Kun Wlochin naapurit kuulivat Trabantista, he eivät enää tervehtineet "Hyvää huomenta!", vaan "No, mitenkäs se Trabi edistyy?"

Kun Wlochin naapurit kuulivat Trabantista, he eivät enää tervehtineet "Hyvää huomenta!", vaan "No, mitenkäs se Trabi edistyy?"

Hmm – vaaditaankohan 13 tonnin painoiseen Trabantiin rekkakortti...?

Oheinen Trabant P601 ei ole fenoli­hart­si­ko­rinen DDR-reliikki, vaan se on veistetty itäisessä Saksassa esiintyvästä hiekkakivestä.

Auto Bild.Uutiset

Tra­bant P601:n loi hiek­ka­ki­ves­tä ber­lii­ni­läi­nen ki­ven­hak­kaa­ja Car­lo Wloch 17 vuo­den uu­ras­tuk­se­na.

Yh­tä mer­kil­lis­tä on mo­nu­men­tin 13 ton­nin oma­mas­sa.

Hiek­ka­ki­vi­veis­tos val­mis­tui so­pi­vas­ti Ber­lii­nin muu­rin kaa­tu­mi­sen 25-vuo­tis­päi­väk­si.

Wloch ker­too käyt­tä­neen­sä hiek­ka­ki­vi-Tra­ban­tin val­mis­tuk­seen 6000 tun­tia.

Tra­ban­tia on na­pu­tel­tu si­vu­työ­nä, sil­lä pää­toi­mi­ses­ti ki­ven­hak­kaa­ja­na toi­mi­va Wloch kal­kut­te­lee hau­ta­ki­viä.

Kun hä­nen naa­pu­rin­sa kuu­li­vat Tra­ban­tis­ta, he ei­vät enää ter­veh­ti­neet "Hy­vää huo­men­ta!", vaan "No, mi­ten­käs se Trabi edis­tyy?"

Al­ku­vuo­si­na hän sai pal­jon­kin apu­ja, mut­ta vii­meis­te­lyn hän on teh­nyt täy­sin it­se.

"En us­ko­nut Tra­bin kos­kaan val­mis­tu­van", poh­tii Wloch.

Hiek­ka­ki­vi-Tra­ban­tin siir­tä­mi­nen ei ole ihan yk­sin­ker­tais­ta. Nii­in­pä se sei­soo edel­leen Wloc­hin pa­jal­la, Ber­lii­nin Pan­ko­wis­sa.

Os­to­tar­jouk­sia on jo sa­del­lut, mut­ta veis­tos ei vie­lä ole vaih­ta­nut omis­ta­jaa.

Joku ha­lu­si sen omaan puu­tar­haan­sa, mut­ta Wloch ha­lu­aa Tra­ban­tin pää­ty­vän suu­ren ylei­sön näh­tä­vil­le, mie­lui­ten jon­ne­kin Ber­lii­nin kes­kus­taan.

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Tällainen on kuudennen sukupolven Toyota RAV4 - Suomeen ensi vuonna

Auto Bild.Uutiset

Tällainen on kuudennen sukupolven Toyota RAV4 - Suomeen ensi vuonna

Auto Bild.Uutiset

Väärät varaosat voivat tulla kalliiksi – miksi sopivuus on tärkeää?

Auto Bild.Kaupallinen yhteistyö

Väärät varaosat voivat tulla kalliiksi – miksi sopivuus on tärkeää?

Auto Bild.Kaupallinen yhteistyö

Smart #5: Merkin ensimmäisen suuri SUV-malli Euroopan markkinoille

Auto Bild.Uutiset

Smart #5: Merkin ensimmäisen suuri SUV-malli Euroopan markkinoille

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN