Perusmalli on ainoa käsivalintaisella vaihteistolla varustettu Renault Captur, sillä kaikki muut sähköistetyllä voimalinjalla varustetut Renault Capturit ovat automaattivaihteisia.
Renault
Renault Captur: Faceliftin yhteydessä lisää voimalinjoja ja uudet varustetasot
Vuonna 2023 Renault Capturin perusmallin bensiinimoottorin rinnalla ovat nyt kevythybridi-, hybridi- ja lataushybridiversiot, eli kolme voimalinjan sähköistämisen tasoa. Samalla varustetasot on yhtenäistetty Megane E-Tech electric -sähköauton kanssa.
Renault Captur on Renaultille todella tärkeä malli. Tänä vuonna ensimmäisten kymmenen kuukauden jälkeen se on eniten myyty Renault Euroopassa yli 110 000 kappaleen rekisteröinneillä niukasti ennen Clioa. Myös Suomessa Captur on Renaultin suosituin malli, toiseksi suosituin malli meillä on uusi Renault Arkana.
Neljä voimalinjaa
Kaikissa vuosimallin 2023 Renault Captureissa, kuten muissakin merkin henkilöautoissa, on vähintään Stop & Start eli automaattinen moottorin sammutus- ja käynnistysjärjestelmä. Renault Capturin hinnat alkaen -versiossa on TCe 90 -moottori.
Perusmalli on samalla ainoa käsivalintaisella vaihteistolla varustettu Renault Captur, sillä kaikki muut sähköistetyllä voimalinjalla varustetut Renault Capturit ovat automaattivaihteisia.
Seuraavalla askelmalla ovat Renault Captur TCe 140 EDC7-automaatit. Niissä on mikrohybridijärjestelmä, jonka erillinen 12 voltin litiumioniakku antaa voimaa hihnakäyttöiselle käynnistysgeneraattorille. Sähköä käytetään bensiinimoottorin apuna muun muassa kiihdytyksissä ja jarrutusenergiaa käytetään ajoakun lataamiseen.
Vuosimallin 2023 myötä Renault Captur -valikoima kasvaa uudella E-Tech 145 hybridillä, joka on ollut tähän saakka saatavissa Renault Clioon ja Renault Arkanaan. Siinä on taloudellisen bensiinimoottorin rinnalla kaksi sähkömoottoria.
Renault Arkanan tapaan myös Renault Captur lähtee tällä voimalinjalla varustettuna liikkeelle aina äänettömästi sähkön voimalla. Sähköä käytetään runsaasti ajon aikana, mikä vähentää melua, kulutusta ja päästöjä. Liikkuminen on erittäin miellyttävää ja E-Tech hybridin edut ovat parhaimmillaan kaupunkiajossa.
Yhdistetty kulutus on Renault Captur E-Tech 145 Equilibressä ainoastaan 4,6 l/100 km ja Technossa 4,7 l/100 km. Vastaavat hiilidioksidipäästöt ovat alhaiset 105 ja 107 g/km.
Mallisarjan huipulla jatkaa lataushybridi Renault Captur E-Tech Plug-in Hybrid 160, jonka virallinen painotettu kulutus on lähes olematon 1,4 l/100 km ja hiilidioksidipäästö vain 31 g/km. Jatkossa lataushybridi-Captur tuodaan Suomeen aina paremmalla Techno-varustetasolla.
Uudet varustetasot
Vuonna 2023 Renault Captureissa siirrytään käyttämään varustetasoista samoja nimiä kuin Renault Megane E-Tech electric -sähköautossa. Aiemman Zenin korvaa Equilibre- ja Intensin tilalle tulee Techno-varustetaso.
Varustetasojen sisällöissä ei ole tapahtunut suuria muutoksia, sillä ne olivat jo aiemmin varsin kattavia. Renault Capturissa on aina vakiona muun muassa lediajovalot, etäisyysvaroitin, kaista-avustin, liikennemerkkien tunnistusjärjestelmä, automaatti-ilmastointi, älyavainkortti ja takapenkin pituussuuntainen säätö.
Uutena varusteena myöhemmin saataville tulee älypuhelimen langaton peilaus Easy Link -multimediajärjestelmään.
Enemmän ylellisyyttä kaipaaville on tarjolla Techno-varustetaso, joka on lataushybridissä ainoa vaihtoehto. Ulkoa sen tunnistaa 18-tuumaisista kevytmetallivanteista ja tummennetuista takaikkunoista. Kuljettajan avuksi tulevat jo Equilibressä olevan takapysäköintitutkan lisäksi etupysäköintitutka ja peruutuskamera, sekä paikallaanpitoavustin.
Kuljettajan edessä on 7-tuumainen digitaalimittaristo (Renault Captur E-Tech plug-in hybrid 10-tuumainen) ja tieto-viihdejärjestelmään kuuluu myös navigointi. Multi-Sense -järjestelmällä auton ominaisuuksia ja toimintoja, kuten tunnelmavalaistusta, voi säätää monipuolisesti.
Hinnat alkaen 23 990 euroa
Renault Capturin hinnat alkavat TCe 90 Equilibren 23 990 eurosta. Kevythybridi Renault Captur TCe 140 EDC-7 Automaatin hinta on Equilibre-varustein 27 990 euroa ja Techno-varustein 30 590 euroa.
Uuden Renault Captur E-Tech 145 -täyshybridin hinta Equilibre-varustein on 30 590 euroa ja Techno-varustein 32 590 euroa. Lataushybridi Renault Captur E-Tech Plug-in Hybrid 160 Techno maksaa 37 990 euroa.
Renault-lehdistötiedote / Juha Peltonen
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Uusi Opel Grandland SUV: Saatavilla kaikilla sähköistetyillä voimalinjoilla
Koeajossa Škoda Fabia 1.5 TSI 110 kW Style A: Työsuhdetärppi
Uusi Alfa Romeo Junior: Kompakti ja urheilullinen katumaasturi saapuu Suomeen loppuvuodesta 2024
Koeajossa Mercedes-Benz T 180 d normaali L1 A: Paranneltu laina-auto
Koeajossa BMW 330e xDrive Touring M Sport: Urheiluhumua
Citroën C3 Aircross: Tässä ensimmäiset kuvat kesällä 2024 esiteltävästä katumaasturista
Uusi Morgan Plus Four: Lisää ajodynamiikkaa – tietenkin alkuperäisessä hengessä
Toyota: Julkaisi tarkastuskampanjan
Ford Mustang täyttää tänään 60 vuotta: Eurooppaan tulossa uusia Mustang-malleja ja tilauskirjat on avattu
Mitsubishi Outlander esiteltiin vuonna 2001: Eurooppaan saapuva uusin Mitsubishi Outlander PHEV viitoittaa mallin neljättä sukupolvea
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
KOEAJOT
Koeajossa Škoda Fabia 1.5 TSI 110 kW Style A: Työsuhdetärppi
Koeajossa Mercedes-Benz T 180 d normaali L1 A: Paranneltu laina-auto
Koeajossa BMW 330e xDrive Touring M Sport: Urheiluhumua
Koeajossa Škoda Enyaq Coupé RS 80 iV: Ensimmäinen laatuaan
Koeajossa Renault Arkana E-Tech Full Hybrid 145 E-Tech Engineered: Terävä täyshybridi
Koeajossa BMW i4 eDrive40 Charged Plus: Kuljettajan mielitietty
Koeajossa DS 7 E-Tense 360 4x4 Plug-in Hybrid Opera Business A: Huomattavat valot
Koeajossa Jeep Compass PHEV 4xe 240 hv Trailhawk: Haukkana kadulla
Koeajossa BMW 2-sarjan Active Tourer: Jalokivi perheautoksi
Koeajossa Volkswagen Arteon Shooting Brake R-Line 1.4 TSI eHybrid: Tyyliä ja muotoa
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
FOKUS MEDIA
OePhi Tanskasta
Dynaaminen dipolikaiutin Kanadasta
Asiallisia laitetelineitä Saksasta
McIntoshin kaksi uutta esivahvistinta
Thalian transformaatio
Strattonin pienempi
Mola Mola Perca
Yksiöstä Puu-Vallilassa tuli remontissa raikas kaksio
Pastellia portaikkoon ja laventelia makuuhuoneeseen
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
UUTTA
Uusi Opel Grandland SUV: Saatavilla kaikilla sähköistetyillä voimalinjoilla
Koeajossa Škoda Fabia 1.5 TSI 110 kW Style A: Työsuhdetärppi
Uusi Alfa Romeo Junior: Kompakti ja urheilullinen katumaasturi saapuu Suomeen loppuvuodesta 2024
Koeajossa Mercedes-Benz T 180 d normaali L1 A: Paranneltu laina-auto
Koeajossa BMW 330e xDrive Touring M Sport: Urheiluhumua
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
KOEAJOT
Koeajossa Škoda Fabia 1.5 TSI 110 kW Style A: Työsuhdetärppi
Koeajossa Mercedes-Benz T 180 d normaali L1 A: Paranneltu laina-auto
Koeajossa BMW 330e xDrive Touring M Sport: Urheiluhumua
Koeajossa Škoda Enyaq Coupé RS 80 iV: Ensimmäinen laatuaan
Koeajossa Renault Arkana E-Tech Full Hybrid 145 E-Tech Engineered: Terävä täyshybridi
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
Kaupallinen yhteistyö
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Uusi Opel Grandland SUV: Saatavilla kaikilla sähköistetyillä voimalinjoilla
Uusi Alfa Romeo Junior: Kompakti ja urheilullinen katumaasturi saapuu Suomeen loppuvuodesta 2024
Citroën C3 Aircross: Tässä ensimmäiset kuvat kesällä 2024 esiteltävästä katumaasturista
Toyota: Julkaisi tarkastuskampanjan
Ford Mustang täyttää tänään 60 vuotta: Eurooppaan tulossa uusia Mustang-malleja ja tilauskirjat on avattu
Mitsubishi Outlander esiteltiin vuonna 2001: Eurooppaan saapuva uusin Mitsubishi Outlander PHEV viitoittaa mallin neljättä sukupolvea
Auto-Kilta: Aloittaa Kia- ja Mitsubishi-merkkien automyynnin ja -huollon
Tesla Model Y Long Range Rear-Wheel Drive: Toimintamatka 600 kilometriä
Uusi Opel Frontera: Tilava ja hauska SUV on saatavilla myös täyssähköisenä
Kia EV6: Malliston uusi Business-versio suunnataan erityisesti työsuhdeautoilijoille
LUETUIMMAT
Koeajossa Škoda Enyaq Coupé RS 80 iV: Ensimmäinen laatuaan
Hyundai Santa Fe: Viidennen sukupolven mallistossa täysin uusi ulkonäkö
Audi Q6 e-tron: Audin tähän mennessä edistyksellisin sähköauto saapui Suomeen
Uusi Opel Frontera: Tilava ja hauska SUV on saatavilla myös täyssähköisenä
Mitsubishi Outlander esiteltiin vuonna 2001: Eurooppaan saapuva uusin Mitsubishi Outlander PHEV viitoittaa mallin neljättä sukupolvea
Kääk! Autoilijoille luvassa radikaali hintayllätys: Lisävarusteet ja osa muista autojen varusteista kuukausimaksullisiksi 1.1. 2025 alkaen
Toyota: Julkaisi tarkastuskampanjan
Koeajossa Renault Arkana E-Tech Full Hybrid 145 E-Tech Engineered: Terävä täyshybridi
Värikäs Fiat 600 -mallisto hinnoiteltiin Suomessa: Tarjolla sekä hybridinä että täyssähköautona
Volkswagen ID.3 GTX ja ID.7 GTX Tourer: Kaksi nopeaa huippuversiota lanseerattiin - mukaan lukien kaikkien aikojen tehokkain Volkswagen-farmari
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN