Uusi Alfa Romeo Junior sai hinnat

Auto Bild.Uutiset

Al­fa Ro­meo Ju­ni­or va­kuut­taa tyy­lin li­säk­si myös prag­maat­ti­sil­la ar­voil­la, sil­lä Edi­zi­o­ne-mal­lit tar­jo­a­vat pal­jon vas­ti­net­ta voi­ma­lin­jas­ta riip­pu­mat­ta.

Edi­zi­o­ne-va­rus­te­ta­so on 5 000 eu­roa edul­li­sem­pi kuin Ju­ni­o­rin hin­nat al­ka­en -mal­li. It­se­la­taa­val­la hyb­ri­di­voi­ma­lin­jal­la va­rus­te­tus­sa ib­ri­das­sa on li­säk­si sel­ke­äs­ti enem­män va­rus­tei­ta kuin Ju­ni­o­rin al­ka­en-mal­lis­sa.

Va­ki­o­na Edi­zi­o­ne-mal­leis­sa on mm. mat­rii­si­va­lot, ak­tii­vi­nen va­ki­o­no­peu­den­sää­din, pe­ruu­tus­ka­me­ra, säh­kö­toi­mi­nen ta­ka­luuk­ku, lan­ga­ton äly­pu­he­li­men la­taus ja pei­laus, 360°-py­sä­köin­ti­tut­kat, avai­me­ton käyn­nis­tys ja lu­ki­tus sekä ajo­lin­ja-avus­tin. Edul­li­sim­man Edi­zi­o­ne Ju­ni­o­rin ta­pauk­ses­sa ei jää siis mis­tään tär­ke­äs­tä pait­si.

Al­fa Ro­meo työ­suh­de­au­tok­si

Täys­säh­köi­sen Ju­ni­or elet­t­ri­ca Edi­zi­o­ne on myös eri­no­mai­nen va­lin­ta työ­suh­de­au­tok­si. Mal­lin ve­ro­tu­sar­vot ovat poik­keuk­sel­li­sen hou­kut­te­le­vat: 405 €/kk käyt­tö­e­dul­la ja 465 €/kk va­paal­la au­to­e­dul­la.

Ju­ni­or Ib­ri­das­sa on tur­bo­moot­to­ri, jos­sa käy­te­tään Mil­ler-työ­kier­toa ja muut­tu­va­ge­o­met­ris­ta tur­bo­ah­din­ta. Säh­köi­set kom­po­nen­tit koos­tu­vat 48 vol­tin li­tiu­mi­o­ni­a­kus­tos­ta ja 21 kW tuot­ta­vas­ta säh­kö­moot­to­ris­ta, joka on asen­net­tu uu­den kak­sois­kyt­ken­tä­vaih­teis­ton yh­tey­teen. Ju­ni­or Ib­ri­da tar­jo­aa peh­me­äs­ti toi­mi­van ajo­ko­ke­muk­sen kau­pun­ki­o­lo­suh­teis­sa, jos­sa voi­daan liik­kua jopa yli 50 % ajas­ta pel­käl­lä säh­köl­lä. Ju­ni­or Ib­ri­dal­la on mah­dol­li­suus liik­kua säh­köl­lä myös hi­tais­sa no­peuk­sis­sa, ku­ten park­ki­pai­kal­la tai ruuh­kas­sa.

Ju­ni­o­rin täys­säh­köi­ses­sä ver­si­os­sa on täy­sin ener­gi­a­te­ho­kas säh­kö­moot­to­ri ja kom­pak­ti akus­to. Ju­ni­or on saa­ta­vil­la täys­säh­köi­se­nä kah­te­na eri te­ho­ver­si­o­na: 156 hv ja 280 hv. 156-he­vos­voi­mai­nen ver­sio tar­jo­aa 410 km säh­köis­tä toi­min­ta­mat­kaa WLTP-syk­lil­lä. DC-pi­ka­la­taus toi­mii 100 kW:n te­hol­la, ja la­taus 10-80 % on­nis­tuu al­le 30 mi­nuu­tis­sa op­ti­mi­o­lo­suh­teis­sa.

Osa­na hui­maa his­to­ri­aa

Ju­ni­or on täyn­nä eri­lai­sia vii­tauk­sia Al­fa Ro­me­on upe­aa 115-vuo­ti­seen his­to­ri­aan. Au­ton pe­rä­pään muo­dot nou­dat­te­le­vat 60-lu­vun kil­pa-au­to­jen Coda tron­ca -muo­to­ja. Lei­kat­tua pe­rää tar­koit­ta­val­la il­mauk­sel­la on myös funk­ti­o­naa­li­set tar­koi­tus­pe­rät – te­rä­väs­ti leik­kau­tu­va perä pa­ran­taa ai­dos­ti il­ma­vir­tauk­sia ja kas­vat­taa täys­säh­kö­au­ton toi­min­ta­mat­kaa.

Al­fa Ro­me­ol­le tun­nu­so­mai­sen kii­ka­ri­mai­sen ra­ken­teen si­säl­tä­vä Can­noc­hi­a­le-mit­ta­ris­to aut­taa kul­jet­ta­jaa ha­vain­noi­maan kier­ros­lu­kua tai ajo­no­peut­ta tar­kas­ti, kos­ka se oh­jaa au­to­maat­ti­ses­ti kat­seen suo­raan mit­ta­rei­hin. Täl­lai­sia mit­ta­ris­to­ja on käy­tet­ty eten­kin kil­pa-au­tois­sa.

Hin­nat:

- Al­fa Ro­meo ib­ri­da Au­to­maat­ti Edi­zi­o­ne yli 5 000 eu­ron asi­a­ka­se­dul­la, jon­ka pääl­le vie­lä va­rus­te-etu: nyt vain 29 390 eu­roa

- Täys­säh­köi­nen Al­fa Ro­meo elet­t­ri­ca Au­to­maat­ti Edi­zi­o­ne 5 000 eu­ron asi­a­ka­se­dul­la, nyt 35 390 eu­roa

Al­fa Ro­meo Ju­ni­o­rin kat­ta­vas­ti va­rus­tel­lut Edi­zi­o­ne-mal­lit tar­jo­a­vat uu­den Al­fan Ro­me­on niin hyb­ri­di­nä kuin täys­säh­kö­nä.

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Täysin uusi Toyota C-HR+ -sähköauto sai hinnat

Auto Bild.Uutiset

Täysin uusi Toyota C-HR+ -sähköauto sai hinnat

Auto Bild.Uutiset

Näitä autoja nuoret ostavat

Auto Bild.Uutiset

Näitä autoja nuoret ostavat

Auto Bild.Uutiset

SEAT juhlii 75 vuoden taivaltaan

Auto Bild.Uutiset

SEAT juhlii 75 vuoden taivaltaan

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN