Kuuma kesäuutinen: Viidennen polven Ford Mustang Saksasta jopa 10 000 eurolla!
Käytetyn viidennen sukupolven Ford Mustangin voi saada Saksasta V6-moottorisena jopa 10 000 eurolla, ja silloinkin puhutaan pirteästä ja vääntävästä 213-hevosvoimaisesta tekniikasta. Tähän tulee tietysti vero päälle. Auto Bild antaa muutamia käytetyn Ford Mustangin ostovinkkejä.
Oletko etsimässä käytettyä urheiluautoa? Eivätkö sinua hetkauta puheet downsizingista? Kuulostavatko jytisevä V8-moottori ja takaveto paremmilta? Jos vastasit myönteisesti yhteenkin kohtaan, tämä artikkeli voi olla juuri sinun juttusi!
Ford julkisti vuonna 2004 viidennen sukupolven Mustangin, jonka ulkonäköön lainattiin monia elementtejä 1960-luvun Mustang-vuosimalleista. Näyttävään reseptiin kuuluivat pitkä keula, lyhyt peräosa, voimakkaan näköiset lokasuojat ja selkeä retro-tyyli myös matkustamossa.
Viidennen polven Ford Mustangissa on nopeantarkka ohjaustuntuma ja se on hyvä ajettava mutkateillä. Myös viidennen polven Ford Mustangin jarrut ovat niin tehokkaat, että auto lukeutuu ilman muuta GT-luokkaan.
Jos olet harkitsemassa käytetyn Ford Mustang Fastbackin tai Convertiblen hankkimista, kannattaa tutkia samalla myös Saksan-tarjonta, sillä hyvin pidetyn V8-moottorisen viidennen polven Ford Mustang Convertiblen saattaa löytää sieltä jopa noin 17 000 eurolla.
Auto Bild tutkaili viidennen sukupolven Ford Mustang -tarjontaa. Tässä esimerkki 2005-mallisesta GT Convertiblesta.
Saksalaisista esimerkkiautoista 2004-mallisen V6-moottorisen Fastbackin (213 hevosvoimaa) voisi saada jopa 10 000 eurolla ja vastaavan ikäisen V8-moottorisen Mustang Fastbackin alkaen 15 000 eurolla. Testaamamme GT Convertible on jälkimmäistä vain lievästi kalliimpi.
Viidennen sukupolven Ford Mustang tarjoaa aistikkaan retrohenkisen kojelaudan.
Nahkaverhoilussa saattaa olla kulumia, mutta Ford Mustang on niin suosittu malli, että jälkitarjontakomponenteista ei ole pulaa.
Ford Mustangin 4,6-litrainen V8 kehittää vuosimallissa 2005 tehoa 305 hevosvoimaa. Mutta myös saman ikäinen V6 (213 hevosvoimaa) yllättää ruudikkuudellaan.
Käytettyä viidennen sukupolven Ford Mustangia (alkaen 2004) ostaessa ei keskimäärin ole luvassa suuria ongelmia. Ne voivat liittyä esimerkiksi vesipumppuun tai laturiin. Myös ruostesuojaus kannattaa yleensä suorittaa.
Viidennen sukupolven Ford Mustangissa voi olla varusteena mukava lisäyllätys: 500-wattinen Shaker 500 tai 1000-wattinen Shaker 1000 -autohifilaitteisto! Jos sellaisen löytää mukana, voi olla tyytyväinen, sillä vaikut lähtevät korvista!
Ford Mustang on paitsi hauska, myös käyttäjäystävällinen muskeliauto, sillä sen tekniikka on luotettavaa ja huoltaminen tai korjaaminen on yksinkertaista. Moneen eurooppalaiseen urheiluautoon verrattuna Ford Mustangin moottoritilassa on myös runsaasti ylimääräistä tilaa, jolloin kaikkeen pääsee huomattavasti keskivertoa helpommin tarvittaessa käsiksi.
Kävimme tutkailemassa Saksan tarjontaa. Esimerkiksi hampurilainen Wolfgang Lindner (58) on pitänyt omaa autoliikettä vuodesta 1982 ja erikoistunut vuodesta 2007 lähtien amerikkalaisiin muskeliautoihin.
”Olen tuonut tähän mennessä maahan jo 230 Ford Mustangia, jotka kaikki on myyty Saksassa. Niissä esiintyi erittäin vähän vikoja: kolmessa Mustangissa oli rikkinäinen laturi, kolmen Mustangin vesipumpun tiiviste vuoti ja yhden Mustangin virtalukon pohja oli viallinen. Todella vähäinen vikamäärä kertoo Ford Mustang olevan erittäin luotettavan auton!”
Paikallisista esimerkkiautoista esimerkiksi 2004-mallisen V6-moottorisen Fastbackin (213 hevosvoimaa) voisi saada jopa 10 000 eurolla ja vastaavan ikäisen V8-moottorisen Mustang Fastbackin alkaen 15 000 eurolla.
Hyväkuntoinen V8-moottorinen 2005-mallinen Ford Mustang Convertible lähtee alkaen noin 17 000 eurolla. Vertailun vuoksi vastaavanlainen Convertible maksoi uutena Saksassa kaikkine sähkötoimisine lisävarusteineen noin 41 000 euroa.
Toisin sanoen arvonlaskua on kymmenessä vuodessa kertynyt noin 58 prosenttia. Viidennen polven käytetyissä Ford Mustangeissa on paljon ideaa, mutta ilman muuta aina on kaupanteon yhteydessä syytä olla tarkkana.
2005 Ford Mustang GT Convertible
Moottori: V8 edessä pitkittäin
Venttiilit/nokka-akselit: 3 per syl./2
Iskutilavuus: 4606 cm3
Suurin teho: 224 kW (305 hv)/5750 r/min
Suurin vääntömomentti: 434 Nm/4500 r/min
Huippunopeus: 230 km/h
0–100 km/h: 6,4 s
Polttoainesäiliö/oktaaniluku: 62 l/95E
Vaihteisto/vetotapa: 5-nop. automaatti/takaveto
P/L/K: 4765/1880/1384 mm
Tavaratila: 348 l
Omamassa/sallittu kuorma: 1672/378 kg
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
Toyota oli helmikuun myydyin henkilöautomerkki
Toyota
Toyota oli helmikuun myydyin henkilöautomerkki
Toyota
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Käytettyjä autoja myytiin alkuvuonna selkeästi enemmän kuin viime vuonna
Polestar 7 tulossa – yhteistyössä Volvon kanssa
Sähköautolla maailman ympäri: ennätysmatka Volkswagen ID. Buzzilla kattaa yli 75 maata
Uusien henkilöautojen kauppa vuoden ensimmäisellä puoliskolla edelleen hidasta
Mitsubishi laajentaa mallistoaan Euroopassa uudella Grandisilla
Volkswagen ID.4 on Suomen suosituin sähköauto
Autoliitto testasi, miten uppoavasta autosta voi pelastautua – turvaikkunat muodostavat yllättävän vaaran
Hyundai lanseeraa oman sähköauton hankintatuen
Auto Bild 9/2025 on kaupoissa
Koeajossa Mercedes-AMG 53 4Matic EQE SUV: Tehot kaakossa
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
... Lisää
KOEAJOT
Koeajossa Mercedes-AMG 53 4Matic EQE SUV: Tehot kaakossa
Koeajossa Opel Astra Electric GS 54 kWh 156 A: Ranskalaiset sukujuuret
Koeajossa Peugeot E-308 SW Allure 54 kWh 156 A: Businesshenkinen
Koeajossa Volvo EX30 Twin Motor Performance Ultra: Pieneksi zoomattu
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Hybrid AWD-i GR Sport Premiere Edition: Onnistunut kokonaisuus
Koeajossa Mitsubishi Colt 1.6 HEV Instyle AT: Ajotalous edellä
Koeajossa Mercedes-Benz E-sarja 300 e T A: Moneen lähtöön
Koeajossa Opel Astra Sports Tourer GS 180 PHEV: Vihdoinkin!
Koeajossa Jeep Wrangler Sahara Power Soft Top 2.0 PHEV AT8: Aito asia
Koeajossa BMW i7 xDrive60: Uuden aallon huipulla
... Lisää
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
... Lisää
FOKUS MEDIA
Oranssi soitin
Kun usb ei enää kelpaa
Dipolikaiutin Kreikasta
Kesän hurmaavin mökkilehti on ilmestynyt!
Bowers & Wilkins Abbey Roadsilla
Cambridge Audiolta uusi päätevahvistin
Pro-Jectin uusi striimerivahvistin
Pilvin pimein
Tasokas verkkokytkin Singaporesta
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
UUTTA
Käytettyjä autoja myytiin alkuvuonna selkeästi enemmän kuin viime vuonna
Polestar 7 tulossa – yhteistyössä Volvon kanssa
Sähköautolla maailman ympäri: ennätysmatka Volkswagen ID. Buzzilla kattaa yli 75 maata
Uusien henkilöautojen kauppa vuoden ensimmäisellä puoliskolla edelleen hidasta
Mitsubishi laajentaa mallistoaan Euroopassa uudella Grandisilla
KOEAJOT
Koeajossa Mercedes-AMG 53 4Matic EQE SUV: Tehot kaakossa
Koeajossa Opel Astra Electric GS 54 kWh 156 A: Ranskalaiset sukujuuret
Koeajossa Peugeot E-308 SW Allure 54 kWh 156 A: Businesshenkinen
Koeajossa Volvo EX30 Twin Motor Performance Ultra: Pieneksi zoomattu
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Hybrid AWD-i GR Sport Premiere Edition: Onnistunut kokonaisuus
... Lisää
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
LUETUINTA JUURI NYT
Kaupallinen yhteistyö
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Käytettyjä autoja myytiin alkuvuonna selkeästi enemmän kuin viime vuonna
Polestar 7 tulossa – yhteistyössä Volvon kanssa
Sähköautolla maailman ympäri: ennätysmatka Volkswagen ID. Buzzilla kattaa yli 75 maata
Uusien henkilöautojen kauppa vuoden ensimmäisellä puoliskolla edelleen hidasta
Mitsubishi laajentaa mallistoaan Euroopassa uudella Grandisilla
Volkswagen ID.4 on Suomen suosituin sähköauto
Autoliitto testasi, miten uppoavasta autosta voi pelastautua – turvaikkunat muodostavat yllättävän vaaran
Hyundai lanseeraa oman sähköauton hankintatuen
Kolme tärkeintä syytä huollattaa autosi ilmastointi säännöllisesti
Uusi 5-paikkainen sähköavolava-auto tulee Suomeen
... Lisää uutisia
LUETUIMMAT
Polestar 7 tulossa – yhteistyössä Volvon kanssa
Mercedes-Benz 450 SEL 6.9 - Oman aikansa ”paras auto” täyttää 50 vuotta
Hyundai lanseeraa oman sähköauton hankintatuen
Uudistunut Toyotan täyssähköinen bZ4X -mallisto laajenee uudella, edullisella malliversiolla
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Hybrid AWD-i GR Sport Premiere Edition: Onnistunut kokonaisuus
Tällainen on kuudennen sukupolven Toyota RAV4 - Suomeen ensi vuonna
Peugeotin mallisto täydentyy täyssähköisillä 325-hevosvoimaisilla nelivetoversioilla
Uusi 5-paikkainen sähköavolava-auto tulee Suomeen
Koeajossa Mercedes-AMG 53 4Matic EQE SUV: Tehot kaakossa
Uuden Mercedes-Benz CLA:n toimintamatka liki 800 kilometriä
YHTEISTYÖSSÄ
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: YHDISTELYLAINA
Uusi vai käytetty auto? Yhdistelylaina voi ratkaista tilanteen
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: SILTARAHA.FI
Pidä yrityksesi liikkeessä – joustava autorahoitus auttaa
Kilpailuta autolaina – voit löytää sopivan koron lainallesi
Väärät varaosat voivat tulla kalliiksi – miksi sopivuus on tärkeää?
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: CARVERTICAL