Uusien Macan-mallien tilauskirjat on jo avattu, ja toimitukset Suomeen alkavat lokakuussa 2021.
Porsche
Porsche Macan: Uudistui tehokkaammaksi ja virtaviivaisemmaksi
Porsche esittelee uuden Macanin, joka on entistäkin suorituskykyisempi ja virtaviivaisempi ja tarjoaa uudenlaisen hallintalaitekonseptin.
Kaikki kolme Porsche Macanin malliversiota ovat huomattavasti edeltäjiään tehokkaampia.
Menestyksekkään SUV-mallisarjan lippulaivamalli on urheilullinen Porsche Macan GTS, jonka 2,9-litrainen V6-tuplaturbomoottori kehittää tehoa nyt peräti 440 hv (324 kW) – 60 hv (44 kW) enemmän kuin aikaisemmassa mallissa.
Porschen GTS-malleille tyypillisen välittömän vasteen ansiosta Porsche Macan GTS kiihtyy 0–100 km/h 4,3 sekunnissa ja saavuttaa Sport Chrono -paketilla varustettuna 272 km/h huippunopeuden.
Myös Porsche Macan S -variantissa on nyt 2,9-litrainen tuplaturbo-V6, joka tuottaa tehoa 380 hv (280 kW), siis 26 hv (20 kW) enemmän kuin aikaisemmin, ja kiidättää auton pysähdyksistä 100 km/h nopeuteen 4,6 sekunnissa. Huippunopeus on 259 km/h.
Perustason Porsche Macanin voimanlähteenä on uusi nelisylinterinen turbomoottori, jonka suurin teho on 265 hv (195 kW).
Perusmallin kiihtyvyys 0–100 km/h on 6,2 sekuntia ja huippunopeus 232 km/h. Kaikkiin moottoreihin on yhdistetty 7-vaihteinen PDK-kaksoiskytkinvaihteisto ja Porsche Traction Management (PTM) nelivetojärjestelmä.
Optimoitu alusta ja GTS-malliin räätälöity uusi ilmajousitus
Porsche Macan-uutuusmallien jousituksen toiminta-alue on laaja, mikä takaa erinomaisen mukavuuden urheiluautomaisesta ajodynamiikasta tinkimättä. Alustaa on optimoitu entisestään, joten Porsche Macan reagoi nyt aiempaakin herkemmin ajo- ja tieolosuhteisiin ja antaa kuljettajalle vieläkin tarkemman palautteen ohjauspyörän kautta.
Porsche
Tämän lopputuloksen saavuttamiseksi alustan eri ominaisuudet, kuten PASM-aktiivijousituksen iskunvaimennusominaisuudet, on mukautettu erityisesti Macania varten. Järjestelmä säätää jokaisen pyörän iskunvaimennusta aktiivisesti koko ajan. PASM on lisävaruste perustason Porsche Macanissa, mutta kuuluu vakiovarusteluun S- ja GTS-malleissa.
Porsche Macan GTS erottuu nyt entistäkin selkeämmin muista malliversioista vakiovarustukseen kuuluvan urheilullisemman ilmajousituksen ansiosta (alusta 10 mm normaalia alempi).
Entistä suurempi jäykkyys (+ 10 % etuakselilla ja + 15 % taka-akselilla) takaa dynaamisen jousitustuntuman. Valinnainen GTS Sport -paketti parantaa auton dynaamista potentiaalia entisestään.
Se pitää sisällään 21-tuumaiset GT-vanteet, suorituskykyiset renkaat, Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) -järjestelmän ja Sport Chrono -paketin.
Entistäkin virtaviivaisempi ja urheilullisempi muotoilu
Porsche on terävöittänyt kompaktin SUV-mallinsa muotokieltä entisestään tarkasti harkituilla muutoksilla. Uudelleen muotoiltu keula korostaa Porsche Macanin leveyttä, joten auto on aiempaakin jykevämpi ilmestys kadulla.
Uudessa GTS-mallissa keulan keskiosa ja muita yksityiskohtia on maalattu mustiksi. Perän alaosaa on pyöristetty näyttävällä, huipputeknisen vaikutelman antavalla diffuusorilla. Auton takaosassa, keulassa ja lisävarusteena saatavissa kylkilistoissa on hyödynnetty uutta, kolmiulotteiselta näyttävää muotoilukonseptia. Dynaamisella PDLS-valojärjestelmällä varustetut led-ajovalot ja Sport Design -sivupeilit kuuluvat nyt kaikkien mallien vakiovarusteluun.
Uusi Porsche Macan on saatavissa yhteensä 14 eri korivärillä. Uusia sävyjä ovat Papaya Metallic ja Gentian Blue Metallic sekä GTS Sport -paketilla varustetun Porsche Macan GTS:n Python Green.
Porsche
Porsche Exclusive Manufakturin tarjoamat personointimahdollisuudet lisäävät merkittävästi Macan-malliston valinnanvaraa. Asiakas voi jopa räätälöidä korivärin itse toimittamansa värinäytteen mukaisesti.
Vakiovanteet ovat nyt aiempaa suuremmat: Porsche Macanissa niiden koko on vähintään 19 tuumaa, Porsche Macan S:ssä 20 tuumaa ja Porsche Macan GTS:ssä 21 tuumaa. Valikoimassa on nyt yhteensä seitsemän uutta vannemallia.
Uusi kosketusnäytöllinen keskikonsoli
Uuden Porsche Macanin ohjaamoa on parannettu huomattavasti modernin ja tyylikkäästi muotoillun keskikonsolin avulla. Auton toimintojen hallinta perustuu nyt kosketusnäyttöihin perinteisten painikkeiden sijaan. Tämä selkeyttää hallintalaitekonseptia huomattavasti.
Uusi, entistä lyhyempi vaihteenvalitsin on sijoitettu selkeästi järjestellyn säädinpaneelin keskelle. Kojelaudan yläosassa on nyt myös vakiovarusteena analoginen kello. Sisätiloihin on saatavissa uudenlaista väriä nahkaverhoilun ja kontrastitikkausten eri värivaihtoehdoilla, kuten Gentian Blue, Papaya tai Crayon.
Porsche Macan tarjoaa tuttuun tapaan monia online-toimintoja ja -palveluja vakiona. Niitä kaikkia voidaan ohjata Porsche Communication Management (PCM) tietoviihdejärjestelmän 10,9-tuumaisen teräväpiirtokosketusnäytön kautta tai äänikomennoilla.
Porsche
Porsche Macan-mallistoon on saatu nyt myös uusi monitoimiminen GT-urheiluohjauspyörä legendaarisesta 911-mallista.
Vain lippulaivamalliin saatavissa oleva GTS Sport -paketti sisältää ulkopuolen dynaamisten muotoiluelementtien ja mustien yksityiskohtien lisäksi myös eksklusiivisia sisätilojen lisävarusteita.
Niihin kuuluvat 18 suuntaan säädettävät urheiluistuimet, Carbon-sisäverhoilupaketti, Race-Tex-verhoilu ylimääräisillä nahkayksityiskohdilla, kontrastiväritikkaukset ja Python Green -sävyinen kirjailtu GTS-teksti.
Suomeen lokakuussa
Macanin maailmanlaajuinen kokonaismyynti on ylittänyt jo 600 000 auton rajan siitä lähtien, kun malli tuotiin markkinoille vuonna 2014. Macanilla on erityinen asema Porschen automallien joukossa siinä suhteessa, että noin 80 prosenttia kaikista Macanin ostajista on Porschen uusia asiakkaita.
Lisäksi naisten osuus Porsche Macanin ostajista on kasvanut johdonmukaisesti viime vuosina ja on tällä hetkellä suurempi kuin minkään muun Porschen automallin kohdalla. Kiinassa, joka on Porsche Macanin suurin markkina-alue, hieman alle 60 prosenttia ostajista on naisia.
Uusien Macan-mallien tilauskirjat on jo avattu, ja toimitukset Suomeen alkavat lokakuussa 2021.
Suomessa Macanin hinnat alkavat 100 582 eurosta, Macan S:n 121 199 eurosta ja Macan GTS:n 149 915 eurosta.
Porsche-lehdistötiedote / Juha Peltonen
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Koeajossa Citroën Berlingo Van BlueHDi 130 XL EAT8: Tavarajuna
Vaihtoautokauppojen valikoimissa on isot erot
Suomen vanhin autolehti, Moottori, viettää 100-vuotisjuhliaan
Opel palauttaa dieselvoimalinjan Zafira-mallistoon
Täysin uusi Nissan LEAF jopa 622 km toimintamatkalla ja huipputeknologioilla
Kahden testin huippumenestyjä: Continentalin kitkarenkaat vakuuttavat jälleen
Polestarin rekisteröinnit kasvoivat tammi-syyskuussa globaalisti 36% ja Suomessa 132%
Hyundai IONIQ 9:n myynti alkaa
Saako auton pysäköidä tien varteen, jos se on poistettu liikennekäytöstä?
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
... Lisää
KOEAJOT
Koeajossa Citroën Berlingo Van BlueHDi 130 XL EAT8: Tavarajuna
Koeajossa Volkswagen Passat Variant Elegance Business 1.5 eTSI 110 kW (150 hv) DSG: Vain farkkuna
Koeajossa BMW iX2 xDrive30: Kokoisekseen taloudellinen
Koeajossa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition: Lisää paukkua
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Plug-in Hybrid Premiere Edition: Kiitettävästi sähköllä
Koeajossa Alfa Romeo Stelvio 2.0 Q4 AT8 Tributo Italiano: Italialainen ylistys
Koeajossa BYD Seal Excellence AWD: Urheilullista tyyliä Kiinasta
Koeajossa Mercedes-Benz CLE 300 4Matic A: Aito klassinen coupé
Koeajossa Mazda MX-30 R-EV Edition R: Männät kiertävät, sähkö liikuttaa
Koeajossa Fiat 600e 54 kWh La Prima Edizione: Hintavaa hauskuutta
... Lisää
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
... Lisää
FOKUS MEDIA
Koti ja keittiön tunnelmallinen Taiteilijakodit-erikoislehti on ilmestynyt!
Ihmelapsi
Cabassen kotiteatterihelmet
AVIDin uusi Celsus
LampizatOrin uusi dac
Goldmundin uusi integroitu vahvistin
Hanan uusi lippulaiva
QUADille platinaa
Ripolisubbari laajakaistaelementille
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
UUTTA
Koeajossa Citroën Berlingo Van BlueHDi 130 XL EAT8: Tavarajuna
Vaihtoautokauppojen valikoimissa on isot erot
Suomen vanhin autolehti, Moottori, viettää 100-vuotisjuhliaan
Opel palauttaa dieselvoimalinjan Zafira-mallistoon
Täysin uusi Nissan LEAF jopa 622 km toimintamatkalla ja huipputeknologioilla
KOEAJOT
Koeajossa Citroën Berlingo Van BlueHDi 130 XL EAT8: Tavarajuna
Koeajossa Volkswagen Passat Variant Elegance Business 1.5 eTSI 110 kW (150 hv) DSG: Vain farkkuna
Koeajossa BMW iX2 xDrive30: Kokoisekseen taloudellinen
Koeajossa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition: Lisää paukkua
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Plug-in Hybrid Premiere Edition: Kiitettävästi sähköllä
... Lisää
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
LUETUINTA JUURI NYT
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Vaihtoautokauppojen valikoimissa on isot erot
Suomen vanhin autolehti, Moottori, viettää 100-vuotisjuhliaan
Opel palauttaa dieselvoimalinjan Zafira-mallistoon
Täysin uusi Nissan LEAF jopa 622 km toimintamatkalla ja huipputeknologioilla
Kahden testin huippumenestyjä: Continentalin kitkarenkaat vakuuttavat jälleen
Polestarin rekisteröinnit kasvoivat tammi-syyskuussa globaalisti 36% ja Suomessa 132%
Hyundai IONIQ 9:n myynti alkaa
Saako auton pysäköidä tien varteen, jos se on poistettu liikennekäytöstä?
Maailmalla ja Suomessa suosituin auton väri on harmaa
... Lisää uutisia
LUETUIMMAT
Uudet voimalinjat Dacia Dusterille
Kahden testin huippumenestyjä: Continentalin kitkarenkaat vakuuttavat jälleen
Mazda lanseeraa uuden sähkömaasturinsa, ensi vuonna Eurooppaan – ”Unelma-auto”
Täysin uusi sähköinen GLC ensi-illassa Münchenissa: Uusi aikakausi Mercedes-Benzille
Mercedes-Benz tekee pikalatauksista entistä nopeampia: 600 kW:n latausteho saatavana jo ensi vuonna
Tällainen on uusi Kia Stonic
Mazda julkaisi täysin uuden CX-5:n hinnat
Norjassa hurja sähköautojen myyntiennätys
Hyundai IONIQ 9:n myynti alkaa
Volkswagen esittelee ID. CROSS -konseptiauton, uusi sähköautomalli pienempään kokoluokkaan
YHTEISTYÖSSÄ
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: LAKI LEHTONEN
Yrittääkö auton myyjä vetäytyä vastuusta? Tunne käytetyn auton takuun ja virhevastuun erot
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: YHDISTELYLAINA
Uusi vai käytetty auto? Yhdistelylaina voi ratkaista tilanteen
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: SILTARAHA.FI
Pidä yrityksesi liikkeessä – joustava autorahoitus auttaa
Kilpailuta autolaina – voit löytää sopivan koron lainallesi
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ