Renault Australin hinnat lähtevät Mild Hybrid 160 Evolutionin 37 390 eurosta. Täydellisempi Techno-varustetaso nostaa hintaa 2 200 euroa. Renault Austral E-Tech Full Hybrid 200 täydentää mallistoa kesän jälkeen.

Renault Australin hinnat lähtevät Mild Hybrid 160 Evolutionin 37 390 eurosta. Täydellisempi Techno-varustetaso nostaa hintaa 2 200 euroa. Renault Austral E-Tech Full Hybrid 200 täydentää mallistoa kesän jälkeen.

Juha Peltonen

Renault Austral: Kadjarin ja Koleosin seuraaja

Renaultin täysin uusi katumaasturi Austral on saapunut Suomeen. Yhteistä kaikille Austral-versioille on kattava varustelu ja sähköistetty voimalinja. Uutuus jatkaa Renaultin tyylikästä muotoilua, ja ohjaamossa on siirrytty aivan uuteen aikakauteen edeltävään malliin verrattuna.

Auto Bild.Uutiset

Uu­si pe­rus­ra­ken­ne nos­taa ajet­ta­vuu­den, tur­val­li­suu­den ja myös lii­tet­tä­vyy­den ai­em­paa kor­ke­am­mal­le ta­sol­le. Täy­sin uu­si Re­nault Aust­ral jat­kaa yh­ti­ön pää­joh­ta­jan Luca de Meon kak­si vuot­ta sit­ten esit­te­le­mää Re­nau­lu­ti­on-stra­te­gi­aa. Sii­nä yh­dek­si pää­mää­räk­si nos­tet­tiin pa­luu mer­kit­tä­väk­si au­ton­val­mis­ta­jak­si C-seg­men­tis­sä.

Sitä ovat jo edis­tä­neet Re­nault Ar­ka­na ja Me­ga­ne E-Tech 100% elect­ric. Nyt on vuo­ros­sa Re­naul­tin mal­lis­tos­sa Kad­jar- ja Ko­le­os-mal­lit kor­vaa­va Aust­ral, jota seu­raa pian vie­lä suu­rem­pi täy­sin uu­si Es­pa­ce.

Re­nault Grou­pin toi­mi­tus­joh­ta­ja Luca de Meo ku­vai­lee uu­tuut­ta:

Valtaosa Renault Australin ostajista päätynee Techno-varustetasoon, joka on vaihtoehtona Mild Hybrid 160:ssä ja perustaso E-Tech Full Hybrid 200:ssa.

Valtaosa Renault Australin ostajista päätynee Techno-varustetasoon, joka on vaihtoehtona Mild Hybrid 160:ssä ja perustaso E-Tech Full Hybrid 200:ssa.

Juha Peltonen

Auton tehokas tietokone ja uusimmat sovellukset huolehtivat tiedonvälityksen nopeudesta. Käyttöjärjestelmänä on Androidin autoihin tarkoitettu Android Automotive OS. Käytettävissä on Googlen sovelluksia navigoinnin Google Mapsista alkaen. Google Assistantia voi pyytää vaikka ääniohjauksella neuvomaan lähimpään kahvilaan tai säätämään auton sisälämpötilaa.

Auton tehokas tietokone ja uusimmat sovellukset huolehtivat tiedonvälityksen nopeudesta. Käyttöjärjestelmänä on Androidin autoihin tarkoitettu Android Automotive OS. Käytettävissä on Googlen sovelluksia navigoinnin Google Mapsista alkaen. Google Assistantia voi pyytää vaikka ääniohjauksella neuvomaan lähimpään kahvilaan tai säätämään auton sisälämpötilaa.

Juha Peltonen

”Re­nault Aust­ra­lis­sa on yk­si mark­ki­noi­den par­hais­ta tie­to­viih­de­jär­jes­tel­mis­tä ja sii­nä on maa­il­man ener­gi­a­te­hok­kain hyb­ri­di­voi­ma­lin­ja. Täy­sin uu­si Aust­ral uu­dis­taa Re­naul­tin tar­jon­taa C-seg­men­tis­sä tuot­tee­na, joka so­pii täy­del­li­ses­ti asi­ak­kai­den toi­vei­siin Eu­roo­pan au­to­mark­ki­noi­den yti­mes­sä.”

Tyy­li­käs ko­ko­nai­suus

Re­nault Aust­ral jat­kaa mer­kil­le omi­nais­ta muo­toi­lun fi­lo­so­fi­aa, li­sä­ten sii­hen ri­pauk­sen ur­hei­lul­li­suut­ta eten­kin esp­rit Al­pi­ne -ver­si­ois­sa.

Oh­jaa­mo toi­vot­taa ter­ve­tul­leek­si uu­sim­mal­la tek­nii­kal­la, jota kor­ke­a­luok­kai­set ma­te­ri­aa­lit ja vii­meis­te­ly ko­ros­ta­vat. Aust­ral so­pii mai­ni­os­ti per­he­au­tok­si, sil­lä sii­nä on run­saas­ti ti­laa niin mat­kus­ta­jil­le kuin hei­dän ta­va­roil­leen.

Koo­kas etu­sä­leik­kö an­taa au­tol­le voi­mak­kaan il­meen, jo­hon tek­ni­syyt­tä tuo­vat led-va­lot. Sekä edes­sä et­tä ta­ka­na va­lois­sa on C-muo­to Re­naul­tin ta­va­ra­merk­ki­nä.

Ta­ka­na va­lot ulot­tu­vat kes­kel­le uu­teen Re­nault-merk­kiin, muo­dos­ta­en tyy­lik­kään va­lo­nau­han. Si­vup­ro­fii­li liit­tää luon­te­vas­ti Aust­ra­lin ka­tu­maas­tu­rei­den jouk­koon.

Kojelaudassa on siirrytty digitaaliaikaan, sillä yhtenäisen lasin alle asennettu digitaalinen mittaristo (12,3”) ja pystysuuntainen 12-tuumainen openR-näyttö (Evolutionversiossa 9-tuumainen) muodostavat hienostuneen L-kirjaimen muotoisen kokonaisuuden. Kosketuslasin näyttö on suojattu älypuhelimien tapaan Gorilla-lasilla, jossa on sormenjälkiä ja heijastuksia vähentävä pinnoitus.

Kojelaudassa on siirrytty digitaaliaikaan, sillä yhtenäisen lasin alle asennettu digitaalinen mittaristo (12,3”) ja pystysuuntainen 12-tuumainen openR-näyttö (Evolutionversiossa 9-tuumainen) muodostavat hienostuneen L-kirjaimen muotoisen kokonaisuuden. Kosketuslasin näyttö on suojattu älypuhelimien tapaan Gorilla-lasilla, jossa on sormenjälkiä ja heijastuksia vähentävä pinnoitus.

Juha Peltonen

Eteen tilaa on luotu kojelaudan linjoilla ja istuimet antavat erinomaisen tuen.

Eteen tilaa on luotu kojelaudan linjoilla ja istuimet antavat erinomaisen tuen.

Juha Peltonen

Takamatkustajille on jaloille riittävästi tilaa etuistuimien alla ja takapenkin muotoilulla on varmistettu riittävä reisituki. Epäsymmetrisesti jaetussa takapenkissä on Evolutionia lukuun ottamatta molemmissa osissa erillinen 16 sentin pituussäätö ja selkänojan kolmeasentoinen kallistussäätö.

Takamatkustajille on jaloille riittävästi tilaa etuistuimien alla ja takapenkin muotoilulla on varmistettu riittävä reisituki. Epäsymmetrisesti jaetussa takapenkissä on Evolutionia lukuun ottamatta molemmissa osissa erillinen 16 sentin pituussäätö ja selkänojan kolmeasentoinen kallistussäätö.

Juha Peltonen

Kori on hy­vin suo­jat­tu, ja pe­rus­mal­lia lu­kuun ot­ta­mat­ta pyö­rät ovat vä­hin­tään 19-tuu­mai­set.

Maa­va­raa on 180 mm, mikä riit­tää hy­vin vä­hän huo­nom­mal­la­kin tiel­lä. Kad­ja­riin ver­rat­tu­na sekä ak­se­li­vä­li (2,67 m) et­tä ko­rin pi­tuus (4,51 m) ovat kas­va­neet kah­del­la sen­til­lä. Le­veyt­tä Aust­ra­lil­la on 1,83 met­riä ja kor­keut­ta 1,62 met­riä.

Mit­ta­suh­teil­taan ta­sa­pai­noi­sen ko­rin il­man­vas­tus on pie­ni, mil­lä vä­hen­ne­tään polt­to­ai­neen­ku­lu­tus­ta.

Oh­jaa­mos­sa loik­ka eteen­päin

Re­naul­til­la on teh­ty val­ta­vas­ti töi­tä, jot­ta oh­jaa­mos­ta on saa­tu viih­tyi­sä ym­pä­ris­tö niin aja­jal­le kuin mat­kus­ta­jil­le. Ko­je­lau­das­sa on siir­ryt­ty di­gi­taa­li­ai­kaan, sil­lä yh­te­näi­sen la­sin al­le asen­net­tu di­gi­taa­li­nen mit­ta­ris­to (12,3”) ja pys­ty­suun­tai­nen 12-tuu­mai­nen openR-näyt­tö (Evo­lu­ti­on­ver­si­os­sa 9-tuu­mai­nen) muo­dos­ta­vat hie­nos­tu­neen L-kir­jai­men muo­toi­sen ko­ko­nai­suu­den.

Kos­ke­tus­la­sin näyt­tö on suo­jat­tu äly­pu­he­li­mien ta­paan Go­ril­la-la­sil­la, jos­sa on sor­men­jäl­kiä ja hei­jas­tuk­sia vä­hen­tä­vä pin­noi­tus.

Oh­jaa­mos­sa on sa­maa hen­keä kuin Me­ga­ne E-Tech 100% elect­ric -säh­kö­au­tos­sa, ai­na lie­väs­ti ne­li­ö­mäis­tä oh­jaus­pyö­rää myö­ten, mikä ko­ros­taa Aust­ra­lin ny­ky­ai­kai­suut­ta.

Nor­maa­lia kor­ke­am­pi ja le­ve­äm­pi kes­ki­kon­so­li ja­kaa etu­ti­lat niin, et­tä aja­jal­la ja mat­kus­ta­jal­la on omat tur­val­li­set paik­kan­sa.

Pi­tuus­suun­nas­sa siir­ret­tä­vä kä­si­tu­ki (ei Evo­lu­ti­on-ver­si­os­sa) pa­ran­taa er­go­no­mi­aa ja hel­pot­taa kos­ke­tus­näy­tön käyt­töä.

Älyk­kääl­le lan­gat­to­mal­le pu­he­li­men la­tau­sa­lus­tal­le on paik­ka kes­ki­tu­en etu­puo­lel­la. La­taa­mi­nen py­säh­tyy au­to­maat­ti­ses­ti, kun pu­he­li­men ak­ku on täyn­nä, ja näin väl­te­tään akun yli­la­taa­mi­nen.

Eteen ti­laa on luo­tu ko­je­lau­dan lin­joil­la ja is­tui­met an­ta­vat eri­no­mai­sen tuen.

Ta­ka­mat­kus­ta­jil­le on ja­loil­le riit­tä­väs­ti ti­laa etuis­tui­mien al­la ja ta­ka­pen­kin muo­toi­lul­la on var­mis­tet­tu riit­tä­vä rei­si­tu­ki. Epä­sym­met­ri­ses­ti ja­e­tus­sa ta­ka­pen­kis­sä on Evo­lu­ti­o­nia lu­kuun ot­ta­mat­ta mo­lem­mis­sa osis­sa eril­li­nen 16 sen­tin pi­tuus­sää­tö ja sel­kä­no­jan kol­me­a­sen­toi­nen kal­lis­tus­sää­tö.

Täy­sin uut­ta tek­niik­kaa

Aust­ral on Re­naul­tin en­sim­mäi­nen mal­li, joka on teh­ty Al­li­ans­sin ke­hit­tä­mäl­le CMF-CD - pe­rus­ra­ken­teel­le.

Suo­meen tuo­ta­vat Aust­ra­lit ovat joko ke­vyt­hyb­ri­de­jä tai täys­hyb­ri­de­jä, jot­ka kum­pi­kin an­ta­vat hy­vän suo­ri­tus­ky­vyn ja ta­lou­del­li­suu­den.

Uu­si pe­rus­ra­ken­ne on erit­täin jäyk­kä, mil­lä pääs­tään hy­vän tur­val­li­suu­den li­säk­si kor­ke­a­ta­soi­seen mu­ka­vuu­teen ja miel­lyt­tä­viin ajo-omi­nai­suuk­siin. Jäy­kän ra­ken­teen an­si­os­ta jou­set ja is­kun­vai­men­ti­met toi­mi­vat täs­mäl­leen toi­vo­tul­la ta­val­la ja oh­jaus on tark­ka.

Jou­si­tus­ta on ke­hi­tet­ty edel­tä­jään ver­rat­tu­na, min­kä an­si­os­ta Aust­ra­lin käy­tös on täs­mäl­li­sem­pää ja vä­ri­nät on eris­tet­ty ko­rin ul­ko­puo­lel­le. Re­nault Aust­ra­lin ajet­ta­vuu­teen vai­kut­taa suu­res­ti au­ton koh­tuul­li­nen oma­mas­sa, joka on ke­vyim­mäs­sä ver­si­os­sa al­le 1 400 ki­loa.

Etukäteisarvion mukaan suurin osa Australin ostajista valitsee Suomessa uuden sukupolven E-Tech Full Hybridiin, jossa on uusi kolmesylinterinen 1,2-litrainen turbomoottori. Se kehittää 96 kW ja 205 Nm vääntömomentin. Toisena Suomeen tuotavana voimalinjana on 1,3-litrainen kevythybridi (Mild Hybrid), jossa on nelisylinterinen, yhteistyössä Daimlerin kanssa kehitetty bensiinimoottori, siihen integroitu käynnistysmoottori sekä 12 voltin litiumioniakku. Voimalinja kehittää 118 kW (160 hv) ja 270 Nm vääntömomentin laajalla 1800-3750 r/min.

Etukäteisarvion mukaan suurin osa Australin ostajista valitsee Suomessa uuden sukupolven E-Tech Full Hybridiin, jossa on uusi kolmesylinterinen 1,2-litrainen turbomoottori. Se kehittää 96 kW ja 205 Nm vääntömomentin. Toisena Suomeen tuotavana voimalinjana on 1,3-litrainen kevythybridi (Mild Hybrid), jossa on nelisylinterinen, yhteistyössä Daimlerin kanssa kehitetty bensiinimoottori, siihen integroitu käynnistysmoottori sekä 12 voltin litiumioniakku. Voimalinja kehittää 118 kW (160 hv) ja 270 Nm vääntömomentin laajalla 1800-3750 r/min.

Juha Peltonen

Jar­rul­li­nen pe­rä­vau­nu­mas­sa on luul­ta­vas­ti suo­si­tum­mak­si nou­se­vas­sa E-Tech Full Hyb­ri­dis­sä 1 500 ki­loa.

Tär­keä osa Aust­ra­lin ajet­ta­vuu­des­sa on omi­nai­suuk­sien mo­ni­puo­li­set sää­tö­mah­dol­li­suu­det omaa­va, Tech­no-va­rus­te­ta­sos­ta al­ka­en va­ki­o­va­rus­tei­siin kuu­lu­va Mul­ti-Sen­se. Sii­hen on val­miik­si oh­jel­moi­tu­na ajo­ti­lat Eco, Com­fort ja Sport., joi­den li­säk­si aja­ja voi teh­dä omat yk­si­löl­li­set va­lin­tan­sa oh­jauk­sen, moot­to­rin herk­kyy­den ja alus­tan jäyk­kyy­den suh­teen Per­so-ajo­ti­las­sa.

Vain säh­köis­tet­ty­jä voi­ma­lin­jo­ja

Re­nault on ke­hit­tä­nyt uu­den su­ku­pol­ven jo ai­em­min hy­väk­si ha­vai­tus­ta E-Tech Full Hyb­ri­dis­tä. En­tis­tä tek­ni­sem­pi ja toi­min­nal­taan hi­o­tum­pi uu­si voi­ma­lin­ja tar­jo­aa mark­ki­noi­den par­haan suo­ri­tus­ky­vyn ja ta­lou­del­li­suu­den yh­dis­tel­män.

Sii­nä yh­dis­te­tään polt­to­moot­to­ri ja kak­si säh­kö­moot­to­ria. Niis­tä en­sim­mäi­nen toi­mii var­si­nai­se­na säh­kö­moot­to­ri­na, min­kä li­säk­si sil­lä la­da­taan ajo­ak­kua, ja toi­nen säh­kö­moot­to­ri on käyn­nis­tys­ge­ne­raat­to­ri, jol­la käyn­nis­te­tään polt­to­moot­to­ri, vaih­de­taan no­peut­ta ja la­da­taan ajo­ak­kua.

Voi­ma­lin­jaan kuu­luu 1,7 kWh (400V) ajo­ak­ku sekä au­to­maat­ti­nen mo­ni­ti­la­vaih­teis­to. Etu­kä­tei­sar­vi­on mu­kaan suu­rin osa Aust­ra­lin os­ta­jis­ta va­lit­see Suo­mes­sa uu­den su­ku­pol­ven E-Tech Full Hyb­ri­diin, jos­sa on uu­si kol­me­sy­lin­te­ri­nen 1,2-lit­rai­nen tur­bo­moot­to­ri. Se ke­hit­tää 96 kW ja 205 Nm vään­tö­mo­men­tin.

Pää­säh­kö­moot­to­ri ke­hit­tää 50 kW ja 205 Nm. Voi­ma­lin­jan suu­rin ko­ko­nais­te­ho on 146 kW (200 hv).

Nol­las­ta sa­taan kiih­dy­tys vie ai­kaa 8,4 se­kun­tia. Lii­ken­tees­sä pal­jon mer­kit­tä­väm­pi ar­vo on ohi­tus­kiih­ty­vyys 80-120 km/h, joka on­nis­tuu vain 5,6 se­kun­nis­sa.

Uu­si Aust­ral E-Tech Full Hyb­rid on miel­lyt­tä­vä ajaa ja sa­mal­la te­ho­kas. Liik­keel­le läh­de­tään ai­na säh­köl­lä, mil­lä lii­ku­taan kau­pun­gis­sa jopa 80 pro­sent­tia ajas­ta. Se tar­koit­taa par­haim­mil­laan 40 pro­sent­tia pie­nem­pää polt­to­ai­neen­ku­lu­tus­ta ta­val­li­sel­la polt­to­moot­to­ril­la va­rus­tet­tuun au­toon ver­rat­tu­na.

Re­nault Aust­ra­lin vi­ral­li­nen WLTP-ku­lu­tus on 4,6 l/100 km ja hii­li­di­ok­si­di­pääs­tö 104 g/km.

Toi­se­na Suo­meen tuo­ta­va­na voi­ma­lin­ja­na on 1,3-lit­rai­nen ke­vyt­hyb­ri­di (Mild Hyb­rid), jos­sa on ne­li­sy­lin­te­ri­nen yh­teis­työs­sä Daim­le­rin kans­sa ke­hi­tet­ty ben­sii­ni­moot­to­ri, sii­hen in­teg­roi­tu käyn­nis­tys­moot­to­ri sekä 12 vol­tin li­tiu­mi­o­ni­ak­ku.

Voi­ma­lin­ja ke­hit­tää 118 kW (160 hv) ja 270 Nm vään­tö­mo­men­tin laa­jal­la 1800-3750 r/min käyn­ti­no­peu­sa­lu­eel­la, mikä tar­koit­taa käy­tän­nös­sä erit­täin vai­va­ton­ta ajoa, kun au­tos­sa on vie­lä X-Tro­nic au­to­maat­ti­vaih­teis­to.

Vi­ral­li­nen yh­dis­tet­ty ku­lu­tus on 6,2 l/100 km ja hii­li­di­ok­si­di­pääs­tö 140 g/km.

Kul­jet­ta­jal­le pal­jon apua

Jäy­kän pe­rus­ra­ken­teen ja lu­jan ko­rin li­säk­si Aust­ra­lin tur­val­li­suu­den nos­taa kor­ke­al­le ta­sol­le suu­ri kul­jet­ta­jaa avus­ta­vien jär­jes­tel­mien mää­rä, sil­lä nii­tä on saa­ta­vis­sa pe­rä­ti 32 kap­pa­let­ta. Osa niis­tä on va­ki­o­na ja osa tu­lee joko pa­rem­mis­sa va­rus­te­ta­sois­sa tai li­sä­va­rus­tei­na.

Par­haas­sa Suo­meen tuo­ta­vas­sa Aust­ra­lin Ico­nic esp­rit Al­pi­ne -va­rus­te­ta­sos­sa on va­ki­o­na Ac­ti­ve Dri­ver As­sist, jo­hon kuu­lu­vat moot­to­ri­tie- ja ruuh­ka-avus­ti­met, äly­käs mu­kau­tu­va va­ki­o­no­peu­den­sää­din ja kais­ta­kes­ki­tin.

Jär­jes­tel­mä on li­säk­si yh­tey­des­sä na­vi­goin­tiin, min­kä avul­la se ot­taa huo­mi­oon vaik­ka­pa lä­hes­ty­vän lii­ken­neym­py­rän ja pu­dot­taa si­ten au­ton no­peut­ta. Täs­sä ol­laan jo hy­vin lä­hel­lä au­to­no­mis­ta au­toi­lua, mut­ta vi­ral­li­ses­ti jär­jes­tel­mä on ta­soa 2, ja aja­jan on säi­ly­tet­tä­vä ote oh­jaus­pyö­räs­tä.

Avus­ta­vat jär­jes­tel­mät toi­mi­vat ai­em­paa mo­ni­puo­li­sem­min. Esi­mer­kik­si Stop & Go - toi­min­nos­sa au­to voi py­säh­tyä nyt ai­em­man kol­men se­kun­nin si­jaan 30 se­kun­nik­si ja edel­lä aja­van läh­ties­sä uu­del­leen ete­ne­mään Aust­ral läh­tee au­to­maat­ti­ses­ti liik­keel­le.

Uut­ta, au­to­ma­ti­soi­tua py­sä­köin­ti­a­vus­tin­ta (va­ki­o­na Ico­nic esp­rit Al­pi­ne -va­rus­te­ta­sos­sa) käy­tet­tä­es­sä kul­jet­ta­jan ei enää tar­vit­se teh­dä muu­ta kuin seu­ra­ta au­ton ym­pä­ris­töä ja pai­naa kaa­su­pol­jin­ta. Au­to te­kee kai­ken muun au­to­maat­ti­ses­ti oh­jaus­pyö­rän kään­tä­mis­tä ja vaih­teen va­lin­taa myö­ten.

Mi­kä­li au­tol­la jou­tuu on­net­to­muu­teen, mat­kus­ta­jien suo­ja­na on lu­jan ko­rin li­säk­si muun mu­as­sa seit­se­män tur­va­tyy­nyä. Yk­si niis­tä on etu­mat­kus­ta­jien vä­lis­sä, mis­sä se es­tää mat­kus­ta­jia sa­tut­ta­mas­ta si­vu­suun­nas­sa toi­si­aan.

On­net­to­muu­den jäl­keen e-call hä­lyt­tää au­to­maat­ti­ses­ti apua pai­kal­le an­ta­en sa­mal­la tie­don si­jain­nis­ta ja mat­kus­ta­jien mää­räs­tä.

Mai­nio lii­tet­tä­vyys ja hyvä ää­nen­tois­to

Re­nault Aust­ra­lil­la mat­kus­ta­mi­nen on erit­täin viih­tyi­sää, kun openR-näyt­tö ja openR link - mul­ti­me­di­a­jär­jes­tel­mä pi­tä­vät lin­jat au­ki kaik­ki­al­le maa­il­maan.

Au­ton te­ho­kas tie­to­ko­ne ja uu­sim­mat so­vel­luk­set huo­leh­ti­vat tie­don­vä­li­tyk­sen no­peu­des­ta. Käyt­tö­jär­jes­tel­mä­nä on And­roi­din au­toi­hin tar­koi­tet­tu And­roid Au­to­mo­ti­ve OS.

Käy­tet­tä­vis­sä on Goog­len so­vel­luk­sia na­vi­goin­nin Goog­le Map­sis­ta al­ka­en. Goog­le As­sis­tan­tia voi pyy­tää vaik­ka ää­ni­oh­jauk­sel­la neu­vo­maan lä­him­pään kah­vi­laan tai sää­tä­mään au­ton si­sä­läm­pö­ti­laa.

Tois­tai­sek­si Goog­le ei tue pu­he­oh­jaus­ta suo­men kie­lel­lä.

Re­nault Aust­ra­lis­sa on va­ki­o­na mai­nio Ar­ka­mys Au­di­to­rium -ää­nen­tois­to.

Hin­nat al­ka­en -mal­li­na on Re­nault Aust­ral Mild Hyb­rid 160 Evo­lu­ti­on.

Pe­rus­mal­li ei täl­lä ker­taa tar­koi­ta rii­sut­tua va­rus­te­lua, vaan va­ki­o­na ovat muun mu­as­sa kak­si­a­lu­ei­nen au­to­maat­ti-il­mas­toin­ti, säh­kö­toi­mi­ses­ti ko­ria vas­ten kään­ty­vät ul­ko­taus­ta­pei­lit, äly­a­vain­kort­ti ja läm­mi­tet­tä­vä tuu­li­la­si.

Py­sä­köin­tiä ovat hel­pot­ta­mas­sa niin py­sä­köin­ti­tut­kat edes­sä, ta­ka­na ja si­vuil­la kuin pe­ruu­tus­ka­me­ra.

Val­ta­o­sa Re­nault Aust­ra­lin os­ta­jis­ta pää­ty­nee Tech­no-va­rus­te­ta­soon, joka on vaih­to­eh­to­na Mild Hyb­rid 160:ssä ja pe­rus­ta­so E-Tech Full Hyb­rid 200:ssa.

Jäykän perusrakenteen ja lujan korin lisäksi Australin turvallisuuden nostaa korkealle tasolle suuri kuljettajaa avustavien järjestelmien määrä, sillä niitä on saatavissa peräti 32 kappaletta. Osa niistä on vakiona ja osa tulee joko paremmissa varustetasoissa tai lisävarusteina.

Jäykän perusrakenteen ja lujan korin lisäksi Australin turvallisuuden nostaa korkealle tasolle suuri kuljettajaa avustavien järjestelmien määrä, sillä niitä on saatavissa peräti 32 kappaletta. Osa niistä on vakiona ja osa tulee joko paremmissa varustetasoissa tai lisävarusteina.

Juha Peltonen

Suu­rin ulos­päin nä­ky­vä ero ovat 19-tuu­mai­sik­si kas­va­vien van­tei­den li­säk­si tum­men­ne­tut ta­kaik­ku­nat.

Va­rus­tei­ta tu­lee edel­lä mai­nit­tu­jen li­säk­si vie­lä run­saas­ti, ku­ten muun mu­as­sa mu­kau­tu­vat ajo­va­lot, kul­jet­ta­jan is­tui­men säh­kö­sää­döt ja hie­ron­ta­toi­min­to, läm­mi­tet­tä­vä oh­jaus­pyö­rä sekä tun­nel­ma­va­lais­tus.

Ai­van uut­ta ovat Re­nault Aust­ra­lin mu­ka­na en­sim­mäis­tä ker­taa Suo­mes­sa myyn­tiin tu­le­vat esp­rit Al­pi­ne -va­rus­te­ta­sot.

Uu­si Tech­no esp­rit Al­pi­ne li­sää va­rus­tei­siin 20-tuu­mai­set pyö­rät, dy­naa­mi­set si­vu­vil­kut, kol­miu­lot­tei­set ta­ka­led-va­lot, mu­ka­vuu­sis­tui­met eteen, mat­kus­ta­jan is­tui­men säh­kö­sää­döt, kan­gas/Al­can­ta­ra-ver­hoi­lun ja pal­jon muu­ta.

Mal­li­sar­jan hui­pul­la on vie­lä täy­del­li­sem­pi Ico­nic esp­rit Al­pi­ne -va­rus­te­ta­so.

Uu­sien esp­rit Al­pi­ne -va­rus­te­ta­so­jen yh­tey­teen on en­sim­mäis­tä ker­taa Re­naul­tin his­to­ri­as­sa saa­ta­vis­sa Sa­tin Schis­te har­maa -mat­ta­vä­ri.

Esp­rit Al­pi­nes­sa on ai­na kont­ras­ti­na mus­ta kat­to, min­kä li­säk­si mus­taa vä­riä käy­te­tään ko­ris­sa myös muun mu­as­sa ik­ku­na­lis­tois­sa ja kat­to­kai­teis­sa. Oh­jaa­mos­sa ver­hoi­lun si­nis­ten tik­kaus­ten li­säk­si ero­na mui­hin ver­si­oi­hin ovat si­ni­sel­lä vä­ril­lä te­hos­te­tut tur­va­vyöt, alu­mii­ni­pin­tai­set pol­ki­met ja Al­pi­ne-mer­kit kyn­nys­lis­tois­sa.

Re­nault Aust­ra­lin hin­nat läh­te­vät Mild Hyb­rid 160 Evo­lu­ti­o­nin 37 390 eu­ros­ta. Täy­del­li­sem­pi Tech­no-va­rus­te­ta­so nos­taa hin­taa 2 200 eu­roa.

Re­nault Aust­ral E-Tech Full Hyb­rid 200 täy­den­tää mal­lis­toa ke­sän jäl­keen.

Re­nault-leh­dis­tö­tie­do­te / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Audin A5-sarjaan kaksi uutta lataushybridiä

Auto Bild.Uutiset

Audin A5-sarjaan kaksi uutta lataushybridiä

Auto Bild.Uutiset
Keulaa hallitsevat kapeat mutta tehokkaat lediajovalot sekä leveä latausluukku.

Keulaa hallitsevat kapeat mutta tehokkaat lediajovalot sekä leveä latausluukku.

Juha Peltonen

Koeajossa Honda e:NY1 Advance: Periaatteessa loistava

Auto Bild.Koeajot
Keulaa hallitsevat kapeat mutta tehokkaat lediajovalot sekä leveä latausluukku.

Keulaa hallitsevat kapeat mutta tehokkaat lediajovalot sekä leveä latausluukku.

Juha Peltonen

Koeajossa Honda e:NY1 Advance: Periaatteessa loistava

Auto Bild.Koeajot
Tarkempaa tietoa Suzuki eVitaran suorituskyvystä, toimintamatkoista sekä varustetasoista annetaan lähempänä myynnin alkua. Hinnat pyritään vahvistamaan mahdollisimman pian, mikä tarkoittaa tämän hetken tietojen mukaan kevättä 2025.

Tarkempaa tietoa Suzuki eVitaran suorituskyvystä, toimintamatkoista sekä varustetasoista annetaan lähempänä myynnin alkua. Hinnat pyritään vahvistamaan mahdollisimman pian, mikä tarkoittaa tämän hetken tietojen mukaan kevättä 2025.

Suzuki

Suzuki eVitara: Tällainen on Suzukin ensimmäinen täyssähköauto, joka tulee markkinoille etu- ja nelivetoisena

Auto Bild.Uutiset
Tarkempaa tietoa Suzuki eVitaran suorituskyvystä, toimintamatkoista sekä varustetasoista annetaan lähempänä myynnin alkua. Hinnat pyritään vahvistamaan mahdollisimman pian, mikä tarkoittaa tämän hetken tietojen mukaan kevättä 2025.

Tarkempaa tietoa Suzuki eVitaran suorituskyvystä, toimintamatkoista sekä varustetasoista annetaan lähempänä myynnin alkua. Hinnat pyritään vahvistamaan mahdollisimman pian, mikä tarkoittaa tämän hetken tietojen mukaan kevättä 2025.

Suzuki

Suzuki eVitara: Tällainen on Suzukin ensimmäinen täyssähköauto, joka tulee markkinoille etu- ja nelivetoisena

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN