Opel Grandland GSe:hen sopii näyttävä, lisävarusteinen musta konepelt.

Opel Grandland GSe:hen sopii näyttävä, lisävarusteinen musta konepelt.

Juha Peltonen

Opel Grandland GSe 300 PHEV AWD A8: Urheilullinen nelivetoinen katumaasturi myynnissä yhtenä varustetasona

Opelin siirryttyä Bassadonen maahantuontiin brändi tulee saman katon alle muiden PSA-konsernin merkkien kanssa. Grandland GSe on merkin uusi lippulaiva.

Auto Bild.Uutiset

Ai­no­as­taan yh­te­nä va­rus­te­ta­so­na myy­tä­vä Opel Grand­land GSe 300 PHEV AWD A8 on täl­lä het­kel­lä mer­kin lip­pu­lai­va, ur­hei­lul­li­nen, ne­li­ve­toi­nen ja pis­to­ke­la­dat­ta­va hyb­ri­di­ka­tu­maas­tu­ri.

Mal­li­ni­mi GSe vie aja­tuk­set Ope­lin 1970-lu­vun alun Com­mo­do­re GS/E- sekä vuon­na 1983 esi­tel­tyyn Mon­za GSE -mal­liin, mut­ta ny­kyi­nen Grand­lan­din mal­li­mer­kin­tä tar­koit­taa yh­tä kuin Grand Sport Elect­ric.

Tur­bo ja kak­si säh­kö­moot­to­ria

Opel Grand­land GSe:ssä on 1,6-lit­rai­sen tur­bo­ne­li­kon seu­ra­na kak­si säh­kö­moot­to­ria.

Opel Grandland GSe:ssä on avaimeton lukitus ja handsfree-takaluukku.

Opel Grandland GSe:ssä on avaimeton lukitus ja handsfree-takaluukku.

Juha Peltonen

Lisävarusteena ovat saatavilla esimerkiksi pimeänäköjärjestelmä sekä 360 asteen peruutuskamera.

Lisävarusteena ovat saatavilla esimerkiksi pimeänäköjärjestelmä sekä 360 asteen peruutuskamera.

Juha Peltonen

Teh­taan il­moit­ta­ma ben­sii­nin­ku­lu­tus on 1,2 l/100 km ja säh­kön ku­lu­tuk­sek­si il­moi­te­taan 16,2 kWh/100 km.

Toi­min­ta­mat­kak­si säh­köl­lä mai­ni­taan jopa 66 ki­lo­met­riä. La­taus 0-100 pro­sent­tiin on­nis­tuu jopa kah­des­sa tun­nis­sa.

Jär­jes­tel­mä­te­hok­si il­moi­te­taan 300 he­vos­voi­maa, kun puo­les­taan jär­jes­tel­mä­vään­tö on 520 Nm. Ajo­a­kus­to on kool­taan 14,2 kWh (12,9 kWh net­to).

Matkustamossa nautitaan ennen kaikkea hyvin muotoilluista Performance AGR -urheiluistuimista.

Matkustamossa nautitaan ennen kaikkea hyvin muotoilluista Performance AGR -urheiluistuimista.

Juha Peltonen

Takaistuimella on kohtuullisesti tilaa.

Takaistuimella on kohtuullisesti tilaa.

Juha Peltonen

Mystinen muisto historiasta: GM-logo ikkunaruudussa.

Mystinen muisto historiasta: GM-logo ikkunaruudussa.

Juha Peltonen

Juha Peltonen

1,6-litraien turbonelikon ja kahden sähkömoottorin järjestelmävääntö on 520 Nm.

1,6-litraien turbonelikon ja kahden sähkömoottorin järjestelmävääntö on 520 Nm.

Juha Peltonen

SUV-C -seg­ment­tiin ase­moi­tu­va Opel Grand­land GSe 300 PHEV AWD A8 kiih­tyy nol­las­ta sa­taan 6,1 se­kun­nis­sa ja sen huip­pu­no­peu­dek­si ker­ro­taan 235 km/h (säh­köl­lä 135 km/h).

Koni-is­kun­vai­men­ti­met ja AGR-is­tui­met

Ajo­tun­tu­mas­ta vas­taa­vat en­nen kaik­kea 11 % nor­maa­lia jäy­kem­mät jou­set, jot­ka vä­hen­tä­vät ko­rin liik­kei­tä. Ajo­tun­tu­maan vai­kut­ta­vat myös en­nen kaik­kea sport­ti­set Koni FSD -is­kun­vai­men­ti­met, ta­va­no­mais­ta 9 pro­sent­tia no­pe­am­pi oh­jaus sekä ri­pe­äm­pi kaa­su­vas­te. Sport-ajo­ti­laa mai­ni­taan ko­hen­ne­tun.

Mat­kus­ta­mos­sa nau­ti­taan en­nen kaik­kea hy­vin muo­toil­luis­ta Per­for­man­ce AGR -ur­hei­luis­tui­mis­ta.

Li­sä­va­rus­tee­na ovat saa­ta­vil­la esi­mer­kik­si pi­me­ä­nä­kö­jär­jes­tel­mä sekä 360 as­teen pe­ruu­tus­ka­me­ra.

Täys­säh­köi­nen Opel Grand­land on ole­mas­sa jo kon­sep­ti­au­to­na, mut­ta sen mark­ki­noil­le tu­los­ta ei tois­tai­sek­si ole tie­toa.

Opel-leh­duis­tö­ma­te­ri­aa­li / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Kia EV4 -tiiseri

Kia EV4 -tiiseri

Kia

Kia esittelee uusimmat sähköautot ja tulevaisuuden suunnitelmat

Auto Bild.Uutiset
Kia EV4 -tiiseri

Kia EV4 -tiiseri

Kia

Kia esittelee uusimmat sähköautot ja tulevaisuuden suunnitelmat

Auto Bild.Uutiset

Mitsubishi

Mitsubishi Outlander PHEV esittelyssä ja koeajettavissa AUTO 25 & Mobility -tapahtumassa

Auto Bild.Uutiset

Mitsubishi

Mitsubishi Outlander PHEV esittelyssä ja koeajettavissa AUTO 25 & Mobility -tapahtumassa

Auto Bild.Uutiset
Keulaa hallitsevat kapeat mutta tehokkaat lediajovalot sekä leveä latausluukku.

Keulaa hallitsevat kapeat mutta tehokkaat lediajovalot sekä leveä latausluukku.

Juha Peltonen

Koeajossa Honda e:NY1 Advance: Periaatteessa loistava

Auto Bild.Koeajot
Keulaa hallitsevat kapeat mutta tehokkaat lediajovalot sekä leveä latausluukku.

Keulaa hallitsevat kapeat mutta tehokkaat lediajovalot sekä leveä latausluukku.

Juha Peltonen

Koeajossa Honda e:NY1 Advance: Periaatteessa loistava

Auto Bild.Koeajot

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN