M3 Touringiin on saatavana M Carbon -kuppi-istuimet.

M3 Touringiin on saatavana M Carbon -kuppi-istuimet.

Enes Kucevic Photography

Ensimmäistä kertaa BMW M3 Touring: urheilullinen ohjaamo ja arkeen mukautuva tavaratila

BMW esittelee M3-sarjan Touring-mallin. Siinä M-sarjan urheilullisuus, ketteryys ja tarkkuus kohtaavat Touring-korimallin käytän­nöl­li­syyden ja tilavuuden. Uutuus esitellään Goodwood Festival of Speed -tapahtumassa Britanniassa 23. kesäkuuta.

Auto Bild.Uutiset

BMW esit­te­lee M3-sar­jan Tou­ring-mal­lin. Sii­nä M-sar­jan ur­hei­lul­li­suus, ket­te­ryys ja tark­kuus koh­taa­vat Tou­ring-ko­ri­mal­lin käy­tän­nöl­li­syy­den ja ti­la­vuu­den. Uu­tuus esi­tel­lään Good­wood Fes­ti­val of Speed -ta­pah­tu­mas­sa Bri­tan­ni­as­sa 23. ke­sä­kuu­ta.

BMW M3 Tou­ring tuo M-sar­jan suo­ri­tus­ky­vyn uu­den­lai­sel­la ta­val­la ar­keen.

Vaik­ka mal­li kiih­tyy ur­hei­lu­au­ton ta­voin, sii­nä on mo­nia jo­ka­päi­väis­tä käyt­töä hel­pot­ta­via pa­ran­ta­via omi­nai­suuk­sia sekä rei­lus­ti ti­laa koko per­heen tar­pei­siin. Tou­ring on nel­jäs ko­ri­mal­li ai­em­pien Se­da­nin, Coupén ja Cab­ri­o­le­tin li­säk­si.

Au­ton muo­toi­lun erot­tu­vim­mat piir­teet ovat ke­hyk­se­tön mu­nu­ai­sen­muo­toi­nen sä­leik­kö, suu­ret il­ma­not­to­au­kot kyl­jis­sä, voi­mak­kaas­ti muo­toil­lut pyö­rä­ko­te­lon au­kon kaa­ret ja au­ton hel­maa pit­kin kier­tä­vä kor­ke­a­kiil­toi­nen mus­ta nau­ha.

Autossa on nyt myös ensimmäistä kertaa M-sarjassa uusimman sukupolven BMW iDrive -käyttöjärjestelmä sekä BMW Curved Display -kosketusnäyttö, joka yhdistää 12,3 tuuman infonäytön ja 14,9 tuuman ohjausnäytön yhdeksi kokonaisuudeksi.

Autossa on nyt myös ensimmäistä kertaa M-sarjassa uusimman sukupolven BMW iDrive -käyttöjärjestelmä sekä BMW Curved Display -kosketusnäyttö, joka yhdistää 12,3 tuuman infonäytön ja 14,9 tuuman ohjausnäytön yhdeksi kokonaisuudeksi.

BMW

Tou­ring-mal­li on 85 mil­li­met­riä pi­dem­pi, 76 mil­li­met­riä le­ve­äm­pi ja nel­jä mil­li­net­riä ma­ta­lam­pi Se­da­niin ver­rat­tu­na.

510 he­vos­voi­maa – vään­töä 650 Nm

Uu­tuus­mal­lin voi­man­läh­tee­nä on BMW M Twin­Po­wer Tur­bo -tek­no­lo­gi­aa käyt­tä­vä kuu­si­sy­lin­te­ri­nen moot­to­ri (375 kW/510 hv ja 650 Nm), joka on tut­tu ai­em­mis­ta M-sar­jan Com­pe­ti­ti­on -mal­leis­ta.

BMW M3 Tou­ring -mal­lis­sa on M xDrive-ne­li­ve­to ja kah­dek­san­por­tai­nen Stept­ro­nic-au­to­maat­ti­vaih­teis­to. Kul­jet­ta­ja voi sää­tää vaih­teis­toa miel­ty­mys­ten­sä mu­kaan Dri­ve­lo­gic-jär­jes­tel­mäl­lä. Ajon­va­kau­tuk­sen pois­ta­mi­nen an­taa mah­dol­li­suu­den pel­kän ta­ka­ve­don käyt­tä­mi­seen.

BMW M3 Tou­ring kiih­tyy 0–100 km/h 3,6 se­kun­nis­sa ja 0–200 km/h 12,9 se­kun­nis­sa. Au­ton huip­pu­no­peus on ra­joi­tet­tu 250 ki­lo­met­riin tun­nis­sa, mut­ta li­sä­va­rus­tee­na tar­jot­ta­va Dri­ver’s Pac­ka­ge nos­taa sen 280 ki­lo­met­riin tun­nis­sa.

Au­tos­sa on nyt myös en­sim­mäis­tä ker­taa M-sar­jas­sa uu­sim­man su­ku­pol­ven BMW iD­ri­ve -käyt­tö­jär­jes­tel­mä sekä BMW Cur­ved Disp­lay -kos­ke­tus­näyt­tö, joka yh­dis­tää 12,3 tuu­man in­fo­näy­tön ja 14,9 tuu­man oh­jaus­näy­tön yh­dek­si ko­ko­nai­suu­dek­si.

Näyt­tö­jen gra­fii­kois­sa käy­te­tään eri­tyis­tä M-sar­jan tyy­liä.

BMW M3 Tou­rin­gis­sa on va­ki­o­na säh­kö­sää­töi­set is­tui­met, ja li­sä­va­rus­tee­na on saa­ta­va­na hii­li­kui­tui­set M Car­bon -kup­pi-is­tui­met. Au­ton ta­ka­kont­ti laa­je­nee 500 lit­ras­ta 1510 lit­raan ta­kais­tui­met kään­tä­mäl­lä.

Au­tos­sa on va­ki­o­va­rus­tee­na usei­ta kul­jet­ta­jan avus­tin­toi­min­to­ja, ku­ten etu­tör­mäys­va­roi­tin ja no­peus­ra­joi­tus­tun­nis­tin. Edis­ty­nyt py­sä­köin­ti­a­vus­tin ja lu­kui­sat muut avus­ti­met ovat saa­ta­vis­sa li­sä­va­rus­tei­na.

BMW-leh­dis­tö­tie­do­te / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Yhdeksällä paikkakunnalla ilmaisia tuuli­la­si­tar­kas­tuksia

Auto Bild.Uutiset

Yhdeksällä paikkakunnalla ilmaisia tuuli­la­si­tar­kas­tuksia

Auto Bild.Uutiset

Autoalan tavoitteet hallituksen puoliväliriiheen

Auto Bild.Uutiset

Autoalan tavoitteet hallituksen puoliväliriiheen

Auto Bild.Uutiset

Yrittääkö auton myyjä vetäytyä vastuusta? Tunne käytetyn auton takuun ja virhevastuun erot

Auto Bild.Kaupallinen yhteistyö

Yrittääkö auton myyjä vetäytyä vastuusta? Tunne käytetyn auton takuun ja virhevastuun erot

Auto Bild.Kaupallinen yhteistyö

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN