Insignia GSi:n saa myös Sports Tourer -farmarina.

Insignia GSi:n saa myös Sports Tourer -farmarina.

Opelin uusi Insignia GSi sai hinnat

Pian Suomeen saapuvan Opel Insignia GSi -sporttimallin ennakkomyynti on käynnistynyt. Sekä Grand Sport- että Sports Tourer -korimallina saatavan GSi:n hinnat alkavat 54 316 eurosta.

Auto Bild.Uutiset

In­sig­nia GSi jat­kaa Ope­lin GSi-mal­lien pit­kää pe­rin­net­tä, joka al­koi vuon­na 1984 Man­ta GSi:stä ja Ka­dett GSi:stä. In­sig­nia GSi:n haus­kuus pii­lee muun mu­as­sa sen älyk­kääl­lä voi­man­ja­ol­la va­rus­te­tus­sa ne­li­ve­to­jär­jes­tel­mäs­sä, dy­naa­mi­sek­si sää­de­tys­sä alus­tas­sa, Brem­bon op­ti­moi­duis­sa jar­ruis­sa ja Mic­he­li­nin eri­kois­ren­kais­sa. Uut­ta 8-por­tais­ta au­to­maat­tia voi­daan käyt­tää oh­jaus­pyö­rän sii­vek­keil­lä.

Te­hok­kaat tur­bo­moot­to­rit

Opel on va­rus­ta­nut uu­den In­sig­nia GSi:n huip­pu­moot­to­ril­la: 2,0-lit­rai­nen tup­la­tur­bo­die­sel (NEDC-polt­to­ai­neen­ku­lu­tus yh­dis­tet­ty 7,3 l/100 km, yh­dis­tet­ty CO2-pääs­tö 192 g/km) tuot­taa te­hoa 210 he­vos­voi­maa käyn­ti­no­peu­del­la 4 000 r/min ja vai­kut­ta­van 480 Nm:n vään­tö­mo­men­tin 1 500 mi­nuut­ti­kier­rok­sel­la.

GSi Grand Sport Bi­Tur­bo kiih­tyy sa­ta­sen no­peu­teen 7,8 se­kun­nis­sa, ja sen huip­pu­no­peus on 233 km/h.

Te­hok­kaan tur­bo­ah­de­tun ben­sii­ni­moot­to­rin ha­lu­a­va voi va­li­ta 260-he­vos­voi­mai­sen 2,0-lit­rai­sen (NEDC-ku­lu­tus yh­dis­tet­ty 8,6–8,7 l/100 km, yh­dis­tet­ty CO2-pääs­tö 197–199 g/km). Ben­sa­ko­neen suu­rin vään­tö­mo­ment­ti on 400 Nm käyn­ti­no­peu­sa­lu­eel­la 2 500–4 000 r/min, kiih­ty­vyys 0–100 km/h 7,3 se­kun­tia huip­pu­no­peus 250 km/h.

Flex­Ri­de-alus­ta ja ne­li­ve­to älyk­kääl­lä voi­man­ja­ol­la

Ly­hy­em­mät jou­set ma­dal­ta­vat GSi:tä pe­rus­ver­si­oon ver­rat­tu­na kym­me­nen mil­liä. Va­ki­o­va­rus­tuk­seen kuu­lu­va säh­kö­sää­töi­nen Flex­Ri­de-alus­ta mu­kaut­taa is­kun­vai­men­ti­met ja oh­jauk­sen se­kun­nin mur­to-osis­sa; oh­jain­lai­te muut­taa myös kaa­su­pol­ki­men vas­tet­ta ja kah­dek­san­por­tai­sen au­to­maat­ti­vaih­teis­ton vaih­ta­mis­pis­tei­tä.

Kul­jet­ta­ja voi va­li­ta nor­maa­li­a­se­tuk­sen si­jaan tour- tai sport-ajo­ti­lan. Oh­jauk­sen ja kaa­su­pol­ki­men vas­te muut­tuu va­li­tun oh­jel­man mu­kaan. GSi:ssä on myös eri­tyi­nen com­pe­ti­ti­on-tila, joka ak­ti­voi­daan ajon­va­kau­tuk­sen pai­nik­keel­la. Kak­sois­pai­nal­lus an­taa tai­ta­val­le kul­jet­ta­jal­le li­sää va­paut­ta ja kyt­kee luis­to­nes­ton pois.

Voi­man­siir­ron Twins­ter-ne­li­ve­to­jär­jes­tel­mä älyk­kääl­lä voi­man­ja­ol­la on ihan­ne­pa­ri GSi:n sport-alus­tal­le. Tä­män seg­men­tis­sään ai­nut­laa­tui­sen jär­jes­tel­män taka-ak­se­lin ta­saus­pyö­räs­tö on kor­vat­tu kah­del­la mo­ni­le­vy­kyt­ki­mel­lä, joil­la sää­de­tään mo­lem­pien ta­ka­pyö­rien vään­tö­mo­ment­tia yk­si­löl­li­ses­ti se­kun­nin mur­to-osis­sa. Ajo­ti­lan­tees­ta riip­pu­en pyö­rien kiih­ty­vyys on yk­si­löl­li­nen, olo­suh­teis­ta ja tien pin­nas­ta riip­pu­mat­ta.

Ope­lin ke­hit­tä­mä ur­hei­luis­tuin

Ope­lin AGR-ser­ti­fi­oi­dus­sa ur­hei­luis­tui­mes­sa on kaik­ki In­sig­ni­an par­hais­ta is­tui­mis­ta tu­tut omi­nai­suu­det. Is­tui­men omi­nai­suu­det vii­meis­te­lee kor­kea sel­kä­no­ja in­teg­roi­dul­la pään­tu­el­la. Va­lit­ta­va­na on kak­si pre­mium-nah­ka­ver­hous­ta hil­li­tyl­lä GSi-lo­gol­la sel­kä­no­jas­sa.

Is­kuun val­mis­tau­tu­vaa ku­nin­gas­kob­raa muis­tut­ta­van is­tui­men pi­tuut­ta, sy­vyyt­tä, is­tuin­tyy­nyä ja sel­kä­no­jan kal­lis­tus­ta sää­de­tään säh­köl­lä. Nel­jään suun­taan sää­det­tä­vän ris­ti­se­län­tu­en il­ma­tyy­ny­jä sää­de­tään myös säh­köl­lä. Kaik­ki nämä sää­döt voi­daan tal­len­taa muis­tiin – vain is­tui­no­san pi­tuus on sää­det­tä­vä kä­sin. Tuu­le­tus ja läm­mi­tys on in­teg­roi­tu sekä is­tui­no­saan et­tä sel­kä­no­jaan. Li­säk­si kul­jet­ta­ja voi naut­tia se­län hie­ron­nas­ta.

Ben­sa­ko­nei­nen In­sig­nia GSi mak­saa Grand Sport -ver­si­o­na 54 316 eu­roa ja Sports Tou­rer -far­ma­ri­na 56 145 eu­roa. Die­se­lin läh­tö­hin­nat ovat 56 570 ja 58 050 eu­roa.

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Vilahdus edullisesta Volkswagenin sähköautosta.

Vilahdus edullisesta Volkswagenin sähköautosta.

Volkswagen

Volkswagen näytti ensimmäisen vilauksen 20 000 euron hintaisesta täyssähköautosta 

Auto Bild.Uutiset
Vilahdus edullisesta Volkswagenin sähköautosta.

Vilahdus edullisesta Volkswagenin sähköautosta.

Volkswagen

Volkswagen näytti ensimmäisen vilauksen 20 000 euron hintaisesta täyssähköautosta 

Auto Bild.Uutiset
Dodge Challenger Black Ghost on villeimpien huhujen mukaan tulossa Suomen markkinoille V8-moottorisena, 2026-mallisena rajatun valmistusmäärän suomenkielisenä Musta Aave -erikoispainoksena. (Kuvituskuva, Stellantis)

Dodge Challenger Black Ghost on villeimpien huhujen mukaan tulossa Suomen markkinoille V8-moottorisena, 2026-mallisena rajatun valmistusmäärän suomenkielisenä Musta Aave -erikoispainoksena. (Kuvituskuva, Stellantis)

Stellantis

Tullisodan yllätyskäänne: Hankoon aiotaan rakentaa Chrysler-autotehdas!

Auto Bild.Uutiset
Dodge Challenger Black Ghost on villeimpien huhujen mukaan tulossa Suomen markkinoille V8-moottorisena, 2026-mallisena rajatun valmistusmäärän suomenkielisenä Musta Aave -erikoispainoksena. (Kuvituskuva, Stellantis)

Dodge Challenger Black Ghost on villeimpien huhujen mukaan tulossa Suomen markkinoille V8-moottorisena, 2026-mallisena rajatun valmistusmäärän suomenkielisenä Musta Aave -erikoispainoksena. (Kuvituskuva, Stellantis)

Stellantis

Tullisodan yllätyskäänne: Hankoon aiotaan rakentaa Chrysler-autotehdas!

Auto Bild.Uutiset
Autokaupan odotetaan piristyvän

Autokaupan odotetaan piristyvän

Saka

Autokaupan vuosi 2024 oli kehno – vuodesta 2025 odotetaan parempaa

Auto Bild.Uutiset
Autokaupan odotetaan piristyvän

Autokaupan odotetaan piristyvän

Saka

Autokaupan vuosi 2024 oli kehno – vuodesta 2025 odotetaan parempaa

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN