Ensimmäiset Renault Scenic E-Tech electricit saadaan Suomeen vuoden 2024 ensimmäisen neljänneksen loppupuolella.

Ensimmäiset Renault Scenic E-Tech electricit saadaan Suomeen vuoden 2024 ensimmäisen neljänneksen loppupuolella.

Renault

Renault Scenic E-Tech electric: Luotiin täysin uusiksi

Renault luo Scenicin täysin uudelleen, kun siitä tulee sähköauto. Idea on sama kuin 27 vuotta sitten. Järkeviin korin mittoihin on tehty mainiot ja mukavat tilat, joissa viihtyy pitkään. Turvallisuus ja ympäristön huomioon ottaminen ovat uudessa Scenicissä erittäin korkealla tasolla. Toimintamatka Scenic E-Tech electricissä on jopa 620 km.

Auto Bild.Uutiset

Re­naul­til­la on kak­si säh­köis­ty­mi­sen ta­soa, jois­ta en­sim­mäi­nen on eri­ta­soi­set hyb­ri­dit kat­ta­va E-Tech hyb­rid. Säh­kö­au­tot ovat kor­ke­am­mal­la E-Tech elect­ric -ta­sol­la, jo­hon kuu­lu­vat au­tot ei­vät ai­heu­ta lain­kaan pai­kal­li­sia pääs­tö­jä.

Tä­hän saak­ka Re­naul­tin täys­säh­köi­siä hen­ki­lö­au­to­ja ovat ol­leet en­sim­mäi­nen Zoe ja uut­ta ai­kaa edus­ta­va Re­nault Me­ga­ne E-Tech elect­ric. Pa­rin vuo­den si­säl­lä ovat tu­los­sa kom­pak­tit R5 ja R4, mut­ta en­nen nii­tä esi­tel­lään nyt Sce­nic E-Tech elect­ric.

Re­nault Sce­nic aloit­ti uu­den ai­ka­kau­den Eu­roo­pan au­to­mark­ki­noil­la, kun se esi­tel­tiin 27 vuot­ta sit­ten. Re­nault loi vuon­na 1996 ai­van uu­den val­lan­ku­mouk­sel­li­sen au­to­luo­kan kes­ki­ko­koi­sel­la tila-au­tol­laan.

Sen jäl­keen yli vii­si mil­joo­naa asi­a­kas­ta on oi­val­ta­nut Sce­ni­cin ide­an. Au­ton mal­li­ni­mi tu­lee sa­nois­ta Sa­fe­ty Con­cept Em­bo­died in a New In­no­va­ti­ve Car. Ly­hy­es­ti sa­not­tu­na: tur­val­li­nen uu­den­lai­nen in­no­va­tii­vi­nen au­to.

Ei tila-au­to, ei ka­tu­maas­tu­ri ei­kä far­ma­ri

Sa­maan ta­paan kuin al­ku­pe­räi­nen Re­nault Sce­nic, nyt uu­si säh­kö­moot­to­ri­nen Re­nault Sce­nic tuo mark­ki­noil­le uu­den au­to­luo­kan.

Lataukseen on paneuduttu huolella, ja Suomeen tuotavissa Renault Sceniceissä on vakiona 22 kW laturi kolmivaihevirtaa varten. Pikalatauksessa maksimiteho on isompiakkuisessa 150 kW, ja silloin ajoakkuun saa puolessa tunnissa noin 50 kWh virtaa.

Lataukseen on paneuduttu huolella, ja Suomeen tuotavissa Renault Sceniceissä on vakiona 22 kW laturi kolmivaihevirtaa varten. Pikalatauksessa maksimiteho on isompiakkuisessa 150 kW, ja silloin ajoakkuun saa puolessa tunnissa noin 50 kWh virtaa.

Renault

Uu­tuus ei ole tila-au­to, sil­lä se on ko­ril­taan ma­ta­lam­pi. Ma­ta­lam­mal­la ko­ril­la pie­nen­ne­tään il­man­vas­tus­ta ja pa­ran­ne­taan ajet­ta­vuut­ta. Re­nault Sce­nic ei myös­kään ole ka­tu­maas­tu­ri tai far­ma­ri, vaan se on jo­tain ai­van uut­ta.

”Täy­sin uu­si Sce­nic E-Tech elect­ric on suun­ni­tel­tu per­hei­den tur­val­lis­ta ja miel­lyt­tä­vää mat­kus­ta­mis­ta var­ten, joka teh­dään ym­pä­ris­tö huo­mi­oon ot­ta­en. Sce­nic tois­taa upe­al­la ta­val­la Re­naul­tin uut­ta muo­to­kiel­tä. Sen run­saat kaa­re­vat lin­jat ku­vaa­vat elä­väis­tä, in­hi­mil­lis­tä au­toa kun taas te­rä­vät ja tar­kat leik­kauk­set tuo­vat ul­ko­nä­köön aja­tuk­sen uu­sim­mas­ta tek­nii­kas­ta ja yh­dis­tä­vät sen ny­ky­ai­kaan.”

Gil­les Vi­dal, Re­naul­tin muo­toi­lu­joh­ta­ja

Re­naul­tin uu­si muo­to­kie­li näh­tiin en­sim­mäi­sen ker­ran ke­vääl­lä 2022 Sce­nic Vi­si­on -tut­kiel­mas­sa, joka en­nus­ti hy­vin tar­kas­ti tuo­tan­to­mal­lin ul­ko­nä­ön. Nyt muo­toi­lu­joh­ta­ja Vi­da­lin alai­suu­des­sa to­teu­tet­tu uu­den ai­ka­kau­den fi­lo­so­fia ote­taan käyt­töön en­sim­mäis­tä ker­taa Re­naul­tin säh­kö­au­tos­sa.

Uu­den ajan Re­naul­tien tär­keim­piä tun­nus­piir­tei­tä on Nou­vel’R-merk­ki, eli ti­mant­ti keu­lan kes­kel­lä, jos­ta läh­tee lä­hes tai­de­te­ok­sen kal­tai­nen ku­vi­oin­ti koh­ti kul­mia.

Renault Scenicissä on edelleen kehitetty versio reilu vuosi sitten Renault Megane E-Tech electricissä esitellystä digitaalisesta OpenR-ohjaamosta. Siinä on kaksi näyttöä, vaakasuorassa oleva 12,3-tuumainen digitaalinen mittaristo ja pystysuoraan sijoitettu 12-tuumainen kosketusnäyttö kojelaudan keskellä. Ne ovat saaneet uuden grafiikan ja visuaalisen ilmeen, joka on entistä modernimpi ja kirkkaudeltaan huippuluokkaa.

Renault Scenicissä on edelleen kehitetty versio reilu vuosi sitten Renault Megane E-Tech electricissä esitellystä digitaalisesta OpenR-ohjaamosta. Siinä on kaksi näyttöä, vaakasuorassa oleva 12,3-tuumainen digitaalinen mittaristo ja pystysuoraan sijoitettu 12-tuumainen kosketusnäyttö kojelaudan keskellä. Ne ovat saaneet uuden grafiikan ja visuaalisen ilmeen, joka on entistä modernimpi ja kirkkaudeltaan huippuluokkaa.

Renault

Päi­vä­a­jo­va­lois­sa on vi­no­ne­li­ö­mäi­nen ku­vio, joka muis­tut­taa hy­vin pal­jon kil­pai­luis­sa käy­tet­tä­vää maa­lin­tu­lon vah­vis­ta­vaa ruu­tu­lip­pua. Ta­ka­va­lot puo­les­taan ovat kuin kak­si toi­si­aan osoit­ta­vaa nuol­ta, jot­ka etu­va­lo­jen ta­paan ko­ros­ta­vat Re­nault Sce­ni­cin le­veyt­tä.

Pi­tem­pi ak­se­li­vä­li kuin Re­nault Me­ga­nes­sa

Täy­sin uu­den Re­nault Sce­nic E-Tech elect­ri­cin ak­se­li­vä­li on 2,785 met­riä eli sitä on kym­me­nen sent­tiä enem­män kuin Re­nault Me­ga­nes­sa.

Vaik­ka Re­nault Sce­nic on 27 sent­tiä Re­nault Me­ga­nea pi­dem­pi, jää sen kori kui­ten­kin al­le 4,5 met­riin. Ti­lo­ja tuo­vat ko­rin lä­hes kym­me­nen sent­tiä suu­rem­pi le­veys (1,86 m) sekä 1,57 met­riin kas­va­nut kor­keus (+70 mm).

Edes­sä on mah­ta­vat ol­ta­vat ja pi­tuus­suun­nas­sa sää­det­tä­vä kes­ki­kyy­när­tu­ki li­sää mu­ka­vuut­ta.

Ta­ka­na on run­saas­ti ti­laa niin pi­tuus- kuin kor­keus­suun­nas­sa. Moot­to­ri on si­joi­tet­tu mah­dol­li­sim­man eteen, min­kä an­si­os­ta mat­kus­ta­mo on pit­kä.

Lat­tia on täy­sin ta­sai­nen, mikä an­taa ti­laa ja hel­pot­taa liik­ku­mis­ta, min­kä li­säk­si ta­ka­na on pe­rä­ti 278 mm jal­ka­ti­laa.

Kuu­ti­o­mai­seen ta­va­ra­ti­laan voi hel­pos­ti las­ta­ta kul­je­tet­ta­vaa 545 lit­ran ver­ran. Mo­ni­käyt­töi­syyt­tä pa­ran­taa erik­seen alas las­ket­ta­va suk­si­luuk­ku­na toi­mi­va ta­ka­pen­kin sel­kä­no­jan kes­ki­o­sa. Kun kaik­ki sel­kä­no­jan kol­me osaa tait­taa eteen, kas­vaa tila 1 670 lit­ran ko­koi­sek­si.

Mat­kus­ta­mos­sa on run­saas­ti paik­ko­ja mat­kan ai­ka­na tar­vit­ta­vil­le juo­mil­le ja muil­le ta­va­roil­le, sil­lä nii­tä mah­tuu mu­kaan yh­teen­sä 38,7 lit­ran ver­ran.

Re­nault Sce­ni­cin mat­kus­ta­mo vai­kut­taa to­del­lis­ta­kin suu­rem­mal­ta va­loi­suu­ten­sa vuok­si. Pää­o­sin tai ko­ko­naan kier­rä­tet­tä­vis­tä ma­te­ri­aa­leis­ta teh­ty is­tuin­ver­hoi­lu on vaa­lea, mil­lä li­sä­tään ti­lan tun­tua.

Poik­keuk­sen te­kee ur­hei­lul­li­suut­ta pai­not­ta­va Esp­rit Al­pi­ne, jos­sa käy­te­tään si­sus­tuk­ses­sa tum­mem­pia vä­re­jä.

Vie­lä enem­män va­loi­suut­ta si­säl­le saa, mi­kä­li va­lit­see Re­nault Ra­fa­les­sa esi­tel­lyn yh­des­sä Saint-Go­bai­nin kans­sa ke­hi­te­tyn So­lar­bay-lasi-pa­no­raa­ma­ka­ton.

Kuutiomaiseen tavaratilaan voi helposti lastata kuljetettavaa 545 litran verran. Monikäyttöisyyttä parantaa erikseen alas laskettava suksiluukkuna toimiva takapenkin selkänojan keskiosa. Kun kaikki selkänojan kolme osaa taittaa eteen, kasvaa tila 1 670 litran kokoiseksi.

Kuutiomaiseen tavaratilaan voi helposti lastata kuljetettavaa 545 litran verran. Monikäyttöisyyttä parantaa erikseen alas laskettava suksiluukkuna toimiva takapenkin selkänojan keskiosa. Kun kaikki selkänojan kolme osaa taittaa eteen, kasvaa tila 1 670 litran kokoiseksi.

Renault

Sen Amp­liS­ky-tek­niik­ka, jos­sa la­sin voi him­men­tää tai kir­kas­taa seg­ment­ti ker­ral­laan, kor­vaa ta­val­li­set la­si­ruu­dut.

Äly­käs la­si­kat­to toi­mii Goog­le As­sis­tan­tin ää­ni­oh­jauk­sel­la tai na­pin pai­nal­luk­sel­la. Aja­ja ja mat­kus­ta­jat voi­vat va­li­ta kat­toon nel­jä ase­tus­ta. Kat­to voi ol­la ko­ko­naan kir­kas tai him­meä, min­kä li­säk­si saa erik­seen pel­käs­tään etuo­san kirk­kaak­si ja ta­ka­o­san him­me­äk­si tai päin­vas­toin.

Älyk­kään ra­ken­teen­sa an­si­os­ta So­lar­bay-pa­no­raa­ma­ka­tol­la va­rus­te­tus­sa au­tos­sa on 30 mm enem­män pään­ti­laa ta­val­li­seen ver­hol­la to­teu­tet­tuun rat­kai­suun ver­rat­tu­na.

OpenR-ko­je­lau­dan uu­si ver­sio

Re­nault Sce­ni­cin ke­hi­tys­työs­sä kes­ki­pis­teek­si otet­tiin mat­kus­ta­jat ja maa­il­ma hei­dän ym­pä­ril­lään.

Re­nault suun­nit­te­li Scen­cin ai­koi­naan per­heen ai­no­ak­si au­tok­si, mis­sä niin ai­kui­set kuin lap­set viih­ty­vät pit­kil­lä­kin mat­koil­la. Niin­pä täy­sin uu­den Re­nault Sce­nic E-Tech elect­ri­cin va­rus­teis­sa on hie­no­ja oi­val­luk­sia.

Yk­si niis­tä on uu­des­sa Re­nault Ra­fa­les­sa en­si ker­taa näh­ty tek­ni­nen äly­lait­tei­den käyt­töä var­ten ke­hi­tet­ty ta­ka­pen­kin kes­ki­kyy­när­no­ja.

Sii­nä on kak­si USB-port­tia lait­tei­den la­taa­mi­sel­le, ti­laa tab­le­teil­le ja äly­pu­he­li­mil­le, joi­ta var­ten kään­tyy esiin kak­si tu­kea, joi­hin ne on help­po aset­taa kat­se­lua var­ten.

OpenR Link -tie­to­viih­de­jär­jes­tel­mä on en­tis­tä­kin mo­ni­puo­li­sem­pi ja viih­dyt­tä­väm­pi. Sii­hen on saa­ta­vis­sa Goog­le Pla­ys­tä yli 50 so­vel­lus­ta, jot­ka pi­tä­vät pir­te­ä­nä pit­käl­lä­kin mat­kal­la.

Nii­den jou­kos­sa on uu­si Ga­me­lof­tin vain Re­naul­til­le suun­nit­te­le­ma Song­Pop, jos­sa kil­pail­laan sii­tä, kuka ar­vaa par­hai­ten kap­pa­lei­den ni­met.

Re­nault Sce­ni­cis­sä on edel­leen ke­hi­tet­ty ver­sio rei­lu vuo­si sit­ten Re­nault Me­ga­ne E-Tech elect­ri­cis­sä esi­tel­lys­tä di­gi­taa­li­ses­ta OpenR-oh­jaa­mos­ta.

Sii­nä on kak­si näyt­töä, vaa­ka­suo­ras­sa ole­va 12,3-tuu­mai­nen di­gi­taa­li­nen mit­ta­ris­to ja pys­ty­suo­raan si­joi­tet­tu 12-tuu­mai­nen kos­ke­tus­näyt­tö ko­je­lau­dan kes­kel­lä. Ne ovat saa­neet uu­den gra­fii­kan ja vi­su­aa­li­sen il­meen, joka on en­tis­tä mo­der­nim­pi ja kirk­kau­del­taan huip­pu­luok­kaa.

Mul­ti­Sen­se aut­taa sää­tä­mään ajo- ja mat­kus­tus­ko­ke­muk­sen mie­li­a­lan mu­kaan. Va­lit­ta­va­na on nel­jä vaih­to­eh­toa, jot­ka ovat Com­fort, Sport, Eco ja omien miel­ty­mys­ten mu­kaan teh­tä­vät sää­döt.

Esi­va­li­tut ajo­ti­lat vaih­ta­vat mat­kus­ta­mon vä­re­jä, läm­pö­ti­laa sekä näyt­tö­jen an­tia. Li­säk­si ne vai­kut­ta­vat kul­jet­ta­jan is­tui­men sää­töi­hin sekä ajoon liit­ty­viin asi­oi­hin, ku­ten oh­jaus­tun­toon ja moot­to­rin toi­min­taan.

Yk­si uu­den Re­nault Sce­ni­cin upeis­ta piir­teis­tä ovat sen ää­net al­hai­sil­la al­le 30 km/h no­peuk­sil­la sekä ter­ve­tu­lo­toi­vo­tus au­toon as­tu­es­sa.

Niis­tä vas­taa elekt­ro­ni­sen mu­sii­kin eh­kä kaik­kien ai­ko­jen mer­kit­tä­vin sä­vel­tä­jä ja esit­tä­jä Jean-Mic­hel Jar­re.

Hän yh­dis­ti voi­man­sa Re­naul­tin ää­ni­tii­min kans­sa ja sä­vel­si tar­vit­ta­vat soin­nut. Au­toon tul­les­sa aja­jaa ja mat­kus­ta­jia ter­veh­tii ly­hyt fil­mi, jon­ka mu­siik­ki on Jar­ren luo­mus.

Hyvä ajet­ta­vuus, kor­ke­a­luok­kai­nen mu­ka­vuus ja pit­kä toi­min­ta­mat­ka

Täy­sin uu­des­sa Re­nault Sce­nic E-Tech elect­ri­cis­sä käy­te­tään Al­li­ans­sin skaa­lat­ta­van CMF EV -pe­rus­ra­ken­teen uut­ta ver­si­o­ta.

Vielä enemmän valoisuutta sisälle saa, mikäli valitsee Renault Rafalessa esitellyn yhdessä Saint-Gobainin kanssa kehitetyn Solarbay-lasi-panoraamakaton. Sen AmpliSky-tekniikka, jossa lasin voi himmentää tai kirkastaa segmentti kerrallaan, korvaa tavalliset lasiruudut. Älykäs lasikatto toimii Google Assistantin ääniohjauksella tai napin painalluksella. Ajaja ja matkustajat voivat valita kattoon neljä asetusta. Katto voi olla kokonaan kirkas tai himmeä, minkä lisäksi saa erikseen pelkästään etuosan kirkkaaksi ja takaosan himmeäksi tai päinvastoin.  Älykkään rakenteensa ansiosta Solarbay-panoraamakatolla varustetussa autossa on 30 mm enemmän pääntilaa tavalliseen verholla toteutettuun ratkaisuun verrattuna.

Vielä enemmän valoisuutta sisälle saa, mikäli valitsee Renault Rafalessa esitellyn yhdessä Saint-Gobainin kanssa kehitetyn Solarbay-lasi-panoraamakaton. Sen AmpliSky-tekniikka, jossa lasin voi himmentää tai kirkastaa segmentti kerrallaan, korvaa tavalliset lasiruudut. Älykäs lasikatto toimii Google Assistantin ääniohjauksella tai napin painalluksella. Ajaja ja matkustajat voivat valita kattoon neljä asetusta. Katto voi olla kokonaan kirkas tai himmeä, minkä lisäksi saa erikseen pelkästään etuosan kirkkaaksi ja takaosan himmeäksi tai päinvastoin. Älykkään rakenteensa ansiosta Solarbay-panoraamakatolla varustetussa autossa on 30 mm enemmän pääntilaa tavalliseen verholla toteutettuun ratkaisuun verrattuna.

Renault

Ak­se­li­vä­li on kym­me­nen sent­tiä pi­dem­pi kuin Re­nault Me­ga­nes­sa, ja le­veyt­tä on sa­man ver­ran enem­män. Kun pyö­rät on vie­ty ai­van kul­miin, au­to on tu­ke­vas­ti ties­sä kiin­ni ja va­kaa kai­kis­sa ti­lan­teis­sa.

Re­nault luo Sce­ni­cis­sä uu­den­lai­sen au­to­luo­kan, joka on ul­ko­nä­ös­tä huo­li­mat­ta hy­vin hen­ki­lö­au­to­mai­nen.

Vai­ku­tel­ma al­kaa jo kul­jet­ta­jan pai­kas­ta ja ajo­a­sen­nos­ta. Re­nault Sce­ni­cis­sä is­tu­taan vain vä­hän kor­ke­am­mal­la kuin Re­nault Me­ga­nes­sa, ja kul­jet­ta­jan pai­kal­la yh­dis­tyy ma­ta­lan au­ton ajet­ta­vuus kor­ke­am­man is­tui­na­sen­non tar­jo­a­maan nä­ky­vyy­teen.

Tun­nel­ma jat­kuu ajos­sa, sil­lä oh­jaus on yh­tä no­pea kuin Re­nault Me­ga­nes­sa.

Hy­viin omi­nai­suuk­siin kuu­luu täs­mäl­li­sen ajet­ta­vuu­den ja tar­kan oh­jaus­tun­tu­man li­säk­si myös pie­ni kään­töym­py­rä, joka on vain 10,9 met­riä.

Moot­to­rik­si voi va­li­ta toi­sen kah­des­ta vie­ras­mag­ne­toi­dus­ta tah­ti­moot­to­ris­ta, jois­sa ei käy­te­tä lain­kaan har­vi­nai­sia me­tal­le­ja. Moot­to­rei­den te­hot ovat 125 kW (170 hv) ja 162 kW (220 hv) ja vään­tö­mo­men­tit vas­taa­vas­ti 280 Nm ja 300 Nm.

Ajo­a­kun ener­gi­a­si­säl­tö on joko 60 kWh tai 87 kWh, joil­la toi­min­ta­mat­kat ovat 420 km ja 620 km (WLTP-nor­min mu­kaan, odot­taa vah­vis­tus­ta).

La­tauk­seen on pa­neu­dut­tu huo­lel­la, ja Suo­meen tuo­ta­vis­sa Re­nault Sce­ni­ceis­sä on va­ki­o­na 22 kW la­tu­ri kol­mi­vai­he­vir­taa var­ten.

Pi­ka­la­tauk­ses­sa mak­si­mi­te­ho on isom­pi­ak­kui­ses­sa 150 kW, ja sil­loin ajo­ak­kuun saa puo­les­sa tun­nis­sa noin 50 kWh vir­taa.

Mi­kä­li käyt­tää au­ton Goog­le Maps na­vi­goin­tia ja aset­taa sin­ne etu­kä­teen la­taus­pis­teen, au­to val­mis­te­lee ajo­a­kun mah­dol­li­sim­man te­ho­kas­ta la­taus­ta var­ten.

Nel­jän­nes kier­rä­tys­ma­te­ri­aa­leis­ta

Re­nault esit­te­li vuon­na 2022 Re­nault Sce­nic Vi­si­o­nin, jol­la ha­lut­tiin ker­toa val­mis­ta­jan ta­voit­tees­ta ot­taa ym­pä­ris­tö huo­mi­oon en­tis­tä pa­rem­min.

Pit­käl­lä täh­täi­mel­lä vuo­des­ta 2040 al­ka­en Re­naul­tin val­mis­ta­mat au­tot ovat koko elin­kaa­ren­sa ajan hii­li­di­ok­si­di­va­pai­ta.

Mat­kal­la tuo­hon pää­mää­rään Re­nault ha­lu­aa, et­tä vuon­na 2030 kier­rä­tys­ma­te­ri­aa­lien osuus on vä­hin­tään kol­man­nes au­ton oma­mas­sas­ta.

On hy­vin mah­dol­lis­ta, et­tä tuo ta­voi­te saa­vu­te­taan jo ai­em­min, sil­lä täy­sin uu­des­sa Re­nault Sce­nic E-Tech elect­ri­cis­sä kier­rä­tys­ma­te­ri­aa­lien osuus au­ton pai­nos­ta on jo 24 pro­sent­tia.

Esi­mer­kik­si Tech­no- ja Esp­rit Al­pi­ne -va­rus­te­ta­sois­sa is­tuin­ver­hoi­lu on teh­ty ko­ko­naan kier­rä­te­tyis­tä muo­vi­pul­lois­ta ja tur­va­vöis­tä.

Nah­kaa au­tos­sa ei käy­te­tä enää ol­len­kaan. Re­nault on luo­pu­mas­sa sen käy­tös­tä kai­kis­sa au­tois­saan vuo­den 2025 lop­puun men­nes­sä.

Uu­des­sa Re­nault Sce­ni­cis­sä 37 pro­sent­tia te­rä­so­sis­ta teh­dään kier­rä­te­tys­tä te­räk­ses­tä ja ko­ne­pel­lin sekä ovien alu­mii­nis­ta pe­rä­ti 80 pro­sent­tia on kier­rä­tet­tyä.

Uu­den­lai­sen pa­no­raa­ma-la­si­ka­ton la­sis­ta vain puo­let on uut­ta la­sia, min­kä li­säk­si elin­kaa­ren pää­tyt­tyä se voi­daan kier­rät­tää 90 pro­sent­ti­ses­ti.

Ke­vääl­lä 2024 Suo­meen

Re­nault Sce­nic E-Tech elect­ric esi­tel­lään vi­ral­li­ses­ti syys­kuun 4. päi­vä­nä Münche­nis­sä jär­jes­tet­tä­väs­sä IAA Mo­bi­li­tys­sä.

Me­dia pää­see tu­tus­tu­maan uu­tuu­teen tam­mi­kuus­sa 2024, ja sa­moi­hin ai­koi­hin tie­de­tään Suo­meen tuo­ta­vat mal­lit ja nii­den hin­nat.

En­sim­mäi­set Re­nault Sce­nic E-Tech elect­ri­cit saa­daan Suo­meen vuo­den 2024 en­sim­mäi­sen nel­jän­nek­sen lop­pu­puo­lel­la.

Re­nault-leh­dis­tö­tie­do­te / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Audin A5-sarjaan kaksi uutta lataushybridiä

Auto Bild.Uutiset

Audin A5-sarjaan kaksi uutta lataushybridiä

Auto Bild.Uutiset
Keulaa hallitsevat kapeat mutta tehokkaat lediajovalot sekä leveä latausluukku.

Keulaa hallitsevat kapeat mutta tehokkaat lediajovalot sekä leveä latausluukku.

Juha Peltonen

Koeajossa Honda e:NY1 Advance: Periaatteessa loistava

Auto Bild.Koeajot
Keulaa hallitsevat kapeat mutta tehokkaat lediajovalot sekä leveä latausluukku.

Keulaa hallitsevat kapeat mutta tehokkaat lediajovalot sekä leveä latausluukku.

Juha Peltonen

Koeajossa Honda e:NY1 Advance: Periaatteessa loistava

Auto Bild.Koeajot
Tarkempaa tietoa Suzuki eVitaran suorituskyvystä, toimintamatkoista sekä varustetasoista annetaan lähempänä myynnin alkua. Hinnat pyritään vahvistamaan mahdollisimman pian, mikä tarkoittaa tämän hetken tietojen mukaan kevättä 2025.

Tarkempaa tietoa Suzuki eVitaran suorituskyvystä, toimintamatkoista sekä varustetasoista annetaan lähempänä myynnin alkua. Hinnat pyritään vahvistamaan mahdollisimman pian, mikä tarkoittaa tämän hetken tietojen mukaan kevättä 2025.

Suzuki

Suzuki eVitara: Tällainen on Suzukin ensimmäinen täyssähköauto, joka tulee markkinoille etu- ja nelivetoisena

Auto Bild.Uutiset
Tarkempaa tietoa Suzuki eVitaran suorituskyvystä, toimintamatkoista sekä varustetasoista annetaan lähempänä myynnin alkua. Hinnat pyritään vahvistamaan mahdollisimman pian, mikä tarkoittaa tämän hetken tietojen mukaan kevättä 2025.

Tarkempaa tietoa Suzuki eVitaran suorituskyvystä, toimintamatkoista sekä varustetasoista annetaan lähempänä myynnin alkua. Hinnat pyritään vahvistamaan mahdollisimman pian, mikä tarkoittaa tämän hetken tietojen mukaan kevättä 2025.

Suzuki

Suzuki eVitara: Tällainen on Suzukin ensimmäinen täyssähköauto, joka tulee markkinoille etu- ja nelivetoisena

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN