Uuteen Peugeot 3008 SUV:hen on nyt tarjolla kaksi eri lataushybridivaihtoehtoa sekä kolme bensiini- ja kaksi dieselmoottoria.
Peugeot 3008: Uusi keulamuotoilu ja LED-takavalot
Designiltaan uudistunut Peugeot 3008 SUV saa myös uusia korinvärejä sekä tyylikkään Black Pack -varustelun.
Peugeot 3008:n uusi, kehyksetön etusäleikkö symboloi modernimpaa tyyliä. Urheilullista ilmettä korostavat uudet, kiiltävän mustat ilmanottoaukot sekä maalattu astinsuoja, jotka on integroitu malliin uutena lisättyyn etupuskuriin, ja jotka ovat mukana jo edullisimmasta varusteluversiosta alkaen.
GT-versio on varustettu erityisellä skaalautuvalla etusäleiköllä, joka korostaa GT-versioiden arvokasta ilmettä.
Etuajovalot on muotoiltu uudelleen. Umpiot jatkuvat ikään kuin sapelihampaan muodossa päiväajovaloiksi. Kaikki versiot pitävät vakiona sisällään LED-teknologian..
GT-versioiden Full LED -ajovalot tarjoavat vieläkin korkeatasoisempaa teknologiaa sekä erottuvampaa ilmettä kaarreajovalojen varmistaessa näkyvyyden kaarteissa 90 km/h nopeuteen saakka.
Sumuvalot korvaava, Full LED -ajovaloihin yhdistetty “Foggy Mode” –toiminto himmentää kohtaamisvalot takasumuvalojen aktivoituessa.
Uudet Full LED –teknologiaa hyödyntävät, leijonan kynnen raapaisua muistuttavat 3D-takavalot (koskee myös peruutusvaloja) lisäävät näyttävyyttä. Suuntavilkut toimivat dynaamisesti.
Uuteen Peugeot 3008 SUV:hen on uusia korinvärejä Celebes Blue sekä Vertigo Blue jo tuttujen värien lisäksi. Lisäksi GT-version tunniste on saanut uuden ilmeen.
Korkeinta mahdollista viimeistelyä kaipaaville asiakkaille on tarjolla säväyttävä ja elegantti uusi Black Pack -lisävaruste malliston korkeimpiin GT-varustetasoihin.
Black Pack muuttaa tummemmaksi useat mallin muotoiluelementit, kuten muiden muassa etusäleikön, leijonalogon, mallitunnukset ja 19” kevytmetallivanteet.
Uusi korotettu varustelun taso alleviivataan entistäkin laadukkaammiksi ja houkuttelevammiksi päivittyneillä sisätilojen verhoiluvaihtoehdoilla.
Laatua korostetaan entisestään myös uusilla ylellisillä yksityiskohdilla, kuten uudella, tummalla lehmuspuukoristelulla sekä kromikoristeisella ikkunanavauspainikkeella GT-versioissa.
Uudistunut Peugeot i-Cockpit® -ohjaamo
Peugeot i-Cockpit® -ohjaamo on toteutettu entistäkin nykyaikaisemmaksi ja korkeatasoisemmaksi: 12.3 tuuman digitaalinen mittaristo on täysin muunneltavissa ja personoitavissa. Nyt se on myös varustettu "Normally Black" –näytöllä, jonka korkeatasoinen värien toisto tekee siitä erittäin käyttäjäystävällisen.
Uusi HD-kosketusnäyttö on kasvanut 10” kokoon ja sen alta löytyy seitsemän näyttävää toggle switch -ohjainta, joilla säädetään kuljettajalle tärkeimpiä mukavuustoimintoja: radio, ilmastointi, myös ääniohjauksella toimiva 3D-navigointi, auton asetukset, puhelin, mobiilisovellukset sekä hätävilkut.
Lataushybridiversiot pitävät sisällään oman ohjaimen sähköllä ajoon liittyvien toimintojen ohjaamiseksi.
Kaikki automaattivaihteiset Peugeot 3008:n polttomoottoriversiot sisältävät nyt vakiona keskikonsoliin sijoitetun ajotilan valintakytkimen, jolla kuljettaja voi valita Normal-, Urheilu tai Eco-ajotilojen välillä.
Lataushybridiversioissa ajotilan valintakytkimellä valitaan vastaavasti joko Electric-ajotapa (oletuksena päällä käynnistettäessä) tai Hybrid- / Urheilu- / 4WD- ajotila (neliveto HYBRID4 300 versiossa).
'
Älykästä teknologiaa
Uuteen Peugeot 3008 SUV:n on nyt saatavana viimeisimmät ajoavustinjärjestelmät, kuten:
Night Vision -hämäränäköjärjestelmä, joka on ainutlaatuinen kompaktien SUV-mallien kokoluokassa. Järjestelmä havaitsee auton eteen liikkuvat elävät olennot kuten jalankulkijat tai eläimet yöaikaan tai huonoissa sääolosuhteissa pitkiä valoja pidemmälle, 200-250 metrin päähän autosta. Infrapunakuva esitetään digitaalimittariston ruudussa. Varuste on erinomainen lisä turvalliseen ajoon Suomen ajo-olosuhteissa. (lisävaruste)
Mukautuva vakionpeudensäädin Stop & Go –toiminnolla (EAT8-automaattivaihteiston yhteydessä) käynnistää moottorin automaattisesti, mikäli auto on ollut pysähtyneenä alle kolmen sekunnin ajan. Muussa tapauksessa vain kevyt kaasupolkimen painallus tai ohjauspyörän kääntöliike käynnistää toiminnon uudestaan. Tarjolla osana Drive Assist Plus -varustepakettia.
Ajolinja-avustin (yhdistettynä vakionopeudensäätimen Stop & Go -toimintoon) ohjaa autoa noudattamaan kuljettajan toivomaa sijaintia ajolinjalla. Kuuluu osana Drive Assist Plus -varustepakettiin.
Uusimman sukupolven automaattinen hätäjarrutustoiminto havaitsee jalankulkijat ja pyöräilijät niin päivisin kuin öisin 5–140 km/h nopeudella ajettaessa versiosta riippuen. Sisältää törmäysvaroittimen.
Laajennettu liikennemerkkien tunnistus (stop, kielletty ajosuunta, ohituskielto).
Luonnollisesti Peugeot 3008 SUV:iin ovat yhä tarjolla täydellinen valikoima ajoavustinjärjestelmiä:
Mukautuva vakionopeudensäädin Stop & Go -toiminnolla. Ajoetäisyys edellä ajavaan ajoneuvoon säädettävissä.
Visiopark 1 180° peruutuskameralla
Visiopark 2 360° etu- ja peruutuskameralla
Park Assist, aktiivinen pysäköintiavustin niin vinopysäköintiin kuin kadunvarsipysäköintiin
Aktiivinen kaistavahti tahattoman kaistanylityksen havaitsemiseksi ja ajolinjan korjaamiseksi
Kuljettajan vireystilan valvonta tarkkailee kuljettajan vireystilaa pitkillä ajomatkoilla, yli 65 km/h nopeudessa, analysoiden ohjauspyörän mikroliikkeitä
Automaattinen kaukovaloavustin
Nopeusrajoitusliikennemerkkien tunnistus ja suositus
Aktiivinen katveavustin (ajolinjan korjauksella) 12 km/h nopeudesta alkaen
Grip Control -ajohallintajärjestelmä neljällä ajotilavaihtoehdolla (Normal, Snow, Mud, Sand)
Hill Assist Descent Control (HADC) varmistaa auton turvallisen hallinnan jyrkissä mäissä
Hands free -takaluukun avaus jalanheilautuksella
Kaksiosainen avautuva lasikatto
Monipistehieronta etuistuimissa
Sähköinen käsijarru
Älypuhelimista on tullut tärkeä osa jokapäiväistä elämäämme, niin myös uudessa Peugeot 3008 SUV:ssa. Informaatio on siirrettävissä kosketusnäytölle MirrorScreen –toimintoon yhteensopivien Apple CarPlay™ ja Android Auto™ -sovellusten avulla. Puhelimen lataaminen onnistuu langattoman latausaseman lisäksi myös etuosan USB-liittimellä ja kahden uuden USB-liittimen avulla takana.
Uusi Peugeot 3008 SUV on mahdollista varustaa 515 W: huippuluokan Focal® Hifi–järjestelmällä ääninautinnon maksimoimiseksi. Yksityiskohtana mainittakoon, että kaiuttimien suojalevyt ovat nyt belemin pronssin väriset.
Moottorivaihtoehdot
Ladattavat hybridimoottorit symboloivat Peugeotin filosofiaa, joka tarjoaa asiakkaalle täyden valinnan vapauden. Uuteen Peugeot 3008 SUV:hen on nyt tarjolla kaksi eri lataushybridivaihtoehtoa:
HYBRID4 300 e-EAT8 / neliveto / CO2-päästöt 29 g/km, toimintamatka täyssähköllä 59 km (WLTP)
HYBRID 225 e-EAT8 / etuveto / CO2-päästöt 30 g/km, toimintamatka täyssähköllä 56 km (WLTP)
Tehokas ja suorituskykyinen HYBRID4 300 e-EAT8 -versio on kehitetty yhdistämällä 200 hv (147 kW) PureTech-moottori kahteen sähkömoottoriin: toinen 110 hv (81 kW) tehoinen sijoitettuna etuakselille yhdistettynä e-EAT8-automaattivaihteistoon ja toinen 112 hv (83 kW) tehoinen moottori sijoitettuna taka-akselille.
Neliveto, joka toimii myös 100% sähköllä ajettaessa, tarjoaa entistäkin paremman vetokyvyn haasteellisessa maastossa tai kelissä. Pitokyky on moitteeton niin märällä, mutaisella kuin lumisellakin tienpinnalla tehon jakautuessa sähköisesti tasaisesti kaikille neljälle pyörälle.
225 hv (165kW) tehoisessa etuvetoisessa HYBRID-versiossa on yhdistetty 180 hv (132kW) tehoinen PureTech-moottori 110 hv (80kW) tehoiseen sähkömoottoriin ja e-EAT8 -automaattivaihteistoon.
Molemmat versiot ovat rakennettu Efficient Modular Platform (EMP2) –perusrakenteen päälle ja hyötyvät jousituksen monivarsituennasta, joka tuo ajomukavuuteen täydellisen tasapainon mukavuuden ja ajoilon välille. Kaikki tämä on toteutettu siten, että matkustamo- ja tavaratilat ovat pysyneet entisen suuruisina.
Litium-ioniakku on 13,2 kW tehoinen ja autolaturi on 7,4 kW.
Lisäksi uuteen Peugeot 3008 SUV:hen on tarjolla kolme eri tehoista bensiinimoottoria ja kaksi vaihtoehtoista dieselmoottoria, päästöiltään alkaen 129 g/km. Moottorit ovat Euro6-normin mukaisia ja WLTP-mittaustavalla hyväksyttyjä.
Bensiinimoottoreina ovat 3-sylinteriset, 1,2-litraiset PureTech 130 ja PureTech 130 EAT8 -automaattivaihteisto sekä 4-sylinterinen, 1,6-litraiset PureTech 180 EAT8-automaattivaihteisto.
Diesel-vaihtoehtoina ovat 4-sylinteriset, 1,5-litrainen BlueHDi 130 EAT8 -automaattivaihteistolla ja BlueHDi 180 EAT8 -automaattivaihteisto
Peugeotin sähköinen maailma:
Uuden, ladattavalla hybridimoottorilla varustetun Peugeot 3008 SUV:n ostajille on tarjolla laaja valikoima palveluita:
Eri latausvaihtoehdot niin kotona kuin työpaikalla (suko-pistoke, Wallbox-kotilatausasema tai julkinen lataus)
Suomessa lataushybridimallin lisävarusteeksi on hankittavissa kotilatausasema Webasto Pure 3,6 22 kW. Varuste sisältää latausaseman perusasennuksen
MyPeugeot® älypuhelinsovelluksesta tai navigoinnin näyttöruudulta voi:
* Ohjelmoida esilämmityksen, joka mukavuuden lisäksi mahdollistaa täyden akun toimintamatkan hyödyntämisen, kun ajoakkua ei tarvitse hyödyntää matkustamon tai akun optimaalisen lämpötilan saavuttamiseen
* Tarkkailla, ohjelmoida, käynnistää tai keskeyttää akun latauksen
Varustetasoja on kolme erilaista Active, Allure ja GT ja ne ovat päivittyneet entistä kattavammiksi:
Active: Mirror screen / Sähköisesti taittuvat ulkopeilit / Etututka ja VisioPark-peruutuskamera
Varustetasoja on kolme erilaista Active, Allure ja GT ja ne ovat päivittyneet entistä kattavammiksi.
Allure: 18” kevytmetallivanteet / Sävylasit / Safety Plus -paketti / Navigointi 10" näytöllä / PET-verhoilu kangas-/keinonahkaverhoilu/ Avaimeton käynnistys ja lukitus / Kattokaiteet / Liukuva Alas taittuva etumatkustajan istuin + Tunnelmavalaistus ja tekstiilikoristeet kojelaudassa
GT: Black Diamond -katto / Assist Plus drive pack / Full LED -ajovalot / PET-Alcantara® -verhoilu
Kaupunkioloissa 10,7 m kääntösäde tekee auton hallinnasta huoletonta. Uusi PEUGEOT
3008 SUV saapuu Euroopan markkinoille vuoden 2020 lopulla ja vuoden lopussa se tullaan näkemään ensimmäistä kertaa myös Suomessa.
Malli valmistetaan Ranskassa, Groupe PSA:n tehtaalla Sochaux’ssa.
Suomen ennakkohinnat alkavat 29 373 eurosta (Peugeot 3008 Active PureTech 130).
Peuggeot-lehdistötiedote / Juha Peltonen
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Koeajossa Citroën Berlingo Van BlueHDi 130 XL EAT8: Tavarajuna
Vaihtoautokauppojen valikoimissa on isot erot
Suomen vanhin autolehti, Moottori, viettää 100-vuotisjuhliaan
Opel palauttaa dieselvoimalinjan Zafira-mallistoon
Täysin uusi Nissan LEAF jopa 622 km toimintamatkalla ja huipputeknologioilla
Kahden testin huippumenestyjä: Continentalin kitkarenkaat vakuuttavat jälleen
Polestarin rekisteröinnit kasvoivat tammi-syyskuussa globaalisti 36% ja Suomessa 132%
Hyundai IONIQ 9:n myynti alkaa
Saako auton pysäköidä tien varteen, jos se on poistettu liikennekäytöstä?
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
... Lisää
KOEAJOT
Koeajossa Citroën Berlingo Van BlueHDi 130 XL EAT8: Tavarajuna
Koeajossa Volkswagen Passat Variant Elegance Business 1.5 eTSI 110 kW (150 hv) DSG: Vain farkkuna
Koeajossa BMW iX2 xDrive30: Kokoisekseen taloudellinen
Koeajossa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition: Lisää paukkua
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Plug-in Hybrid Premiere Edition: Kiitettävästi sähköllä
Koeajossa Alfa Romeo Stelvio 2.0 Q4 AT8 Tributo Italiano: Italialainen ylistys
Koeajossa BYD Seal Excellence AWD: Urheilullista tyyliä Kiinasta
Koeajossa Mercedes-Benz CLE 300 4Matic A: Aito klassinen coupé
Koeajossa Mazda MX-30 R-EV Edition R: Männät kiertävät, sähkö liikuttaa
Koeajossa Fiat 600e 54 kWh La Prima Edizione: Hintavaa hauskuutta
... Lisää
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
... Lisää
FOKUS MEDIA
Olkielementtitalo rakennettiin Billnäsin maalaismaisemiin
Haussa oli "pieni autiotupa", mutta löytyikin yli 400-neliöinen vanha talo
AVA Groupille uusi johto
TADilta ensimmäisen integroitu vahvistin
Cayinilta uusi sielukas esi- ja päätevahvistin
Uusi mies ohjaksissa
Ripolisubbari laajakaistaelementille
Fezz Audion uusi putkikuulokevahvistin
Trianglen uusi ulkokaiutin
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
UUTTA
Koeajossa Citroën Berlingo Van BlueHDi 130 XL EAT8: Tavarajuna
Vaihtoautokauppojen valikoimissa on isot erot
Suomen vanhin autolehti, Moottori, viettää 100-vuotisjuhliaan
Opel palauttaa dieselvoimalinjan Zafira-mallistoon
Täysin uusi Nissan LEAF jopa 622 km toimintamatkalla ja huipputeknologioilla
KOEAJOT
Koeajossa Citroën Berlingo Van BlueHDi 130 XL EAT8: Tavarajuna
Koeajossa Volkswagen Passat Variant Elegance Business 1.5 eTSI 110 kW (150 hv) DSG: Vain farkkuna
Koeajossa BMW iX2 xDrive30: Kokoisekseen taloudellinen
Koeajossa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition: Lisää paukkua
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Plug-in Hybrid Premiere Edition: Kiitettävästi sähköllä
... Lisää
FOKUS MEDIA
Olkielementtitalo rakennettiin Billnäsin maalaismaisemiin
Haussa oli "pieni autiotupa", mutta löytyikin yli 400-neliöinen vanha talo
AVA Groupille uusi johto
TADilta ensimmäisen integroitu vahvistin
Cayinilta uusi sielukas esi- ja päätevahvistin
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
LUETUINTA JUURI NYT
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Vaihtoautokauppojen valikoimissa on isot erot
Suomen vanhin autolehti, Moottori, viettää 100-vuotisjuhliaan
Opel palauttaa dieselvoimalinjan Zafira-mallistoon
Täysin uusi Nissan LEAF jopa 622 km toimintamatkalla ja huipputeknologioilla
Kahden testin huippumenestyjä: Continentalin kitkarenkaat vakuuttavat jälleen
Polestarin rekisteröinnit kasvoivat tammi-syyskuussa globaalisti 36% ja Suomessa 132%
Hyundai IONIQ 9:n myynti alkaa
Saako auton pysäköidä tien varteen, jos se on poistettu liikennekäytöstä?
Maailmalla ja Suomessa suosituin auton väri on harmaa
... Lisää uutisia
LUETUIMMAT
Uudet voimalinjat Dacia Dusterille
Kahden testin huippumenestyjä: Continentalin kitkarenkaat vakuuttavat jälleen
Mazda lanseeraa uuden sähkömaasturinsa, ensi vuonna Eurooppaan – ”Unelma-auto”
Täysin uusi sähköinen GLC ensi-illassa Münchenissa: Uusi aikakausi Mercedes-Benzille
Mercedes-Benz tekee pikalatauksista entistä nopeampia: 600 kW:n latausteho saatavana jo ensi vuonna
Tällainen on uusi Kia Stonic
Mazda julkaisi täysin uuden CX-5:n hinnat
Norjassa hurja sähköautojen myyntiennätys
Hyundai IONIQ 9:n myynti alkaa
Volkswagen esittelee ID. CROSS -konseptiauton, uusi sähköautomalli pienempään kokoluokkaan
YHTEISTYÖSSÄ
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: LAKI LEHTONEN
Yrittääkö auton myyjä vetäytyä vastuusta? Tunne käytetyn auton takuun ja virhevastuun erot
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: YHDISTELYLAINA
Uusi vai käytetty auto? Yhdistelylaina voi ratkaista tilanteen
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: SILTARAHA.FI
Pidä yrityksesi liikkeessä – joustava autorahoitus auttaa
Kilpailuta autolaina – voit löytää sopivan koron lainallesi
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ