Kuuma kesäuutinen: Viidennen polven Ford Mustang Saksasta jopa 10 000 eurolla!
Käytetyn viidennen sukupolven Ford Mustangin voi saada Saksasta V6-moottorisena jopa 10 000 eurolla, ja silloinkin puhutaan pirteästä ja vääntävästä 213-hevosvoimaisesta tekniikasta. Tähän tulee tietysti vero päälle. Auto Bild antaa muutamia käytetyn Ford Mustangin ostovinkkejä.
Oletko etsimässä käytettyä urheiluautoa? Eivätkö sinua hetkauta puheet downsizingista? Kuulostavatko jytisevä V8-moottori ja takaveto paremmilta? Jos vastasit myönteisesti yhteenkin kohtaan, tämä artikkeli voi olla juuri sinun juttusi!
Ford julkisti vuonna 2004 viidennen sukupolven Mustangin, jonka ulkonäköön lainattiin monia elementtejä 1960-luvun Mustang-vuosimalleista. Näyttävään reseptiin kuuluivat pitkä keula, lyhyt peräosa, voimakkaan näköiset lokasuojat ja selkeä retro-tyyli myös matkustamossa.
Viidennen polven Ford Mustangissa on nopeantarkka ohjaustuntuma ja se on hyvä ajettava mutkateillä. Myös viidennen polven Ford Mustangin jarrut ovat niin tehokkaat, että auto lukeutuu ilman muuta GT-luokkaan.
Jos olet harkitsemassa käytetyn Ford Mustang Fastbackin tai Convertiblen hankkimista, kannattaa tutkia samalla myös Saksan-tarjonta, sillä hyvin pidetyn V8-moottorisen viidennen polven Ford Mustang Convertiblen saattaa löytää sieltä jopa noin 17 000 eurolla.
Auto Bild tutkaili viidennen sukupolven Ford Mustang -tarjontaa. Tässä esimerkki 2005-mallisesta GT Convertiblesta.
Saksalaisista esimerkkiautoista 2004-mallisen V6-moottorisen Fastbackin (213 hevosvoimaa) voisi saada jopa 10 000 eurolla ja vastaavan ikäisen V8-moottorisen Mustang Fastbackin alkaen 15 000 eurolla. Testaamamme GT Convertible on jälkimmäistä vain lievästi kalliimpi.
Viidennen sukupolven Ford Mustang tarjoaa aistikkaan retrohenkisen kojelaudan.
Nahkaverhoilussa saattaa olla kulumia, mutta Ford Mustang on niin suosittu malli, että jälkitarjontakomponenteista ei ole pulaa.
Ford Mustangin 4,6-litrainen V8 kehittää vuosimallissa 2005 tehoa 305 hevosvoimaa. Mutta myös saman ikäinen V6 (213 hevosvoimaa) yllättää ruudikkuudellaan.
Käytettyä viidennen sukupolven Ford Mustangia (alkaen 2004) ostaessa ei keskimäärin ole luvassa suuria ongelmia. Ne voivat liittyä esimerkiksi vesipumppuun tai laturiin. Myös ruostesuojaus kannattaa yleensä suorittaa.
Viidennen sukupolven Ford Mustangissa voi olla varusteena mukava lisäyllätys: 500-wattinen Shaker 500 tai 1000-wattinen Shaker 1000 -autohifilaitteisto! Jos sellaisen löytää mukana, voi olla tyytyväinen, sillä vaikut lähtevät korvista!
Ford Mustang on paitsi hauska, myös käyttäjäystävällinen muskeliauto, sillä sen tekniikka on luotettavaa ja huoltaminen tai korjaaminen on yksinkertaista. Moneen eurooppalaiseen urheiluautoon verrattuna Ford Mustangin moottoritilassa on myös runsaasti ylimääräistä tilaa, jolloin kaikkeen pääsee huomattavasti keskivertoa helpommin tarvittaessa käsiksi.
Kävimme tutkailemassa Saksan tarjontaa. Esimerkiksi hampurilainen Wolfgang Lindner (58) on pitänyt omaa autoliikettä vuodesta 1982 ja erikoistunut vuodesta 2007 lähtien amerikkalaisiin muskeliautoihin.
”Olen tuonut tähän mennessä maahan jo 230 Ford Mustangia, jotka kaikki on myyty Saksassa. Niissä esiintyi erittäin vähän vikoja: kolmessa Mustangissa oli rikkinäinen laturi, kolmen Mustangin vesipumpun tiiviste vuoti ja yhden Mustangin virtalukon pohja oli viallinen. Todella vähäinen vikamäärä kertoo Ford Mustang olevan erittäin luotettavan auton!”
Paikallisista esimerkkiautoista esimerkiksi 2004-mallisen V6-moottorisen Fastbackin (213 hevosvoimaa) voisi saada jopa 10 000 eurolla ja vastaavan ikäisen V8-moottorisen Mustang Fastbackin alkaen 15 000 eurolla.
Hyväkuntoinen V8-moottorinen 2005-mallinen Ford Mustang Convertible lähtee alkaen noin 17 000 eurolla. Vertailun vuoksi vastaavanlainen Convertible maksoi uutena Saksassa kaikkine sähkötoimisine lisävarusteineen noin 41 000 euroa.
Toisin sanoen arvonlaskua on kymmenessä vuodessa kertynyt noin 58 prosenttia. Viidennen polven käytetyissä Ford Mustangeissa on paljon ideaa, mutta ilman muuta aina on kaupanteon yhteydessä syytä olla tarkkana.
2005 Ford Mustang GT Convertible
Moottori: V8 edessä pitkittäin
Venttiilit/nokka-akselit: 3 per syl./2
Iskutilavuus: 4606 cm3
Suurin teho: 224 kW (305 hv)/5750 r/min
Suurin vääntömomentti: 434 Nm/4500 r/min
Huippunopeus: 230 km/h
0–100 km/h: 6,4 s
Polttoainesäiliö/oktaaniluku: 62 l/95E
Vaihteisto/vetotapa: 5-nop. automaatti/takaveto
P/L/K: 4765/1880/1384 mm
Tavaratila: 348 l
Omamassa/sallittu kuorma: 1672/378 kg
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Turvallisuus menee hinnan edelle, kun suomalaiset valitsevat talvirenkaita
Kia PV5:lle Guinnessin maailmanennätys: 693,38 km täydellä kuormalla ja yhdellä latauksella
Hyundai IONIQ 9: tekoäly ajokokemusta parantamassa
myAudi-sovellus uudistui
Kia julkaisee uuden GT -värityksen malliston kehitysautoille
Citroën tuo markkinoille Suomen pienimmän, ketterimmän ja edullisimman täyssähköpakettiauton - Uusi ë-C3 Van on täällä
Autovakuutuksen hinta vaihtelee rajusti postinumeron perusteella
Auto Bild 14/2025 on kaupoissa!
Koeajossa Mazda MX-5 RF 2.0 (184) Skyactiv-G Homura MT: Peltikatollinen
DS N°8: 750 kilometrin täyssähköinen toimintamatka ilman välilatausta - testattu ja todennettu maantiellä
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
... Lisää
KOEAJOT
Koeajossa Mazda MX-5 RF 2.0 (184) Skyactiv-G Homura MT: Peltikatollinen
Koeajossa Citroën Berlingo Van BlueHDi 130 XL EAT8: Tavarajuna
Koeajossa Volkswagen Passat Variant Elegance Business 1.5 eTSI 110 kW (150 hv) DSG: Vain farkkuna
Koeajossa BMW iX2 xDrive30: Kokoisekseen taloudellinen
Koeajossa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition: Lisää paukkua
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Plug-in Hybrid Premiere Edition: Kiitettävästi sähköllä
Koeajossa Alfa Romeo Stelvio 2.0 Q4 AT8 Tributo Italiano: Italialainen ylistys
Koeajossa BYD Seal Excellence AWD: Urheilullista tyyliä Kiinasta
Koeajossa Mercedes-Benz CLE 300 4Matic A: Aito klassinen coupé
Koeajossa Mazda MX-30 R-EV Edition R: Männät kiertävät, sähkö liikuttaa
... Lisää
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
... Lisää
FOKUS MEDIA
Näin saat vaatekaapin taas raikkaaksi
FiiO:n edullinen puhelin-dac
Järkkymätön perusta
Haussa oli "pieni autiotupa", mutta löytyikin yli 400-neliöinen vanha talo
AVA Groupille uusi johto
Cayinilta uusi sielukas esi- ja päätevahvistin
70-luvun mökistä freesattiin lomaunelma
Koti ja keittiön tunnelmallinen Taiteilijakodit-erikoislehti on ilmestynyt!
Ripolisubbari laajakaistaelementille
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
UUTTA
KOEAJOT
Koeajossa Mazda MX-5 RF 2.0 (184) Skyactiv-G Homura MT: Peltikatollinen
Koeajossa Citroën Berlingo Van BlueHDi 130 XL EAT8: Tavarajuna
Koeajossa Volkswagen Passat Variant Elegance Business 1.5 eTSI 110 kW (150 hv) DSG: Vain farkkuna
Koeajossa BMW iX2 xDrive30: Kokoisekseen taloudellinen
Koeajossa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition: Lisää paukkua
... Lisää
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Turvallisuus menee hinnan edelle, kun suomalaiset valitsevat talvirenkaita
Kia PV5:lle Guinnessin maailmanennätys: 693,38 km täydellä kuormalla ja yhdellä latauksella
Hyundai IONIQ 9: tekoäly ajokokemusta parantamassa
myAudi-sovellus uudistui
Kia julkaisee uuden GT -värityksen malliston kehitysautoille
Citroën tuo markkinoille Suomen pienimmän, ketterimmän ja edullisimman täyssähköpakettiauton - Uusi ë-C3 Van on täällä
Autovakuutuksen hinta vaihtelee rajusti postinumeron perusteella
DS N°8: 750 kilometrin täyssähköinen toimintamatka ilman välilatausta - testattu ja todennettu maantiellä
Uuden Kia Stonicin hinnat julki
Täysin uusi Toyota C-HR+ -sähköauto sai hinnat
... Lisää uutisia
LUETUIMMAT
Kahden testin huippumenestyjä: Continentalin kitkarenkaat vakuuttavat jälleen
Mazda lanseeraa uuden sähkömaasturinsa, ensi vuonna Eurooppaan – ”Unelma-auto”
Mercedes-Benz tekee pikalatauksista entistä nopeampia: 600 kW:n latausteho saatavana jo ensi vuonna
Tällainen on uusi Kia Stonic
Mazda julkaisi täysin uuden CX-5:n hinnat
Hyundai IONIQ 9:n myynti alkaa
Norjassa hurja sähköautojen myyntiennätys
Täysin uusi Nissan LEAF jopa 622 km toimintamatkalla ja huipputeknologioilla
Hyundai Tucson uudistuu
Kia EV4:n hinnat julki
YHTEISTYÖSSÄ
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: LAKI LEHTONEN
Yrittääkö auton myyjä vetäytyä vastuusta? Tunne käytetyn auton takuun ja virhevastuun erot
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: YHDISTELYLAINA
Uusi vai käytetty auto? Yhdistelylaina voi ratkaista tilanteen
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: SILTARAHA.FI
Pidä yrityksesi liikkeessä – joustava autorahoitus auttaa
Kilpailuta autolaina – voit löytää sopivan koron lainallesi
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ