Uusi Skoda Fabia pohjautuu ensimmäistä kertaa Volkswagen-konsernin MQB A0 -perustekniikkaan,

Uusi Skoda Fabia pohjautuu ensimmäistä kertaa Volkswagen-konsernin MQB A0 -perustekniikkaan,

Skoda Auto

Škoda Fabia: Uusia ulottuvuuksia

Jopa yhdeksällä turvatyynyllä varustettu uusi Škoda Fabia kuuluu kokoluokkansa turvallisimpiin autoihin. Usean eri avustin­jär­jes­telmän yhdistävä Travel Assist -ajoavus­tin­ko­ko­naisuus kruunaa niin autoilun turvallisuuden kuin mukavuuden.

Auto Bild.Uutiset

Uu­si Škoda Fa­bia poh­jau­tuu en­sim­mäis­tä ker­taa Volks­wa­gen-kon­ser­nin MQB A0 -pe­rus­tek­niik­kaan, jon­ka an­si­os­ta ak­tii­vi­sen ja pas­sii­vi­sen tur­val­li­suu­den jär­jes­tel­miä ja rat­kai­su­ja on voi­tu ke­hit­tää en­ti­ses­tään.

Tek­niik­ka mah­dol­lis­taa myös edis­tyk­sel­lis­ten, suu­rem­man ko­ko­luo­kan au­tois­ta tun­net­tu­jen avus­tin­jär­jes­tel­mien to­teut­ta­mi­sen.

Avus­tin­jär­jes­tel­mät tur­val­li­suu­den ta­kee­na

Škoda Fa­bi­aan on nyt saa­ta­vil­la en­sim­mäis­tä ker­taa tur­val­li­suut­ta ja mu­ka­vuut­ta li­sää­vä Tra­vel As­sist -ajo­a­vus­tin­ko­ko­nai­suus. Ko­ko­nai­suus si­säl­tää usei­ta yh­des­sä toi­mi­via avus­tin­jär­jes­tel­miä, jot­ka avus­ta­vat au­ton oh­jaa­mi­ses­sa pi­tuus- ja si­vut­tais­suun­nas­sa.

Tra­vel As­sist -ajo­a­vus­tin­ko­ko­nai­suus ak­ti­voi­daan toi­min­taan suo­raan oh­jaus­pyö­räs­tä kä­te­väs­ti omal­la näp­päi­mel­lään

Uuteen Fabiaan on saatavissa jopa yhdeksän turvatyynyä.

Uuteen Fabiaan on saatavissa jopa yhdeksän turvatyynyä.

Skoda Auto

Mu­kau­tu­van va­ki­o­no­peu­den­sää­ti­men li­säk­si ajo­a­vus­tin­ko­ko­nai­suus si­säl­tää mu­kau­tu­van kais­ta-avus­ti­men ja di­gi­taa­li­sen mit­ta­ris­ton. Fa­bi­aan on nyt saa­ta­vil­la en­sim­mäis­tä ker­taa myös lii­ken­ne­merk­kien tun­nis­tus­jär­jes­tel­mä sekä au­to­maat­ti­nen py­sä­köin­ti­a­vus­tin.

Au­to­maat­ti­nen hä­tä­jar­ru­tus­jär­jes­tel­mä si­säl­tää en­na­koi­van ja­lan­kul­ki­ja- ja pyö­räi­li­jä­suo­jan. Py­sä­köin­tiä hel­pot­ta­maan saa­ta­vil­la on au­to­maat­ti­nen py­sä­köin­ti­a­vus­tin, joka on tar­jol­la en­sim­mäis­tä ker­taa Fa­bi­aan.

Nyt tar­jol­la jopa yh­dek­sän tur­va­tyy­nyä

Uu­den Fa­bi­an va­ki­o­va­rus­tuk­seen si­säl­ty­vät kul­jet­ta­jan ja etu­mat­kus­ta­jan tur­va­tyy­nyt, ik­ku­na­tur­va­tyy­nyt ja etu­si­vu­tur­va­tyy­nyt. Li­säk­si saa­ta­vis­sa ovat kul­jet­ta­jan pol­vi­tur­va­tyy­ny ja ta­ka­si­vu­tur­va­tyy­nyt. Tör­mäyk­ses­sä kul­jet­ta­jan ja mat­kus­ta­jien suo­ja­na voi ol­la kaik­ki­aan jopa yh­dek­sän tur­va­tyy­nyä.

Mukautuva kaista-avustin havaitsee tien kaistaviivojen lisäksi muita erottuvia tierajoja. Se auttaa pitämään auton kaistalla ja on toiminnassa myös silloin, kun kaistaviivat eivät ole selkeästi näkyvissä esimerkiksi työmailla.

Mukautuva kaista-avustin havaitsee tien kaistaviivojen lisäksi muita erottuvia tierajoja. Se auttaa pitämään auton kaistalla ja on toiminnassa myös silloin, kun kaistaviivat eivät ole selkeästi näkyvissä esimerkiksi työmailla.

Skoda Auto

Las­te­nis­tui­met voi kiin­nit­tää hel­pos­ti ja tur­val­li­ses­ti jopa kol­mel­le lap­sel­le. Las­te­nis­tui­met kiin­ni­te­tään ISO­FIX-kiin­nik­kei­siin ja Top­Tet­her-ylä­kiin­ni­tys­pis­tei­siin, jot­ka löy­ty­vät ta­ka­si­vuis­tui­mien li­säk­si va­ki­o­na myös etu­mat­kus­ta­jan is­tui­mes­ta.

Ko­rin il­man­vas­tus­ker­roin on al­ka­en Cd 0.28. Mit­to­jen muu­tok­sis­ta edel­tä­jä­mal­liin näh­den mai­nit­ta­koon ak­se­li­vä­lin kas­vu +94 mm, pi­tuu­den kas­vu +111 mm sekä li­sä­le­veys +48 mm.

10,25-tuu­mai­nen di­gi­taa­li­nen mit­ta­ris­to

Uu­des­sa mal­lis­sa on LED-ajo­va­lot sekä uu­den­lai­nen si­sä­ti­la­kon­sep­ti, jo­hon liit­ty­en Fa­bi­aan on nyt en­sim­mäis­tä ker­taa saa­ta­vil­la edel­lä mai­nit­tu 10,25-tuu­mai­nen di­gi­taa­li­nen mit­ta­ris­to. Kos­ke­tus­näyt­tö on suu­rim­mil­laan 9,2-tuu­mai­nen.

Mat­kus­ta­mos­sa on yli 100 lit­raa eri­lai­sia säi­ly­tys­lo­ke­roi­ta ja ta­va­ra­ti­lan ker­ro­taan ole­van ko­ko­luok­kan­sa tä­män het­ken suu­rim­man.

Otim­me pi­kai­sia tun­tu­mia en­sie­sit­te­lyn yh­tey­des­sä Škoda Fa­bia 110 Sty­les­tä va­rus­tet­tu­na 110 hv (81 kW) 3-sy­lin­te­ri­sel­lä, kier­ros­her­käl­lä 1.0 TSI -tur­bo­moot­to­ril­la sekä 6-por­tai­sel­la, erit­täin na­pa­kal­la ma­nu­aa­li­vaih­teis­tol­la.

Pa­laam­me erit­täin mie­len­kiin­toi­seen mal­liin en­nen pit­kää ko­ea­jon mer­keis­sä Au­to Bil­din pa­pe­ri­leh­des­sä.

Uu­den Fa­bi­an hin­to­ja ei tois­tai­sek­si ole jul­kis­tet­tu. Ne il­moi­te­taan mar­ras-jou­lu­kuun vaih­tees­sa.

Skoda Au­to / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Traficom

Uusia henkilöautoja rekisteröitiin Suomessa ennätyksellisen vähän vuonna 2024

Auto Bild.Uutiset

Traficom

Uusia henkilöautoja rekisteröitiin Suomessa ennätyksellisen vähän vuonna 2024

Auto Bild.Uutiset

Audin A5-sarjaan kaksi uutta lataushybridiä

Auto Bild.Uutiset

Audin A5-sarjaan kaksi uutta lataushybridiä

Auto Bild.Uutiset
Gasum laajentaa itään

Gasum laajentaa itään

Kaasuautoilu ei ole kuollut – Gasum laajentaa tankkaus­ver­kos­toaan

Auto Bild.Uutiset
Gasum laajentaa itään

Gasum laajentaa itään

Kaasuautoilu ei ole kuollut – Gasum laajentaa tankkaus­ver­kos­toaan

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN