Uusi Suzuki Vitara 1.5 Hybrid on itselataava hybridi. Suzukin uusi 1,5 litraisen bensiinimoottorin ja sähkömoottorin yhdistelmä edustaa yhtiön omaa suunnittelua.

Uusi Suzuki Vitara 1.5 Hybrid on itselataava hybridi. Suzukin uusi 1,5 litraisen bensiinimoottorin ja sähkömoottorin yhdistelmä edustaa yhtiön omaa suunnittelua.

Suzuki

Suzuki Vitara: Nyt itselataavana hybridinä

Suzuki kehittää jatkuvasti henkilöautojensa voimalinjoja. Nykyisen sukupolven esittelyn jälkeen Suzuki Vitaran virallinen kulutus on pudonnut lähes kahdella litralla. Vuosimalli 2022 tuo mukanaan mallistoon Vitara 1,5 Hybrid 6AGS automaatin.

Auto Bild.Uutiset

Uu­den Su­zu­ki S-Cros­sin myö­tä kaik­ki yh­ti­ön Suo­mes­sa myy­tä­vät hen­ki­lö­au­tot ovat hyb­ri­dei­tä. Nyt au­to­maat­ti­vaih­tei­sis­sa Vi­ta­rois­sa siir­ry­tään uu­teen ai­em­paa ta­lou­del­li­sem­paan voi­ma­lin­jaan.

Uu­si Su­zu­ki Vi­ta­ra 1.5 Hyb­rid on it­se­la­taa­va hyb­ri­di. Su­zu­kin uu­si 1,5 lit­rai­sen ben­sii­ni­moot­to­rin ja säh­kö­moot­to­rin yh­dis­tel­mä edus­taa yh­ti­ön omaa suun­nit­te­lua.

Su­zu­ki Vi­ta­ra 1.5 Hyb­ri­dis­sä on edel­leen ke­hi­tet­ty ben­sii­ni­moot­to­ri, säh­kö­moot­to­riyk­sik­kö (MGU) sekä au­to­ma­ti­soi­tu vaih­teis­to (AGS). Säh­kö­moot­to­ri on asen­net­tu vaih­teis­ton yh­tey­teen.

Uu­den voi­ma­lin­jan ta­voit­tee­na ovat pie­ni ku­lu­tus, al­hai­set pääs­töt ja miel­lyt­tä­vä ajet­ta­vuus. Ben­sii­ni­moot­to­rin al­hai­sil­la käyn­ti­no­peuk­sil­la säh­kö­moot­to­ri an­taa voi­maa teh­den liik­keel­le­läh­döis­tä ja kiih­dy­tyk­sis­tä su­la­via.

Su­zu­ki Vi­ta­ra 1,5 Hyb­rid liik­kuu myös pel­käs­tään säh­köl­lä niin hi­tail­la no­peuk­sil­la kuin vaik­ka­pa pe­ruu­tet­ta­es­sa, jol­loin ben­sii­niä ei kulu lain­kaan.

Uu­des­sa AGS-vaih­teis­tos­sa yh­dis­ty­vät kä­si­va­lin­tai­sen ja au­to­maat­ti­vaih­teis­ton par­haat omi­nai­suu­det. Kul­jet­ta­jal­la on va­sem­man ja­lan va­paa­päi­vä, kun elekt­ro­niik­ka hoi­taa kyt­ki­men käy­tön hä­nen puo­les­taan.

Vaih­teis­to toi­mii ai­van kuin ta­val­li­nen au­to­maat­ti ja säh­kö­moot­to­ri an­taa voi­maa pyö­ril­le vaih­teen­vaih­don ai­ka­na täyt­tä­en ns. tyh­jän het­ken. Se te­kee aja­mi­ses­ta ja mat­kus­ta­mi­ses­ta mu­ka­vaa.

Suzuki Vitara 1.5 Hybrid.

Suzuki Vitara 1.5 Hybrid.

Suzuki

Uu­si hyb­ri­di­jär­jes­tel­mä ke­rää ki­neet­tis­tä ener­gi­aa jar­ru­tet­ta­es­sa. Jär­jes­tel­mä py­säyt­tää ben­sii­ni­moot­to­rin ja kyt­kee vaih­teen va­paal­le jar­ru­tet­ta­es­sa. Täl­lä saa­daan kas­va­tet­tua pel­käl­lä säh­köl­lä ajet­ta­vaa mat­kaa.

Aja­ja voi va­li­ta kah­den ajo­ti­lan vä­lil­tä. Stan­dard-ajo­ti­las­sa MGU toi­mii ak­tii­vi­sem­min an­ta­en her­käs­ti ben­sii­ni­moot­to­ril­le li­sä­voi­maa. Eco-ajo­ti­las­sa vaih­de­taan säh­köl­lä aja­mi­seen mah­dol­li­sim­man usein ja py­ri­tään mah­dol­li­sim­man pie­neen ku­lu­tuk­seen.

Su­zu­kin uu­si hyb­ri­di­jär­jes­tel­mä esi­tel­lään en­sin uu­des­sa Su­zu­ki Vi­ta­ra 1.5 Hyb­rid 6AGS au­to­maa­tis­sa, jon­ka en­nak­ko­myyn­ti käyn­nis­tyy nyt.

Uu­si voi­ma­lin­ja tu­lee saa­ta­vil­le uu­teen Su­zu­ki S-Cros­siin vuo­den 2022 ku­lu­es­sa.

Vi­ta­ran vah­vuu­det en­nal­laan

Su­zu­ki Vi­ta­ra on ol­lut Suo­mes­sa vuo­si­kau­sia kär­jes­sä kom­pak­tien ne­li­ve­tois­ten ka­tu­maas­tu­rien luo­kas­sa. Su­zu­ki Vi­ta­ra tar­jo­aa ko­rin ul­ko­mit­toi­hin näh­den hy­vät ti­lat, min­kä li­säk­si se an­taa ra­hal­le mai­ni­on vas­ti­neen muun mu­as­sa eri­no­mai­sen va­rus­te­lun­sa an­si­os­ta.

Suu­rin osa Su­zu­ki Vi­ta­ran os­ta­jis­ta pää­tyy ne­li­ve­toon, jon­ka li­sä­hin­ta on vain 2 000 eu­roa etu­ve­toi­seen ver­rat­tu­na. Suo­men vaih­te­le­vis­sa ke­leis­sä ja pe­rä­vau­nua ve­det­tä­es­sä eri­no­mai­nen ne­li­ve­to voi­daan so­peut­taa val­lit­se­viin olo­suh­tei­siin ajo­ti­lan va­lin­nan avul­la.

Su­zu­ki Vi­ta­ran hin­taa ar­vi­oi­ta­es­sa on otet­ta­va huo­mi­oon, et­tä Suo­meen ei tuo­da lain­kaan pe­rus­mal­lia, vaan jo hin­nat al­ka­en -ver­si­os­sa on erit­täin kat­ta­va va­rus­te­lu. Sii­nä on va­ki­o­na pal­jon sel­lais­ta, joka tu­lee kil­pai­li­joi­hin saa­ta­vil­le vas­ta kal­leim­mis­sa ver­si­ois­sa.

Su­zu­ki Vi­ta­ras­sa on ai­na va­ki­o­na ul­ko­nä­köä vii­meis­te­le­vät 17-tuu­mai­set ke­vyt­me­tal­li­van­teet, led-ajo­va­lot ja tum­men­ne­tut ta­kaik­ku­nat, min­kä li­säk­si kat­to­kis­kot li­sää­vät mo­ni­käyt­töi­syyt­tä.

Mu­ka­vuut­ta tuo­vat mm. hä­mä­rä­tun­nis­tin, sa­de­tun­nis­tin, au­to­maat­ti-il­mas­toin­ti, avai­me­ton kul­ku ja käyn­nis­tys sekä 7 tuu­man kos­ke­tus­näyt­tö.

Suzuki

Kul­jet­ta­jan apu­na on run­saas­ti avus­ta­via jär­jes­tel­miä pe­ruu­tus­ka­me­ras­ta ja mu­kau­tu­vas­ta va­ki­o­no­peu­den­sää­ti­mes­tä al­ka­en. Ak­tii­vi­nen kais­ta­vah­ti, lii­ken­ne­merk­kien tun­nis­tus­jär­jes­tel­mä, kuol­leen kul­man val­von­ta­jär­jes­tel­mä, ris­te­ä­vän lii­ken­teen va­roi­tus­jär­jes­tel­mä ja va­ras­hä­ly­tin ovat ai­na va­ki­o­na Vi­ta­ras­sa.

Ne­li­ve­toi­sis­sa mal­leis­sa on nii­den li­säk­si vie­lä ala­mä­ki­hi­das­tin.

Su­zu­ki Vi­ta­ra 1.5 Hyb­rid GL+ 6AGS-au­to­maat­ti mak­saa etu­ve­toi­se­na 28 390 eu­roa ja ne­li­ve­toi­se­na 30 390 eu­roa.

Mal­li­sar­jan hui­pul­la on 33 390 eu­ron hin­tai­nen ne­li­ve­toi­nen GLX, jos­sa on edel­lis­ten va­rus­tei­den ohel­la vie­lä pa­no­raa­ma-kat­to­luuk­ku, na­vi­goin­ti, py­sä­köin­ti­tut­kat eteen ja taak­se sekä mok­ka­nah­ka­ver­hoi­lu.

Su­zu­ki-leh­dis­tö­tie­do­te / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Renault

Renault Master -mallisto laajenee ja monipuolistuu

Auto Bild.Uutiset

Renault

Renault Master -mallisto laajenee ja monipuolistuu

Auto Bild.Uutiset

Smart #5: Merkin ensimmäisen suuri SUV-malli Euroopan markkinoille

Auto Bild.Uutiset

Smart #5: Merkin ensimmäisen suuri SUV-malli Euroopan markkinoille

Auto Bild.Uutiset
Volvolla oli hyvä vuosi 2024

Volvolla oli hyvä vuosi 2024

Volvo

Volvo tyytyväinen myyntilukuihinsa

Auto Bild.Artikkelit
Volvolla oli hyvä vuosi 2024

Volvolla oli hyvä vuosi 2024

Volvo

Volvo tyytyväinen myyntilukuihinsa

Auto Bild.Artikkelit

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN