Uusien Macan-mallien tilauskirjat on jo avattu, ja toimitukset Suomeen alkavat lokakuussa 2021.
Porsche
Porsche Macan: Uudistui tehokkaammaksi ja virtaviivaisemmaksi
Porsche esittelee uuden Macanin, joka on entistäkin suorituskykyisempi ja virtaviivaisempi ja tarjoaa uudenlaisen hallintalaitekonseptin.
Kaikki kolme Porsche Macanin malliversiota ovat huomattavasti edeltäjiään tehokkaampia.
Menestyksekkään SUV-mallisarjan lippulaivamalli on urheilullinen Porsche Macan GTS, jonka 2,9-litrainen V6-tuplaturbomoottori kehittää tehoa nyt peräti 440 hv (324 kW) – 60 hv (44 kW) enemmän kuin aikaisemmassa mallissa.
Porschen GTS-malleille tyypillisen välittömän vasteen ansiosta Porsche Macan GTS kiihtyy 0–100 km/h 4,3 sekunnissa ja saavuttaa Sport Chrono -paketilla varustettuna 272 km/h huippunopeuden.
Myös Porsche Macan S -variantissa on nyt 2,9-litrainen tuplaturbo-V6, joka tuottaa tehoa 380 hv (280 kW), siis 26 hv (20 kW) enemmän kuin aikaisemmin, ja kiidättää auton pysähdyksistä 100 km/h nopeuteen 4,6 sekunnissa. Huippunopeus on 259 km/h.
Perustason Porsche Macanin voimanlähteenä on uusi nelisylinterinen turbomoottori, jonka suurin teho on 265 hv (195 kW).
Perusmallin kiihtyvyys 0–100 km/h on 6,2 sekuntia ja huippunopeus 232 km/h. Kaikkiin moottoreihin on yhdistetty 7-vaihteinen PDK-kaksoiskytkinvaihteisto ja Porsche Traction Management (PTM) nelivetojärjestelmä.
Optimoitu alusta ja GTS-malliin räätälöity uusi ilmajousitus
Porsche Macan-uutuusmallien jousituksen toiminta-alue on laaja, mikä takaa erinomaisen mukavuuden urheiluautomaisesta ajodynamiikasta tinkimättä. Alustaa on optimoitu entisestään, joten Porsche Macan reagoi nyt aiempaakin herkemmin ajo- ja tieolosuhteisiin ja antaa kuljettajalle vieläkin tarkemman palautteen ohjauspyörän kautta.
Porsche
Tämän lopputuloksen saavuttamiseksi alustan eri ominaisuudet, kuten PASM-aktiivijousituksen iskunvaimennusominaisuudet, on mukautettu erityisesti Macania varten. Järjestelmä säätää jokaisen pyörän iskunvaimennusta aktiivisesti koko ajan. PASM on lisävaruste perustason Porsche Macanissa, mutta kuuluu vakiovarusteluun S- ja GTS-malleissa.
Porsche Macan GTS erottuu nyt entistäkin selkeämmin muista malliversioista vakiovarustukseen kuuluvan urheilullisemman ilmajousituksen ansiosta (alusta 10 mm normaalia alempi).
Entistä suurempi jäykkyys (+ 10 % etuakselilla ja + 15 % taka-akselilla) takaa dynaamisen jousitustuntuman. Valinnainen GTS Sport -paketti parantaa auton dynaamista potentiaalia entisestään.
Se pitää sisällään 21-tuumaiset GT-vanteet, suorituskykyiset renkaat, Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) -järjestelmän ja Sport Chrono -paketin.
Entistäkin virtaviivaisempi ja urheilullisempi muotoilu
Porsche on terävöittänyt kompaktin SUV-mallinsa muotokieltä entisestään tarkasti harkituilla muutoksilla. Uudelleen muotoiltu keula korostaa Porsche Macanin leveyttä, joten auto on aiempaakin jykevämpi ilmestys kadulla.
Uudessa GTS-mallissa keulan keskiosa ja muita yksityiskohtia on maalattu mustiksi. Perän alaosaa on pyöristetty näyttävällä, huipputeknisen vaikutelman antavalla diffuusorilla. Auton takaosassa, keulassa ja lisävarusteena saatavissa kylkilistoissa on hyödynnetty uutta, kolmiulotteiselta näyttävää muotoilukonseptia. Dynaamisella PDLS-valojärjestelmällä varustetut led-ajovalot ja Sport Design -sivupeilit kuuluvat nyt kaikkien mallien vakiovarusteluun.
Uusi Porsche Macan on saatavissa yhteensä 14 eri korivärillä. Uusia sävyjä ovat Papaya Metallic ja Gentian Blue Metallic sekä GTS Sport -paketilla varustetun Porsche Macan GTS:n Python Green.
Porsche
Porsche Exclusive Manufakturin tarjoamat personointimahdollisuudet lisäävät merkittävästi Macan-malliston valinnanvaraa. Asiakas voi jopa räätälöidä korivärin itse toimittamansa värinäytteen mukaisesti.
Vakiovanteet ovat nyt aiempaa suuremmat: Porsche Macanissa niiden koko on vähintään 19 tuumaa, Porsche Macan S:ssä 20 tuumaa ja Porsche Macan GTS:ssä 21 tuumaa. Valikoimassa on nyt yhteensä seitsemän uutta vannemallia.
Uusi kosketusnäytöllinen keskikonsoli
Uuden Porsche Macanin ohjaamoa on parannettu huomattavasti modernin ja tyylikkäästi muotoillun keskikonsolin avulla. Auton toimintojen hallinta perustuu nyt kosketusnäyttöihin perinteisten painikkeiden sijaan. Tämä selkeyttää hallintalaitekonseptia huomattavasti.
Uusi, entistä lyhyempi vaihteenvalitsin on sijoitettu selkeästi järjestellyn säädinpaneelin keskelle. Kojelaudan yläosassa on nyt myös vakiovarusteena analoginen kello. Sisätiloihin on saatavissa uudenlaista väriä nahkaverhoilun ja kontrastitikkausten eri värivaihtoehdoilla, kuten Gentian Blue, Papaya tai Crayon.
Porsche Macan tarjoaa tuttuun tapaan monia online-toimintoja ja -palveluja vakiona. Niitä kaikkia voidaan ohjata Porsche Communication Management (PCM) tietoviihdejärjestelmän 10,9-tuumaisen teräväpiirtokosketusnäytön kautta tai äänikomennoilla.
Porsche
Porsche Macan-mallistoon on saatu nyt myös uusi monitoimiminen GT-urheiluohjauspyörä legendaarisesta 911-mallista.
Vain lippulaivamalliin saatavissa oleva GTS Sport -paketti sisältää ulkopuolen dynaamisten muotoiluelementtien ja mustien yksityiskohtien lisäksi myös eksklusiivisia sisätilojen lisävarusteita.
Niihin kuuluvat 18 suuntaan säädettävät urheiluistuimet, Carbon-sisäverhoilupaketti, Race-Tex-verhoilu ylimääräisillä nahkayksityiskohdilla, kontrastiväritikkaukset ja Python Green -sävyinen kirjailtu GTS-teksti.
Suomeen lokakuussa
Macanin maailmanlaajuinen kokonaismyynti on ylittänyt jo 600 000 auton rajan siitä lähtien, kun malli tuotiin markkinoille vuonna 2014. Macanilla on erityinen asema Porschen automallien joukossa siinä suhteessa, että noin 80 prosenttia kaikista Macanin ostajista on Porschen uusia asiakkaita.
Lisäksi naisten osuus Porsche Macanin ostajista on kasvanut johdonmukaisesti viime vuosina ja on tällä hetkellä suurempi kuin minkään muun Porschen automallin kohdalla. Kiinassa, joka on Porsche Macanin suurin markkina-alue, hieman alle 60 prosenttia ostajista on naisia.
Uusien Macan-mallien tilauskirjat on jo avattu, ja toimitukset Suomeen alkavat lokakuussa 2021.
Suomessa Macanin hinnat alkavat 100 582 eurosta, Macan S:n 121 199 eurosta ja Macan GTS:n 149 915 eurosta.
Porsche-lehdistötiedote / Juha Peltonen
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
Dodge Challenger Black Ghost on villeimpien huhujen mukaan tulossa Suomen markkinoille V8-moottorisena, 2026-mallisena rajatun valmistusmäärän suomenkielisenä Musta Aave -erikoispainoksena. (Kuvituskuva, Stellantis)
Stellantis
Dodge Challenger Black Ghost on villeimpien huhujen mukaan tulossa Suomen markkinoille V8-moottorisena, 2026-mallisena rajatun valmistusmäärän suomenkielisenä Musta Aave -erikoispainoksena. (Kuvituskuva, Stellantis)
Stellantis
Vararengas on nimensä mukaisesti vain vararengas.
Moottori
Vararengas on nimensä mukaisesti vain vararengas.
Moottori
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Koeajossa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition: Lisää paukkua
Moottori testasi: Miten käytetty talvirengas pärjää uutta vastaan?
Renkaiden kuluminen ei katso kalenteria – tarkista, että renkaasi ovat valmiina syksyyn
Volvo Cars käynnistää uuden täyssähköisen Volvo ES90 -mallin tuotannon
Uudet voimalinjat Dacia Dusterille
Uuden GTI-aikakauden alku: Volkswagen esittelee sähköisen ID. Polo GTI:n
Volkswagen esittelee ID. CROSS -konseptiauton, uusi sähköautomalli pienempään kokoluokkaan
Mielenrauhaa autokauppaan – 14 päivän palautusoikeus kaikkiin käytettyjen ajoneuvojen kauppoihin
Hyundai esittelee Concept THREE-sähköautokonseptin IAA Mobility 2025 -messuilla
Opel Astra Sports Tourer Hybrid: Energiatehokas bensiiniauto temmeltää dieseleiden kentällä - jopa 1 200 km tankillisella
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
... Lisää
KOEAJOT
Koeajossa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition: Lisää paukkua
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Plug-in Hybrid Premiere Edition: Kiitettävästi sähköllä
Koeajossa Alfa Romeo Stelvio 2.0 Q4 AT8 Tributo Italiano: Italialainen ylistys
Koeajossa BYD Seal Excellence AWD: Urheilullista tyyliä Kiinasta
Koeajossa Mercedes-Benz CLE 300 4Matic A: Aito klassinen coupé
Koeajossa Mazda MX-30 R-EV Edition R: Männät kiertävät, sähkö liikuttaa
Koeajossa Fiat 600e 54 kWh La Prima Edizione: Hintavaa hauskuutta
Koeajossa Volkswagen T-Cross R-Line Business 1.5 TSI 150 hv DSG: Perinteet velvoittavat
Koeajossa Mazda 3 2.0 M Hybrid e-Skyactiv X Nagisa MT: Erikoista tekniikkaa
Koeajossa Mercedes-AMG 53 4Matic EQE SUV: Tehot kaakossa
... Lisää
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
... Lisää
FOKUS MEDIA
SystemDekin paluu
Puuseppä, taiteilija Minja Kolehmainen: ”Olen oppinut nomadielämän aikana elämän merkityksellisyyden ja sen, miten vähällä ihminen oikeasti pärjää”
Kylmän tyylikästä! Alumiini terävöittää sisustuksen
Lockwood Loudspeakers, 95 v.
Perlistenin uusi A-sarja
Cabassen pallokaiutin kehittyy
Jenna Tikkanen: ”Kotona saan olla ihan vain minä"
Hanan uusi lippulaiva
20 kullattua kuuloketta
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
UUTTA
Koeajossa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition: Lisää paukkua
Moottori testasi: Miten käytetty talvirengas pärjää uutta vastaan?
Renkaiden kuluminen ei katso kalenteria – tarkista, että renkaasi ovat valmiina syksyyn
Volvo Cars käynnistää uuden täyssähköisen Volvo ES90 -mallin tuotannon
Uudet voimalinjat Dacia Dusterille
KOEAJOT
Koeajossa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition: Lisää paukkua
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Plug-in Hybrid Premiere Edition: Kiitettävästi sähköllä
Koeajossa Alfa Romeo Stelvio 2.0 Q4 AT8 Tributo Italiano: Italialainen ylistys
Koeajossa BYD Seal Excellence AWD: Urheilullista tyyliä Kiinasta
Koeajossa Mercedes-Benz CLE 300 4Matic A: Aito klassinen coupé
... Lisää
FOKUS MEDIA
SystemDekin paluu
Puuseppä, taiteilija Minja Kolehmainen: ”Olen oppinut nomadielämän aikana elämän merkityksellisyyden ja sen, miten vähällä ihminen oikeasti pärjää”
Kylmän tyylikästä! Alumiini terävöittää sisustuksen
Lockwood Loudspeakers, 95 v.
Perlistenin uusi A-sarja
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
LUETUINTA JUURI NYT
Kaupallinen yhteistyö
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Moottori testasi: Miten käytetty talvirengas pärjää uutta vastaan?
Renkaiden kuluminen ei katso kalenteria – tarkista, että renkaasi ovat valmiina syksyyn
Volvo Cars käynnistää uuden täyssähköisen Volvo ES90 -mallin tuotannon
Uudet voimalinjat Dacia Dusterille
Uuden GTI-aikakauden alku: Volkswagen esittelee sähköisen ID. Polo GTI:n
Volkswagen esittelee ID. CROSS -konseptiauton, uusi sähköautomalli pienempään kokoluokkaan
Mielenrauhaa autokauppaan – 14 päivän palautusoikeus kaikkiin käytettyjen ajoneuvojen kauppoihin
Hyundai esittelee Concept THREE-sähköautokonseptin IAA Mobility 2025 -messuilla
Opel Astra Sports Tourer Hybrid: Energiatehokas bensiiniauto temmeltää dieseleiden kentällä - jopa 1 200 km tankillisella
Tällainen on CUPRA Tindaya -konseptiauto
... Lisää uutisia
LUETUIMMAT
Volkswagen ongelmissa - joukkokanne odottaa?
Näitä autoja nuoret ostavat
Jaguarilta radikaali päätös
Täysin uusi sähköinen GLC ensi-illassa Münchenissa: Uusi aikakausi Mercedes-Benzille
Liikenneympyrässä ei edelleenkään osata ajaa oikein - tässä syy
Uudet voimalinjat Dacia Dusterille
Polestar 3 teki uuden Guinnessin maailmanennätyksen: pisin sähköisen SUV-mallin yhdellä latauksella kulkema matka
Moottorin parivertailussa vanha Toyota Prius ja uusi Toyota Corolla – kuinka paljon hybriditekniikka on kehittynyt?
Koeajossa Mazda MX-30 R-EV Edition R: Männät kiertävät, sähkö liikuttaa
Opel Corsa GSE Vision Gran Turismo – täyssähköinen tehopakkaus
YHTEISTYÖSSÄ
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: YHDISTELYLAINA
Uusi vai käytetty auto? Yhdistelylaina voi ratkaista tilanteen
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: SILTARAHA.FI
Pidä yrityksesi liikkeessä – joustava autorahoitus auttaa
Kilpailuta autolaina – voit löytää sopivan koron lainallesi
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ
Väärät varaosat voivat tulla kalliiksi – miksi sopivuus on tärkeää?
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: CARVERTICAL