Kilpailu: Voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Etusivu
Hyöty
Koeajot
Testit
Uutiset
Klassikot
Superautot
Kilpailut
Tilaa lehti
Tilaa lehti

Bentley Batur: Kehitysohjelma on valmis

Volkswagen Golf osoittautui varmaksi - joskin yllätyksettömäksi - kokonaisuudeksi.

Volkswagen Golf osoittautui varmaksi - joskin yllätyksettömäksi - kokonaisuudeksi.

Oskari Pentti

Koeajossa Volkswagen Golf - tasapainoa ilman kikkailua

Turbolla höystetty 3-sylinterinen moottori ei tunnu kolmepyttyiseltä, ja litrainen moottori toimii hyvin juurikin Volkswagen Golfissa. 

Auto Bild.Koeajot
12.9.2018

Volks­wa­gen on jo use­am­man su­ku­pol­ven ajan uu­dis­ta­nut Gol­fia var­sin mal­til­li­ses­ti. Tämä toi­mii oi­ke­as­ti var­sin hy­vin, sil­lä näin edel­li­nen mal­li ei näy­tä ar­mot­to­mas­ti van­hah­ta­val­ta. Volks­wa­gen Golf on jo pit­kään ol­lut ko­ko­nai­suu­te­na var­sin är­syt­tä­mä­tön pe­ru­sau­to. Ko­ea­jet­tu ko­ko­a­ni­suus on siis ti­loi­neen ja omi­nai­suuk­si­neen pää­o­sin tut­tu 5- ovi­nen Golf.

3- sy­lin­te­rin moot­to­ri saat­taa aja­tuk­se­na hie­man vie­rok­sut­taa – moot­to­rin voi­si olet­taa ole­van hie­man pon­ne­ton eri­to­ten ala­kier­rok­sil­la, ja sen käyn­nis­sä odot­taa kuu­le­van­sa 3-sy­lin­te­ril­le moot­to­ril­le omi­nai­sen ku­jer­ruk­sen, joka saat­taa tun­tua är­syt­tä­väl­tä. Ai­em­min tämä mal­lis­ton pie­nin moot­to­ri – lit­rai­nen se­kin – oli 4-sy­lin­te­ri­nen, ja nyt sii­tä on siis pu­do­tet­tu pois yk­si pyt­ty.

Volks­wa­gen Gol­fin ko­ke­mat ul­ko­nä­kö­muu­tok­set ovat var­sin vä­häi­siä vaik­ka­kin ha­vait­ta­via. Keu­lan il­me on ke­ven­ty­nyt ja muut­tu­nut vir­ta­vii­vai­sem­mak­si, ja perä on uu­den pus­ku­ri­muo­toi­lun an­si­os­ta hie­man ai­em­paa pyö­re­äm­pi. Suu­rem­mat näy­töt ja vä­häi­sem­pi pai­nik­kei­den mää­rä on muut­ta­nut oh­jaa­mon ylei­sil­met­tä.

Kojelaudan yleisilme on tuttua Volkswagen Golfia, vaikka näkymä onkin muuttunut painikkei-den vähentymisen ja uudelleenmuotoilun myötä aiempaa tasapainoisemmaksi.

Kojelaudan yleisilme on tuttua Volkswagen Golfia, vaikka näkymä onkin muuttunut painikkei-den vähentymisen ja uudelleenmuotoilun myötä aiempaa tasapainoisemmaksi.

Oskari Pentti

Gol­fis­sa on ti­laa sekä edes­sä et­tä ta­ka­na 5-ovi­sel­le per­he­au­tol­le tyy­pil­li­seen ta­paan. Etuis­tui­mil­le mah­tuu vai­vat­ta, ja myös ta­ka­na on ti­laa riit­tä­väs­ti – mut­ta ei ylen­palt­ti­ses­ti. Etuis­tui­met an­ta­vat hy­vän tuen ja mai­ni­on asen­non. Ta­ka­na­kaan ei ole is­tu­ma-asen­non suh­teen moit­ti­mis­ta, mut­ta kor­kea kes­ki­tun­ne­li ja var­sin kova is­tuin­top­paus hei­ken­tä­vät hie­man mat­kus­tus­mu­ka­vuut­ta.

Po­si­tii­vi­nen yl­lä­tys

Voi­man­tuo­tos­ta huo­leh­ti­va 3-sy­lin­te­rin moot­to­ri ai­heut­taa käyn­nis­tet­tä­es­sä po­si­tii­vi­sen yl­lä­tyk­sen: tyh­jä­käyn­nil­lä ei huo­maa, et­tä sy­lin­te­rei­tä on vain kol­me. 3-sy­lin­te­ri­sel­le omi­nai­nen ku­jer­rus kuu­luu vas­ta sit­ten, kun kier­rok­set pol­kai­see kor­ke­am­mal­le – ei­kä ää­ni sil­loin­kaan häi­rit­se, mut­ta se kuu­luu oh­jaa­moon.

Liik­keel­le­läh­dön jäl­keen huo­maa, et­tä polt­to­ai­neen suo­ra­suih­ku­tus ja pa­ko­kaa­su­ah­din muut­ta­vat moot­to­rin omi­nai­suuk­sia mer­kit­tä­väs­ti. Pie­ne­nä yl­lä­tyk­se­nä tu­lee se, et­tä moot­to­ri tar­joi­lee luon­te­vas­ti voi­maa jo ma­ta­lil­ta 
kier­rok­sil­ta läh­tien, ei­kä kiih­ty­vyy­des­sä ole 3-sy­lin­te­ri­sel­le omi­nais­ta hie­man ku­mi­nau­ha­mais­ta ve­toa.

Volkswagen Golfin digitaalinen mittaristo ja 12,3 tuuman mukau-tettava värinäyttö on 690 euron lisävaruste. Mittaristo on selkeä ja helppolukuinen.

Volkswagen Golfin digitaalinen mittaristo ja 12,3 tuuman mukau-tettava värinäyttö on 690 euron lisävaruste. Mittaristo on selkeä ja helppolukuinen.

Oskari Pentti

Yh­den sy­lin­te­rin puut­tu­mis­ta ei juu­ri­kaan huo­maa käy­tän­nön suo­ri­tus­ky­vys­sä ai­na­kaan taa­ja­ma-ajos­sa. Moot­to­ri­tie­no­peuk­sis­sa suu­rem­mal­la kuor­mal­la ajet­ta­es­sa kiih­ty­vyy­den huo­maa ole­van hi­ve­nen verk­kai­sem­paa, kuin mitä se oli­si 4-sy­lin­te­ri­sel­lä moot­to­ril­la.

Kul­ku­puo­li on kui­ten­kin riit­tä­vä, ei­kä mis­sään vai­hees­sa tule tun­net­ta voi­mat­to­muu­des­ta. Kak­sois­kyt­kin­vaih­teis­ton seit­se­män vaih­det­ta hel­pot­ta­vat moot­to­rin kuo­maa, ja vaih­tei­den mää­rän an­si­os­ta moot­to­rin kier­rok­set saa­daan pa­rem­min so­pi­vak­si kul­loi­seen­kin ajo­ti­lan­tee­seen.

Ajo­ta­pa vai­kut­taa

Mat­ka-ajos­sa ja rau­hal­li­sem­mas­sa taa­ja­ma-ajos­sa 3-sy­lin­te­ri­nen moot­to­ri on pie­ni­ruo­kai­nen. Ajo­ta­val­la on suu­rin vai­ku­tus moot­to­rin ruo­ka­ha­luun – ku­lu­tu­se­dun me­net­tää, jos kau­pun­ki­a­jos­sa kiih­dyt­te­lee jat­ku­vas­ti kaa­su poh­jas­sa.

Sam­mu­tus- ja käyn­nis­ty­sau­to­ma­tii­kan ja kak­sois­kyt­kin­vaih­teis­ton yh­teis­pe­li ei ole huo­maa­mat­to­man su­ju­vaa. Kun moot­to­ri sam­muu lii­ken­ne­va­lo­sei­so­kin ajak­si, liik­keel­le­läh­döis­sä on sel­vää em­pi­mis­tä, kun­nes moot­to­ri käyn­nis­tyy, vaih­de kyt­key­tyy ja veto al­kaa kaa­su­pol­ki­men pai­na­mi­sen jäl­keen. Pie­ni rau­hoit­tu­mi­nen aut­taa tä­hän vai­vaan – läh­döt on­nis­tu­vat jou­he­vam­min, kun jar­run va­paut­ta­mi­sen jäl­keen pai­naa kaa­su­pol­jin­ta pie­nel­lä vii­peel­lä ja rau­hal­li­sem­min.

Etupuskurin alalaidan yhtenäinen ritilä keventää keulan ilmettä, ja sen ansiosta uudistunut Volkswagen Golf on edeltäjäänsä virtaviivaisemman näköinen.

Etupuskurin alalaidan yhtenäinen ritilä keventää keulan ilmettä, ja sen ansiosta uudistunut Volkswagen Golf on edeltäjäänsä virtaviivaisemman näköinen.

Oskari Pentti

Ta­sa­pai­noi­nen pa­ket­ti 

Volks­wa­gen Golf on ajet­ta­va­na ta­sa­pai­noi­nen ja käyt­täy­tyy eri­lai­sis­sa ajo­ti­lan­teis­sa moit­teet­ta. Jou­si­tus ja is­kun­vai­men­nus ovat enem­män­kin jä­mä­kät kuin mu­ka­vuus­pai­not­tei­set.

Oi­ke­as­taan tämä toi­mii hy­vin, sil­lä täs­sä ko­ko­luo­kas­sa ei yleen­sä kai­va­ta edu­sau­ton pum­pu­lin­peh­me­ää jou­si­tus­mu­ka­vuut­ta, vaan enem­min­kin kai­kil­la kuor­mil­la hy­vin toi­mi­vaa jou­si­tus­ta, joka ta­kaa hy­vät ajo-omi­nai­suu­det eri­lai­sil­la alus­toil­la. Gol­fin koh­dal­la jä­mäk­kyys ei tar­koi­ta sitä, et­tä jou­si­tus oli­si epä­mu­ka­van kova, sil­lä jous­to­liik­keet vai­me­ne­vat el­keet­tö­mäs­ti.

Volkswagen Golfin tavaratila laajenee helposti, ja kontissa on 12 voltin pistoke. Liki tasaisen maksimitavaratilan saa, kun nostaa välipohjan yläasentoon.

Volkswagen Golfin tavaratila laajenee helposti, ja kontissa on 12 voltin pistoke. Liki tasaisen maksimitavaratilan saa, kun nostaa välipohjan yläasentoon.

Oskari Pentti

Lit­rai­nen moot­to­ri ei ta­kaa rä­jäh­tä­vää suo­ri­tus­ky­kyä, ei­kä Volks­wa­gen Gol­fin oh­jaus­kaan ko­ros­ta ur­hei­lul­li­suut­ta. Oh­jaus­tun­to ja oh­jauk­sen no­peus ei­vät he­rä­tä sen koom­min ne­ga­tii­vi­sia kuin po­si­tii­vi­si­a­kaan tun­tei­ta. Kul­jet­ta­ja saa oh­jauk­sel­ta so­pi­van pa­laut­teen, ja aja­mi­nen on­nis­tuu el­keet­tö­män hel­pos­ti.

Golf seu­raa teh­dyn oh­jaus­liik­keen moit­teet­ta, ja ta­sa­pai­noi­set ajo-omi­nai­suu­det rau­hoit­ta­vat tun­tu­maa oh­jaa­mos­sa. Volks­wa­gen Gol­fil­la aja­mi­nen saat­taa tun­tua hie­man vai­sul­ta, mut­ta mo­nen mie­les­tä Gol­fin vie­hä­tys pii­lee juu­ri aja­mi­sen eleet­tö­myy­des­sä ja help­pou­des­sa.  

Takaapäin uuden Golfin  erottaa edeltäjästään  heijastimien ja puskurin  alalaidan muotoilusta.

Takaapäin uuden Golfin erottaa edeltäjästään heijastimien ja puskurin alalaidan muotoilusta.

Oskari Pentti

Mikä miel­lyt­tää ja är­syt­tää?

Miel­lyt­tää: Ko­ko­nai­suus. Volks­wa­gen Golf on yl­lä­tyk­set­tö­män ta­sa­pai­noi­nen ko­ko­nai­suus il­man yli­mää­räs­tä kik­kai­lua.

Är­syt­tää: Sam­mu­tu­sau­to­ma­tiik­ka. DSG-au­to­maat­ti­vaih­teis­ton yh­tey­des­sä käyn­nis­tys- ja sam­mu­tu­sau­to­ma­tiik­ka saa liik­keel­le­läh­töi­hin ajoit­tain pien­tä em­pi­mis­tä.

Yl­lät­tää: Lit­rai­nen. Ah­de­tun suo­ra­suih­kut­tei­sen 3-pyt­tyi­sen moot­to­rin omi­nai­suu­det ei­vät juu­ri­kaan eroa ne­li­sy­lin­te­ri­sis­tä.

Yh­teen­ve­to: Uu­dis­tu­nut Volks­wa­gen Golf on edel­leen var­sin är­syt­tä­mä­tön pe­ru­sau­to, joka an­taa ta­sa­pai­noi­sen ja eleet­tö­män ajet­ta­vuu­den. Lit­rai­nen 3-sy­lin­te­ri­nen moot­to­ri hoi­taa teh­tä­vän­sä riit­tä­vän tar­mok­kaas­ti, ei­kä yh­den sy­lin­te­rin puut­tu­mis­ta huo­maa moot­to­ri­ää­nis­tä kuin kor­ke­am-mil­la kier­rok­sil­la.

Volks­wa­gen Golf Com­fort­li­ne 1.0 TSI Blu­e­Mo­ti­on Tech­no­lo­gy 81 kW 110 hv DSG

Moot­to­ri: R3, 999 cm3, tur­bo, 81 kW (110 hv)/5000−5500 r/min, 200 Nm/2000−3500 r/min

Suo­ri­tus­ky­ky: 0−100 km/h 9,9 s, huip­pu­no­peus 196 km/h

Ku­lu­tus: 4,8 l/100 km, ben­sii­ni CO2-pääs­töt 109 g/km

Voi­man­siir­to: A6, etu­ve­to

Mi­tat: p. 4356mm, l. 1799 mm, k. 1492 mm, ak­se­li­vä­li 2620 mm, oma­mas­sa 1257 kg, kan­ta­vuus 513 kg, ve­to­mas­sa 1300/620 kg, ta­va­ra­ti­la 380−1270 l, tank­ki 50 l

Hin­ta: 21 934 eu­roa; ko­ea­jo­au­to 26 058 eu­roa

Os­ka­ri Pent­ti

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Lex Perkinsin katsotaan poistavan tehokkaasti pitkän matkan autonkäyttäjien tankkaus-/latausongelmat, sekä esimerkiksi taksarien käyttöhuolet, näiden tyhjäkäyttäessä autoa kovilla pakkasilla. (Kuvituskuva)

Lex Perkinsin katsotaan poistavan tehokkaasti pitkän matkan autonkäyttäjien tankkaus-/latausongelmat, sekä esimerkiksi taksarien käyttöhuolet, näiden tyhjäkäyttäessä autoa kovilla pakkasilla. (Kuvituskuva)

Aznom

Dramaattinen yllätyskäänne poltto­moot­to­ri­kiis­tassa: Lex Perkins kumosi lopullisesti EU:n vuodesta 2035 ajaman poltto­moot­to­ri­au­tojen myyntikiellon

Auto Bild.Uutiset
1.4.2023
Lex Perkinsin katsotaan poistavan tehokkaasti pitkän matkan autonkäyttäjien tankkaus-/latausongelmat, sekä esimerkiksi taksarien käyttöhuolet, näiden tyhjäkäyttäessä autoa kovilla pakkasilla. (Kuvituskuva)

Lex Perkinsin katsotaan poistavan tehokkaasti pitkän matkan autonkäyttäjien tankkaus-/latausongelmat, sekä esimerkiksi taksarien käyttöhuolet, näiden tyhjäkäyttäessä autoa kovilla pakkasilla. (Kuvituskuva)

Aznom

Dramaattinen yllätyskäänne poltto­moot­to­ri­kiis­tassa: Lex Perkins kumosi lopullisesti EU:n vuodesta 2035 ajaman poltto­moot­to­ri­au­tojen myyntikiellon

Auto Bild.Uutiset
1.4.2023
Ensimmäiset EQE SUV:t saapuvat Suomeen kesällä 2023. Suomessa on paremmat perusvarusteet kuin Keski-Euroopassa.

Ensimmäiset EQE SUV:t saapuvat Suomeen kesällä 2023. Suomessa on paremmat perusvarusteet kuin Keski-Euroopassa.

Mercedes-Benz AG – Communications

Mercedes-Benz EQE SUV: Premium-luokan täyssähköinen SUV

Auto Bild.Uutiset
19.2.2023
Ensimmäiset EQE SUV:t saapuvat Suomeen kesällä 2023. Suomessa on paremmat perusvarusteet kuin Keski-Euroopassa.

Ensimmäiset EQE SUV:t saapuvat Suomeen kesällä 2023. Suomessa on paremmat perusvarusteet kuin Keski-Euroopassa.

Mercedes-Benz AG – Communications

Mercedes-Benz EQE SUV: Premium-luokan täyssähköinen SUV

Auto Bild.Uutiset
19.2.2023
Ford Transit Custom on saatavana etu- ja takavetoisena joko manuaali- tai automaattivaihteistolla. Mallistoon kuuluu nyt myös odotettu AWD-neliveto, joka on aina automaattivaihteinen.

Ford Transit Custom on saatavana etu- ja takavetoisena joko manuaali- tai automaattivaihteistolla. Mallistoon kuuluu nyt myös odotettu AWD-neliveto, joka on aina automaattivaihteinen.

Ford

Ford: Julkisti Transit Custom ja Tourneo Custom -mallien hinnat Suomessa

Auto Bild.Uutiset
31.1.2023
Ford Transit Custom on saatavana etu- ja takavetoisena joko manuaali- tai automaattivaihteistolla. Mallistoon kuuluu nyt myös odotettu AWD-neliveto, joka on aina automaattivaihteinen.

Ford Transit Custom on saatavana etu- ja takavetoisena joko manuaali- tai automaattivaihteistolla. Mallistoon kuuluu nyt myös odotettu AWD-neliveto, joka on aina automaattivaihteinen.

Ford

Ford: Julkisti Transit Custom ja Tourneo Custom -mallien hinnat Suomessa

Auto Bild.Uutiset
31.1.2023

VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT

Bentley Batur: Kehitysohjelma on valmis

Opel Kadett C: Uskoisitko, että se täytti jo 50 vuotta...?

Tällainen oli sähköisen liikenteen alkutaival Suomessa – astara Finlandin tekninen kouluttaja Rami Vähävirta on nähnyt autoilun sähköistymisen

Auto Bild 12/2023 on kaupoissa

Auto Bild Palvelu 1 -ostotutkimus: Asiakkaiden tarpeiden ja odotusten huomioiminen on haastavaa

Waulis: Mullistava suomalainen moottorikeksintö

Citroën ë-C4: Uudistettu mallisto saa uuden voimalinjan sekä enemmän toimintamatkaa – samalla hinnat pysyvät ennallaan

Toyotan akkuteknologia: Tulossa kolme uutta nestemäiseen elektrolyyttiin perustuvaa akkua

Koeajossa Ford Focus ST-Line 1.0 EcoBoost Hybrid 155 hv A7: ”Kadunmiehen RS”

Koeajossa Volvo V90 Cross Country: Pitkille taipaleille

HYÖTYJUTUT

Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki

Mielenkiintoinen retroritari

Paaliin vai pajalle?

Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut

Näin kuormaat peräkärryn oikein

... Lisää

KOEAJOT

Koeajossa Ford Focus ST-Line 1.0 EcoBoost Hybrid 155 hv A7: ”Kadunmiehen RS”

Koeajossa Volvo V90 Cross Country: Pitkille taipaleille

Koeajossa Dacia Jogger TCe 110 Extreme 7P: Iso perheen perusauto

Ensikoeajossa Ford Mustang Mach I: Äänivallia kiusaamassa

Koeajossa Jaguar E-Pace P300e Plug-in Hybrid R-Dynamic S: Kissaperheen moniosaaja

Koeajossa Fiat 500 3+1: Lisäovellinen

Koeajossa Renault Clio TCe 90 X-Tronic A Intens: Pikkuylellisesti variaattorilla

Koeajossa BMW iX3 Charged Plus: Sähköinen välimalli

Koeajossa Mercedes-Benz C 200 4Matic A Business AMG: Moderni mittapuu

Koeajossa Dacia Sandero TCe 90 A Comfort: Pirteä perusauto

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot

Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!

Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!

Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä

Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?

... Lisää

FOKUS MEDIA

Hifimaailma

Aurorasoundilta putkihybridi  

Hifimaailma

Betonia sen olla pitää

Hifimaailma

Marantzilta stereo-av-vastaanotin

Hifimaailma

Sony ja Audezen yhteen

Koti ja keittiö

Strömsön tv-nikkari Jim Björni arvostaa kauniisti tehtyjä esineitä ja rakenteita – ne luovat elämänlaatua

Hifimaailma

Uusi HEDDphone-kuuloke

Hifimaailma

Denon DRA-900H

Hifimaailma

Quantum Signature

Hifimaailma

Klipschin uudet monitoi­mi­kai­ut­timet

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUTTA

Bentley Batur: Kehitysohjelma on valmis

Opel Kadett C: Uskoisitko, että se täytti jo 50 vuotta...?

Tällainen oli sähköisen liikenteen alkutaival Suomessa – astara Finlandin tekninen kouluttaja Rami Vähävirta on nähnyt autoilun sähköistymisen

Auto Bild 12/2023 on kaupoissa

Auto Bild Palvelu 1 -ostotutkimus: Asiakkaiden tarpeiden ja odotusten huomioiminen on haastavaa

HYÖTYJUTUT

Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

... Lisää

KOEAJOT

Koeajossa Ford Focus ST-Line 1.0 EcoBoost Hybrid 155 hv A7: ”Kadunmiehen RS”

Koeajossa Volvo V90 Cross Country: Pitkille taipaleille

Koeajossa Dacia Jogger TCe 110 Extreme 7P: Iso perheen perusauto

Ensikoeajossa Ford Mustang Mach I: Äänivallia kiusaamassa

Koeajossa Jaguar E-Pace P300e Plug-in Hybrid R-Dynamic S: Kissaperheen moniosaaja

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

... Lisää

5 VUOTTA SITTEN...

FOKUS MEDIA

Hifimaailma

Aurorasoundilta putkihybridi  

Hifimaailma

Betonia sen olla pitää

Hifimaailma

Marantzilta stereo-av-vastaanotin

Hifimaailma

Sony ja Audezen yhteen

Koti ja keittiö

Strömsön tv-nikkari Jim Björni arvostaa kauniisti tehtyjä esineitä ja rakenteita – ne luovat elämänlaatua

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

Premium-metalliväri on testiyksilössä hätkähdyttävän syväefektinen Fantastic Red.

Premium-metalliväri on testiyksilössä hätkähdyttävän syväefektinen Fantastic Red.

Juha Peltonen

Koeajossa Ford Focus ST-Line 1.0 EcoBoost Hybrid 155 hv A7: ”Kadunmiehen RS”

Kaupallinen yhteistyö

Autolaina – vinkkejä auton rahoitukseen

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

Bentley Batur: Kehitysohjelma on valmis

Tällainen oli sähköisen liikenteen alkutaival Suomessa – astara Finlandin tekninen kouluttaja Rami Vähävirta on nähnyt autoilun sähköistymisen

Auto Bild Palvelu 1 -ostotutkimus: Asiakkaiden tarpeiden ja odotusten huomioiminen on haastavaa

Waulis: Mullistava suomalainen moottorikeksintö

Citroën ë-C4: Uudistettu mallisto saa uuden voimalinjan sekä enemmän toimintamatkaa – samalla hinnat pysyvät ennallaan

Toyotan akkuteknologia: Tulossa kolme uutta nestemäiseen elektrolyyttiin perustuvaa akkua

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV Black Edition: Pistokeladattava erikoisversio saapui Suomeen

Viidennen sukupolven Renault Clio: Tarkempi ohjaustuntuma ja paremmat pintamateriaalit

astaralle Nissanin maahantuonti Puolassa

Renault Scenic E-Tech electric: Luotiin täysin uusiksi

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

Koeajossa Ford Focus ST-Line 1.0 EcoBoost Hybrid 155 hv A7: ”Kadunmiehen RS”

Auto Bild Palvelu 1 -ostotutkimus: Asiakkaiden tarpeiden ja odotusten huomioiminen on haastavaa

Volkswagen ID.7: Täyssähköautolle luvataan jopa 617 km toimintamatkaa

Waulis: Mullistava suomalainen moottorikeksintö

Toyotan akkuteknologia: Tulossa kolme uutta nestemäiseen elektrolyyttiin perustuvaa akkua

Volkswagen Touareg uudistui: Suomessa myyntiin kaksi ladattavaa hybridiversiota

Volkswagen Passat Variant: Uudessa sukupolvessa kaksi ladattavaa hybridiä

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV Black Edition: Pistokeladattava erikoisversio saapui Suomeen

Tekoäly: Onko automyyjän ammatti kuoleva ala?

Korealainen SsangYong muutti nimekseen KGM: Mallistossa on jatkossa ainoastaan sähköautoja

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

Premium-metalliväri on testiyksilössä hätkähdyttävän syväefektinen Fantastic Red.

Premium-metalliväri on testiyksilössä hätkähdyttävän syväefektinen Fantastic Red.

Juha Peltonen

Koeajossa Ford Focus ST-Line 1.0 EcoBoost Hybrid 155 hv A7: ”Kadunmiehen RS”

Kaupallinen yhteistyö

Autolaina – vinkkejä auton rahoitukseen

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

Bentley Batur: Kehitysohjelma on valmis

Tällainen oli sähköisen liikenteen alkutaival Suomessa – astara Finlandin tekninen kouluttaja Rami Vähävirta on nähnyt autoilun sähköistymisen

Auto Bild Palvelu 1 -ostotutkimus: Asiakkaiden tarpeiden ja odotusten huomioiminen on haastavaa

Waulis: Mullistava suomalainen moottorikeksintö

Citroën ë-C4: Uudistettu mallisto saa uuden voimalinjan sekä enemmän toimintamatkaa – samalla hinnat pysyvät ennallaan

Toyotan akkuteknologia: Tulossa kolme uutta nestemäiseen elektrolyyttiin perustuvaa akkua

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV Black Edition: Pistokeladattava erikoisversio saapui Suomeen

Viidennen sukupolven Renault Clio: Tarkempi ohjaustuntuma ja paremmat pintamateriaalit

astaralle Nissanin maahantuonti Puolassa

Renault Scenic E-Tech electric: Luotiin täysin uusiksi

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

Koeajossa Ford Focus ST-Line 1.0 EcoBoost Hybrid 155 hv A7: ”Kadunmiehen RS”

Auto Bild Palvelu 1 -ostotutkimus: Asiakkaiden tarpeiden ja odotusten huomioiminen on haastavaa

Volkswagen ID.7: Täyssähköautolle luvataan jopa 617 km toimintamatkaa

Waulis: Mullistava suomalainen moottorikeksintö

Toyotan akkuteknologia: Tulossa kolme uutta nestemäiseen elektrolyyttiin perustuvaa akkua

Volkswagen Touareg uudistui: Suomessa myyntiin kaksi ladattavaa hybridiversiota

Volkswagen Passat Variant: Uudessa sukupolvessa kaksi ladattavaa hybridiä

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV Black Edition: Pistokeladattava erikoisversio saapui Suomeen

Tekoäly: Onko automyyjän ammatti kuoleva ala?

Korealainen SsangYong muutti nimekseen KGM: Mallistossa on jatkossa ainoastaan sähköautoja

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2

Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2