Ladattava hybridi on Sakan mukaan luotettava vaihtoehto.

Ladattava hybridi on Sakan mukaan luotettava vaihtoehto.

Saka

Ladattavat hybridit eivät ole alttiimpia vikaantumisille kuin muut: “Vain murto-osaan tulee suurempaa teknistä vikaa”

Viimeaikojen uutisoinnit hybridiautojen kalliista akkuremonteista ovat herättäneet runsaasti huomiota etenkin juuri nyt autoa vaihtavien keskuudessa – otsikoissa on puhuttu jopa yli kymmeneen tuhanteen euroon nousseista korjaus­kus­tan­nuk­sista.

Auto Bild.Uutiset

Ovat­ko kaik­ki la­dat­ta­vat hyb­ri­dit tuo­mit­tu kal­lii­siin re­mont­tei­hin, vai voi­ko niil­lä hu­ris­tel­la huo­let­ta säh­kön ja polt­to­ai­neen tur­vin vie­lä vuo­si­kau­det, mitä sa­noo Sa­kan jäl­ki­mark­ki­noin­ti­pääl­lik­kö Ed­die Mii­ros?

“Me em­me näe hyb­ri­di­au­tois­sa sen suu­rem­paa ris­kiä kuin mis­sään muus­sa­kaan käyt­tö­voi­mas­sa. Hyb­ri­di­au­toi­hin ei is­ke sen yl­lät­tä­väm­piä tai kal­liim­pia re­mont­te­ja kuin mui­hin­kaan au­toi­hin”, hän ker­too.

Saka on myy­nyt vuo­si­na 2022–2024 lä­hes 24 000 hyb­ri­di­au­toa, jo­ten ai­van tuu­les­ta tem­mat­tu Mii­rok­sen to­te­a­mus ei ole. Yh­tiö tar­kas­te­li eten­kin 2022–2023 vä­lil­lä myy­ty­jä au­to­ja, joi­den mah­dol­li­set yl­lät­tä­vät ha­jo­a­mi­set oli­si­vat tul­leet tie­toon vir­he­vas­tuun puit­teis­sa.

“Meil­tä myy­tyi­hin hyb­ri­di­au­toi­hin tuol­la ai­ka­vä­lil­lä vain 0,6 pro­sent­tiin on tul­lut suu­rem­paa tek­nis­tä vi­kaa”, Mii­ros ker­too.

Käy­tet­ty­jä au­to­ja myy­vil­lä ket­juil­la on usein eri­lai­sia li­sä­tur­via, jot­ka kat­ta­vat säh­köis­te­tyis­sä au­tois­sa myös akus­toon liit­ty­viä on­gel­mia. Sa­man­lai­nen li­sä­tur­va on saa­ta­vil­la myös Sa­kal­ta ja myyn­ti­joh­ta­jan mu­kaan en­tis­tä use­am­pi asi­a­kas hank­kii sen au­toa os­ta­es­saan.

“Asi­ak­kaam­me ha­lu­a­vat huo­le­ton­ta aja­mis­ta, jota täy­den­tää tar­jo­a­mam­me li­sä­tur­va yl­lät­tä­vien rik­koon­tu­mi­sien va­ral­le. Tar­jo­a­mam­me li­sä­tur­va on käyt­tö­voi­ma­riip­pu­ma­ton, mut­ta sii­nä on otet­tu huo­mi­oon myös mah­dol­li­set ak­ku­vi­at la­dat­ta­vis­sa au­tois­sa” Sa­kan myyn­ti­joh­ta­ja Ol­li Pie­ti­läi­nen to­te­aa.

“Jo­kai­ses­sa käyt­tö­voi­mas­sa on mah­dol­li­suus kal­lii­seen re­mont­tiin, jos jo­tain suur­ta me­nee rik­ki. Hyb­ri­di­au­tot ovat vii­me vuo­si­na yleis­ty­neet voi­mak­kaas­ti, jo­ten on luon­te­vaa, et­tä myös käyt­tö­voi­maan liit­ty­vis­tä mah­dol­li­sis­ta vi­ois­ta kes­kus­tel­laan nyt ai­em­paa ak­tii­vi­sem­min. Ti­las­tol­li­ses­ti hyb­ri­di­au­tot ei­vät kui­ten­kaan ole yh­tään sen alt­tiim­pia vi­kaan­tu­mi­sil­le kuin muut­kaan au­tot, vaan sel­lai­sen us­kal­taa kyl­lä os­taa, jos käyt­tö­voi­man ko­kee it­sel­le so­pi­vak­si”, hän päät­tää.

Au­to­Bild / Saka

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Liikenneturva

Autoilijat ärsyyntyvät aura-autoille 

Auto Bild.Uutiset

Liikenneturva

Autoilijat ärsyyntyvät aura-autoille 

Auto Bild.Uutiset
ID.-perheen mallisto

ID.-perheen mallisto

Volkswagen

Volkswagenin ID.-sähkö­au­to­mal­listo rikkoi 10 000 kappaleen rajapyykin Suomessa

Auto Bild.Uutiset
ID.-perheen mallisto

ID.-perheen mallisto

Volkswagen

Volkswagenin ID.-sähkö­au­to­mal­listo rikkoi 10 000 kappaleen rajapyykin Suomessa

Auto Bild.Uutiset
Utsjoella kokeillaan yhteiskäyttöautoilua

Utsjoella kokeillaan yhteiskäyttöautoilua

Utsjoen kunta

Utsjoella mielenkiintoinen yhteis­käyt­tö­au­to­ko­keilu

Auto Bild.Uutiset
Utsjoella kokeillaan yhteiskäyttöautoilua

Utsjoella kokeillaan yhteiskäyttöautoilua

Utsjoen kunta

Utsjoella mielenkiintoinen yhteis­käyt­tö­au­to­ko­keilu

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU