Insignia GSi:n saa myös Sports Tourer -farmarina.

Insignia GSi:n saa myös Sports Tourer -farmarina.

Opelin uusi Insignia GSi sai hinnat

Pian Suomeen saapuvan Opel Insignia GSi -sporttimallin ennakkomyynti on käynnistynyt. Sekä Grand Sport- että Sports Tourer -korimallina saatavan GSi:n hinnat alkavat 54 316 eurosta.

Auto Bild.Uutiset

In­sig­nia GSi jat­kaa Ope­lin GSi-mal­lien pit­kää pe­rin­net­tä, joka al­koi vuon­na 1984 Man­ta GSi:stä ja Ka­dett GSi:stä. In­sig­nia GSi:n haus­kuus pii­lee muun mu­as­sa sen älyk­kääl­lä voi­man­ja­ol­la va­rus­te­tus­sa ne­li­ve­to­jär­jes­tel­mäs­sä, dy­naa­mi­sek­si sää­de­tys­sä alus­tas­sa, Brem­bon op­ti­moi­duis­sa jar­ruis­sa ja Mic­he­li­nin eri­kois­ren­kais­sa. Uut­ta 8-por­tais­ta au­to­maat­tia voi­daan käyt­tää oh­jaus­pyö­rän sii­vek­keil­lä.

Te­hok­kaat tur­bo­moot­to­rit

Opel on va­rus­ta­nut uu­den In­sig­nia GSi:n huip­pu­moot­to­ril­la: 2,0-lit­rai­nen tup­la­tur­bo­die­sel (NEDC-polt­to­ai­neen­ku­lu­tus yh­dis­tet­ty 7,3 l/100 km, yh­dis­tet­ty CO2-pääs­tö 192 g/km) tuot­taa te­hoa 210 he­vos­voi­maa käyn­ti­no­peu­del­la 4 000 r/min ja vai­kut­ta­van 480 Nm:n vään­tö­mo­men­tin 1 500 mi­nuut­ti­kier­rok­sel­la.

GSi Grand Sport Bi­Tur­bo kiih­tyy sa­ta­sen no­peu­teen 7,8 se­kun­nis­sa, ja sen huip­pu­no­peus on 233 km/h.

Te­hok­kaan tur­bo­ah­de­tun ben­sii­ni­moot­to­rin ha­lu­a­va voi va­li­ta 260-he­vos­voi­mai­sen 2,0-lit­rai­sen (NEDC-ku­lu­tus yh­dis­tet­ty 8,6–8,7 l/100 km, yh­dis­tet­ty CO2-pääs­tö 197–199 g/km). Ben­sa­ko­neen suu­rin vään­tö­mo­ment­ti on 400 Nm käyn­ti­no­peu­sa­lu­eel­la 2 500–4 000 r/min, kiih­ty­vyys 0–100 km/h 7,3 se­kun­tia huip­pu­no­peus 250 km/h.

Flex­Ri­de-alus­ta ja ne­li­ve­to älyk­kääl­lä voi­man­ja­ol­la

Ly­hy­em­mät jou­set ma­dal­ta­vat GSi:tä pe­rus­ver­si­oon ver­rat­tu­na kym­me­nen mil­liä. Va­ki­o­va­rus­tuk­seen kuu­lu­va säh­kö­sää­töi­nen Flex­Ri­de-alus­ta mu­kaut­taa is­kun­vai­men­ti­met ja oh­jauk­sen se­kun­nin mur­to-osis­sa; oh­jain­lai­te muut­taa myös kaa­su­pol­ki­men vas­tet­ta ja kah­dek­san­por­tai­sen au­to­maat­ti­vaih­teis­ton vaih­ta­mis­pis­tei­tä.

Kul­jet­ta­ja voi va­li­ta nor­maa­li­a­se­tuk­sen si­jaan tour- tai sport-ajo­ti­lan. Oh­jauk­sen ja kaa­su­pol­ki­men vas­te muut­tuu va­li­tun oh­jel­man mu­kaan. GSi:ssä on myös eri­tyi­nen com­pe­ti­ti­on-tila, joka ak­ti­voi­daan ajon­va­kau­tuk­sen pai­nik­keel­la. Kak­sois­pai­nal­lus an­taa tai­ta­val­le kul­jet­ta­jal­le li­sää va­paut­ta ja kyt­kee luis­to­nes­ton pois.

Voi­man­siir­ron Twins­ter-ne­li­ve­to­jär­jes­tel­mä älyk­kääl­lä voi­man­ja­ol­la on ihan­ne­pa­ri GSi:n sport-alus­tal­le. Tä­män seg­men­tis­sään ai­nut­laa­tui­sen jär­jes­tel­män taka-ak­se­lin ta­saus­pyö­räs­tö on kor­vat­tu kah­del­la mo­ni­le­vy­kyt­ki­mel­lä, joil­la sää­de­tään mo­lem­pien ta­ka­pyö­rien vään­tö­mo­ment­tia yk­si­löl­li­ses­ti se­kun­nin mur­to-osis­sa. Ajo­ti­lan­tees­ta riip­pu­en pyö­rien kiih­ty­vyys on yk­si­löl­li­nen, olo­suh­teis­ta ja tien pin­nas­ta riip­pu­mat­ta.

Ope­lin ke­hit­tä­mä ur­hei­luis­tuin

Ope­lin AGR-ser­ti­fi­oi­dus­sa ur­hei­luis­tui­mes­sa on kaik­ki In­sig­ni­an par­hais­ta is­tui­mis­ta tu­tut omi­nai­suu­det. Is­tui­men omi­nai­suu­det vii­meis­te­lee kor­kea sel­kä­no­ja in­teg­roi­dul­la pään­tu­el­la. Va­lit­ta­va­na on kak­si pre­mium-nah­ka­ver­hous­ta hil­li­tyl­lä GSi-lo­gol­la sel­kä­no­jas­sa.

Is­kuun val­mis­tau­tu­vaa ku­nin­gas­kob­raa muis­tut­ta­van is­tui­men pi­tuut­ta, sy­vyyt­tä, is­tuin­tyy­nyä ja sel­kä­no­jan kal­lis­tus­ta sää­de­tään säh­köl­lä. Nel­jään suun­taan sää­det­tä­vän ris­ti­se­län­tu­en il­ma­tyy­ny­jä sää­de­tään myös säh­köl­lä. Kaik­ki nämä sää­döt voi­daan tal­len­taa muis­tiin – vain is­tui­no­san pi­tuus on sää­det­tä­vä kä­sin. Tuu­le­tus ja läm­mi­tys on in­teg­roi­tu sekä is­tui­no­saan et­tä sel­kä­no­jaan. Li­säk­si kul­jet­ta­ja voi naut­tia se­län hie­ron­nas­ta.

Ben­sa­ko­nei­nen In­sig­nia GSi mak­saa Grand Sport -ver­si­o­na 54 316 eu­roa ja Sports Tou­rer -far­ma­ri­na 56 145 eu­roa. Die­se­lin läh­tö­hin­nat ovat 56 570 ja 58 050 eu­roa.

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Audi on uudistanut omaa hybriditeknologiaansa

Audi on uudistanut omaa hybriditeknologiaansa

Audi

Audin MHEV Plus -teknologia: uuden sukupolven hybridi

Auto Bild.Uutiset
Audi on uudistanut omaa hybriditeknologiaansa

Audi on uudistanut omaa hybriditeknologiaansa

Audi

Audin MHEV Plus -teknologia: uuden sukupolven hybridi

Auto Bild.Uutiset
Erityisen hienon näköinen khaki-koriväri sekä koriin tyylikkäästi sulautuvat linjat herättävät huomiota urheilullisuudellaan.

Erityisen hienon näköinen khaki-koriväri sekä koriin tyylikkäästi sulautuvat linjat herättävät huomiota urheilullisuudellaan.

Juha Peltonen

Koeajossa Mazda 3 2.0 M Hybrid e-Skyactiv X Nagisa MT: Erikoista tekniikkaa

Auto Bild.Koeajot
Erityisen hienon näköinen khaki-koriväri sekä koriin tyylikkäästi sulautuvat linjat herättävät huomiota urheilullisuudellaan.

Erityisen hienon näköinen khaki-koriväri sekä koriin tyylikkäästi sulautuvat linjat herättävät huomiota urheilullisuudellaan.

Juha Peltonen

Koeajossa Mazda 3 2.0 M Hybrid e-Skyactiv X Nagisa MT: Erikoista tekniikkaa

Auto Bild.Koeajot

Lähes puolet suomalaisista huolissaan kotiseutunsa liikenteestä

Auto Bild.Uutiset

Lähes puolet suomalaisista huolissaan kotiseutunsa liikenteestä

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU