutta Visio Park 1 -peruutuskamera toimii kätevästi.

Juha Peltonen

Juoheasti vaihtava 8-nopeuksinen automaatti on momentinmuunnintyyppinen.

Juoheasti vaihtava 8-nopeuksinen automaatti on momentinmuunnintyyppinen.

Juha Peltonen

Näis­tä mu­ka­vuus­ti­la muo­dos­tui ak­tii­vi­a­lus­tan suh­teel­li­sen ko­vuu­den vuok­si ko­ea­ja­jan suo­si­kik­si. Peu­ge­ot 508 GT:n alus­ta on ko­vuu­sas­teel­taan to­del­la­kin suun­nat­tu enem­män­kin Sak­san kuin Rans­kan mark­ki­noil­le.

Pack Sa­fe­ty Plus lu­keu­tuu va­ki­o­va­rus­tei­siin täs­sä ver­si­os­sa. Sii­hen si­säl­ty­vät muun mu­as­sa au­to­maat­ti­nen hä­tä­jar­ru­tus­jär­jes­tel­mä va­rus­tet­tu­na ja­lan­kul­ki­ja­tun­nis­tuk­sel­la, tör­mäys­va­roi­tin, kais­ta­vah­ti, kais­ta-avus­tin, no­peus­ra­joi­tus­ten tun­nis­tus ja ak­tii­vi­nen kat­ve­a­vus­tin.

Li­sä­va­rus­tee­na oli Drive As­sist Plus, jo­hon si­säl­tyy mu­kau­tu­va va­ki­o­no­peu­den­sää­din.

Hyvä ajo­a­sen­to

Ajo­a­sen­nos­ta sää­tyy ren­to, mut­ta asi­aa aut­taa sel­ke­äs­ti, jos kul­jet­ta­ja ei ole pit­kä­sel­käis­tä sort­tia. Täs­tä on etua myös sik­si, et­tä etuo­vi­au­kot ovat hie­man ah­taat – eli jos etuis­tui­mia on sää­det­ty vä­hän­kään ta­em­mas, au­tos­ta nous­tes­sa lyö ol­ka­pään­sä B-pi­la­riin.

Nap­pa­nah­ka-al­can­ta­ra -ver­hoil­lut etuis­tui­met on va­rus­tet­tu me­kaa­ni­sin sää­döin, joi­hin lu­keu­tuu rei­si­tu­ki. Sak­san sel­kä­ter­veyt­tä val­vo­van AGR:n ser­ti­fi­oi­mat pen­kit an­ta­vat eri­no­mai­sen si­vut­tais­tu­en. Erit­täin no­pe­a­toi­mi­set ja te­hok­kaat is­tuin­läm­mit­ti­met hoh­ta­vat ylä­sel­kään as­ti.

Mekaanisesti säätyvissä istuimissa on tasokas sivuttaistuki ja pituussäätöinen reisityyny.

Mekaanisesti säätyvissä istuimissa on tasokas sivuttaistuki ja pituussäätöinen reisityyny.

Juha Peltonen

Takaistuimella on asiallisesti polvi- ja pääntilaa.

Takaistuimella on asiallisesti polvi- ja pääntilaa.

Juha Peltonen

Polttomoottorin ja sähkömoottorin yhdistelmä tuottaa 360 Nm järjestelmäväännön.

Polttomoottorin ja sähkömoottorin yhdistelmä tuottaa 360 Nm järjestelmäväännön.

Juha Peltonen

Ta­ka­na on pol­vi­ti­laa mu­ka­van riit­tä­väs­ti myös pit­kä­koi­pi­sil­le, ja taak­se on help­po siir­tyä riit­tä­väs­ti avau­tu­vis­ta ovis­ta.

Se­da­nin säh­kö­toi­mi­nen ta­ka­luuk­ku toi­mii myös jal­kaa hei­laut­ta­mal­la. Jos ta­va­ra­ti­la on ko­vin täyn­nä, jär­jes­tel­mä il­moit­taa vii­saas­ti, et­tä luuk­ku ei pys­ty lu­kit­tu­maan. Ta­ka­sel­kä­no­jat tait­tu­vat alas ta­sa­pin­nak­si, jol­loin saa­daan 1,5 kuu­ti­on ver­ran ta­va­ra­ti­laa.

Peu­ge­ot 508 GT -hyb­ri­dil­lä saa kis­koa 1 330-ki­lois­ta jar­rul­lis­ta pe­rä­vau­nua.

Si­sä­ti­lo­jen tyy­liä

Ko­je­lau­dan lis­ta on tyy­li­käs­tä Zeb­ra­no-puu­ta, ja kes­ki­kon­so­lin len­to­ko­ne­kat­kai­si­met ovat sekä upe­at et­tä käy­tän­nöl­li­set. Peu­ge­o­tin i-Cock­pit -mit­ta­ris­toa tar­kas­tel­laan tut­tuun ta­paan oh­jaus­pyö­rän ke­hän ylit­se.

Kes­ki­kon­so­lis­sa on 12 vol­tin vir­ta­pis­tok­keen ohel­la USB-port­te­ja tup­las­ti, ja sa­maan ta­paan nii­tä on myös ta­ka­mat­kus­ta­jil­le. Niin sa­not­tu laa­jen­net­tu led-si­sä­va­lais­tus an­taa miel­lyt­tä­vän sä­väyk­sen, ja li­sä­va­rus­tei­nen pa­no­raa­ma­la­si­kat­to täy­den­tää va­lol­laan.

PHEV:n 12,3-tuu­mai­nen di­gi­taa­li­mit­ta­ris­to näyt­tää omin­ta­kei­sel­ta, ja li­sä­va­rus­tei­nen pi­me­ä­nä­kö­lait­teis­to on mer­kit­tä­vä li­sä­e­tu alu­eil­la, joil­la esiin­tyy run­saas­ti peu­ro­ja tai hir­viä.

Takaluukku avautuu sähköisesti, ja sensori tunnistaa, jos tavaraa on liikaa.

Takaluukku avautuu sähköisesti, ja sensori tunnistaa, jos tavaraa on liikaa.

Juha Peltonen

10-tuu­mai­nen kos­ke­tus­näyt­tö on sel­keä, ja sii­hen liit­ty­vät muun mu­as­sa na­vi­goin­ti­jär­jes­tel­mä ja kä­te­vä­toi­mi­nen Vi­sio Park 1 -pe­ruu­tus­ka­me­ra. Eri­kois­ta oli, et­tä kun täy­sa­jo­va­lot oli­vat toi­min­nas­sa, kos­ke­tus­näyt­tö oli päi­vä­sai­kaan ras­kaan pil­vi­pei­ton val­li­tes­sa yö­näy­töl­lä, jol­loin sii­tä ei näh­nyt juu­ri mi­tään.

Kos­ke­tus­näyt­tö meni myös va­loi­sa­na ke­säil­ta­na ai­van lii­an her­käs­ti yö­näy­töl­le, jo­ten oli­si hyvä, jos kos­ke­tus­näy­töl­lä oli­si päi­vä/yö-pi­ka­pai­ni­ke.

Na­vi­gaat­to­rin se­koi­lua

Na­vi­goin­ti­lait­teen oh­jel­moin­ti su­juu hel­pos­ti, mut­ta näyt­tö­ruu­tu hei­jas­taa eten­kin vie­res­sä is­tu­jan puo­lel­le häi­rit­se­vän voi­mak­kaas­ti. Na­vi­gaat­to­ri myös se­koi­li ko­ea­jol­la pa­hem­man ker­ran: Tu­run moot­to­ri­tiel­lä Rai­si­os­sa lai­te il­moit­ti, et­tä ”alu­ees­ta ei ole kart­taa”, ja sen jäl­keen näy­töl­lä kur­so­ri­nuo­li hyp­pe­li, mis­sä sat­tui.

Na­vi­gaat­to­ri jäi sil­tä osin it­se asi­as­sa py­sy­väs­ti se­kai­sin. Ha­li­kon koh­dal­la mat­kal­la Hel­sin­kiin Tu­run moot­to­ri­tiel­lä oh­jel­ma il­moit­ti ole­van­sa Ry­mät­ty­läs­sä! Vas­taa­via oh­jel­mis­to­se­koi­lu­ja on esiin­ty­nyt muil­la­kin mer­keil­lä.

Ker­ran mää­rä­o­soit­teen syöt­tö su­jui kyl­lä suo­ra­vii­vai­ses­ti ja reit­ti­o­pas­tus al­koi lu­paa­vas­ti, en­nen kuin jo muu­ta­ma kym­me­nen ki­lo­met­riä en­nen (tut­tua) isol­la tiel­lä ole­vaa ris­teys­tä na­vi­gaat­to­ri il­moit­ti, et­tä sii­nä koh­din pi­täi­si ajaa ai­van vää­rään suun­taan. Kun ris­teys saa­vu­tet­tiin, oh­jel­ma meni yh­täk­kiä se­kai­sin ja lo­pet­ti ko­ko­naan opas­tuk­sen.

Moot­to­ri­tiel­lä na­vi­gaat­to­ri puo­les­taan il­moit­ti ker­ran no­peus­ra­joi­tuk­sen ”ole­van 40 km/h”, jon­ka jäl­keen se näyt­ti het­kel­li­ses­ti pelk­kää kat­ko­vii­vaa… Vas­taa­vas­ti erit­täin hy­vä­nä asi­a­na GT:ssä nau­ti­taan Fo­ca­lin val­mis­ta­mas­ta Pre­mium -au­di­o­jär­jes­tel­mäs­tä kuu­si­ne kai­ut­ti­mi­neen. Ää­nen­tois­to on sä­vyl­tään kau­nis­ta.

Peu­ge­ot 508 GT Hyb­rid 225 EAT8 PHEV

Moot­to­ri

R4, tur­bo, 1598 cm3, 133 kW (181 hv)/6000 r/min, 300 Nm/3000 r/min + säh­kö­moot­to­ri 81 kW (110 hv)/2500 r/min, 320 Nm/500–2500 r/min, hyb­ri­di­jär­jes­tel­mä 165 kW (224 hv), 360 Nm

Suo­ri­tus­ky­ky

0–100 km/h 8,3 s, huip­pu­no­peus 230 km/h

Ku­lu­tus

1,3–1,5 l/100 km, ben­sii­ni

CO2-pääs­töt

29–34 g/km

Toi­min­ta­mat­ka säh­köl­lä

48–52 km

Ajo­ak­ku

11,8 kWh

La­taus­no­peus

(3,7 kW/16 A) 12,05 h

Voi­man­siir­to

A8, etu­ve­to

Mi­tat

p. 4750, l. 1859, k. 1403 mm, ak­se­li­vä­li 2793 mm, oma­mas­sa 1795 kg, kan­ta­vuus 550 kg, ve­to­mas­sa 1330/745 kg, ta­va­ra­ti­la 431–1537 l, tank­ki 43 l

Hin­ta

48 456 eu­roa, ko­ea­jo­au­to 52 730 eu­roa (2020)

Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Nissan Qashqain uusi CMF-C-perusrakenne, jonka valmistuksessa on käytetty entistä enemmän suurlujuusterästä, pystyy sitomaan törmäyksen voimat ennen kuin ne saavuttavat matkustamon.

Nissan Qashqain uusi CMF-C-perusrakenne, jonka valmistuksessa on käytetty entistä enemmän suurlujuusterästä, pystyy sitomaan törmäyksen voimat ennen kuin ne saavuttavat matkustamon.

Nissan

Uusi Nissan Qashqai: Luokkansa turvallisin

Auto Bild.Uutiset
8.1.2022
Nissan Qashqain uusi CMF-C-perusrakenne, jonka valmistuksessa on käytetty entistä enemmän suurlujuusterästä, pystyy sitomaan törmäyksen voimat ennen kuin ne saavuttavat matkustamon.

Nissan Qashqain uusi CMF-C-perusrakenne, jonka valmistuksessa on käytetty entistä enemmän suurlujuusterästä, pystyy sitomaan törmäyksen voimat ennen kuin ne saavuttavat matkustamon.

Nissan

Uusi Nissan Qashqai: Luokkansa turvallisin

Auto Bild.Uutiset
8.1.2022
Opel Combo-e Life on saatavissa kahtena koripituutena (4,40 m ja XL 4,75 m), joko 5- tai 7-paikkaisena, sekä varustettuna joko yhdellä tai kahdella liukuovella.

Opel Combo-e Life on saatavissa kahtena koripituutena (4,40 m ja XL 4,75 m), joko 5- tai 7-paikkaisena, sekä varustettuna joko yhdellä tai kahdella liukuovella.

Opel

Opel Combo-e Life: Täyssähköinen tila-auto 5- tai 7-paikkaisena

Auto Bild.Uutiset
23.10.2021
Opel Combo-e Life on saatavissa kahtena koripituutena (4,40 m ja XL 4,75 m), joko 5- tai 7-paikkaisena, sekä varustettuna joko yhdellä tai kahdella liukuovella.

Opel Combo-e Life on saatavissa kahtena koripituutena (4,40 m ja XL 4,75 m), joko 5- tai 7-paikkaisena, sekä varustettuna joko yhdellä tai kahdella liukuovella.

Opel

Opel Combo-e Life: Täyssähköinen tila-auto 5- tai 7-paikkaisena

Auto Bild.Uutiset
23.10.2021
Togg valmistetaan täysin käyttäjäkeskeisellä lähestymistavalla.

Togg valmistetaan täysin käyttäjäkeskeisellä lähestymistavalla.

Togg

No nyt on kyllä outo autobrändi!!

Auto Bild.Uutiset
8.1.2022
Togg valmistetaan täysin käyttäjäkeskeisellä lähestymistavalla.

Togg valmistetaan täysin käyttäjäkeskeisellä lähestymistavalla.

Togg

No nyt on kyllä outo autobrändi!!

Auto Bild.Uutiset
8.1.2022

VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT

SsangYong Torres: Tulevan katumaasturin ensimmäiset teaser-kuvat julkistettiin

Auto Bild 7/2022 kaupoissa

Premium-SUV Alfa Romeo Tonale: Jo yli 4000 ennakkovarausta ja 1000 tilausta Euroopassa

Polestar: Sijoittaa erittäin nopeaa lataustekniikkaa kehittävään StoreDotiin ja saa käyttöönsä kehittynyttä akkuteknologiaa

Autojen "Mona Lisa": 1955 Mercedes-Benz 300 SLR Coupé huutokaupattiin maail­ma­nen­nä­tys­hintaan 135 miljoonaa euroa – myyntitulot menivät hyvän­te­ke­väi­syys­ra­has­tolle

Nichols N1A: Tästä huippu­suun­nit­te­lijan automallista tuskin olet kuullut!

Škoda Auto: Aloitti MEB-akustojen tuotannon Mladá Boleslavin päätehtaallaan

Volkswagen ID.5: Lanseeraus Suomessa kesäkuussa – mukana nopeammin saatava FastLane-mallisto

Lexus UX: Uudistuneet autot Suomessa lokakuussa

Abarth 695 Tributo 131 Rally: Kunniapainos

HYÖTYJUTUT

Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki

Mielenkiintoinen retroritari

Paaliin vai pajalle?

Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut

Näin kuormaat peräkärryn oikein

... Lisää

KOEAJOT

Koeajossa Ford Mustang Mach-E: Sähköponi nelistää

Koeajossa Škoda Octavia Combi 1.4 TSI PHEV Style iV DSG: Vuoden Auto Suomessa 2021

Ensikoeajossa Toyota Hilux Double Cab 4WD 2.8D Invincible A: Terästetty metsävelho

Koeajossa Ford Explorer 3.0 V6 Ecoboost 457 hv PHEV AWD ST-Line: Näyttävä mahtijenkki

Koeajossa Mazda MX-30: Niukasti virtaa

Koeajossa Toyota Yaris 1.5 Hybrid Style: Taidolla uudistettu

Koeajossa Mercedes-Benz GLA 200d A Business: Aidon katumaasturin mitoissa

Koeajossa Peugeot 508 GT Hybrid 225 EAT8 PHEV: Lupauksen lunastus?

Koeajossa Renault Zoe: Yllätysten sähköauto

Koeajossa Suzuki Swift 1.2 Dualjet 4WD GLX 5MT Hybrid: Konstailematon neliveto

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot

Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!

Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!

Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä

Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?

... Lisää

FOKUS MEDIA

Koti ja keittiö

Jugendtalossa tuoksuu vastapaistettu leipä, kun laulaja Tiina "Pink" Isohanni testaa reseptejään

Koti ja keittiö

Sisusta olohuone ulos!

Koti ja keittiö

Rennot & rakkaat kesäkodit -lehti on ilmestynyt!

Koti ja keittiö

Helsinkiläinen Anna Katariina hullaantui valtavaan huvilaan ja muutti Karjaalle

Koti ja keittiö

Värikylläistä elämää ruukkikylässä

Koti ja keittiö

Mielensä muuttajat - visualistin kodissa on fiilistä

Koti ja keittiö

Kesän klassisin kuosi on reipas raita

Koti ja keittiö

Tyylilleen uskollinen kylpyhuone: 50-luvun kylpyhuone uudistettiin talon henkeen

Hifimaailma

Goldmundin massakaiutin  

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUTTA

SsangYong Torres: Tulevan katumaasturin ensimmäiset teaser-kuvat julkistettiin

Auto Bild 7/2022 kaupoissa

Premium-SUV Alfa Romeo Tonale: Jo yli 4000 ennakkovarausta ja 1000 tilausta Euroopassa

Polestar: Sijoittaa erittäin nopeaa lataustekniikkaa kehittävään StoreDotiin ja saa käyttöönsä kehittynyttä akkuteknologiaa

Autojen "Mona Lisa": 1955 Mercedes-Benz 300 SLR Coupé huutokaupattiin maail­ma­nen­nä­tys­hintaan 135 miljoonaa euroa – myyntitulot menivät hyvän­te­ke­väi­syys­ra­has­tolle

HYÖTYJUTUT

Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

... Lisää

KOEAJOT

Koeajossa Ford Mustang Mach-E: Sähköponi nelistää

Koeajossa Škoda Octavia Combi 1.4 TSI PHEV Style iV DSG: Vuoden Auto Suomessa 2021

Ensikoeajossa Toyota Hilux Double Cab 4WD 2.8D Invincible A: Terästetty metsävelho

Koeajossa Ford Explorer 3.0 V6 Ecoboost 457 hv PHEV AWD ST-Line: Näyttävä mahtijenkki

Koeajossa Mazda MX-30: Niukasti virtaa

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

... Lisää

5 VUOTTA SITTEN...

FOKUS MEDIA

Koti ja keittiö

Jugendtalossa tuoksuu vastapaistettu leipä, kun laulaja Tiina "Pink" Isohanni testaa reseptejään

Koti ja keittiö

Sisusta olohuone ulos!

Koti ja keittiö

Rennot & rakkaat kesäkodit -lehti on ilmestynyt!

Koti ja keittiö

Helsinkiläinen Anna Katariina hullaantui valtavaan huvilaan ja muutti Karjaalle

Koti ja keittiö

Värikylläistä elämää ruukkikylässä

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

Täysin uusi Lexus RZ 450e saapuu Suomeen loppuvuodesta 2022.

Täysin uusi Lexus RZ 450e saapuu Suomeen loppuvuodesta 2022.

Lexus

Lexus RZ 450e: Täyssähköinen nelivetoinen katumaasturi

Kaupallinen yhteistyö

Autolaina ilman käsirahaa

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

SsangYong Torres: Tulevan katumaasturin ensimmäiset teaser-kuvat julkistettiin

Premium-SUV Alfa Romeo Tonale: Jo yli 4000 ennakkovarausta ja 1000 tilausta Euroopassa

Polestar: Sijoittaa erittäin nopeaa lataustekniikkaa kehittävään StoreDotiin ja saa käyttöönsä kehittynyttä akkuteknologiaa

Škoda Auto: Aloitti MEB-akustojen tuotannon Mladá Boleslavin päätehtaallaan

Volkswagen ID.5: Lanseeraus Suomessa kesäkuussa – mukana nopeammin saatava FastLane-mallisto

Lexus UX: Uudistuneet autot Suomessa lokakuussa

Abarth 695 Tributo 131 Rally: Kunniapainos

Volkswagen Amarok: Joko V6 tai 4-sylinterinen rivimoottori

BMW: Valitsi Goodyear EfficientGrip Performance 2 -renkaan täyssähköiseen iX-katumaasturiin

Seuraava Ford Mustang: Kahtena hybri­di­muun­noksena – mukana myös V8!

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

Lexus RZ 450e: Täyssähköinen nelivetoinen katumaasturi

Alfa Romeo Tonale: Tähdittää Astara Finlandin Stellantis-brändien toista vuosineljännestä

Classic Motorshow, Lahti 30.4.–1.5. 2022: Yli 400 ajoneuvoa!

Volkswagen ID.5: Lanseeraus Suomessa kesäkuussa – mukana nopeammin saatava FastLane-mallisto

Seuraava Ford Mustang: Kahtena hybri­di­muun­noksena – mukana myös V8!

Lexus UX: Uudistuneet autot Suomessa lokakuussa

Polestar 2: Useita kestävään kehitykseen, tekniikkaan ja muotoiluun liittyviä uudistuksia

Volkswagen Amarok: Joko V6 tai 4-sylinterinen rivimoottori

Tiesitkö: 1972-mallinen VW T2 -sähköpakettiauto toimi esikuvana VW ID.Buzzille!

Abarth 695 Tributo 131 Rally: Kunniapainos

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

Täysin uusi Lexus RZ 450e saapuu Suomeen loppuvuodesta 2022.

Täysin uusi Lexus RZ 450e saapuu Suomeen loppuvuodesta 2022.

Lexus

Lexus RZ 450e: Täyssähköinen nelivetoinen katumaasturi

Kaupallinen yhteistyö

Autolaina ilman käsirahaa

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

SsangYong Torres: Tulevan katumaasturin ensimmäiset teaser-kuvat julkistettiin

Premium-SUV Alfa Romeo Tonale: Jo yli 4000 ennakkovarausta ja 1000 tilausta Euroopassa

Polestar: Sijoittaa erittäin nopeaa lataustekniikkaa kehittävään StoreDotiin ja saa käyttöönsä kehittynyttä akkuteknologiaa

Škoda Auto: Aloitti MEB-akustojen tuotannon Mladá Boleslavin päätehtaallaan

Volkswagen ID.5: Lanseeraus Suomessa kesäkuussa – mukana nopeammin saatava FastLane-mallisto

Lexus UX: Uudistuneet autot Suomessa lokakuussa

Abarth 695 Tributo 131 Rally: Kunniapainos

Volkswagen Amarok: Joko V6 tai 4-sylinterinen rivimoottori

BMW: Valitsi Goodyear EfficientGrip Performance 2 -renkaan täyssähköiseen iX-katumaasturiin

Seuraava Ford Mustang: Kahtena hybri­di­muun­noksena – mukana myös V8!

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

Lexus RZ 450e: Täyssähköinen nelivetoinen katumaasturi

Alfa Romeo Tonale: Tähdittää Astara Finlandin Stellantis-brändien toista vuosineljännestä

Classic Motorshow, Lahti 30.4.–1.5. 2022: Yli 400 ajoneuvoa!

Volkswagen ID.5: Lanseeraus Suomessa kesäkuussa – mukana nopeammin saatava FastLane-mallisto

Seuraava Ford Mustang: Kahtena hybri­di­muun­noksena – mukana myös V8!

Lexus UX: Uudistuneet autot Suomessa lokakuussa

Polestar 2: Useita kestävään kehitykseen, tekniikkaan ja muotoiluun liittyviä uudistuksia

Volkswagen Amarok: Joko V6 tai 4-sylinterinen rivimoottori

Tiesitkö: 1972-mallinen VW T2 -sähköpakettiauto toimi esikuvana VW ID.Buzzille!

Abarth 695 Tributo 131 Rally: Kunniapainos

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2

Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2

Tämä sivusto käyttää evästeitä käytettävyyden parantamiseksi. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt myös evästeiden käyttämisen.