Kuuma kesäuutinen: Viidennen polven Ford Mustang Saksasta jopa 10 000 eurolla!

Käytetyn viidennen sukupolven Ford Mustangin voi saada Saksasta V6-moottorisena jopa 10 000 eurolla, ja silloinkin puhutaan pirteästä ja vääntävästä 213-hevosvoimaisesta tekniikasta. Tähän tulee tietysti vero päälle. Auto Bild antaa muutamia käytetyn Ford Mustangin ostovinkkejä.

Auto Bild.Uutiset

Olet­ko et­si­mäs­sä käy­tet­tyä ur­hei­lu­au­toa? Ei­vät­kö si­nua het­kau­ta pu­heet down­si­zin­gis­ta? Kuu­los­ta­vat­ko jy­ti­se­vä V8-moot­to­ri ja ta­ka­ve­to pa­rem­mil­ta? Jos vas­ta­sit myön­tei­ses­ti yh­teen­kin koh­taan, tämä ar­tik­ke­li voi ol­la juu­ri si­nun jut­tu­si!

Ford jul­kis­ti vuon­na 2004 vii­den­nen su­ku­pol­ven Mus­tan­gin, jon­ka ul­ko­nä­köön lai­nat­tiin mo­nia ele­ment­te­jä 1960-lu­vun Mus­tang-vuo­si­mal­leis­ta. Näyt­tä­vään re­sep­tiin kuu­lui­vat pit­kä keu­la, ly­hyt pe­rä­o­sa, voi­mak­kaan nä­köi­set lo­ka­suo­jat ja sel­keä ret­ro-tyy­li myös mat­kus­ta­mos­sa.

Vii­den­nen pol­ven Ford Mus­tan­gis­sa on no­pe­an­tark­ka oh­jaus­tun­tu­ma ja se on hyvä ajet­ta­va mut­ka­teil­lä. Myös vii­den­nen pol­ven Ford Mus­tan­gin jar­rut ovat niin te­hok­kaat, et­tä au­to lu­keu­tuu il­man muu­ta GT-luok­kaan.

Jos olet har­kit­se­mas­sa käy­te­tyn Ford Mus­tang Fast­bac­kin tai Con­ver­tib­len hank­ki­mis­ta, kan­nat­taa tut­kia sa­mal­la myös Sak­san-tar­jon­ta, sil­lä hy­vin pi­de­tyn V8-moot­to­ri­sen vii­den­nen pol­ven Ford Mus­tang Con­ver­tib­len saat­taa löy­tää siel­tä jopa noin 17 000 eu­rol­la.

Auto Bild tutkaili viidennen sukupolven Ford Mustang -tarjontaa. Tässä esimerkki 2005-mallisesta GT Convertiblesta.​

Auto Bild tutkaili viidennen sukupolven Ford Mustang -tarjontaa. Tässä esimerkki 2005-mallisesta GT Convertiblesta.​

Saksalaisista esimerkkiautoista 2004-mallisen V6-moottorisen Fastbackin (213 hevosvoimaa) voisi saada jopa 10 000 eurolla ja vastaavan ikäisen V8-moottorisen Mustang Fastbackin alkaen 15 000 eurolla. Testaamamme GT Convertible on jälkimmäistä vain lievästi kalliimpi.​

Saksalaisista esimerkkiautoista 2004-mallisen V6-moottorisen Fastbackin (213 hevosvoimaa) voisi saada jopa 10 000 eurolla ja vastaavan ikäisen V8-moottorisen Mustang Fastbackin alkaen 15 000 eurolla. Testaamamme GT Convertible on jälkimmäistä vain lievästi kalliimpi.​

 

Viidennen sukupolven Ford Mustang tarjoaa aistikkaan retrohenkisen kojelaudan.​

Viidennen sukupolven Ford Mustang tarjoaa aistikkaan retrohenkisen kojelaudan.​

Nahkaverhoilussa saattaa olla kulumia, mutta Ford Mustang on niin suosittu malli, että jälkitarjontakomponenteista ei ole pulaa.​​

Nahkaverhoilussa saattaa olla kulumia, mutta Ford Mustang on niin suosittu malli, että jälkitarjontakomponenteista ei ole pulaa.​​

Ford Mustangin 4,6-litrainen V8 kehittää vuosimallissa 2005 tehoa 305 hevosvoimaa. Mutta myös saman ikäinen V6 (213 hevosvoimaa) yllättää ruudikkuudellaan.​​

Ford Mustangin 4,6-litrainen V8 kehittää vuosimallissa 2005 tehoa 305 hevosvoimaa. Mutta myös saman ikäinen V6 (213 hevosvoimaa) yllättää ruudikkuudellaan.​​

Käytettyä viidennen sukupolven Ford Mustangia (alkaen 2004) ostaessa ei keskimäärin ole luvassa suuria ongelmia. Ne voivat liittyä esimerkiksi vesipumppuun tai laturiin. Myös ruostesuojaus kannattaa yleensä suorittaa.​

Käytettyä viidennen sukupolven Ford Mustangia (alkaen 2004) ostaessa ei keskimäärin ole luvassa suuria ongelmia. Ne voivat liittyä esimerkiksi vesipumppuun tai laturiin. Myös ruostesuojaus kannattaa yleensä suorittaa.​

Viidennen sukupolven Ford Mustangissa voi olla varusteena mukava lisäyllätys: 500-wattinen Shaker 500 tai 1000-wattinen Shaker 1000 -autohifilaitteisto! Jos sellaisen löytää mukana, voi olla tyytyväinen, sillä vaikut lähtevät korvista!​

Viidennen sukupolven Ford Mustangissa voi olla varusteena mukava lisäyllätys: 500-wattinen Shaker 500 tai 1000-wattinen Shaker 1000 -autohifilaitteisto! Jos sellaisen löytää mukana, voi olla tyytyväinen, sillä vaikut lähtevät korvista!​

Ford Mus­tang on pait­si haus­ka, myös käyt­tä­jäys­tä­väl­li­nen mus­ke­li­au­to, sil­lä sen tek­niik­ka on luo­tet­ta­vaa ja huol­ta­mi­nen tai kor­jaa­mi­nen on yk­sin­ker­tais­ta. Mo­neen eu­roop­pa­lai­seen ur­hei­lu­au­toon ver­rat­tu­na Ford Mus­tan­gin moot­to­ri­ti­las­sa on myös run­saas­ti yli­mää­räis­tä ti­laa, jol­loin kaik­keen pää­see huo­mat­ta­vas­ti kes­ki­ver­toa hel­pom­min tar­vit­ta­es­sa kä­sik­si.

Kä­vim­me tut­kai­le­mas­sa Sak­san tar­jon­taa. Esi­mer­kik­si ham­pu­ri­lai­nen Wolf­gang Lind­ner (58) on pi­tä­nyt omaa au­to­lii­ket­tä vuo­des­ta 1982 ja eri­kois­tu­nut vuo­des­ta 2007 läh­tien ame­rik­ka­lai­siin mus­ke­li­au­toi­hin.

”Olen tuo­nut tä­hän men­nes­sä maa­han jo 230 Ford Mus­tan­gia, jot­ka kaik­ki on myy­ty Sak­sas­sa. Niis­sä esiin­tyi erit­täin vä­hän vi­ko­ja: kol­mes­sa Mus­tan­gis­sa oli rik­ki­näi­nen la­tu­ri, kol­men Mus­tan­gin ve­si­pum­pun tii­vis­te vuo­ti ja yh­den Mus­tan­gin vir­ta­lu­kon poh­ja oli vi­al­li­nen. To­del­la vä­häi­nen vi­ka­mää­rä ker­too Ford Mus­tang ole­van erit­täin luo­tet­ta­van au­ton!”

Pai­kal­li­sis­ta esi­merk­ki­au­tois­ta esi­mer­kik­si 2004-mal­li­sen V6-moot­to­ri­sen Fast­bac­kin (213 he­vos­voi­maa) voi­si saa­da jopa 10 000 eu­rol­la ja vas­taa­van ikäi­sen V8-moot­to­ri­sen Mus­tang Fast­bac­kin al­ka­en 15 000 eu­rol­la.

Hy­vä­kun­toi­nen V8-moot­to­ri­nen 2005-mal­li­nen Ford Mus­tang Con­ver­tib­le läh­tee al­ka­en noin 17 000 eu­rol­la. Ver­tai­lun vuok­si vas­taa­van­lai­nen Con­ver­tib­le mak­soi uu­te­na Sak­sas­sa kaik­ki­ne säh­kö­toi­mi­si­ne li­sä­va­rus­tei­neen noin 41 000 eu­roa.

Toi­sin sa­no­en ar­von­las­kua on kym­me­nes­sä vuo­des­sa ker­ty­nyt noin 58 pro­sent­tia. Vii­den­nen pol­ven käy­te­tyis­sä Ford Mus­tan­geis­sa on pal­jon ide­aa, mut­ta il­man muu­ta ai­na on kau­pan­te­on yh­tey­des­sä syy­tä ol­la tark­ka­na.

 

2005 Ford Mus­tang GT Con­ver­tib­le

Moot­to­ri: V8 edes­sä pit­kit­täin

Vent­tii­lit/nok­ka-ak­se­lit: 3 per syl./2

Is­ku­ti­la­vuus: 4606 cm3

Suu­rin teho: 224 kW (305 hv)/5750 r/min

Suu­rin vään­tö­mo­ment­ti: 434 Nm/4500 r/min

Huip­pu­no­peus: 230 km/h

0–100 km/h: 6,4 s

Polt­to­ai­ne­säi­liö/ok­taa­ni­lu­ku: 62 l/95E

Vaih­teis­to/ve­to­ta­pa: 5-nop. au­to­maat­ti/ta­ka­ve­to

P/L/K: 4765/1880/1384 mm

Ta­va­ra­ti­la: 348 l

Oma­mas­sa/sal­lit­tu kuor­ma: 1672/378 kg

 

 

 

 

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Näitä autoja nuoret ostavat

Auto Bild.Uutiset

Näitä autoja nuoret ostavat

Auto Bild.Uutiset

SEAT juhlii 75 vuoden taivaltaan

Auto Bild.Uutiset

SEAT juhlii 75 vuoden taivaltaan

Auto Bild.Uutiset

Liiken­neym­py­rässä ei edelleenkään osata ajaa oikein - tässä syy

Auto Bild.Uutiset

Liiken­neym­py­rässä ei edelleenkään osata ajaa oikein - tässä syy

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN