Polestarin kumppanuus Circulorin kanssa käsittää nyt kaliumalumiinisilikaatin lohkoketjujäljitettävyyden Polestar 2:n akuissa jäljitettävän koboltin lisäksi.
Polestar
Polestar 2: Useita kestävään kehitykseen, tekniikkaan ja muotoiluun liittyviä uudistuksia
Uudistuksista mainittakoon mm. pienempi CO2e-jalanjälki alumiinikomponenttien louhinnassa ja tuotannossa käytettävän uusiutuvan energian ansiosta, sekä suurempi akkukapasiteetti ja nopeammat latausajat Standard range Single motor -versiolle.
Polestar 2 -mallia uudistetaan ilmastovaikutuksiin ja läpinäkyvyyteen liittyvillä toimilla sekä muotoilua ja tekniikkaa parantavilla päivityksillä, jotka tarjoavat uutta visuaalista ilmettä ja lisää tehoa.
Polestarin pääjohtaja Thomas Ingenlath kertoo seuraavaa:
“Olemme käyneet läpi Polestar 2:n valmistukseen liittyviä materiaaleja ja prosesseja ja esitelleet uudistuksia, jotka pienentävät tämän palkitun mallin ilmastovaikutusta ja tehostavat materiaalien jäljitettävyyttä. Nämä ovat tärkeitä lisäyksiä, joilla voimme parantaa autoja niiden elinkaaren aikana – eikä vain toiminnallisuuden ja muotoilun osalta vaan myös kestävän kehityksen ja hiilijalanjäljen suhteen.”
Polestarin kumppanuus Circulorin kanssa käsittää nyt kaliumalumiinisilikaatin lohkoketjujäljitettävyyden Polestar 2:n akuissa jäljitettävän koboltin lisäksi.
Lohkoketjuteknologian ansiosta Polestar voi jäljittää riskimateriaaleja materiaalin lähteestä valmiiseen tuotteeseen.
Polestar 2 Standard range Single motor -mallin akun kennokemiaa on parannettu, ja akun kapasiteetti on kasvanut 69 kWh:iin. Tämä on pidentänyt toimintamatkaa (nyt jopa 474 km WLTP), nopeuttanut lataamista (nyt jopa 130 kW DC) ja lisännyt moottorin tehoa (170 kW).
Kaikkien versioiden akkukotelon uusi alumiinialusta vähentää CO2e-päästöjä 750 kg autoa kohti, koska komponentin alumiini on hankittu uusiutuvaa energiaa käyttäviltä sulatoilta.
Polestarin kestävän kehityksen johtaja Fredrika Klarén sanoo:
“Haluamme päivityksessämme keskittyä parannuksiin, joilla on nopea myönteinen vaikutus kestävään kehitykseen – sen sijaan, että turvautuisimme perinteisiin elinkaaren puolivälin facelifteihin. Tuotteiden optimointiohjelmat ovat yleisiä autoteollisuudessa, mutta lähestymme niitä laajemmin yhdistämällä ne myös CO2e-vähennysohjelmiin.”
“Ensimmäinen pilottiohjelma on otettu käyttöön, ja siinä vanteiden alumiini korvataan vähähiilisellä alumiinilla, joka on tuotettu uusiutuvaa energiaa käyttämällä. Odotamme tämän vähentävän CO2e-päästöjä 600 kg Polestar 2 -autoa kohti vuoden jälkimmäisellä puoliskolla. Yhdessä akkualustan alumiiniin tehtyjen parannusten kanssa uskomme kokonaisvähennyksen olevan noin 1 350 kg autoa kohti.”
Polestar
Muotoilulliset uudistukset antavat kaikille Polestar 2 -versioille uutta ilmettä. Polestarin strategiana on käyttää sisätiloissa enemmän uusiutuvia, kierrätettäviä ja kierrätettyjä materiaaleja ja tarjota aina kasvipohjainen verhoiluvaihtoehto.
Polestar 2:een on lisäksi saatavilla valinnainen nappanahkaverhoilu, jolla on paremmat ympäristölliset ominaisuudet.
“Edellytämme, että kaiken Polestarin tuotteissa käytettävän nahan on täytettävä tiukimmat eläinten hyvinvointiin ja Five Freedoms -periaatteeseen* liittyvät vaatimukset, minkä lisäksi sen on oltava täysin jäljitettävää ja kromitonta”, Fredrika Klarén jatkaa. “Uusi nahkatoimittajamme Bridge of Weir täyttää nämä vaatimuksemme**.”
Muotoiluun ja ominaisuuksiin liittyviä uudistuksia ovat:
• Uudet korivärit: Space (korvaa Void-värin) ja Jupiter (korvaa Moon-värin)
• Magnesium on nyt maksuton vakioväri
• Uusi 19-tuumaisten vakiovanteiden ja 20-tuumaisten lisävarustevanteiden muotoilu
• Uusi Zinc-väri tuuletetulle nappanahkaverhoilulle (korvaa Barley-värin), saatavilla uuden Light Ash -koristuksen kanssa (korvaa Reconstructed Wood -koristuksen)
• Irrotettava panoraamalasikaton aurinkosuoja (saatavilla myös Polestar Extras -verkkokaupasta kesäkuun 2022 puolivälistä alkaen kaikkiin Polestar 2 -autoihin, joissa on lasikatto)
• Suorituskykyä lisäävä ohjelmistopäivitys, joka tarjoaa enimmäistehoksi 350 kW ja -väännöksi 680 Nm, sisältyy nyt Performance-pakettiin Euroopassa
Lämpöpumpun (sisältyy Plus-pakettiin) optimaalista lämpötila-aluetta on parannettu, ja se on nyt -7 °C … 25 °C
• Edistyksellinen matkustamosuodatin ja uusittu sisätilojen hiukkasanturi uuden sovelluksen kera puhdistavat ulkoilmaa ja parantavat merkittävästi matkustamon ilmanlaatua (Plus-paketti)
Uusittujen Polestar 2 -mallien tilauskirjat ovat avautuneet osoitteessa Polestar.com, ja toimitusten odotetaan alkavan syyskuussa 2022.
Hinnat starttaavat Polestar 2 Standard range Single motorin 46 900 eurosta. Vastaavasti toisessa laidassa Polestar 2 Long range Dual motor maksaa alkaen 55 900 euroa.
Polestar-lehdistötiedote / Juha Peltonen
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
Nissan Qashqain uusi CMF-C-perusrakenne, jonka valmistuksessa on käytetty entistä enemmän suurlujuusterästä, pystyy sitomaan törmäyksen voimat ennen kuin ne saavuttavat matkustamon.
Nissan
Nissan Qashqain uusi CMF-C-perusrakenne, jonka valmistuksessa on käytetty entistä enemmän suurlujuusterästä, pystyy sitomaan törmäyksen voimat ennen kuin ne saavuttavat matkustamon.
Nissan
Opel Combo-e Life on saatavissa kahtena koripituutena (4,40 m ja XL 4,75 m), joko 5- tai 7-paikkaisena, sekä varustettuna joko yhdellä tai kahdella liukuovella.
Opel
Opel Combo-e Life on saatavissa kahtena koripituutena (4,40 m ja XL 4,75 m), joko 5- tai 7-paikkaisena, sekä varustettuna joko yhdellä tai kahdella liukuovella.
Opel
Togg valmistetaan täysin käyttäjäkeskeisellä lähestymistavalla.
Togg
Togg valmistetaan täysin käyttäjäkeskeisellä lähestymistavalla.
Togg
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
SsangYong Torres: Tulevan katumaasturin ensimmäiset teaser-kuvat julkistettiin
Auto Bild 7/2022 kaupoissa
Premium-SUV Alfa Romeo Tonale: Jo yli 4000 ennakkovarausta ja 1000 tilausta Euroopassa
Polestar: Sijoittaa erittäin nopeaa lataustekniikkaa kehittävään StoreDotiin ja saa käyttöönsä kehittynyttä akkuteknologiaa
Autojen "Mona Lisa": 1955 Mercedes-Benz 300 SLR Coupé huutokaupattiin maailmanennätyshintaan 135 miljoonaa euroa – myyntitulot menivät hyväntekeväisyysrahastolle
Nichols N1A: Tästä huippusuunnittelijan automallista tuskin olet kuullut!
Škoda Auto: Aloitti MEB-akustojen tuotannon Mladá Boleslavin päätehtaallaan
Volkswagen ID.5: Lanseeraus Suomessa kesäkuussa – mukana nopeammin saatava FastLane-mallisto
Lexus UX: Uudistuneet autot Suomessa lokakuussa
Abarth 695 Tributo 131 Rally: Kunniapainos
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
KOEAJOT
Koeajossa Ford Mustang Mach-E: Sähköponi nelistää
Koeajossa Škoda Octavia Combi 1.4 TSI PHEV Style iV DSG: Vuoden Auto Suomessa 2021
Ensikoeajossa Toyota Hilux Double Cab 4WD 2.8D Invincible A: Terästetty metsävelho
Koeajossa Ford Explorer 3.0 V6 Ecoboost 457 hv PHEV AWD ST-Line: Näyttävä mahtijenkki
Koeajossa Mazda MX-30: Niukasti virtaa
Koeajossa Toyota Yaris 1.5 Hybrid Style: Taidolla uudistettu
Koeajossa Mercedes-Benz GLA 200d A Business: Aidon katumaasturin mitoissa
Koeajossa Peugeot 508 GT Hybrid 225 EAT8 PHEV: Lupauksen lunastus?
Koeajossa Renault Zoe: Yllätysten sähköauto
Koeajossa Suzuki Swift 1.2 Dualjet 4WD GLX 5MT Hybrid: Konstailematon neliveto
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
FOKUS MEDIA
Helsinkiläinen Anna Katariina hullaantui valtavaan huvilaan ja muutti Karjaalle
Revittele laatoilla: inspiroidu ideoista!
Kesän klassisin kuosi on reipas raita
Goldmundin massakaiutin
Voimakkaita tunteita ja puhdasta intohimoa
Marantz CD 60
Lähes optimaalinen kaiutin
Artekin toimitusjohtaja Anja Matilainen: "En siedä sekasotkua, vaan laitan kaiken mieluiten kaapinovien taakse"
Electrocompanietilta uusi pääte
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
UUTTA
SsangYong Torres: Tulevan katumaasturin ensimmäiset teaser-kuvat julkistettiin
Auto Bild 7/2022 kaupoissa
Premium-SUV Alfa Romeo Tonale: Jo yli 4000 ennakkovarausta ja 1000 tilausta Euroopassa
Polestar: Sijoittaa erittäin nopeaa lataustekniikkaa kehittävään StoreDotiin ja saa käyttöönsä kehittynyttä akkuteknologiaa
Autojen "Mona Lisa": 1955 Mercedes-Benz 300 SLR Coupé huutokaupattiin maailmanennätyshintaan 135 miljoonaa euroa – myyntitulot menivät hyväntekeväisyysrahastolle
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
KOEAJOT
Koeajossa Ford Mustang Mach-E: Sähköponi nelistää
Koeajossa Škoda Octavia Combi 1.4 TSI PHEV Style iV DSG: Vuoden Auto Suomessa 2021
Ensikoeajossa Toyota Hilux Double Cab 4WD 2.8D Invincible A: Terästetty metsävelho
Koeajossa Ford Explorer 3.0 V6 Ecoboost 457 hv PHEV AWD ST-Line: Näyttävä mahtijenkki
Koeajossa Mazda MX-30: Niukasti virtaa
5 VUOTTA SITTEN...
FOKUS MEDIA
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
Kaupallinen yhteistyö
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
SsangYong Torres: Tulevan katumaasturin ensimmäiset teaser-kuvat julkistettiin
Premium-SUV Alfa Romeo Tonale: Jo yli 4000 ennakkovarausta ja 1000 tilausta Euroopassa
Polestar: Sijoittaa erittäin nopeaa lataustekniikkaa kehittävään StoreDotiin ja saa käyttöönsä kehittynyttä akkuteknologiaa
Škoda Auto: Aloitti MEB-akustojen tuotannon Mladá Boleslavin päätehtaallaan
Volkswagen ID.5: Lanseeraus Suomessa kesäkuussa – mukana nopeammin saatava FastLane-mallisto
Lexus UX: Uudistuneet autot Suomessa lokakuussa
Abarth 695 Tributo 131 Rally: Kunniapainos
Volkswagen Amarok: Joko V6 tai 4-sylinterinen rivimoottori
BMW: Valitsi Goodyear EfficientGrip Performance 2 -renkaan täyssähköiseen iX-katumaasturiin
Seuraava Ford Mustang: Kahtena hybridimuunnoksena – mukana myös V8!
LUETUIMMAT
Lexus RZ 450e: Täyssähköinen nelivetoinen katumaasturi
Alfa Romeo Tonale: Tähdittää Astara Finlandin Stellantis-brändien toista vuosineljännestä
Classic Motorshow, Lahti 30.4.–1.5. 2022: Yli 400 ajoneuvoa!
Volkswagen ID.5: Lanseeraus Suomessa kesäkuussa – mukana nopeammin saatava FastLane-mallisto
Seuraava Ford Mustang: Kahtena hybridimuunnoksena – mukana myös V8!
Lexus UX: Uudistuneet autot Suomessa lokakuussa
Polestar 2: Useita kestävään kehitykseen, tekniikkaan ja muotoiluun liittyviä uudistuksia
Volkswagen Amarok: Joko V6 tai 4-sylinterinen rivimoottori
Tiesitkö: 1972-mallinen VW T2 -sähköpakettiauto toimi esikuvana VW ID.Buzzille!
Abarth 695 Tributo 131 Rally: Kunniapainos
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN