Jeep Avenger

Jeep Avenger

Jeep

Bassadone: Ostaa Fiatin, Alfa Romeon ja Jeepin maahantuonnin Astaralta

Bassadone Automotive Nordic -konserniin kuuluva Auto-Bon Oy ja Astara Mobility -konserni ovat sopineet yrityskaupasta, jossa Auto-Bon Oy ostaa Fiat, Alfa Romeo- ja Jeep -autoja Suomeen maahantuovan Astara Ital Finland Oy:n. Kauppaan kuuluvat myös Fiat Professional -hyötyajoneuvot sekä Abarth-brändi. Astara Ital Finlandin henkilöstö siirtyy kaupan toteuduttua Bassadone-konsernin palvelukseen. Yrityskauppa on ehdollinen kilpai­lu­vi­ra­no­maisten hyväksynnälle.

Auto Bild.Uutiset

Au­to-Bo­nil­la on ol­lut ai­em­min Stel­lan­tis-kon­ser­nin mer­keis­tä Cit­roë­nin, Peu­ge­o­tin, DS Au­to­mo­bi­le­sin ja tuo­reel­taan myös Ope­lin maa­han­tuon­ti­so­pi­muk­set.

Jat­kos­sa kaik­ki Stel­lan­tik­sen Suo­mes­sa myyn­nis­sä ole­vat vo­lyy­mib­rän­dit löy­ty­vät sa­man ka­ton al­ta Au­to-Bo­nis­ta, kun brän­di­port­fo­lio kas­vaa Fi­a­til­la, Al­fa Ro­me­ol­la ja Jee­pil­lä.

“Sa­man au­ton­val­mis­ta­jan merk­kien kes­kit­tä­mi­nen yh­del­le maa­han­tuo­jal­le on luon­tai­nen jat­ke alan kes­kit­ty­es­sä. Tu­lem­me kes­kit­tä­mään merk­ke­jä myös jäl­leen­myy­jä­ver­kos­tos­sa. Kes­kit­tä­mi­nen mah­dol­lis­taa asi­a­kas­pal­ve­lun ke­hit­tä­mi­sen en­tis­tä asi­a­ka­sys­tä­väl­li­se­mäk­si ja vain si­ten kus­tan­nus­hyö­dyt re­a­li­soi­tu­vat koko toi­mi­tus­ket­jus­sa. Asi­ak­kai­dem­me pal­ve­lu tu­lee myös pa­ra­ne­maan yri­tys­kau­pan mah­dol­lis­ta­mien hyö­ty­jen seu­rauk­se­na.”, ker­too Au­to-Bon Oy:n toi­mi­tus­joh­ta­ja Mar­kus Vuol­le.

Stel­lan­tis-kon­ser­ni syn­tyi vuon­na 2021, kun rans­ka­lai­nen PSA Grou­pe ja ita­li­a­lai­sa­me­rik­ka­lai­nen FCA (Fiat Chrys­ler Au­to­mo­bi­les) fuu­si­oi­tui­vat. Stel­lan­tik­sen ta­voit­tee­na on ol­lut tuo­da kon­ser­nin kaik­ki mer­kit sa­man maa­han­tuo­jan alai­suu­teen.

Alfa Romeo Stelvio

Alfa Romeo Stelvio

Juha Peltonen

Suo­mes­sa Stel­lan­tis va­lit­si yh­teis­työ­kump­pa­nik­seen me­nes­tyk­sek­kääs­ti alal­la toi­mi­neen Bas­sa­do­nen ja Au­to-Bo­nin.

”Täl­lä het­kel­lä koko au­to­a­la koh­taa vah­vaa pai­net­ta kon­so­li­doi­tu­mi­seen. Näin ol­len olem­me tie­toi­ses­ti tart­tu­neet ti­lai­suuk­siin, kun mah­dol­li­suuk­sia on ol­lut tar­jol­la. Fi­a­tin, Al­fa Ro­me­on ja Jee­pin mu­kaan­tu­lo on luon­nol­li­nen jat­ku­mo me­nes­tyk­sek­kääs­tä yh­teis­työs­tä Stel­lan­tis-kon­ser­nin kans­sa – Bas­sa­do­ne on luo­tet­ta­va au­to­a­lan toi­mi­ja sekä maa­han­tuo­ja­na et­tä vä­hit­täis­kaup­pi­aa­na, ja tä­ten teh­das va­lit­si mei­dät jat­ka­maan yh­teis­työ­tä kaik­kien Stel­lan­tis-merk­kien kans­sa”, ker­too Bas­sa­do­ne Au­to­mo­ti­ve Nor­di­cin toi­mi­tus­joh­ta­ja Ant­ti Ru­ha­nen.

Uu­det mer­kit mah­dol­lis­ta­vat stra­te­gi­sen brän­di­ra­ken­nuk­sen

Au­to-Bo­nin uu­sil­la au­to­mer­keil­lä on kai­kil­la le­gen­daa­ri­nen his­to­ria, ja ne he­rät­tä­vät jo­kai­ses­sa pal­jon po­si­tii­vi­sia mie­li­ku­via.

Fiat 500 - kolme sukupolvea.

Fiat 500 - kolme sukupolvea.

Stellantis

Kun jo­kai­nen Stel­lan­tik­sen merk­ki on sa­man maa­han­tuo­jan alai­suu­des­sa, on mah­dol­lis­ta saa­da eni­ten ir­ti merk­kien yh­tei­sis­tä sy­ner­gi­ois­ta, mut­ta sa­mal­la teh­dä jo­kai­sen mer­kin koh­dal­la omaa vah­vaa brän­dist­ra­te­gi­aa.

”Fi­a­til­la on pe­rin­tei­ses­ti ol­lut vah­va ase­ma iso­jen pa­ket­ti­au­to­jen luo­kas­sa Du­ca­tol­la. Nyt Fi­a­tin säh­köis­ty­vä mal­lis­to on juu­ri laa­jen­tu­nut kaik­kiin pa­ket­ti­au­to­luok­kiin tar­jo­ten alan tuo­reim­man tek­nii­kan. Ky­ke­nem­me Au­to-Bo­nil­la kes­kit­ty­mään jo­kai­sel­la au­to­mer­keil­lä tiet­tyyn koh­de­ryh­mään ja ra­ken­ta­maan tuo­te­tar­jon­nan pa­rem­min asi­ak­kai­den tar­pei­den mu­kaan, kun va­li­koi­mas­sam­me on kaik­ki Stel­lan­tik­sen val­mis­ta­mat hyö­ty­a­jo­a­jo­neu­vot”, to­te­aa Vuol­le uu­des­ta ti­lan­tees­ta.

Iko­ni­set brän­dit uu­si voi­ma­va­ra

Al­fa Ro­me­on Me­ta­mor­fo­si-säh­köis­ty­mis­suun­ni­tel­ma tu­lee he­rät­tä­mään le­gen­daa­ri­sen ita­li­a­laisb­rän­din eloon.

Al­fa Ro­meo jul­kis­taa 2026 men­nes­sä joka vuo­si uu­den mal­lin, ja vuon­na 2027 koko Al­fan mal­lis­to on täys­säh­köi­nen.

Jeep tu­lee Au­to-Bo­nil­le her­kul­li­seen ai­kaan, juu­ri kun mark­ki­noil­le tuo­daan tuo­re Vuo­den Au­to Eu­roo­pas­sa 2023 -voit­ta­ja, täys­säh­köi­nen Jeep Aven­ger.

Jee­pin mal­lis­to on myös säh­köis­ty­mäs­sä ko­vaa vauh­tia, mikä te­kee iko­ni­sen maas­to­au­to­val­mis­ta­jan mal­lis­tos­ta lä­hi­tu­le­vai­suu­des­sa erit­täin hou­kut­te­le­van.

Bas­sa­do­ne Au­to­mo­ti­ve Nor­dic -leh­dis­tö­tie­do­te / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Sakan toimitusjohtaja Petri Poukkula ja talousjohtaja Sami Mäentausta.

Sakan toimitusjohtaja Petri Poukkula ja talousjohtaja Sami Mäentausta.

Saka

Kymmenessä vuodessa haastajasta ykköseksi – Saka on nyt Suomen suurin vaihtoautokauppa

Auto Bild.Uutiset
Sakan toimitusjohtaja Petri Poukkula ja talousjohtaja Sami Mäentausta.

Sakan toimitusjohtaja Petri Poukkula ja talousjohtaja Sami Mäentausta.

Saka

Kymmenessä vuodessa haastajasta ykköseksi – Saka on nyt Suomen suurin vaihtoautokauppa

Auto Bild.Uutiset
Renault Master on uudistunut

Renault Master on uudistunut

Renault

Uusi Renault Master - tarjolla myös sähkö- ja vetyversio

Auto Bild.Uutiset
Renault Master on uudistunut

Renault Master on uudistunut

Renault

Uusi Renault Master - tarjolla myös sähkö- ja vetyversio

Auto Bild.Uutiset
“Valmistajien on investoitava uusiin teknologioihin täyttääkseen tiukemmat päästöstandardit, mikä todennäköisesti nostaa ajoneuvojen tuotantokustannuksia. Kustannusten nousu mahdollisesti heijastuu myös kuluttajahintoihin. Vaikka tavoitteena on tehdä Euroopasta päästöstandardien johtaja, säännökset voivat myös asettaa haasteita eurooppalaisten valmistajien kilpailukyvylle maailmanlaajuisesti sekä Euroopan sisäisesti. Kilpailu kiristyy, kun valmistajien on sopeuduttava uusiin vaatimuksiin ja samalla säilytettävä kilpailukyky kansainvälisillä markkinoilla”, Atradiuksen maajohtaja Juhani Laitala summaa. Atradius on globaali luottovakuuttamisen, takausvakuuttamisen ja perintäpalveluiden asiantuntija, joka toimii 52 maassa ja jolla on tiedot yli 240 miljoonan yrityksen maksukäyttäytymisestä. Atradius-konsernin vuoden 2022 liikevaihto oli 2,5 miljardia euroa. Atradius kuuluu sekä maailman että Suomen suurimpiin luottovakuuttajiin. Vuonna 1925 perustetun organisaation pääkonttori sijaitsee Madridissa. Atradiuksen pääomistaja on espanjalainen Grupo Catalana Occidente.

“Valmistajien on investoitava uusiin teknologioihin täyttääkseen tiukemmat päästöstandardit, mikä todennäköisesti nostaa ajoneuvojen tuotantokustannuksia. Kustannusten nousu mahdollisesti heijastuu myös kuluttajahintoihin. Vaikka tavoitteena on tehdä Euroopasta päästöstandardien johtaja, säännökset voivat myös asettaa haasteita eurooppalaisten valmistajien kilpailukyvylle maailmanlaajuisesti sekä Euroopan sisäisesti. Kilpailu kiristyy, kun valmistajien on sopeuduttava uusiin vaatimuksiin ja samalla säilytettävä kilpailukyky kansainvälisillä markkinoilla”, Atradiuksen maajohtaja Juhani Laitala summaa. Atradius on globaali luottovakuuttamisen, takausvakuuttamisen ja perintäpalveluiden asiantuntija, joka toimii 52 maassa ja jolla on tiedot yli 240 miljoonan yrityksen maksukäyttäytymisestä. Atradius-konsernin vuoden 2022 liikevaihto oli 2,5 miljardia euroa. Atradius kuuluu sekä maailman että Suomen suurimpiin luottovakuuttajiin. Vuonna 1925 perustetun organisaation pääkonttori sijaitsee Madridissa. Atradiuksen pääomistaja on espanjalainen Grupo Catalana Occidente.

Atradius

Luotto­va­kuu­tu­syhtiö Atradius arvioi: EU:n uudet tariffit kasvattavat kauppasodan uhkaa ja sähköautojen hintaa

Auto Bild.Uutiset
“Valmistajien on investoitava uusiin teknologioihin täyttääkseen tiukemmat päästöstandardit, mikä todennäköisesti nostaa ajoneuvojen tuotantokustannuksia. Kustannusten nousu mahdollisesti heijastuu myös kuluttajahintoihin. Vaikka tavoitteena on tehdä Euroopasta päästöstandardien johtaja, säännökset voivat myös asettaa haasteita eurooppalaisten valmistajien kilpailukyvylle maailmanlaajuisesti sekä Euroopan sisäisesti. Kilpailu kiristyy, kun valmistajien on sopeuduttava uusiin vaatimuksiin ja samalla säilytettävä kilpailukyky kansainvälisillä markkinoilla”, Atradiuksen maajohtaja Juhani Laitala summaa. Atradius on globaali luottovakuuttamisen, takausvakuuttamisen ja perintäpalveluiden asiantuntija, joka toimii 52 maassa ja jolla on tiedot yli 240 miljoonan yrityksen maksukäyttäytymisestä. Atradius-konsernin vuoden 2022 liikevaihto oli 2,5 miljardia euroa. Atradius kuuluu sekä maailman että Suomen suurimpiin luottovakuuttajiin. Vuonna 1925 perustetun organisaation pääkonttori sijaitsee Madridissa. Atradiuksen pääomistaja on espanjalainen Grupo Catalana Occidente.

“Valmistajien on investoitava uusiin teknologioihin täyttääkseen tiukemmat päästöstandardit, mikä todennäköisesti nostaa ajoneuvojen tuotantokustannuksia. Kustannusten nousu mahdollisesti heijastuu myös kuluttajahintoihin. Vaikka tavoitteena on tehdä Euroopasta päästöstandardien johtaja, säännökset voivat myös asettaa haasteita eurooppalaisten valmistajien kilpailukyvylle maailmanlaajuisesti sekä Euroopan sisäisesti. Kilpailu kiristyy, kun valmistajien on sopeuduttava uusiin vaatimuksiin ja samalla säilytettävä kilpailukyky kansainvälisillä markkinoilla”, Atradiuksen maajohtaja Juhani Laitala summaa. Atradius on globaali luottovakuuttamisen, takausvakuuttamisen ja perintäpalveluiden asiantuntija, joka toimii 52 maassa ja jolla on tiedot yli 240 miljoonan yrityksen maksukäyttäytymisestä. Atradius-konsernin vuoden 2022 liikevaihto oli 2,5 miljardia euroa. Atradius kuuluu sekä maailman että Suomen suurimpiin luottovakuuttajiin. Vuonna 1925 perustetun organisaation pääkonttori sijaitsee Madridissa. Atradiuksen pääomistaja on espanjalainen Grupo Catalana Occidente.

Atradius

Luotto­va­kuu­tu­syhtiö Atradius arvioi: EU:n uudet tariffit kasvattavat kauppasodan uhkaa ja sähköautojen hintaa

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN