Kuuma kesäuutinen: Viidennen polven Ford Mustang Saksasta jopa 10 000 eurolla!
Käytetyn viidennen sukupolven Ford Mustangin voi saada Saksasta V6-moottorisena jopa 10 000 eurolla, ja silloinkin puhutaan pirteästä ja vääntävästä 213-hevosvoimaisesta tekniikasta. Tähän tulee tietysti vero päälle. Auto Bild antaa muutamia käytetyn Ford Mustangin ostovinkkejä.
Oletko etsimässä käytettyä urheiluautoa? Eivätkö sinua hetkauta puheet downsizingista? Kuulostavatko jytisevä V8-moottori ja takaveto paremmilta? Jos vastasit myönteisesti yhteenkin kohtaan, tämä artikkeli voi olla juuri sinun juttusi!
Ford julkisti vuonna 2004 viidennen sukupolven Mustangin, jonka ulkonäköön lainattiin monia elementtejä 1960-luvun Mustang-vuosimalleista. Näyttävään reseptiin kuuluivat pitkä keula, lyhyt peräosa, voimakkaan näköiset lokasuojat ja selkeä retro-tyyli myös matkustamossa.
Viidennen polven Ford Mustangissa on nopeantarkka ohjaustuntuma ja se on hyvä ajettava mutkateillä. Myös viidennen polven Ford Mustangin jarrut ovat niin tehokkaat, että auto lukeutuu ilman muuta GT-luokkaan.
Jos olet harkitsemassa käytetyn Ford Mustang Fastbackin tai Convertiblen hankkimista, kannattaa tutkia samalla myös Saksan-tarjonta, sillä hyvin pidetyn V8-moottorisen viidennen polven Ford Mustang Convertiblen saattaa löytää sieltä jopa noin 17 000 eurolla.
Auto Bild tutkaili viidennen sukupolven Ford Mustang -tarjontaa. Tässä esimerkki 2005-mallisesta GT Convertiblesta.
Saksalaisista esimerkkiautoista 2004-mallisen V6-moottorisen Fastbackin (213 hevosvoimaa) voisi saada jopa 10 000 eurolla ja vastaavan ikäisen V8-moottorisen Mustang Fastbackin alkaen 15 000 eurolla. Testaamamme GT Convertible on jälkimmäistä vain lievästi kalliimpi.
Viidennen sukupolven Ford Mustang tarjoaa aistikkaan retrohenkisen kojelaudan.
Nahkaverhoilussa saattaa olla kulumia, mutta Ford Mustang on niin suosittu malli, että jälkitarjontakomponenteista ei ole pulaa.
Ford Mustangin 4,6-litrainen V8 kehittää vuosimallissa 2005 tehoa 305 hevosvoimaa. Mutta myös saman ikäinen V6 (213 hevosvoimaa) yllättää ruudikkuudellaan.
Käytettyä viidennen sukupolven Ford Mustangia (alkaen 2004) ostaessa ei keskimäärin ole luvassa suuria ongelmia. Ne voivat liittyä esimerkiksi vesipumppuun tai laturiin. Myös ruostesuojaus kannattaa yleensä suorittaa.
Viidennen sukupolven Ford Mustangissa voi olla varusteena mukava lisäyllätys: 500-wattinen Shaker 500 tai 1000-wattinen Shaker 1000 -autohifilaitteisto! Jos sellaisen löytää mukana, voi olla tyytyväinen, sillä vaikut lähtevät korvista!
Ford Mustang on paitsi hauska, myös käyttäjäystävällinen muskeliauto, sillä sen tekniikka on luotettavaa ja huoltaminen tai korjaaminen on yksinkertaista. Moneen eurooppalaiseen urheiluautoon verrattuna Ford Mustangin moottoritilassa on myös runsaasti ylimääräistä tilaa, jolloin kaikkeen pääsee huomattavasti keskivertoa helpommin tarvittaessa käsiksi.
Kävimme tutkailemassa Saksan tarjontaa. Esimerkiksi hampurilainen Wolfgang Lindner (58) on pitänyt omaa autoliikettä vuodesta 1982 ja erikoistunut vuodesta 2007 lähtien amerikkalaisiin muskeliautoihin.
”Olen tuonut tähän mennessä maahan jo 230 Ford Mustangia, jotka kaikki on myyty Saksassa. Niissä esiintyi erittäin vähän vikoja: kolmessa Mustangissa oli rikkinäinen laturi, kolmen Mustangin vesipumpun tiiviste vuoti ja yhden Mustangin virtalukon pohja oli viallinen. Todella vähäinen vikamäärä kertoo Ford Mustang olevan erittäin luotettavan auton!”
Paikallisista esimerkkiautoista esimerkiksi 2004-mallisen V6-moottorisen Fastbackin (213 hevosvoimaa) voisi saada jopa 10 000 eurolla ja vastaavan ikäisen V8-moottorisen Mustang Fastbackin alkaen 15 000 eurolla.
Hyväkuntoinen V8-moottorinen 2005-mallinen Ford Mustang Convertible lähtee alkaen noin 17 000 eurolla. Vertailun vuoksi vastaavanlainen Convertible maksoi uutena Saksassa kaikkine sähkötoimisine lisävarusteineen noin 41 000 euroa.
Toisin sanoen arvonlaskua on kymmenessä vuodessa kertynyt noin 58 prosenttia. Viidennen polven käytetyissä Ford Mustangeissa on paljon ideaa, mutta ilman muuta aina on kaupanteon yhteydessä syytä olla tarkkana.
2005 Ford Mustang GT Convertible
Moottori: V8 edessä pitkittäin
Venttiilit/nokka-akselit: 3 per syl./2
Iskutilavuus: 4606 cm3
Suurin teho: 224 kW (305 hv)/5750 r/min
Suurin vääntömomentti: 434 Nm/4500 r/min
Huippunopeus: 230 km/h
0–100 km/h: 6,4 s
Polttoainesäiliö/oktaaniluku: 62 l/95E
Vaihteisto/vetotapa: 5-nop. automaatti/takaveto
P/L/K: 4765/1880/1384 mm
Tavaratila: 348 l
Omamassa/sallittu kuorma: 1672/378 kg
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Renault Filante Record 2025 - sähkötehokkuuden ennätys uuden vuoden kunniaksi
Hybridiautot ovat eurooppalaisten autoilijoiden suosikkeja
Käyttövoimien vuoristorata pysähtyi – vaihtoautokaupassa revitään nyt käsistä niin ladattavat kuin kestosuosikitkin
Koko Volkswagen-henkilöautomallistoon viiden vuoden takuu
Kansainvälinen Vuoden Pakettiauto sai hinnat Suomessa
Uuden sukupolven Nissan LEAF tuo EV36Zero-vision eloon
Koeajossa Porsche Panamera: Taivaallista kyytiä
Tuore suomalaistutkimus autoilijoista: tämä kiristää eniten hermoja liikenteessä
Polttomoottorikielto kumoutuu, mutta EU-komissio esittää uutta himmeliä
Sähköautojen korjauskeskustelu kaipaa faktoja – turvallisuus etusijalle
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
... Lisää
KOEAJOT
Koeajossa Porsche Panamera: Taivaallista kyytiä
Koeajossa Nissan Juke DIG-T 143 4AMT N-Connecta: Täsmäpäivityksiä
Koeajossa Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid Powershift 155 hv ST-Line X: Suurilla näytöillä
Koeajossa BMW 520d A xDrive Touring MHEV: Talousjohtaja
Koeajossa Mazda MX-5 RF 2.0 (184) Skyactiv-G Homura MT: Peltikatollinen
Koeajossa Citroën Berlingo Van BlueHDi 130 XL EAT8: Tavarajuna
Koeajossa Volkswagen Passat Variant Elegance Business 1.5 eTSI 110 kW (150 hv) DSG: Vain farkkuna
Koeajossa BMW iX2 xDrive30: Kokoisekseen taloudellinen
Koeajossa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition: Lisää paukkua
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Plug-in Hybrid Premiere Edition: Kiitettävästi sähköllä
... Lisää
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
... Lisää
FOKUS MEDIA
1800-luvun hirsitalo on antiikilla sisustettu
Tasokas verkkokytkin Tanskasta
Keraamikko Leena Kouhialle ja muusikko Tapani Rinteelle joulu on mielentila
Dalin uudet Sonikit
Tyylikäs putkipäätevahvistin ilman päätemuuntajaa
Krixin uudet kotiteatterijärjestelmät
Regan uusi neodyymiäänirasia
Ikoni ja sen plintti
Tassut subille
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
UUTTA
Renault Filante Record 2025 - sähkötehokkuuden ennätys uuden vuoden kunniaksi
Hybridiautot ovat eurooppalaisten autoilijoiden suosikkeja
Käyttövoimien vuoristorata pysähtyi – vaihtoautokaupassa revitään nyt käsistä niin ladattavat kuin kestosuosikitkin
Koko Volkswagen-henkilöautomallistoon viiden vuoden takuu
Kansainvälinen Vuoden Pakettiauto sai hinnat Suomessa
KOEAJOT
Koeajossa Porsche Panamera: Taivaallista kyytiä
Koeajossa Nissan Juke DIG-T 143 4AMT N-Connecta: Täsmäpäivityksiä
Koeajossa Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid Powershift 155 hv ST-Line X: Suurilla näytöillä
Koeajossa BMW 520d A xDrive Touring MHEV: Talousjohtaja
Koeajossa Mazda MX-5 RF 2.0 (184) Skyactiv-G Homura MT: Peltikatollinen
... Lisää
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
LUETUINTA JUURI NYT
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Renault Filante Record 2025 - sähkötehokkuuden ennätys uuden vuoden kunniaksi
Hybridiautot ovat eurooppalaisten autoilijoiden suosikkeja
Käyttövoimien vuoristorata pysähtyi – vaihtoautokaupassa revitään nyt käsistä niin ladattavat kuin kestosuosikitkin
Koko Volkswagen-henkilöautomallistoon viiden vuoden takuu
Kansainvälinen Vuoden Pakettiauto sai hinnat Suomessa
Uuden sukupolven Nissan LEAF tuo EV36Zero-vision eloon
Tuore suomalaistutkimus autoilijoista: tämä kiristää eniten hermoja liikenteessä
Polttomoottorikielto kumoutuu, mutta EU-komissio esittää uutta himmeliä
Sähköautojen korjauskeskustelu kaipaa faktoja – turvallisuus etusijalle
Hyundai IONIQ 6 -mallisto kokee suuren uudistuksen
... Lisää uutisia
LUETUIMMAT
Tässä on vuoden kaunein auto Suomessa
Tällainen on uudistunut Dacia Jogger
Suomen suurin vaihtoautoketju menee vastavirtaan ja kääntää selkänsä Black Fridaylle
Historiallista menestystä – Volkswagen on ensimmäinen valmistaja, joka sai Kultainen ohjauspyörä -palkinnon neljälle eri mallille
Opel jysäyttää uuden hintapommin – Fronteran yli 400 km WLTP-toimintamatkan sähköversio alle 30 000 euron
Opel Grandland on valmis suomalaisiin olosuhteisiin – uudet nelivedot
Mercedes-Benz EQS suoritti 1205 kilometrin ennätysmatkan solid-state-akulla
Uusia elementtejä Mazda CX-5:ssä
Tällainen on uudistunut Seat Arona
Tällainen on uusi Hyundai IONIQ 6 N
YHTEISTYÖSSÄ
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: CARVERTICAL
carVertical-kokemuksia – mitä autojen historiaraporteista oikeasti ilmenee ja mitä käyttäjät kertovat niistä
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: LAKI LEHTONEN
Yrittääkö auton myyjä vetäytyä vastuusta? Tunne käytetyn auton takuun ja virhevastuun erot
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: YHDISTELYLAINA
Uusi vai käytetty auto? Yhdistelylaina voi ratkaista tilanteen
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: SILTARAHA.FI