Hennesseyllä tähdätään lopullisessa hienosäädössä yli 500 km/h huippunopeuteen (311 mph).

Hennesseyllä tähdätään lopullisessa hienosäädössä yli 500 km/h huippunopeuteen (311 mph).

DREW PHILLIPS

Hurja Hennessey Venom F5 -superauto: Kaikki 24 kappaletta on myyty – vääntöä 1590 Nm!

Superautojen amerikkalainen erikoispaja Hennessey Special Vehicles kertoo myyneensä kaikki Venom F5 -superautonsa.

Auto Bild.Superautot

Tek­sa­si­lai­sy­ri­tys esit­te­li vii­mei­set kak­si Ve­nom F5 -yk­si­löä Mon­te­reyn au­to­ta­pah­tu­mas­sa, jos­sa vah­vis­tet­tiin ti­lauk­set vain 24 au­ton ko­ko­nais­tuo­tan­non jäl­jel­lä ol­leil­le yk­si­löil­le.

F5-pari esi­tel­tiin The Qu­ail – A Mo­tors­ports Gat­he­ring -ta­pah­tu­mas­sa, Peb­b­le Be­ach Con­cour­sis­sa sekä McCall's Mo­tor­works Re­vi­val -ta­pah­tu­mas­sa vii­kon ajan Ka­li­for­ni­as­sa. Kym­me­net tu­han­net fa­nit pää­si­vät ihai­le­maan Hen­nes­sey F5:n suo­ri­tus­ky­kyä sekä sen ylel­lis­tä, kul­jet­ta­ja­kes­keis­tä oh­jaa­moa.

John Hen­nes­sey, yri­tyk­sen pe­rus­ta­ja ja toi­mi­tus­joh­ta­ja kom­men­toi: ”Kah­den vii­mei­sen F5-yk­si­lön esit­te­ly The Qu­ail- ja Peb­b­le Be­ach -ta­pah­tu­mis­sa Bu­gat­tin, Lam­borg­hi­nin ja Ko­e­nig­seg­gin kal­tais­ten su­pe­rau­to­jen rin­nal­la oli kun­nia koko Hen­nes­seyn tii­mil­le. Se, et­tä saim­me ti­lauk­sia asi­ak­kail­ta, jot­ka nä­ki­vät au­to­ja ta­pah­tu­mis­sa, on osoi­tus tii­mim­me saa­vut­ta­mas­ta laa­dus­ta – em­me­kä ole vie­lä saa­vut­ta­neet au­to­mal­lin täyt­tä po­ten­ti­aa­lia!"

Vään­töä 1590 Nm!

Hen­nes­seyn 2,1 mil­joo­nan dol­la­rin hin­tai­nen ja 6,6-lit­rai­sel­la tup­la­tur­bo-V8:lla to­teu­tet­tu su­pe­rau­to tar­jo­aa te­hoa 1 817 he­vos­voi­maa ja mak­si­mi­vään­töä mu­ka­vat 1 590 Nm vään­tö­mo­men­tin, mikä te­kee sii­tä tois­tai­sek­si kaik­kien ai­ko­jen te­hok­kaim­man su­pe­rau­ton.

Hen­nes­seyn tii­mi kes­kit­tyi työn laa­tuun sekä suun­nit­te­lun ja tek­nii­kan suh­teel­li­seen yk­sin­ker­tai­suu­teen voi­dak­seen luo­da ver­rat­to­man su­pe­rau­ton.

Kun näyt­te­ly­kau­si lä­hes­tyy lop­pu­aan, suun­nit­te­lu­tii­mi voi pa­la­ta lo­pul­li­seen tes­tauk­seen teil­lä ja kil­pa­ra­doil­la. Tes­tauk­sen vii­mei­ses­sä vai­hees­sa tii­mi hie­no­sää­tää au­ton täys­te­ho kiih­dy­tys­tä, sekä ajo­va­kaut­ta ja jar­ru­tu­so­mi­nai­suuk­sia suu­ril­la no­peuk­sil­la

Sen jäl­keen, kun suun­nit­te­lu­tii­mi on suo­riu­tu­nut vii­mei­ses­tä ke­hi­tys­vai­hees­ta, Hen­nes­seyl­lä täh­dä­tään lo­pul­li­ses­sa hie­no­sää­dös­sä yli 500 km/h huip­pu­no­peu­teen (311 mph).

Hen­nes­sey-leh­dis­tö­tie­do­te / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Sakan toimitusjohtaja Petri Poukkula ja talousjohtaja Sami Mäentausta.

Sakan toimitusjohtaja Petri Poukkula ja talousjohtaja Sami Mäentausta.

Saka

Kymmenessä vuodessa haastajasta ykköseksi – Saka on nyt Suomen suurin vaihtoautokauppa

Auto Bild.Uutiset
Sakan toimitusjohtaja Petri Poukkula ja talousjohtaja Sami Mäentausta.

Sakan toimitusjohtaja Petri Poukkula ja talousjohtaja Sami Mäentausta.

Saka

Kymmenessä vuodessa haastajasta ykköseksi – Saka on nyt Suomen suurin vaihtoautokauppa

Auto Bild.Uutiset
Renault Master on uudistunut

Renault Master on uudistunut

Renault

Uusi Renault Master - tarjolla myös sähkö- ja vetyversio

Auto Bild.Uutiset
Renault Master on uudistunut

Renault Master on uudistunut

Renault

Uusi Renault Master - tarjolla myös sähkö- ja vetyversio

Auto Bild.Uutiset
“Valmistajien on investoitava uusiin teknologioihin täyttääkseen tiukemmat päästöstandardit, mikä todennäköisesti nostaa ajoneuvojen tuotantokustannuksia. Kustannusten nousu mahdollisesti heijastuu myös kuluttajahintoihin. Vaikka tavoitteena on tehdä Euroopasta päästöstandardien johtaja, säännökset voivat myös asettaa haasteita eurooppalaisten valmistajien kilpailukyvylle maailmanlaajuisesti sekä Euroopan sisäisesti. Kilpailu kiristyy, kun valmistajien on sopeuduttava uusiin vaatimuksiin ja samalla säilytettävä kilpailukyky kansainvälisillä markkinoilla”, Atradiuksen maajohtaja Juhani Laitala summaa. Atradius on globaali luottovakuuttamisen, takausvakuuttamisen ja perintäpalveluiden asiantuntija, joka toimii 52 maassa ja jolla on tiedot yli 240 miljoonan yrityksen maksukäyttäytymisestä. Atradius-konsernin vuoden 2022 liikevaihto oli 2,5 miljardia euroa. Atradius kuuluu sekä maailman että Suomen suurimpiin luottovakuuttajiin. Vuonna 1925 perustetun organisaation pääkonttori sijaitsee Madridissa. Atradiuksen pääomistaja on espanjalainen Grupo Catalana Occidente.

“Valmistajien on investoitava uusiin teknologioihin täyttääkseen tiukemmat päästöstandardit, mikä todennäköisesti nostaa ajoneuvojen tuotantokustannuksia. Kustannusten nousu mahdollisesti heijastuu myös kuluttajahintoihin. Vaikka tavoitteena on tehdä Euroopasta päästöstandardien johtaja, säännökset voivat myös asettaa haasteita eurooppalaisten valmistajien kilpailukyvylle maailmanlaajuisesti sekä Euroopan sisäisesti. Kilpailu kiristyy, kun valmistajien on sopeuduttava uusiin vaatimuksiin ja samalla säilytettävä kilpailukyky kansainvälisillä markkinoilla”, Atradiuksen maajohtaja Juhani Laitala summaa. Atradius on globaali luottovakuuttamisen, takausvakuuttamisen ja perintäpalveluiden asiantuntija, joka toimii 52 maassa ja jolla on tiedot yli 240 miljoonan yrityksen maksukäyttäytymisestä. Atradius-konsernin vuoden 2022 liikevaihto oli 2,5 miljardia euroa. Atradius kuuluu sekä maailman että Suomen suurimpiin luottovakuuttajiin. Vuonna 1925 perustetun organisaation pääkonttori sijaitsee Madridissa. Atradiuksen pääomistaja on espanjalainen Grupo Catalana Occidente.

Atradius

Luotto­va­kuu­tu­syhtiö Atradius arvioi: EU:n uudet tariffit kasvattavat kauppasodan uhkaa ja sähköautojen hintaa

Auto Bild.Uutiset
“Valmistajien on investoitava uusiin teknologioihin täyttääkseen tiukemmat päästöstandardit, mikä todennäköisesti nostaa ajoneuvojen tuotantokustannuksia. Kustannusten nousu mahdollisesti heijastuu myös kuluttajahintoihin. Vaikka tavoitteena on tehdä Euroopasta päästöstandardien johtaja, säännökset voivat myös asettaa haasteita eurooppalaisten valmistajien kilpailukyvylle maailmanlaajuisesti sekä Euroopan sisäisesti. Kilpailu kiristyy, kun valmistajien on sopeuduttava uusiin vaatimuksiin ja samalla säilytettävä kilpailukyky kansainvälisillä markkinoilla”, Atradiuksen maajohtaja Juhani Laitala summaa. Atradius on globaali luottovakuuttamisen, takausvakuuttamisen ja perintäpalveluiden asiantuntija, joka toimii 52 maassa ja jolla on tiedot yli 240 miljoonan yrityksen maksukäyttäytymisestä. Atradius-konsernin vuoden 2022 liikevaihto oli 2,5 miljardia euroa. Atradius kuuluu sekä maailman että Suomen suurimpiin luottovakuuttajiin. Vuonna 1925 perustetun organisaation pääkonttori sijaitsee Madridissa. Atradiuksen pääomistaja on espanjalainen Grupo Catalana Occidente.

“Valmistajien on investoitava uusiin teknologioihin täyttääkseen tiukemmat päästöstandardit, mikä todennäköisesti nostaa ajoneuvojen tuotantokustannuksia. Kustannusten nousu mahdollisesti heijastuu myös kuluttajahintoihin. Vaikka tavoitteena on tehdä Euroopasta päästöstandardien johtaja, säännökset voivat myös asettaa haasteita eurooppalaisten valmistajien kilpailukyvylle maailmanlaajuisesti sekä Euroopan sisäisesti. Kilpailu kiristyy, kun valmistajien on sopeuduttava uusiin vaatimuksiin ja samalla säilytettävä kilpailukyky kansainvälisillä markkinoilla”, Atradiuksen maajohtaja Juhani Laitala summaa. Atradius on globaali luottovakuuttamisen, takausvakuuttamisen ja perintäpalveluiden asiantuntija, joka toimii 52 maassa ja jolla on tiedot yli 240 miljoonan yrityksen maksukäyttäytymisestä. Atradius-konsernin vuoden 2022 liikevaihto oli 2,5 miljardia euroa. Atradius kuuluu sekä maailman että Suomen suurimpiin luottovakuuttajiin. Vuonna 1925 perustetun organisaation pääkonttori sijaitsee Madridissa. Atradiuksen pääomistaja on espanjalainen Grupo Catalana Occidente.

Atradius

Luotto­va­kuu­tu­syhtiö Atradius arvioi: EU:n uudet tariffit kasvattavat kauppasodan uhkaa ja sähköautojen hintaa

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN