Renault Austral: Kadjarin korvaaja
Renault Austral on nimeään myöten uusi, sillä Renault Kadjarin korvaavassa mallissa ei ole aiemmasta jäljellä kuin perusajatus.
Renault tuo uuden kunnianhimoisen mallin katumaastureiden sarjaan. Täysin uusi Renault Austral edustaa hienolla tavalla merkin perinnettä: autot tehdään elämää varten.
Renault on ollut erittäin vahva pikkuautoissa eli niin sanotussa B-segmentissä, mutta pykälää suurempien joukossa merkin menestys ei ole ollut yhtä mainio.
Vuoden 2021 alussa esiteltiin Renaulution-suunnitelma, jossa yhtenä tärkeänä osana on merkin markkinaosuuden kasvu erittäin tärkeässä C-segmentissä. Vuonna 2021 Euroopassa rekisteröidyistä autosta peräti 43 prosenttia myytiin tuossa luokassa.
Suunnitelmaa alettiin toteuttaa vuoden 2021 puolella, kun markkinoille tuotiin uusi Renault Arkana. Kiinnostus uutuutta kohtaan on ollut valtava, mikä osaltaan auttoi kääntämään Renaultin taloudellisen tuloksen voitolliseksi jo viime vuonna.
Kokonaisuudessa on kestävän gorilla-lasin alla 12,3-tuumainen mittaristo ja jopa 12-tuumainen pystysuuntainen kosketusnäyttö. Kuljettajan näkymää voi täydentää vielä kookkaalla 9,3-tuumaisella tuulilasin heijastusnäytöllä.
Renault
Tänä vuonna on tuotu myyntiin jo uusi sähköauto, Renault Megane E-Tech 100% electric, joka jäi niukasti toiseksi Car of the Year 2022 (Vuoden auto Euroopassa 2022) -äänestyksessä. Nyt seuraa trilogian viimeinen osa, kun Renault esittelee uuden Renault Australin.
Täysin uusi on harvoin niin osuva määritelmä, kuin Renault Australin kohdalla, joka korvaa mallistossa sekä Renault Kadjarin että Renault Koleosin. Nimeään myöten uusi katumaasturi on ensimmäinen Renault, joka tehdään Allianssin uudelle perusrakenteelle. Renault Australissa on tietenkin uusi muotoilu ja varusteissa on paljon hyviä oivalluksia.
Renaultin pääjohtaja Luca de Meo kiteyttää auton olemuksen erinomaisesti: ”Austral näyttää täydellisesti, millainen tämän kokoluokan katumaasturin tulee olla ja miten upean auton Renault pystyy suunnittelemaan.”
Määrätietoisen näköinen
”Tunteisiin vetoavaa teknistä muotoilua” on Renaultin nykyinen filosofia, joka toteutuu täydellisesti uudessa Renault Australissa. Sen linjat ovat yhtä aikaa tyylikkäät sekä urheilulliset ja niistä löytyy joka kerta autoa katsoessa uusia jännittäviä piirteitä. Yhtenä tärkeänä asiana ovat koripaneelien erittäin pienet saumat, jolla korostetaan Renault Australin korkealuokkaista laatua.
Renault Australin keula on erittäin voimakkaan näköinen, kun etusäleikkö vaikuttaa hyvin kookkaalta. Ledivalot yhdistetään muodin mukaisesti vaakasuoralla kromilistalla, mikä korostaa yksityiskohtien hienostuneisuutta.
Sekä edessä että takana valoissa on Renaultin tavaramerkkinä C-muoto, josta on nyt käytössä aiempaa modernimpi versio. Edestä katsottuna korostuvat myös konepellin veistokselliset muodot.
Tarkempaa tietoa Suomeen tuotavista Renault Australeista ja niiden varusteista annetaan lähempänä myynnin alkamista.
Renault
Sivuprofiilissa painotetaan Renault Australin kuuluvan katumaastureiden joukkoon, mistä viestivät korin suojaukset ja suuret enimmillään 20-tuumaiset pyörät. Etu- ja takapuskurin alaosan ”alleajosuojat” viimeistelevät dynaamisen muotokielen.
Hienona muotoilun yksityiskohtia yhdistävänä piirteenä on ruostumattomasta teräksestä tehty lista, joka alkaa konepellistä ja jatkuu koko ikkunalinjan yli kiertyäkseen alas takaisin takaoveen.
Renault Australin akseliväli on kasvanut Renault Kadjariin verrattuna reilulla kahdella sentillä 2,67 metriin ja korin pituus on venynyt saman verran eli on nyt 4,51 metriä. Leveys (1,83 m) ja korkeus (1,62 m) ovat ennallaan.
Näin auton muotoihin on saatu tasapainoiset mittasuhteet. Suunnittelussa on ollut tärkeänä päämääränä pieni ilmanvastus, johon on pyritty monenlaisilla ratkaisuilla, kuten ilmanottoaukkojen sijoituksella tai takaluukun spoilerilla.
Ohjaamossa digitaaliaikaan
Renault Australin ohjaamo on täysin uusi kaikkiin Renaultin aiempiin katumaastureihin verrattuna. Linjat ovat hyvin vaakasuoria ja kokonaisuudessa on keskitytty tilaan, käytännöllisyyteen sekä laatuun.
Sisustus on suunniteltu mukavaksi ja viihtyisäksi, mihin kuuluu nykyisin helppokäyttöinen tieto-viihdejärjestelmä ja liitettävyys.
Renault ei peittele sitä, että ohjaamossa on paljon samaa erittäin modernin Renault Megane E-Tech 100% electricin kanssa. Tällaisia varusteita on käännetyn L-kirjaimen muotoinen OpenR-näyttöjen yhdistelmä joko 9 tai 12-tuumaisella multimedianäytöllä.
Kokonaisuudessa on kestävän gorilla-lasin alla 12,3-tuumainen mittaristo ja jopa 12-tuumainen pystysuuntainen kosketusnäyttö. Kuljettajan näkymää voi täydentää vielä kookkaalla 9,3-tuumaisella tuulilasin heijastusnäytöllä.
Takapenkki on jaettu epäsymmetrisesti ja sen puoliskoja voi säätää pituussuunnassa toisistaan riippumatta 16 senttiä. Miellyttävän istuma-asennon löytymisessä auttaa selkänojan kolmeasentoinen kallistussäätö.
Renault
Ohjauspyörä on sähkö-Meganen tapaan vähän neliömäinen, mikä helpottaa niin autoon kulkua kuin mittariston näkemistä. Ohjauspyörään on koottu valtaosa katkaisijoista niin, ettei ajajan tarvitse irrottaa otettaan siitä.
Keskikonsoli on harkitusti korkea ja leveä, minkä ansiosta etumatkustajilla on omat turvallisen tuntuiset pesänsä. Samalla keskelle on saatu paljon erilaista säilytystilaa. Hienona ideana automaattivaihteisissa Renault Australeissa on uudenlainen käsinoja.
Pituussuunnassa säädettävä taso on kuin tietokoneen rannetuki, joka helpottaa kosketusnäytön käyttöä. Sen edessä on langaton puhelimen latauspiste ja alta löytyy tavaralokero.
Parhaassa varustetasossa on Renault Megane E-Tech electricin tapaan kellonajan mukaan muuttuva ja puolen tunnin välein automaattisesti sävyä vaihtava tunnelmavalaistus LIVING LIGHTS. Ohjaamon materiaalit on valittu tyylikkäiksi jo perusmallin kankaasta alkaen. Parhaassa varustetasossa on materiaaleina Alcantaraa, nappanahkaa ja aitoa puuta.
Mukavuuteen kuuluvat oleellisena osana tilat, minkä takia Renault Australissa sitä on runsaasti. Edessä kuljettajan ergonomiaan on paneuduttu huolella ja etuistuimet on suunniteltu sekä mukaviksi että hyvän tuen antaviksi.
Takapenkki on jaettu epäsymmetrisesti ja sen puoliskoja voi säätää pituussuunnassa toisistaan riippumatta 16 senttiä. Miellyttävän istuma-asennon löytymisessä auttaa selkänojan kolmeasentoinen kallistussäätö.
Tavaratila on 500 litran suuruinen (E-Tech Hybrid 430 litraa) ja säätämällä takapenkki eteen se kasvaa 575 litraan. Kun takapenkki taitetaan kokonaan alas, tavaratila kasvaa yli puolentoista kuutiometrin kokoiseksi. Varsinaisen tavaratilan lisäksi ohjaamossa on runsaasti avonaisia ja kannellisia lokeroita.
Uutena varustetasona Esprit Alpine
Renault Groupiin kuuluva Alpine saa entistä enemmän merkitystä myös tavallisissa malleissa, sillä Australissa tuodaan ensimmäistä kertaa tarjolle Technoon ja Iconiciin saatavilla oleva Esprit Alpine -varustepaketti. Se lisää niin ulkonäön kuin sisustuksen urheilullisuutta tuoden autoon Alpinelle ominaisia piirteitä.
Näkyvin ulkonäön ero on uusi Satin Shale Gray -väri, joka on Renaultin ensimmäinen suurtuotantomalleihin esittelemä mattaväri. Väri edustaa aivan uutta aikakautta, sillä se on kiilloltaan tavallisten ja mattavärien välillä.
Esprit Alpinessa on lisäksi aina vakiona kontrastina musta katto, minkä lisäksi mustaa väriä käytetään myös ikkunalistoissa ja kattokiskoissa. Ominaista ovat tähän versioon suunnitellut 20-tuumaiset kevytmetallivanteet Alpine-merkinnöin. Takaluukussa Austral on kromikirjaimien sijaan mustin kirjaimin.
Sisällä Esprit Alpinessa istuimien verhoilumateriaalina on Alcantara sinisin tikkauksin. Samaa materiaalia käytetään myös ovipaneeleissa, etumatkustajan kohdalla kojelaudassa ja keskikonsolin pehmusteessa. Sen sijaan nappanahalla verhoillussa ohjauspyörässä ompeleet ovat punaista, valkoista ja sinistä eli Ranskan lipun värit.
Muita pieniä eroja sisustuksessa ovat siniset turvavyöt, alumiinipintaiset polkimet ja Alpine-merkit kynnyslistoissa.
Uusi perusrakenne
Renault Austral on yhtiön ensimmäinen malli, jossa käytetään Allianssin yhdessä kehittämää täysin uutta CMF-CD -perusrakennetta. Renault on suunnitellut oman versionsa niin, että Austral on erittäin hyvä ajaa.
Korista ja rungosta on tehty hyvin jäykkiä, millä auton käytös on saatu jämäkäksi ja samalla mukavaksi. Lisäksi rakenteesta on apua korkeatasoiseen turvallisuuteen.
Alustasta on kaksi versiota, tavallinen kaksipyöräohjauksella varustettu, jossa on takana vääntövarsijousitus sekä versio, jossa on 4CONTROL Advanced. Se tarkoittaa kolmannen sukupolven nelipyöräohjausta, jolloin autossa on takapyörissä monivarsituenta.
Nelipyöräohjauksen kanssa ohjausvälitys on suorempi ja kääntöympyrä pienenee 11,5 metristä 10,1 metriin. Pienissä alle 50 km/h nopeuksissa takapyörät kääntyvät jopa 5 astetta vastakkaiseen suuntaan kuin etupyörät.
Kaikki uuden Renault Australin moottorit ovat eritasoisia hybrideitä.
Renault
Suuremmissa nopeuksissa takapyörät kääntyvät enintään asteen verran samaan suuntaan kuin etupyörät lisäten suuntavakautta.
Multi-Sense, millä auton ominaisuuksia voi säätää mieleisekseen, on entistä monipuolisempi. Lisäksi sitä voi käyttää nyt ohjauspyörään sijoitetulla painikkeella. Järjestelmässä on etukäteen ohjelmoituna Eco, Comfort ja Sport, minkä lisäksi ajaja voi tehdä yksilölliset säädöt Perso-ajotilaan.
Mikäli valitsee Renault Australin pitoa vaikeissa olosuhteissa parantavalla Extended Grip -paketilla, tulevat ajotiloiksi vielä Snow ja All Roads.
Moottoreissa aina sähkö apuna
Kaikki uuden Renault Australin moottorit ovat eritasoisia hybrideitä. Mikäli uuden Renault Arkanan myynnistä voi mitään päätellä, niin Suomessa lähes kaikki ostajat päätyvät E-Tech Hybridiin. Siinä on uusi kolmesylinterinen 1,2-litrainen turbomoottori, joka kehittää 96 kilowattia ja 205 Nm vääntömomentin.
Lisäksi on kaksi sähkömoottoria, joista päämoottori kehittää 50 kW ja 205 Nm. Ajoakun energiasisältö on 1,7 kWh/400 V. Voimalinjaan kuuluu vielä 7-vaihteinen vaihteisto (2 sähkömoodille ja 5 hybridimoodille).
Uuden voimalinjan saa joko 118 kW (160 hv) tai 146 kW (200 hv) tehoisena. Aiempien E Tech Hybridien tapaan myös Renault Austral lähtee tällä voimalinjalla varustettuna liikkeelle aina sähköllä.
Ohituskiihtyvyys 80–120 km/h on mainio, sillä aikaa kuluu tehokkaammalla versiolla vain 5,9 sekuntia ja toisella 6,8 sekuntia.
Kaupungissa jopa 80 % ajosta sujuu sähköllä ja kulutus pienenee 40 prosentilla vastaavaan bensiinimoottoriseen autoon verrattuna. Yhdistetty kulutus on 4,6 litraa sadalla ja hiilidioksidipäästö 105 g/km (ennakkotieto).
Toisena Suomeen tuotavana voimalinjana ovat 1,3-litraiset kevythybridit, joissa on nelisylinterinen yhteistyössä Daimlerin kanssa kehitetty moottori, siihen integroitu käynnistysmoottori ja 12 voltin litiumioniakku.
Moottorin saa joko 103 kW (140 hv) tai 118 kW (160 hv) tehoisena X-Tronic -automaattivaihteiston kanssa ja kesymmän moottorin voi valita myös käsivalintaisen vaihteiston kanssa.
Tehokkaamman moottorin vääntömomentti on 270 Nm laajalla 1600–3250 r/min käyntinopeusalueella. Virallinen WLTP-kulutus on 6,2 l/100 km ja hiilidioksidipäästö 136 g/km (ennakkotieto).
Kolmantena voimalinjana on uuden kolmesylinterisen 1,2-litraisen 96 kilowatin tehoisen turbomoottorin ja 48 voltin virralla toimivan käynnistysmoottorin yhdistelmä. Yhdistelmä tulee aina käsivalintaisen vaihteiston kanssa.
Valtavasti varusteita
Uuden perusrakenteen mukanaan tuoman elektroniikan arkkitehtuurin myötä Renault Australiin saa valtavan määrän kuljettajaa avustavia järjestelmiä, jotka ovat joko vakio- tai lisävarusteita. Yhteensä niitä on 32 kappaletta, jotka on jaettu kolmeen ryhmään: ajaminen, pysäköinti ja turvallisuus.
Yksi hienoimmista järjestelmistä on Active Driver Assist, johon kuuluvat moottoritie- ja ruuhka-avustimet, älykäs mukautuva vakionopeudensäädin ja kaistakeskitin.
Kun järjestelmä on vielä yhteydessä navigointiin ja ottaa huomioon vaikkapa lähestyvän liikenneympyrän, ollaan jo hyvin lähellä autonomista autoilua. Virallisesti järjestelmä on tasoa 2 ja ajajan on säilytettävä ote ohjauspyörästä.
Renault
Uutta Renault Australissa on järjestelmä, joka avustaa kuljettajaa taloudelliseen ajoon. Ideana on navigoinnin tietojen perusteella kertoa, milloin kannattaa nostaa jalka kaasupolkimelta ja säästää siten polttoainetta.
Uutta automatisoitua pysäköintiavustinta käytettäessä kuljettajan ei enää tarvitse tehdä muuta kuin seurata auton ympäristöä ja painaa kaasupoljinta. Auto tekee kaiken muun automaattisesti ohjauspyörän kääntämistä, jarrun käyttöä ja vaihteen valintaa myöten.
Renault Australissa on aina ledivalot edessä ja takana. Ylemmissä varustetasoissa valot ovat ensin mukautuvat ledivalot ja parhaat ovat matriisiledivalot.
Renault Australin tieto-viihdejärjestelmänä on Android Automotive OS, joka on autoihin tarkoitettu Androidin versio. Yli kolme neljäsosaa maailman älypuhelimista perustuu Androidiin, joten sen käyttö on helppo omaksua.
Renault on tehnyt kaikkensa, että järjestelmä olisi mahdollisimman vaivattomasti toimiva. Siinä on onnistuttu erinomaisesti samaa järjestelmää käyttävästä Renault Megane E-Tech electricistä saatujen kokemusten perusteella.
Tarkempaa tietoa Suomeen tuotavista Renault Australeista ja niiden varusteista annetaan lähempänä myynnin alkamista.
Renault-lehdistötiedote / Juha Peltonen
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
Nissan Qashqain uusi CMF-C-perusrakenne, jonka valmistuksessa on käytetty entistä enemmän suurlujuusterästä, pystyy sitomaan törmäyksen voimat ennen kuin ne saavuttavat matkustamon.
Nissan
Nissan Qashqain uusi CMF-C-perusrakenne, jonka valmistuksessa on käytetty entistä enemmän suurlujuusterästä, pystyy sitomaan törmäyksen voimat ennen kuin ne saavuttavat matkustamon.
Nissan
Opel Combo-e Life on saatavissa kahtena koripituutena (4,40 m ja XL 4,75 m), joko 5- tai 7-paikkaisena, sekä varustettuna joko yhdellä tai kahdella liukuovella.
Opel
Opel Combo-e Life on saatavissa kahtena koripituutena (4,40 m ja XL 4,75 m), joko 5- tai 7-paikkaisena, sekä varustettuna joko yhdellä tai kahdella liukuovella.
Opel
Togg valmistetaan täysin käyttäjäkeskeisellä lähestymistavalla.
Togg
Togg valmistetaan täysin käyttäjäkeskeisellä lähestymistavalla.
Togg
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
SsangYong Torres: Tulevan katumaasturin ensimmäiset teaser-kuvat julkistettiin
Auto Bild 7/2022 kaupoissa
Premium-SUV Alfa Romeo Tonale: Jo yli 4000 ennakkovarausta ja 1000 tilausta Euroopassa
Polestar: Sijoittaa erittäin nopeaa lataustekniikkaa kehittävään StoreDotiin ja saa käyttöönsä kehittynyttä akkuteknologiaa
Autojen "Mona Lisa": 1955 Mercedes-Benz 300 SLR Coupé huutokaupattiin maailmanennätyshintaan 135 miljoonaa euroa – myyntitulot menivät hyväntekeväisyysrahastolle
Nichols N1A: Tästä huippusuunnittelijan automallista tuskin olet kuullut!
Škoda Auto: Aloitti MEB-akustojen tuotannon Mladá Boleslavin päätehtaallaan
Volkswagen ID.5: Lanseeraus Suomessa kesäkuussa – mukana nopeammin saatava FastLane-mallisto
Lexus UX: Uudistuneet autot Suomessa lokakuussa
Abarth 695 Tributo 131 Rally: Kunniapainos
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
KOEAJOT
Koeajossa Ford Mustang Mach-E: Sähköponi nelistää
Koeajossa Škoda Octavia Combi 1.4 TSI PHEV Style iV DSG: Vuoden Auto Suomessa 2021
Ensikoeajossa Toyota Hilux Double Cab 4WD 2.8D Invincible A: Terästetty metsävelho
Koeajossa Ford Explorer 3.0 V6 Ecoboost 457 hv PHEV AWD ST-Line: Näyttävä mahtijenkki
Koeajossa Mazda MX-30: Niukasti virtaa
Koeajossa Toyota Yaris 1.5 Hybrid Style: Taidolla uudistettu
Koeajossa Mercedes-Benz GLA 200d A Business: Aidon katumaasturin mitoissa
Koeajossa Peugeot 508 GT Hybrid 225 EAT8 PHEV: Lupauksen lunastus?
Koeajossa Renault Zoe: Yllätysten sähköauto
Koeajossa Suzuki Swift 1.2 Dualjet 4WD GLX 5MT Hybrid: Konstailematon neliveto
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
FOKUS MEDIA
Sisusta olohuone ulos!
Kaapin paikka: 3 kaappikaunotarta
Piegan nauhakoksut
Nuku paremmin! 5 pimentävää verhoa
Credo Audion referenssi
NADin uusin
Monitor Audion konseptikaiutin
Sonoksen halvin äänipalkki
Totem Kin Play -sarjalle jatkoa
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
UUTTA
SsangYong Torres: Tulevan katumaasturin ensimmäiset teaser-kuvat julkistettiin
Auto Bild 7/2022 kaupoissa
Premium-SUV Alfa Romeo Tonale: Jo yli 4000 ennakkovarausta ja 1000 tilausta Euroopassa
Polestar: Sijoittaa erittäin nopeaa lataustekniikkaa kehittävään StoreDotiin ja saa käyttöönsä kehittynyttä akkuteknologiaa
Autojen "Mona Lisa": 1955 Mercedes-Benz 300 SLR Coupé huutokaupattiin maailmanennätyshintaan 135 miljoonaa euroa – myyntitulot menivät hyväntekeväisyysrahastolle
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
KOEAJOT
Koeajossa Ford Mustang Mach-E: Sähköponi nelistää
Koeajossa Škoda Octavia Combi 1.4 TSI PHEV Style iV DSG: Vuoden Auto Suomessa 2021
Ensikoeajossa Toyota Hilux Double Cab 4WD 2.8D Invincible A: Terästetty metsävelho
Koeajossa Ford Explorer 3.0 V6 Ecoboost 457 hv PHEV AWD ST-Line: Näyttävä mahtijenkki
Koeajossa Mazda MX-30: Niukasti virtaa
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
Kaupallinen yhteistyö
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
SsangYong Torres: Tulevan katumaasturin ensimmäiset teaser-kuvat julkistettiin
Premium-SUV Alfa Romeo Tonale: Jo yli 4000 ennakkovarausta ja 1000 tilausta Euroopassa
Polestar: Sijoittaa erittäin nopeaa lataustekniikkaa kehittävään StoreDotiin ja saa käyttöönsä kehittynyttä akkuteknologiaa
Škoda Auto: Aloitti MEB-akustojen tuotannon Mladá Boleslavin päätehtaallaan
Volkswagen ID.5: Lanseeraus Suomessa kesäkuussa – mukana nopeammin saatava FastLane-mallisto
Lexus UX: Uudistuneet autot Suomessa lokakuussa
Abarth 695 Tributo 131 Rally: Kunniapainos
Volkswagen Amarok: Joko V6 tai 4-sylinterinen rivimoottori
BMW: Valitsi Goodyear EfficientGrip Performance 2 -renkaan täyssähköiseen iX-katumaasturiin
Seuraava Ford Mustang: Kahtena hybridimuunnoksena – mukana myös V8!
LUETUIMMAT
Lexus RZ 450e: Täyssähköinen nelivetoinen katumaasturi
Alfa Romeo Tonale: Tähdittää Astara Finlandin Stellantis-brändien toista vuosineljännestä
Classic Motorshow, Lahti 30.4.–1.5. 2022: Yli 400 ajoneuvoa!
Volkswagen ID.5: Lanseeraus Suomessa kesäkuussa – mukana nopeammin saatava FastLane-mallisto
Seuraava Ford Mustang: Kahtena hybridimuunnoksena – mukana myös V8!
Lexus UX: Uudistuneet autot Suomessa lokakuussa
Polestar 2: Useita kestävään kehitykseen, tekniikkaan ja muotoiluun liittyviä uudistuksia
Volkswagen Amarok: Joko V6 tai 4-sylinterinen rivimoottori
Tiesitkö: 1972-mallinen VW T2 -sähköpakettiauto toimi esikuvana VW ID.Buzzille!
Abarth 695 Tributo 131 Rally: Kunniapainos
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN