Insignia GSi:n saa myös Sports Tourer -farmarina.
Opelin uusi Insignia GSi sai hinnat
Pian Suomeen saapuvan Opel Insignia GSi -sporttimallin ennakkomyynti on käynnistynyt. Sekä Grand Sport- että Sports Tourer -korimallina saatavan GSi:n hinnat alkavat 54 316 eurosta.
Insignia GSi jatkaa Opelin GSi-mallien pitkää perinnettä, joka alkoi vuonna 1984 Manta GSi:stä ja Kadett GSi:stä. Insignia GSi:n hauskuus piilee muun muassa sen älykkäällä voimanjaolla varustetussa nelivetojärjestelmässä, dynaamiseksi säädetyssä alustassa, Brembon optimoiduissa jarruissa ja Michelinin erikoisrenkaissa. Uutta 8-portaista automaattia voidaan käyttää ohjauspyörän siivekkeillä.
Tehokkaat turbomoottorit
Opel on varustanut uuden Insignia GSi:n huippumoottorilla: 2,0-litrainen tuplaturbodiesel (NEDC-polttoaineenkulutus yhdistetty 7,3 l/100 km, yhdistetty CO2-päästö 192 g/km) tuottaa tehoa 210 hevosvoimaa käyntinopeudella 4 000 r/min ja vaikuttavan 480 Nm:n vääntömomentin 1 500 minuuttikierroksella.
GSi Grand Sport BiTurbo kiihtyy satasen nopeuteen 7,8 sekunnissa, ja sen huippunopeus on 233 km/h.
Tehokkaan turboahdetun bensiinimoottorin haluava voi valita 260-hevosvoimaisen 2,0-litraisen (NEDC-kulutus yhdistetty 8,6–8,7 l/100 km, yhdistetty CO2-päästö 197–199 g/km). Bensakoneen suurin vääntömomentti on 400 Nm käyntinopeusalueella 2 500–4 000 r/min, kiihtyvyys 0–100 km/h 7,3 sekuntia huippunopeus 250 km/h.
FlexRide-alusta ja neliveto älykkäällä voimanjaolla
Lyhyemmät jouset madaltavat GSi:tä perusversioon verrattuna kymmenen milliä. Vakiovarustukseen kuuluva sähkösäätöinen FlexRide-alusta mukauttaa iskunvaimentimet ja ohjauksen sekunnin murto-osissa; ohjainlaite muuttaa myös kaasupolkimen vastetta ja kahdeksanportaisen automaattivaihteiston vaihtamispisteitä.
Kuljettaja voi valita normaaliasetuksen sijaan tour- tai sport-ajotilan. Ohjauksen ja kaasupolkimen vaste muuttuu valitun ohjelman mukaan. GSi:ssä on myös erityinen competition-tila, joka aktivoidaan ajonvakautuksen painikkeella. Kaksoispainallus antaa taitavalle kuljettajalle lisää vapautta ja kytkee luistoneston pois.
Voimansiirron Twinster-nelivetojärjestelmä älykkäällä voimanjaolla on ihannepari GSi:n sport-alustalle. Tämän segmentissään ainutlaatuisen järjestelmän taka-akselin tasauspyörästö on korvattu kahdella monilevykytkimellä, joilla säädetään molempien takapyörien vääntömomenttia yksilöllisesti sekunnin murto-osissa. Ajotilanteesta riippuen pyörien kiihtyvyys on yksilöllinen, olosuhteista ja tien pinnasta riippumatta.
Opelin kehittämä urheiluistuin
Opelin AGR-sertifioidussa urheiluistuimessa on kaikki Insignian parhaista istuimista tutut ominaisuudet. Istuimen ominaisuudet viimeistelee korkea selkänoja integroidulla pääntuella. Valittavana on kaksi premium-nahkaverhousta hillityllä GSi-logolla selkänojassa.
Iskuun valmistautuvaa kuningaskobraa muistuttavan istuimen pituutta, syvyyttä, istuintyynyä ja selkänojan kallistusta säädetään sähköllä. Neljään suuntaan säädettävän ristiseläntuen ilmatyynyjä säädetään myös sähköllä. Kaikki nämä säädöt voidaan tallentaa muistiin – vain istuinosan pituus on säädettävä käsin. Tuuletus ja lämmitys on integroitu sekä istuinosaan että selkänojaan. Lisäksi kuljettaja voi nauttia selän hieronnasta.
Bensakoneinen Insignia GSi maksaa Grand Sport -versiona 54 316 euroa ja Sports Tourer -farmarina 56 145 euroa. Dieselin lähtöhinnat ovat 56 570 ja 58 050 euroa.
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Uusi Morgan Plus Four: Lisää ajodynamiikkaa – tietenkin alkuperäisessä hengessä
Toyota: Julkaisi tarkastuskampanjan
Ford Mustang täyttää tänään 60 vuotta: Eurooppaan tulossa uusia Mustang-malleja ja tilauskirjat on avattu
Mitsubishi Outlander esiteltiin vuonna 2001: Eurooppaan saapuva uusin Mitsubishi Outlander PHEV viitoittaa mallin neljättä sukupolvea
Auto-Kilta: Aloittaa Kia- ja Mitsubishi-merkkien automyynnin ja -huollon
Tesla Model Y Long Range Rear-Wheel Drive: Toimintamatka 600 kilometriä
Uusi Opel Frontera: Tilava ja hauska SUV on saatavilla myös täyssähköisenä
Auto Bild 5/2024 on kaupoissa
Kia EV6: Malliston uusi Business-versio suunnataan erityisesti työsuhdeautoilijoille
Audi Q6 e-tron: Audin tähän mennessä edistyksellisin sähköauto saapui Suomeen
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
KOEAJOT
Koeajossa Škoda Enyaq Coupé RS 80 iV: Ensimmäinen laatuaan
Koeajossa Renault Arkana E-Tech Full Hybrid 145 E-Tech Engineered: Terävä täyshybridi
Koeajossa BMW i4 eDrive40 Charged Plus: Kuljettajan mielitietty
Koeajossa DS 7 E-Tense 360 4x4 Plug-in Hybrid Opera Business A: Huomattavat valot
Koeajossa Jeep Compass PHEV 4xe 240 hv Trailhawk: Haukkana kadulla
Koeajossa BMW 2-sarjan Active Tourer: Jalokivi perheautoksi
Koeajossa Volkswagen Arteon Shooting Brake R-Line 1.4 TSI eHybrid: Tyyliä ja muotoa
Koeajossa Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV Takumi: Vetokykyinen lataushybridi
Koeajossa Nissan Ariya 87 kWh Evolve 2WD 20" Alloys: Hienostunutta sähköajoa
Koeajossa Volkswagen Polo GTI 2.0 TSI 152 kW: Houkutteleva tehopakkaus
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
FOKUS MEDIA
Estelonin uusi mestariteos
Phono-aste lineaarisella vaihevasteella
T+A:n transmissiolinjakaiutin
Yksiöstä Puu-Vallilassa tuli remontissa raikas kaksio
Goldmundin uusi trio
Uusi haastaja
Trianglen uusi Borea
OePhi Tanskasta
Virtaohjattu kuulokevahvistin
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
UUTTA
Uusi Morgan Plus Four: Lisää ajodynamiikkaa – tietenkin alkuperäisessä hengessä
Toyota: Julkaisi tarkastuskampanjan
Ford Mustang täyttää tänään 60 vuotta: Eurooppaan tulossa uusia Mustang-malleja ja tilauskirjat on avattu
Mitsubishi Outlander esiteltiin vuonna 2001: Eurooppaan saapuva uusin Mitsubishi Outlander PHEV viitoittaa mallin neljättä sukupolvea
Auto-Kilta: Aloittaa Kia- ja Mitsubishi-merkkien automyynnin ja -huollon
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
KOEAJOT
Koeajossa Škoda Enyaq Coupé RS 80 iV: Ensimmäinen laatuaan
Koeajossa Renault Arkana E-Tech Full Hybrid 145 E-Tech Engineered: Terävä täyshybridi
Koeajossa BMW i4 eDrive40 Charged Plus: Kuljettajan mielitietty
Koeajossa DS 7 E-Tense 360 4x4 Plug-in Hybrid Opera Business A: Huomattavat valot
Koeajossa Jeep Compass PHEV 4xe 240 hv Trailhawk: Haukkana kadulla
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
Kaupallinen yhteistyö
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Toyota: Julkaisi tarkastuskampanjan
Ford Mustang täyttää tänään 60 vuotta: Eurooppaan tulossa uusia Mustang-malleja ja tilauskirjat on avattu
Mitsubishi Outlander esiteltiin vuonna 2001: Eurooppaan saapuva uusin Mitsubishi Outlander PHEV viitoittaa mallin neljättä sukupolvea
Auto-Kilta: Aloittaa Kia- ja Mitsubishi-merkkien automyynnin ja -huollon
Tesla Model Y Long Range Rear-Wheel Drive: Toimintamatka 600 kilometriä
Uusi Opel Frontera: Tilava ja hauska SUV on saatavilla myös täyssähköisenä
Kia EV6: Malliston uusi Business-versio suunnataan erityisesti työsuhdeautoilijoille
Audi Q6 e-tron: Audin tähän mennessä edistyksellisin sähköauto saapui Suomeen
Tätä hirviötä et kohtaa kadulla: 730-hevosvoimaista pirulaista valmistetaan ainoastaan 62 kappaletta!
Renault Captur uudistui: Muuttui sukunäköiseksi Renaultin uusimpien mallien kanssa
LUETUIMMAT
Koeajossa Škoda Enyaq Coupé RS 80 iV: Ensimmäinen laatuaan
Hyundai Santa Fe: Viidennen sukupolven mallistossa täysin uusi ulkonäkö
Audi Q6 e-tron: Audin tähän mennessä edistyksellisin sähköauto saapui Suomeen
Kääk! Autoilijoille luvassa radikaali hintayllätys: Lisävarusteet ja osa muista autojen varusteista kuukausimaksullisiksi 1.1. 2025 alkaen
Koeajossa Renault Arkana E-Tech Full Hybrid 145 E-Tech Engineered: Terävä täyshybridi
Värikäs Fiat 600 -mallisto hinnoiteltiin Suomessa: Tarjolla sekä hybridinä että täyssähköautona
Uusi Opel Frontera: Tilava ja hauska SUV on saatavilla myös täyssähköisenä
Volkswagen ID.3 GTX ja ID.7 GTX Tourer: Kaksi nopeaa huippuversiota lanseerattiin - mukaan lukien kaikkien aikojen tehokkain Volkswagen-farmari
Mitsubishi Outlander esiteltiin vuonna 2001: Eurooppaan saapuva uusin Mitsubishi Outlander PHEV viitoittaa mallin neljättä sukupolvea
Mitsubishi Outlander PHEV: Esiteltiin kansainväliselle medialle Suomessa
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN