Perusmalli on ainoa käsivalintaisella vaihteistolla varustettu Renault Captur, sillä kaikki muut sähköistetyllä voimalinjalla varustetut Renault Capturit ovat automaattivaihteisia.
Renault
Renault Captur: Faceliftin yhteydessä lisää voimalinjoja ja uudet varustetasot
Vuonna 2023 Renault Capturin perusmallin bensiinimoottorin rinnalla ovat nyt kevythybridi-, hybridi- ja lataushybridiversiot, eli kolme voimalinjan sähköistämisen tasoa. Samalla varustetasot on yhtenäistetty Megane E-Tech electric -sähköauton kanssa.
Renault Captur on Renaultille todella tärkeä malli. Tänä vuonna ensimmäisten kymmenen kuukauden jälkeen se on eniten myyty Renault Euroopassa yli 110 000 kappaleen rekisteröinneillä niukasti ennen Clioa. Myös Suomessa Captur on Renaultin suosituin malli, toiseksi suosituin malli meillä on uusi Renault Arkana.
Neljä voimalinjaa
Kaikissa vuosimallin 2023 Renault Captureissa, kuten muissakin merkin henkilöautoissa, on vähintään Stop & Start eli automaattinen moottorin sammutus- ja käynnistysjärjestelmä. Renault Capturin hinnat alkaen -versiossa on TCe 90 -moottori.
Perusmalli on samalla ainoa käsivalintaisella vaihteistolla varustettu Renault Captur, sillä kaikki muut sähköistetyllä voimalinjalla varustetut Renault Capturit ovat automaattivaihteisia.
Seuraavalla askelmalla ovat Renault Captur TCe 140 EDC7-automaatit. Niissä on mikrohybridijärjestelmä, jonka erillinen 12 voltin litiumioniakku antaa voimaa hihnakäyttöiselle käynnistysgeneraattorille. Sähköä käytetään bensiinimoottorin apuna muun muassa kiihdytyksissä ja jarrutusenergiaa käytetään ajoakun lataamiseen.
Vuosimallin 2023 myötä Renault Captur -valikoima kasvaa uudella E-Tech 145 hybridillä, joka on ollut tähän saakka saatavissa Renault Clioon ja Renault Arkanaan. Siinä on taloudellisen bensiinimoottorin rinnalla kaksi sähkömoottoria.
Renault Arkanan tapaan myös Renault Captur lähtee tällä voimalinjalla varustettuna liikkeelle aina äänettömästi sähkön voimalla. Sähköä käytetään runsaasti ajon aikana, mikä vähentää melua, kulutusta ja päästöjä. Liikkuminen on erittäin miellyttävää ja E-Tech hybridin edut ovat parhaimmillaan kaupunkiajossa.
Yhdistetty kulutus on Renault Captur E-Tech 145 Equilibressä ainoastaan 4,6 l/100 km ja Technossa 4,7 l/100 km. Vastaavat hiilidioksidipäästöt ovat alhaiset 105 ja 107 g/km.
Mallisarjan huipulla jatkaa lataushybridi Renault Captur E-Tech Plug-in Hybrid 160, jonka virallinen painotettu kulutus on lähes olematon 1,4 l/100 km ja hiilidioksidipäästö vain 31 g/km. Jatkossa lataushybridi-Captur tuodaan Suomeen aina paremmalla Techno-varustetasolla.
Uudet varustetasot
Vuonna 2023 Renault Captureissa siirrytään käyttämään varustetasoista samoja nimiä kuin Renault Megane E-Tech electric -sähköautossa. Aiemman Zenin korvaa Equilibre- ja Intensin tilalle tulee Techno-varustetaso.
Varustetasojen sisällöissä ei ole tapahtunut suuria muutoksia, sillä ne olivat jo aiemmin varsin kattavia. Renault Capturissa on aina vakiona muun muassa lediajovalot, etäisyysvaroitin, kaista-avustin, liikennemerkkien tunnistusjärjestelmä, automaatti-ilmastointi, älyavainkortti ja takapenkin pituussuuntainen säätö.
Uutena varusteena myöhemmin saataville tulee älypuhelimen langaton peilaus Easy Link -multimediajärjestelmään.
Enemmän ylellisyyttä kaipaaville on tarjolla Techno-varustetaso, joka on lataushybridissä ainoa vaihtoehto. Ulkoa sen tunnistaa 18-tuumaisista kevytmetallivanteista ja tummennetuista takaikkunoista. Kuljettajan avuksi tulevat jo Equilibressä olevan takapysäköintitutkan lisäksi etupysäköintitutka ja peruutuskamera, sekä paikallaanpitoavustin.
Kuljettajan edessä on 7-tuumainen digitaalimittaristo (Renault Captur E-Tech plug-in hybrid 10-tuumainen) ja tieto-viihdejärjestelmään kuuluu myös navigointi. Multi-Sense -järjestelmällä auton ominaisuuksia ja toimintoja, kuten tunnelmavalaistusta, voi säätää monipuolisesti.
Hinnat alkaen 23 990 euroa
Renault Capturin hinnat alkavat TCe 90 Equilibren 23 990 eurosta. Kevythybridi Renault Captur TCe 140 EDC-7 Automaatin hinta on Equilibre-varustein 27 990 euroa ja Techno-varustein 30 590 euroa.
Uuden Renault Captur E-Tech 145 -täyshybridin hinta Equilibre-varustein on 30 590 euroa ja Techno-varustein 32 590 euroa. Lataushybridi Renault Captur E-Tech Plug-in Hybrid 160 Techno maksaa 37 990 euroa.
Renault-lehdistötiedote / Juha Peltonen
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
Toyota Corolla Touring. Uudistuvan Toyota Corollan ennakkomyynti alkaa alkusyksyn 2022 aikana. Ensimmäiset autot saapuvat Suomeen alkuvuodesta 2023.
Toyota
Toyota Corolla Touring. Uudistuvan Toyota Corollan ennakkomyynti alkaa alkusyksyn 2022 aikana. Ensimmäiset autot saapuvat Suomeen alkuvuodesta 2023.
Toyota
Suomessa ensimmäiset sarjatuotetut autot ovat jo matkalla Pohjoismaihin ja saapunevat perille elokuun aikana.
Subaru / Creative Commons
Suomessa ensimmäiset sarjatuotetut autot ovat jo matkalla Pohjoismaihin ja saapunevat perille elokuun aikana.
Subaru / Creative Commons
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Peugeot: Julkisti viisi uutta sähköautoa ja uuden E-Lion-projektin
Hennessey Supercharged H650 Escalade: Isojen poikien möreä puheenvuoro
Lightyear 0 -malli: Valmistus Uudessakaupungissa on lopetettu
Seres: Uusi kiinalainen automerkki rantautumassa Suomeen maaliskuussa!
Renault Espace: Täysin uudet 5- ja 7-paikkaiset mallit esitellään keväällä
Koeajossa Kia Stinger 3,3 T-GDI AWD GT 5D AT: Vanhaa koulukuntaa
Nelivetoinen, keskimoottorinen Corvette E-Ray: 0-100 km/h vain 2,5 sekunnissa!
Dacia Jogger Hybrid: Markkinoiden edullisin 7-paikkainen hybridi
Koeajossa Peugeot 3008 GT HYbrid4 4x4 e-EAT8 300 PHEV: Järeää vääntöä
Koeajossa Citroën ë-Jumpy Crew Cab: Sähköinen sekajuna
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
KOEAJOT
Koeajossa Kia Stinger 3,3 T-GDI AWD GT 5D AT: Vanhaa koulukuntaa
Koeajossa Peugeot 3008 GT HYbrid4 4x4 e-EAT8 300 PHEV: Järeää vääntöä
Koeajossa Citroën ë-Jumpy Crew Cab: Sähköinen sekajuna
Koeajossa Subaru Outback 2.5i Lineartronic Field: Retkikelpoinen
Koeajossa Jaguar F-Pace P400 S Hybrid Sport: Sähkövirstanpylväs
Koeajossa Alfa Romeo Stelvio 2.0 280 HP AT8 AWD Veloce Launch Plus: Italialainen herkkupala
Koeajossa Volkswagen ID.3 Pro Performance 150 kW (akku 58 kWh) Family: Maailmanvalloittaja
Koeajossa Audi Q8 Electrified Edition 60 TFSI e quattro Tiptronic: Jättiläiseksi kasvatettu
Koeajossa Seat Tarraco 1.4 PHEV 245 e-Hybrid FR Launch Edition DSG: Kulkeva pistokemalli
Koeajossa Hyundai i20 N: Pieni paukkurauta
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
FOKUS MEDIA
AirPlay 2 nyt Hegelin vahvistimissa
Sonus Faberin uudistunut Homage-sarja
Sennheiserilta langalliset nappikuulokkeet
Naim aktiivisena
Denonilta uusi sa/cd-soitin
Mission 778 täällä jälleen
Muskelia monikanavaan
Uudet myyttiset
Musical Fidelityn uudet NU-VISTAT
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
UUTTA
Peugeot: Julkisti viisi uutta sähköautoa ja uuden E-Lion-projektin
Hennessey Supercharged H650 Escalade: Isojen poikien möreä puheenvuoro
Lightyear 0 -malli: Valmistus Uudessakaupungissa on lopetettu
Seres: Uusi kiinalainen automerkki rantautumassa Suomeen maaliskuussa!
Renault Espace: Täysin uudet 5- ja 7-paikkaiset mallit esitellään keväällä
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
KOEAJOT
Koeajossa Kia Stinger 3,3 T-GDI AWD GT 5D AT: Vanhaa koulukuntaa
Koeajossa Peugeot 3008 GT HYbrid4 4x4 e-EAT8 300 PHEV: Järeää vääntöä
Koeajossa Citroën ë-Jumpy Crew Cab: Sähköinen sekajuna
Koeajossa Subaru Outback 2.5i Lineartronic Field: Retkikelpoinen
Koeajossa Jaguar F-Pace P400 S Hybrid Sport: Sähkövirstanpylväs
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
Kaupallinen yhteistyö
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Peugeot: Julkisti viisi uutta sähköautoa ja uuden E-Lion-projektin
Lightyear 0 -malli: Valmistus Uudessakaupungissa on lopetettu
Seres: Uusi kiinalainen automerkki rantautumassa Suomeen maaliskuussa!
Renault Espace: Täysin uudet 5- ja 7-paikkaiset mallit esitellään keväällä
Dacia Jogger Hybrid: Markkinoiden edullisin 7-paikkainen hybridi
Polestar: Avasi Rovaniemelle maailman ensimmäisen lumesta rakennetun autopaviljongin - sisällä on Polestar 2 ja jäästä veistettyjä varaosia
Sähköinen Peugeot Inception -konseptiauto: 800 km toimintamatkaa
Polestarin autoihin uusinta Googlen teknologiaa
No nyt on todella erikoista... tästä katumaasturista tuskin olet kuullut…!
Uudistunut Renault Arkana: Keskittyy Suomessa täyshybridiin
LUETUIMMAT
No nyt on todella erikoista... tästä katumaasturista tuskin olet kuullut…!
Uusi Opel Astra Electric: Ensi kertaa myös täyssähköisenä
Uusi Mitsubishi ASX: Kehitetty Euroopan markkinoille
Uusi Volkswagen Amarok: Nyt myynnissä – toimitukset Suomeen alkavat kesällä 2023
Uusi Hyundai Kona: Paljastetaan lähikuukausina
Seres: Uusi kiinalainen automerkki rantautumassa Suomeen maaliskuussa!
Koeajossa Subaru Outback 2.5i Lineartronic Field: Retkikelpoinen
Koeajossa Volkswagen ID.3 Pro Performance 150 kW (akku 58 kWh) Family: Maailmanvalloittaja
Vuoden Auto Suomessa 2023 on Kia Niro
Dacia Jogger Hybrid: Markkinoiden edullisin 7-paikkainen hybridi
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN