McLaren W1:n suoritusarvot ovat melkoista tasoa: superauto kiihtyy 0-200 km/h 5,8 sekunnissa, sekä 0-300 km/h alle 12,7 sekunnissa.
McLaren Automotive
Mikä tämä superauto oikein on? Onko se nelivetoinen…? Sen tuplaturbo-V8 kiertää 9200 r/min – ja maksimi järjestelmävääntö on 1 340 Nm!
Takavetoisen McLaren W1:n upouusi V8-hybridivoimansiirto tuottaa järjestelmäarvoina 1 275 hevosvoimaa sekä 1 340 Nm vääntöä. Kyseessä on tähän asti tehokkain McLaren -superauto.
McLaren W1:n MHP-8 on 4,0-litrainen tuplaturbo-V8, joka kehittää 928 hv – 233 hv/l on kaikkien aikojen suurin McLaren-moottorin litrateho.
McLaren W1:n V8 kiertää huikean korkeaan 9 200 kierrokseen, sähkömoottorin tuottaessa 347 hevosvoimaa.
Laatikkona toimii 8-nopeuksinen kaksoiskytkinvaihteisto. Se linkittyy uuteen, hydrauliseen elektroniseen tasauspyörästöön.
McLaren W1 pysähtyy täysjarrutuksessa 100 km/h nopeudesta vain 29 metrin matkalla.
McLaren Automotive
Omamassaltaan vain 1399-kiloisessa W1:ssä on F1-maaefekti ja aktiivijousitus.
Kilpa-ajotilassa maavara putoaa keulassa 37 mm ja takana 17 mm.
Huikeat suoritusarvot
McLaren W1:ssä on katulaillisten McLarenien edistyksellisimmät aktiiviset aerodynamiikkaominaisuudet, kuten McLaren Active Long Tail -takasiiveke.
McLaren W1:n suoritusarvot ovat melkoista tasoa: superauto kiihtyy 0-200 km/h 5,8 sekunnissa, sekä 0-300 km/h alle 12,7 sekunnissa.
McLaren W1:n "konttori" on suunniteltu tarkoituksenmukaisesti.
McLaren Automotive
Huippunopeus on elektronisesti rajoitettu tasoon 350 km/h.
Uusi McLaren Race Active Chassis Control III -jousitus varmistaa Race-tilassa ennen kokemattoman suorituskyvyn sekä maantieajossa että radalla.
McLaren Aerocell -hiilikuitumonokokki sekä McLaren -lokinsiipiovet on optimoitu aerodynaamista suorituskykyä varten.
Kyllä. Arvasit oikein. Kaikki 399 autoyksilöä on jo myyty.
McLaren-lehdistötiedote / Juha Peltonen
McLaren W1
Moottori
MHP-8 90° 4.0 (3 988 cm3), tuplaturbo-V8; hybridivoimansiirto
Vetotapa
keskimoottori, takaveto
Suurin teho hv/r/min
Järjestelmäteho 1 275 hv
Polttomoottori
928 hv
Sähkömoottori
347 hv
Suurin vääntömomentti Nm/r/min
Järjestelmävääntö 1 340 Nm/4500-5000 r/min
Polttomoottori
900 Nm
Sähkömoottori
440 Nm
Vaihteisto
8-nopeuksinen kaksoiskytkinvaihteisto
Ohjaus
McLarenin kehittämä sähköhydraulinen ohjaustehostin
Alusta
McLaren Aerocell, integroidut istuimet, integroitu keulan apurunko
Jousitus
McLaren Race Active Chassis Control III -aktiivijousitus, 3D-tulostetut sekä titaaniset alustakomponentit, takana mukautuvat iskunvaimentimet
Jarrut
McLarenin hiilikuitukeraamiset levyjarrut (MCCR+)
edessä
390 mm levyt, 6-mäntäiset taotut jarrusatulat
takana
390 mm levyt, 4-mäntäiset taotut jarrusatulat ja integroitu sähköinen seisontajarrut (EPB)
Vannekoko (tuumaa)
Edessä
19 x 9.5J /
takana
R20 x 12.0J
Renkaat
Pirelli P ZERO™ R & Pirelli P ZERO™ Trofeo RS
edessä
265/35/R19
takana
335/30/R20
Pituus
4 635 mm
Korkeus
1 182 mm
Leveys (peilit käännettyinä)
2 074 mm
Akseliväli
2 680 mm
Omamassa
1 399 kg
Akkukapasiteetti
1,384 kWh
Akuston pikalatausaika 10-80 %
22 min
Sähköinen ajomatka
2 km
Tavaratila
118 litraa
McLaren W1 Suorituskyky
0-100 km/h
2.7 s
0-200 km/h
5.8 s
0-300 km/h
alle 12,7 s
Huippunopeus
350 km/h (elektronisesti rajoitettu)
Jarrutusmatka
200-0 km/h 100 m
100-0 km/h 29 m
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
Autokaupan odotetaan piristyvän
Saka
Autokaupan odotetaan piristyvän
Saka
Vanhan AC Acen ystäville AC Ace Bristol Classic’issa on erottuva "hymyilevä etusäleikkö". Toinen, AC Ace Classic, pohjautuu alkuperäisen Acen viimeiseen muunnelmaan, jollaisena mallia valmistettiin vuonna 1963. Kyseinen, virtaviivaisempi keula siirtyi AC Cobran ensimmäiseen sukupolveen.
Ian Skelton
Vanhan AC Acen ystäville AC Ace Bristol Classic’issa on erottuva "hymyilevä etusäleikkö". Toinen, AC Ace Classic, pohjautuu alkuperäisen Acen viimeiseen muunnelmaan, jollaisena mallia valmistettiin vuonna 1963. Kyseinen, virtaviivaisempi keula siirtyi AC Cobran ensimmäiseen sukupolveen.
Ian Skelton
Lediajovalojen teho on tyydyttävä. Kaksi eri mittaista pyyhinsulkaa puhdistavat tuulilasin kunnolla.
Juha Peltonen
Lediajovalojen teho on tyydyttävä. Kaksi eri mittaista pyyhinsulkaa puhdistavat tuulilasin kunnolla.
Juha Peltonen
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Eurooppalainen etanolipolttoaine: Ilmastoviisas ja huoltovarma vaihtoehto
Salon Passeliauto Oy palkittiin parhaiden eurooppalaisten Toyota-jälleenmyyjän joukossa
Volkswagen testasi – sähköautolla peräkärryn kanssa Lappiin kovassa pakkaskelissä
Autoalan tavoitteet hallituksen puoliväliriiheen
Uusien henkilöautojen kauppa laahaa edelleen – alkuvuosi 9,5 % vuoden takaista vaisumpi
Tullisodan yllätyskäänne: Hankoon aiotaan rakentaa Chrysler-autotehdas!
Koeajossa Jeep Avenger Summit 54 kWh 156 hv: Ensimmäinen täyssähköinen Jeep
Uusi arvio 80 000 ajoneuvon kesärenkaista: yksi seitsemästä ei täytä turvallisuuskriteerejä
Trumpin tuontitulleista kärsivät kaikki – eniten amerikkalaiset kuluttajat
Mitsubishi tuo 8 vuoden takuun kaikkiin uusiin malleihin
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
KOEAJOT
Koeajossa Jeep Avenger Summit 54 kWh 156 hv: Ensimmäinen täyssähköinen Jeep
Koeajossa BMW i5 M60 xDrive Sedan: Edustavaan ajoon
Koeajossa Honda ZR-V Hybrid Advance: Nuorekas täydennys
Koeajossa BMW iX1 xDrive30 Charged Plus: Pettämättömällä tyylillä
Koeajossa Polestar 2 BST edition 230: Sähköpirulainen
Koeajossa Honda e:NY1 Advance: Periaatteessa loistava
Koeajossa Porsche Cayenne E-Hybrid Coupé: Ajoon hiottu
Koeajossa Renault Clio E-Tech Hybrid 145 techno: Talous edellä
Koeajossa Mazda MX-5 2.0 (184) Skyactiv-G Homura MT: Kirkkain tähti viidestä
Koeajossa Peugeot 508 SW PSE Hybrid4 360 EAT8: Uudella ilmeellä
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
FOKUS MEDIA
Aamuinen HighEnd-retriitti Rastilassa lauantaina 29.3.
Hyvä Moca
Valaise hifiäänesi
Graham Phantom III SE -äänivarsi
Koksu takabassoilla
Shanlingin R2R-dac/kuuloke-/esivahvistin
69-neliöinen hirsitalo on kodikas tilaihme
Puuttuva linkki
Cd-pyöritin Ranskasta
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
UUTTA
Eurooppalainen etanolipolttoaine: Ilmastoviisas ja huoltovarma vaihtoehto
Salon Passeliauto Oy palkittiin parhaiden eurooppalaisten Toyota-jälleenmyyjän joukossa
Volkswagen testasi – sähköautolla peräkärryn kanssa Lappiin kovassa pakkaskelissä
Autoalan tavoitteet hallituksen puoliväliriiheen
Uusien henkilöautojen kauppa laahaa edelleen – alkuvuosi 9,5 % vuoden takaista vaisumpi
KOEAJOT
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
Kaupallinen yhteistyö
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Eurooppalainen etanolipolttoaine: Ilmastoviisas ja huoltovarma vaihtoehto
Salon Passeliauto Oy palkittiin parhaiden eurooppalaisten Toyota-jälleenmyyjän joukossa
Volkswagen testasi – sähköautolla peräkärryn kanssa Lappiin kovassa pakkaskelissä
Autoalan tavoitteet hallituksen puoliväliriiheen
Uusien henkilöautojen kauppa laahaa edelleen – alkuvuosi 9,5 % vuoden takaista vaisumpi
Tullisodan yllätyskäänne: Hankoon aiotaan rakentaa Chrysler-autotehdas!
Uusi arvio 80 000 ajoneuvon kesärenkaista: yksi seitsemästä ei täytä turvallisuuskriteerejä
Trumpin tuontitulleista kärsivät kaikki – eniten amerikkalaiset kuluttajat
Mitsubishi tuo 8 vuoden takuun kaikkiin uusiin malleihin
Audin A5-sarjaan kaksi uutta lataushybridiä
LUETUIMMAT
Yleinen hybridiautoilla ajavien virhe voi aiheuttaa käynnistysongelmia talvipakkasilla
Sähköautolla ja polttomoottoriautolla 1 000 km Lappiin – Volkswagen vertaili ajoaikaa ja kustannuksia
Tullisodan yllätyskäänne: Hankoon aiotaan rakentaa Chrysler-autotehdas!
Tällaisia autoja yli 65-vuotiaat ostavat
Hyundai IONIQ 5 uudistuu ‒ myös hinnaltaan
Mitsubishin uusi tulokas suosikkiluokkaan on Grandis
Peugeot vyöryttää sähköautoja maailmalle
Nopeammin ja pidemmälle kuin yhdelläkään Volvolla aikaisemmin: uusi ES90 lisää toimintamatkaa ja latausnopeutta
XPENG avasi myymälän Helsinkiin - uuden sähköautomerkin premium-autolla 52 minuutin latauksella Helsingistä Lappiin
Mercedes-Benzin mallisto uudistuu ja laajenee
YHTEISTYÖSSÄ
Moottoriurheilu digitaalisessa maailmassa: Parhaat autopelit
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: RAHALAITOS.FI
Autolainan merkitys taloudellisessa päätöksenteossa
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: PUHELINLIITTYMÄ.COM
Kilpailuta puhelinliittymäsi ja tankkaa auto säästöillä
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: Rengastukkurit.fi
Kevään Tulo – Valmista Autosi Kesäkauteen
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: Nopealaina.fi