Vakiomallin lisäksi valittavana on kaksi varusteluvaihtoehtoa: Advanced-mallissa Singleframe-etusäleikön pystysuuntaiset osat on kromattu ja myös etu- ja takapuskurien alla olevat suojukset ovat vakio-mustan sijaan hopeanväriset. S line -malli sisältää puolestaan mm. Singleframe-etusäleikön urheilullisen hunajakennorakenteen, sekä kromilistalla kehystetyn takaosan diffuusorilevyn.

Vakiomallin lisäksi valittavana on kaksi varusteluvaihtoehtoa: Advanced-mallissa Singleframe-etusäleikön pystysuuntaiset osat on kromattu ja myös etu- ja takapuskurien alla olevat suojukset ovat vakio-mustan sijaan hopeanväriset. S line -malli sisältää puolestaan mm. Singleframe-etusäleikön urheilullisen hunajakennorakenteen, sekä kromilistalla kehystetyn takaosan diffuusorilevyn.

Audi Q5 uudistui: Kevythybridin Suomen-hinnat paljastetaan lähiviikkoina

Uudistetussa Audi Q5:ssa on kattava valikoima sekä multimedia- että kuljettajaa avustavia järjestelmiä, ja uudenlainen muotoilu. Ensimmäistä kertaa käytössä ovat myös uudet, digitaaliset OLED-teknologiaa hyödyntävät takavalot, jotka saa lisävarusteena.

Auto Bild.Uutiset

Au­di Q5:n suun­nit­te­li­jat ko­ros­ti­vat mal­lin luon­net­ta lu­kui­sin, erot­tu­vin yk­si­tyis­koh­din. Kah­dek­san­kul­mai­nen ns. Sing­lef­ra­me-etu­sä­leik­kö on nyt ai­em­paa ma­ta­lam­pi, ja se näyt­tää le­ve­äm­mäl­tä kuin en­nen. Puo­li­suun­nik­kaan muo­toi­set il­ma­not­to­au­kot au­ton si­vul­la ovat ai­em­paa suu­rem­mat.

Keu­las­ta uu­dis­te­tun Au­di Q5:n tun­nis­taa LED-ajo­va­lo­jen päi­vä­a­jo­va­lois­ta. Si­vul­ta Au­di Q5 näyt­tää uu­dis­te­tun kyn­nys­lin­jan tuo­man kor­ke­am­man maa­va­ran an­si­os­ta ke­ve­äm­mäl­tä.

Va­ki­o­mal­lin li­säk­si va­lit­ta­va­na on kak­si va­rus­te­lu­vaih­to­eh­toa: Ad­van­ced-mal­lis­sa Sing­lef­ra­me-etu­sä­lei­kön pys­ty­suun­tai­set osat on kro­mat­tu ja myös etu- ja ta­ka­pus­ku­rien al­la ole­vat suo­juk­set ovat va­kio-mus­tan si­jaan ho­pe­an­vä­ri­set.

S line -mal­li si­säl­tää puo­les­taan muun mu­as­sa Sing­lef­ra­me-etu­sä­lei­kön ur­hei­lul­li­sen hu­na­ja­ken­no­ra­ken­teen, sekä kro­mi­lis­tal­la ke­hys­te­tyn ta­ka­o­san dif­fuu­so­ri­le­vyn.

Saa­ta­va­na on 12 ul­ko­vä­riä, jois­ta kak­si on uu­sia: Dist­rict Green -vih­reä sekä Ult­ra Blue -si­ni­nen. Niin sa­no­tun Mus­ta op­tiik­ka -ul­ko­nä­kö­pa­ke­tin saa li­sä­va­rus­tee­na.

Si­sus­tuk­ses­sa ke­veyt­tä ja laa­duk­kuut­ta

Si­sus­tuk­sen lin­jat ko­ros­ta­vat ava­ruu­den ja ke­vey­den tun­tua. Veis­tok­sel­li­nen vii­meis­te­ly erot­taa ko­je­lau­dan ala- ja ylä­o­san toi­sis­taan ja kes­ki­ös­sä on uu­si, eril­li­nen MMI-kos­ke­tus­näyt­tö, jos­sa on akus­ti­nen pa­lau­te.

Ai­em­man pyö­ri­tet­tä­vän ja pai­net­ta­van hal­lin­ta­pai­nik­keen ti­lal­la kes­ki­kon­so­lis­sa on nyt säi­ly­tys­lo­ke­ro.

Au­di Q5 -asi­ak­kai­den on mah­dol­lis­ta va­li­ta va­ki­oi­den si­sus­ta­vaih­to­eh­to­jen li­säk­si kak­si eri si­sä­ti­la­pa­ket­tia: de­sign se­lec­ti­on- ja S line -si­sä­ti­la­pa­ke­tit, jot­ka voi­daan ha­lut­ta­es­sa yh­dis­tää myös ul­ko­nä­kö­pa­ket­tei­hin.

De­sign se­lec­ti­on -si­sus­tuk­seen kuu­luu muun mu­as­sa tun­nel­ma­va­lais­tus, jon­ka va­lo­e­fek­tit ko­ros­ta­vat Q5:n luon­net­ta.

En­sim­mäi­se­nä maa­il­mas­sa; Au­di Q5:n ta­ka­va­lo­jen di­gi­taa­li­nen OLED-tek­no­lo­gia

Seu­raa­van su­ku­pol­ven OLED-tek­no­lo­gia on en­sim­mäis­tä ker­taa käy­tös­sä uu­dis­te­tus­sa Au­di Q5:ssä.

Te­hok­kail­la OLED:eil­lä (Or­ga­nic Light-Emit­ting Di­o­des) voi­daan tuot­taa erit­täin ta­sai­sia va­lo­pin­to­ja.

Li­sä­va­rus­tei­set OLED-ta­ka­va­lot on ja­et­tu kol­meen, kuu­si­seg­ment­ti­seen osi­oon, jon­ka an­si­os­ta Au­din muo­toi­li­jat ja suun­nit­te­li­jat voi­vat luo­da yh­del­lä ai­no­al­la va­lol­la eri­lai­sia va­lo­ku­vi­oi­ta ja -muo­to­ja.

”Hy­vän kont­ras­tin li­säk­si di­gi­taa­li­sen OLED:n etui­na ovat kor­kea ta­sa­laa­tui­suus sekä mi­ni­maa­li­set vä­lit seg­ment­tien vä­lil­lä. Jat­kos­sa di­gi­taa­li­nen OLED-tek­no­lo­gia tar­jo­aa val­ta­vas­ti jat­ko­ke­hi­tys­mah­dol­li­suuk­sia, sil­lä se on pa­ras tek­no­lo­gia erit­täin tar­kan, mo­ni­puo­li­sen ja per­soo­nal­li­sen va­lo­suun­nit­te­lun työ­ka­luk­si”, ker­too Au­din va­loin­no­vaa­ti­ois­ta vas­taa­va tuo­te­ke­hi­tys­joh­ta­ja Step­han Ber­litz.

Au­di Q5:ssa voi­daan va­li­ta kol­mes­ta ta­ka­va­lo­jen va­lo­tun­nuk­ses­ta, joi­hin liit­tyy eri­lai­nen saat­to­va­lo­jen muo­toi­lu.

Lisävarusteiset OLED-takavalot on jaettu kolmeen, kuusisegmenttiseen osioon, jonka ansiosta Audin muotoilijat ja suunnittelijat voivat luoda yhdellä ainoalla valolla erilaisia valokuvioita ja -muotoja.

Lisävarusteiset OLED-takavalot on jaettu kolmeen, kuusisegmenttiseen osioon, jonka ansiosta Audin muotoilijat ja suunnittelijat voivat luoda yhdellä ainoalla valolla erilaisia valokuvioita ja -muotoja.

Au­di drive se­lect -hal­lin­ta­jär­jes­tel­män Dy­na­mic-ajop­ro­fii­lin mu­ka­na käyt­töön tu­lee vie­lä yk­si eri­lai­nen va­lo­tun­nus.

OLED-ta­ka­va­lot on va­rus­tet­tu myös etäi­syy­den tun­nis­ta­val­la toi­min­nol­la: jos toi­nen tien­käyt­tä­jä tu­lee al­le kah­den met­rin pää­hän py­säh­ty­nee­nä ole­van Au­di Q5:n pe­räs­tä, syt­ty­vät kaik­ki LED-seg­men­tit. Va­lo­ku­vio pa­lau­tuu jäl­leen en­ti­sel­leen Au­di Q5:n läh­ties­sä liik­keel­le.

OLED-ta­ka­va­lo­ja täy­den­tä­vät dy­naa­mi­set vil­kut. Au­di Q5:n va­ki­o­va­rus­tuk­se­na on nyt LED-ajo­va­lot; Mat­rix-LED -ajo­va­lot saa li­sä­va­rus­tee­na.

Älyk­käät mu­kau­tu­vat kau­ko­va­lot tar­jo­a­vat li­sä­tur­val­li­suut­ta ja -mu­ka­vuut­ta mui­ta tien­käyt­tä­jiä häi­käi­se­mät­tä.

Ti­laa ja muun­nel­ta­vuut­ta

Uu­dis­tet­tu Au­di Q5 on 4,68 met­riä pit­kä, toi­sin sa­no­en 19 mm ai­em­paa pi­tem­pi, mikä joh­tuu pää­a­si­as­sa isom­mis­ta pus­ku­reis­ta.

Le­veys (il­man pei­le­jä) 1,89 met­riä sekä kor­keus 1,66 met­riä säi­ly­vät en­ti­sel­lään. Pit­kän ak­se­li­vä­lin (2,82 m) an­si­os­ta si­sä­ti­lat ovat rei­lun ko­koi­set.

Suo­mes­sa Q5:n va­ki­o­va­rus­te­luun si­säl­ty­vät pi­tuus­suun­nas­sa sää­det­tä­vä ta­kais­tuin sekä kal­lis­tus­sää­töi­set ta­ka­sel­kä­no­jat.

Näil­lä va­rus­teil­la mat­ka­ta­va­ra­ti­lan koko on 550–1550 lit­raa.

Va­ki­o­va­rus­tei­siin kuu­lu­vat li­säk­si ta­va­ra­ti­lan poh­jan kor­keus­sää­tö sekä säh­kö­toi­mi­nen ta­ka­luuk­ku.

Älyk­käi­den ma­te­ri­aa­li­va­lin­to­jen an­si­os­ta Au­di Q5:n ko­ri­ra­ken­ne on yk­si luok­kan­sa ke­vyim­mis­tä. Myös il­man­vas­tus­ker­roin 0,30 on yk­si seg­men­tin par­haim­pia.

Li­säk­si hie­nos­tu­neen il­man­vas­tuk­sel­li­sen akus­tii­kan an­si­os­ta uu­den Q5:n mat­kus­ta­mo on poik­keuk­sel­li­sen hil­jai­nen.

Hal­lin­ta­lait­teet, mul­ti­me­dia ja lii­tet­tä­vyys

Uu­dis­te­tun Au­di Q5:n uu­den hal­lin­ta­jär­jes­tel­män taus­tal­la on uu­si kes­ku­syk­sik­kö. Kol­man­nen su­ku­pol­ven mo­du­laa­ri­nen mul­ti­me­dia-alus­ta (MIB 3) on las­ken­ta­te­hol­taan kym­men­ker­tai­nen edel­tä­jään­sä ver­rat­tu­na (MIB 2).

Pe­rus­vaih­to­eh­to­na on pe­rin­tei­nen mit­ta­ris­to va­rus­tet­tu­na kes­kel­le si­joi­te­tul­la kul­jet­ta­jan in­for­maa­ti­o­jär­jes­tel­mäl­lä.

Huip­pu­vaih­to­eh­to­na on vir­tu­aa­li­nen Au­di vir­tu­al cock­pit plus – eli kor­ke­a­re­so­luu­ti­oi­nen 12,3-tuu­mai­nen di­gi­taa­li­näyt­tö, jos­sa on kol­me vaih­to­eh­tois­ta graa­fis­ta nä­ky­mää.

Kul­jet­ta­ja hal­lin­noi näyt­tö­jä mo­ni­toi­mi­oh­jaus­pyö­räs­tä. Li­sä­va­rus­tee­na on saa­ta­va­na myös tuu­li­la­sin hei­jas­tus­näyt­tö (HUD).

Va­ki­o­va­rus­tee­na on kes­kel­le si­joi­tet­tu 10,1-tuu­mai­nen MMI-kos­ke­tus­näyt­tö. Ma­ta­lan va­lik­ko­ra­ken­teen an­si­os­ta se on help­po­käyt­töi­nen ja käy­tet­tä­vis­sä on myös va­paa teks­ti­ha­ku.

Kul­jet­ta­ja voi ha­lu­tes­saan piir­tää tai kir­joit­taa merk­ke­jä ma­nu­aa­li­ses­ti tai käyt­tää ää­ni­oh­jaus­ta, joka ym­mär­tää laa­jan va­li­koi­man ar­ki­päi­vän ter­me­jä.

Huippuvaihtoehtona on virtuaalinen Audi virtual cockpit plus – eli korkearesoluutioinen 12,3-tuumainen digitaalinäyttö, jossa on kolme vaihtoehtoista graafista näkymää. Kuljettaja hallinnoi näyttöjä monitoimiohjauspyörästä. Lisävarusteena saa tuulilasin heijastusnäytön (HUD).

Huippuvaihtoehtona on virtuaalinen Audi virtual cockpit plus – eli korkearesoluutioinen 12,3-tuumainen digitaalinäyttö, jossa on kolme vaihtoehtoista graafista näkymää. Kuljettaja hallinnoi näyttöjä monitoimiohjauspyörästä. Lisävarusteena saa tuulilasin heijastusnäytön (HUD).

Ää­ni­oh­jaus voi hyö­dyn­tää myös pil­vi­pal­ve­lun tie­to­ja, kun se yh­dis­te­tään MMI Na­vi­goin­ti plus ja Au­di con­nect in­fo­tain­ment -jär­jes­tel­miin.

Au­di con­nec­tin on­li­ne-pal­ve­lut yh­dis­tä­vät Au­di Q5:n in­ter­ne­tiin ja lii­ken­neinf­rast­ruk­tuu­riin.

Na­vi­goin­ti­jär­jes­tel­mään saa­daan kor­ke­a­re­so­luu­ti­oi­sia sa­tel­liit­ti­ku­via suo­raan Goog­le Eart­his­ta ja kais­ta­koh­tai­sia tie­to­ja lii­ken­ne­vir­rois­ta sekä -en­nus­teis­ta.

Ama­zon Ale­xa tar­jo­aa pää­syn tu­han­siin Ale­xa Skil­ls -so­vel­luk­siin. Au­di con­nec­tin Car2X-tur­val­li­suus- ja mu­ka­vuus­pal­ve­lut li­sää­vät aja­mi­sen mu­ka­vuut­ta en­ti­ses­tään: ne aut­ta­vat esi­mer­kik­si löy­tä­mään py­sä­köin­ti­pai­kan ka­dun var­rel­ta sekä osas­sa Eu­roo­pan mais­ta on mah­dol­lis­ta hyö­dyn­tää jär­jes­tel­män an­ta­maa lii­ken­ne­va­lo­tie­toa, jol­loin kul­jet­ta­ja voi so­peut­taa au­ton no­peu­den lii­ken­ne­va­lo­jen mu­kaan.

My­Au­di-so­vel­lus yh­dis­tää käyt­tä­jän äly­pu­he­li­men au­toon.

Kuu­teen eri käyt­tä­jäp­ro­fii­liin voi­daan tal­len­taa laa­ja va­li­koi­ma hen­ki­lö­koh­tai­sia ase­tuk­sia (au­ton va­rus­te­lus­ta riip­pu­en) ylei­sim­mis­tä reit­ti­koh­teis­ta is­tui­men­sää­töi­hin ja il­mas­toin­ti­ta­soi­hin.

Tie­dot tal­ti­oi­daan my­Au­di-so­vel­luk­sen pil­vi­pal­ve­lun asi­a­kas­por­taa­liin, jos­sa ne ovat saa­ta­vil­la jo­kai­sel­le val­tuu­te­tul­le käyt­tä­jäl­le mis­sä ta­han­sa vas­taa­val­la jär­jes­tel­mäl­lä va­rus­tel­lus­sa Au­dis­sa.

Suo­ri­tus­ky­kyä ja ma­ta­lat pääs­töt

En­sim­mäi­nen Eu­roo­pan mark­ki­noil­le tu­le­va pre­mium-luo­kan SUV-mal­li on Au­di Q5 40 TDI. Sen te­ho­kas 2,0-lit­rai­nen ne­li­sy­lin­te­ri­nen tur­bo­die­sel ke­hit­tää 150 kW (204 hv) sekä 400 Nm mak­si­mi­vään­töä.

Moot­to­rin alu­mii­ni­nen kam­pi­kam­mio on noin 20 ki­loa ja kam­pi­ak­se­li noin 2,5 ki­loa ke­vy­em­pi ver­rat­tu­na ai­em­paan moot­to­riin.

Polt­to­ai­neen­ku­lu­tus­ta pie­nen­tää osal­taan ke­vyt­hyb­ri­di­jär­jes­tel­mä (MHEV).

Hih­nal­la toi­mi­va start­ti­ge­ne­raat­to­ri syöt­tää vir­taa 12 vol­tin säh­kö­jär­jes­tel­mään, jo­hon kuu­luu kom­pak­ti li­tium-io­ni­ak­ku.

Käyn­nis­tys­ge­ne­raat­to­ri ot­taa tal­teen jar­ru­tu­se­ner­gi­an ja tal­ti­oi sen ak­kuun.

Ke­vyt­hyb­ri­di­jär­jes­tel­mä mah­dol­lis­taa Au­di Q5:n rul­laa­mi­sen moot­to­ri sam­mu­tet­tu­na sekä Start/Stop-toi­min­non al­le 22 km/h no­peu­del­la.

Tä­män an­si­os­ta polt­to­ai­ne­ta­lous pa­ra­nee noin 0,3 l/100 km.

Au­di Q5 kiih­tyy 0–100 km/h 7,6 se­kun­nis­sa ja sen huip­pu­no­peus on 222 km/h.

Te­ho­kas tur­bo­die­sel on ta­lou­del­li­nen ja puh­das, sekä täyt­tää vii­mei­sim­män Eu­ro 6d-ISC-FCM -pääs­tös­tan­dar­din sekä EU 6 AP:n vaa­ti­muk­set.

Ty­pen ok­si­di­pääs­tö­jä vä­hen­ne­tään huo­mat­ta­vas­ti uu­den SRC-ka­ta­ly­saat­to­rin ja kak­si­vai­hei­sen AdB­lue-ruis­ku­tuk­sen an­si­os­ta. Ure­a­liu­os ruis­ku­te­taan pa­ko­put­kis­toon en­nen kah­ta pe­räk­käis­tä SRC-ka­ta­ly­saat­to­ria.

Ta­lou­del­li­suut­ta pa­ran­ta­vat myös Au­di Q5 40 TDI:n seit­sen­vaih­tei­nen S tro­nic -vaih­teis­to sekä jat­ku­va qu­at­t­ro-ne­li­ve­to ult­ra-tek­no­lo­gi­al­la.

Nor­maa­leis­sa olo­suh­teis­sa voi­ma oh­ja­taan ko­ko­naan etu­pyö­ril­le. Kun tar­vi­taan ne­li­ve­toa, esi­mer­kik­si liuk­kais­sa olo­suh­teis­sa tai dy­naa­mi­sem­min ajet­ta­es­sa, ta­ka­pyö­rät yh­dis­ty­vät voi­man­siir­toon kah­del­la kyt­ki­mel­lä se­kun­nin mur­to-osis­sa – ja useis­sa ti­lan­teis­sa en­na­koi­vas­ti.

Au­di Q5:n en­sie­sit­te­lyn jäl­keen, en­si vuo­den puo­lel­la, mark­ki­noil­le on tu­los­sa myös kak­si Au­di Q5 TFSI e la­dat­ta­vaa hyb­ri­di­ver­si­o­ta.

Ur­hei­lul­li­nen ja mu­ka­va alus­ta

Sekä ur­hei­lul­li­nen et­tä mu­ka­va alus­ta on Au­di Q5:n mer­kit­tä­vä vah­vuus. Etu- ja taka-ak­se­leil­la so­vel­let­ta­va mo­ni­var­si­tu­en­ta on eri­tyi­sen ke­vyt, mikä vai­kut­taa sekä kä­si­tel­tä­vyy­teen et­tä ta­lou­del­li­suu­teen.

Li­sä­va­rus­tee­na saa dy­naa­mi­sen jou­si­tuk­sen, jon­ka erit­täin laa­ja sää­tö­va­ra mu­kau­tuu ajo­no­peu­teen ja oh­jaus­kul­maan.

Alus­ta­vaih­to­eh­to­ja on nel­jä. Va­ki­o­jou­si­tuk­sen yh­te­nä vaih­to­eh­to­na on ur­hei­lu­a­lus­ta.

Te­räs­jou­sil­la va­rus­tet­tu va­ki­oa­lus­ta on saa­ta­va­na myös sää­ty­väl­lä is­kun­vai­men­nuk­sel­la, jon­ka an­si­os­ta alus­taa voi sää­tää laa­jal­la alu­eel­la mu­ka­vuus­pai­not­tei­ses­ta dy­naa­mi­seen.

Sää­ty­vän is­kun­vai­men­nuk­sen ta­paan myös mu­kau­tu­van il­ma­jou­si­tuk­sen voi sää­tää vii­teen eri kor­keu­teen.

Au­di drive se­lect -hal­lin­ta­jär­jes­tel­mä on va­ki­o­va­rus­te ja se oh­jaa lu­kui­sia au­ton tek­ni­siä kom­po­nent­te­ja.

Kul­jet­ta­ja voi va­li­ta seit­se­mäs­tä eri ajo­ti­las­ta, mu­kaan lu­kien Off-Road sekä All-Road (il­ma­jou­si­tuk­sel­la).

Ala­mä­ki­a­vus­tin avus­taa jyr­kis­sä rin­teis­sä. Au­di Q5:ssa on va­ki­o­na 17-tuu­mai­set alu­mii­ni­van­teet, kun taas Ad­van­ced line ja S line -va­rus­te­ta­sot si­säl­tä­vät 18-tuu­mai­set alu­mii­ni­van­teet.

Au­di ja Au­di Sport -va­li­koi­miin kuu­luu li­säk­si 19-, 20- ja 21-tuu­mai­sia alu­mii­ni­van­ne­vaih­to­eh­to­ja.

Avus­tin­jär­jes­tel­mät: li­sää tur­val­li­suut­ta ja mu­ka­vuut­ta

Uu­dis­te­tus­sa Q5:ssä on kat­ta­va va­li­koi­ma kul­jet­ta­jaa avus­ta­via jär­jes­tel­miä. Va­ki­o­va­rus­tei­siin kuu­lu­va Au­di pre sen­se city -jär­jes­tel­mä aut­taa vält­tä­mään keu­la­tör­mäyk­siä mui­den tien­käyt­tä­jien kans­sa tai lie­ven­tä­mään nii­den seu­rauk­sia.

Uudistetun Audi Q5:n Suomen vakiovarusteet, hinnasto sekä lisävarustehinnasto vahvistetaan lähiviikkoina.

Uudistetun Audi Q5:n Suomen vakiovarusteet, hinnasto sekä lisävarustehinnasto vahvistetaan lähiviikkoina.

Va­lin­nai­set kään­ty­mi­sa­vus­tin, tör­mäyk­se­nes­to­a­vus­tin sekä au­tos­ta­pois­tu­mis­va­roi­tin li­sää­vät myös yleis­tä tur­val­li­suut­ta.

Mu­kau­tu­va va­ki­o­no­peu­den­sää­din vä­hen­tää pi­dem­mil­lä mat­koil­la tar­vet­ta kiih­dy­tyk­siin ja jar­ru­tuk­siin, kun taas en­na­koi­va ta­lou­del­li­suu­sa­vus­tin tu­kee en­na­koi­vaa ajo­ta­paa ja vä­hen­tää polt­to­ai­neen ku­lu­tus­ta.

Au­di Q5 val­mis­te­taan San José Chi­a­pan teh­taal­la, Mek­si­kos­sa.

Suo­men Au­di-jäl­leen­myy­jil­le uu­dis­tet­tu Au­di Q5 saa­puu lop­pu­vuo­des­ta.

Uu­dis­te­tun Au­di Q5:n Suo­men va­ki­o­va­rus­teet, hin­nas­to sekä li­sä­va­rus­te­hin­nas­to vah­vis­te­taan lä­hi­viik­koi­na.

Au­di-leh­dis­tö­tie­do­te / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Sähköautolla maailman ympäri: ennätysmatka Volkswagen ID. Buzzilla kattaa yli 75 maata

Auto Bild.Uutiset

Sähköautolla maailman ympäri: ennätysmatka Volkswagen ID. Buzzilla kattaa yli 75 maata

Auto Bild.Uutiset

Huoli rahasta jarruttaa suomalaisia autokaupoilla

Auto Bild.Uutiset

Huoli rahasta jarruttaa suomalaisia autokaupoilla

Auto Bild.Uutiset

Uusi kiinalainen sähköautomerkki Suomen markkinoille

Auto Bild.Uutiset

Uusi kiinalainen sähköautomerkki Suomen markkinoille

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN