Vakiomallin lisäksi valittavana on kaksi varusteluvaihtoehtoa: Advanced-mallissa Singleframe-etusäleikön pystysuuntaiset osat on kromattu ja myös etu- ja takapuskurien alla olevat suojukset ovat vakio-mustan sijaan hopeanväriset. S line -malli sisältää puolestaan mm. Singleframe-etusäleikön urheilullisen hunajakennorakenteen, sekä kromilistalla kehystetyn takaosan diffuusorilevyn.

Vakiomallin lisäksi valittavana on kaksi varusteluvaihtoehtoa: Advanced-mallissa Singleframe-etusäleikön pystysuuntaiset osat on kromattu ja myös etu- ja takapuskurien alla olevat suojukset ovat vakio-mustan sijaan hopeanväriset. S line -malli sisältää puolestaan mm. Singleframe-etusäleikön urheilullisen hunajakennorakenteen, sekä kromilistalla kehystetyn takaosan diffuusorilevyn.

Audi Q5 uudistui: Kevythybridin Suomen-hinnat paljastetaan lähiviikkoina

Uudistetussa Audi Q5:ssa on kattava valikoima sekä multimedia- että kuljettajaa avustavia järjestelmiä, ja uudenlainen muotoilu. Ensimmäistä kertaa käytössä ovat myös uudet, digitaaliset OLED-teknologiaa hyödyntävät takavalot, jotka saa lisävarusteena.

Auto Bild.Uutiset

Au­di Q5:n suun­nit­te­li­jat ko­ros­ti­vat mal­lin luon­net­ta lu­kui­sin, erot­tu­vin yk­si­tyis­koh­din. Kah­dek­san­kul­mai­nen ns. Sing­lef­ra­me-etu­sä­leik­kö on nyt ai­em­paa ma­ta­lam­pi, ja se näyt­tää le­ve­äm­mäl­tä kuin en­nen. Puo­li­suun­nik­kaan muo­toi­set il­ma­not­to­au­kot au­ton si­vul­la ovat ai­em­paa suu­rem­mat.

Keu­las­ta uu­dis­te­tun Au­di Q5:n tun­nis­taa LED-ajo­va­lo­jen päi­vä­a­jo­va­lois­ta. Si­vul­ta Au­di Q5 näyt­tää uu­dis­te­tun kyn­nys­lin­jan tuo­man kor­ke­am­man maa­va­ran an­si­os­ta ke­ve­äm­mäl­tä.

Va­ki­o­mal­lin li­säk­si va­lit­ta­va­na on kak­si va­rus­te­lu­vaih­to­eh­toa: Ad­van­ced-mal­lis­sa Sing­lef­ra­me-etu­sä­lei­kön pys­ty­suun­tai­set osat on kro­mat­tu ja myös etu- ja ta­ka­pus­ku­rien al­la ole­vat suo­juk­set ovat va­kio-mus­tan si­jaan ho­pe­an­vä­ri­set.

S line -mal­li si­säl­tää puo­les­taan muun mu­as­sa Sing­lef­ra­me-etu­sä­lei­kön ur­hei­lul­li­sen hu­na­ja­ken­no­ra­ken­teen, sekä kro­mi­lis­tal­la ke­hys­te­tyn ta­ka­o­san dif­fuu­so­ri­le­vyn.

Saa­ta­va­na on 12 ul­ko­vä­riä, jois­ta kak­si on uu­sia: Dist­rict Green -vih­reä sekä Ult­ra Blue -si­ni­nen. Niin sa­no­tun Mus­ta op­tiik­ka -ul­ko­nä­kö­pa­ke­tin saa li­sä­va­rus­tee­na.

Si­sus­tuk­ses­sa ke­veyt­tä ja laa­duk­kuut­ta

Si­sus­tuk­sen lin­jat ko­ros­ta­vat ava­ruu­den ja ke­vey­den tun­tua. Veis­tok­sel­li­nen vii­meis­te­ly erot­taa ko­je­lau­dan ala- ja ylä­o­san toi­sis­taan ja kes­ki­ös­sä on uu­si, eril­li­nen MMI-kos­ke­tus­näyt­tö, jos­sa on akus­ti­nen pa­lau­te.

Ai­em­man pyö­ri­tet­tä­vän ja pai­net­ta­van hal­lin­ta­pai­nik­keen ti­lal­la kes­ki­kon­so­lis­sa on nyt säi­ly­tys­lo­ke­ro.

Au­di Q5 -asi­ak­kai­den on mah­dol­lis­ta va­li­ta va­ki­oi­den si­sus­ta­vaih­to­eh­to­jen li­säk­si kak­si eri si­sä­ti­la­pa­ket­tia: de­sign se­lec­ti­on- ja S line -si­sä­ti­la­pa­ke­tit, jot­ka voi­daan ha­lut­ta­es­sa yh­dis­tää myös ul­ko­nä­kö­pa­ket­tei­hin.

De­sign se­lec­ti­on -si­sus­tuk­seen kuu­luu muun mu­as­sa tun­nel­ma­va­lais­tus, jon­ka va­lo­e­fek­tit ko­ros­ta­vat Q5:n luon­net­ta.

En­sim­mäi­se­nä maa­il­mas­sa; Au­di Q5:n ta­ka­va­lo­jen di­gi­taa­li­nen OLED-tek­no­lo­gia

Seu­raa­van su­ku­pol­ven OLED-tek­no­lo­gia on en­sim­mäis­tä ker­taa käy­tös­sä uu­dis­te­tus­sa Au­di Q5:ssä.

Te­hok­kail­la OLED:eil­lä (Or­ga­nic Light-Emit­ting Di­o­des) voi­daan tuot­taa erit­täin ta­sai­sia va­lo­pin­to­ja.

Li­sä­va­rus­tei­set OLED-ta­ka­va­lot on ja­et­tu kol­meen, kuu­si­seg­ment­ti­seen osi­oon, jon­ka an­si­os­ta Au­din muo­toi­li­jat ja suun­nit­te­li­jat voi­vat luo­da yh­del­lä ai­no­al­la va­lol­la eri­lai­sia va­lo­ku­vi­oi­ta ja -muo­to­ja.

”Hy­vän kont­ras­tin li­säk­si di­gi­taa­li­sen OLED:n etui­na ovat kor­kea ta­sa­laa­tui­suus sekä mi­ni­maa­li­set vä­lit seg­ment­tien vä­lil­lä. Jat­kos­sa di­gi­taa­li­nen OLED-tek­no­lo­gia tar­jo­aa val­ta­vas­ti jat­ko­ke­hi­tys­mah­dol­li­suuk­sia, sil­lä se on pa­ras tek­no­lo­gia erit­täin tar­kan, mo­ni­puo­li­sen ja per­soo­nal­li­sen va­lo­suun­nit­te­lun työ­ka­luk­si”, ker­too Au­din va­loin­no­vaa­ti­ois­ta vas­taa­va tuo­te­ke­hi­tys­joh­ta­ja Step­han Ber­litz.

Au­di Q5:ssa voi­daan va­li­ta kol­mes­ta ta­ka­va­lo­jen va­lo­tun­nuk­ses­ta, joi­hin liit­tyy eri­lai­nen saat­to­va­lo­jen muo­toi­lu.

Lisävarusteiset OLED-takavalot on jaettu kolmeen, kuusisegmenttiseen osioon, jonka ansiosta Audin muotoilijat ja suunnittelijat voivat luoda yhdellä ainoalla valolla erilaisia valokuvioita ja -muotoja.

Lisävarusteiset OLED-takavalot on jaettu kolmeen, kuusisegmenttiseen osioon, jonka ansiosta Audin muotoilijat ja suunnittelijat voivat luoda yhdellä ainoalla valolla erilaisia valokuvioita ja -muotoja.

Au­di drive se­lect -hal­lin­ta­jär­jes­tel­män Dy­na­mic-ajop­ro­fii­lin mu­ka­na käyt­töön tu­lee vie­lä yk­si eri­lai­nen va­lo­tun­nus.

OLED-ta­ka­va­lot on va­rus­tet­tu myös etäi­syy­den tun­nis­ta­val­la toi­min­nol­la: jos toi­nen tien­käyt­tä­jä tu­lee al­le kah­den met­rin pää­hän py­säh­ty­nee­nä ole­van Au­di Q5:n pe­räs­tä, syt­ty­vät kaik­ki LED-seg­men­tit. Va­lo­ku­vio pa­lau­tuu jäl­leen en­ti­sel­leen Au­di Q5:n läh­ties­sä liik­keel­le.

OLED-ta­ka­va­lo­ja täy­den­tä­vät dy­naa­mi­set vil­kut. Au­di Q5:n va­ki­o­va­rus­tuk­se­na on nyt LED-ajo­va­lot; Mat­rix-LED -ajo­va­lot saa li­sä­va­rus­tee­na.

Älyk­käät mu­kau­tu­vat kau­ko­va­lot tar­jo­a­vat li­sä­tur­val­li­suut­ta ja -mu­ka­vuut­ta mui­ta tien­käyt­tä­jiä häi­käi­se­mät­tä.

Ti­laa ja muun­nel­ta­vuut­ta

Uu­dis­tet­tu Au­di Q5 on 4,68 met­riä pit­kä, toi­sin sa­no­en 19 mm ai­em­paa pi­tem­pi, mikä joh­tuu pää­a­si­as­sa isom­mis­ta pus­ku­reis­ta.

Le­veys (il­man pei­le­jä) 1,89 met­riä sekä kor­keus 1,66 met­riä säi­ly­vät en­ti­sel­lään. Pit­kän ak­se­li­vä­lin (2,82 m) an­si­os­ta si­sä­ti­lat ovat rei­lun ko­koi­set.

Suo­mes­sa Q5:n va­ki­o­va­rus­te­luun si­säl­ty­vät pi­tuus­suun­nas­sa sää­det­tä­vä ta­kais­tuin sekä kal­lis­tus­sää­töi­set ta­ka­sel­kä­no­jat.

Näil­lä va­rus­teil­la mat­ka­ta­va­ra­ti­lan koko on 550–1550 lit­raa.

Va­ki­o­va­rus­tei­siin kuu­lu­vat li­säk­si ta­va­ra­ti­lan poh­jan kor­keus­sää­tö sekä säh­kö­toi­mi­nen ta­ka­luuk­ku.

Älyk­käi­den ma­te­ri­aa­li­va­lin­to­jen an­si­os­ta Au­di Q5:n ko­ri­ra­ken­ne on yk­si luok­kan­sa ke­vyim­mis­tä. Myös il­man­vas­tus­ker­roin 0,30 on yk­si seg­men­tin par­haim­pia.

Li­säk­si hie­nos­tu­neen il­man­vas­tuk­sel­li­sen akus­tii­kan an­si­os­ta uu­den Q5:n mat­kus­ta­mo on poik­keuk­sel­li­sen hil­jai­nen.

Hal­lin­ta­lait­teet, mul­ti­me­dia ja lii­tet­tä­vyys

Uu­dis­te­tun Au­di Q5:n uu­den hal­lin­ta­jär­jes­tel­män taus­tal­la on uu­si kes­ku­syk­sik­kö. Kol­man­nen su­ku­pol­ven mo­du­laa­ri­nen mul­ti­me­dia-alus­ta (MIB 3) on las­ken­ta­te­hol­taan kym­men­ker­tai­nen edel­tä­jään­sä ver­rat­tu­na (MIB 2).

Pe­rus­vaih­to­eh­to­na on pe­rin­tei­nen mit­ta­ris­to va­rus­tet­tu­na kes­kel­le si­joi­te­tul­la kul­jet­ta­jan in­for­maa­ti­o­jär­jes­tel­mäl­lä.

Huip­pu­vaih­to­eh­to­na on vir­tu­aa­li­nen Au­di vir­tu­al cock­pit plus – eli kor­ke­a­re­so­luu­ti­oi­nen 12,3-tuu­mai­nen di­gi­taa­li­näyt­tö, jos­sa on kol­me vaih­to­eh­tois­ta graa­fis­ta nä­ky­mää.

Kul­jet­ta­ja hal­lin­noi näyt­tö­jä mo­ni­toi­mi­oh­jaus­pyö­räs­tä. Li­sä­va­rus­tee­na on saa­ta­va­na myös tuu­li­la­sin hei­jas­tus­näyt­tö (HUD).

Va­ki­o­va­rus­tee­na on kes­kel­le si­joi­tet­tu 10,1-tuu­mai­nen MMI-kos­ke­tus­näyt­tö. Ma­ta­lan va­lik­ko­ra­ken­teen an­si­os­ta se on help­po­käyt­töi­nen ja käy­tet­tä­vis­sä on myös va­paa teks­ti­ha­ku.

Kul­jet­ta­ja voi ha­lu­tes­saan piir­tää tai kir­joit­taa merk­ke­jä ma­nu­aa­li­ses­ti tai käyt­tää ää­ni­oh­jaus­ta, joka ym­mär­tää laa­jan va­li­koi­man ar­ki­päi­vän ter­me­jä.

Huippuvaihtoehtona on virtuaalinen Audi virtual cockpit plus – eli korkearesoluutioinen 12,3-tuumainen digitaalinäyttö, jossa on kolme vaihtoehtoista graafista näkymää. Kuljettaja hallinnoi näyttöjä monitoimiohjauspyörästä. Lisävarusteena saa tuulilasin heijastusnäytön (HUD).

Huippuvaihtoehtona on virtuaalinen Audi virtual cockpit plus – eli korkearesoluutioinen 12,3-tuumainen digitaalinäyttö, jossa on kolme vaihtoehtoista graafista näkymää. Kuljettaja hallinnoi näyttöjä monitoimiohjauspyörästä. Lisävarusteena saa tuulilasin heijastusnäytön (HUD).

Ää­ni­oh­jaus voi hyö­dyn­tää myös pil­vi­pal­ve­lun tie­to­ja, kun se yh­dis­te­tään MMI Na­vi­goin­ti plus ja Au­di con­nect in­fo­tain­ment -jär­jes­tel­miin.

Au­di con­nec­tin on­li­ne-pal­ve­lut yh­dis­tä­vät Au­di Q5:n in­ter­ne­tiin ja lii­ken­neinf­rast­ruk­tuu­riin.

Na­vi­goin­ti­jär­jes­tel­mään saa­daan kor­ke­a­re­so­luu­ti­oi­sia sa­tel­liit­ti­ku­via suo­raan Goog­le Eart­his­ta ja kais­ta­koh­tai­sia tie­to­ja lii­ken­ne­vir­rois­ta sekä -en­nus­teis­ta.

Ama­zon Ale­xa tar­jo­aa pää­syn tu­han­siin Ale­xa Skil­ls -so­vel­luk­siin. Au­di con­nec­tin Car2X-tur­val­li­suus- ja mu­ka­vuus­pal­ve­lut li­sää­vät aja­mi­sen mu­ka­vuut­ta en­ti­ses­tään: ne aut­ta­vat esi­mer­kik­si löy­tä­mään py­sä­köin­ti­pai­kan ka­dun var­rel­ta sekä osas­sa Eu­roo­pan mais­ta on mah­dol­lis­ta hyö­dyn­tää jär­jes­tel­män an­ta­maa lii­ken­ne­va­lo­tie­toa, jol­loin kul­jet­ta­ja voi so­peut­taa au­ton no­peu­den lii­ken­ne­va­lo­jen mu­kaan.

My­Au­di-so­vel­lus yh­dis­tää käyt­tä­jän äly­pu­he­li­men au­toon.

Kuu­teen eri käyt­tä­jäp­ro­fii­liin voi­daan tal­len­taa laa­ja va­li­koi­ma hen­ki­lö­koh­tai­sia ase­tuk­sia (au­ton va­rus­te­lus­ta riip­pu­en) ylei­sim­mis­tä reit­ti­koh­teis­ta is­tui­men­sää­töi­hin ja il­mas­toin­ti­ta­soi­hin.

Tie­dot tal­ti­oi­daan my­Au­di-so­vel­luk­sen pil­vi­pal­ve­lun asi­a­kas­por­taa­liin, jos­sa ne ovat saa­ta­vil­la jo­kai­sel­le val­tuu­te­tul­le käyt­tä­jäl­le mis­sä ta­han­sa vas­taa­val­la jär­jes­tel­mäl­lä va­rus­tel­lus­sa Au­dis­sa.

Suo­ri­tus­ky­kyä ja ma­ta­lat pääs­töt

En­sim­mäi­nen Eu­roo­pan mark­ki­noil­le tu­le­va pre­mium-luo­kan SUV-mal­li on Au­di Q5 40 TDI. Sen te­ho­kas 2,0-lit­rai­nen ne­li­sy­lin­te­ri­nen tur­bo­die­sel ke­hit­tää 150 kW (204 hv) sekä 400 Nm mak­si­mi­vään­töä.

Moot­to­rin alu­mii­ni­nen kam­pi­kam­mio on noin 20 ki­loa ja kam­pi­ak­se­li noin 2,5 ki­loa ke­vy­em­pi ver­rat­tu­na ai­em­paan moot­to­riin.

Polt­to­ai­neen­ku­lu­tus­ta pie­nen­tää osal­taan ke­vyt­hyb­ri­di­jär­jes­tel­mä (MHEV).

Hih­nal­la toi­mi­va start­ti­ge­ne­raat­to­ri syöt­tää vir­taa 12 vol­tin säh­kö­jär­jes­tel­mään, jo­hon kuu­luu kom­pak­ti li­tium-io­ni­ak­ku.

Käyn­nis­tys­ge­ne­raat­to­ri ot­taa tal­teen jar­ru­tu­se­ner­gi­an ja tal­ti­oi sen ak­kuun.

Ke­vyt­hyb­ri­di­jär­jes­tel­mä mah­dol­lis­taa Au­di Q5:n rul­laa­mi­sen moot­to­ri sam­mu­tet­tu­na sekä Start/Stop-toi­min­non al­le 22 km/h no­peu­del­la.

Tä­män an­si­os­ta polt­to­ai­ne­ta­lous pa­ra­nee noin 0,3 l/100 km.

Au­di Q5 kiih­tyy 0–100 km/h 7,6 se­kun­nis­sa ja sen huip­pu­no­peus on 222 km/h.

Te­ho­kas tur­bo­die­sel on ta­lou­del­li­nen ja puh­das, sekä täyt­tää vii­mei­sim­män Eu­ro 6d-ISC-FCM -pääs­tös­tan­dar­din sekä EU 6 AP:n vaa­ti­muk­set.

Ty­pen ok­si­di­pääs­tö­jä vä­hen­ne­tään huo­mat­ta­vas­ti uu­den SRC-ka­ta­ly­saat­to­rin ja kak­si­vai­hei­sen AdB­lue-ruis­ku­tuk­sen an­si­os­ta. Ure­a­liu­os ruis­ku­te­taan pa­ko­put­kis­toon en­nen kah­ta pe­räk­käis­tä SRC-ka­ta­ly­saat­to­ria.

Ta­lou­del­li­suut­ta pa­ran­ta­vat myös Au­di Q5 40 TDI:n seit­sen­vaih­tei­nen S tro­nic -vaih­teis­to sekä jat­ku­va qu­at­t­ro-ne­li­ve­to ult­ra-tek­no­lo­gi­al­la.

Nor­maa­leis­sa olo­suh­teis­sa voi­ma oh­ja­taan ko­ko­naan etu­pyö­ril­le. Kun tar­vi­taan ne­li­ve­toa, esi­mer­kik­si liuk­kais­sa olo­suh­teis­sa tai dy­naa­mi­sem­min ajet­ta­es­sa, ta­ka­pyö­rät yh­dis­ty­vät voi­man­siir­toon kah­del­la kyt­ki­mel­lä se­kun­nin mur­to-osis­sa – ja useis­sa ti­lan­teis­sa en­na­koi­vas­ti.

Au­di Q5:n en­sie­sit­te­lyn jäl­keen, en­si vuo­den puo­lel­la, mark­ki­noil­le on tu­los­sa myös kak­si Au­di Q5 TFSI e la­dat­ta­vaa hyb­ri­di­ver­si­o­ta.

Ur­hei­lul­li­nen ja mu­ka­va alus­ta

Sekä ur­hei­lul­li­nen et­tä mu­ka­va alus­ta on Au­di Q5:n mer­kit­tä­vä vah­vuus. Etu- ja taka-ak­se­leil­la so­vel­let­ta­va mo­ni­var­si­tu­en­ta on eri­tyi­sen ke­vyt, mikä vai­kut­taa sekä kä­si­tel­tä­vyy­teen et­tä ta­lou­del­li­suu­teen.

Li­sä­va­rus­tee­na saa dy­naa­mi­sen jou­si­tuk­sen, jon­ka erit­täin laa­ja sää­tö­va­ra mu­kau­tuu ajo­no­peu­teen ja oh­jaus­kul­maan.

Alus­ta­vaih­to­eh­to­ja on nel­jä. Va­ki­o­jou­si­tuk­sen yh­te­nä vaih­to­eh­to­na on ur­hei­lu­a­lus­ta.

Te­räs­jou­sil­la va­rus­tet­tu va­ki­oa­lus­ta on saa­ta­va­na myös sää­ty­väl­lä is­kun­vai­men­nuk­sel­la, jon­ka an­si­os­ta alus­taa voi sää­tää laa­jal­la alu­eel­la mu­ka­vuus­pai­not­tei­ses­ta dy­naa­mi­seen.

Sää­ty­vän is­kun­vai­men­nuk­sen ta­paan myös mu­kau­tu­van il­ma­jou­si­tuk­sen voi sää­tää vii­teen eri kor­keu­teen.

Au­di drive se­lect -hal­lin­ta­jär­jes­tel­mä on va­ki­o­va­rus­te ja se oh­jaa lu­kui­sia au­ton tek­ni­siä kom­po­nent­te­ja.

Kul­jet­ta­ja voi va­li­ta seit­se­mäs­tä eri ajo­ti­las­ta, mu­kaan lu­kien Off-Road sekä All-Road (il­ma­jou­si­tuk­sel­la).

Ala­mä­ki­a­vus­tin avus­taa jyr­kis­sä rin­teis­sä. Au­di Q5:ssa on va­ki­o­na 17-tuu­mai­set alu­mii­ni­van­teet, kun taas Ad­van­ced line ja S line -va­rus­te­ta­sot si­säl­tä­vät 18-tuu­mai­set alu­mii­ni­van­teet.

Au­di ja Au­di Sport -va­li­koi­miin kuu­luu li­säk­si 19-, 20- ja 21-tuu­mai­sia alu­mii­ni­van­ne­vaih­to­eh­to­ja.

Avus­tin­jär­jes­tel­mät: li­sää tur­val­li­suut­ta ja mu­ka­vuut­ta

Uu­dis­te­tus­sa Q5:ssä on kat­ta­va va­li­koi­ma kul­jet­ta­jaa avus­ta­via jär­jes­tel­miä. Va­ki­o­va­rus­tei­siin kuu­lu­va Au­di pre sen­se city -jär­jes­tel­mä aut­taa vält­tä­mään keu­la­tör­mäyk­siä mui­den tien­käyt­tä­jien kans­sa tai lie­ven­tä­mään nii­den seu­rauk­sia.

Uudistetun Audi Q5:n Suomen vakiovarusteet, hinnasto sekä lisävarustehinnasto vahvistetaan lähiviikkoina.

Uudistetun Audi Q5:n Suomen vakiovarusteet, hinnasto sekä lisävarustehinnasto vahvistetaan lähiviikkoina.

Va­lin­nai­set kään­ty­mi­sa­vus­tin, tör­mäyk­se­nes­to­a­vus­tin sekä au­tos­ta­pois­tu­mis­va­roi­tin li­sää­vät myös yleis­tä tur­val­li­suut­ta.

Mu­kau­tu­va va­ki­o­no­peu­den­sää­din vä­hen­tää pi­dem­mil­lä mat­koil­la tar­vet­ta kiih­dy­tyk­siin ja jar­ru­tuk­siin, kun taas en­na­koi­va ta­lou­del­li­suu­sa­vus­tin tu­kee en­na­koi­vaa ajo­ta­paa ja vä­hen­tää polt­to­ai­neen ku­lu­tus­ta.

Au­di Q5 val­mis­te­taan San José Chi­a­pan teh­taal­la, Mek­si­kos­sa.

Suo­men Au­di-jäl­leen­myy­jil­le uu­dis­tet­tu Au­di Q5 saa­puu lop­pu­vuo­des­ta.

Uu­dis­te­tun Au­di Q5:n Suo­men va­ki­o­va­rus­teet, hin­nas­to sekä li­sä­va­rus­te­hin­nas­to vah­vis­te­taan lä­hi­viik­koi­na.

Au­di-leh­dis­tö­tie­do­te / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Uusi arvio 80 000 ajoneuvon kesärenkaista: yksi seitsemästä ei täytä turval­li­suusk­ri­teerejä

Auto Bild.Uutiset

Uusi arvio 80 000 ajoneuvon kesärenkaista: yksi seitsemästä ei täytä turval­li­suusk­ri­teerejä

Auto Bild.Uutiset
Taycan Levin jääradalla

Taycan Levin jääradalla

Porsche

Porsche Taycanille GUINNESS WORLD RECORDS™ -titteli – yli 17 kilometriä yhtäjaksoista driftausta jääradalla

Auto Bild.Uutiset
Taycan Levin jääradalla

Taycan Levin jääradalla

Porsche

Porsche Taycanille GUINNESS WORLD RECORDS™ -titteli – yli 17 kilometriä yhtäjaksoista driftausta jääradalla

Auto Bild.Uutiset

Liikenneturva

Autoilijat ärsyyntyvät aura-autoille 

Auto Bild.Uutiset

Liikenneturva

Autoilijat ärsyyntyvät aura-autoille 

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN