Hyundai

Hyundai Inster – 25 000 euron sähköauto

Hyundai Motor julkaisi syksyllä 2024 ”New Way” -nimisen strategiansa, joka keskittyy reagoimaan joustavasti markkinoiden olosuhteisiin ja sähköistymiseen. Yhtenä esimerkkinä uusista asiakaskysyntään vastaavista tuotteista markkinoille ‒ ja myös Suomen jälleenmyyjille ‒ on saapunut täysin uusi Inster.

Auto Bild.Uutiset

Hy­un­dain ta­voit­tee­na on jul­kais­ta vuo­teen 2030 men­nes­sä 21 säh­kö­au­to­mal­lia edul­li­sis­ta mal­leis­ta luk­sus- ja huip­pu­te­hok­kai­siin mal­lei­hin. Käy­tän­nös­sä toi­met nä­ky­vät myös Hy­un­dain kil­pai­lu­ky­vyn pa­ran­tu­mi­se­na.

Ins­ter on säh­kö­au­to, joka kom­pak­tien ul­ko­mit­to­jen­sa ja ava­rien muun­nel­ta­vien si­sä­ti­lo­jen­sa puo­les­ta tai­puu mo­nen­lai­siin tar­pei­siin niin en­sim­mäis­tä säh­kö­au­to­aan har­kit­se­val­le, per­heen kak­ko­sau­tok­si, pa­ris­kun­nil­le, lap­si­per­heil­le, kau­pun­ki­au­tok­si kuin kun­ta­sek­to­rin ja yri­tys­ten tuo­tan­to­au­tok­si­kin.

Myös hin­ta­luok­ka vas­taa toi­vei­siin: Ins­ter-mal­lis­ton hin­ta al­kaa 25 990 eu­ros­ta (42 kWh 97 hv). Työ­suh­de­au­toi­li­jan lom­pak­ko kiit­tää myös, sil­lä käyt­tö­e­dun ar­vo Ins­te­ris­sä al­kaa 265-325 eu­ros­ta ja va­paan au­to­e­dun ar­vo 325-385 eu­ros­ta. Ku­ten muus­sa­kin Hy­un­dai-mal­lis­tos­sa, Ins­te­ris­sä on ai­na vii­den vuo­den teh­das­ta­kuu il­man ki­lo­met­ri­ra­jaa.

Va­kuut­ta­va va­ki­o­na

Ins­te­rin va­ki­o­va­rus­te­lu on suun­ni­tel­tu vas­taa­maan suo­ma­lais­ten asi­ak­kai­den tar­pei­siin. Tal­vi­o­lo­suh­teis­sa ilah­dut­ta­vat läm­pö­pump­pu, akus­ton esi­läm­mi­tys sekä oh­jaus­pyö­rän ja etuis­tuin­ten läm­mi­tys.

Va­rus­te­ta­so­ja on tar­jol­la kak­si, In­To ja va­rus­tel­lum­pi In. Koko Ins­ter-mal­lis­tos­sa In­To-va­rus­te­ta­sos­ta al­ka­en on va­ki­o­va­rus­tee­na muun mu­as­sa pe­ruu­tus­ka­me­ra, Smart Key -äly­a­vain,  mu­kau­tu­va na­vi­gaa­ti­o­poh­jai­nen va­ki­o­no­peus­sää­din sekä 10,25” di­gi­taa­li­nen mit­ta­ris­to ja 10,25” na­vi­goin­ti­jär­jes­tel­mä. In-va­rus­te­ta­so tuo mu­ka­naan li­säk­si esi­mer­kik­si V2L -vir­ran ulo­so­ton, kat­to­kai­teet, py­sä­köin­ti­tut­kan eteen, sa­de­tun­nis­ti­men, kul­jet­ta­jan kyy­när­no­jan ja lan­gat­to­man äly­pu­he­li­men la­tauk­sen.

Ins­te­rin si­sä­ti­lat ovat erit­täin muun­nel­ta­vat. In­To-va­rus­te­ta­sos­sa etuis­tui­met saa tai­tet­tua ta­sai­sek­si ja ta­kais­tui­met tait­tu­vat alas 50:50-suh­tees­sa. Ta­sai­sek­si tait­tu­vat is­tui­met mah­dol­lis­ta­vat esi­mer­kik­si hel­pon ta­va­ran­kul­je­tuk­sen tai vaik­ka mu­ka­van ma­joit­tu­mi­sen au­tos­sa. In-va­rus­te­ta­sos­sa ta­kais­tui­mia voi li­säk­si liu’ut­taa eteen-taak­se, jol­loin voi­daan ot­taa li­sää ti­laa joko ta­kais­tu­jil­le tai ta­va­ra­ti­laan sen mu­kaan, kum­mas­sa ti­laa tar­vi­taan. Ta­kais­tui­mia voi myös kal­lis­taa, mikä te­kee ta­ka­mat­kus­ta­mi­ses­ta mu­ka­vaa.

Au­tos­sa yö­py­mis­tä var­ten Ins­te­ris­sä on myös Uti­li­ty Mode eli niin sa­not­tu sei­son­ta­ti­la, jos­sa voi­daan käyt­tää pit­kä­ai­kai­ses­ti esi­mer­kik­si au­ton il­mas­toin­tia tai si­sä­va­lo­ja ak­kua sääs­tä­en.

Ar­jen luot­to­pe­lu­ri

Hy­un­dai Ins­te­rin muo­toi­lu on Hy­un­dail­le tyy­pil­li­ses­ti roh­kea ja an­teek­si­pyy­te­le­mä­tön. Ins­ter erot­tuu. Pik­se­li­tee­ma yh­dis­tää uu­tuu­den Hy­un­dain tu­tum­piin säh­kö­au­toi­hin, ku­ten IO­NIQ-tuo­te­per­hee­seen.

Ins­te­rin ajet­ta­vuus on eh­ti­nyt jo va­kuut­taa en­sim­mäi­set ko­ea­ja­jat Suo­mes­sa. Au­to on ket­te­rä, va­kaa ja hil­jai­nen, ja myös maan­tie- ja moot­to­ri­tie­a­jos­sa luo­tet­ta­va mat­ka­kump­pa­ni. Ar­jes­sa ilah­dut­taa Hy­un­dain erit­täin hy­vin toi­mi­va etä­käyt­tö­so­vel­lus Blu­e­link, jos­ta au­ton voi esi­mer­kik­si aset­taa läm­pe­ne­mään tai tuu­let­tu­maan en­nen ajoon läh­töä, ava­ta tai lu­ki­ta ovet tai tar­kis­taa, mi­hin au­to tu­li­kaan py­sä­köi­tyä. Uu­sim­mal­la Blu­e­link-ver­si­ol­la voi myös va­li­ta tal­vel­la läm­mi­tet­tä­väk­si tuu­li­la­sin, si­vu­pei­lit ja/tai ta­kaik­ku­nan sekä oh­jaus­pyö­rän.

Ko­ea­jet­ta­vis­sa ja myyn­nis­sä nyt

En­sim­mäi­set täy­sin uu­det Hy­un­dai Ins­te­rit ovat saa­pu­neet Suo­meen val­tuu­te­tuil­le Hy­un­dai-jäl­leen­myy­jil­le. Uu­tuus esi­tel­lään myös Au­to 25 & Mo­bi­li­ty -ta­pah­tu­mas­sa Hel­sin­gin Mes­su­kes­kuk­ses­sa 13.-16.3.2025.

Au­to­Bild / Hy­un­dai

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Keulaa hallitsevat kapeat mutta tehokkaat lediajovalot sekä leveä latausluukku.

Keulaa hallitsevat kapeat mutta tehokkaat lediajovalot sekä leveä latausluukku.

Juha Peltonen

Koeajossa Honda e:NY1 Advance: Periaatteessa loistava

Auto Bild.Koeajot
Keulaa hallitsevat kapeat mutta tehokkaat lediajovalot sekä leveä latausluukku.

Keulaa hallitsevat kapeat mutta tehokkaat lediajovalot sekä leveä latausluukku.

Juha Peltonen

Koeajossa Honda e:NY1 Advance: Periaatteessa loistava

Auto Bild.Koeajot
Tarkempaa tietoa Suzuki eVitaran suorituskyvystä, toimintamatkoista sekä varustetasoista annetaan lähempänä myynnin alkua. Hinnat pyritään vahvistamaan mahdollisimman pian, mikä tarkoittaa tämän hetken tietojen mukaan kevättä 2025.

Tarkempaa tietoa Suzuki eVitaran suorituskyvystä, toimintamatkoista sekä varustetasoista annetaan lähempänä myynnin alkua. Hinnat pyritään vahvistamaan mahdollisimman pian, mikä tarkoittaa tämän hetken tietojen mukaan kevättä 2025.

Suzuki

Suzuki eVitara: Tällainen on Suzukin ensimmäinen täyssähköauto, joka tulee markkinoille etu- ja nelivetoisena

Auto Bild.Uutiset
Tarkempaa tietoa Suzuki eVitaran suorituskyvystä, toimintamatkoista sekä varustetasoista annetaan lähempänä myynnin alkua. Hinnat pyritään vahvistamaan mahdollisimman pian, mikä tarkoittaa tämän hetken tietojen mukaan kevättä 2025.

Tarkempaa tietoa Suzuki eVitaran suorituskyvystä, toimintamatkoista sekä varustetasoista annetaan lähempänä myynnin alkua. Hinnat pyritään vahvistamaan mahdollisimman pian, mikä tarkoittaa tämän hetken tietojen mukaan kevättä 2025.

Suzuki

Suzuki eVitara: Tällainen on Suzukin ensimmäinen täyssähköauto, joka tulee markkinoille etu- ja nelivetoisena

Auto Bild.Uutiset

Suomeenkin tullut uusi kiinalaisbrändi XPENG vannoo tekoälyn nimeen

Auto Bild.Uutiset

Suomeenkin tullut uusi kiinalaisbrändi XPENG vannoo tekoälyn nimeen

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN