Perusmalli on ainoa käsivalintaisella vaihteistolla varustettu Renault Captur, sillä kaikki muut sähköistetyllä voimalinjalla varustetut Renault Capturit ovat automaattivaihteisia.

Perusmalli on ainoa käsivalintaisella vaihteistolla varustettu Renault Captur, sillä kaikki muut sähköistetyllä voimalinjalla varustetut Renault Capturit ovat automaattivaihteisia.

Renault

Renault Captur: Faceliftin yhteydessä lisää voimalinjoja ja uudet varustetasot

Vuonna 2023 Renault Capturin perusmallin bensii­ni­moot­torin rinnalla ovat nyt kevythybridi-, hybridi- ja lataus­hyb­ri­di­versiot, eli kolme voimalinjan sähköistämisen tasoa. Samalla varustetasot on yhtenäistetty Megane E-Tech electric -sähköauton kanssa.

Auto Bild.Uutiset

Re­nault Cap­tur on Re­naul­til­le to­del­la tär­keä mal­li. Tänä vuon­na en­sim­mäis­ten kym­me­nen kuu­kau­den jäl­keen se on eni­ten myy­ty Re­nault Eu­roo­pas­sa yli 110 000 kap­pa­leen re­kis­te­röin­neil­lä niu­kas­ti en­nen Clioa. Myös Suo­mes­sa Cap­tur on Re­naul­tin suo­si­tuin mal­li, toi­sek­si suo­si­tuin mal­li meil­lä on uu­si Re­nault Ar­ka­na.

Nel­jä voi­ma­lin­jaa

Kai­kis­sa vuo­si­mal­lin 2023 Re­nault Cap­tu­reis­sa, ku­ten muis­sa­kin mer­kin hen­ki­lö­au­tois­sa, on vä­hin­tään Stop & Start eli au­to­maat­ti­nen moot­to­rin sam­mu­tus- ja käyn­nis­tys­jär­jes­tel­mä. Re­nault Cap­tu­rin hin­nat al­ka­en -ver­si­os­sa on TCe 90 -moot­to­ri.

Pe­rus­mal­li on sa­mal­la ai­noa kä­si­va­lin­tai­sel­la vaih­teis­tol­la va­rus­tet­tu Re­nault Cap­tur, sil­lä kaik­ki muut säh­köis­te­tyl­lä voi­ma­lin­jal­la va­rus­te­tut Re­nault Cap­tu­rit ovat au­to­maat­ti­vaih­tei­sia.

Seu­raa­val­la as­kel­mal­la ovat Re­nault Cap­tur TCe 140 EDC7-au­to­maa­tit. Niis­sä on mik­ro­hyb­ri­di­jär­jes­tel­mä, jon­ka eril­li­nen 12 vol­tin li­tiu­mi­o­ni­ak­ku an­taa voi­maa hih­na­käyt­töi­sel­le käyn­nis­tys­ge­ne­raat­to­ril­le. Säh­köä käy­te­tään ben­sii­ni­moot­to­rin apu­na muun mu­as­sa kiih­dy­tyk­sis­sä ja jar­ru­tu­se­ner­gi­aa käy­te­tään ajo­a­kun la­taa­mi­seen.

Vuo­si­mal­lin 2023 myö­tä Re­nault Cap­tur -va­li­koi­ma kas­vaa uu­del­la E-Tech 145 hyb­ri­dil­lä, joka on ol­lut tä­hän saak­ka saa­ta­vis­sa Re­nault Cli­oon ja Re­nault Ar­ka­naan. Sii­nä on ta­lou­del­li­sen ben­sii­ni­moot­to­rin rin­nal­la kak­si säh­kö­moot­to­ria.

Re­nault Ar­ka­nan ta­paan myös Re­nault Cap­tur läh­tee täl­lä voi­ma­lin­jal­la va­rus­tet­tu­na liik­keel­le ai­na ää­net­tö­mäs­ti säh­kön voi­mal­la. Säh­köä käy­te­tään run­saas­ti ajon ai­ka­na, mikä vä­hen­tää me­lua, ku­lu­tus­ta ja pääs­tö­jä. Liik­ku­mi­nen on erit­täin miel­lyt­tä­vää ja E-Tech hyb­ri­din edut ovat par­haim­mil­laan kau­pun­ki­a­jos­sa.

Yh­dis­tet­ty ku­lu­tus on Re­nault Cap­tur E-Tech 145 Equi­lib­res­sä ai­no­as­taan 4,6 l/100 km ja Tech­nos­sa 4,7 l/100 km. Vas­taa­vat hii­li­di­ok­si­di­pääs­töt ovat al­hai­set 105 ja 107 g/km.

Mal­li­sar­jan hui­pul­la jat­kaa la­taus­hyb­ri­di Re­nault Cap­tur E-Tech Plug-in Hyb­rid 160, jon­ka vi­ral­li­nen pai­no­tet­tu ku­lu­tus on lä­hes ole­ma­ton 1,4 l/100 km ja hii­li­di­ok­si­di­pääs­tö vain 31 g/km. Jat­kos­sa la­taus­hyb­ri­di-Cap­tur tuo­daan Suo­meen ai­na pa­rem­mal­la Tech­no-va­rus­te­ta­sol­la.

Uu­det va­rus­te­ta­sot

Vuon­na 2023 Re­nault Cap­tu­reis­sa siir­ry­tään käyt­tä­mään va­rus­te­ta­sois­ta sa­mo­ja ni­miä kuin Re­nault Me­ga­ne E-Tech elect­ric -säh­kö­au­tos­sa. Ai­em­man Ze­nin kor­vaa Equi­lib­re- ja In­ten­sin ti­lal­le tu­lee Tech­no-va­rus­te­ta­so.

Va­rus­te­ta­so­jen si­säl­löis­sä ei ole ta­pah­tu­nut suu­ria muu­tok­sia, sil­lä ne oli­vat jo ai­em­min var­sin kat­ta­via. Re­nault Cap­tu­ris­sa on ai­na va­ki­o­na muun mu­as­sa le­di­a­jo­va­lot, etäi­syys­va­roi­tin, kais­ta-avus­tin, lii­ken­ne­merk­kien tun­nis­tus­jär­jes­tel­mä, au­to­maat­ti-il­mas­toin­ti, äly­a­vain­kort­ti ja ta­ka­pen­kin pi­tuus­suun­tai­nen sää­tö.

Uu­te­na va­rus­tee­na myö­hem­min saa­ta­vil­le tu­lee äly­pu­he­li­men lan­ga­ton pei­laus Ea­sy Link -mul­ti­me­di­a­jär­jes­tel­mään.

Enem­män ylel­li­syyt­tä kai­paa­vil­le on tar­jol­la Tech­no-va­rus­te­ta­so, joka on la­taus­hyb­ri­dis­sä ai­noa vaih­to­eh­to. Ul­koa sen tun­nis­taa 18-tuu­mai­sis­ta ke­vyt­me­tal­li­van­teis­ta ja tum­men­ne­tuis­ta ta­kaik­ku­nois­ta. Kul­jet­ta­jan avuk­si tu­le­vat jo Equi­lib­res­sä ole­van ta­ka­py­sä­köin­ti­tut­kan li­säk­si etu­py­sä­köin­ti­tut­ka ja pe­ruu­tus­ka­me­ra, sekä pai­kal­laan­pi­to­a­vus­tin.

Kul­jet­ta­jan edes­sä on 7-tuu­mai­nen di­gi­taa­li­mit­ta­ris­to (Re­nault Cap­tur E-Tech plug-in hyb­rid 10-tuu­mai­nen) ja tie­to-viih­de­jär­jes­tel­mään kuu­luu myös na­vi­goin­ti. Mul­ti-Sen­se -jär­jes­tel­mäl­lä au­ton omi­nai­suuk­sia ja toi­min­to­ja, ku­ten tun­nel­ma­va­lais­tus­ta, voi sää­tää mo­ni­puo­li­ses­ti.

Hin­nat al­ka­en 23 990 eu­roa

Re­nault Cap­tu­rin hin­nat al­ka­vat TCe 90 Equi­lib­ren 23 990 eu­ros­ta. Ke­vyt­hyb­ri­di Re­nault Cap­tur TCe 140 EDC-7 Au­to­maa­tin hin­ta on Equi­lib­re-va­rus­tein 27 990 eu­roa ja Tech­no-va­rus­tein 30 590 eu­roa.

Uu­den Re­nault Cap­tur E-Tech 145 -täys­hyb­ri­din hin­ta Equi­lib­re-va­rus­tein on 30 590 eu­roa ja Tech­no-va­rus­tein 32 590 eu­roa. La­taus­hyb­ri­di Re­nault Cap­tur E-Tech Plug-in Hyb­rid 160 Tech­no mak­saa 37 990 eu­roa.

Re­nault-leh­dis­tö­tie­do­te / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Sakan toimitusjohtaja Petri Poukkula ja talousjohtaja Sami Mäentausta.

Sakan toimitusjohtaja Petri Poukkula ja talousjohtaja Sami Mäentausta.

Saka

Kymmenessä vuodessa haastajasta ykköseksi – Saka on nyt Suomen suurin vaihtoautokauppa

Auto Bild.Uutiset
Sakan toimitusjohtaja Petri Poukkula ja talousjohtaja Sami Mäentausta.

Sakan toimitusjohtaja Petri Poukkula ja talousjohtaja Sami Mäentausta.

Saka

Kymmenessä vuodessa haastajasta ykköseksi – Saka on nyt Suomen suurin vaihtoautokauppa

Auto Bild.Uutiset
Renault Master on uudistunut

Renault Master on uudistunut

Renault

Uusi Renault Master - tarjolla myös sähkö- ja vetyversio

Auto Bild.Uutiset
Renault Master on uudistunut

Renault Master on uudistunut

Renault

Uusi Renault Master - tarjolla myös sähkö- ja vetyversio

Auto Bild.Uutiset
“Valmistajien on investoitava uusiin teknologioihin täyttääkseen tiukemmat päästöstandardit, mikä todennäköisesti nostaa ajoneuvojen tuotantokustannuksia. Kustannusten nousu mahdollisesti heijastuu myös kuluttajahintoihin. Vaikka tavoitteena on tehdä Euroopasta päästöstandardien johtaja, säännökset voivat myös asettaa haasteita eurooppalaisten valmistajien kilpailukyvylle maailmanlaajuisesti sekä Euroopan sisäisesti. Kilpailu kiristyy, kun valmistajien on sopeuduttava uusiin vaatimuksiin ja samalla säilytettävä kilpailukyky kansainvälisillä markkinoilla”, Atradiuksen maajohtaja Juhani Laitala summaa. Atradius on globaali luottovakuuttamisen, takausvakuuttamisen ja perintäpalveluiden asiantuntija, joka toimii 52 maassa ja jolla on tiedot yli 240 miljoonan yrityksen maksukäyttäytymisestä. Atradius-konsernin vuoden 2022 liikevaihto oli 2,5 miljardia euroa. Atradius kuuluu sekä maailman että Suomen suurimpiin luottovakuuttajiin. Vuonna 1925 perustetun organisaation pääkonttori sijaitsee Madridissa. Atradiuksen pääomistaja on espanjalainen Grupo Catalana Occidente.

“Valmistajien on investoitava uusiin teknologioihin täyttääkseen tiukemmat päästöstandardit, mikä todennäköisesti nostaa ajoneuvojen tuotantokustannuksia. Kustannusten nousu mahdollisesti heijastuu myös kuluttajahintoihin. Vaikka tavoitteena on tehdä Euroopasta päästöstandardien johtaja, säännökset voivat myös asettaa haasteita eurooppalaisten valmistajien kilpailukyvylle maailmanlaajuisesti sekä Euroopan sisäisesti. Kilpailu kiristyy, kun valmistajien on sopeuduttava uusiin vaatimuksiin ja samalla säilytettävä kilpailukyky kansainvälisillä markkinoilla”, Atradiuksen maajohtaja Juhani Laitala summaa. Atradius on globaali luottovakuuttamisen, takausvakuuttamisen ja perintäpalveluiden asiantuntija, joka toimii 52 maassa ja jolla on tiedot yli 240 miljoonan yrityksen maksukäyttäytymisestä. Atradius-konsernin vuoden 2022 liikevaihto oli 2,5 miljardia euroa. Atradius kuuluu sekä maailman että Suomen suurimpiin luottovakuuttajiin. Vuonna 1925 perustetun organisaation pääkonttori sijaitsee Madridissa. Atradiuksen pääomistaja on espanjalainen Grupo Catalana Occidente.

Atradius

Luotto­va­kuu­tu­syhtiö Atradius arvioi: EU:n uudet tariffit kasvattavat kauppasodan uhkaa ja sähköautojen hintaa

Auto Bild.Uutiset
“Valmistajien on investoitava uusiin teknologioihin täyttääkseen tiukemmat päästöstandardit, mikä todennäköisesti nostaa ajoneuvojen tuotantokustannuksia. Kustannusten nousu mahdollisesti heijastuu myös kuluttajahintoihin. Vaikka tavoitteena on tehdä Euroopasta päästöstandardien johtaja, säännökset voivat myös asettaa haasteita eurooppalaisten valmistajien kilpailukyvylle maailmanlaajuisesti sekä Euroopan sisäisesti. Kilpailu kiristyy, kun valmistajien on sopeuduttava uusiin vaatimuksiin ja samalla säilytettävä kilpailukyky kansainvälisillä markkinoilla”, Atradiuksen maajohtaja Juhani Laitala summaa. Atradius on globaali luottovakuuttamisen, takausvakuuttamisen ja perintäpalveluiden asiantuntija, joka toimii 52 maassa ja jolla on tiedot yli 240 miljoonan yrityksen maksukäyttäytymisestä. Atradius-konsernin vuoden 2022 liikevaihto oli 2,5 miljardia euroa. Atradius kuuluu sekä maailman että Suomen suurimpiin luottovakuuttajiin. Vuonna 1925 perustetun organisaation pääkonttori sijaitsee Madridissa. Atradiuksen pääomistaja on espanjalainen Grupo Catalana Occidente.

“Valmistajien on investoitava uusiin teknologioihin täyttääkseen tiukemmat päästöstandardit, mikä todennäköisesti nostaa ajoneuvojen tuotantokustannuksia. Kustannusten nousu mahdollisesti heijastuu myös kuluttajahintoihin. Vaikka tavoitteena on tehdä Euroopasta päästöstandardien johtaja, säännökset voivat myös asettaa haasteita eurooppalaisten valmistajien kilpailukyvylle maailmanlaajuisesti sekä Euroopan sisäisesti. Kilpailu kiristyy, kun valmistajien on sopeuduttava uusiin vaatimuksiin ja samalla säilytettävä kilpailukyky kansainvälisillä markkinoilla”, Atradiuksen maajohtaja Juhani Laitala summaa. Atradius on globaali luottovakuuttamisen, takausvakuuttamisen ja perintäpalveluiden asiantuntija, joka toimii 52 maassa ja jolla on tiedot yli 240 miljoonan yrityksen maksukäyttäytymisestä. Atradius-konsernin vuoden 2022 liikevaihto oli 2,5 miljardia euroa. Atradius kuuluu sekä maailman että Suomen suurimpiin luottovakuuttajiin. Vuonna 1925 perustetun organisaation pääkonttori sijaitsee Madridissa. Atradiuksen pääomistaja on espanjalainen Grupo Catalana Occidente.

Atradius

Luotto­va­kuu­tu­syhtiö Atradius arvioi: EU:n uudet tariffit kasvattavat kauppasodan uhkaa ja sähköautojen hintaa

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN