Uusi Opel Frontera on hinnoiteltu mielenkiintoisesti

Uusi Opel Frontera on hinnoiteltu mielenkiintoisesti

Opel

Opelilta mielenkiintoinen päänavaus sähköautoiluun - uusi Frontera maksaa saman verran voimalinjasta riippumatta

Opel Frontera on ensimmäinen uusi automalli Suomen automarkkinassa, joka saavuttaa täyssähköauton ja bensiinihybridin hintapariteetin. Uuden Opel Frontera Edition -mallin alkaen hinta on 28 990 euroa riippumatta voimalinjasta.

Auto Bild.Uutiset

Uu­den Opel Fron­te­ran Suo­men hin­nat on jul­kis­tet­tu ja mal­lin en­nak­ko­myyn­ti al­kaa heti. Fron­te­ra on en­sim­mäi­nen uu­si au­to Suo­men mark­ki­noil­la, jon­ka hin­nat al­ka­vat sa­mas­ta ta­sos­ta, oli kyse sit­ten täys­säh­kö­mal­lis­ta tai ben­sii­ni­hyb­ri­dis­tä. Fron­te­ra tar­jo­aa erit­täin pal­jon ra­hal­le vas­ti­net­ta ja jär­ke­vää pe­ru­sau­toi­lua ai­ka­na, jol­loin au­tot ovat ylit­se­pur­su­a­van mo­ni­mut­kai­sia.

”Uu­si Opel Fron­te­ra on täy­del­li­nen suo­ma­lai­sel­le ra­ti­o­naa­li­sel­le au­to­nos­ta­jal­le. Se tai­puu kai­kil­ta omi­nai­suuk­sil­taan ko­ti­mai­seen ar­keen niin ti­lan­käy­töl­tään, ajet­ta­vuu­del­taan kuin tal­vi­va­rus­teil­taan. Ha­lu­an li­säk­si ko­ros­taa, et­tä Fron­te­ra on suun­ni­tel­tu Sak­sas­sa ja val­mis­tet­tu EU:n alu­eel­la Trna­vas­sa Slo­va­ki­as­sa. Voim­me ilok­sem­me to­de­ta, et­tä Eu­roo­pas­sa val­mis­te­tut säh­kö­au­tot voi­vat ol­la erit­täin kil­pai­lu­ky­kyi­ses­ti hin­noi­tel­tu­ja, ku­ten Fron­te­ra konk­reet­ti­ses­ti sen osoit­taa”, to­te­aa Ope­lin myyn­ti­joh­ta­ja Ee­va Ri­ta­kos­ki.

Kak­si sel­ke­ää va­rus­te­ta­soa

Fron­te­ran hin­nat al­ka­en -va­rus­te­ta­so on ni­mel­tään Edi­ti­on. Se pi­tää si­säl­lään tär­keim­mät Suo­men tal­vi­o­lo­suh­tei­siin so­vel­tu­vat mu­ka­vuus­va­rus­teet, ku­ten is­tui­mien, tuu­li­la­sin ja oh­jaus­pyö­rän läm­mit­ti­met. Fron­te­ras­sa on va­ki­o­na myös 10-tuu­mai­nen di­gi­mit­ta­ris­to, py­sä­köin­ti­tut­kat taak­se, In­tel­li-LED-ajo­va­lot, va­ki­o­no­peu­den­sää­din, au­to­maat­ti­nen il­mas­toin­ti sekä er­go­no­mi­set In­tel­li Seat -is­tui­met.

GS-va­rus­te­ta­so tuo mu­ka­naan herk­ku­ja ylem­mis­tä au­to­luo­kis­ta. Se tuo mu­ka­naan 10-tuu­mai­sen kos­ke­tus­näy­tön, joka on va­rus­tet­tu niin na­vi­goin­nil­la kuin äly­pu­he­li­men lan­gat­to­mal­la pei­lauk­sel­la. GS tuo li­säk­si mm. jääh­dy­te­tyn äly­pu­he­li­men la­tau­sa­lus­tan, py­sä­köin­ti­tut­kan eteen, pe­ruu­tus­ka­me­ran, kes­ki­kyy­när­no­jan, pit­kit­täi­set kat­to­kai­teet sekä 17-tuu­mai­set ke­vyt­me­tal­li­van­teet.

Pa­rem­min va­rus­tel­tu GS:n edul­li­sin ver­sio on hy­vin poik­keuk­sel­li­ses­ti täys­säh­köi­nen. Ben­sii­ni­hyb­ri­di­nä GS-va­rus­te­ta­so on saa­ta­vil­la vain te­hok­kaam­man Hyb­rid 136 -ver­si­on yh­tey­teen.

Ny­ky­ai­kai­set ja ta­lou­del­li­set voi­ma­lin­jat

Täys­säh­köi­ses­sä Fron­te­ra Elect­ri­cis­sä on 83 kW (113 hv) tuot­ta­va säh­kö­moot­to­ri ja 44 kWh LFP-akus­to. WLTP-toi­min­ta­mat­kaa mal­lis­sa on 305 km ja yh­dis­tet­ty EU-ku­lu­tus on 18,2 kWh/100 km. Fron­te­ras­sa on va­ki­o­na 11 kW:n si­säi­nen ajo­neu­vo­la­tu­ri, DC-pi­ka­la­taus­te­ho on 100 kW, ja 20-80 % la­taus kes­tää op­ti­mi­o­lois­sa al­le 30 min.

Fron­te­ras­ta on tar­jol­la kak­si hyb­ri­di­ver­si­o­ta: Hyb­rid 100 ja Hyb­rid 136. Ni­men­sä mu­kai­ses­ti mal­lien te­hot ovat 100 hv / 205 Nm ja 136 hv / 230 Nm. Mo­lem­mat te­ho­ver­si­ot pe­rus­tu­vat 48 V -hyb­ri­di­tek­niik­kaan yh­dis­tä­en 3-sy­lin­te­ri­sen ben­sii­ni­tur­bo­moot­to­rin ja kak­sois­kyt­ken­tä­vaih­teis­toon lii­te­tyn 21 kW:n (28 hv) säh­kö­moot­to­rin. Hyb­ri­di­mal­lit ky­ke­ne­vät liik­ku­maan pie­niä mat­ko­ja myös pel­käl­lä säh­köl­lä, ja kau­pun­ki­a­jos­ta jopa 50 % voi ol­la säh­köis­tä.

Ti­laih­me mo­nel­la ta­paa

Uu­si Opel Fron­te­ra tar­jo­aa ul­ko­mit­toi­hin­sa ja hin­ta­pis­tee­seen­sä näh­den us­ko­mat­to­man pal­jon ti­laa. B-seg­men­tin SUV-mal­lik­si Fron­te­ran ta­ka­penk­ki on to­del­la ti­la­va niin pää- kuin pol­vi­ti­loil­taan. Fron­te­ran ta­ka­o­vet avau­tu­vat myös le­ve­äl­le, jol­loin esi­mer­kik­si las­te­nis­tui­men asen­nus hel­pot­tuu tun­tu­vas­ti. Hyb­rid 136 GS -mal­lin yh­tey­teen on saa­ta­vil­la kol­mas is­tuin­ri­vi, mikä te­kee Fron­te­ras­ta 7-paik­kai­sen. Ta­va­ra­ti­laa 5-paik­kai­ses­sa ver­si­os­sa on 460 lit­raa ja is­tui­met kaa­det­tu­na pe­rä­ti 1 600 lit­raa.

Fron­te­ran mat­kus­ta­mos­sa on myös erit­täin pal­jon säi­ly­tys­ti­laa pie­nil­le ta­va­roil­le tar­jo­ten myös pal­jon haus­ko­ja nik­se­jä ta­va­roi­den säi­ly­tyk­seen. Esi­mer­kik­si mu­ki­te­li­nei­den reu­nal­la on ku­mi­nau­ha­kiin­ni­ke, joka mah­dol­lis­taa kä­te­väs­ti eri­ko­kois­ten juo­ma­pul­lo­jen aset­ta­mi­sen tu­ke­vas­ti te­li­nee­seen. Äly­pu­he­li­men lan­ga­ton la­tau­sa­lus­ta on puo­les­taan tuu­le­tet­tu, jol­loin pu­he­li­men yli­kuu­me­ne­mi­sen ris­ki lan­gat­to­man la­tauk­sen ai­ka­na vä­he­nee.

Fron­te­ra so­pii myös seik­kai­lui­hin ul­koil­mas­sa, sil­lä mal­lin kat­to­kuor­ma staat­ti­se­na on hui­mat 240 kg, jol­loin ka­tol­le voi asen­taa isom­man­kin tel­tan. Pe­rä­vau­nu­mas­sat jar­rul­li­se­na Hyb­ri­dil­le ovat 1 250 kg ja Elect­ri­cil­le 350 kg.

Au­to­Bild / Opel

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Harras­te­au­to­kausi on käsillä – vanha auto vaatii erityistä huomiota liikenteessä

Auto Bild.Uutiset

Harras­te­au­to­kausi on käsillä – vanha auto vaatii erityistä huomiota liikenteessä

Auto Bild.Uutiset

Autojätin johtajalta painava puheenvuoro: “Koko autoteollisuus on vaarassa ja sähköistyminen hidastuu”

Auto Bild.Uutiset

Autojätin johtajalta painava puheenvuoro: “Koko autoteollisuus on vaarassa ja sähköistyminen hidastuu”

Auto Bild.Uutiset

Turvallisesti kesäteillä: Huomioi nämä kolme riskitekijää

Auto Bild.Uutiset

Turvallisesti kesäteillä: Huomioi nämä kolme riskitekijää

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU