Uusi Opel Frontera on hinnoiteltu mielenkiintoisesti

Uusi Opel Frontera on hinnoiteltu mielenkiintoisesti

Opel

Opelilta mielenkiintoinen päänavaus sähköautoiluun - uusi Frontera maksaa saman verran voimalinjasta riippumatta

Opel Frontera on ensimmäinen uusi automalli Suomen automarkkinassa, joka saavuttaa täyssähköauton ja bensiinihybridin hintapariteetin. Uuden Opel Frontera Edition -mallin alkaen hinta on 28 990 euroa riippumatta voimalinjasta.

Auto Bild.Uutiset

Uu­den Opel Fron­te­ran Suo­men hin­nat on jul­kis­tet­tu ja mal­lin en­nak­ko­myyn­ti al­kaa heti. Fron­te­ra on en­sim­mäi­nen uu­si au­to Suo­men mark­ki­noil­la, jon­ka hin­nat al­ka­vat sa­mas­ta ta­sos­ta, oli kyse sit­ten täys­säh­kö­mal­lis­ta tai ben­sii­ni­hyb­ri­dis­tä. Fron­te­ra tar­jo­aa erit­täin pal­jon ra­hal­le vas­ti­net­ta ja jär­ke­vää pe­ru­sau­toi­lua ai­ka­na, jol­loin au­tot ovat ylit­se­pur­su­a­van mo­ni­mut­kai­sia.

”Uu­si Opel Fron­te­ra on täy­del­li­nen suo­ma­lai­sel­le ra­ti­o­naa­li­sel­le au­to­nos­ta­jal­le. Se tai­puu kai­kil­ta omi­nai­suuk­sil­taan ko­ti­mai­seen ar­keen niin ti­lan­käy­töl­tään, ajet­ta­vuu­del­taan kuin tal­vi­va­rus­teil­taan. Ha­lu­an li­säk­si ko­ros­taa, et­tä Fron­te­ra on suun­ni­tel­tu Sak­sas­sa ja val­mis­tet­tu EU:n alu­eel­la Trna­vas­sa Slo­va­ki­as­sa. Voim­me ilok­sem­me to­de­ta, et­tä Eu­roo­pas­sa val­mis­te­tut säh­kö­au­tot voi­vat ol­la erit­täin kil­pai­lu­ky­kyi­ses­ti hin­noi­tel­tu­ja, ku­ten Fron­te­ra konk­reet­ti­ses­ti sen osoit­taa”, to­te­aa Ope­lin myyn­ti­joh­ta­ja Ee­va Ri­ta­kos­ki.

Kak­si sel­ke­ää va­rus­te­ta­soa

Fron­te­ran hin­nat al­ka­en -va­rus­te­ta­so on ni­mel­tään Edi­ti­on. Se pi­tää si­säl­lään tär­keim­mät Suo­men tal­vi­o­lo­suh­tei­siin so­vel­tu­vat mu­ka­vuus­va­rus­teet, ku­ten is­tui­mien, tuu­li­la­sin ja oh­jaus­pyö­rän läm­mit­ti­met. Fron­te­ras­sa on va­ki­o­na myös 10-tuu­mai­nen di­gi­mit­ta­ris­to, py­sä­köin­ti­tut­kat taak­se, In­tel­li-LED-ajo­va­lot, va­ki­o­no­peu­den­sää­din, au­to­maat­ti­nen il­mas­toin­ti sekä er­go­no­mi­set In­tel­li Seat -is­tui­met.

GS-va­rus­te­ta­so tuo mu­ka­naan herk­ku­ja ylem­mis­tä au­to­luo­kis­ta. Se tuo mu­ka­naan 10-tuu­mai­sen kos­ke­tus­näy­tön, joka on va­rus­tet­tu niin na­vi­goin­nil­la kuin äly­pu­he­li­men lan­gat­to­mal­la pei­lauk­sel­la. GS tuo li­säk­si mm. jääh­dy­te­tyn äly­pu­he­li­men la­tau­sa­lus­tan, py­sä­köin­ti­tut­kan eteen, pe­ruu­tus­ka­me­ran, kes­ki­kyy­när­no­jan, pit­kit­täi­set kat­to­kai­teet sekä 17-tuu­mai­set ke­vyt­me­tal­li­van­teet.

Pa­rem­min va­rus­tel­tu GS:n edul­li­sin ver­sio on hy­vin poik­keuk­sel­li­ses­ti täys­säh­köi­nen. Ben­sii­ni­hyb­ri­di­nä GS-va­rus­te­ta­so on saa­ta­vil­la vain te­hok­kaam­man Hyb­rid 136 -ver­si­on yh­tey­teen.

Ny­ky­ai­kai­set ja ta­lou­del­li­set voi­ma­lin­jat

Täys­säh­köi­ses­sä Fron­te­ra Elect­ri­cis­sä on 83 kW (113 hv) tuot­ta­va säh­kö­moot­to­ri ja 44 kWh LFP-akus­to. WLTP-toi­min­ta­mat­kaa mal­lis­sa on 305 km ja yh­dis­tet­ty EU-ku­lu­tus on 18,2 kWh/100 km. Fron­te­ras­sa on va­ki­o­na 11 kW:n si­säi­nen ajo­neu­vo­la­tu­ri, DC-pi­ka­la­taus­te­ho on 100 kW, ja 20-80 % la­taus kes­tää op­ti­mi­o­lois­sa al­le 30 min.

Fron­te­ras­ta on tar­jol­la kak­si hyb­ri­di­ver­si­o­ta: Hyb­rid 100 ja Hyb­rid 136. Ni­men­sä mu­kai­ses­ti mal­lien te­hot ovat 100 hv / 205 Nm ja 136 hv / 230 Nm. Mo­lem­mat te­ho­ver­si­ot pe­rus­tu­vat 48 V -hyb­ri­di­tek­niik­kaan yh­dis­tä­en 3-sy­lin­te­ri­sen ben­sii­ni­tur­bo­moot­to­rin ja kak­sois­kyt­ken­tä­vaih­teis­toon lii­te­tyn 21 kW:n (28 hv) säh­kö­moot­to­rin. Hyb­ri­di­mal­lit ky­ke­ne­vät liik­ku­maan pie­niä mat­ko­ja myös pel­käl­lä säh­köl­lä, ja kau­pun­ki­a­jos­ta jopa 50 % voi ol­la säh­köis­tä.

Ti­laih­me mo­nel­la ta­paa

Uu­si Opel Fron­te­ra tar­jo­aa ul­ko­mit­toi­hin­sa ja hin­ta­pis­tee­seen­sä näh­den us­ko­mat­to­man pal­jon ti­laa. B-seg­men­tin SUV-mal­lik­si Fron­te­ran ta­ka­penk­ki on to­del­la ti­la­va niin pää- kuin pol­vi­ti­loil­taan. Fron­te­ran ta­ka­o­vet avau­tu­vat myös le­ve­äl­le, jol­loin esi­mer­kik­si las­te­nis­tui­men asen­nus hel­pot­tuu tun­tu­vas­ti. Hyb­rid 136 GS -mal­lin yh­tey­teen on saa­ta­vil­la kol­mas is­tuin­ri­vi, mikä te­kee Fron­te­ras­ta 7-paik­kai­sen. Ta­va­ra­ti­laa 5-paik­kai­ses­sa ver­si­os­sa on 460 lit­raa ja is­tui­met kaa­det­tu­na pe­rä­ti 1 600 lit­raa.

Fron­te­ran mat­kus­ta­mos­sa on myös erit­täin pal­jon säi­ly­tys­ti­laa pie­nil­le ta­va­roil­le tar­jo­ten myös pal­jon haus­ko­ja nik­se­jä ta­va­roi­den säi­ly­tyk­seen. Esi­mer­kik­si mu­ki­te­li­nei­den reu­nal­la on ku­mi­nau­ha­kiin­ni­ke, joka mah­dol­lis­taa kä­te­väs­ti eri­ko­kois­ten juo­ma­pul­lo­jen aset­ta­mi­sen tu­ke­vas­ti te­li­nee­seen. Äly­pu­he­li­men lan­ga­ton la­tau­sa­lus­ta on puo­les­taan tuu­le­tet­tu, jol­loin pu­he­li­men yli­kuu­me­ne­mi­sen ris­ki lan­gat­to­man la­tauk­sen ai­ka­na vä­he­nee.

Fron­te­ra so­pii myös seik­kai­lui­hin ul­koil­mas­sa, sil­lä mal­lin kat­to­kuor­ma staat­ti­se­na on hui­mat 240 kg, jol­loin ka­tol­le voi asen­taa isom­man­kin tel­tan. Pe­rä­vau­nu­mas­sat jar­rul­li­se­na Hyb­ri­dil­le ovat 1 250 kg ja Elect­ri­cil­le 350 kg.

Au­to­Bild / Opel

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Uuden Eurooppaan tulevan Mitsubishi Outlander PHEV:n tuotanto alkaa valmistajan Okazakin tehtaalla Japanissa vuoden 2024 lopussa. Suomen hinnat julkaistaan syksyn aikana.

Uuden Eurooppaan tulevan Mitsubishi Outlander PHEV:n tuotanto alkaa valmistajan Okazakin tehtaalla Japanissa vuoden 2024 lopussa. Suomen hinnat julkaistaan syksyn aikana.

Mitsubishi

Mitsubishi Outlander -katumaasturi: Täysin uuden mallin Suomen-hinnat julkistetaan vielä syksyn aikana

Auto Bild.Uutiset
Uuden Eurooppaan tulevan Mitsubishi Outlander PHEV:n tuotanto alkaa valmistajan Okazakin tehtaalla Japanissa vuoden 2024 lopussa. Suomen hinnat julkaistaan syksyn aikana.

Uuden Eurooppaan tulevan Mitsubishi Outlander PHEV:n tuotanto alkaa valmistajan Okazakin tehtaalla Japanissa vuoden 2024 lopussa. Suomen hinnat julkaistaan syksyn aikana.

Mitsubishi

Mitsubishi Outlander -katumaasturi: Täysin uuden mallin Suomen-hinnat julkistetaan vielä syksyn aikana

Auto Bild.Uutiset
Volvolla oli hyvä vuosi 2024

Volvolla oli hyvä vuosi 2024

Volvo

Volvo tyytyväinen myyntilukuihinsa

Auto Bild.Artikkelit
Volvolla oli hyvä vuosi 2024

Volvolla oli hyvä vuosi 2024

Volvo

Volvo tyytyväinen myyntilukuihinsa

Auto Bild.Artikkelit

Smart #5: Merkin ensimmäisen suuri SUV-malli Euroopan markkinoille

Auto Bild.Uutiset

Smart #5: Merkin ensimmäisen suuri SUV-malli Euroopan markkinoille

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU