Kuuma kesäuutinen: Viidennen polven Ford Mustang Saksasta jopa 10 000 eurolla!

Käytetyn viidennen sukupolven Ford Mustangin voi saada Saksasta V6-moottorisena jopa 10 000 eurolla, ja silloinkin puhutaan pirteästä ja vääntävästä 213-hevosvoimaisesta tekniikasta. Tähän tulee tietysti vero päälle. Auto Bild antaa muutamia käytetyn Ford Mustangin ostovinkkejä.

Auto Bild.Uutiset

Olet­ko et­si­mäs­sä käy­tet­tyä ur­hei­lu­au­toa? Ei­vät­kö si­nua het­kau­ta pu­heet down­si­zin­gis­ta? Kuu­los­ta­vat­ko jy­ti­se­vä V8-moot­to­ri ja ta­ka­ve­to pa­rem­mil­ta? Jos vas­ta­sit myön­tei­ses­ti yh­teen­kin koh­taan, tämä ar­tik­ke­li voi ol­la juu­ri si­nun jut­tu­si!

Ford jul­kis­ti vuon­na 2004 vii­den­nen su­ku­pol­ven Mus­tan­gin, jon­ka ul­ko­nä­köön lai­nat­tiin mo­nia ele­ment­te­jä 1960-lu­vun Mus­tang-vuo­si­mal­leis­ta. Näyt­tä­vään re­sep­tiin kuu­lui­vat pit­kä keu­la, ly­hyt pe­rä­o­sa, voi­mak­kaan nä­köi­set lo­ka­suo­jat ja sel­keä ret­ro-tyy­li myös mat­kus­ta­mos­sa.

Vii­den­nen pol­ven Ford Mus­tan­gis­sa on no­pe­an­tark­ka oh­jaus­tun­tu­ma ja se on hyvä ajet­ta­va mut­ka­teil­lä. Myös vii­den­nen pol­ven Ford Mus­tan­gin jar­rut ovat niin te­hok­kaat, et­tä au­to lu­keu­tuu il­man muu­ta GT-luok­kaan.

Jos olet har­kit­se­mas­sa käy­te­tyn Ford Mus­tang Fast­bac­kin tai Con­ver­tib­len hank­ki­mis­ta, kan­nat­taa tut­kia sa­mal­la myös Sak­san-tar­jon­ta, sil­lä hy­vin pi­de­tyn V8-moot­to­ri­sen vii­den­nen pol­ven Ford Mus­tang Con­ver­tib­len saat­taa löy­tää siel­tä jopa noin 17 000 eu­rol­la.

Auto Bild tutkaili viidennen sukupolven Ford Mustang -tarjontaa. Tässä esimerkki 2005-mallisesta GT Convertiblesta.​

Auto Bild tutkaili viidennen sukupolven Ford Mustang -tarjontaa. Tässä esimerkki 2005-mallisesta GT Convertiblesta.​

Saksalaisista esimerkkiautoista 2004-mallisen V6-moottorisen Fastbackin (213 hevosvoimaa) voisi saada jopa 10 000 eurolla ja vastaavan ikäisen V8-moottorisen Mustang Fastbackin alkaen 15 000 eurolla. Testaamamme GT Convertible on jälkimmäistä vain lievästi kalliimpi.​

Saksalaisista esimerkkiautoista 2004-mallisen V6-moottorisen Fastbackin (213 hevosvoimaa) voisi saada jopa 10 000 eurolla ja vastaavan ikäisen V8-moottorisen Mustang Fastbackin alkaen 15 000 eurolla. Testaamamme GT Convertible on jälkimmäistä vain lievästi kalliimpi.​

 

Viidennen sukupolven Ford Mustang tarjoaa aistikkaan retrohenkisen kojelaudan.​

Viidennen sukupolven Ford Mustang tarjoaa aistikkaan retrohenkisen kojelaudan.​

Nahkaverhoilussa saattaa olla kulumia, mutta Ford Mustang on niin suosittu malli, että jälkitarjontakomponenteista ei ole pulaa.​​

Nahkaverhoilussa saattaa olla kulumia, mutta Ford Mustang on niin suosittu malli, että jälkitarjontakomponenteista ei ole pulaa.​​

Ford Mustangin 4,6-litrainen V8 kehittää vuosimallissa 2005 tehoa 305 hevosvoimaa. Mutta myös saman ikäinen V6 (213 hevosvoimaa) yllättää ruudikkuudellaan.​​

Ford Mustangin 4,6-litrainen V8 kehittää vuosimallissa 2005 tehoa 305 hevosvoimaa. Mutta myös saman ikäinen V6 (213 hevosvoimaa) yllättää ruudikkuudellaan.​​

Käytettyä viidennen sukupolven Ford Mustangia (alkaen 2004) ostaessa ei keskimäärin ole luvassa suuria ongelmia. Ne voivat liittyä esimerkiksi vesipumppuun tai laturiin. Myös ruostesuojaus kannattaa yleensä suorittaa.​

Käytettyä viidennen sukupolven Ford Mustangia (alkaen 2004) ostaessa ei keskimäärin ole luvassa suuria ongelmia. Ne voivat liittyä esimerkiksi vesipumppuun tai laturiin. Myös ruostesuojaus kannattaa yleensä suorittaa.​

Viidennen sukupolven Ford Mustangissa voi olla varusteena mukava lisäyllätys: 500-wattinen Shaker 500 tai 1000-wattinen Shaker 1000 -autohifilaitteisto! Jos sellaisen löytää mukana, voi olla tyytyväinen, sillä vaikut lähtevät korvista!​

Viidennen sukupolven Ford Mustangissa voi olla varusteena mukava lisäyllätys: 500-wattinen Shaker 500 tai 1000-wattinen Shaker 1000 -autohifilaitteisto! Jos sellaisen löytää mukana, voi olla tyytyväinen, sillä vaikut lähtevät korvista!​

Ford Mus­tang on pait­si haus­ka, myös käyt­tä­jäys­tä­väl­li­nen mus­ke­li­au­to, sil­lä sen tek­niik­ka on luo­tet­ta­vaa ja huol­ta­mi­nen tai kor­jaa­mi­nen on yk­sin­ker­tais­ta. Mo­neen eu­roop­pa­lai­seen ur­hei­lu­au­toon ver­rat­tu­na Ford Mus­tan­gin moot­to­ri­ti­las­sa on myös run­saas­ti yli­mää­räis­tä ti­laa, jol­loin kaik­keen pää­see huo­mat­ta­vas­ti kes­ki­ver­toa hel­pom­min tar­vit­ta­es­sa kä­sik­si.

Kä­vim­me tut­kai­le­mas­sa Sak­san tar­jon­taa. Esi­mer­kik­si ham­pu­ri­lai­nen Wolf­gang Lind­ner (58) on pi­tä­nyt omaa au­to­lii­ket­tä vuo­des­ta 1982 ja eri­kois­tu­nut vuo­des­ta 2007 läh­tien ame­rik­ka­lai­siin mus­ke­li­au­toi­hin.

”Olen tuo­nut tä­hän men­nes­sä maa­han jo 230 Ford Mus­tan­gia, jot­ka kaik­ki on myy­ty Sak­sas­sa. Niis­sä esiin­tyi erit­täin vä­hän vi­ko­ja: kol­mes­sa Mus­tan­gis­sa oli rik­ki­näi­nen la­tu­ri, kol­men Mus­tan­gin ve­si­pum­pun tii­vis­te vuo­ti ja yh­den Mus­tan­gin vir­ta­lu­kon poh­ja oli vi­al­li­nen. To­del­la vä­häi­nen vi­ka­mää­rä ker­too Ford Mus­tang ole­van erit­täin luo­tet­ta­van au­ton!”

Pai­kal­li­sis­ta esi­merk­ki­au­tois­ta esi­mer­kik­si 2004-mal­li­sen V6-moot­to­ri­sen Fast­bac­kin (213 he­vos­voi­maa) voi­si saa­da jopa 10 000 eu­rol­la ja vas­taa­van ikäi­sen V8-moot­to­ri­sen Mus­tang Fast­bac­kin al­ka­en 15 000 eu­rol­la.

Hy­vä­kun­toi­nen V8-moot­to­ri­nen 2005-mal­li­nen Ford Mus­tang Con­ver­tib­le läh­tee al­ka­en noin 17 000 eu­rol­la. Ver­tai­lun vuok­si vas­taa­van­lai­nen Con­ver­tib­le mak­soi uu­te­na Sak­sas­sa kaik­ki­ne säh­kö­toi­mi­si­ne li­sä­va­rus­tei­neen noin 41 000 eu­roa.

Toi­sin sa­no­en ar­von­las­kua on kym­me­nes­sä vuo­des­sa ker­ty­nyt noin 58 pro­sent­tia. Vii­den­nen pol­ven käy­te­tyis­sä Ford Mus­tan­geis­sa on pal­jon ide­aa, mut­ta il­man muu­ta ai­na on kau­pan­te­on yh­tey­des­sä syy­tä ol­la tark­ka­na.

 

2005 Ford Mus­tang GT Con­ver­tib­le

Moot­to­ri: V8 edes­sä pit­kit­täin

Vent­tii­lit/nok­ka-ak­se­lit: 3 per syl./2

Is­ku­ti­la­vuus: 4606 cm3

Suu­rin teho: 224 kW (305 hv)/5750 r/min

Suu­rin vään­tö­mo­ment­ti: 434 Nm/4500 r/min

Huip­pu­no­peus: 230 km/h

0–100 km/h: 6,4 s

Polt­to­ai­ne­säi­liö/ok­taa­ni­lu­ku: 62 l/95E

Vaih­teis­to/ve­to­ta­pa: 5-nop. au­to­maat­ti/ta­ka­ve­to

P/L/K: 4765/1880/1384 mm

Ta­va­ra­ti­la: 348 l

Oma­mas­sa/sal­lit­tu kuor­ma: 1672/378 kg

 

 

 

 

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Renault Scenic E-Tech electric sai uusia toimintoja

Auto Bild.Uutiset

Renault Scenic E-Tech electric sai uusia toimintoja

Auto Bild.Uutiset

Routavauriokausi on täällä: Estä rengasvaurio asiantuntijan vinkeillä

Auto Bild.Artikkelit

Routavauriokausi on täällä: Estä rengasvaurio asiantuntijan vinkeillä

Auto Bild.Artikkelit
Toyota oli helmikuun myydyin henkilöautomerkki

Toyota oli helmikuun myydyin henkilöautomerkki

Toyota

Ensire­kis­te­röi­tyjen henkilöautojen keskihintojen nousu on pysähtynyt - helmikuun ensire­kis­te­röin­ti­määrä matalalla tasolla

Auto Bild.Uutiset
Toyota oli helmikuun myydyin henkilöautomerkki

Toyota oli helmikuun myydyin henkilöautomerkki

Toyota

Ensire­kis­te­röi­tyjen henkilöautojen keskihintojen nousu on pysähtynyt - helmikuun ensire­kis­te­röin­ti­määrä matalalla tasolla

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU