Kilpailu: Voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Etusivu
Hyöty
Koeajot
Testit
Uutiset
Klassikot
Superautot
Kilpailut
Tilaa lehti
Tilaa lehti

Auto Bild 10/2022 on kaupoissa

Scalan etuilme on jyhkeä.  Painepesurein varustetut led-lähi-  ja kaukovalot sekä kaukovaloavustin  seuraavat Stylessä vakiona.

Scalan etuilme on jyhkeä. Painepesurein varustetut led-lähi- ja kaukovalot sekä kaukovaloavustin seuraavat Stylessä vakiona.

Koeajossa Škoda Scala 1.0 TSI Style DSG: Litrainen täydennys

Uudella litraisella turbokoneella toteutettu 1.0 TSI Style DSG on mielenkiintoinen vaihtoehto ja tärkeä lisä Scala-malliston alempaan laitaan.

Auto Bild.Koeajot
28.1.2021

Scala-mal­lis­toon kuu­lui aluk­si 1,5-lit­rai­nen 150-he­vos­voi­mai­nen, mut­ta nyt saa­daan odo­tet­tua täy­den­nys­tä 1,0-lit­rai­sen 3-sy­lin­te­ri­sen tur­bo­moot­to­rin muo­dos­sa. Lit­rai­nen on ter­ve­tul­lut lisä Scala-lai­vas­toon, ja asi­a­kas pää­see va­lit­se­maan kah­den te­hoi­ses­ta ver­si­os­ta, jois­ta toi­sen saa myös au­to­maat­ti­na.

Ko­ea­joim­me te­hok­kaam­man 115-he­vos­voi­mai­sen vaih­to­eh­don par­haa­na Style-ver­si­o­na ja va­rus­tet­tu­na DSG-laa­ti­kol­la.

Scalan 1.0 TSI:llä saa  115-hevosvoimaisena automaattina  vetää 1,2-tonnista kärryä.  Tarjolla olevassa huonon tien  versiossa on hiukan enemmän  maavaraa kuin perusmallissa.

Scalan 1.0 TSI:llä saa 115-hevosvoimaisena automaattina vetää 1,2-tonnista kärryä. Tarjolla olevassa huonon tien versiossa on hiukan enemmän maavaraa kuin perusmallissa.

Kun 115-he­vos­voi­mais­ta ver­ra­taan lit­rai­sen pie­nem­pi­te­hoi­seen eli 95-he­vos­voi­mai­seen pai­nok­seen, niin ruu­dik­kaam­mas­sa muun­nok­ses­sa hyö­dy­tään en­sin­nä­kin mak­si­mi­vään­nön 25 new­ton­met­rin kas­vus­ta. Li­säk­si kiih­ty­vyys nol­las­ta sa­taan te­rä­vöi­tyy 95-he­vos­voi­mai­sen 10,9 se­kun­nin teh­da­sar­vos­ta huo­mat­ta­vas­ti. Pi­tää kui­ten­kin muis­taa, et­tä 95-he­vos­voi­mai­sen yh­tey­des­sä on ai­na 5-por­tai­nen ma­nu­aa­li­vaih­teis­to, ei­kä sii­hen saa DSG-au­to­maat­tia.

Tun­tuu no­pe­am­mal­ta

Uu­si 1,0-lit­rai­nen 3-sy­lin­te­ri­nen tur­bo­moot­to­ri mais­tuu heti en­si met­reil­tä her­sy­vän kier­ros­her­käl­tä, jo­ten kier­rok­sia ta­val­laan käyt­tää mie­lel­lään. Pai­kal­taan DSG-vaih­tei­nen 115-he­vos­voi­mai­nen kiih­tyy nol­las­ta sa­taan teh­taan mu­kaan 9,9 se­kun­nis­sa – ja kiih­ty­vyys tun­tuu käy­tän­nös­sä jopa hie­man ri­pe­äm­mäl­tä.

Myös takavaloissa on  ledit. Peruutuskamera  on varustettu viisaasti  omalla pesurillaan.

Myös takavaloissa on ledit. Peruutuskamera on varustettu viisaasti omalla pesurillaan.

Par­haan kiih­ty­vyy­den 1.0-lit­rai­sis­ta TSI-ver­si­ois­ta tar­jo­aa 115-he­vos­voi­mai­nen tur­bo­moot­to­ri, kun se on va­rus­tet­tu 6-por­tai­sel­la ma­nu­aa­li­vaih­teis­tol­la (9,8 s).

Suu­rin­ta vään­tö­mo­ment­tia tämä moot­to­ri vä­lit­tää 200 new­ton­met­riä käyn­ti­no­peu­sa­lu­eel­la 2 000–3 500 r/min. Ko­ea­jon kes­ki­ku­lu­tus oli oman ajo­tie­to­ko­neen mu­kaan 5,7 l/100 km. Lu­ke­ma osuu ai­ka ki­vas­ti teh­taan kak­sois­kyt­ki­nau­to­maa­til­le il­moit­ta­maan nor­mi­lu­ke­maan 6,0 l/100 km.

Ko­ea­je­tus­sa Scala 1.0 TSI DSG:ssä on py­kä­liä juo­he­as­ti vaih­ta­va 7-no­peuk­si­nen kak­sois­kyt­kin­vaih­teis­to. Style-ver­si­os­sa oli­si toki pe­ri­aat­tees­sa hyö­dyl­lis­tä ol­la oh­jaus­pyö­rän vaih­to­sii­vek­keet ma­nu­aa­li­käyt­töä var­ten, mut­ta ma­nu­aa­li­käyt­tö (Tipt­ro­nic) luon­nis­tuu yh­tä lail­la lat­ti­a­va­lit­si­mes­ta.

Mai­nio alus­ta­tun­tu­ma

Scala 1.0 TSI:n jou­si­tus toi­mii epä­ta­sai­sel­la ajo­ra­dal­la ja mut­kai­sil­la teil­lä ta­sok­kaas­ti. Saa­ta­va­na on myös maa­va­raa 15 mil­li­met­riä pu­dot­ta­va Sport-alus­tan­sää­tö­jär­jes­tel­mä sekä ajo­ti­lan­va­lit­sin, joi­ta ko­ea­jo­au­tos­sa ei ol­lut.

Puhdaslinjainen kojelauta miellyttää silmää.

Puhdaslinjainen kojelauta miellyttää silmää.

Pyöreissä digitaalisissa mittareissa on onnistunutta konsernityyliä.

Pyöreissä digitaalisissa mittareissa on onnistunutta konsernityyliä.

Litraisen 115-hevosvoimaisen  saa 7-nopeuksisena  kaksoiskytkinautomaattina  ja 6-portaisena manuaalina.

Litraisen 115-hevosvoimaisen saa 7-nopeuksisena kaksoiskytkinautomaattina ja 6-portaisena manuaalina.

Säh­kö­me­kaa­ni­ses­ti te­hos­te­tun oh­jauk­sen tun­no­kas kes­ki­a­lue miel­lyt­tää maan­tie­a­jos­sa, jo­ten Scala 1.0 TSI on vä­syt­tä­mä­tön luot­sat­ta­va. Oh­jaus­te­hos­tus on luon­teel­taan ajo­ti­lan­teen mu­kai­ses­ti muut­tu­va. Myös ke­sä­ren­gas­me­lu py­syt­te­lee koh­tuul­li­se­na.

Elekt­ro­nis­ten avus­tin­jär­jes­tel­mien kir­jo on lit­rai­ses­sa Sca­las­sa kat­ta­va, sil­lä nii­hin lu­keu­tu­vat kais­tan­vaih­to­a­vus­ti­men ja hä­tä­jar­ru­tu­sa­vus­ti­men ohel­la mu­kau­tu­va va­ki­o­no­peu­den­sää­din ja kais­tan­pi­to­a­vus­tin. Hyö­dyl­li­nen omi­nai­suus on niin ikään vä­sy­myk­sen­tun­nis­tus, joka tuot­taa voi­pu­neen kul­jet­ta­jan eteen ajo­tie­to­ko­neen näy­töl­le höy­ry­ä­vää kah­vi­kup­pia ja tau­ko­pyyn­töä esit­tä­vän ku­vak­keen.

Tyy­li­käs di­gi­mit­ta­ris­to

Sca­lan Volks­wa­gen-tyy­li­nen di­gi­taa­li­mit­ta­ris­to näyt­tää ma­ke­an kor­ke­a­tek­ni­sel­tä, ja sen to­teu­tus on erit­täin sel­keä. Style-ver­si­os­sa on 8-tuu­mai­nen kos­ke­tus­näyt­tö, jon­ka yh­tey­des­sä seu­raa mu­ka­va­soin­ti­nen Bo­le­ro-au­di­o­jär­jes­tel­mä.

Ko­je­lau­ta on toi­min­noil­taan muu­ten no­pe­as­ti ha­vain­noi­ta­va, mut­ta polt­to­ai­ne­mit­ta­rin ja jääh­dy­tys­nes­teen läm­pö­ti­lan py­kä­lä­mal­li­set näy­töt voi­si­vat joi­den­kin mie­les­tä ol­la sel­ke­äm­mät tul­ki­ta. Kes­ki­kon­so­lis­ta löy­ty­vät tup­lat USB C -liit­ti­met, mut­ta ei pe­rin­teis­tä USB-port­tia. Ta­kais­tui­mel­la on puo­les­taan kah­det USB C -liit­ti­met.

Scala Stylessä on tavanomaista kookkaampi 8-tuumainen kosketusnäyttö. Tarjolla on myös 9,2-tuumainen näyttö.

Scala Stylessä on tavanomaista kookkaampi 8-tuumainen kosketusnäyttö. Tarjolla on myös 9,2-tuumainen näyttö.

Läm­mi­tyk­sen sää­tö ta­pah­tuu help­po­käyt­töi­ses­ti me­kaa­nis­ten sää­tö­pyö­rien avul­la, mut­ta il­man­pu­hal­luk­sen sää­tö luon­nis­tuu vain pai­na­mal­la en­sin näyt­tö­ruu­dun Menu-pai­ni­ket­ta, jon­ka jäl­keen pääs­tään il­man­sää­tö­va­lik­koon.

Sca­lan rei­lun mit­tai­nen kos­ke­tus­näyt­tö on ul­ko­a­sul­taan vä­ri­kyl­läi­nen, mut­ta na­vi­goin­ti­lait­teen osoi­te­tie­to­jen syöt­tö voi­si su­jua sel­ke­äm­min. Li­säk­si ko­ea­jo­au­ton ra­di­oon ei muu­ta­man käyn­nis­tyk­sen jäl­keen saa­nut mys­ti­ses­ti ään­tä sen pa­rem­min kos­ke­tus­näy­töl­tä kuin oh­jaus­pyö­rän sää­ti­mis­tä, vaik­ka ra­di­on my­kis­tys ei ol­lut kyt­ket­ty­nä.

Kuljettajan istuin on sähkösäätöinen, kun taas etumatkustajalla on mekaaniset säädöt. Myös jälkimmäiseen sisältyy korkeussäätö.

Kuljettajan istuin on sähkösäätöinen, kun taas etumatkustajalla on mekaaniset säädöt. Myös jälkimmäiseen sisältyy korkeussäätö.

Takana on asiallisesti polvi- ja pääntilaa. Takaistuimen reunapaikoille saa lämmityksen.

Takana on asiallisesti polvi- ja pääntilaa. Takaistuimen reunapaikoille saa lämmityksen.

Lan­ga­ton äly­pu­he­li­men la­taus toi­mii mu­ka­van suo­ra­vii­vai­ses­ti. Kun pu­he­li­men aset­taa la­taus­ta­sol­le, kos­ke­tus­näy­töl­le tu­lee il­moi­tus pu­he­li­men la­tau­tu­mi­sen al­ka­mi­ses­ta. Mi­kä­li la­taus­le­vyn pääl­lä sat­tuu ole­maan äly­pu­he­li­men li­säk­si jo­ta­kin muu­ta ta­va­raa, kos­ke­tus­näy­töl­le tu­lee pyyn­tö ”muun esi­neen pois­ta­mi­ses­ta” ta­sol­ta – la­taus käyn­nis­tyy asi­an­mu­kai­ses­ti vas­ta sen jäl­keen.

Täy­si­mit­tai­sen la­si­ka­ton saa au­rin­koi­sel­la myös peit­toon säh­köi­sel­lä suo­ja­ver­hol­la, joka rul­lau­tuu ove­las­ti ta­ka­vink­ke­lis­tä eteen­päin.

Asi­al­li­nen ta­va­ra­ti­la

Scala 1.0 TSI:n etuis­tuin­ten si­vut­tais­tu­ki on var­sin mai­nio ja is­tuin­tyy­ny so­pi­van mit­tai­nen myös pi­dem­pi­jal­kai­sel­le kul­jet­ta­jal­le. Hie­man lii­an peh­meä is­tuin­tyy­ny saat­taa puu­dut­taa pi­dem­mäs­sä mat­ka-ajos­sa. Kan­gas­ma­te­ri­aa­li vai­kut­taa pit­käs­sä juok­sus­sa ku­lu­mis­her­käl­tä, jo­ten sii­nä mie­les­sä nah­ka­ver­hoi­lu saa ol­la vii­sas rat­kai­su. Kul­jet­ta­jan is­tui­mes­sa on hyö­dyl­li­set säh­kö­sää­döt, kun taas etu­mat­kus­ta­jan penk­ki vi­ri­tel­lään me­kaa­ni­ses­ti.

Tavaratila vetää laajennetussa muodossa 1,4 kuutiota. Sähkötoiminen takaluukku sisältyy varustepakettiin.

Tavaratila vetää laajennetussa muodossa 1,4 kuutiota. Sähkötoiminen takaluukku sisältyy varustepakettiin.

Rei­lun ko­koi­ses­sa ta­va­ra­ti­las­sa on läh­tö­koh­tai­ses­ti ti­laa 467 lit­raa. Li­sä­e­tua saa­daan kä­te­vis­tä ta­va­ra­ver­kois­ta, jot­ka es­tä­vät te­hok­kaas­ti ruo­ka­os­tos­ten len­te­lyn kas­seis­ta. Si­vu­lo­ke­rois­sa voi pi­tää vaik­ka au­to­ke­mi­kaa­le­ja il­man, et­tä ne pää­se­vät kaa­tu­maan. Suu­rim­mil­laan ta­sa­poh­jais­ta ta­va­ra­ti­laa saa­daan 1 410 lit­raa.

Pie­nen vau­nun ve­to­kin luon­nis­tuu, sil­lä Sca­lan täl­lä pai­nok­sel­la saa ve­tää 1 200-ki­lois­ta jar­rul­lis­ta pe­rä­vau­nua – ei­kä lu­ke­ma jää sa­not­ta­vas­ti 1,5-lit­rai­sen ver­si­on 1 250 ki­log­ram­mas­ta.

Sty­leen kuu­lu­vat va­ki­o­na myös avai­me­ton ovi­lu­ki­tus ja käyn­nis­tys.

Juha Pel­to­nen

Škoda Scala 1.0 TSI Style DSG

Moot­to­ri

R3, tur­bo, 999 cm³, 85 kW (115 hv)/5000–5500 r/min, 200 Nm/2000–3500 r/min

Suo­ri­tus­ky­ky

0–100 km/h 9,9 s, huip­pu­no­peus 199 km/h

Ku­lu­tus

6,0 l/100 km, ben­sii­ni

CO2-pääs­töt

135 g/km

Voi­man­siir­to

A7, etu­ve­to

Mi­tat

p. 4362, l. 1793, k. 1471 mm, ak­se­li­vä­li 2649 mm, maa­va­ra 149 mm, oma­mas­sa 1388 kg, kan­ta­vuus 377 kg, ve­to­mas­sa 1200/750 kg, ta­va­ra­ti­la 467–1410 l, tank­ki 50 l

Hin­ta

25 846 eu­roa, ko­ea­jo­au­to 31 739 eu­roa (2019)

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Joulukuusi sai elämänsä kyydin!

Joulukuusi sai elämänsä kyydin!

DREW PHILLIPS

Tyrmäävä Hennessey Audi RS 6: Tässä on nykyhetken maailman nopein farmariauto – ja sillä ajettiin joulukuusi katolla!

Auto Bild.Superautot
26.12.2021
Joulukuusi sai elämänsä kyydin!

Joulukuusi sai elämänsä kyydin!

DREW PHILLIPS

Tyrmäävä Hennessey Audi RS 6: Tässä on nykyhetken maailman nopein farmariauto – ja sillä ajettiin joulukuusi katolla!

Auto Bild.Superautot
26.12.2021
Tavoitteena on nostaa Intia Škoda Auton viiden suurimman markkinan joukkoon

Tavoitteena on nostaa Intia Škoda Auton viiden suurimman markkinan joukkoon

Skoda Auto

Škoda Slavia: India 2.0 -malliston uusi Sedan-malli

Auto Bild.Uutiset
1.3.2022
Tavoitteena on nostaa Intia Škoda Auton viiden suurimman markkinan joukkoon

Tavoitteena on nostaa Intia Škoda Auton viiden suurimman markkinan joukkoon

Skoda Auto

Škoda Slavia: India 2.0 -malliston uusi Sedan-malli

Auto Bild.Uutiset
1.3.2022
Squalon voimanlähteenä on täysin uusi 4,0-litrainen neljällä yläpuolisella nokka-akselilla varustettu V12-moottori, joka suunnitellaan, kehitetään sekä valmistetaan talon sisällä, ja jonka paino on kunnianhimoisesti vain alle 165 kg (!!)Squalon voimanlähteenä on täysin uusi 4,0-litrainen neljällä yläpuolisella nokka-akselilla varustettu V12-moottori, joka suunnitellaan, kehitetään sekä valmistetaan talon sisällä, ja jonka paino on kunnianhimoisesti vain alle 165 kg (!!)

Squalon voimanlähteenä on täysin uusi 4,0-litrainen neljällä yläpuolisella nokka-akselilla varustettu V12-moottori, joka suunnitellaan, kehitetään sekä valmistetaan talon sisällä, ja jonka paino on kunnianhimoisesti vain alle 165 kg (!!)Squalon voimanlähteenä on täysin uusi 4,0-litrainen neljällä yläpuolisella nokka-akselilla varustettu V12-moottori, joka suunnitellaan, kehitetään sekä valmistetaan talon sisällä, ja jonka paino on kunnianhimoisesti vain alle 165 kg (!!)

GTO Engineering

GTO Engineering Squalo: Alle 1000-kiloisen GT-auton 4,0-litrainen ja neljällä yläpuolisella nokka-akselilla toteutettu V12 painaa alle 165 kiloa!

Auto Bild.Superautot
27.12.2021
Squalon voimanlähteenä on täysin uusi 4,0-litrainen neljällä yläpuolisella nokka-akselilla varustettu V12-moottori, joka suunnitellaan, kehitetään sekä valmistetaan talon sisällä, ja jonka paino on kunnianhimoisesti vain alle 165 kg (!!)Squalon voimanlähteenä on täysin uusi 4,0-litrainen neljällä yläpuolisella nokka-akselilla varustettu V12-moottori, joka suunnitellaan, kehitetään sekä valmistetaan talon sisällä, ja jonka paino on kunnianhimoisesti vain alle 165 kg (!!)

Squalon voimanlähteenä on täysin uusi 4,0-litrainen neljällä yläpuolisella nokka-akselilla varustettu V12-moottori, joka suunnitellaan, kehitetään sekä valmistetaan talon sisällä, ja jonka paino on kunnianhimoisesti vain alle 165 kg (!!)Squalon voimanlähteenä on täysin uusi 4,0-litrainen neljällä yläpuolisella nokka-akselilla varustettu V12-moottori, joka suunnitellaan, kehitetään sekä valmistetaan talon sisällä, ja jonka paino on kunnianhimoisesti vain alle 165 kg (!!)

GTO Engineering

GTO Engineering Squalo: Alle 1000-kiloisen GT-auton 4,0-litrainen ja neljällä yläpuolisella nokka-akselilla toteutettu V12 painaa alle 165 kiloa!

Auto Bild.Superautot
27.12.2021

VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT

Auto Bild 10/2022 on kaupoissa

Erittäin nopeat Tesla Model S Plaid ja Model X Plaid: Tulossa Suomeen!

Range Rover Sport: Kolmannen sukupolven mallisto on tähän astisista dynaamisesti kykenevin

Kia EV6 GT: Tällainen on tähän astisista tehokkain ja nopein Kia

Alpine A110 E-ternité: Täyssähköinen urheiluauto-prototyyppi

Mini Concept Aceman: Mini-perheen ensimmäinen täyssähköinen crossover – silta Mini Cooperin ja Mini Countrymanin väliin

Valmet Automotive: Sopimukseen Mercedes-AMG GT Coupé -mallin valmistuksesta

Suzuki S-Cross: Automaat­ti­vaih­tei­sissa siirrytään kevythybridistä itselataavaan hybridiin

Uudistunut Kia XCeed: Valikoimaa täydentää uusi GT-Line-varustelu

Ford Mustang Mach-E: Vahvistettu kattopaino nyt jopa 75 kg

HYÖTYJUTUT

Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki

Mielenkiintoinen retroritari

Paaliin vai pajalle?

Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut

Näin kuormaat peräkärryn oikein

... Lisää

KOEAJOT

Koeajossa Ford Kuga: Pienellä lisäakulla

Koeajossa Isuzu D-Max: Kahlaajien sukua

Koeajossa Ford Mustang Mach-E: Sähköponi nelistää

Koeajossa Škoda Octavia Combi 1.4 TSI PHEV Style iV DSG: Vuoden Auto Suomessa 2021

Ensikoeajossa Toyota Hilux Double Cab 4WD 2.8D Invincible A: Terästetty metsävelho

Koeajossa Ford Explorer 3.0 V6 Ecoboost 457 hv PHEV AWD ST-Line: Näyttävä mahtijenkki

Koeajossa Mazda MX-30: Niukasti virtaa

Koeajossa Toyota Yaris 1.5 Hybrid Style: Taidolla uudistettu

Koeajossa Mercedes-Benz GLA 200d A Business: Aidon katumaasturin mitoissa

Koeajossa Peugeot 508 GT Hybrid 225 EAT8 PHEV: Lupauksen lunastus?

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot

Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!

Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!

Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä

Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?

... Lisää

FOKUS MEDIA

Koti ja keittiö

Mansar­di­kat­toi­sessa talossa on boheemisti muotoaan muuttava sisustus

Koti ja keittiö

Somista sauna lempeästi

Koti ja keittiö

Purkukuntoinen talo sai taitavissa käsissä uuden elämän

Koti ja keittiö

Ei hankita kesämökkiä, vaan talo Hangosta!

Koti ja keittiö

Villiä viidak­ko­tun­nelmaa kotiin

Koti ja keittiö

Nauti helteestä! Kivat ideat hellepäivän viettoon

Koti ja keittiö

Tunnelmallinen lyhty x 5

Hifimaailma

Vinyy­li­kon­fe­renssi

Hifimaailma

Musical Fidelityn paras dac

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUTTA

Auto Bild 10/2022 on kaupoissa

Erittäin nopeat Tesla Model S Plaid ja Model X Plaid: Tulossa Suomeen!

Range Rover Sport: Kolmannen sukupolven mallisto on tähän astisista dynaamisesti kykenevin

Kia EV6 GT: Tällainen on tähän astisista tehokkain ja nopein Kia

Alpine A110 E-ternité: Täyssähköinen urheiluauto-prototyyppi

HYÖTYJUTUT

Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

... Lisää

KOEAJOT

Koeajossa Ford Kuga: Pienellä lisäakulla

Koeajossa Isuzu D-Max: Kahlaajien sukua

Koeajossa Ford Mustang Mach-E: Sähköponi nelistää

Koeajossa Škoda Octavia Combi 1.4 TSI PHEV Style iV DSG: Vuoden Auto Suomessa 2021

Ensikoeajossa Toyota Hilux Double Cab 4WD 2.8D Invincible A: Terästetty metsävelho

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

... Lisää

5 VUOTTA SITTEN...

FOKUS MEDIA

Koti ja keittiö

Mansar­di­kat­toi­sessa talossa on boheemisti muotoaan muuttava sisustus

Koti ja keittiö

Somista sauna lempeästi

Koti ja keittiö

Purkukuntoinen talo sai taitavissa käsissä uuden elämän

Koti ja keittiö

Ei hankita kesämökkiä, vaan talo Hangosta!

Koti ja keittiö

Villiä viidak­ko­tun­nelmaa kotiin

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

Toyota Corolla Cross on ensimmäinen Toyotan malli, jossa käytetään täysin uutta, viidennen sukupolven hybridijärjestelmää. Järjestelmä kehittää edeltäjiään suuremman vääntömomentin, käyttää entistä useammin ja tehokkaammin pelkkää sähköä liikkumiseen.

Toyota Corolla Cross on ensimmäinen Toyotan malli, jossa käytetään täysin uutta, viidennen sukupolven hybridijärjestelmää. Järjestelmä kehittää edeltäjiään suuremman vääntömomentin, käyttää entistä useammin ja tehokkaammin pelkkää sähköä liikkumiseen.

Toyota

Täysin uusi Toyota Corolla Cross: Nyt julkistettiin Suomen-hinnat

Kaupallinen yhteistyö

Laaja valikoima ja parhaat hinnat: miksi etsiä uudet renkaat verkkokaupasta?

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

Range Rover Sport: Kolmannen sukupolven mallisto on tähän astisista dynaamisesti kykenevin

Kia EV6 GT: Tällainen on tähän astisista tehokkain ja nopein Kia

Alpine A110 E-ternité: Täyssähköinen urheiluauto-prototyyppi

Mini Concept Aceman: Mini-perheen ensimmäinen täyssähköinen crossover – silta Mini Cooperin ja Mini Countrymanin väliin

Valmet Automotive: Sopimukseen Mercedes-AMG GT Coupé -mallin valmistuksesta

Suzuki S-Cross: Automaat­ti­vaih­tei­sissa siirrytään kevythybridistä itselataavaan hybridiin

Uudistunut Kia XCeed: Valikoimaa täydentää uusi GT-Line-varustelu

Ford Mustang Mach-E: Vahvistettu kattopaino nyt jopa 75 kg

Ford: Testaa liikun­ta­ra­joit­teisten kuljettajien avuksi suunniteltua robot­ti­la­tau­sa­semaa

Bentley Continental GT S ja GTC S: Tuliterässä S-versiossa on 22-tuumaiset vanteet

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

Täysin uusi Toyota Corolla Cross: Nyt julkistettiin Suomen-hinnat

Hyundai Ioniq 5 kokee faceliftin: WLTP-toimintamatka kaupungissa jopa 710 km

Kia EV6 GT: Tällainen on tähän astisista tehokkain ja nopein Kia

Suzuki S-Cross: Automaat­ti­vaih­tei­sissa siirrytään kevythybridistä itselataavaan hybridiin

Volkswagenin ID.-mallisto: FastLane-malliversioita saatavilla hyvin –täyssäh­kö­au­to­teh­taiden tuotanto rullaa täydellä teholla

Alpine A110 E-ternité: Täyssähköinen urheiluauto-prototyyppi

Range Rover Sport: Kolmannen sukupolven mallisto on tähän astisista dynaamisesti kykenevin

Uusi ohjel­mis­to­päi­vitys Volvoihin – mukana Apple CarPlay -tuki

Uudistunut Kia XCeed: Valikoimaa täydentää uusi GT-Line-varustelu

Valmet Automotive: Sopimukseen Mercedes-AMG GT Coupé -mallin valmistuksesta

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

Toyota Corolla Cross on ensimmäinen Toyotan malli, jossa käytetään täysin uutta, viidennen sukupolven hybridijärjestelmää. Järjestelmä kehittää edeltäjiään suuremman vääntömomentin, käyttää entistä useammin ja tehokkaammin pelkkää sähköä liikkumiseen.

Toyota Corolla Cross on ensimmäinen Toyotan malli, jossa käytetään täysin uutta, viidennen sukupolven hybridijärjestelmää. Järjestelmä kehittää edeltäjiään suuremman vääntömomentin, käyttää entistä useammin ja tehokkaammin pelkkää sähköä liikkumiseen.

Toyota

Täysin uusi Toyota Corolla Cross: Nyt julkistettiin Suomen-hinnat

Kaupallinen yhteistyö

Laaja valikoima ja parhaat hinnat: miksi etsiä uudet renkaat verkkokaupasta?

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

Range Rover Sport: Kolmannen sukupolven mallisto on tähän astisista dynaamisesti kykenevin

Kia EV6 GT: Tällainen on tähän astisista tehokkain ja nopein Kia

Alpine A110 E-ternité: Täyssähköinen urheiluauto-prototyyppi

Mini Concept Aceman: Mini-perheen ensimmäinen täyssähköinen crossover – silta Mini Cooperin ja Mini Countrymanin väliin

Valmet Automotive: Sopimukseen Mercedes-AMG GT Coupé -mallin valmistuksesta

Suzuki S-Cross: Automaat­ti­vaih­tei­sissa siirrytään kevythybridistä itselataavaan hybridiin

Uudistunut Kia XCeed: Valikoimaa täydentää uusi GT-Line-varustelu

Ford Mustang Mach-E: Vahvistettu kattopaino nyt jopa 75 kg

Ford: Testaa liikun­ta­ra­joit­teisten kuljettajien avuksi suunniteltua robot­ti­la­tau­sa­semaa

Bentley Continental GT S ja GTC S: Tuliterässä S-versiossa on 22-tuumaiset vanteet

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

Täysin uusi Toyota Corolla Cross: Nyt julkistettiin Suomen-hinnat

Hyundai Ioniq 5 kokee faceliftin: WLTP-toimintamatka kaupungissa jopa 710 km

Kia EV6 GT: Tällainen on tähän astisista tehokkain ja nopein Kia

Suzuki S-Cross: Automaat­ti­vaih­tei­sissa siirrytään kevythybridistä itselataavaan hybridiin

Volkswagenin ID.-mallisto: FastLane-malliversioita saatavilla hyvin –täyssäh­kö­au­to­teh­taiden tuotanto rullaa täydellä teholla

Alpine A110 E-ternité: Täyssähköinen urheiluauto-prototyyppi

Range Rover Sport: Kolmannen sukupolven mallisto on tähän astisista dynaamisesti kykenevin

Uusi ohjel­mis­to­päi­vitys Volvoihin – mukana Apple CarPlay -tuki

Uudistunut Kia XCeed: Valikoimaa täydentää uusi GT-Line-varustelu

Valmet Automotive: Sopimukseen Mercedes-AMG GT Coupé -mallin valmistuksesta

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2

Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2

Tämä sivusto käyttää evästeitä käytettävyyden parantamiseksi. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt myös evästeiden käyttämisen.