Jeep Avenger
Jeep
Bassadone: Ostaa Fiatin, Alfa Romeon ja Jeepin maahantuonnin Astaralta
Bassadone Automotive Nordic -konserniin kuuluva Auto-Bon Oy ja Astara Mobility -konserni ovat sopineet yrityskaupasta, jossa Auto-Bon Oy ostaa Fiat, Alfa Romeo- ja Jeep -autoja Suomeen maahantuovan Astara Ital Finland Oy:n. Kauppaan kuuluvat myös Fiat Professional -hyötyajoneuvot sekä Abarth-brändi. Astara Ital Finlandin henkilöstö siirtyy kaupan toteuduttua Bassadone-konsernin palvelukseen. Yrityskauppa on ehdollinen kilpailuviranomaisten hyväksynnälle.
Auto-Bonilla on ollut aiemmin Stellantis-konsernin merkeistä Citroënin, Peugeotin, DS Automobilesin ja tuoreeltaan myös Opelin maahantuontisopimukset.
Jatkossa kaikki Stellantiksen Suomessa myynnissä olevat volyymibrändit löytyvät saman katon alta Auto-Bonista, kun brändiportfolio kasvaa Fiatilla, Alfa Romeolla ja Jeepillä.
“Saman autonvalmistajan merkkien keskittäminen yhdelle maahantuojalle on luontainen jatke alan keskittyessä. Tulemme keskittämään merkkejä myös jälleenmyyjäverkostossa. Keskittäminen mahdollistaa asiakaspalvelun kehittämisen entistä asiakasystävällisemäksi ja vain siten kustannushyödyt realisoituvat koko toimitusketjussa. Asiakkaidemme palvelu tulee myös paranemaan yrityskaupan mahdollistamien hyötyjen seurauksena.”, kertoo Auto-Bon Oy:n toimitusjohtaja Markus Vuolle.
Stellantis-konserni syntyi vuonna 2021, kun ranskalainen PSA Groupe ja italialaisamerikkalainen FCA (Fiat Chrysler Automobiles) fuusioituivat. Stellantiksen tavoitteena on ollut tuoda konsernin kaikki merkit saman maahantuojan alaisuuteen.
Alfa Romeo Stelvio
Juha Peltonen
Suomessa Stellantis valitsi yhteistyökumppanikseen menestyksekkäästi alalla toimineen Bassadonen ja Auto-Bonin.
”Tällä hetkellä koko autoala kohtaa vahvaa painetta konsolidoitumiseen. Näin ollen olemme tietoisesti tarttuneet tilaisuuksiin, kun mahdollisuuksia on ollut tarjolla. Fiatin, Alfa Romeon ja Jeepin mukaantulo on luonnollinen jatkumo menestyksekkäästä yhteistyöstä Stellantis-konsernin kanssa – Bassadone on luotettava autoalan toimija sekä maahantuojana että vähittäiskauppiaana, ja täten tehdas valitsi meidät jatkamaan yhteistyötä kaikkien Stellantis-merkkien kanssa”, kertoo Bassadone Automotive Nordicin toimitusjohtaja Antti Ruhanen.
Uudet merkit mahdollistavat strategisen brändirakennuksen
Auto-Bonin uusilla automerkeillä on kaikilla legendaarinen historia, ja ne herättävät jokaisessa paljon positiivisia mielikuvia.
Fiat 500 - kolme sukupolvea.
Stellantis
Kun jokainen Stellantiksen merkki on saman maahantuojan alaisuudessa, on mahdollista saada eniten irti merkkien yhteisistä synergioista, mutta samalla tehdä jokaisen merkin kohdalla omaa vahvaa brändistrategiaa.
”Fiatilla on perinteisesti ollut vahva asema isojen pakettiautojen luokassa Ducatolla. Nyt Fiatin sähköistyvä mallisto on juuri laajentunut kaikkiin pakettiautoluokkiin tarjoten alan tuoreimman tekniikan. Kykenemme Auto-Bonilla keskittymään jokaisella automerkeillä tiettyyn kohderyhmään ja rakentamaan tuotetarjonnan paremmin asiakkaiden tarpeiden mukaan, kun valikoimassamme on kaikki Stellantiksen valmistamat hyötyajoajoneuvot”, toteaa Vuolle uudesta tilanteesta.
Ikoniset brändit uusi voimavara
Alfa Romeon Metamorfosi-sähköistymissuunnitelma tulee herättämään legendaarisen italialaisbrändin eloon.
Alfa Romeo julkistaa 2026 mennessä joka vuosi uuden mallin, ja vuonna 2027 koko Alfan mallisto on täyssähköinen.
Jeep tulee Auto-Bonille herkulliseen aikaan, juuri kun markkinoille tuodaan tuore Vuoden Auto Euroopassa 2023 -voittaja, täyssähköinen Jeep Avenger.
Jeepin mallisto on myös sähköistymässä kovaa vauhtia, mikä tekee ikonisen maastoautovalmistajan mallistosta lähitulevaisuudessa erittäin houkuttelevan.
Bassadone Automotive Nordic -lehdistötiedote / Juha Peltonen
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
Sakan toimitusjohtaja Petri Poukkula ja talousjohtaja Sami Mäentausta.
Saka
Sakan toimitusjohtaja Petri Poukkula ja talousjohtaja Sami Mäentausta.
Saka
Renault Master on uudistunut
Renault
Renault Master on uudistunut
Renault
“Valmistajien on investoitava uusiin teknologioihin täyttääkseen tiukemmat päästöstandardit, mikä todennäköisesti nostaa ajoneuvojen tuotantokustannuksia. Kustannusten nousu mahdollisesti heijastuu myös kuluttajahintoihin. Vaikka tavoitteena on tehdä Euroopasta päästöstandardien johtaja, säännökset voivat myös asettaa haasteita eurooppalaisten valmistajien kilpailukyvylle maailmanlaajuisesti sekä Euroopan sisäisesti. Kilpailu kiristyy, kun valmistajien on sopeuduttava uusiin vaatimuksiin ja samalla säilytettävä kilpailukyky kansainvälisillä markkinoilla”, Atradiuksen maajohtaja Juhani Laitala summaa. Atradius on globaali luottovakuuttamisen, takausvakuuttamisen ja perintäpalveluiden asiantuntija, joka toimii 52 maassa ja jolla on tiedot yli 240 miljoonan yrityksen maksukäyttäytymisestä. Atradius-konsernin vuoden 2022 liikevaihto oli 2,5 miljardia euroa. Atradius kuuluu sekä maailman että Suomen suurimpiin luottovakuuttajiin. Vuonna 1925 perustetun organisaation pääkonttori sijaitsee Madridissa. Atradiuksen pääomistaja on espanjalainen Grupo Catalana Occidente.
Atradius
“Valmistajien on investoitava uusiin teknologioihin täyttääkseen tiukemmat päästöstandardit, mikä todennäköisesti nostaa ajoneuvojen tuotantokustannuksia. Kustannusten nousu mahdollisesti heijastuu myös kuluttajahintoihin. Vaikka tavoitteena on tehdä Euroopasta päästöstandardien johtaja, säännökset voivat myös asettaa haasteita eurooppalaisten valmistajien kilpailukyvylle maailmanlaajuisesti sekä Euroopan sisäisesti. Kilpailu kiristyy, kun valmistajien on sopeuduttava uusiin vaatimuksiin ja samalla säilytettävä kilpailukyky kansainvälisillä markkinoilla”, Atradiuksen maajohtaja Juhani Laitala summaa. Atradius on globaali luottovakuuttamisen, takausvakuuttamisen ja perintäpalveluiden asiantuntija, joka toimii 52 maassa ja jolla on tiedot yli 240 miljoonan yrityksen maksukäyttäytymisestä. Atradius-konsernin vuoden 2022 liikevaihto oli 2,5 miljardia euroa. Atradius kuuluu sekä maailman että Suomen suurimpiin luottovakuuttajiin. Vuonna 1925 perustetun organisaation pääkonttori sijaitsee Madridissa. Atradiuksen pääomistaja on espanjalainen Grupo Catalana Occidente.
Atradius
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Koeajossa Opel Astra Sports Tourer GS 180 PHEV: Vihdoinkin!
Harrasteautokausi on käsillä – vanha auto vaatii erityistä huomiota liikenteessä
Huoli rahasta jarruttaa suomalaisia autokaupoilla
Polestarilta akkujen kuntotodistukset käytettyihin malleihin
Ensirekisteröinnit nousuun pitkästä aikaa
Tällainen on uusi Jeep Compass
Uudistunut Toyota bZ4X nyt ennakkomyynnissä – nopeampi lataus, enemmän tehoa ja pidempi toimintamatka
Volkswagen sähköautojen markkinajohtaja – ID.4 Suomen suosituin nelivetoinen sähköauto
Koeajossa Jeep Wrangler Sahara Power Soft Top 2.0 PHEV AT8: Aito asia
Auto Bild 6/2025 on kaupoissa
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
... Lisää
KOEAJOT
Koeajossa Opel Astra Sports Tourer GS 180 PHEV: Vihdoinkin!
Koeajossa Jeep Wrangler Sahara Power Soft Top 2.0 PHEV AT8: Aito asia
Koeajossa BMW i7 xDrive60: Uuden aallon huipulla
Koeajossa Renault Espace E-Tech full hybrid 200 techno esprit Alpine 4Control: Uuteen kategoriaan
Koeajossa Volkswagen ID.7 Pro Business Max: Tyylikäs sedan
Koeajossa Citroën ë-C4 Full Electric 156 Shine 54 kWh A: Matkamukava
Koeajossa Jeep Avenger Summit 54 kWh 156 hv: Ensimmäinen täyssähköinen Jeep
Koeajossa BMW i5 M60 xDrive Sedan: Edustavaan ajoon
Koeajossa Honda ZR-V Hybrid Advance: Nuorekas täydennys
Koeajossa BMW iX1 xDrive30 Charged Plus: Pettämättömällä tyylillä
... Lisää
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
... Lisää
FOKUS MEDIA
Kuvataiteilija, kuraattori Hannu Palosuo: ”Less is bore, se on sisustusmottoni”
JAVA Hi-Fin uutuudet
Finalin uudet DC-kuulokkeet
Kun entiset koulukaverit rakastuivat, yhteinen koti perustettiin Pispalaan
Majorityn halpislevysoittimet
B&W Px7 S3
Musiikintuottajan hifi-elektroniikkaa
Kultaa, platinaa, ruteniumia
Bowers & Wilkins, Denon, Marantz uudelle omistajalle
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
UUTTA
KOEAJOT
Koeajossa Opel Astra Sports Tourer GS 180 PHEV: Vihdoinkin!
Koeajossa Jeep Wrangler Sahara Power Soft Top 2.0 PHEV AT8: Aito asia
Koeajossa BMW i7 xDrive60: Uuden aallon huipulla
Koeajossa Renault Espace E-Tech full hybrid 200 techno esprit Alpine 4Control: Uuteen kategoriaan
Koeajossa Volkswagen ID.7 Pro Business Max: Tyylikäs sedan
... Lisää
FOKUS MEDIA
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
Kaupallinen yhteistyö
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Harrasteautokausi on käsillä – vanha auto vaatii erityistä huomiota liikenteessä
Huoli rahasta jarruttaa suomalaisia autokaupoilla
Polestarilta akkujen kuntotodistukset käytettyihin malleihin
Ensirekisteröinnit nousuun pitkästä aikaa
Tällainen on uusi Jeep Compass
Uudistunut Toyota bZ4X nyt ennakkomyynnissä – nopeampi lataus, enemmän tehoa ja pidempi toimintamatka
Volkswagen sähköautojen markkinajohtaja – ID.4 Suomen suosituin nelivetoinen sähköauto
Citroën on esitellyt seuraavan sukupolven C5 Aircrossin
Saako työsuhdeautolla lähteä ulkomaille?
Harrasteautokausi on käsillä – vanha auto vaatii erityistä huomiota liikenteessä
... Lisää uutisia
LUETUIMMAT
Tullisodan yllätyskäänne: Hankoon aiotaan rakentaa Chrysler-autotehdas!
Teslan Cybertruck on ollut täysi katastrofi
Volkswagen sähköautojen markkinajohtaja – ID.4 Suomen suosituin nelivetoinen sähköauto
Volkswagenin ID.4-mallisto laajenee uusilla edullisemmilla Comfort-versioilla
Citroënin sähköautojen hintavallankumous voimistuu – uusi ë-C3 You Limited on Suomen halvin sähköauto
Volkswagen testasi – sähköautolla peräkärryn kanssa Lappiin kovassa pakkaskelissä
Koeajossa Renault Espace E-Tech full hybrid 200 techno esprit Alpine 4Control: Uuteen kategoriaan
Koeajossa BMW i7 xDrive60: Uuden aallon huipulla
Koeajossa Volkswagen ID.7 Pro Business Max: Tyylikäs sedan
Autojätin johtajalta painava puheenvuoro: “Koko autoteollisuus on vaarassa ja sähköistyminen hidastuu”
YHTEISTYÖSSÄ
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: CARVERTICAL
Suurin huijaus autoalalla 2020-luvulla?
Moottoriurheilu digitaalisessa maailmassa: Parhaat autopelit
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: RAHALAITOS.FI
Autolainan merkitys taloudellisessa päätöksenteossa
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: PUHELINLIITTYMÄ.COM
Kilpailuta puhelinliittymäsi ja tankkaa auto säästöillä
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: Rengastukkurit.fi