Silentium on aloittamassa aktiivista ARNC (Active Road Noise Cancellation) -tekniikkaansa sen jälkeen, kun maailmanlaajuinen autonosavalmistaja Hyundai Mobis valitsi sen ensisijaiseksi ARNC-ohjelmistotoimittajaksi.
Silentium
Silentium: Aloittaa aktiivisen vastamelutekniikan kehitystyön
Israelissa toimiva teknologiainnovaatioyritys Silentium on erikoistunut luomaan autokohtaisia ääniympäristöjä.
Silentium tarjoaa todennetun laajakaistaisen ARNC:n ennennäkemättömällä taajuusspektrillä 20 Hz - 1 kHz.
Yhteistyössä Hyundai Mobisin kanssa Silentium työskentelee nyt useiden ykköstason autoteollisuuden osatoimittajien kanssa, sekä on mukana joidenkin globaalien OEM-valmistajien eli alkuperäisosien valmistajien tuotanto-ohjelmissa.
Kolme Silentiumin ARNC-tekniikalla varustettua tuotantomallia on jo markkinoilla.
Useiden vuosien kehitystyön jälkeen Jaguar ja Land Rover ilmoittivat ensimmäisinä autonvalmistajina, että Silentiumin ARNC-ohjelmisto integroitiin kolmeen niiden automalliin lokakuussa 2020.
Viime vuonna esisopimuksen allekirjoittaneet Silentium ja Hyundai Mobis tekevät nyt yhteistyötä maailmanlaajuisesti autojen tuotanto-ohjelmassa nimeämättömälle tuotemerkille, ja lisää autoprojekteja on luvassa.
Silentium
Silentiumin Aasian-toimitusjohtaja Sang Hun Lee kommentoi:
"Aktiivinen akustiikkatekniikkamme voi vähentää, poistaa ja parantaa ääntä minkä tahansa ajoneuvon sisällä, ja se voi toimia minkä tahansa info- ja viihdejärjestelmän ja kaiuttimien kanssa missä tahansa autossa – ei siis tarvita ylimääräisiä investointeja tyyppiin tai kaiuttimien sijoitteluun. Laajakaistainen melunvaimennusohjelmistomme on jo käytössä Jaguar- ja Land Rover -autoissa, emmekä malta odottaa, että pääsemme aloittamaan sen laajemman maailmanlaajuisen käyttöönoton, kiitos uuden yhteistyömme Hyundai Mobisin kanssa."
Aktiivisesta melunvaimennuksesta (ARNC) on tullut enemmän kuin ylellisyyttä autoteollisuudessa - terveyskeskeiset kuluttajat vaativat nyt tuotteita, joissa etusijalle asetetaan matkustajien turvallisuus ja hyvinvointi.
Ei-toivotun melun poistamisesta ja miellyttävämmän akustisen ympäristön luomisesta tulee autobrändien välisten erojen luoja.
Silentiumin tekniikka tarjoaa myös autonvalmistajille tavan vähentää riippuvuuttaan kalliista, passiivisista melunvaimennus- ja eristysmateriaaleista sekä vähentää ajoneuvojen omamassaa – mikä on yhä tärkeämpi tutkimus- ja kehitystekijä autoteollisuuden siirtyessä uuteen sähköisen liikkuvuuden aikakauteen.
Kuinka aktiivinen melunvaimennus toimii?
Silentiumin ARNC on samanlainen kuin parissa huipputason vastamelukuulokkeissa, mutta niitä edistyneempi, koska sen puitteissa manipuloidaan suurempaa ilmamäärää.
Jopa kuusi strategisesti sijoitettua kiihtyvyysanturia ajoneuvon alustassa tarkkailee ei-toivottua tiemelua ja lähettää signaalin ajoneuvon ohjausyksikköön Silentiumin ohjelmiston avulla, joka toistaa vastaavan melunvaimennussignaalin ajoneuvon kaiutinjärjestelmän kautta.
Ulkoinen melu ja keinotekoinen vastamelu tavoittavat matkustajien tärykalvot täsmälleen samaan aikaan ja kumoavat toisensa.
Silentium-lehdistötiedote / Juha Peltonen
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Koeajossa Mercedes-AMG 53 4Matic EQE SUV: Tehot kaakossa
Kolme tärkeintä syytä huollattaa autosi ilmastointi säännöllisesti
Uusi 5-paikkainen sähköavolava-auto tulee Suomeen
Uudistunut e-POWER-teknologia Nissan Qashqaihin
Hallitukselta esitys romutuspalkkiosta – kaivattu piristys autokaupalle
Kia EV3 valittu Vuoden Autoksi Autotrader Awards 2025 -gaalassa
XC60 on nyt kaikkien aikojen myydyin Volvo
Polestar 4 voitti vuoden 2025 Mille Miglia Green -kilpailun
Auto Bassadone uudisti täysin suositut leasing-tuotteensa
Suomi EU:n kärkitiloilla autoilun sähköistymisessä
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
... Lisää
KOEAJOT
Koeajossa Mercedes-AMG 53 4Matic EQE SUV: Tehot kaakossa
Koeajossa Opel Astra Electric GS 54 kWh 156 A: Ranskalaiset sukujuuret
Koeajossa Peugeot E-308 SW Allure 54 kWh 156 A: Businesshenkinen
Koeajossa Volvo EX30 Twin Motor Performance Ultra: Pieneksi zoomattu
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Hybrid AWD-i GR Sport Premiere Edition: Onnistunut kokonaisuus
Koeajossa Mitsubishi Colt 1.6 HEV Instyle AT: Ajotalous edellä
Koeajossa Mercedes-Benz E-sarja 300 e T A: Moneen lähtöön
Koeajossa Opel Astra Sports Tourer GS 180 PHEV: Vihdoinkin!
Koeajossa Jeep Wrangler Sahara Power Soft Top 2.0 PHEV AT8: Aito asia
Koeajossa BMW i7 xDrive60: Uuden aallon huipulla
... Lisää
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
... Lisää
FOKUS MEDIA
AKM ja Dirac yhteistyöhön
Lisää fokusta treeniin
Anni Ihamäki: ”Haluan ympärilleni värejä ja kuvioita, elämäniloa”
Klipsch dinosauruspuistossa
Kitaravahvistinvalmistajan äänipalkki
Dalilta uusi subbari vaativille basson ystäville
O tempora, o mores
Cyrus Audion uusi 80-sarja
QUADin uusvanha integroitu vahvistin
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
KOEAJOT
Koeajossa Mercedes-AMG 53 4Matic EQE SUV: Tehot kaakossa
Koeajossa Opel Astra Electric GS 54 kWh 156 A: Ranskalaiset sukujuuret
Koeajossa Peugeot E-308 SW Allure 54 kWh 156 A: Businesshenkinen
Koeajossa Volvo EX30 Twin Motor Performance Ultra: Pieneksi zoomattu
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Hybrid AWD-i GR Sport Premiere Edition: Onnistunut kokonaisuus
... Lisää
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
LUETUINTA JUURI NYT
Kaupallinen yhteistyö
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Kolme tärkeintä syytä huollattaa autosi ilmastointi säännöllisesti
Uusi 5-paikkainen sähköavolava-auto tulee Suomeen
Uudistunut e-POWER-teknologia Nissan Qashqaihin
Hallitukselta esitys romutuspalkkiosta – kaivattu piristys autokaupalle
Kia EV3 valittu Vuoden Autoksi Autotrader Awards 2025 -gaalassa
XC60 on nyt kaikkien aikojen myydyin Volvo
Polestar 4 voitti vuoden 2025 Mille Miglia Green -kilpailun
Auto Bassadone uudisti täysin suositut leasing-tuotteensa
Suomi EU:n kärkitiloilla autoilun sähköistymisessä
Volkswagen esittelee historian tehokkaimman sarjatuotanto-GTI:n
... Lisää uutisia
LUETUIMMAT
Mercedes-Benz 450 SEL 6.9 - Oman aikansa ”paras auto” täyttää 50 vuotta
Uudistunut Toyotan täyssähköinen bZ4X -mallisto laajenee uudella, edullisella malliversiolla
Toyota Mirai -polttokennoauton myynti alkaa Suomessa
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Hybrid AWD-i GR Sport Premiere Edition: Onnistunut kokonaisuus
Tällainen on kuudennen sukupolven Toyota RAV4 - Suomeen ensi vuonna
Peugeotin mallisto täydentyy täyssähköisillä 325-hevosvoimaisilla nelivetoversioilla
Uusi 5-paikkainen sähköavolava-auto tulee Suomeen
Kian historian tehokkaimman mallin hinnat ovat nyt julki
Uuden Mercedes-Benz CLA:n toimintamatka liki 800 kilometriä
Uusi DS N°8: Nelivetoista luksusta 690 km toimintamatkalla
YHTEISTYÖSSÄ
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: YHDISTELYLAINA
Uusi vai käytetty auto? Yhdistelylaina voi ratkaista tilanteen
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: SILTARAHA.FI
Pidä yrityksesi liikkeessä – joustava autorahoitus auttaa
Kilpailuta autolaina – voit löytää sopivan koron lainallesi
Väärät varaosat voivat tulla kalliiksi – miksi sopivuus on tärkeää?
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: CARVERTICAL