Silentium on aloittamassa aktiivista ARNC (Active Road Noise Cancellation) -tekniikkaansa sen jälkeen, kun maailmanlaajuinen autonosavalmistaja Hyundai Mobis valitsi sen ensisijaiseksi ARNC-ohjelmistotoimittajaksi.
Silentium
Silentium: Aloittaa aktiivisen vastamelutekniikan kehitystyön
Israelissa toimiva teknologiainnovaatioyritys Silentium on erikoistunut luomaan autokohtaisia ääniympäristöjä.
Silentium tarjoaa todennetun laajakaistaisen ARNC:n ennennäkemättömällä taajuusspektrillä 20 Hz - 1 kHz.
Yhteistyössä Hyundai Mobisin kanssa Silentium työskentelee nyt useiden ykköstason autoteollisuuden osatoimittajien kanssa, sekä on mukana joidenkin globaalien OEM-valmistajien eli alkuperäisosien valmistajien tuotanto-ohjelmissa.
Kolme Silentiumin ARNC-tekniikalla varustettua tuotantomallia on jo markkinoilla.
Useiden vuosien kehitystyön jälkeen Jaguar ja Land Rover ilmoittivat ensimmäisinä autonvalmistajina, että Silentiumin ARNC-ohjelmisto integroitiin kolmeen niiden automalliin lokakuussa 2020.
Viime vuonna esisopimuksen allekirjoittaneet Silentium ja Hyundai Mobis tekevät nyt yhteistyötä maailmanlaajuisesti autojen tuotanto-ohjelmassa nimeämättömälle tuotemerkille, ja lisää autoprojekteja on luvassa.
Silentium
Silentiumin Aasian-toimitusjohtaja Sang Hun Lee kommentoi:
"Aktiivinen akustiikkatekniikkamme voi vähentää, poistaa ja parantaa ääntä minkä tahansa ajoneuvon sisällä, ja se voi toimia minkä tahansa info- ja viihdejärjestelmän ja kaiuttimien kanssa missä tahansa autossa – ei siis tarvita ylimääräisiä investointeja tyyppiin tai kaiuttimien sijoitteluun. Laajakaistainen melunvaimennusohjelmistomme on jo käytössä Jaguar- ja Land Rover -autoissa, emmekä malta odottaa, että pääsemme aloittamaan sen laajemman maailmanlaajuisen käyttöönoton, kiitos uuden yhteistyömme Hyundai Mobisin kanssa."
Aktiivisesta melunvaimennuksesta (ARNC) on tullut enemmän kuin ylellisyyttä autoteollisuudessa - terveyskeskeiset kuluttajat vaativat nyt tuotteita, joissa etusijalle asetetaan matkustajien turvallisuus ja hyvinvointi.
Ei-toivotun melun poistamisesta ja miellyttävämmän akustisen ympäristön luomisesta tulee autobrändien välisten erojen luoja.
Silentiumin tekniikka tarjoaa myös autonvalmistajille tavan vähentää riippuvuuttaan kalliista, passiivisista melunvaimennus- ja eristysmateriaaleista sekä vähentää ajoneuvojen omamassaa – mikä on yhä tärkeämpi tutkimus- ja kehitystekijä autoteollisuuden siirtyessä uuteen sähköisen liikkuvuuden aikakauteen.
Kuinka aktiivinen melunvaimennus toimii?
Silentiumin ARNC on samanlainen kuin parissa huipputason vastamelukuulokkeissa, mutta niitä edistyneempi, koska sen puitteissa manipuloidaan suurempaa ilmamäärää.
Jopa kuusi strategisesti sijoitettua kiihtyvyysanturia ajoneuvon alustassa tarkkailee ei-toivottua tiemelua ja lähettää signaalin ajoneuvon ohjausyksikköön Silentiumin ohjelmiston avulla, joka toistaa vastaavan melunvaimennussignaalin ajoneuvon kaiutinjärjestelmän kautta.
Ulkoinen melu ja keinotekoinen vastamelu tavoittavat matkustajien tärykalvot täsmälleen samaan aikaan ja kumoavat toisensa.
Silentium-lehdistötiedote / Juha Peltonen
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Ennätysajo: Sähköautolla 2 458 km vuorokaudessa Suomessa
Renault Twingo E-Tech electric - ikonin paluu täyssähköisenä
Uusi Golf GTI Edition 50 -juhlamalli – Suomeen vain 25 kappaleen rajoitettu erä
Tällainen on uudistettu SEAT Arona
Uudistunut smart rikkoo myyntiennätyksiä
Uuden mallivuoden Volvo EX90 latautuu entistä nopeammin
Tällä rahalla saa Mitsubishi Eclipse Cross -täyssähköauton
Mercedes-Benz GLC myynti alkaa – mallisto alkaen 71 390 euroa
Mazda esitteli kaksi uutta konseptiautoa
Vuoden Auto Suomessa 2026 -ehdokaslistalla 37 autouutuutta – peräti yhdeksän kiinalaista
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
... Lisää
KOEAJOT
Koeajossa Mazda MX-5 RF 2.0 (184) Skyactiv-G Homura MT: Peltikatollinen
Koeajossa Citroën Berlingo Van BlueHDi 130 XL EAT8: Tavarajuna
Koeajossa Volkswagen Passat Variant Elegance Business 1.5 eTSI 110 kW (150 hv) DSG: Vain farkkuna
Koeajossa BMW iX2 xDrive30: Kokoisekseen taloudellinen
Koeajossa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition: Lisää paukkua
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Plug-in Hybrid Premiere Edition: Kiitettävästi sähköllä
Koeajossa Alfa Romeo Stelvio 2.0 Q4 AT8 Tributo Italiano: Italialainen ylistys
Koeajossa BYD Seal Excellence AWD: Urheilullista tyyliä Kiinasta
Koeajossa Mercedes-Benz CLE 300 4Matic A: Aito klassinen coupé
Koeajossa Mazda MX-30 R-EV Edition R: Männät kiertävät, sähkö liikuttaa
... Lisää
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
... Lisää
FOKUS MEDIA
Näin saat vaatekaapin taas raikkaaksi
Metsämökistä laajennettiin moderni koti lapsiperheelle
FiiO:n edullinen puhelin-dac
60-luvun talo yllättää! Rohkeita värejä ja kiinnostavia kuvioita
Neodiolta minikaiutin
Audio Pro:n W-sukupolvi
Tekstiilitaiteilija Anne Kyyrö Quinnin upea koti Italiassa
Eleganttia ranskalaista viimeistelyä
Moonin uusi suoratoistovahvistin
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
KOEAJOT
Koeajossa Mazda MX-5 RF 2.0 (184) Skyactiv-G Homura MT: Peltikatollinen
Koeajossa Citroën Berlingo Van BlueHDi 130 XL EAT8: Tavarajuna
Koeajossa Volkswagen Passat Variant Elegance Business 1.5 eTSI 110 kW (150 hv) DSG: Vain farkkuna
Koeajossa BMW iX2 xDrive30: Kokoisekseen taloudellinen
Koeajossa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition: Lisää paukkua
... Lisää
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Ennätysajo: Sähköautolla 2 458 km vuorokaudessa Suomessa
Renault Twingo E-Tech electric - ikonin paluu täyssähköisenä
Uusi Golf GTI Edition 50 -juhlamalli – Suomeen vain 25 kappaleen rajoitettu erä
Tällainen on uudistettu SEAT Arona
Uudistunut smart rikkoo myyntiennätyksiä
Uuden mallivuoden Volvo EX90 latautuu entistä nopeammin
Tällä rahalla saa Mitsubishi Eclipse Cross -täyssähköauton
Mercedes-Benz GLC myynti alkaa – mallisto alkaen 71 390 euroa
Mazda esitteli kaksi uutta konseptiautoa
Vuoden Auto Suomessa 2026 -ehdokaslistalla 37 autouutuutta – peräti yhdeksän kiinalaista
... Lisää uutisia
LUETUIMMAT
Kahden testin huippumenestyjä: Continentalin kitkarenkaat vakuuttavat jälleen
Mazda lanseeraa uuden sähkömaasturinsa, ensi vuonna Eurooppaan – ”Unelma-auto”
Mercedes-Benz tekee pikalatauksista entistä nopeampia: 600 kW:n latausteho saatavana jo ensi vuonna
Uudistunut smart rikkoo myyntiennätyksiä
Hyundai IONIQ 9:n myynti alkaa
Täysin uusi Nissan LEAF jopa 622 km toimintamatkalla ja huipputeknologioilla
Norjassa hurja sähköautojen myyntiennätys
Citroën tuo markkinoille Suomen pienimmän, ketterimmän ja edullisimman täyssähköpakettiauton - Uusi ë-C3 Van on täällä
Kia PV5:lle Guinnessin maailmanennätys: 693,38 km täydellä kuormalla ja yhdellä latauksella
Kia EV4:n hinnat julki
YHTEISTYÖSSÄ
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: LAKI LEHTONEN
Yrittääkö auton myyjä vetäytyä vastuusta? Tunne käytetyn auton takuun ja virhevastuun erot
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: YHDISTELYLAINA
Uusi vai käytetty auto? Yhdistelylaina voi ratkaista tilanteen
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: SILTARAHA.FI
Pidä yrityksesi liikkeessä – joustava autorahoitus auttaa
Kilpailuta autolaina – voit löytää sopivan koron lainallesi
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ