Uuteen Peugeot 3008 SUV:hen on nyt tarjolla kaksi eri lataushybridivaihtoehtoa sekä kolme bensiini- ja kaksi dieselmoottoria.

Uuteen Peugeot 3008 SUV:hen on nyt tarjolla kaksi eri lataushybridivaihtoehtoa sekä kolme bensiini- ja kaksi dieselmoottoria.

Peugeot 3008: Uusi keulamuotoilu ja LED-takavalot

Designiltaan uudistunut Peugeot 3008 SUV saa myös uusia korinvärejä sekä tyylikkään Black Pack -varustelun.

Auto Bild.Uutiset

Peu­ge­ot 3008:n uu­si, ke­hyk­se­tön etu­sä­leik­kö sym­bo­loi mo­der­nim­paa tyy­liä. Ur­hei­lul­lis­ta il­met­tä ko­ros­ta­vat uu­det, kiil­tä­vän mus­tat il­ma­not­to­au­kot sekä maa­lat­tu as­tin­suo­ja, jot­ka on in­teg­roi­tu mal­liin uu­te­na li­sät­tyyn etu­pus­ku­riin, ja jot­ka ovat mu­ka­na jo edul­li­sim­mas­ta va­rus­te­lu­ver­si­os­ta al­ka­en.

GT-ver­sio on va­rus­tet­tu eri­tyi­sel­lä skaa­lau­tu­val­la etu­sä­lei­köl­lä, joka ko­ros­taa GT-ver­si­oi­den ar­vo­kas­ta il­met­tä.

Etu­a­jo­va­lot on muo­toil­tu uu­del­leen. Um­pi­ot jat­ku­vat ikään kuin sa­pe­li­ham­paan muo­dos­sa päi­vä­a­jo­va­loik­si. Kaik­ki ver­si­ot pi­tä­vät va­ki­o­na si­säl­lään LED-tek­no­lo­gi­an..

GT-ver­si­oi­den Full LED -ajo­va­lot tar­jo­a­vat vie­lä­kin kor­ke­a­ta­soi­sem­paa tek­no­lo­gi­aa sekä erot­tu­vam­paa il­met­tä kaar­re­a­jo­va­lo­jen var­mis­ta­es­sa nä­ky­vyy­den kaar­teis­sa 90 km/h no­peu­teen saak­ka.

Su­mu­va­lot kor­vaa­va, Full LED -ajo­va­loi­hin yh­dis­tet­ty “Fog­gy Mode” –toi­min­to him­men­tää koh­taa­mis­va­lot ta­ka­su­mu­va­lo­jen ak­ti­voi­tu­es­sa.

Uu­det Full LED –tek­no­lo­gi­aa hyö­dyn­tä­vät, lei­jo­nan kyn­nen raa­pai­sua muis­tut­ta­vat 3D-ta­ka­va­lot (kos­kee myös pe­ruu­tus­va­lo­ja) li­sää­vät näyt­tä­vyyt­tä. Suun­ta­vil­kut toi­mi­vat dy­naa­mi­ses­ti.

Uu­teen Peu­ge­ot 3008 SUV:hen on uu­sia ko­rin­vä­re­jä Ce­le­bes Blue sekä Ver­ti­go Blue jo tut­tu­jen vä­rien li­säk­si. Li­säk­si GT-ver­si­on tun­nis­te on saa­nut uu­den il­meen.

Kor­kein­ta mah­dol­lis­ta vii­meis­te­lyä kai­paa­vil­le asi­ak­kail­le on tar­jol­la sä­väyt­tä­vä ja ele­gant­ti uu­si Black Pack -li­sä­va­rus­te mal­lis­ton kor­keim­piin GT-va­rus­te­ta­soi­hin.

Black Pack muut­taa tum­mem­mak­si use­at mal­lin muo­toi­lu­e­le­men­tit, ku­ten mui­den mu­as­sa etu­sä­lei­kön, lei­jo­na­lo­gon, mal­li­tun­nuk­set ja 19” ke­vyt­me­tal­li­van­teet.

Uu­si ko­ro­tet­tu va­rus­te­lun taso al­le­vii­va­taan en­tis­tä­kin laa­duk­kaam­mik­si ja hou­kut­te­le­vam­mik­si päi­vit­ty­neil­lä si­sä­ti­lo­jen ver­hoi­lu­vaih­to­eh­doil­la.

Laa­tua ko­ros­te­taan en­ti­ses­tään myös uu­sil­la ylel­li­sil­lä yk­si­tyis­koh­dil­la, ku­ten uu­del­la, tum­mal­la leh­mus­puu­ko­ris­te­lul­la sekä kro­mi­ko­ris­tei­sel­la ik­ku­na­na­vaus­pai­nik­keel­la GT-ver­si­ois­sa.

Uu­dis­tu­nut Peu­ge­ot i-Cock­pit® -oh­jaa­mo

Peu­ge­ot i-Cock­pit® -oh­jaa­mo on to­teu­tet­tu en­tis­tä­kin ny­ky­ai­kai­sem­mak­si ja kor­ke­a­ta­soi­sem­mak­si: 12.3 tuu­man di­gi­taa­li­nen mit­ta­ris­to on täy­sin muun­nel­ta­vis­sa ja per­so­noi­ta­vis­sa. Nyt se on myös va­rus­tet­tu "Nor­mal­ly Black" –näy­töl­lä, jon­ka kor­ke­a­ta­soi­nen vä­rien tois­to te­kee sii­tä erit­täin käyt­tä­jäys­tä­väl­li­sen.

Uu­si HD-kos­ke­tus­näyt­tö on kas­va­nut 10” ko­koon ja sen al­ta löy­tyy seit­se­män näyt­tä­vää tog­g­le switch -oh­jain­ta, joil­la sää­de­tään kul­jet­ta­jal­le tär­keim­piä mu­ka­vuus­toi­min­to­ja: ra­dio, il­mas­toin­ti, myös ää­ni­oh­jauk­sel­la toi­mi­va 3D-na­vi­goin­ti, au­ton ase­tuk­set, pu­he­lin, mo­bii­li­so­vel­luk­set sekä hä­tä­vil­kut.

La­taus­hyb­ri­di­ver­si­ot pi­tä­vät si­säl­lään oman oh­jai­men säh­köl­lä ajoon liit­ty­vien toi­min­to­jen oh­jaa­mi­sek­si.

Kaik­ki au­to­maat­ti­vaih­tei­set Peu­ge­ot 3008:n polt­to­moot­to­ri­ver­si­ot si­säl­tä­vät nyt va­ki­o­na kes­ki­kon­so­liin si­joi­te­tun ajo­ti­lan va­lin­ta­kyt­ki­men, jol­la kul­jet­ta­ja voi va­li­ta Nor­mal-, Ur­hei­lu tai Eco-ajo­ti­lo­jen vä­lil­lä.

La­taus­hyb­ri­di­ver­si­ois­sa ajo­ti­lan va­lin­ta­kyt­ki­mel­lä va­li­taan vas­taa­vas­ti joko Elect­ric-ajo­ta­pa (ole­tuk­se­na pääl­lä käyn­nis­tet­tä­es­sä) tai Hyb­rid- / Ur­hei­lu- / 4WD- ajo­ti­la (ne­li­ve­to HYB­RID4 300 ver­si­os­sa).

'

Äly­käs­tä tek­no­lo­gi­aa

Uu­teen Peu­ge­ot 3008 SUV:n on nyt saa­ta­va­na vii­mei­sim­mät ajo­a­vus­tin­jär­jes­tel­mät, ku­ten:

Night Vi­si­on -hä­mä­rä­nä­kö­jär­jes­tel­mä, joka on ai­nut­laa­tui­nen kom­pak­tien SUV-mal­lien ko­ko­luo­kas­sa. Jär­jes­tel­mä ha­vait­see au­ton eteen liik­ku­vat elä­vät olen­not ku­ten ja­lan­kul­ki­jat tai eläi­met yö­ai­kaan tai huo­nois­sa sää­o­lo­suh­teis­sa pit­kiä va­lo­ja pi­dem­mäl­le, 200-250 met­rin pää­hän au­tos­ta. Inf­ra­pu­na­ku­va esi­te­tään di­gi­taa­li­mit­ta­ris­ton ruu­dus­sa. Va­rus­te on eri­no­mai­nen lisä tur­val­li­seen ajoon Suo­men ajo-olo­suh­teis­sa. (li­sä­va­rus­te)

Mu­kau­tu­va va­ki­on­peu­den­sää­din Stop & Go –toi­min­nol­la (EAT8-au­to­maat­ti­vaih­teis­ton yh­tey­des­sä) käyn­nis­tää moot­to­rin au­to­maat­ti­ses­ti, mi­kä­li au­to on ol­lut py­säh­ty­nee­nä al­le kol­men se­kun­nin ajan. Muus­sa ta­pauk­ses­sa vain ke­vyt kaa­su­pol­ki­men pai­nal­lus tai oh­jaus­pyö­rän kään­tö­lii­ke käyn­nis­tää toi­min­non uu­des­taan. Tar­jol­la osa­na Drive As­sist Plus -va­rus­te­pa­ket­tia.

Ajo­lin­ja-avus­tin (yh­dis­tet­ty­nä va­ki­o­no­peu­den­sää­ti­men Stop & Go -toi­min­toon) oh­jaa au­toa nou­dat­ta­maan kul­jet­ta­jan toi­vo­maa si­jain­tia ajo­lin­jal­la. Kuu­luu osa­na Drive As­sist Plus -va­rus­te­pa­ket­tiin.

Uu­sim­man su­ku­pol­ven au­to­maat­ti­nen hä­tä­jar­ru­tus­toi­min­to ha­vait­see ja­lan­kul­ki­jat ja pyö­räi­li­jät niin päi­vi­sin kuin öi­sin 5–140 km/h no­peu­del­la ajet­ta­es­sa ver­si­os­ta riip­pu­en. Si­säl­tää tör­mäys­va­roit­ti­men.

Laa­jen­net­tu lii­ken­ne­merk­kien tun­nis­tus (stop, kiel­let­ty ajo­suun­ta, ohi­tus­kiel­to).

Luon­nol­li­ses­ti Peu­ge­ot 3008 SUV:iin ovat yhä tar­jol­la täy­del­li­nen va­li­koi­ma ajo­a­vus­tin­jär­jes­tel­miä:

Mu­kau­tu­va va­ki­o­no­peu­den­sää­din Stop & Go -toi­min­nol­la. Ajo­e­täi­syys edel­lä aja­vaan ajo­neu­voon sää­det­tä­vis­sä.

Vi­si­o­park 1 180° pe­ruu­tus­ka­me­ral­la

Vi­si­o­park 2 360° etu- ja pe­ruu­tus­ka­me­ral­la

Park As­sist, ak­tii­vi­nen py­sä­köin­ti­a­vus­tin niin vi­no­py­sä­köin­tiin kuin ka­dun­var­si­py­sä­köin­tiin

Ak­tii­vi­nen kais­ta­vah­ti ta­hat­to­man kais­ta­ny­li­tyk­sen ha­vait­se­mi­sek­si ja ajo­lin­jan kor­jaa­mi­sek­si

Kul­jet­ta­jan vi­reys­ti­lan val­von­ta tark­kai­lee kul­jet­ta­jan vi­reys­ti­laa pit­kil­lä ajo­mat­koil­la, yli 65 km/h no­peu­des­sa, ana­ly­soi­den oh­jaus­pyö­rän mik­ro­liik­kei­tä

Au­to­maat­ti­nen kau­ko­va­lo­a­vus­tin

No­peus­ra­joi­tus­lii­ken­ne­merk­kien tun­nis­tus ja suo­si­tus

Ak­tii­vi­nen kat­ve­a­vus­tin (ajo­lin­jan kor­jauk­sel­la) 12 km/h no­peu­des­ta al­ka­en

Grip Cont­rol -ajo­hal­lin­ta­jär­jes­tel­mä nel­jäl­lä ajo­ti­la­vaih­to­eh­dol­la (Nor­mal, Snow, Mud, Sand)

Hill As­sist Des­cent Cont­rol (HADC) var­mis­taa au­ton tur­val­li­sen hal­lin­nan jyr­kis­sä mäis­sä

Hands free -ta­ka­luu­kun avaus ja­lan­hei­lau­tuk­sel­la

Kak­si­o­sai­nen avau­tu­va la­si­kat­to

Mo­ni­pis­te­hie­ron­ta etuis­tui­mis­sa

Säh­köi­nen kä­si­jar­ru

Äly­pu­he­li­mis­ta on tul­lut tär­keä osa jo­ka­päi­väis­tä elä­määm­me, niin myös uu­des­sa Peu­ge­ot 3008 SUV:ssa. In­for­maa­tio on siir­ret­tä­vis­sä kos­ke­tus­näy­töl­le Mir­rorSc­reen –toi­min­toon yh­teen­so­pi­vien Ap­p­le CarP­lay™ ja And­roid Au­to™ -so­vel­lus­ten avul­la. Pu­he­li­men la­taa­mi­nen on­nis­tuu lan­gat­to­man la­tau­sa­se­man li­säk­si myös etuo­san USB-liit­ti­mel­lä ja kah­den uu­den USB-liit­ti­men avul­la ta­ka­na.

Uu­si Peu­ge­ot 3008 SUV on mah­dol­lis­ta va­rus­taa 515 W: huip­pu­luo­kan Fo­cal® Hifi–jär­jes­tel­mäl­lä ää­ni­nau­tin­non mak­si­moi­mi­sek­si. Yk­si­tyis­koh­ta­na mai­nit­ta­koon, et­tä kai­ut­ti­mien suo­ja­le­vyt ovat nyt be­le­min prons­sin vä­ri­set.

Moot­to­ri­vaih­to­eh­dot

La­dat­ta­vat hyb­ri­di­moot­to­rit sym­bo­loi­vat Peu­ge­o­tin fi­lo­so­fi­aa, joka tar­jo­aa asi­ak­kaal­le täy­den va­lin­nan va­pau­den. Uu­teen Peu­ge­ot 3008 SUV:hen on nyt tar­jol­la kak­si eri la­taus­hyb­ri­di­vaih­to­eh­toa:

HYB­RID4 300 e-EAT8 / ne­li­ve­to / CO2-pääs­töt 29 g/km, toi­min­ta­mat­ka täys­säh­köl­lä 59 km (WLTP)

HYB­RID 225 e-EAT8 / etu­ve­to / CO2-pääs­töt 30 g/km, toi­min­ta­mat­ka täys­säh­köl­lä 56 km (WLTP)

Te­ho­kas ja suo­ri­tus­ky­kyi­nen HYB­RID4 300 e-EAT8 -ver­sio on ke­hi­tet­ty yh­dis­tä­mäl­lä 200 hv (147 kW) Pu­re­Tech-moot­to­ri kah­teen säh­kö­moot­to­riin: toi­nen 110 hv (81 kW) te­hoi­nen si­joi­tet­tu­na etu­ak­se­lil­le yh­dis­tet­ty­nä e-EAT8-au­to­maat­ti­vaih­teis­toon ja toi­nen 112 hv (83 kW) te­hoi­nen moot­to­ri si­joi­tet­tu­na taka-ak­se­lil­le.

Ne­li­ve­to, joka toi­mii myös 100% säh­köl­lä ajet­ta­es­sa, tar­jo­aa en­tis­tä­kin pa­rem­man ve­to­ky­vyn haas­teel­li­ses­sa maas­tos­sa tai ke­lis­sä. Pi­to­ky­ky on moit­tee­ton niin mä­räl­lä, mu­tai­sel­la kuin lu­mi­sel­la­kin tien­pin­nal­la te­hon ja­kau­tu­es­sa säh­köi­ses­ti ta­sai­ses­ti kai­kil­le nel­jäl­le pyö­räl­le.

225 hv (165kW) te­hoi­ses­sa etu­ve­toi­ses­sa HYB­RID-ver­si­os­sa on yh­dis­tet­ty 180 hv (132kW) te­hoi­nen Pu­re­Tech-moot­to­ri 110 hv (80kW) te­hoi­seen säh­kö­moot­to­riin ja e-EAT8 -au­to­maat­ti­vaih­teis­toon.

Mo­lem­mat ver­si­ot ovat ra­ken­net­tu Ef­fi­cient Mo­du­lar Plat­form (EMP2) –pe­rus­ra­ken­teen pääl­le ja hyö­ty­vät jou­si­tuk­sen mo­ni­var­si­tu­en­nas­ta, joka tuo ajo­mu­ka­vuu­teen täy­del­li­sen ta­sa­pai­non mu­ka­vuu­den ja ajoi­lon vä­lil­le. Kaik­ki tämä on to­teu­tet­tu si­ten, et­tä mat­kus­ta­mo- ja ta­va­ra­ti­lat ovat py­sy­neet en­ti­sen suu­rui­si­na.

Li­tium-io­ni­ak­ku on 13,2 kW te­hoi­nen ja au­to­la­tu­ri on 7,4 kW.

Li­säk­si uu­teen Peu­ge­ot 3008 SUV:hen on tar­jol­la kol­me eri te­hois­ta ben­sii­ni­moot­to­ria ja kak­si vaih­to­eh­tois­ta die­sel­moot­to­ria, pääs­töil­tään al­ka­en 129 g/km. Moot­to­rit ovat Eu­ro6-nor­min mu­kai­sia ja WLTP-mit­taus­ta­val­la hy­väk­syt­ty­jä.

Ben­sii­ni­moot­to­rei­na ovat 3-sy­lin­te­ri­set, 1,2-lit­rai­set Pu­re­Tech 130 ja Pu­re­Tech 130 EAT8 -au­to­maat­ti­vaih­teis­to sekä 4-sy­lin­te­ri­nen, 1,6-lit­rai­set Pu­re­Tech 180 EAT8-au­to­maat­ti­vaih­teis­to.

Die­sel-vaih­to­eh­toi­na ovat 4-sy­lin­te­ri­set, 1,5-lit­rai­nen Blu­eH­Di 130 EAT8 -au­to­maat­ti­vaih­teis­tol­la ja Blu­eH­Di 180 EAT8 -au­to­maat­ti­vaih­teis­to

Peu­ge­o­tin säh­köi­nen maa­il­ma:

Uu­den, la­dat­ta­val­la hyb­ri­di­moot­to­ril­la va­rus­te­tun Peu­ge­ot 3008 SUV:n os­ta­jil­le on tar­jol­la laa­ja va­li­koi­ma pal­ve­lui­ta:

Eri la­taus­vaih­to­eh­dot niin ko­to­na kuin työ­pai­kal­la (suko-pis­to­ke, Wal­l­box-ko­ti­la­tau­sa­se­ma tai jul­ki­nen la­taus)

Suo­mes­sa la­taus­hyb­ri­di­mal­lin li­sä­va­rus­teek­si on han­kit­ta­vis­sa ko­ti­la­tau­sa­se­ma We­bas­to Pure 3,6 22 kW. Va­rus­te si­säl­tää la­tau­sa­se­man pe­ru­sa­sen­nuk­sen

My­Peu­ge­ot® äly­pu­he­lin­so­vel­luk­ses­ta tai na­vi­goin­nin näyt­tö­ruu­dul­ta voi:

* Oh­jel­moi­da esi­läm­mi­tyk­sen, joka mu­ka­vuu­den li­säk­si mah­dol­lis­taa täy­den akun toi­min­ta­mat­kan hyö­dyn­tä­mi­sen, kun ajo­ak­kua ei tar­vit­se hyö­dyn­tää mat­kus­ta­mon tai akun op­ti­maa­li­sen läm­pö­ti­lan saa­vut­ta­mi­seen

* Tark­kail­la, oh­jel­moi­da, käyn­nis­tää tai kes­keyt­tää akun la­tauk­sen

Va­rus­te­ta­so­ja on kol­me eri­lais­ta Ac­ti­ve, Al­lu­re ja GT ja ne ovat päi­vit­ty­neet en­tis­tä kat­ta­vam­mik­si:

Ac­ti­ve: Mir­ror screen / Säh­köi­ses­ti tait­tu­vat ul­ko­pei­lit / Etu­tut­ka ja Vi­si­o­Park-pe­ruu­tus­ka­me­ra

Varustetasoja on kolme erilaista Active, Allure ja GT ja ne ovat päivittyneet entistä kattavammiksi.

Varustetasoja on kolme erilaista Active, Allure ja GT ja ne ovat päivittyneet entistä kattavammiksi.

Al­lu­re: 18” ke­vyt­me­tal­li­van­teet / Sä­vy­la­sit / Sa­fe­ty Plus -pa­ket­ti / Na­vi­goin­ti 10" näy­töl­lä / PET-ver­hoi­lu kan­gas-/kei­no­nah­ka­ver­hoi­lu/ Avai­me­ton käyn­nis­tys ja lu­ki­tus / Kat­to­kai­teet / Liu­ku­va Alas tait­tu­va etu­mat­kus­ta­jan is­tuin + Tun­nel­ma­va­lais­tus ja teks­tii­li­ko­ris­teet ko­je­lau­das­sa

GT: Black Di­a­mond -kat­to / As­sist Plus drive pack / Full LED -ajo­va­lot / PET-Al­can­ta­ra® -ver­hoi­lu

Kau­pun­ki­o­lois­sa 10,7 m kään­tö­sä­de te­kee au­ton hal­lin­nas­ta huo­le­ton­ta. Uu­si PEU­GE­OT

3008 SUV saa­puu Eu­roo­pan mark­ki­noil­le vuo­den 2020 lo­pul­la ja vuo­den lo­pus­sa se tul­laan nä­ke­mään en­sim­mäis­tä ker­taa myös Suo­mes­sa.

Mal­li val­mis­te­taan Rans­kas­sa, Grou­pe PSA:n teh­taal­la Soc­haux’ssa.

Suo­men en­nak­ko­hin­nat al­ka­vat 29 373 eu­ros­ta (Peu­ge­ot 3008 Ac­ti­ve Pu­re­Tech 130).

Peug­ge­ot-leh­dis­tö­tie­do­te / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Kuplavolkkari 75 vuoden takaa

Kuplavolkkari 75 vuoden takaa

K-Auto

K-Auto tuo uutuuksia ja klassikoita AUTO 25 & Mobility -tapahtumaan – paikalla ennen­nä­ke­mät­tömiä uutuusmalleja ja myös yksi Suomen ensimmäisistä Kuplista!

Auto Bild.Uutiset
Kuplavolkkari 75 vuoden takaa

Kuplavolkkari 75 vuoden takaa

K-Auto

K-Auto tuo uutuuksia ja klassikoita AUTO 25 & Mobility -tapahtumaan – paikalla ennen­nä­ke­mät­tömiä uutuusmalleja ja myös yksi Suomen ensimmäisistä Kuplista!

Auto Bild.Uutiset

Tällainen on kuudennen sukupolven Toyota RAV4 - Suomeen ensi vuonna

Auto Bild.Uutiset

Tällainen on kuudennen sukupolven Toyota RAV4 - Suomeen ensi vuonna

Auto Bild.Uutiset
K-Lataus laajenee vauhdilla.

K-Lataus laajenee vauhdilla.

K-Auto

K-Lataus ja yrity­sau­toi­lu­jätti Drivalia merkittävään yhteistyöhön

Auto Bild.Uutiset
K-Lataus laajenee vauhdilla.

K-Lataus laajenee vauhdilla.

K-Auto

K-Lataus ja yrity­sau­toi­lu­jätti Drivalia merkittävään yhteistyöhön

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU