Ford Mustang Dark Horse on perusta yhtiön Mustang-pohjaisille moottoriurheiluohjelmille, joissa ikoninen urheiluauto kilpailee kuudella mantereella ympäri maailmaa vuonna 2024 – myös legendaarisilla radoilla, kuten Le Mans ja Interlagos.

Ford Mustang Dark Horse on perusta yhtiön Mustang-pohjaisille moottoriurheiluohjelmille, joissa ikoninen urheiluauto kilpailee kuudella mantereella ympäri maailmaa vuonna 2024 – myös legendaarisilla radoilla, kuten Le Mans ja Interlagos.

Ford

2024 Ford Mustang: Dark Horse -versiossa entistäkin tehokkaampi pikkulohko-V8!

Uusi Ford Mustang Fastback ja Convertible ovat nyt tilattavissa Euroopassa. Mallissa on uusi särmikkäämpi muotoilu, digitaalisuutta, liitet­tä­vyy­so­mi­nai­suuksia ja entistäkin parempi suorituskyky. Suihku­ko­ne­tyy­li­sessä ohjaamossa on intuitiivinen kaksoisnäyttö, SYNC 4 -liitettävyys ja Unreal Engine -pelioh­jel­mis­tolla luotua grafiikkaa. Uusi Mustang Dark Horse on puolestaan elementissään radalla. Siinä on entistä etevämpi jousitus ja aerodynamiikka, sekä suori­tus­ky­kyi­sempi 5,0 litran V8-moottori.

Auto Bild.Uutiset

Uu­si Mus­tang on uu­del­leen­syn­ty­nyt ame­rik­ka­lai­nen iko­ni, jos­sa veit­sen­te­rä­vä uu­si muo­toi­lu yh­dis­tyy mal­lil­le tun­nu­so­mai­seen tyy­liin, joka on ihas­tut­ta­nut ih­mi­siä ym­pä­ri maa­il­maa jo 60 vuo­den ajan.

Maa­il­man myy­dyim­män ur­hei­lu­au­ton di­gi­taa­li­suut­ta tu­kee huip­pu­luo­kan Un­re­al En­gi­ne -oh­jel­mis­to.

Mus­tan­gin suo­ri­tus­ky­ky on pa­ran­tu­nut, mikä ta­kaa en­tis­tä­kin in­nos­ta­vam­man ajo­ko­ke­muk­sen.

”Uu­si Mus­tang on kaik­kea sitä, mitä asi­ak­kaam­me odot­ta­vat kiis­tat­to­mal­ta au­to­a­lan iko­nil­ta – ja vie­lä vä­hän enem­män. Yl­lät­tä­vä tek­no­lo­gia ja lii­tet­tä­vyy­so­mi­nai­suu­det to­del­la täy­den­tä­vät ja vah­vis­ta­vat au­ton pa­rem­paa suo­ri­tus­ky­kyä. Mus­tang on val­mii­na val­loit­ta­maan ko­ko­naan uu­den kul­jet­ta­ja­su­ku­pol­ven sy­dä­met”, sa­noo Jon Wil­li­ams, Ge­ne­ral Ma­na­ger, Ford Blue, Eu­roop­pa.

Uu­si etus­poi­le­ri ja hel­mat

Uu­si Ford Mus­tang on saa­ta­va­na sekä Fast­back et­tä Con­ver­tib­le -mal­li­na. Kum­man­kin mal­lin muo­toi­lus­sa on vai­kut­tei­ta kuu­den vuo­si­kym­me­nen pe­rin­nös­tä.

Veis­tok­sel­li­nen ko­ne­pel­ti ja voi­ma­kas perä luo­vat mal­lil­le sen tyy­pil­li­sen vah­van ole­muk­sen, joka on kiih­dyt­tä­nyt puls­sia jo en­sim­mäi­ses­tä, vuon­na 1964 lan­see­ra­tus­ta Ford Mus­tan­gis­ta läh­tien.

Uu­si etus­poi­le­ri ja si­vu­hel­mat pa­ran­ta­vat ae­ro­dy­na­miik­kaa, ja LED-ta­ka­va­lot päi­vit­tä­vät klas­si­set kol­mi­o­sai­set ta­ka­va­lot tä­hän päi­vään.

Ford Mustang Dark Horse on kuin kotonaan sekä maantiellä että radalla. Mallissa on ainutlaatuisia toiminnallisia muotoiluelementtejä, jotka vahvistavat sen suorituskykyä.

Ford Mustang Dark Horse on kuin kotonaan sekä maantiellä että radalla. Mallissa on ainutlaatuisia toiminnallisia muotoiluelementtejä, jotka vahvistavat sen suorituskykyä.

Ford

Ford Mustang Convertible tarjoaa katseenvangitsevaa tyyliä ja vapautta nauttia ulkoilmasta ajon aikana. Täysin vuorattu ja eristetty katto on mahdollista nostaa tai laskea alas kahdeksassa sekunnissa. Katon kompaktin rakenteen ansiosta tavaratilaan mahtuu kaksi golfbagia.

Ford Mustang Convertible tarjoaa katseenvangitsevaa tyyliä ja vapautta nauttia ulkoilmasta ajon aikana. Täysin vuorattu ja eristetty katto on mahdollista nostaa tai laskea alas kahdeksassa sekunnissa. Katon kompaktin rakenteen ansiosta tavaratilaan mahtuu kaksi golfbagia.

Ford

Ford Mus­tang Con­ver­tib­le tar­jo­aa kat­seen­van­git­se­vaa tyy­liä ja va­paut­ta naut­tia ul­koil­mas­ta ajon ai­ka­na. Täy­sin vuo­rat­tu ja eris­tet­ty kat­to on mah­dol­lis­ta nos­taa tai las­kea alas kah­dek­sas­sa se­kun­nis­sa. Ka­ton kom­pak­tin ra­ken­teen an­si­os­ta ta­va­ra­ti­laan mah­tuu kak­si golf­ba­gia.

Si­sä­ti­lois­sa kul­jet­ta­jal­la on täy­sin di­gi­taa­li­nen nä­ky­mä, joka koos­tuu 12,4 tuu­man mit­ta­ris­tos­ta ja kul­jet­ta­jaa koh­ti kään­ne­tys­tä 13,2 tuu­man kes­kus­näy­tös­tä. Tämä luo oh­jaa­moon suih­ku­ko­neen oh­jaa­mon kal­tai­sen tun­nel­man.

Un­re­al En­gi­ne -oh­jel­mis­ton avul­la näyt­tö on muo­kat­ta­vis­sa eri vä­reil­lä ja ku­va­maa­il­mal­la, ja se tu­kee in­te­rak­tii­vis­ta ani­moi­tua gra­fiik­kaa. Kul­jet­ta­ja voi hel­pos­ti muut­taa ase­tuk­sia kes­kus­näy­tön kaut­ta kos­ket­ta­mal­la ja pyyh­käi­se­mäl­lä.

Ford kak­sin­ker­tais­ti uu­den Mus­tan­gin tie­to­viih­de­jär­jes­tel­män tie­to­jen­kä­sit­te­ly­te­hon. SYNC 4 -jär­jes­tel­mä mu­kau­tuu näyt­tä­mään kun­kin kul­jet­ta­jan eni­ten käyt­tä­mät toi­min­not.

Ap­p­le CarP­lay ja And­roid Au­to in­teg­raa­tio on­nis­tuu lan­gat­to­mas­ti. 5G-yh­teys tu­kee mu­sii­kin suo­ra­tois­toa kor­ke­a­laa­tui­sen B&O-ää­nen­tois­to­jär­jes­tel­män kaut­ta ja pil­vi­poh­jais­ta na­vi­goin­tia re­aa­li­ai­kai­sia lii­ken­ne­päi­vi­tyk­siä var­ten.

Läp­pä­vent­tii­li­jär­jes­tel­mä

Uu­teen 5,0-lit­rai­seen V8-moot­to­riin liit­ty­vä uu­si kak­soi­sil­ma­not­to­jär­jes­tel­mä mah­dol­lis­taa moot­to­rin va­paam­man hen­git­tä­mi­sen ja no­pe­am­man re­a­goi­mi­sen.

Pa­ko­put­kis­ton Ac­ti­ve Ex­haust -läp­pä­vent­tii­li­jär­jes­tel­mä muut­taa moot­to­rin ään­tä ja ää­nen­voi­mak­kuut­ta ti­lan­teen mu­kaan.

Kau­pun­ki­a­jos­sa ää­ni ei häi­rit­se naa­pu­rei­ta, ja avoi­mel­la tiel­lä aja­es­sa se puo­les­taan ko­ros­taa mak­si­maa­li­ses­ti va­pau­den tun­net­ta.

Ajo­neu­von re­a­goin­tia sää­te­lee jopa kuu­si ajo­ti­laa, jot­ka joko li­sää­vät var­muut­ta mä­räl­lä pin­nal­la, vah­vis­ta­vat aja­mi­sen haus­kuut­ta mut­kai­sel­la tiel­lä tai tuo­vat täy­del­lis­tä suo­ri­tus­ky­kyä kil­pa­ra­dal­la.

Uuteen 5,0-litraiseen V8-moottoriin liittyvä uusi kaksoisilmanottojärjestelmä mahdollistaa moottorin vapaamman hengittämisen ja nopeamman reagoimisen. Pakoputkiston Active Exhaust -läppäventtiilijärjestelmä muuttaa moottorin ääntä ja äänenvoimakkuutta tilanteen mukaan.

Uuteen 5,0-litraiseen V8-moottoriin liittyvä uusi kaksoisilmanottojärjestelmä mahdollistaa moottorin vapaamman hengittämisen ja nopeamman reagoimisen. Pakoputkiston Active Exhaust -läppäventtiilijärjestelmä muuttaa moottorin ääntä ja äänenvoimakkuutta tilanteen mukaan.

Ford

Sisätiloissa kuljettajalla on täysin digitaalinen näkymä, joka koostuu 12,4 tuuman mittaristosta ja kuljettajaa kohti käännetystä 13,2 tuuman keskusnäytöstä. Tämä luo ohjaamoon suihkukoneen ohjaamon kaltaisen tunnelman. Unreal Engine -ohjelmiston avulla näyttö on muokattavissa eri väreillä ja kuvamaailmalla, ja se tukee interaktiivista animoitua grafiikkaa. Kuljettaja voi helposti muuttaa asetuksia keskusnäytön kautta koskettamalla ja pyyhkäisemällä. Ford kaksinkertaisti uuden Mustangin tietoviihdejärjestelmän tietojenkäsittelytehon. SYNC 4 -järjestelmä mukautuu näyttämään kunkin kuljettajan eniten käyttämät toiminnot.

Sisätiloissa kuljettajalla on täysin digitaalinen näkymä, joka koostuu 12,4 tuuman mittaristosta ja kuljettajaa kohti käännetystä 13,2 tuuman keskusnäytöstä. Tämä luo ohjaamoon suihkukoneen ohjaamon kaltaisen tunnelman. Unreal Engine -ohjelmiston avulla näyttö on muokattavissa eri väreillä ja kuvamaailmalla, ja se tukee interaktiivista animoitua grafiikkaa. Kuljettaja voi helposti muuttaa asetuksia keskusnäytön kautta koskettamalla ja pyyhkäisemällä. Ford kaksinkertaisti uuden Mustangin tietoviihdejärjestelmän tietojenkäsittelytehon. SYNC 4 -järjestelmä mukautuu näyttämään kunkin kuljettajan eniten käyttämät toiminnot.

Ford

Va­lit­ta­va­na ovat ajo­ti­lat Nor­mal, Sport, Slip­pe­ry, Drag ja Track. Li­säk­si ase­tuk­sia on mah­dol­lis­ta mu­kaut­taa omien miel­ty­mys­ten mu­kaan.

Mal­lis­sa on va­ki­o­na Per­for­man­ce Pac­ka­ge, joka an­taa kul­jet­ta­jil­le to­del­li­sen tun­teen hal­lin­nas­ta ja pi­dos­ta tiel­lä tai ra­dal­la.

Ford Mus­tan­gis­sa on 19-tuu­mai­set ke­vyt­me­tal­li­van­teet ja Brem­bo-jar­rut, jot­ka tar­jo­a­vat ta­sai­sen suo­ri­tus­ky­vyn.

Ta­saus­pyö­räs­tön luk­ko puo­les­taan vä­hen­tää pyö­rien luis­toa ja pa­ran­taa pi­toa eten­kin kaar­teis­sa. Va­lin­nai­nen Mag­ne­Ri­de®-jou­si­tus tark­kai­lee tie­o­lo­suh­tei­ta tu­hat ker­taa se­kun­nis­sa ja sää­tää ase­tuk­sia par­haan mah­dol­li­sen hal­lin­nan ja mu­ka­vuu­den var­mis­ta­mi­sek­si.

Dark Hor­se - ka­dul­le ja ra­dal­le

Ford Mus­tang Dark Hor­se on pe­rus­ta yh­ti­ön Mus­tang-poh­jai­sil­le moot­to­riur­hei­luoh­jel­mil­le, jois­sa iko­ni­nen ur­hei­lu­au­to kil­pai­lee kuu­del­la man­te­reel­la ym­pä­ri maa­il­maa vuon­na 2024 – myös le­gen­daa­ri­sil­la ra­doil­la, ku­ten Le Mans ja In­ter­la­gos.

Ford Mus­tang Dark Hor­se on kuin ko­to­naan sekä maan­tiel­lä et­tä ra­dal­la. Mal­lis­sa on ai­nut­laa­tui­sia toi­min­nal­li­sia muo­toi­lu­e­le­ment­te­jä, jot­ka vah­vis­ta­vat sen suo­ri­tus­ky­kyä.

Kil­pa-au­ton ins­pi­roi­ma kiin­teä ta­ka­sii­pi, si­vu­hel­mat ja ta­ka­dif­fuu­so­ri pa­ran­ta­vat myös ae­ro­dy­naa­mis­ta suo­ri­tus­ky­kyä.

Uu­den 5,0-lit­rai­sen V8-moot­to­rin te­hok­kaam­pi ver­sio tar­jo­aa li­sä­suo­ri­tus­ky­kyä.

Mal­li on saa­ta­va­na sekä 10-no­peuk­si­sel­la au­to­maat­ti­vaih­teis­tol­la, et­tä ai­nut­laa­tui­sel­la 6-por­tai­sel­la Tre­mec-ma­nu­aa­li­vaih­teis­tol­la.

Rata-ajon suo­ri­tus­ky­kyä te­hos­ta­vat pa­ran­net­tu jou­si­tus ja jääh­dy­tys sekä te­hok­kaan pi­don ta­kaa­vat Pi­rel­li-ren­kaat.

Ford Mus­tan­giin on saa­ta­va­na myös uu­si Blue Em­ber -me­tal­li­vä­ri, si­sä­ti­lo­jen In­di­go Blue -om­pe­leet sekä tum­ma, me­tal­li­kiil­toi­nen vii­meis­te­ly.

Uu­den Ford Mus­tan­gin myyn­ti on nyt käyn­nis­ty­nyt Suo­mes­sa, ja mal­lis­ton hin­ta al­kaa 94 908 eu­ros­ta.

Ford-leh­dis­tö­tie­do­te / Juha Pel­to­nen

Ford Mus­tang Dark Hor­se™

Moot­to­ri:

307 cid V8 (5,0-lit­rai­nen)

Suu­rin teho (SAE / USA):

500 hv / 7 250 r/min

Suu­rin vään­tö­mo­ment­ti (USA).

566 Nm/4900 r/min

Pu­ris­tus­suh­de:

12,0:1

Loh­ko ja kan­net:

Alu­mii­nia

Vaih­teis­to:

10-nop. Se­lectS­hift-au­to­maat­ti tai 6-port. Tre­mec-ma­nu­aa­li

Is­kun­vai­men­nus:

Elekt­ro­ni­nen Mag­ne­Ri­de

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Audi on uudistanut omaa hybriditeknologiaansa

Audi on uudistanut omaa hybriditeknologiaansa

Audi

Audin MHEV Plus -teknologia: uuden sukupolven hybridi

Auto Bild.Uutiset
Audi on uudistanut omaa hybriditeknologiaansa

Audi on uudistanut omaa hybriditeknologiaansa

Audi

Audin MHEV Plus -teknologia: uuden sukupolven hybridi

Auto Bild.Uutiset

Hyundai

Hyundai Inster – 25 000 euron sähköauto

Auto Bild.Uutiset

Hyundai

Hyundai Inster – 25 000 euron sähköauto

Auto Bild.Uutiset

Nostalginen Renault 5 Turbo 3E varattavissa - jos pinkka on kunnossa

Auto Bild.Uutiset

Nostalginen Renault 5 Turbo 3E varattavissa - jos pinkka on kunnossa

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN