Hyundai
Hyundai Inster – 25 000 euron sähköauto
Hyundai Motor julkaisi syksyllä 2024 ”New Way” -nimisen strategiansa, joka keskittyy reagoimaan joustavasti markkinoiden olosuhteisiin ja sähköistymiseen. Yhtenä esimerkkinä uusista asiakaskysyntään vastaavista tuotteista markkinoille ‒ ja myös Suomen jälleenmyyjille ‒ on saapunut täysin uusi Inster.
Hyundain tavoitteena on julkaista vuoteen 2030 mennessä 21 sähköautomallia edullisista malleista luksus- ja huipputehokkaisiin malleihin. Käytännössä toimet näkyvät myös Hyundain kilpailukyvyn parantumisena.
Inster on sähköauto, joka kompaktien ulkomittojensa ja avarien muunneltavien sisätilojensa puolesta taipuu monenlaisiin tarpeisiin niin ensimmäistä sähköautoaan harkitsevalle, perheen kakkosautoksi, pariskunnille, lapsiperheille, kaupunkiautoksi kuin kuntasektorin ja yritysten tuotantoautoksikin.
Myös hintaluokka vastaa toiveisiin: Inster-malliston hinta alkaa 25 990 eurosta (42 kWh 97 hv). Työsuhdeautoilijan lompakko kiittää myös, sillä käyttöedun arvo Insterissä alkaa 265-325 eurosta ja vapaan autoedun arvo 325-385 eurosta. Kuten muussakin Hyundai-mallistossa, Insterissä on aina viiden vuoden tehdastakuu ilman kilometrirajaa.
Vakuuttava vakiona
Insterin vakiovarustelu on suunniteltu vastaamaan suomalaisten asiakkaiden tarpeisiin. Talviolosuhteissa ilahduttavat lämpöpumppu, akuston esilämmitys sekä ohjauspyörän ja etuistuinten lämmitys.
Varustetasoja on tarjolla kaksi, InTo ja varustellumpi In. Koko Inster-mallistossa InTo-varustetasosta alkaen on vakiovarusteena muun muassa peruutuskamera, Smart Key -älyavain, mukautuva navigaatiopohjainen vakionopeussäädin sekä 10,25” digitaalinen mittaristo ja 10,25” navigointijärjestelmä. In-varustetaso tuo mukanaan lisäksi esimerkiksi V2L -virran ulosoton, kattokaiteet, pysäköintitutkan eteen, sadetunnistimen, kuljettajan kyynärnojan ja langattoman älypuhelimen latauksen.
Insterin sisätilat ovat erittäin muunneltavat. InTo-varustetasossa etuistuimet saa taitettua tasaiseksi ja takaistuimet taittuvat alas 50:50-suhteessa. Tasaiseksi taittuvat istuimet mahdollistavat esimerkiksi helpon tavarankuljetuksen tai vaikka mukavan majoittumisen autossa. In-varustetasossa takaistuimia voi lisäksi liu’uttaa eteen-taakse, jolloin voidaan ottaa lisää tilaa joko takaistujille tai tavaratilaan sen mukaan, kummassa tilaa tarvitaan. Takaistuimia voi myös kallistaa, mikä tekee takamatkustamisesta mukavaa.
Autossa yöpymistä varten Insterissä on myös Utility Mode eli niin sanottu seisontatila, jossa voidaan käyttää pitkäaikaisesti esimerkiksi auton ilmastointia tai sisävaloja akkua säästäen.
Arjen luottopeluri
Hyundai Insterin muotoilu on Hyundaille tyypillisesti rohkea ja anteeksipyytelemätön. Inster erottuu. Pikseliteema yhdistää uutuuden Hyundain tutumpiin sähköautoihin, kuten IONIQ-tuoteperheeseen.
Insterin ajettavuus on ehtinyt jo vakuuttaa ensimmäiset koeajajat Suomessa. Auto on ketterä, vakaa ja hiljainen, ja myös maantie- ja moottoritieajossa luotettava matkakumppani. Arjessa ilahduttaa Hyundain erittäin hyvin toimiva etäkäyttösovellus Bluelink, josta auton voi esimerkiksi asettaa lämpenemään tai tuulettumaan ennen ajoon lähtöä, avata tai lukita ovet tai tarkistaa, mihin auto tulikaan pysäköityä. Uusimmalla Bluelink-versiolla voi myös valita talvella lämmitettäväksi tuulilasin, sivupeilit ja/tai takaikkunan sekä ohjauspyörän.
Koeajettavissa ja myynnissä nyt
Ensimmäiset täysin uudet Hyundai Insterit ovat saapuneet Suomeen valtuutetuille Hyundai-jälleenmyyjille. Uutuus esitellään myös Auto 25 & Mobility -tapahtumassa Helsingin Messukeskuksessa 13.-16.3.2025.
AutoBild / Hyundai
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
Sakan toimitusjohtaja Petri Poukkula ja talousjohtaja Sami Mäentausta.
Saka
Sakan toimitusjohtaja Petri Poukkula ja talousjohtaja Sami Mäentausta.
Saka
Renault Master on uudistunut
Renault
Renault Master on uudistunut
Renault
Volkswagen Transporter T7:n myynti starttaa umpipakettimallein.
Volkswageb
Volkswagen Transporter T7:n myynti starttaa umpipakettimallein.
Volkswageb
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Polestarin tavoitteena 50 % kasvu uusien rekisteröintien osalta
Volvo esittelee kolme uutuusmallia AUTO 25 & Mobility -tapahtumassa
Autoala vaatii valtiolta toimia autokannan uudistamiseksi
Hyundai Inster – 25 000 euron sähköauto
EU pyrkii vahvistamaan Euroopan autoteollisuuden kilpailukykyä
Autolainan merkitys taloudellisessa päätöksenteossa
Tuulilaseja korjataan nyt tavallista enemmän - syynä huonokuntoiset tiet
Audi A6 Avant uudistuu
Hyundai IONIQ 5 uudistuu ‒ myös hinnaltaan
Volkswagenilta 20 000 euron hintainen sähköauto
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
KOEAJOT
Koeajossa Honda ZR-V Hybrid Advance: Nuorekas täydennys
Koeajossa BMW iX1 xDrive30 Charged Plus: Pettämättömällä tyylillä
Koeajossa Polestar 2 BST edition 230: Sähköpirulainen
Koeajossa Honda e:NY1 Advance: Periaatteessa loistava
Koeajossa Porsche Cayenne E-Hybrid Coupé: Ajoon hiottu
Koeajossa Renault Clio E-Tech Hybrid 145 techno: Talous edellä
Koeajossa Mazda MX-5 2.0 (184) Skyactiv-G Homura MT: Kirkkain tähti viidestä
Koeajossa Peugeot 508 SW PSE Hybrid4 360 EAT8: Uudella ilmeellä
Koeajossa BYD Tang Black Edition: Tasokasta tilaa
Koeajossa Range Rover Sport P440e Plug-In Hybrid Dynamic HSE: Arvokas tyylitaituri
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
FOKUS MEDIA
Shanlingin R2R-dac/kuuloke-/esivahvistin
Uusi Sennheiser HD 505
Valaise hifiäänesi
Philips 100 vuotta
Oikaisu: Pathos-edustus Suomessa
Pikku Nu-Vista
Miespolvet vaihtuvat
JICOn businessluokka
Graham Phantom III SE -äänivarsi
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
Kaupallinen yhteistyö
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Polestarin tavoitteena 50 % kasvu uusien rekisteröintien osalta
Volvo esittelee kolme uutuusmallia AUTO 25 & Mobility -tapahtumassa
Autoala vaatii valtiolta toimia autokannan uudistamiseksi
Hyundai Inster – 25 000 euron sähköauto
EU pyrkii vahvistamaan Euroopan autoteollisuuden kilpailukykyä
Tuulilaseja korjataan nyt tavallista enemmän - syynä huonokuntoiset tiet
Audi A6 Avant uudistuu
Hyundai IONIQ 5 uudistuu ‒ myös hinnaltaan
Volkswagenilta 20 000 euron hintainen sähköauto
Uusi täyssähköinen Volvo ES90 on nyt esitelty
LUETUIMMAT
Yleinen hybridiautoilla ajavien virhe voi aiheuttaa käynnistysongelmia talvipakkasilla
Sähköautolla ja polttomoottoriautolla 1 000 km Lappiin – Volkswagen vertaili ajoaikaa ja kustannuksia
Tällaisia autoja yli 65-vuotiaat ostavat
Uusi suomalainen innovaatio ravistelee vaihtoautojen kauppaa
Hyundai IONIQ 5 uudistuu ‒ myös hinnaltaan
Audin MHEV Plus -teknologia: uuden sukupolven hybridi
Olisiko vanhan auton omistajalla sittenkin varaa sähköautoon?
Koeajossa Polestar 2 BST edition 230: Sähköpirulainen
Mitsubishin uusi tulokas suosikkiluokkaan on Grandis
Peugeot vyöryttää sähköautoja maailmalle
YHTEISTYÖSSÄ
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: RAHALAITOS.FI
Autolainan merkitys taloudellisessa päätöksenteossa
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: PUHELINLIITTYMÄ.COM
Kilpailuta puhelinliittymäsi ja tankkaa auto säästöillä
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: Rengastukkurit.fi
Kevään Tulo – Valmista Autosi Kesäkauteen
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: Nopealaina.fi
Säästä rahaa ja aikaa: Parhaat autolainat 2024 vertailussa
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: Rahalaitos.fi